Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Johan Derksen

Gestart door veteraan, mei 28, 2019, 18:10:54

Vorige topic - Volgende topic

el haj

Citaat van: poelie-lwd op juni 24, 2020, 07:25:24
Wat een gejank. Akwasi kiest zijn eigen woorden, daarvoor kun je niemand anders verantwoordelijk houden. 't Wordt tijd dat die labiele flapdrol van de buis afgeflikkerd wordt.

Prima. Ik geloof niet dat Akwasi van enige toegevoegde waarde is maar ik ken die vent verder niet; dat interesseert me niet zo. 't Punt is dat Derksen al jaren een goedbetaald podium krijgt om zijn racisme tentoon te spreiden.

EdsjeSCC

Citaat van: el haj op juni 23, 2020, 18:03:17
Op basis van zijn consequent laakbare gedragingen de afgelopen járen; discriminerende en racistische opmerkingen zijn bij deze man schering en inslag. Dat beperkt zich overigens niet tot onze 'zwarte' medeburgers; praktisch elke minderheidsgroepering is voor deze 'journalist' een acceptabel doelwit.


Hou op man, hij beledigd alles en iedereen en zou hem worst wezen over wie het gaat. Minderheid of niet.
Zou eerder discriminerend zijn als hij donkere mensen niet beledigd of grapjes over maakt.

Henk Fraser held

EdsjeSCC

Citaat van: el haj op juni 24, 2020, 14:45:26
Prima. Ik geloof niet dat Akwasi van enige toegevoegde waarde is maar ik ken die vent verder niet; dat interesseert me niet zo. 't Punt is dat Derksen al jaren een goedbetaald podium krijgt om zijn racisme tentoon te spreiden.

Nog erger dit

EdsjeSCC

Racisme is de opvatting dat er rassen te onderscheiden zijn met daaraan gerelateerde verschillen in karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens waarbij het eigen ras superieur zou zijn aan andere.

el haj

Citaat van: EdsjeSCC op juni 24, 2020, 18:58:20
Racisme is de opvatting dat er rassen te onderscheiden zijn met daaraan gerelateerde verschillen in karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens waarbij het eigen ras superieur zou zijn aan andere.



Hahaha, de tering zeg. Het zegt genoeg dat je wikipedia erbij moest pakken om nou even helder te krijgen wat racisme ook alweer inhoudt. 
Daar laat ik het in dit geval maar bij, ongelofelijk.  :_schater

Viper

Ik denk dat we meer hebben aan een duidelijke definitie dan aan jouw emotionele mening die met scheldwoorden wordt ondersteund. Je zou ook gewoon een voorbeeld kunnen geven waarin Derksen aantoonbaar racistisch is.

el haj

Citaat van: Viper op juni 25, 2020, 15:19:22
Ik denk dat we meer hebben aan een duidelijke definitie dan aan jouw emotionele mening die met scheldwoorden wordt ondersteund. Je zou ook gewoon een voorbeeld kunnen geven waarin Derksen aantoonbaar racistisch is.

Sorry, maar nee. Als je dat over de jaren niet hebt meegekregen heb je óf een ontzettende plaat voor je kop of je hebt moedwillig een blinde vlek.

zeewolde

Citaat van: el haj op juni 25, 2020, 15:44:57
Sorry, maar nee. Als je dat over de jaren niet hebt meegekregen heb je óf een ontzettende plaat voor je kop of je hebt moedwillig een blinde vlek.
of jij kunt het niet uitleggen, en net als spelers nl elftal en vele anderen heb je alleen maar gehoord dat hij racistisch is.

Afgelopen maandag een compilatie hoe vaak hij wel niet gezegd heeft hoe verderfelijk racisme is. O. A. Nav de geluiden bij Den Bosch.

el haj

Citaat van: zeewolde op juni 25, 2020, 15:55:06
of jij kunt het niet uitleggen, en net als spelers nl elftal en vele anderen heb je alleen maar gehoord dat hij racistisch is.

Schei uit man. Je hebt toch zelf ogen en oren? Toevallig net gemist toen hij Simons een aap noemde? Onbekend met zijn jarenlange hetze richting Marokkanen? Nogmaals, als je zijn bias niet herkent heb je een plaat voor je kop of vind je die mening wel prima.

Citaat van: zeewolde op juni 25, 2020, 15:55:06
Afgelopen maandag een compilatie hoe vaak hij wel niet gezegd heeft hoe verderfelijk racisme is. O. A. Nav de geluiden bij Den Bosch.

Lekker makkelijk, als een dief die zegt dat stelen fout is.

Viper

Als interpretatie en frequentie doorslaggevend zijn voor het schuldig maken aan rassendiscriminatie dan is het einde zoek.

Citaat van: el haj op juni 25, 2020, 17:03:43
Toevallig net gemist toen hij Simons een aap noemde?

Nee, hier haalde Derksen de uitdrukkingen 'zo trots als een pauw' en 'apetrots' door elkaar.

hobbes

Citaat van: el haj op juni 25, 2020, 17:03:43
Schei uit man. Je hebt toch zelf ogen en oren? Toevallig net gemist toen hij Simons een aap noemde? Onbekend met zijn jarenlange hetze richting Marokkanen? Nogmaals, als je zijn bias niet herkent heb je een plaat voor je kop of vind je die mening wel prima.

Lekker makkelijk, als een dief die zegt dat stelen fout is.

De reden waarom hij het niet op Marokkanen heeft

https://www.mediacourant.nl/2016/12/johan-derksen-walgde-van-marokkanen-in-gouda/

Vlampiep

#41
Citaat van: el haj op juni 25, 2020, 17:03:43
Schei uit man. Je hebt toch zelf ogen en oren? Toevallig net gemist toen hij Simons een aap noemde? Onbekend met zijn jarenlange hetze richting Marokkanen? Nogmaals, als je zijn bias niet herkent heb je een plaat voor je kop of vind je die mening wel prima.

Lekker makkelijk, als een dief die zegt dat stelen fout is.
Horen wat je wilt horen en selectief luisteren is een gebrek.
Als je iemand beschuldigt van rasisme en zelf niet in staat bent om een slechte grap of verkeerde woordspeling of spreekwoord te herkennen is sneu, maar soms wel begrijpelijk als je de taal niet goed beheerst. Dat lijkt bij jou niet  te zijn als ik je Posts lees.
Weet je, in dit land mag je dingen zeggen en schrijven zonder dat je wordt bestraft met zweepslagen, steniging of afhakken van ledematen.
Laat dat aub zo blijven en stop met je zelf steeds gediscrimineerd te voelen en wijzen naar mensen die zoals Derksen die soms wel slechte grappen maken, maar absoluut geen rasisme kan worden verweten.
Als je daar anders overdenkt prima en als het je niet bevalt je bent vrij om te gaan en te staan waar je maar wilt, dus ik zou zeggen, tot nooit weerziens.

el haj

Citaat van: Viper op juni 25, 2020, 17:13:08
Als interpretatie en frequentie doorslaggevend zijn voor het schuldig maken aan rassendiscriminatie dan is het einde zoek.

Ik denk dat ik je niet begrijp, je lijkt hier te impliceren dat frequentie geen factor is in het beoordelen van iemands gedrag. Het

Citaat van: Viper op juni 25, 2020, 17:13:08
Nee, hier haalde Derksen de uitdrukkingen 'zo trots als een pauw' en 'apetrots' door elkaar.

Ja en zwarte piet bedoelde hij óók niet zo.

Citaat van: hobbes op juni 25, 2020, 17:18:12
De reden waarom hij het niet op Marokkanen heeft

https://www.mediacourant.nl/2016/12/johan-derksen-walgde-van-marokkanen-in-gouda/

Ben ik mij van bewust, maar dat spreekt hem niet vrij van consequenties van zijn eigen gedragingen.

el haj

Citaat van: Vlampiep op juni 25, 2020, 18:23:29

Vlampiep, je zet hier een heel uiteenlopend stuk uiteen dus ik zal proberen je punten stuk voor stuk te beantwoorden.


CiteerHoren wat je wilt horen en selectief luisteren is een gebrek.
Die werkt twee kanten op. Ik zie een patroon van discriminerende opmerkingen, jij lijkt te vinden dat dit patroon ontbreekt. Zou het niet zo kunnen zijn dat jij selectief ziet en luistert?

CiteerAls je iemand beschuldigt van rasisme en zelf niet in staat bent om een slechte grap of verkeerde woordspeling of spreekwoord te herkennen is sneu
Bestaan er in jouw mening ook wèl discriminerende grappen? Zo nee, dan zijn we verder uitgesproken. Zo ja, waarom zijn die grappen wèl fout en waar ligt de grens?

CiteerWeet je, in dit land mag je dingen zeggen en schrijven zonder dat je wordt bestraft met zweepslagen, steniging of afhakken van ledematen.
Laat dat aub zo blijven
Dit is een stroman; een drogreden. Niemand argumenteert hiervoor.

CiteerAls je daar anders overdenkt prima en als het je niet bevalt je bent vrij om te gaan en te staan waar je maar wilt, dus ik zou zeggen, tot nooit weerziens.

Iedereen die zijn land wil verbeteren moet maar ophoepelen? Ik hoop dat je zelf inziet dat dit een hele vreemde gedachtegang is.

Viper

Citaat van: el haj op juni 25, 2020, 18:27:12
Ik denk dat ik je niet begrijp, je lijkt hier te impliceren dat frequentie geen factor is in het beoordelen van iemands gedrag.

Ik hecht meer waarde aan een duidelijk voorbeeld waar hij zich superieur stelt aan wie dan ook dan 100 wazige voorbeelden waar jij een eigen betekenis aan geeft.

Citaat van: el haj op juni 25, 2020, 18:27:12
Ja en zwarte piet bedoelde hij óók niet zo.

Dus eigenlijk weet jij beter wat hij bedoelt dan hijzelf?