Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

eigen jeugdopleiding

Gestart door denistel, mei 28, 2016, 13:27:50

Vorige topic - Volgende topic

Geelblauwstiens

Citaat van: zeewolde op maart 02, 2025, 17:53:37
Dat is ook wat ik denk. Geen onderbouwing dan komt het bij de boertjes vandaan.
Ja want als er ergens paniek, onrust en jaloezie is dan is het daar wel. Cambuur doet het gewoon beter!

SCC

Haha, niet te veel calimero.
Nee, niet H'veen (dkv, mannen we zijn gemiddeld 40+, dan hoef je dat toch niet meer te zeggen). Maar betrof Groningen (en Emmen).
Maar klopt wel, heb afgelopen weekend navraag gedaan. Bij onze onder 11 spelen gemiddeld wel 8 jongens mee die onder 12 zijn en iedere week ook nog oudere spelers (van onder 13).
En bij de onder 13 is ook een grote groep spelers van de leeftijd onder 14 en 15. Het is echter wel toegestaan, omdat dit dan kleinere jongens zijn die fysiek niet opgewassen zijn (is het verhaal) tegen hun eigen leeftijd.
Komt ook omdat wij bij Cambuur geen onder 12 en onder 14 team hebben. Maar ik snap wel dat tegenstanders hier geen boodschap aan hebben, voelt voor hun wel als valsspelen.

papier

Citaat van: SCC op maart 03, 2025, 09:18:52
Haha, niet te veel calimero.
Nee, niet H'veen (dkv, mannen we zijn gemiddeld 40+, dan hoef je dat toch niet meer te zeggen). Maar betrof Groningen (en Emmen).
Maar klopt wel, heb afgelopen weekend navraag gedaan. Bij onze onder 11 spelen gemiddeld wel 8 jongens mee die onder 12 zijn en iedere week ook nog oudere spelers (van onder 13).
En bij de onder 13 is ook een grote groep spelers van de leeftijd onder 14 en 15. Het is echter wel toegestaan, omdat dit dan kleinere jongens zijn die fysiek niet opgewassen zijn (is het verhaal) tegen hun eigen leeftijd.
Komt ook omdat wij bij Cambuur geen onder 12 en onder 14 team hebben. Maar ik snap wel dat tegenstanders hier geen boodschap aan hebben, voelt voor hun wel als valsspelen.

Volgens mij ben je een beetje appels met peren aan het vergelijken:
1. Een speler die -11 speelt kan best -12 zijn. Immers is er bij aanvang een seizoen een bepaalde datum waarbij je die leeftijd moet hebben. Gedurende het seizoen zijn er wel eens mensen jarig.
2. Er zijn gewoon regels mbt dispensatie bij de KNVB en ook Cambuur moet zich aan die regels houden. Als men dat niet zou doen dan zou men wel uit de competitie worden gegooid.
? Een dispensatiespeler mag maar ??n jaar ouder zijn.
? In categorie B O13 t/m O20 mogen maximaal 3 dispensatiespelers
per wedstrijd deelnemen.

SCC

Klopt dat mensen jarig zijn. Maar je bent een onder 11 speler als je van een bepaalde geboortejaar bent (in dat geval 2014) en een onder 12 speler als je geboren bent in 2013.

Gaat hier niet om wie er gelijk heeft. Mijn vraag (inmiddels opmerking) was of er bekend is waarom wij kiezen voor redelijk veel (te) oudere jongens in een team.
Dispensatie zal zo zijn wat je zegt en dat er een maximale hoeveelheid is toegestaan, maar ik hoorde dat bij de onder 13 er met regelmaat in de wedstrijdselectie wel 6 tot 8 jongens zitten die dus qua geboortejaar 1 of zelfs 2 jaar ouder zijn.
Dat schijnt dus wel te mogen, omdat ze klein zijn en dit dan voor de seizoenstart is doorgegeven. Maar ik snap wel dat de tegenstanders daar hun bedenkingen bij hebben en het niet de schoonheidsprijs verdient.

Maar hoe dan ook. Ik ben Cambuursupporter, dus als dit zorgt voor betere spelers in de toekomst voor ons eerste, dan vind ik het goed. Mij heb je er verder niet mee, laat dat duidelijk zijn.

papier

Citaat van: SCC op maart 03, 2025, 09:52:03
Klopt dat mensen jarig zijn. Maar je bent een onder 11 speler als je van een bepaalde geboortejaar bent (in dat geval 2014) en een onder 12 speler als je geboren bent in 2013.

Gaat hier niet om wie er gelijk heeft. Mijn vraag (inmiddels opmerking) was of er bekend is waarom wij kiezen voor redelijk veel (te) oudere jongens in een team.
Dispensatie zal zo zijn wat je zegt en dat er een maximale hoeveelheid is toegestaan, maar ik hoorde dat bij de onder 13 er met regelmaat in de wedstrijdselectie wel 6 tot 8 jongens zitten die dus qua geboortejaar 1 of zelfs 2 jaar ouder zijn.
Dat schijnt dus wel te mogen, omdat ze klein zijn en dit dan voor de seizoenstart is doorgegeven. Maar ik snap wel dat de tegenstanders daar hun bedenkingen bij hebben en het niet de schoonheidsprijs verdient.

Maar hoe dan ook. Ik ben Cambuursupporter, dus als dit zorgt voor betere spelers in de toekomst voor ons eerste, dan vind ik het goed. Mij heb je er verder niet mee, laat dat duidelijk zijn.

Gaat er niet om wie gelijk heeft, gaat erom wat feitelijk klopt. En die regels hierboven kopieer en plak ik gewoon vanaf de KNVB site terwijl jij post "schijnt te mogen" dat is een wereld van verschil.

Los daarvan zal het me ook een worst wezen. De jeugd gaat om plezier en ontwikkelen. Winnen is leuk maar minder van belang.

SCC

#725
Prima, maar toch is het iedere zaterdag het geval bij die teams van Cambuur. Zodoende dat ik noem dat het "schijnt te mogen".
Anders eens toelichting vragen bij onze hoofd jeugdopleiding, die zal daar een motivatie voor hebben.
Want wat jij schrijft, zo zie ik het ook: het gaat erom dat ze plezier hebben en zich ontwikkelen. Met veel te oudere spelers, dan ziet een tegenstander dat als "willen winnen" en kom je er niet mee weg dat je dat doet voor ontwikkeling.
Dan had je eerder met jongere gastjes gespeeld. Gaat om het sentiment bij de tegenpartij, die ik wel begrijp als ik mijn cambuurbril afzet.
Maar goed, mijn vraag ging of dit bekend was en wat de motivatie was: wij zijn nu in conclaaf over het wel of niet ....dat is niet mijn bedoeling.  :D

Yellow Army

Area 58

denistel

o 21 wint met 3-2 van Vitesse na een 0-2 achterstand winnende goal
van jawel Iwan Henstra

Noordcambuur

Citaat van: denistel op maart 08, 2025, 16:03:26
o 21 wint met 3-2 van Vitesse na een 0-2 achterstand winnende goal
van jawel Iwan Henstra
phoeee deze overwinning kwam uit de tenen in de blessuretijd?maar wel mooi de overwinning  :thumbsup

michello

Citaat van: denistel op maart 08, 2025, 16:03:26
o 21 wint met 3-2 van Vitesse na een 0-2 achterstand winnende goal
van jawel Iwan Henstra

Jammer dat er vanuit de club amper iets gecommuniceerd wordt over O21. Opstelling, verslag oid. Helemaal niks.

Noordcambuur

Citaat van: michello op maart 08, 2025, 20:59:17
Jammer dat er vanuit de club amper iets gecommuniceerd wordt over O21. Opstelling, verslag oid. Helemaal niks.
klopt ik weet ook niet waarom dat ze dat niet doen.

Gasgeve

Dat moet inderdaad beter. Ook omdat de jeugdopleiding in het beleidsplan een grote pijler is.

denistel

cambuur jeugdopleiding twitter daar kun je veel volgen
ook over de andere teams


Noordcambuur

Citaat van: denistel op maart 11, 2025, 15:08:07
cambuur jeugdopleiding twitter daar kun je veel volgen
ook over de andere teams
denistel ze willen weten wat de opstelling van o21 is maar ook de ruststanden en eindstanden dat geven ze niet snel meer door.

denistel

Citaat van: Noordcambuur op maart 11, 2025, 17:22:48
denistel ze willen weten wat de opstelling van o21 is maar ook de ruststanden en eindstanden dat geven ze niet snel meer door.

dan mutte ze gaan kijken :_schater