Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

eigen jeugdopleiding

Gestart door denistel, mei 28, 2016, 13:27:50

Vorige topic - Volgende topic

nee,wel?

vanochtend hoorde ik van collega dat zijn zoontje was gescout door dkv op het veld van frisia....niet te zeggen dat zijn zoontje het ook gaat maken maar toch wel triest dat die fynen vissen in de liwwadder vijver

Stiens

Er zijn in het verleden wel vaker Frisianen vertrokken naar sc Heerenveen helaas.

Galdiano

Citaat van: nee,wel? op februari 14, 2024, 08:43:07
vanochtend hoorde ik van collega dat zijn zoontje was gescout door dkv op het veld van frisia....niet te zeggen dat zijn zoontje het ook gaat maken maar toch wel triest dat die fynen vissen in de liwwadder vijver

Ligt volledig aan Cambuur!

2 spelers waar ik bekend mee ben van FVC trainen ook mee met DKV!  ;(

Ik kan zo nog ??n of twee opnoemen die ik graag bij SCC zou willen zien.
Volgens mij hebben ze met name bij de jongere jeugd totaal geen beeld wat er in Leeuwarden en regio rondloopt.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

anderszchristian

Citaat van: nee,wel? op februari 14, 2024, 08:43:07
vanochtend hoorde ik van collega dat zijn zoontje was gescout door dkv op het veld van frisia....niet te zeggen dat zijn zoontje het ook gaat maken maar toch wel triest dat die fynen vissen in de liwwadder vijver
Is vrij logisch, zij hebben hun scouting prima op orde. Nu breken er niet heel veel talenten door naar het eerste, maar er zijn veel spelers die het profvoetbal hebben gehaald met een verleden  in hun jeugd. Los daarvan weet ik uit ervaring dat ze qua sponsoring ook gewoon alle bedrijven in Leeuwarden afbellen, daar kunnen we wat van vinden maar deze aanpak heeft ze wel gebracht waar ze nu staan als club. Hier kunnen wij nog veel van leren als organisatie. Wij hebben het geluk dat Cambuur echt in het hart zit bij de meeste sponsors.

denistel

er komen ook spelers uit DKV of Groningen bij ons trainen en zelfs spelen
de vijver in het noorden is beperkt.
elk weekend staan er scouts van DKV en Groningen ook hier op de velden
net als wij ook daar staan.En ook Emmen en Zwolle komen in het oostelijke
gedeelte van onze provichie wel kijken.
Beide andere clubs hebben meer te besteden en benaderen op een andere manier
maar wat de beste manier is weet ik niet.

kwart finale beker Cambuur o 14 - Zwolle o14 1-3.

denistel

Citaat van: Galdiano op februari 14, 2024, 10:04:11
Ligt volledig aan Cambuur!

2 spelers waar ik bekend mee ben van FVC trainen ook mee met DKV!  ;(

Ik kan zo nog ??n of twee opnoemen die ik graag bij SCC zou willen zien.
Volgens mij hebben ze met name bij de jongere jeugd totaal geen beeld wat er in Leeuwarden en regio rondloopt.

ik denk dat je je daar in vergist en anders mag je de namen altijd door geven maar staan vast
al op onze lijstjes

zeewolde

Citaat van: Galdiano op februari 14, 2024, 10:04:11
Ligt volledig aan Cambuur!

2 spelers waar ik bekend mee ben van FVC trainen ook mee met DKV!  ;(

Ik kan zo nog ??n of twee opnoemen die ik graag bij SCC zou willen zien.
Volgens mij hebben ze met name bij de jongere jeugd totaal geen beeld wat er in Leeuwarden en regio rondloopt.
???
Hoezo dat?
Frisia heeft toch vriendschap met die boeren?

denistel

Citaat van: zeewolde op februari 17, 2024, 20:34:32
???
Hoezo dat?
Frisia heeft toch vriendschap met die boeren?

een ieder is vrij om te gaan waar ie wil.

Noordcambuur

De jeugdelftallen staan er heel goed op zelf o21 spelen hoger dan dkv en er is nog nooit zover jeugdspelers doorgebroken naar de eerste selectie dit seizoen.
Klopt je moet altijd scherp blijven om jonge talenten naar Cambuur te krijgen.
Maar er vallen ook jeugdspelers af bij andere profclubs en komen laten voor Cambuur voetballen.

Maar nogmaals Cambuur staat momenteel er heel goed op met de jeugd.

SCC

Meetrainen met de voetbalschool van Heerenveen is al bijna geen eer meer hoor. Daar nodigen ze spelers soms na 1x bekijken al uit, om ze vervolgens na een week of 8 weer af te laten vallen.
Bij de onder 9 en 10 hebben ze daar soms zelfs 3 groepen (opgedeeld in kwaliteit), wat het totaal van een lichting op zo'n woensdagmiddag al gauw tot 40 spelers brengt. Dat is veel te groot, ze graaien nu echt naar alle spelertjes.
Wat ik aanhaal met 3 groepen (a, b, c) dat zegt voldoende: iedereen die na een week of 2 in die c groep zit, daar zien ze het niet in zitten en die gaan weg. Dan kunnen ze de trainers en energie beter in de a groep (en b groep) steken, dan kun je kwaliteit waarborgen. Maar ze vrezen dat wij of Zwolle/ Groningen/ Emmen ze anders "wegkaapt" en nodigen zodoende spelers dus soms na 1x bekijken al uit.

Dat moeten wij als SCC niet willen. Dan krijg je onder ouders op de zaterdagochtend ook een verkeerde naam.

papier

Citaat van: SCC op februari 19, 2024, 16:14:01
Meetrainen met de voetbalschool van Heerenveen is al bijna geen eer meer hoor. Daar nodigen ze spelers soms na 1x bekijken al uit, om ze vervolgens na een week of 8 weer af te laten vallen.
Bij de onder 9 en 10 hebben ze daar soms zelfs 3 groepen (opgedeeld in kwaliteit), wat het totaal van een lichting op zo'n woensdagmiddag al gauw tot 40 spelers brengt. Dat is veel te groot, ze graaien nu echt naar alle spelertjes.
Wat ik aanhaal met 3 groepen (a, b, c) dat zegt voldoende: iedereen die na een week of 2 in die c groep zit, daar zien ze het niet in zitten en die gaan weg. Dan kunnen ze de trainers en energie beter in de a groep (en b groep) steken, dan kun je kwaliteit waarborgen. Maar ze vrezen dat wij of Zwolle/ Groningen/ Emmen ze anders "wegkaapt" en nodigen zodoende spelers dus soms na 1x bekijken al uit.

Dat moeten wij als SCC niet willen. Dan krijg je onder ouders op de zaterdagochtend ook een verkeerde naam.

Bekende van me had zijn zoontje op een gegeven moment, zoals ik het begreep, bij beide voetbalscholen zitten. Hij vond de begeleiding en aandacht bij cambuur fijner, persoonlijker en meer passend bij de leeftijd. In Heerenveen ligt het niveau mogelijk nog wat hoger en is het professioneler maar ook killer en afstandelijker, voor zo?n kiddo vond hij dat niet echt passend.

Inmiddels bij geen enkele bvo meer actief dacht ik maar dat terzijde.

papier

Citaat van: Noordcambuur op februari 18, 2024, 08:47:17
De jeugdelftallen staan er heel goed op zelf o21 spelen hoger dan dkv en er is nog nooit zover jeugdspelers doorgebroken naar de eerste selectie dit seizoen.
Klopt je moet altijd scherp blijven om jonge talenten naar Cambuur te krijgen.
Maar er vallen ook jeugdspelers af bij andere profclubs en komen laten voor Cambuur voetballen.

Maar nogmaals Cambuur staat momenteel er heel goed op met de jeugd.

Het begrip ?doorbreken? is dit seizoen wel enorm gedevalueerd bij ons omdat er een zeer krappe, niet passende selectie is neergezet bij ons. Het meenemen van een -18 speler die toevallig die dag stage liep tegen Willem II natuurlijk als exemplarisch voorbeeld. Hiermee wil ik overigens niet de talenten tekort doen of de jeugdopleiding maar wel de verantwoordelijken voor dr samenstelling van het eerste elftal.

Naastismis

014 EN 016 zitten hoofdzakelijk bij amateurclubs in de competitie, zo goed staat het er niet op.

papier

Citaat van: Naastismis op februari 19, 2024, 18:51:49
014 EN 016 zitten hoofdzakelijk bij amateurclubs in de competitie, zo goed staat het er niet op.

Is dat ook niet inherent aan een jeugdopleiding die weer vanuit niets moest worden opgebouwd?

denistel

Citaat van: papier op februari 19, 2024, 17:23:18
Bekende van me had zijn zoontje op een gegeven moment, zoals ik het begreep, bij beide voetbalscholen zitten. Hij vond de begeleiding en aandacht bij cambuur fijner, persoonlijker en meer passend bij de leeftijd. In Heerenveen ligt het niveau mogelijk nog wat hoger en is het professioneler maar ook killer en afstandelijker, voor zo?n kiddo vond hij dat niet echt passend.

Inmiddels bij geen enkele bvo meer actief dacht ik maar dat terzijde.

mooi omschreven