Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

eigen jeugdopleiding

Gestart door denistel, mei 28, 2016, 13:27:50

Vorige topic - Volgende topic

Noordcambuur

Hele mooie overwinning voor de jongens O21 tegen de Eagles een klinkende 4 - 0 overwinning ga zo daar mannen  |:) :thumbsup

Vlampiep

Citaat van: Noordcambuur op februari 24, 2024, 19:09:26
Hele mooie overwinning voor de jongens O21 tegen de Eagles een klinkende 4 - 0 overwinning ga zo daar mannen  |:) :thumbsup
Onze jeugdopleiding is zeer succesvol en barst van het jeugdige talent.


denistel

Cambuur o21  - Eagles o 21 4-0

Zwolle o 18  - Cambuur o 18 2-1

Canbuur o12 - AFC o 13 2  0-3

Groningen o16  - Cambuur o 16  3-1

Bennekom o 14  - Cambuur o 14  0-4

Noordcambuur

Citaat van: denistel op februari 24, 2024, 22:13:05
Cambuur o21  - Eagles o 21 4-0

Zwolle o 18  - Cambuur o 18 2-1

Canbuur o12 - AFC o 13 2  0-3

Groningen o16  - Cambuur o 16  3-1

Bennekom o 14  - Cambuur o 14  0-4
o16 oefenwedstrijd denistel  ;)

denistel

Cambuur o 12 - Groningen o12 16 - 20

Cambuur o  14  -Groningen o14  3-0

Cambuur o18  - DKV o 18  0-2

NEC o21  - Cambuur o 21 0-1

016 verplaatst

Noordcambuur

Citaat van: denistel op maart 02, 2024, 19:19:24
Cambuur o 12 - Groningen o12 16 - 20

Cambuur o  14  -Groningen o14  3-0

Cambuur o18  - DKV o 18  0-2

NEC o21  - Cambuur o 21 0-1

016 verplaatst
mooie overwinning van o21 volgende week belangrijke wedstrijd tegen Zwolle thuis. :thumbsup

En o14 ook een knappe overwinning op Groningen ga zo door dan worden jullie kampioen

denistel

Cambuur o21 - Zwolle o 21  2-0

Exelsior o 18 - Cambuur o 18 4-1

Cambuur u 16 - Waerswuhj o16 4-1

Twente/Heracles o 14 - Cambuur o 14 2-3

Emmen o 12 - Cambuur o 12 17 -11

Noordcambuur

Prachtige uitslagen op O 18 na de jeugdelftallen doen het verrassend goed denistel 


O21 handhaving
o18 krijgt het heel zwaar
O16 doen goed mee met de top
O14 kampioenschap  ;)

denistel

Citaat van: Noordcambuur op maart 10, 2024, 12:17:15
Prachtige uitslagen op O 18 na de jeugdelftallen doen het verrassend goed denistel 


O21 handhaving
o18 krijgt het heel zwaar
O16 doen goed mee met de top
O14 kampioenschap  ;)

rustig door bouwen in alle teams zitten spelers die het 1e kunnen halen en
vbs ook veel talentjes

SCC

Ja, mooi al dat talent.
En bij de vbs natuurlijk nog heel jong, kan alle kanten nog op. Maar hopelijk wordt daar ook rekening mee gehouden bij SCC: dat zulke talenten soms een sprong maken, maar soms ook even een jaar nodig hebben en waarbij het weer minder gaat. Maar talent en hardwerken, dan komen ze wel bovendrijven.

Vlampiep

Citaat van: denistel op maart 10, 2024, 13:16:09
rustig door bouwen in alle teams zitten spelers die het 1e kunnen halen en
vbs ook veel talentjes
Mooi om te zien en te lezen dat de jeugdopleiding zich zo geweldig ontwikkelt.

janou

Ben benieuwd naar jullie mening:

Heel mooi dat jeugd zo goed ontwikkeld, maar het lijkt mij dat de echt grote talenten weggekaapt worden door de grotere clubs toch? In welke mate loont het investeren in de jeugdopleiding met het oog daarop? Als je huidige KKD ziet zijn dat toch vaak spelers die opgeleid zijn bij Ajax, PSV, Feyenoord en AZ maar daar niet doorbraken? Of zie ik dat verkeerd (Waarschijnlijk wel  :y )?

Benieuwd naar jullie blik hierop.



Mike SCC

Citaat van: janou op maart 11, 2024, 15:24:42
Ben benieuwd naar jullie mening:

Heel mooi dat jeugd zo goed ontwikkeld, maar het lijkt mij dat de echt grote talenten weggekaapt worden door de grotere clubs toch? In welke mate loont het investeren in de jeugdopleiding met het oog daarop? Als je huidige KKD ziet zijn dat toch vaak spelers die opgeleid zijn bij Ajax, PSV, Feyenoord en AZ maar daar niet doorbraken? Of zie ik dat verkeerd (Waarschijnlijk wel  :y )?

Benieuwd naar jullie blik hierop.

In de basis is het ook een verdienmodel. De grootste talenten onder de 15 jaar kunnen natuurlijk zomaar overstappen van club, maar vanaf 16 (of 17?) mag je ze een contract aanbieden, wat nu ook steeds meer gebeurt. Daarmee zorg je dat ze een transferwaarde gaan vertegenwoordigen en daarnaast beloon je ze voor de doorgemaakte ontwikkeling, wat een stimulans zal zijn voor andere talentvolle jeugdspelers. Uiteindelijk wil je hier toch de talentvolle jongens die ook hart hebben voor de club, laten doorstromen naar het eerste.

SCC

En los van het verkopen van spelers, is het ook nog een stuk branding wat je toepast.
Wanneer je in onze regio bij verschillende clubs een jeugdspeler hebt die uit hun jeugd komt en nu in de opleiding van Cambuur speelt, doet dat ook wat met die club, die supporters, die vrijwilligers, etc. Dat is vervolgens weer interessant voor sponsoren.
En inhakend op de steeds betere spelers: die gingen voorheen naar andere bvo's uit onze regio (Noord), maar zien nu het niveau van SCC dusdanig beter worden, dat ze Cambuur verkiezen boven de andere bvo's. Waardoor het niveau weer stijgt, etc.

janou

Citaat van: Mike SCC op maart 11, 2024, 16:32:37
In de basis is het ook een verdienmodel. De grootste talenten onder de 15 jaar kunnen natuurlijk zomaar overstappen van club, maar vanaf 16 (of 17?) mag je ze een contract aanbieden, wat nu ook steeds meer gebeurt. Daarmee zorg je dat ze een transferwaarde gaan vertegenwoordigen en daarnaast beloon je ze voor de doorgemaakte ontwikkeling, wat een stimulans zal zijn voor andere talentvolle jeugdspelers. Uiteindelijk wil je hier toch de talentvolle jongens die ook hart hebben voor de club, laten doorstromen naar het eerste.

Inderdaad mooi voorbeeld voor rest van de jeugdopleiding dat er bij Cambuur toekomst is voor de jeugd.