Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

eigen jeugdopleiding

Gestart door denistel, mei 28, 2016, 13:27:50

Vorige topic - Volgende topic

Vlampiep

Citaat van: Grijskijkert op november 12, 2023, 10:39:09
Als eredivisie spelers vanuit je je jeugdopleiding kan "produceren" is dat toch meer dan prima....
Helemaal waar, dan is de jeugd opleiding je schatkamer.

Noordcambuur

Het is toch geweldig dat er straks echt spelers doorbreken en in de basis staan van Cambuur Leeuwarden.
Hier kan ik van genieten dan van die volgevreten spelers ( van der Water) die alles beter weten.

En worden ze later verkocht dan kun je veel geld aan verdienen.

De jeugd heeft de toekomst  |:)

denistel

waar we staan ten opzichte van andere bvo,s en wat we anders doen?

denk dat we zeker gelijk of er beter voor staan dan dkv emmen en
zwolle..groningen ligt nog wel wat voor op ons denk ik.

benadering is gewoon vrij relaxt en nu jeugdspelers de kans krijgen
zien andere spelers dat ook waardoor ze toch vaker voor cambuur
kiezen. denk dat 10 jaar geleden de keuze dkv of cambuur 80% 20%
was denk nu eerder gelijk of 60% 40% voor cambuur.
talent volle jongens uit onze stad komen nu toch sneller bij cambuur
spelen dus dat is puren winst,alle teams hebben jongens die het 1e
kunnen halen al moet je het altijd afwachten.

SCC

Denistel, hoe denk je over Zwolle? Want die (jeugd) schaal ik nog wel net even hoger in. Die hebben ook zo'n topsport school direct erbij en de jeugd van hen is wel sterk. Wat ik om me heen hoor en zie, is dat H'veen in het noorden de hete adem van Cambuur heeft en vanuit het zuiden al Zwolle. Die 2 clubs (wij en Zwolle) zijn wel echt met een flinke stijgende curve bezig, ook vwb de (lokale/ regionale)aantrekkingskracht richting jeugdspelers.

Dokkumer

Mooi voorbeeld, de zoon van een kennis van mij (woont in Groningen) kon uit diverse clubs kiezen. Koos voor Cambuur.
De echte, dat lees je :devil

Noordcambuur

Denistel er zijn toch ook een paar jeugdspelers van AZ naar Cambuur Leeuwarden gegaan dat is ook opmerkelijk.
Volgens mij spelen de jeugdelftallen hoger dan de jeugd van dkv?.

SCC

Citaat van: Dokkumer op november 13, 2023, 16:02:23
Mooi voorbeeld, de zoon van een kennis van mij (woont in Groningen) kon uit diverse clubs kiezen. Koos voor Cambuur.
Keerzijde is dan weer wel dat er ook een aantal jongens uit Leeuwarden in de (jonge)jeugd van H'veen spelen, terwijl ze ook naar Cambuur konden (of daar eerder ook wel al in de voetbalschool zaten).

Grijskijkert

Citaat van: SCC op november 14, 2023, 10:03:28
Keerzijde is dan weer wel dat er ook een aantal jongens uit Leeuwarden in de (jonge)jeugd van H'veen spelen, terwijl ze ook naar Cambuur konden (of daar eerder ook wel al in de voetbalschool zaten).
Daarom lijkt het mij noodzaak om een goede eigen thuisbasis en trainingscomplex voor het 1e, te hebben voor de jeugd.
IN HENK WE TRUST!!!

denistel

Citaat van: Grijskijkert op november 14, 2023, 10:12:02
Daarom lijkt het mij noodzaak om een goede eigen thuisbasis en trainingscomplex voor het 1e, te hebben voor de jeugd.

jeugd blijft voorlopig gewoon bij leovardia.

dat er ook nog leeuwarder jongens naar dkv gaan hou je niet
tegen zeker niet als ouders het willen.

sunderland

Citaat van: SCC op november 14, 2023, 10:03:28
Keerzijde is dan weer wel dat er ook een aantal jongens uit Leeuwarden in de (jonge)jeugd van H'veen spelen, terwijl ze ook naar Cambuur konden (of daar eerder ook wel al in de voetbalschool zaten).
kun je mij 2 spelers noemen die bij Dkv uit eigen jeugd opleiding door zijn gebroken de laatste 5 jaar ?

Beul B

ze komen er wel vaak (mentaal) gebroken weg. :devil

SCC

Citaat van: sunderland op november 14, 2023, 14:11:18
kun je mij 2 spelers noemen die bij Dkv uit eigen jeugd opleiding door zijn gebroken de laatste 5 jaar ?
Of het eigen jeugd is, is een andere discussie, maar zelf pochen ze met:
Pierie, Vlap, St Juste, Zyiech, die jongen van Ajax en Leverkussen, Witteveen, van der Heide, Noppert.

sunderland

Citaat van: SCC op november 14, 2023, 16:09:54
Of het eigen jeugd is, is een andere discussie, maar zelf pochen ze met:
Pierie, Vlap, St Juste, Zyiech, die jongen van Ajax en Leverkussen, Witteveen, van der Heide, Noppert.
pierie is veel langer geleden. Vlipvlap en Noppert zou kunnen en de rest is volgens mij afgehaakt bij Ajax jeugd. Zo weinig uit een jeugdopleiding die al heel lang redelijk goed bekend staat. Foppe jezus liet nooit een jeugd speler spelen

Arno A

Dat je een jeugdopleiding hebt is prima voor de jeugd. Rolmodel voor latere generaties.
Alleen hoe vroeg moet je ze bij een bvo onderbrengen? Een geleidelijke weg zoals van Nistelrooij , Stam of Robben kan ook leiden tot een topspeler. Wanneer ze op jonge leeftijd echt goed zijn , worden ze misschien al eerder ( en goedkoper) weggekocht zoals Land naar PSV. Die werd op zijn vierde al gescout door Groningen. Dat is toch veel te zot!

Het lastigste is om waarde aan een speler toe te kennen. Wanneer je op eredivisieniveau opvalt , maak je natuurlijk meer kans. Maar ja een speler uit het Westen is natuurlijk altijd beter dan.... Als je hier speelt, dan wordt vaak gezegd. Als hij zo goed is, waarom speelt hij dan maar bij?.  Laat hem eerst maar een keer bij ? spelen , dan zien we wel verder. Dat is de hele doctrine. Een  bondscoach heeft ook altijd bijna een verleden bij 020. Die kiest automatisch eerder spelers van deze club. Spelers worden international , de waarde gaar omhoog, en die club wordt rijker en rijker en nog rijker.

Goedkopere spelers aantrekken blijft ook lastig met een klein(er) budget. Vaak willen ze wel komen, maar dan voor een vorstelijk salaris.

Dan maar  beter de binding houden met de regio. Wanneer jeugdspelers een kans krijgen, komen ze ook eerder naar Cambuur.  Misschien is de weg naar de top dan langer, maar financieel verstandiger.

Maar ja de heer de Graaf voorspelt een begroting van ? 16 mln. Anno 2023 is dit de negende begroting van de eredivisie. Om dit jarenlang vol te houden moet je wel (jeugd) spelers met zoveel mogelijk winst verkopen.

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Arno A op november 14, 2023, 17:39:46
Dat je een jeugdopleiding hebt is prima voor de jeugd. Rolmodel voor latere generaties.
Alleen hoe vroeg moet je ze bij een bvo onderbrengen? Een geleidelijke weg zoals van Nistelrooij , Stam of Robben kan ook leiden tot een topspeler. Wanneer ze op jonge leeftijd echt goed zijn , worden ze misschien al eerder ( en goedkoper) weggekocht zoals Land naar PSV. Die werd op zijn vierde al gescout door Groningen. Dat is toch veel te zot!

Het lastigste is om waarde aan een speler toe te kennen. Wanneer je op eredivisieniveau opvalt , maak je natuurlijk meer kans. Maar ja een speler uit het Westen is natuurlijk altijd beter dan.... Als je hier speelt, dan wordt vaak gezegd. Als hij zo goed is, waarom speelt hij dan maar bij?.  Laat hem eerst maar een keer bij ? spelen , dan zien we wel verder. Dat is de hele doctrine. Een  bondscoach heeft ook altijd bijna een verleden bij 020. Die kiest automatisch eerder spelers van deze club. Spelers worden international , de waarde gaar omhoog, en die club wordt rijker en rijker en nog rijker.

Goedkopere spelers aantrekken blijft ook lastig met een klein(er) budget. Vaak willen ze wel komen, maar dan voor een vorstelijk salaris.

Dan maar  beter de binding houden met de regio. Wanneer jeugdspelers een kans krijgen, komen ze ook eerder naar Cambuur.  Misschien is de weg naar de top dan langer, maar financieel verstandiger.

Maar ja de heer de Graaf voorspelt een begroting van ? 16 mln. Anno 2023 is dit de negende begroting van de eredivisie. Om dit jarenlang vol te houden moet je wel (jeugd) spelers met zoveel mogelijk winst verkopen.

Welkom hier Arno, inderdaad valt het hier in het noorden niet mee om een forse begroting te hebben, maar het kan wel. En toch blijft het altijd uitkijken dat je je hand niet overspeeld en dan fors de schulden inschiet. (bv met zulke bedragen als voor vd Water) Maar als je de betere eerste divisie spelers er een beetje uit kunt pikken en wat goede eigen jeugdspelers zou je een heel eind moeten komen. Alleen de pest is dat als je dan een paar pareltjes in huis hebt dat die na een goed seizoen alweer willen vertrekken..... vooral als je in de kkd en onderkant ere voetbalt. Een stabiele middenmoter in de ere worden dat is ook beter voor het behoud van je spelers. Ik hoop het mbv ons nieuwe stadion.