Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

eigen jeugdopleiding

Gestart door denistel, mei 28, 2016, 13:27:50

Vorige topic - Volgende topic

Noordcambuur

Citaat van: SCC op oktober 21, 2023, 19:05:30
O14 wint uit van PSV in de beker (na strafschoppen).
O12 wint uit in de competitie tegen de Graafschap.

Lekker bezig jongens
mooie resultaten  |:)

Bankzitter

Er traint na Kooistra en Henstra alweer een 17-jarige mee met de selectie:  Toni Jonker, CV.
Wat doen ze door de thee bij de jeugd dat het zo goed gaat?

Maar serieus, draaft de club een beetje door met het doorschuiven van jeugd of zit er een goed idee achter de manier van opleiden waardoor zoveel spelers doorkomen?

Vlampiep

Citaat van: Bankzitter op november 11, 2023, 12:39:31
Er traint na Kooistra en Henstra alweer een 17-jarige mee met de selectie:  Toni Jonker, CV.
Wat doen ze door de thee bij de jeugd dat het zo goed gaat?
Maar serieus, draaft de club een beetje door met het doorschuiven van jeugd of zit er een goed idee achter de manier van opleiden waardoor zoveel spelers doorkomen?
Dit lijkt mij juist een prachtige ontwikkeling. Omdat we ik de kkd spelen is de kans op doorstroming van talentvolle jeugd ook mogelijk.
Bij de genoemde namen mag je ook Yoram vd Veen toevoegen. We mogen blij zijn met deze ontwikkeling en ik hoop dat dit beleid zich op den duur ook uitbetaalt. Wat dichtbij is, hoef je niet van ver te halen.

Eewal

Citaat van: Vlampiep op november 11, 2023, 14:53:51
Dit lijkt mij juist een prachtige ontwikkeling. Omdat we ik de kkd spelen is de kans op doorstroming van talentvolle jeugd ook mogelijk.
Bij de genoemde namen mag je ook Yoram vd Veen toevoegen. We mogen blij zijn met deze ontwikkeling en ik hoop dat dit beleid zich op den duur ook uitbetaalt. Wat dichtbij is, hoef je niet van ver te halen.
op zich eens, maar ik promoveer liever met externe spelers, dan top kkd divisie spelen met eigen jeugd.

denistel

Citaat van: Bankzitter op november 11, 2023, 12:39:31
Er traint na Kooistra en Henstra alweer een 17-jarige mee met de selectie:  Toni Jonker, CV.
Wat doen ze door de thee bij de jeugd dat het zo goed gaat?

Maar serieus, draaft de club een beetje door met het doorschuiven van jeugd of zit er een goed idee achter de manier van opleiden waardoor zoveel spelers doorkomen?

Cambuur heeft daar wel op ingezet en de laatste jaren gaat het steeds beter en maken we stapjes
en op den duur moet je er als club beter van worden zo wel financieel als ook op niveau dus op weg
naar de ere divisie.voorbeeld is az dat er ook wel 10 tot 12 jaar over heeft gedaan maar op dit
moment gewoon de beste jeugdopleiding heeft van nederland,

denistel

Citaat van: Eewal op november 11, 2023, 15:04:09
op zich eens, maar ik promoveer liever met externe spelers, dan top kkd divisie spelen met eigen jeugd.

is een traject en spelers van buiten kosten geld en zelf opgeleide spelers moeten de
komende jaren geld op gaan leveren.

Eewal

Citaat van: denistel op november 11, 2023, 17:04:41
is een traject en spelers van buiten kosten geld en zelf opgeleide spelers moeten de
komende jaren geld op gaan leveren.
als Cambuur echt denkt dat ze goed genoeg zijn, prima, maar het zijn er nu opeens wel heel veel. Is onze jeugdopleiding dan nu zoveel beter?

denistel

Uitslagen vandaag

o21 vrij

o18 wint 2-1 van Twente/Heracles o 18
o 16 wint 2-0 van Volendam o16
014 wint 1-3 van AFC in oefenwedstrijd
0 12 - Volendam o 12  twingames 13-18

denistel

Citaat van: Eewal op november 11, 2023, 17:08:18
als Cambuur echt denkt dat ze goed genoeg zijn, prima, maar het zijn er nu opeens wel heel veel. Is onze jeugdopleiding dan nu zoveel beter?

er wordt vol op ingezet ze krijgen de kans en ja er zitten gewoon goede spelers
bij in alle teams.

Naastismis

Citaat van: Eewal op november 11, 2023, 17:08:18
als Cambuur echt denkt dat ze goed genoeg zijn, prima, maar het zijn er nu opeens wel heel veel. Is onze jeugdopleiding dan nu zoveel beter?
Geen geld voor versterkingen, dan is de enige optie om de selectie rond te krijgen om jeugdspelers door te schuiven

Destroyer

Citaat van: Eewal op november 11, 2023, 15:04:09
op zich eens, maar ik promoveer liever met externe spelers, dan top kkd divisie spelen met eigen jeugd.

Ik niet, want dan speel je met vedettes en doe je je eigen jeugd teniet. Plus er zit geen verdienmodel in waar we juist naartoe willen groeien.

Is toch prachtig dat spelers als Smit, Smand en Kooistra doorbreken? Meer binding met deze jongens uit eigen jeugd en regio en ze kunnen doorgroeien!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Bankzitter

Voor dit seizoen leek het weinig zin te hebben om vol te investeren in externe spelers omdat Groningen , Willem II en Emmen nu eenmaal veel meer geld in hun selectie kunnen steken. En als er dan een goede lichting uit zowel O21 als O18 doorkomt, dan haat het hard.

Ik ben wel benieuwd wat wie dan anders doen dan andere jeugdopleidingen. Ik ga ervan uit dat het gemiddelde niveau en potentie van de spelertjes die binnenkomen bij de meeste BVOs wel gelijk is. Blijkbaar doen we toch iets erg goed als er na 3 tot 6 jaar opleiden er een paar meekunnen in de eerste selectie.

weestwel

Citaat van: Destroyer op november 11, 2023, 20:47:43
Ik niet, want dan speel je met vedettes en doe je je eigen jeugd teniet. Plus er zit geen verdienmodel in waar we juist naartoe willen groeien.

Is toch prachtig dat spelers als Smit, Smand en Kooistra doorbreken? Meer binding met deze jongens uit eigen jeugd en regio en ze kunnen doorgroeien!

Doorgroeien in de zin van? Ze kunnen nog een klein tandje hoger naar een niveau middenmoter eredivisie? Veel meer dan dat gaat er voor deze jongens ook niet inzitten.

Vlampiep

Citaat van: weestwel op november 11, 2023, 21:23:32
Doorgroeien in de zin van? Ze kunnen nog een klein tandje hoger naar een niveau middenmoter eredivisie? Veel meer dan dat gaat er voor deze jongens ook niet inzitten.
quote]
In het verleden hebben we voldoende talenten gehad waarvan de "kenners" wisten te voorspellers dat ze nooit op een echt hoger niveau zouden gaan spelen. Oeter ( Johan)Zuidema, Oekie Hoekema, Foeke Booy, Jaap Stam en meer hebben het tegendeel bewezen.
Dus laten we maar eens afwachten waar deze jongens over een termijn van enkele jaren staan.

Grijskijkert

Citaat van: Vlampiep op november 11, 2023, 21:48:43
quote]
In het verleden hebben we voldoende talenten gehad waarvan de "kenners" wisten te voorspellers dat ze nooit op een echt hoger niveau zouden gaan spelen. Oeter ( Johan)Zuidema, Oekie Hoekema, Foeke Booy, Jaap Stam en meer hebben het tegendeel bewezen.
Dus laten we maar eens afwachten waar deze jongens over een termijn van enkele jaren staan.
Als eredivisie spelers vanuit je je jeugdopleiding kan "produceren" is dat toch meer dan prima....
IN HENK WE TRUST!!!