Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

eigen jeugdopleiding

Gestart door denistel, mei 28, 2016, 13:27:50

Vorige topic - Volgende topic

Noordcambuur

Klopt denistel ik hoop dat er vele mogen volgen na Smit,Smand,v/d Veen en Kooista enz,enz.
De jeugd heeft de toekomst  |:)

okkele

de eerste die je zou moeten noemen is toch diemers?
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Noordcambuur

Citaat van: okkele op augustus 12, 2023, 15:35:17
de eerste die je zou moeten noemen is toch diemers?
klopt Okkele  :thumbsup

papier

Volgens mij niet want die stamt nog uit de 'oude tijd'. Toen was de opleiding nog samen met Groningen en volgens mij hebben we daarna zelfs even helemaal geen jeugd gehad.

denistel

Diemers was ik zelf jeugdleider van en toen hadden we op de Hertgang zeker
wel een eigen opleiding die later samen ging met Groningen waar Diemers toen
ook ging spelen waar we toen ook wel gingen kijken.
Maar de jeugdopleiding nu is toch wel een stuk proffesioneler mede omdat
er wat meer budget is maar ja als goed is verdien je dat dubbel en dwars terug.

papier

Citaat van: denistel op augustus 12, 2023, 17:02:36
Diemers was ik zelf jeugdleider van en toen hadden we op de Hertgang zeker
wel een eigen opleiding die later samen ging met Groningen waar Diemers toen
ook ging spelen waar we toen ook wel gingen kijken.
Maar de jeugdopleiding nu is toch wel een stuk proffesioneler mede omdat
er wat meer budget is maar ja als goed is verdien je dat dubbel en dwars terug.

Maar nadat er is gestopt met Groningen hadden we toch even helemaal niets? Of zit ik er dan naast?

Hertgang trouwens, mooi was dat. Ooit nog een oefenwedstrijd gezien tegen wat van die gekke engelsen, er waren er toen zat in de stad. Welke club was dat ook alweer? Hartlepool United dacht ik?

Tsjawat

We zijn begonnen weer met een eigen jeugdopleiding. Daarom zijn we gestopt met FC Groningen. Het nadeel was dat de eigen jeugdopleiding in de laagste klasses instroomden. Dan speel je in de zelfde klasse als een jeugdteam van Frisia. Elk team moest eerst 4 keer kampioen worden om in te stromen in de klasses waar ze nu zijn.

denistel

klopt maar daar in zijn  wel enorme stappen genaakt en dat
betaald zich nu uit met jongens als smit en kooistra die al
scoorde in het 1e smand is er en vd meer speelt nu ook al
moet die wel opscherpen en er komen nog meer aan let er
maar op de komende jaren.

Bankzitter

Minnema, Smand, Smit, Pichel, vd Meer, Kooistra allemaal uit de jeugd in de selectie . Schaapman en vd Veen hikken er ook al dicht tegen aan.
Via een omweg: De Koe. Pieter Bos had ook bij het eerste gezeten als hij niet was afgekeurd.
En als Erald Krasniqi (17) wat geduld had gehad, dan zat 'ie wellicht ook nu in de selectie ipv in de O18 bij de buren.

Echt veel spelers die doorstromen en in de KKD ook echt veel minuten kunnen gaan maken.
Zo is de kans ook steeds groter dat meer jonge spelers voor Cambuur kiezen, zeker als Kooistra een "uithangbord"voor het succes van de jeugdopleiding wordt.

Galdiano

Erald Krasniqi kan van mij de pot op!  l8l :R (en dan slik ik een aantal woorden in)

Het gras leek groener bij AZ en zit nu alweer bij DKV.
Hopelijk hebben wij als Cambuur zijnde nu meer daadkracht dit soort jongens langer te behouden en perspectief te bieden door voorbeelden als Smand, Kooistra etc te benoemen.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Noordcambuur

Citaat van: Galdiano op augustus 13, 2023, 09:16:42
Erald Krasniqi kan van mij de pot op!  l8l :R (en dan slik ik een aantal woorden in)

Het gras leek groener bij AZ en zit nu alweer bij DKV.
Hopelijk hebben wij als Cambuur zijnde nu meer daadkracht dit soort jongens langer te behouden en perspectief te bieden door voorbeelden als Smand, Kooistra etc te benoemen.
Erald had moeten blijven want de stap van Cambuur naar AZ was veel te groot voor hem en dat is dus ook gebleken.
En dat hij na de tijd voor dkv heeft gekozen dat zegt al genoeg over deze jongen :R
Gelukkig zijn er ook andere jongens die niet eerst voor het geld kiezen.


En er moeten meer sponsors komen om jonge talenten bij de club te houden.

Bankzitter

Daarom noemde ik hem ook... 1 jeugdinternational kan een toevalstreffer zijn en wordt door andere clubs weggekaapt.
Als er zoveel spelers hier een contract krijgen dan is dat geen toeval meer maar worden spelers hier echt beter en krijgen ze kansen.
En dan wordt het ook steeds makkelijk om spelers hierheen te krijgen en ook te houden.

denistel

er komen nu zelfs spelers van 17 of 18 jaar van ajax of az naar cambuur
dus dat is nog nooit gebeurd.

Noordcambuur

Citaat van: denistel op augustus 13, 2023, 12:41:38
er komen nu zelfs spelers van 17 of 18 jaar van ajax of az naar cambuur
dus dat is nog nooit gebeurd.
jaaa dat zegt ook al genoeg  :thumbsup

el haj