Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Martijn van der Laan

Gestart door WouterZz, februari 16, 2013, 12:28:44

Vorige topic - Volgende topic

WouterZz

'De Kleine' laat zich zomaar niet wegzetten

Bij Martijn van der Laan werden aan het begin van het seizoen vier liesbreuken geconstateerd. Nu is hij weer topfit. ,,Centrale verdediger, daar voel ik me veilig.''

Het is donderdag guur op het schitterende en nog hagelnieuwe sportcomplex Nieuwehorne, deze week de uitwijkplek voor de selectie van Cambuur. De zuidoostenwind is snijdend en de lucht is zwanger van een naderend sneeuwfront. Op het kunstgras werkt de groep een laatste training af, in aanloop naar de wedstrijd tegen MVV.
Alle spelers hebben zich dik ingepakt tegen de kou. De wind heeft vrij spel en de temperatuur ligt onder het vriespunt. Ook Martijn van der Laan, getooid met een grote haarband, heeft zich tegen de frisse omstandigheden gewapend. Na dik een uur dirigeert trainer Alfons Arts de spelers naar binnen. In de kantine worden even later soep en broodjes opgediend.
Martijn van der Laan, de 24-jarige Groninger, vindt Nieuwehorne een prima uitvalbasis nu het trainingsveld in Leeuwarden door sneeuw en vorst onbespeelbaar is. ,,Normaal gesproken heb ik het niet zo op kunstgras, maar dit is prima. Je hebt hier genoeg demping.''
In de groep wordt Van der Laan af en toe 'die kleine' genoemd. Hij is inderdaad klein van stuk, maar allerminst iemand die zich opzij laat zetten. Met die beperkte lengte wordt hij wel eens geplaagd. ,,Laatst hadden wij een oefenwedstrijd tegen de beloften van FC Twente. Ik speelde tegen Bulykin. 'Nou, zou je wel een kopduel winnen?' zeiden ze.''
Hij laat zoiets gelaten over zich komen. De van Veendam gehaalde verdediger is een introverte jongen. Gekkigheid hoeft van hem niet. Hij doet bijvoorbeeld niet mee aan dat internetfilmpje van de Harlem Shake, dat deze week door een speler op YouTube werd gezet.
In de Cambuur-kleedkamer voerden de spelers een wilde dans uit, een hype op internet. Van der Laan: ,,Zoiets is absoluut niet voor mij weggelegd. Ze zeiden: 'jij moet ook meedoen'. Nou, mooi niet.''
Vanavond vormt hij in Maastricht het centrale verdedigingsduo met Mart Dijkstra. Tweeënhalf jaar geleden werd hij als linksback gehaald, maar Van der Laan ontwikkelde zich daarna vooral als centrale verdediger. Het is onderhand zijn vaste positie geworden. ,,Ik voel me daar wel veilig en heb de rust om het goed op te lossen.''
Van der Laan begon dit seizoen met liesklachten, een uitvloeisel van vorig seizoen, toen hij met pijnstillers en injecties de laatste wedstrijden speelde. Rust gold als tovermiddel, maarwas het niet. Dat de medici aanvankelijk niks konden vinden, maakte de voetballer onzeker. Bij een kijkoperatie, eind juli, kwamen vier liesbreuken aan het licht.
Op14 september, tegen Almere City, maakte hij al weer zijn rentree. Datwas achteraf te snelwant er volgde een terugslag. Nu is hijweer fit en heeft hij weinig last meer van zijn liezen.
Zijn contract bij Cambuur loopt af. De club heeft een eenzijdige optie om zijn verbintenis te verlengen. ,,Ik hoop dat ze dat gaan doen of dat ze met een nieuw voorstel komen.''
Vanavond is een goed resultaat tegen MVV van het grootste belang. Van der Laan: ,,Als we deze winnen, kunnen we in een flow komen.''

LC

papier

Terecht dat hij niet meedoet in zo'n onnozel filmpje. Wel een baas.

Bernardo

Mooi vast leggen voor de komende jaren.

De Gast

Inderdaad altijd een toegevoegde waarde

denistel

toonbeeld van wat een cambuur supporter graag ziet

AL

Karaktervolle speler die ik graag mag zien spelen.
Punt van kritiek is dat hij veels te onrustig is als centrale verdediger.

speculeter

Citaat van: AL op februari 17, 2013, 10:06:41
Karaktervolle speler die ik graag mag zien spelen.
Punt van kritiek is dat hij veels te onrustig is als centrale verdediger.
absoluut niet mee eens.....straks samen met bakens in het centrum.
Ruimt veel op....en doet aanvallend ook zijn ding.

ace1974

vd laan nog 2 jaar bij cambuur

|:) |:) |:)

el haj

Citaat van: ace1974 op mei 26, 2013, 13:50:51
vd laan nog 2 jaar bij cambuur

|:) |:) |:)

Waar heb je dat vandaan? Zie het verder nergens.

SCCRulez

Als het klopt dan zeker mooi  _O_ |:)

Zie het nog niet op de Cambuur site; maar die zijn wel vaker laat

el haj

Ik ga er maar vanuit dat Ace uit z'n nek lult..  :O

ace1974


Bernardo

Contract verlengd tot er met 2015, klasse! |:)

ace1974

Citaat van: el haj op mei 28, 2013, 00:44:13
Ik ga er maar vanuit dat Ace uit z'n nek lult..  :O


lul ik nog steeds uit mijn nek ??  :rodekaart :0=

ace1974