Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - megusta

#1
Hier spreekt een duitse arts waar deze tijd haar aan doet denken.
Ik kan me niet vinden in het beleid en vindt dat we meer lokaal beslissen moeten.

Wat is een clup zonder supporters of supporters die niet mogen juichen.
Deze ziekte heeft minder of gelijk aantal doden dan griep, geven wij zo niet te veel weg , wat ook onze beleving kost met sport en tot in het leven aan toe?

Deze kwam ik gisteren tegen en wou het ander geluid delen, het is wel duits, dat dan weer wel :)

https://www.facebook.com/karpfsebastian/videos/452523595722008

#2
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
oktober 10, 2020, 10:17:24
https://www.youtube.com/watch?v=rAR6XKHfXY0&fbclid=IwAR3ZYz2b9EjH6yMtxHwqZCAzPztJ6augmOvLDGl0ih4aqZGAGLnJ0Fi-z-0&has_verified=1

Dit is een zeer onstabiele tijd, waarin men wel heel enthousiast van alles doorvoert, ondanks vele kritische geluiden. Kritische geluiden die steeds minder gewenst zijn.
#3
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
oktober 10, 2020, 10:15:30
Citaat van: megusta op februari 08, 2020, 17:07:18
https://nos.nl/artikel/2322127-14-miljoen-voor-bestrijding-racisme-en-discriminatie-in-voetbal.html

Ik heb zwaar het idee dat racisme wordt gebruikt door de staat om meer controle te krijgen, die var is geinplanteerd om ons te laten wennen aan camera toezicht.
Voetbal voor mij is strijd, beleving en emotie, het is geen perfectie, voetballers en scheidrechters maken fouten, en soms bewust, er gaat veel geld in om.

Door fox en ziggo, door elke wedstrijd alles uit te vergroten, gaan we bij de realiteit vandaan, steeds weer beelden herhalen en uitbvergroten, dat doen ze bewust, dan gaan mensen er over praten.
Die beelden worden gemanipuleerd, ook met die den bosch supporter met zijn hand omhoog, direct werd er door een verslaggever geopperd voor een controle app zoals in engeland , ik geloof dat hans kraay dat zei.

Dit is zo`n smeerlapperij, racisme wordt (mis)gebruikt door de overheid om dit in te voeren.

Elke vorm van belediging, of bewust kwetsen ben ik tegen, je moet elkaar respecteren, maar kunnen wij dat zelf niet doen?
Ik denk dat 98% van de supporters tegen racisme is, moet je dan voor die enkeling het hele stadion vullen met slimme technologie?

En elkaar verraden met apps, omdat iemand een sigaret rookt of scheld op de scheids? Daar kan het heen gaan he.

Eerst de var, nu camera`s op publiek in stadions, straks camera`s op elke hoek van de straat. China 2.0

En fox en ziggo juichen het toe, omdat middels sport mensen het beste te bewerken zijn, we maken ons meer druk om uitslagen dan om onze vrijheid.

Ik ben tegen racisme, maar voor een nieuw stadion zonder al die (staats)controle rotzooi.
Ik ben voor goed overleg met de harde kern en de  supporters-clubs , die kunnen dit heel goed bespreken met de achterban.

Zodra de staat te veel ruimte krijgt, ga je verliezen, dan verliezen mensen hun vrijheid.

En met camera`s en gezichtsherkenning, wordt dit alles nog beter beveiligd dan menig gevangenis#moet je niet willen.

Ze misbruiken racisme, om hun controlerende drang door te drukken, ik hoop dat er mensen op staan, en er voor gaan en dit niet willen, hier wordt niemand beter van.

In het nieuwe stadion moeten er waarden zijn, menselijkheid, sportiviteit en trots op onze club, homo hetro, of afro,friezen of liwwadders, wie of wat je ook bent, er is hier genoeg ruimte in dit land om te kunnen zijn wie je wil zijn, ook al gaat het wel eens mis, ik merk en voel dat 98% het goed bedoelt.

Dat moet de basis zijn voor vertrouwen en als het misgaat het weer op te pakken met elkaar de Henk de jong stijl, gewoon positief.

Die gecreerde negatieve beeldvorming die fox en ziggo sport elke wedstrijd weer uitvergroten, je mag geen fout meer maken door die kxt camera`s, van hanegem had nooit zo groot kunnen worden.

Ik hoop dat ik niet de enige ben die zo denkt, die zenders focken de beeldvorming, dat is niet echt, maar ze doen het week in , week uit en dan ga je dingen zo zien.

Straks de stadions vol met camera`s en de overheid die overal mee kijkt en scant, dat systeem is niet menselijk en van God los, het creerd  niet vertrouwen maar wantrouwen bij de mens.

Ik vertrouw op mensen en we kunnen allemaal fouten maken, maar voetbal moet fun zijn, geen heropvoedings- instrument voor de overheid, zoals sport daar steeds meer voor gebruikt wordt.
Dit moet toch anders kunnen, voetbal supporters/ mede mensen?

China het land dat 2 miljoen mensen even her opvoed met kampen en met slimme technologie, hoe slim zijn wij?

Misschien met een paar biertjes niet wat doms schelden en  schreeuwen of stoer willen doen, je kwetst iemand, weet niet waar je het over hebt, want je hebt het over een mens.

Die kick out zwarte piet werd gesponsord door soro`s, toen kwam de racisme kaart omhoog, emoties spelen op, bij den bosch zijn een paar dwazen en die roepen wat, gestuurd of niet, de knvb en overheid die zo `consequent` zijn en om burgers geven....., kijk maar naar de aardbeving slachtoffers in groningen :wall, die overheid en knvb hangen binnen no time,  camera`s op omdat een mens `terecht`gekwetst is.

De overheid die zo om de mensen geeft, ik geloof er niet in, vraag de gronigers maar.

Vandaar deze brand brief, want wat vinden jullie?

groeten een cambuur supporter
#4
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
oktober 10, 2020, 10:15:02
Ik denk toch echt nog steeds dat het steeds communistischer wordt. Supporters die niet mogen juichen?
En al die andere dingen. Een liedje op youtube van klein orkest waar voor gewaarschuwd wordt, het gaat nergens meer over.

Censuur van  zwarte piet , liegende media enz. enz.


Nee het gaat niet de goede kant op.
#5
Het is een leuk avontuur en groepsprocessen zijn mooi als het zo als bij cambuur gaat, jammer dat het alleen tot de sport beperkt blijft, in de echte wereld lijkt het wel of er steeds meer verdeeldheid komt en de overheid  steeds meer gelijkheid na streeft. 

De korbach tijd geven de club kleur, in deze statische wereld , waarin een peuk roken al tot veroordeling kan leiden, heeft wat passie strijd en beleving nodig, niet van een club, maar van een volk, het gaat om onze identitijd.

Straks oud en nieuw zonder vuurwerk, de media die de beeldvorming draait.

Ik kan echt genieten van voetbal,  maar ik ben wel benieuwd waar deze  wereld heen gaat.
Ik denk dat het aan ons is, cambuur is wel een club waar een mooie volksgeest is, ik weet dat lwd anti friesch is, maar de strjidbaarheid zit wel wat in het noorden en daar ben ik wel trots op, dat is het mooie van cambuur, gas geve, het oppertunisme, het leeft hier.

Daarom hoop ik met het nieuwe stadion ook niet van dat statische en comerciele geplande gedoe met dat alles gemaakt is , maar bij vele clubs is het rauwe eraf gegaan, maar daaruit ontstaat ook weer iets nieuws, uiteindelijk vindt ik alles ook wel best.

Ik geniet ervan als mensen er samen wat van maken en in de sport zie je dat uitvergroot terug en henk is daar heel goed in, de wereld kan wel wat Henks gebruiken en antonia`s, want die hebben ervaring.
#6
Selectie en Technische staf / Re: Henk de Jong
februari 15, 2020, 22:21:46
Toen zei de selectie het zelf, Henk is terecht altijd terug houdend geweest.
#7
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op februari 14, 2020, 23:28:42
En toch niet genoeg voor een basisplek momenteel.....met zijn kaliber.
Ouwe sterren niet terughalen, zijn ook wel snelle jonge jongens te vinden toch....
Ik vind hem echt te weinig brengen maar bedank hem voor die sublieme voorzet dat weer wel.

Momenteel niet goed genoeg voor een basis plek en eigenlijk niet gehaald moeten worden is wel een heel verschil , een beetje vertrouwen man, ze doen het als team.
Hij oogt niet scherp, hij zit teveel in de team flow, hij zei in een intervieuw dat hij geen assist of goals hoefde, als cambuur maar kampioen werd, dat is dromen, ook al is het mooi, hij moet die scherpheid hebben om te willen scoren, hij is elke keer net wat te laat en traag, maar die voorzet die was lekker hoor, wel de 0-1 he, onderschat dat niet, zo wordt je kampioen, ook met Antonia.

En hij is ook lang gebleseerd geweest en mooi wat shit mee gemaakt, hij is blij dat hij hier mag spelen en zie je en hoor je ook.
Zijn mooie acties komen nog wel |:)
#8
Selectie en Technische staf / Re: Henk de Jong
februari 15, 2020, 19:51:10
Het wordt tijd dat Henk de Jong vertrouwen uitspreekt in de selectie dat ze voor het kampioenschap gaan, dat vertrouwen verdient de selectie nu wel.

Mocht  het nou al niet lukken om te promoveren , dan hebben ze in ieder geval alles gegeven, het is een mooi seizoen, veel mooi voetbal en ik heb gister wel genoten van de strijd. |:)
#9
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
februari 13, 2020, 17:51:55
Citaat van: Viper op februari 08, 2020, 18:49:34
Ik zou zijn verhaal willen typeren als 'extreem complotdenken'. De garantie dat er geen misbruik wordt gemaakt van dit soort instrumenten heb je niet, maar als je niets te verbergen hebt zou ik het in zekere zin toejuichen i.v.m. de veiligheid en het veiligheidsgevoel. Wat China betreft, dat lijkt mij eerder een wake-upcall. Men is kritisch genoeg, kijk bijvoorbeeld naar de 5G-discussie.

Als je naar de plannen van de gemeente Utrecht kijkt, dan gaan we toch wel erg de chinese kant op.
Die camera`s moet je niet willen in het stadion, niet meer dan er nu al is.
De overheid die bepaald wat gezond is of niet, de verzekeraars die bonussen geven voor gezond leven, supporters die als criminelen in de gaten worden gehouden, vrijheid is wat waard, dat moet je niet weg gegeven aan een liegende overheid, dat zie je nu ook wel met de boeren, d.m.v valse rapporten moeten ze gehalveerd worden.
Wat men zegt en daadwerkelijk doet zit nog al een verschil in, juist door supporters die veel geframed zijn en de dubbele werkelijkheid kennen, zou ik meer waakzaamheid verwachten. Geef de mensen brood en spelen, en de rest regelen ander wel.

Hier de twitter link, wat voor mij wederom een bevestiging is, dat het de chinese kant op gaat, en er zijn steeds meer die zo denken, dus daarom geen camera`s die slim zijn en emotie meten in het nieuwe stadion, moet je niet willen. |:)

https://twitter.com/CeesBos/status/1227633838098198528
#10
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
februari 08, 2020, 17:07:18
https://nos.nl/artikel/2322127-14-miljoen-voor-bestrijding-racisme-en-discriminatie-in-voetbal.html

Ik heb zwaar het idee dat racisme wordt gebruikt door de staat om meer controle te krijgen, die var is geinplanteerd om ons te laten wennen aan camera toezicht.
Voetbal voor mij is strijd, beleving en emotie, het is geen perfectie, voetballers en scheidrechters maken fouten, en soms bewust, er gaat veel geld in om.

Door fox en ziggo, door elke wedstrijd alles uit te vergroten, gaan we bij de realiteit vandaan, steeds weer beelden herhalen en uitbvergroten, dat doen ze bewust, dan gaan mensen er over praten.
Die beelden worden gemanipuleerd, ook met die den bosch supporter met zijn hand omhoog, direct werd er door een verslaggever geopperd voor een controle app zoals in engeland , ik geloof dat hans kraay dat zei.

Dit is zo`n smeerlapperij, racisme wordt (mis)gebruikt door de overheid om dit in te voeren.

Elke vorm van belediging, of bewust kwetsen ben ik tegen, je moet elkaar respecteren, maar kunnen wij dat zelf niet doen?
Ik denk dat 98% van de supporters tegen racisme is, moet je dan voor die enkeling het hele stadion vullen met slimme technologie?

En elkaar verraden met apps, omdat iemand een sigaret rookt of scheld op de scheids? Daar kan het heen gaan he.

Eerst de var, nu camera`s op publiek in stadions, straks camera`s op elke hoek van de straat. China 2.0

En fox en ziggo juichen het toe, omdat middels sport mensen het beste te bewerken zijn, we maken ons meer druk om uitslagen dan om onze vrijheid.

Ik ben tegen racisme, maar voor een nieuw stadion zonder al die (staats)controle rotzooi.
Ik ben voor goed overleg met de harde kern en de  supporters-clubs , die kunnen dit heel goed bespreken met de achterban.

Zodra de staat te veel ruimte krijgt, ga je verliezen, dan verliezen mensen hun vrijheid.

En met camera`s en gezichtsherkenning, wordt dit alles nog beter beveiligd dan menig gevangenis#moet je niet willen.

Ze misbruiken racisme, om hun controlerende drang door te drukken, ik hoop dat er mensen op staan, en er voor gaan en dit niet willen, hier wordt niemand beter van.

In het nieuwe stadion moeten er waarden zijn, menselijkheid, sportiviteit en trots op onze club, homo hetro, of afro,friezen of liwwadders, wie of wat je ook bent, er is hier genoeg ruimte in dit land om te kunnen zijn wie je wil zijn, ook al gaat het wel eens mis, ik merk en voel dat 98% het goed bedoelt.

Dat moet de basis zijn voor vertrouwen en als het misgaat het weer op te pakken met elkaar de Henk de jong stijl, gewoon positief.

Die gecreerde negatieve beeldvorming die fox en ziggo sport elke wedstrijd weer uitvergroten, je mag geen fout meer maken door die kxt camera`s, van hanegem had nooit zo groot kunnen worden.

Ik hoop dat ik niet de enige ben die zo denkt, die zenders focken de beeldvorming, dat is niet echt, maar ze doen het week in , week uit en dan ga je dingen zo zien.

Straks de stadions vol met camera`s en de overheid die overal mee kijkt en scant, dat systeem is niet menselijk en van God los, het creerd  niet vertrouwen maar wantrouwen bij de mens.

Ik vertrouw op mensen en we kunnen allemaal fouten maken, maar voetbal moet fun zijn, geen heropvoedings- instrument voor de overheid, zoals sport daar steeds meer voor gebruikt wordt.
Dit moet toch anders kunnen, voetbal supporters/ mede mensen?

China het land dat 2 miljoen mensen even her opvoed met kampen en met slimme technologie, hoe slim zijn wij?

Misschien met een paar biertjes niet wat doms schelden en  schreeuwen of stoer willen doen, je kwetst iemand, weet niet waar je het over hebt, want je hebt het over een mens.

Die kick out zwarte piet werd gesponsord door soro`s, toen kwam de racisme kaart omhoog, emoties spelen op, bij den bosch zijn een paar dwazen en die roepen wat, gestuurd of niet, de knvb en overheid die zo `consequent` zijn en om burgers geven....., kijk maar naar de aardbeving slachtoffers in groningen :wall, die overheid en knvb hangen binnen no time,  camera`s op omdat een mens `terecht`gekwetst is.

De overheid die zo om de mensen geeft, ik geloof er niet in, vraag de gronigers maar.

Vandaar deze brand brief, want wat vinden jullie?

groeten een cambuur supporter
#11
Selectie en Technische staf / Re: Oud Spelers
augustus 13, 2018, 10:51:17
Ogbeche heeft nog geen club, laat hem hier maar 2 seizoenen ballen, dan schiet hij ons naar de eredivisie.
#12
Selectie en Technische staf / Re: Valmir Berisha
november 07, 2015, 16:44:38
Ik hoop dat hij wat meer gaat spelen, als deze op dreef komt wordt ut party time.
De vraag is , of die ooit weer op dreef komt, ik hoop ut wel, en dan in ut mooie geel blauw :scc
#13
Selectie en Technische staf / Re: Marvin Peersman
november 07, 2015, 16:35:33
Ik zeg ook niet dat hij niks kan, maar hij is onrustig en doet soms domme dingen, dat is funest voor een solide verdediging.
Als Calvin en Peersman spelen, maak je het je zelf extra lastig.
Twijfel bij Calvin, al gaat dat beter en paniek bij Peersman.
Niet altijd, 80% of 90% is wel goed bij hem, maar die 10% geen goede en blinde keuze maken, daardoor staat onze verdediging zo zwak, er zitten lekken in.

Zag hem laatst tegen Den Haag, begon hij vertwijfeld, toen won hij een kritieke sliding op het middenveld, en daarna speelde hij ijzersterk.
Maar daar heb je niks aan, dan super goed en vervolgens weer af en toe blind en domme fouten, dat is mijn inziens niet solide, en we hebben veel tegengoals, omdat het niet staat, het is te wisselvallig en ik zie dat met hem niet veranderen. Of hij moet yoga gaan doen :) rust in zn kop, dan kan het een beste worden, ik zeg niet dat hij goed of niet goed is, hij is een lek in de verdediging, en dat komt elke wedstrijd terug, ben er ook niet blij mee hoor, ik hou we van zn inzet, hij heeft karakter maar geen rust
#14
Selectie en Technische staf / Re: Henk de Jong
november 07, 2015, 16:17:54
Henk is een beste vent en prima trainer, maar in zijn handelen is hij af en toe blind voor hem zelf.
Vd Streek in de spits, werkte totaal niet, dan zegt Henk ; als de spelers niet hun niveau halen maakt het niet uit in wat voor opstelling je speelt, dat getuigd wat dat punt betreft van weinig zelfreflectie.
Ook met Schokker, die bleef maar warm lopen bij zijn laatste wedstrijd, geeft die de draai eraan, misschien is dit wel een veel mooier afscheid want hier praten ze over 10 jaar nog over.

Ik geloof wel dat hij het goed bedoeld, maar ik nam wat een andere realiteit waar.

En in die zelfde flow en soms kortzichtigheid dacht hij goed te handelen door Foppe nog even een handje te geven, voor de wedstrijd , als alles op scherp staat, moet je niet zo symphatiek naar de rivaal gaan, het leek half onderdanig wat die deed, en ik geloof het wel dat Henk het goed bedoeld, maar ik vindt dat je daar een slecht signaal naar de selectie af geeft, na de wedstrijd vindt ik het allemaal prima, maar voor de wedstrijd niet.
Het is niet Henk en Foppe, het is Hxxx tegen Cambuur, in die zetting was het niet een meesterzet.

Henk is gigantisch goed, als mens, als trainer, maar toen hij net bij ons was en ik hem hoorde praten, hoorde ik hoe hij al 10 zetten vooruit dacht, de supporters wat temperen, van jongens kop erbij,  denk na, voor er wat was hield hij er al rekening mee.  Die Henk de Jong hoor ik bijna niet meer, hij stelt ook verdedigers op en geeft ze vertrouwen, waarvan ik denk dat je t daarmee nooit gaat redden.

Ik heb het idee ook dat Henk zijn sterke punt, persoonlijk zijn en een groep een echt team maken, dat het minder lukt.
Niet alleen om het resultaat, maar ook omdat er een paar in de selectie niet daar in mee(kunnen) gaan in die filosofie, en dan werkt zijn concept minder.
Ik denk dat hij het momenteel zelf ook even minder weet, hij heeft nog zijn kwaliteiten, maar hij moet de setting zo maken dat ze beter tot hun recht komen.

Ik ben zelf ooit doorgegaan met personeel waarvan velen zeiden, dat kan zo niet, t zit er niet in, maar ik wou niets opgeven en wou door met iedereen.
Maar op een gegeven moment trek je aan un dood peard.

Dit is natuurlijk mijn objectieve waarneming door een gekleurde bril, maar er zal iets moeten veranderen en snel, en als je zoveel tegen goals krijgt, heeft dat denk ik wel iets te maken met de kwaliteiten van je verdediging, die moet op de schop, een paar weg en een paar erbij, er is geen chemie,

Peersman doet verwijten naar meddespelers als er iets niet goed gaat, Zeinstra stond op goal voor zn eerste of 1e wedstrijd en maakte een fout(je) en daarna gaf Peersman hem een salvo commentaar, lijkt me niet bevordelijk voor de keeper die eindelijk zijn kans krijgt en nog met zelfvertrouwen moet groeien.
Het zij kleine dingen, maar zeer bepalend voor de teamgeest.

Ik mis het team van vorig jaar, dat er een eenheid stond en dat komt mijn inziens door maar heel weinig spelers, niets ten nadele van die speler(s) die doen zeker hun best, maar het maakt dat Henk zijn filosofie voor 85% wordt uitgevoerd, en dan werkt het niet.

Misschien moeten we een paar keer winnen en een paar keer de 0 houden, dat alles beter wordt, maar ik zie dat niet zo gebeuren/
Henk Jonge, lijm en plak alles weer bij elkaar en maak er weer een geheel van, ook met Slot dat is jouw kwaliteit, maar dan moet je weer even voorbij dat zelf aangelegde plaatje voor de kop zien, er zijn geen problemen, er zijn oplossingen.  Forza!!
#15
Selectie en Technische staf / Re: Marvin Peersman
november 07, 2015, 15:36:36
Peersman wil wel strijden, maar is in zn koppie lang niet fris. Hij raakt snel in paniek en rost de bal soms blind weg.
Ook hoe hij schreeuwt in de coaching, dan weet je gewoon dat hij geen rust in de verdediging brengt.
Hij heeft soms goede acties en zit er soms ook goed in, maar hij is in zijn hoofd te druk en maakt dan weer `beslissende`fouten.
Hij zou in een goede organisatie goed kunnen mee draaien, maar hij kan niet die goede organisatie zijn, daarvoor is die veels te druk en paniekerig.
Ja hij levert strijd, ja hij gaat ervoor, maar hij ziet het soms even niet, en dat kost punten en een solide verdediging,

Mc intosh dito, leuke actie`s , maar heb hem vaak zien twijfelen en langdurig zijn met de passing, vindt het dit jaar wel beter met hem, maar dit zijn 2 verdedigers die er niet 90 minuten stabiel staan en hier gaan we het niet mee redden, ut skip is lek.
Het zijn geen dragende spelers, met een solide verdediging loopt het hele elftal beter, met vytas Pereira, vd laan en dammers zouden we er nu veel beter voorstaan, maar ja, blessures.. Ik hoop dat Heerings gaat opstaan, als die weer fit is..