Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - albert54

#1
Wedstrijden / Re: ZWOLLE- SC CAMBUUR *UITGESTELD*
augustus 12, 2015, 11:59:02
Citaat van: thankyou op augustus 12, 2015, 10:43:23
17:30 aanwezig, Bus vertrekt 17:45

|:) :thumbsup
THANKYOU  w:)
#2
Wedstrijden / Re: ZWOLLE- SC CAMBUUR *UITGESTELD*
augustus 12, 2015, 10:20:35
 :scc
vraagje,
hoe laat  vertrekt de supporters bus vanavond naar zwolle.
w:)
#3
Algemeen / Re: De twaalfde man
mei 20, 2015, 19:39:31
 :scc

Gerucht,
Ut gerucht gaat dat men Baksteen gaat vragen om invulling te geven aan de nieuwe CambuurTempel.

Baksteen seit: hier alvast een voorzetje wat er mut gebeure,
Invulling geven aan de wensen van de Twaalfde man en historie bewaking. Aankleden van de hoofdgang naar ut veld met foto's van speulers en tegels met beeltenissen van supporters tegen een kleine vergoeding. Dus een geweldige lange gang van sfeer, ondersteuning en wij-gevoel.
Merchandising en acties die onze club verder mutte helpen in een gigantische groei.
Bier en eetgelegenheden zonder uitbuiting deur derden partijen.
Creëren van saamhorigheid en oek belangrijk: een goede fietsenstalling.
Groat beeldscherm met permanente beelden van wedstrijden, foto's en andere historie op het nieuwe Cambuurplein.
Oek een mededeling scherm op het Zaailand voor deze beelden en informatie aangaande wedstrijden trainingen, standen statistieken en info voor uitwedstrijden.
Als dit niet kan op ut Zaailand, dan maar teugen de glazen muur van Achmeatoren op 20 hoog of su.
Ken Achmea oek eens iets meer doen voor de club dan die paar centen van nou.
Inspraak houden tussen club en supporters periodiek op iets andere manier dan de forum-avonden van nou.
We wachten maar weer af, de eerste paal is nog lang niet de grond in.

w:)
#4
Algemeen / Re: De twaalfde man
april 07, 2015, 18:46:34

:scc

Eindelijk nieuwe CambuurTempel

Investering voor nieuwe CambuurTempel is rond!

Ut gedonder rond de wel of niet nieuwe CambuurTempel en waar is voor mij meer dan genoeg geweest. Na een kortte brainstorming samen met Baksteen, binne we der uut.
Nieuwe Tempel komt / blijft op de oude plaats. Veld wordt een kwartslag gedraaid.
Achter Oost wordt een nieuwe grote tribune gebouwd alwaar een grote Liwwadder Bierbrouwerij in ondergebracht gaat worden. Er gaan vele ambachtelijke biertjes gebrouwen worden en het huismerk "Cambier" zal veelvuldig genuttigd gaan worden tijdens de wedstrijdendagen van Cambuur en de vele andere culturele evenementen. Opening kan als men nu snel gaat handelen zijn beslag krijgen in 2018 alwaar de opening en de spil van Leeuwarden Culturele Hoofdstad gaat plaats vinden.
De Bierbrouwerij zal garant kunnen staan voor 80% van het stadion begroting ( Lees Huur ).
Verder komt er een dependance van de Hoge school en een Laboratorium van Wetsus in. Dit zal betekenen dat Cambuur als huurder de zekerheid heeft voor minstens 50 jaar voetballen in het voetbalwalhalla. Na de kwartslag draaiing en de afbraak van oude tribune Oost volgen uitbreiding van Noord en komt er een Grote hoofdtribune op Zuid.
Onder de Oosttribune en Bierbrouwerij komt een grote parkeergarage.
Omdat Bierbrouwerij Heineken in gaat zien dat "Cambier" een concurrent zal zijn voor de binnenlandse markt, gaat zij mee participeren en de nodige kennis delen.
Geld is er dus vanaf nu, om binnen een paar weken los te kunnen gaan na verkrijgen van de vergunningen wat volgens Baksteen nu een formaliteit zal zijn.
Allemaal blije gezichten in de stad bij de voetbalclub, gemeente en de politiek heeft verder geen gezichtsverlies meer zonder dat er verkiezingen voor de deur staan.
Dit alles is mogelijk als de gezichten dezelfde kant op staan en de wil er is.

Als al dit moois gerealiseerd is, dan nemen wij genoegen met een gratis seizoenkaart en een etentje in het Cambuur restaurant alwaar Roelof Mink onze tafelheer zal / moeten zijn.

Politiek, bestuurders en Club, u kunt los.

w:)
#5
Algemeen / Re: De twaalfde man
maart 14, 2015, 14:38:18

:scc

Wakker wurde, wakker wurde roept mijn vrouw.
"Waaat" is er roep ik, nog beter gezegd schreeuwde ik. Je moet niet zo schreeuwen, de buren kunnen je horen zegt mijn vrouw en gooit erachteraan is het 4 – 3 gebleven? Ik moet even tot mijzelf komen en zie dan ineens weer die doelpunten. Ja, het is 4 – 3 gebleven zeg ik maar hoe weet jij dat? Nou door jouw geschreeuw bij ieder doelpunt, Oh kan ik alleen nog maar uitbrengen. Heb best gedroomd zeg ik, was bij Cambuur –Utrecht, ja dat had ik wel in de gaten maar dat je daar ook al midden in de nacht bent.
Had een soort van deu sjeu vooo zei ik met mijn slaperige kop. Je bedoelt zeker een déjà vu? Dat zei ik toch! We waren nu beide klaar wakker
Het was 4-3 geworden en allemaal doelpunten van Cambuurspeulers zei ik, hoest mogelijk hé.
Die gekke Mark Diemers scoorde drie keer en dus stonden we met 3-0 achter na de rust gingen de "Twaalfde mannen met behulp van de dertiende mannen" op de stoeltjes staan en toen ging ut los su as in de vorige wedstried zei ik. Wij liepen over de stoeltjes heen su als Cambuur over Utrecht heen walste, 4 - 3 was ut einde met goals van Ogbeche, van der streek en Reijnen. Ik weet niet veel van Cambuur maar wel dat die Mark Diemers bij Utrecht speelt zei mijn vrouw. Ja dat klopt maar hij is een echte Liwwadder met een Cambuur hert dus binne ut allemaal Cambuur goals zei ik, punt uut en ik draaide mij weer om.

w:)


#6
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
maart 10, 2015, 10:33:09
 :scc

Nieuwe CambuurTempel

Middenstand begint weer te roeren.
Er moeten geen winkels bij WTC komen volgens hen, teveel concurrentie voor binnenstad.
Snapt men nu nog steeds niet dat de wereld al 10 jaar aan het veranderen is!!
Binnensteden zijn / gaan verworden voor vermaak en vertier. Aankopen gaan via winkels aan de rand van de steden en nog meer via Internet. Alle jongeren beneden de pakweg dertig jaar komen alleen nog voor vermaak, terrasjes, restaurants, bios en gezamenlijk stappen naar de binnenstad. Deze ontwikkeling is dus allang gaande en gaat alleen maar verder. Ambachtelijke winkels, iets unieks en woon / werken op kleine schaal zal nog kunnen in de binnenstad samen met appartementen.
Middenstand in de binnenstad zal zich dus helaas voor hen, moeten gaan aanpassen of nog erger, afhaken.
Als er nu wel of niet een nieuw stadion voor Cambuur komt, het is twaalf uur voor de middenstand.
Aanpassen aan nieuwe ontwikkeling door iets anders te gaan doen. Maak gebruik van Internet. Kijk meer naar wat de jongeren willen. Zij zijn tenslotte de toekomst.
Misschien zijn er wel winkels die mee willen en zich willen vestigen in het nieuwe stadioncomplex. Wacht hier dan niet mee. Ook moet er in bij het nieuwe stadion, scholen en natuurlijk mijn paradepaardje "WETSUS" komen. Middenstand, politiek en bestuurders ogen open en ga met Cambuur  ( visitekaartje ) van onze mooie stad Leeuwarden deze nieuwe weg in. Het is een project, investering voor minstens 50 jaar. Trek van de jongeren naar de stad om te studeren gaat door. Jongeren gaan bijna allemaal niet weer terug naar de dorpen. Deze opgeleide jongeren moeten we ook wat bieden om de trek naar de Randstad te voorkomen. Daar hoort een multifunctioneel complex met Cambuur bij.
Als alles negatief blijft, dan hebben we over vijf jaar geen Cambuur meer en zijn jullie ook al lang ten ondergegaan omdat jullie de boot misten en in ieder geval de verkeerde weg hebben gekozen die dood liep.

Nog een tip voor de politiek, 18 maart komt eraan, jullie zijn er voor het volk en ook jullie kunnen de verandering en vooruitgang niet keren.
Opmerking van mij: PVDA en VVD zijn voor nieuw Cambuurstadion. De rest niet zodat er nog steeds geen meerderheid is.


w:) 
#7
Wedstrijden / Re: Feyenoord - SC Cambuur [8-2-15]
februari 07, 2015, 17:03:09
Citaat van: Bernardo op februari 07, 2015, 17:00:53
Vertrek is van parkeerplaats van het uitvak, vertrek is half 9 dacht ik.

Bedankt.
Wel slecht dat dit niet op de Cambuursite staat.
:zucht
#8
Wedstrijden / Re: Feyenoord - SC Cambuur [8-2-15]
februari 07, 2015, 16:57:31
 :scc

Ligt het aan mij?
ik kan nergens op de Cambuursite de tijden van vertrek voor de bussen naar Feyenoord vinden en waar men vertrekt.
WTC of achter het stadion vandaan
#9
Algemeen / Re: De twaalfde man
januari 24, 2015, 11:20:30


:scc

Ut gerucht gaat dat er vanavond teugen PSV een gezellig samenzijn plaatsvind op vak 13 en 14.
Er komt een Djembe met wel 15 trommels.
De meesten fienne één trommel maar niks.
Baksteen seit: as su maar niet int Hertsje komme  8P

w:) 
#10
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
januari 08, 2015, 14:07:41
 :scc

Stadion komt aan de Groningerstraatweg i.v.m. samenwerking Grunningen  8P

w:)
#11
Algemeen / Re: De twaalfde man
december 29, 2014, 13:33:29

:scc

Mien jaaroverzicht van Cambuur,

LC, 29 dec 2014: Vertrek van Dwight Lodeweges,
Ut verhaal is al honderden keren verteld.
Ut verhaal is al honderden keren beschreven.
Ut moest blijkbaar weer even uut de kast haalt wurde, met welk doel?
Een opgeblazen gebeurtenis met vele verhalen, kreten en bezijden de waarheid.

We hebben een geweldig jaar 2014 gehad als Cambuur. Tweede helft van het eerste jaar en eerste helft van het tweede jaar Eredivisie was in één woord geweldig. Hosanna, vermaak en goed voetbal.
Dat allemaal van en door een kleine club met kleine begroting maar met de beste twaalfde man van Nederland. Loftuitingen uit het hele land en van ver over de landsgrenzen. Spelers die samen met de trainers een vriendengroep vormden. Bestuurlijk stond het goed. Tienduizend supporters met clubliefde op de banken bij de thuiswedstrijden en vele honderden getrouwen mee naar uitwedstrijden. Een derde helft in het roemruchte "Hertsje" en de vele nachtelijke ontvangsten op het Cambuurplein als onze jongen thuis kwamen. Ontvangen worden door honderden supporters in weer en wind, waar tref je dat hier in Nederland aan, nergens toch!
Vierduizend supporters bij een training. Duizenden blije gezichten op de Open dag.

Er moest weer geschreven worden over het vertrek van Lodeweges en twee regels over een mooi seizoen.
Was erbij, het stelde niets voor. Twee honderd supporters voor het hek zonder geschreeuw en zonder gerotzooi aan het hek.
Ongeveer dertig bekrompen geesten in mijn optiek die zogenaamd verhaal wilden halen. Beetje getrek aan het hek. Dik tiental jongeren ging naar de hoofdingang en drongen naar binnen wat niet goed te praten is natuurlijk. Stelde ook niet zoveel voor snap de angst dan ook niet helemaal van sommigen daar binnen.
Nogmaals, praat niets goed maar overdrijven is ook een vak. Volwassen, trainer en de bestuurlijke mensen hadden ook kunnen bedenken hoe gevoelig het ligt tussen Cambuur en de dkv. Onderhandelen en gebruik maken via een clausule om naar de dkv gaan tijdens het seizoen wat nog zeer belangrijk moment had voor handhaving is op zijn zacht gezegd verdomde onhandig en dom.
Uitlekken bewust of onbewust was te verwachten. Onderhandelen had na seizoen moeten plaatsvinden.
Maar goed gebeurt is gebeurt, maar hou nou eens op met het schrijven hierover. We hebben een geweldig jaar 2014 gehad in de Eredivisie.
In 2015 laat ik mij verder verrassen door Cambuur. Stappen gaan we zetten.

Baksteen seit: die Kloosterman van de LC is een is een droge grapjas, een "Kloostermop"


w:)
#12
Algemeen / Re: De twaalfde man
december 22, 2014, 23:43:57

:scc

Een Baksteentje,

Wat een week,

Go Ahead Eagles verslaan uit in de competitie
Voor de beker, Heracles vernederen in Almelo.
Pec  verslaan in de hel van Leeuwarden.
Herfstkampioen van het Noorden zijn.
Zevende plaats staan in de Eredivisie.
Mooi afscheid van Oebele Schokker en Albert Rusnák.
Geweldig feest in het Hertsje met vrienden, bestuurders, trainers en het hele Elftal van Cambuur.
Mooier kan je niet de winterstop ingaan.
Laat me nu ook nog maar verrassen met een nieuw stadion ( CambuurTempel ).
Ook nog even van onze goede kant laten zien samen met Otto Hoekstra voor de voedselbank.
Ja, het was genieten geblazen in deze december maand. Ook een droevige kant meegemaakt met het verlies van een zeer dierbare tante. Het leven juicht en het leven huilt.
Dus mijn wensen voor jullie zijn "gezond blijven en van het leven en je dierbaren genieten.

Op maandag Kranten lezen, LC open slaan en nagenieten van het feest dat Cambuur heet.
Niet onaardig geschreven door die Gerrit Kloosterman, dit mag ook wel eens gezegd worden.
Honger naar Cambuur nieuws is nog lang niet gestild, dus gauw even de krant gekocht waar je altijd extra smerige handen van krijgt en omdat het in klein formaat is, maar één piek kost deze maand. Nou dat valt dan weer tegen. Hoewel ik het ook wel weer verwacht had van dat tegenvallen.
Pagina's over de grote clubs lullen. Snel de pagina gezocht waar het geel en blauw van afdroop, mien en ons Cambuur tegen PEC Zwolle, een ploeg die vaste speler aan het worden is hoog int linker rijtje.
Ging er dus even voor zitten. Nou dat viel weer voor de zoveelste keer erg tegen. Eén foto in tweeën over het wel of niet onterecht afgekeurde doelpunt. Verders  een heel betoog over die Necid, waar gaat die heen, naar CSKA Moskou of blijft hij via een ondoorzichtige constructie in Zwolle.
Lees niks over de wedstrijd die gespeeld is in Leeuwarden. Iets waar ik mij ook erg aan stoor na de bezoekjes aan mien stadsje van Twente, Ajax, Feyenoord en straks weer PSV   
. Altijd weer het gekwijl over die clubs en de randverschijnselen over komende en vertrekkende spelers en schoeisel, makelaars, transfers en alle ongein die je maar kunt bedenken. Geen analyse van de wedstrijden. Nu ook het geval weer met mien clubke tegen PEC. Allemaal gelul over die speler Necid, gaat hij wel of gaat hij niet en hoeveel mag dat kosten een pagina vol
Niet een woord over het aftasten van twee gelijkwaardige ploegen hoog in de Eredivisie tijdens de eerste helft. Niets over het goede veldspel van Cambuur. Tweede helft met een grandioos spelende Cambuur met een geweldige ondersteuning van de Twaalfde man die zijn evenknie niet heeft in Nederland. Nou ja Feyenoord komt wat in de buurt.
Niets over een  Mac-Intosch die centraal met Reijnen sollide staat te verdedigen en inschuift alsof die Mac al 40 Eredivisie wedstrijden achter de rug heeft en van Telstar komt. Niets over Makrini die al jaren het middenveld schoonveegt en daar waar het moet de steekjes van medespelers corrigeert. Nee, alleen maar lullen over Necid, gaat hij wel of gaat hij niet. Niets over Van de Streek, de kilometervreter met inzicht inzet en een goed schot in de benen. Nee lullen over CSKA Moskou, wel of niet. Niks over Albert Rusnák en niks over Narsingh. Niks over Bakker en dat we moesten missen Ogbeche en de Ridder en Hemmen.
Hoe knap Cambuur in een hoog tempo opgezweept door de Twaalfde man in de tweede helft het stadion in extase bracht.
Volgens mij was die reporter "Robin Jongmans"van die inkt aflatende zichzelf sportkrant noemende Telegraaf niet eens in het stadion maar schreef hij maar wat gegevens van PEC op zijn laptop en gooide dat via Internet naar die krant in Amsterdam tijdens het nippen aan een goedkoop wit wijntje.

Moet zeggen dat die Kloosterman van de LC dan toch nog veel dichter bij mij kwam met dit wedstrijdverslag.

Prettige feestdagen allen.
w:)
#13
Algemeen / Re: Financiën
december 18, 2014, 18:54:25


Toezichthouders faalden. stukje eigenbelang was hier zeker bepalende en het wegvallen van Riedstra zoals Dokkumer al aangaf.
 
#14
Algemeen / Re: De twaalfde man
december 13, 2014, 12:51:50


:scc

CambuurTempel,

Ist niet nuver

Droom al wekenlang dat ut nieuwe Cambuurstadion  ( Tempel ) in de zuidlanden staat skeef tegenover de Mc Donald dicht bij ut spoor. Groot stadion zonder ring van 18000 zit / staanplaatsen.
Dicht op ut veld. Grote waterval vanaf ut dak naast de hoofdingang. Naam: "Cambuur-Wetsus", In mooi blauw Neon licht "Cambuur" en "Wetsus" in steeds veranderende kleuren.
Heel groat supportershome die je kenne dele in twee. Genoeg eterij en overal drankaansluutingen van een brouwer die "Liwwadder-rakkers" brouwt. 20 skyboxen nieuwe stijl. Openverbinding met stadion. Dus niet achter glas, maar de twaalfde man kenne hore en met kenne doen.
Staat een dependance van de Hogeschool tegenaan en een laboratorium van Wetsus. Even verderop leid een groate bult zand en modder uut winputten su als grote wielen en andere putten uut de provincie. Deze bult is wel 40 / 50 meter hoog met een gangenstelsel en ruimtes waar de geschiedenis van stad en provincie een permanente tentoonstelling het. Op deze reuze Terp staat een open toren met een lift die samen met de bult 140 meter hoog is en su over de hele provincie zichtbaar is. Oek deze toren het verschillende kleuren en is sponsort per 10 meter deur grote bedrijven uut de provincie. Dus de toren oogt om de tien meter anders en is daar deur een echt Kunstwerk" daar gaat dus die ene miljoen in zitten van de stad voor een kunstwerk die Leeuwarden op de kaart zet samen met Cambuur en Wetsus.
De rest is vult met eetgelegenheden en winkels. Treinstation brengt supporters van en naar ut stadion. De Haak doet de rest. Ruumte zat voor auto's en fietsers.
Iedereen blij.
Hef oek even in de toekomst keken over dertig jaar. Iedereen nog blijer en dankbaar dat de CambuurTempel in de Zuidlanden is neerzet.
Bestuurders van de stad en provincie zitte nou eerste rang int stadion en binne blij dat su goed besloaten heffe destijds.
Cambuur zit constant bij de top 5.
Baksteen mut maar even met de burgervader en Ype Smid prate.
Ist niet nuver.

w:)
#15
Algemeen / Re: De twaalfde man
december 07, 2014, 16:01:04
 :scc

Cambuur,

We zitten in een "DIP"

Slechtste wedstrijd van Cambuur in jaren tegen de slechtste tegenstander in jaren "NAC"

Hoe ist mogelijk vraag je je af.
Baksteen seit: "de saus is op." Geld voor een nieuw potje is er op dit moment niet.
Natuurlijk leven wij boven onze stand. Linker rijtje is wat te hoog gegrepen. Maar ja, als echte Liwwadders binne we trots en zit "euforie" oek een beetje in onze genen als ook "ut wurd nooit wat"
Ben blij dat we uit de "Bierafdeling" zijn en dat moet ook zo blijven. HANDHAVEN is het belangrijkste.
Nieuw stadion en sponsoren moeten er komen. Het is de weg van de langste adem. Cambuur is verder goed bezig. Jammer van dit verlies, had helemaal niet gehoeven. Cambuur begon slap aan de wedstrijd, speelde in een laag tempo, maakte de verkeerde keuzes en de posities werden niet goed bezet.
Kan allemaal verwijten opnoemen maar dat heeft geen zin. Wel was onze rechtsback Calvin Mac-Intosch  opbouwend een klein drama en was onze vriend D. Schet  de hele wedstrijd een kantlijner  zonder verf. We speelden zodoende met 10 man de hele wedstrijd.
Wat was dat NAC slecht en dan mut ik mij maar stil houden over onze jongens, iets met ondergrens en su.
Maar als echte supporter, stap ik hier overheen en steun de club, met elkaar, voor elkaar.

Hoop dat Albert Rusnák kan blijven. Als geldschieter zou ik het wel weten, kopen die jongen. Ook al zou het pareltje niet doorgroeien, dan levert hij altijd nog wel weer zijn aankoop bedrag op.
Zoveel mogelijk de spelers behouden dit seizoen, handhaven is nodig voor doorgroeien. Verlies is op alle fronten vele malen groter bij degradatie dan die paar ton winst in de Winterstop.
Zou als club het lijstje met potentiele spelers maar raadplegen. Jammer dat De Ridder en Furdjel Narsingh  hun blessure gevoeligheid oek in mien stadsje zo moeten botvieren. Hoop dat zij nog een paar wedstrijden hun stempel kunnen drukken en feest geven op het Cambuurplein dit seizoen.

Dan nog even "de twaalfde man", Mag trots zijn op jullie, maar dat zingen over het werk van de moeder van de scheids is oubollig, niet vet en niet cool meer. Ken mij oek niks skele wat zij doet en het heeft geen toegevoegde waarde. Dat gooien van een knaller en wat gele rakkers op het veld, doet ook geen goed. Sterker nog, de club krijgt weer een vorstelijke boete en het houdt sponsoren tegen om hun centen hier te droppen.

Zo nu maar weer op naar de volgende wedstrijd.
Het geel en blauw zit in je bloed.


w:)