Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

De twaalfde man

Gestart door albert54, januari 18, 2013, 21:42:39

Vorige topic - Volgende topic

Gasgeve

Worden er nou ook eens een x dingen gepresenteerd en knopen doorgehakt? OPSKIETE  :zweep

albert54

:scc

Alweer een feest,
Cambuur – Ajax
Ut zesde thuusfeestje

De zogenaamde Godenzonen komen langs. Nou ik hef heel wat sien langskomen deur de jaren heen, maar nog nooit Godenzonen, Ut mut niet gekker wurde.
Hele stadion staat weer op sien kop; Noord zal donderen, Oost vol met wijzen, Zuid is het zonnetje in huus en West, gek maar kundig. Met sien allen zullen wij onze dappere Liwwadders naar de overwinning skreeuwen. Ast dan oek lukt, ist feest bij de bestuurders en sponsoren in de zakenclub, maar een gekte int Hertsje en der omheen.
Ut zal weer dringen wese int stadion, vol is vol. Der mut nieuwbouw komme punt uut.
Politiek mut de ogen nou eindelijks een keer open doen en handelen. Ut ken su niet langer.
Met disse wedstried erbij nog vier feestjes thuus voor de winterstop. Punten pakke en dan zelfs een bitsie omhoog kieke. Alles is nog mogelijk. Mien paspoort is in ieder geval nog geldig.
Bin iedere keer weer verbaast hoe de club ons kan verrassen met speulers en ut spel dat su speule.
Speulers binne oek verrast as su hier komme in Liwwadden, su wille hier graag blieve. Daarom al mutte we een groter stadion heffe en grotere sponsoren, dan kenne we su wat langer houwe en deur groeie.  As die club aant ei in zee ken gaan met Ziggo voor acht miljoen as hoofdsponsor, dan mut hier zeker wel wat kenne voor twee miljoen as je naar ut voetbal en uutstraling sien.
Cambuur Culture, de Kern van Cambuur plus de Club, maar snel alles in kannen en kruuken maken. Kopkes allemaal dezelfde kant uut en geniete van wat er allemaal in en rond onze club gebeurt. Samen mutte wij een vast gebeuren blieve int voetbalwalhalla en daarom samenwerke en niet seure.
Wij binne tenslotte allemaal Cambuur. Natuurlijk mutte je aan de bel trekke as der wat speult en dan prate in alle redelijkheid. Kranten skreven weer mooi over ons clubke disse week. Onze club wurdt koestert deur steeds meer voetballiefhebbers uut den lande. We binne su aaibaar ast maar ken.
Onze trainer Henk de Jong seit: ut mut maar eensh ophouwe met ut op handen dragen van Ajax, Psv en Feyenoord. Der opklappe mutte we, wel respect maar geen ontzag heffe. Al dat gezeur over nivellering van de Eredivisie mut oek maar eensh aflopen wese zeg ik. Die sportprogramma's lulle voor het vaderland weg. Ik kan u vertellen dat als wij vijf jaar verder zijn, de Eredivisie sterker zal zijn dan ooit te voren. Dit alles door de nieuwe aanwas en vernuft voor aankoop en het spel. As wij Ajax opjage, dan kenne die kienders der niks meer van, want su binne went dat zij speule en de rest op gepaste afstand hun deurlaat naar de goal toe. Nou die tiet heffe we gelukkig had dankzij Cambuur, Go Ahead Eagles, Willem2 en Excelsior. Nou wurdt ut pas mooi int voetbalwalhalla en gaan de supporters weer met plezier naar ut stadion toe. Je siet nou oek dat speulers van andere clubs de supporters danken na afloop. Dit allemaal dankzij de eerder genoemde clubs, maar vooral deur Cambuur. Je mutte de Twaalfde man koesteren. Deur de Twaalfde man, kenne de speulers hun buusen vulle, dus respect voor de Twaalfde man mut er wese.
Verheug mij nou alweer op de rookpotten en vlaggen int stadion. Wurre de foto's su mooi van. Suu nog wel wat meer GEEL en BLAUW int stadion wille sien.

We gaan der weer voor met sien allen, prettige wedstried en veul plezier in de derde helft.

w:)

Marc S

Citaat van: albert54 op november 07, 2014, 11:52:12

Alweer een feest,
Cambuur – Ajax
Ut zesde thuusfeestje

De zogenaamde Godenzonen komen langs. Nou ik hef heel wat sien langskomen deur de jaren heen, maar nog nooit Godenzonen, Ut mut niet gekker wurde.
Hele stadion staat weer op sien kop; Noord zal donderen, Oost vol met wijzen, Zuid is het zonnetje in huus en West, gek maar kundig. Met sien allen zullen wij onze dappere Liwwadders naar de overwinning skreeuwen. Ast dan oek lukt, ist feest bij de bestuurders en sponsoren in de zakenclub, maar een gekte int Hertsje en der omheen.
Ut zal weer dringen wese int stadion, vol is vol. Der mut nieuwbouw komme punt uut.
Politiek mut de ogen nou eindelijks een keer open doen en handelen. Ut ken su niet langer.
Met disse wedstried erbij nog vier feestjes thuus voor de winterstop. Punten pakke en dan zelfs een bitsie omhoog kieke. Alles is nog mogelijk. Mien paspoort is in ieder geval nog geldig.
Bin iedere keer weer verbaast hoe de club ons kan verrassen met speulers en ut spel dat su speule.
Speulers binne oek verrast as su hier komme in Liwwadden, su wille hier graag blieve. Daarom al mutte we een groter stadion heffe en grotere sponsoren, dan kenne we su wat langer houwe en deur groeie.  As die club aant ei in zee ken gaan met Ziggo voor acht miljoen as hoofdsponsor, dan mut hier zeker wel wat kenne voor twee miljoen as je naar ut voetbal en uutstraling sien.
Cambuur Culture, de Kern van Cambuur plus de Club, maar snel alles in kannen en kruuken maken. Kopkes allemaal dezelfde kant uut en geniete van wat er allemaal in en rond onze club gebeurt. Samen mutte wij een vast gebeuren blieve int voetbalwalhalla en daarom samenwerke en niet seure.
Wij binne tenslotte allemaal Cambuur. Natuurlijk mutte je aan de bel trekke as der wat speult en dan prate in alle redelijkheid. Kranten skreven weer mooi over ons clubke disse week. Onze club wurdt koestert deur steeds meer voetballiefhebbers uut den lande. We binne su aaibaar ast maar ken.
Onze trainer Henk de Jong seit: ut mut maar eensh ophouwe met ut op handen dragen van Ajax, Psv en Feyenoord. Der opklappe mutte we, wel respect maar geen ontzag heffe. Al dat gezeur over nivellering van de Eredivisie mut oek maar eensh aflopen wese zeg ik. Die sportprogramma's lulle voor het vaderland weg. Ik kan u vertellen dat als wij vijf jaar verder zijn, de Eredivisie sterker zal zijn dan ooit te voren. Dit alles door de nieuwe aanwas en vernuft voor aankoop en het spel. As wij Ajax opjage, dan kenne die kienders der niks meer van, want su binne went dat zij speule en de rest op gepaste afstand hun deurlaat naar de goal toe. Nou die tiet heffe we gelukkig had dankzij Cambuur, Go Ahead Eagles, Willem2 en Excelsior. Nou wurdt ut pas mooi int voetbalwalhalla en gaan de supporters weer met plezier naar ut stadion toe. Je siet nou oek dat speulers van andere clubs de supporters danken na afloop. Dit allemaal dankzij de eerder genoemde clubs, maar vooral deur Cambuur. Je mutte de Twaalfde man koesteren. Deur de Twaalfde man, kenne de speulers hun buusen vulle, dus respect voor de Twaalfde man mut er wese.
Verheug mij nou alweer op de rookpotten en vlaggen int stadion. Wurre de foto's su mooi van. Suu nog wel wat meer GEEL en BLAUW int stadion wille sien.

We gaan der weer voor met sien allen, prettige wedstried en veul plezier in de derde helft.

Hier ben ik het zeker mee eens. Ik denk dat er te lang een soort knelpunt is geweest tussen de jupiler league en de eredivisie te weinig doorstroom, daardoor komen clubs die al een tijdje op de deur hebben geklopt er eindelijk bij en kunnen daar ook relatief makelijk blijven. De clubs hoefde hiervoor niet te verbeteren wat clubs als Nec, roda, nac bleven er toch altijd wel in, nu als je een slecht jaar hebt ben je gewoon de lul en kan je als gerenomeerd eredivisie club er gewoon uitvliegen in de play offs. Als je een competitie wil versterken moet je onderaan beginnen, in dit geval dus begrotings technisch, als clubs als cambuur, willem 2 eagles, en in mindere mate zwolle boven verwachting presteren dwingt dat de andere clubs om ook te verbeteren, anders kan je zomaar degraderen. Uiteindelijk zullen de topclubs ook moeten verbeteren. De eredivisie heeft al te lang stil gestaan, nu komt er eindelijk beweging in en lopen we te zeiken over nivellering en doen ze alsof het de schuld is van de kleine clubs.

albert54

Cambuur – Ajax,

We komen gewoon tekort en dat is geen schande.
Begroting van 65 miljoen tegen 6.5 geeft genoeg aan.
Su waren bang de eerste 20 minuten, su waren  aan de dunne. Daarna kwam de kwaliteit boven drijven.
Een scheids die had moeten optreden tegen het handtastelijk gedrag van de aller belabberdste godenzonen en de schwalbes van de nieuwbakken Godenvriend met nummer 21.
Man had last van handtastelijkheden en de vallende ziekte leek ut wel. Hij had van mij een gele kaart verdiend, want hij haalde ut tempo er su aardig uut bij Cambuur.
Oek is ut amateuristisch hoe de ballenkienders hun werk doen. Su binne te jong voor dit soort wedstrieden en wurde niet instrueert. Mut anders Cambuur.
Blief trots op onze jongens. Deur selecteren en blieve int voetbalwalhalla is de hoofdzaak.
Punten pakken tegen de gelijkwaardige clubs is belangrijker.
Dat was het middagje voetbal op een zeeeeeeeeeer allerbelabberdst tijdstip.
Trots en nogmaals zeer trots op Cambuur. We zijn een begrip in Nederland aan het worden. We doen mee. Vermaak in het Cambuur stadion. Hoewel, ik miste de rookpotten en de vlaggen wel erg hoor. Deze wedstrijden zijn mooi voor ons en zeer zeker voor de trainers om te zien waar de tekortkomingen zitten. We kunnen gewoon eindigen in de middenmoot.
2 – 4 is nu nog geen schande. We doen mee en kunnen alleen maar doorgroeien. Vertrouwen
Is bij mij groot, Cambuur kan stappen zetten naar een stabiele middenmoter in het voetbalwalhalla.
Doorgaan op de ingeslagen weg. We mutte gewoon een nieuw stadion krijgen.  Ut regent geruchten over een nieuwe stadion of zelfs weer verbouw vant oude maar gezellige krot.
Ik laat mij maar verrassen. Zal wel goed komen en anders maar weer eens naar de politiek toe stappen.  Mooi voorbeeld is Heracles Almelo. Vele jaren al in de Eredivisie, vele jaren praten over nieuw of verbouw van stadion. Er komt niks van terecht daar en het resultaat is dat er geen doorgroei is en men terug zal keren met schulden in de bierafdeling. Hef soms ut idee dat gemeente, provincie en de politiek deze constructie oek met graagte wil toepassen op ons Cambuur.
Twee weekjes om de wonden te likken en dan er maar weer op batsen in Utrecht met daarna alweer twee thuusfeestjes tegen AZ en NAC.

HilversumOnTour

Citaat van: albert54 op november 10, 2014, 13:13:36

Cambuur – Ajax,

We komen gewoon tekort en dat is geen schande.
Begroting van 65 miljoen tegen 6.5 geeft genoeg aan.
Su waren bang de eerste 20 minuten, su waren  aan de dunne. Daarna kwam de kwaliteit boven drijven.
Een scheids die had moeten optreden tegen het handtastelijk gedrag van de aller belabberdste godenzonen en de schwalbes van de nieuwbakken Godenvriend met nummer 21.
Man had last van handtastelijkheden en de vallende ziekte leek ut wel. Hij had van mij een gele kaart verdiend, want hij haalde ut tempo er su aardig uut bij Cambuur.
Oek is ut amateuristisch hoe de ballenkienders hun werk doen. Su binne te jong voor dit soort wedstrieden en wurde niet instrueert. Mut anders Cambuur.
Blief trots op onze jongens. Deur selecteren en blieve int voetbalwalhalla is de hoofdzaak.
Punten pakken tegen de gelijkwaardige clubs is belangrijker.
Dat was het middagje voetbal op een zeeeeeeeeeer allerbelabberdst tijdstip.
Trots en nogmaals zeer trots op Cambuur. We zijn een begrip in Nederland aan het worden. We doen mee. Vermaak in het Cambuur stadion. Hoewel, ik miste de rookpotten en de vlaggen wel erg hoor. Deze wedstrijden zijn mooi voor ons en zeer zeker voor de trainers om te zien waar de tekortkomingen zitten. We kunnen gewoon eindigen in de middenmoot.
2 – 4 is nu nog geen schande. We doen mee en kunnen alleen maar doorgroeien. Vertrouwen
Is bij mij groot, Cambuur kan stappen zetten naar een stabiele middenmoter in het voetbalwalhalla.
Doorgaan op de ingeslagen weg. We mutte gewoon een nieuw stadion krijgen.  Ut regent geruchten over een nieuwe stadion of zelfs weer verbouw vant oude maar gezellige krot.
Ik laat mij maar verrassen. Zal wel goed komen en anders maar weer eens naar de politiek toe stappen.  Mooi voorbeeld is Heracles Almelo. Vele jaren al in de Eredivisie, vele jaren praten over nieuw of verbouw van stadion. Er komt niks van terecht daar en het resultaat is dat er geen doorgroei is en men terug zal keren met schulden in de bierafdeling. Hef soms ut idee dat gemeente, provincie en de politiek deze constructie oek met graagte wil toepassen op ons Cambuur.
Twee weekjes om de wonden te likken en dan er maar weer op batsen in Utrecht met daarna alweer twee thuusfeestjes tegen AZ en NAC.

|:)

albert54

De Twaalfde man,

Utrecht – Cambuur,

Cruciale periode komt eraan om punten te pakken, om definitief afstand te nemen van de onderste plaatsen.
Zal betekenen, rust in de tent en naar de toekomst kijken. Verlengen van contracten, spelers aantrekken en hopelijk zullen er spijkers met koppen geslagen worden aangaande nieuwe CambuurTempel.
300 supporters gaan onze club steunen in Utrecht.

Perikelen om het Kunst / grasmat Gevoed door een aantal grote clubs die alles en iedereen proberen naar hun pijpen te laten dansen. Zaaien en dan de meeste vruchten inpikken met hun vriendjes bij de KNVB.
Iedereen speelt op kunstgras van jong tot oud tegenwoordig er is geen weg terug. Dat gelul dat de Nederlandse topclubs niet mee komen in Europa als men niet speelt op gras is echt gelul. Ze komen nu al niet meer mee op gewoon gras en ook op kunst komen ze er niet meer aan te pas. Waarom niet; omdat de FIFA en de UEFA corrupt zijn en toelaten dat de grote Europese clubs structureel honderden tot zelfs miljarden schulden mogen hebben en voor het spelers onderbrengen bij duistere / maffia achtige constructies. Spelers die vele tientallen miljoenen kosten ( wat zij helemaal niet waard zijn ) met ook weer duistere makelaars erom heen. Daar moet eerst een eind aankomen voordat er een eerlijkere Europese competitie zal zijn. Zolang dat niet gebeurt, maakt het niets uit of er kunst of gewoon gras ligt in de stadions.

Keer op keer lees ik in de kranten hoe corrupt ons land is op bestuurlijk zowel politiek, als in het bedrijfsleven. Sjoemelen met gelden / subsidies en regelgeving naar gelang het uitkomt.
Schijnheilig gedrag bij toezicht en verdeling op welk gebied dan ook.
Soms wil je zelfs meegaan in dit gedrag en hopen dat gemeente, Cambuur-bestuur en geldschieters regels hanteren voor het omzeilen en het binnenhalen van gelden voor onze nieuwe CambuurTempel. Daarna moet het afgelopen zijn. We hebben een nieuw stadion nodig om de komende 50 jaar bestaansrecht te hebben en te blijven in de Eredivisie.

Jubileum boek komt eraan, 26 nov kan ik ut ophalen. Het zal vele uurtjes worden van kijken, lezen en genieten van het verleden. Naslagwerk zal het zijn.
Mijn fiets staat weer klaar om zondagavond mij naar het Cambuurplein te brengen voor huldiging van onze jongens.
Mijn vertrouwen is groot, zoals altijd.

albert54

Baksteen seit: mutte we straks alweer naar ut plein!!

JAAAAA zeg ik allemaal  1 - 3 is een Feestje

Trots op mien club

Cambuur LWD

Citaat van: albert54 op november 23, 2014, 18:52:19

Baksteen seit: mutte we straks alweer naar ut plein!!

JAAAAA zeg ik allemaal  1 - 3 is een Feestje

Trots op mien club

Waren er nog wat mensen op het plein?

Cambuur058

Galdiano

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Westerpark

In de mailbox weer het fanonderzoek van Cambuur ontvangen.
Hopelijk opent het als 'zeer slecht' beoordelen van uitwedstrijdbezoek vanwege alle beperkende maatregelen de ogen van de BVO.
Zelfde geldt voor de beoordeling van de slechte sportiviteit en respect bij de omgang met uitsupporters.
Verder weinig te zeuren gehad!

SCC-J

Wat een waardeloze enquête zeg. Lekker boeiend die vragen over de catering en fanshop. En maar 1 vraag over beleving uitwedstrijden.

albert54

Cambuur,

We zitten in een "DIP"

Slechtste wedstrijd van Cambuur in jaren tegen de slechtste tegenstander in jaren "NAC"

Hoe ist mogelijk vraag je je af.
Baksteen seit: "de saus is op." Geld voor een nieuw potje is er op dit moment niet.
Natuurlijk leven wij boven onze stand. Linker rijtje is wat te hoog gegrepen. Maar ja, als echte Liwwadders binne we trots en zit "euforie" oek een beetje in onze genen als ook "ut wurd nooit wat"
Ben blij dat we uit de "Bierafdeling" zijn en dat moet ook zo blijven. HANDHAVEN is het belangrijkste.
Nieuw stadion en sponsoren moeten er komen. Het is de weg van de langste adem. Cambuur is verder goed bezig. Jammer van dit verlies, had helemaal niet gehoeven. Cambuur begon slap aan de wedstrijd, speelde in een laag tempo, maakte de verkeerde keuzes en de posities werden niet goed bezet.
Kan allemaal verwijten opnoemen maar dat heeft geen zin. Wel was onze rechtsback Calvin Mac-Intosch  opbouwend een klein drama en was onze vriend D. Schet  de hele wedstrijd een kantlijner  zonder verf. We speelden zodoende met 10 man de hele wedstrijd.
Wat was dat NAC slecht en dan mut ik mij maar stil houden over onze jongens, iets met ondergrens en su.
Maar als echte supporter, stap ik hier overheen en steun de club, met elkaar, voor elkaar.

Hoop dat Albert Rusnák kan blijven. Als geldschieter zou ik het wel weten, kopen die jongen. Ook al zou het pareltje niet doorgroeien, dan levert hij altijd nog wel weer zijn aankoop bedrag op.
Zoveel mogelijk de spelers behouden dit seizoen, handhaven is nodig voor doorgroeien. Verlies is op alle fronten vele malen groter bij degradatie dan die paar ton winst in de Winterstop.
Zou als club het lijstje met potentiele spelers maar raadplegen. Jammer dat De Ridder en Furdjel Narsingh  hun blessure gevoeligheid oek in mien stadsje zo moeten botvieren. Hoop dat zij nog een paar wedstrijden hun stempel kunnen drukken en feest geven op het Cambuurplein dit seizoen.

Dan nog even "de twaalfde man", Mag trots zijn op jullie, maar dat zingen over het werk van de moeder van de scheids is oubollig, niet vet en niet cool meer. Ken mij oek niks skele wat zij doet en het heeft geen toegevoegde waarde. Dat gooien van een knaller en wat gele rakkers op het veld, doet ook geen goed. Sterker nog, de club krijgt weer een vorstelijke boete en het houdt sponsoren tegen om hun centen hier te droppen.

Zo nu maar weer op naar de volgende wedstrijd.
Het geel en blauw zit in je bloed.

albert54

CambuurTempel,

Ist niet nuver

Droom al wekenlang dat ut nieuwe Cambuurstadion  ( Tempel ) in de zuidlanden staat skeef tegenover de Mc Donald dicht bij ut spoor. Groot stadion zonder ring van 18000 zit / staanplaatsen.
Dicht op ut veld. Grote waterval vanaf ut dak naast de hoofdingang. Naam: "Cambuur-Wetsus", In mooi blauw Neon licht "Cambuur" en "Wetsus" in steeds veranderende kleuren.
Heel groat supportershome die je kenne dele in twee. Genoeg eterij en overal drankaansluutingen van een brouwer die "Liwwadder-rakkers" brouwt. 20 skyboxen nieuwe stijl. Openverbinding met stadion. Dus niet achter glas, maar de twaalfde man kenne hore en met kenne doen.
Staat een dependance van de Hogeschool tegenaan en een laboratorium van Wetsus. Even verderop leid een groate bult zand en modder uut winputten su als grote wielen en andere putten uut de provincie. Deze bult is wel 40 / 50 meter hoog met een gangenstelsel en ruimtes waar de geschiedenis van stad en provincie een permanente tentoonstelling het. Op deze reuze Terp staat een open toren met een lift die samen met de bult 140 meter hoog is en su over de hele provincie zichtbaar is. Oek deze toren het verschillende kleuren en is sponsort per 10 meter deur grote bedrijven uut de provincie. Dus de toren oogt om de tien meter anders en is daar deur een echt Kunstwerk" daar gaat dus die ene miljoen in zitten van de stad voor een kunstwerk die Leeuwarden op de kaart zet samen met Cambuur en Wetsus.
De rest is vult met eetgelegenheden en winkels. Treinstation brengt supporters van en naar ut stadion. De Haak doet de rest. Ruumte zat voor auto's en fietsers.
Iedereen blij.
Hef oek even in de toekomst keken over dertig jaar. Iedereen nog blijer en dankbaar dat de CambuurTempel in de Zuidlanden is neerzet.
Bestuurders van de stad en provincie zitte nou eerste rang int stadion en binne blij dat su goed besloaten heffe destijds.
Cambuur zit constant bij de top 5.
Baksteen mut maar even met de burgervader en Ype Smid prate.
Ist niet nuver.

SCC-J

Wat heb jij met Wetsus? En wat je schildert lijkt op een lelijke kermis buiten de stad! Zuidlanden echt de doodsteek voor onze club. Nu ben ik geen fan WTC maar dat ligt nog vlakbij het centrum.

Dus praat maar liever niet met Ype.