Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

De twaalfde man

Gestart door albert54, januari 18, 2013, 21:42:39

Vorige topic - Volgende topic

albert54

Baksteen wenst jullie allemaal veel plezier hier op het forum.
Hou wel een beetje rekening met elkaar en tel soms even tot tien voordat je losgaat hier. :D

w:)

albert54

SC Cambuur -  FC  OSS

4 - 1 uitslag, wie had dat gedacht?

Baksteen in ieder geval niet. Het spel is het hele seizoen al niet groots en de trainers wissel kan nooit een grote omschakeling teweeg brengen. De progressie van vorig seizoen zet niet echt door bij de meeste spelers. Uitzondering is  Öztürk die daar voor is beloond met transfer naar Turkije. Verder is de opmars van Lucas Bijker een verademing. Hij krijgt zijn kans en weet daar heel goed mee om te gaan. Mag wel zeggen 'de revelatie van dit seizoen' die Lucas. Mohamed El Makrini is altijd goed en een vaste waarde in dit team. Mag gezegd worden dat het niet zo handig is om een gele kaart op te lopen op de middenlijn  met een schorsing tot gevolg tegen Dordrecht aan staande maandag uit. Ook Leonard Nienhuis grijpt zijn kans en heerst in zijn doel.
De wedstrijd begon geweldig met een Cambuur die volgens Baksteen, minstens een onsje 'Gember' de man in de knalpijp  hadden. Ze vlogen op alles af wat bewoog en legden mooie combinatie op de mat, een mat die de naam 'grasmat' niet mag dragen zo slecht.
De bezoekers uit Oss mochten blij zijn dat het niet 4 nul stond na een half uurtje spelen.
Blijkbaar is de dosering gember ook maar doelmatig geweest voor een half uurtje, want het was gebeurt met de jongens. Oss met een sterk middenveld bezetting en een  goed spelende Marcel van der Sloot nam het heft in handen. Tweede helft was goed voor hotseknotse voetbal van een heel bedenkelijk niveau. Kan nu veel vertellen over het falen van de spelers na de rust, maar laat dit maar aan de trainers over. Moet wel even kwijt dat onze vriend Adnana Tighadouini  zijn schijnbewegingen uitvoerde in een tempo en op een doorzichtige manier dat zelfs Baksteen op klompen daar niet in zou trappen. Adnane, je kan veel beter. Ook maakt vriend Wout Droste steeds weer de verkeerde keuzes. Ook jij kan veel beter, ogen open en sneller op gevoel die bal inspelen op de vleugel.

Al met al een tevreden Baksteen die nog steeds hoop houd op een geweldig feest bij de Oldehove.

albert54

Baksteen, al jaren  op weg naar de Oldehove.

Heerlijk hoe de laatste wedstrijden verlopen van mien clubke dacht Baksteen en dronk zijn kopje Senseo mocca 100% arabica, in een teug leeg.
Wat een geweldig gevoel als je club wint en dat zelfs een paar wedstrijden achter elkaar. Zondagmiddag 14 april constant kijkend naar de klok je mag tenslotte niks missen van de radio uitzending op Omrop  Fryslân en Mercurius. Natuurlijk staat de pc al aan en Facebook en natuurlijk de Cambuursite; 'cambuuronline.nl' op het scherm. Komt mijn vrouw de kamer in, we gaan fietsen, het is lekker weer en we moeten onze beweging ook hebben. Weet even niet wat ik moet zeggen. Ja zeg ik maar dan niet zo'n eind hoor en de zon gaat oek al weer achter de wolken en dan ist koud. Na wat getreuzel en een bakje senseo later gaat gelukkig de zon toch achter de wolken en bin ik in de wolken want mien vrouw seit, 'we kunnen ook wel wat plantjes in de grond zetten achter'. Zo blij als een kind zeg ik ja natuurlijk en dan kan ik mooi naar Cambuur luisteren. O, is dat het, nu snap ik het. Als de planten maar in de grond komen hoor ik haar nog zeggen.
Na wat voorwerk over mien clubke bij Mercurius en de Omrop begint het feest. Koptelefoon op en vieze handen van die bemeste grondaarde waar het gerucht overgaat dat er een behoorlijke verontreiniging wettelijk in mag zitten, bin ik als een kind su blied. Ik hef contact met de 'Twaalfde man' in Doetinchem via een straalverbinding in mien tuun. Pleur met een rotgang de viooltjes de bemeste aarde en gaan zitten op mien luie kont. Wat een feest daar in de achterhoek. weet van gekkigheid niet waar ik mut luusteren, bin constant aant zappen tussen de omroepen. Su nu en dan vlieg ik oek naar binnen en bespeul het toetsenbord om maar zo dicht mogelijk bij mien FB vrienden te wezen  en natuurlijk de forumgangers. Goaaaaaaaal , daar is de eerste schreeuw ik tegen mien vrouw, ik wur helemaal gek. Gelukkig had ik mien kop al wat leeg maakt een dag eerder aan de zeedyk, er is nu weer wat ruimte. Mien handen kenne niet meer met het toetsenbord overweg, je moesten nu kenne prate via het scherm met de Facebookers. Zit ogenblikkelijk in een diepe put as ik hoor dat het geliek wurden is. Natuurlijk laat ik dat niet blieken op het forum en FB. Komt wel goed skrief ik, hef het licht sien. wacht maar tot de 91ste minuut, komt wel goed. En het kwam goed. Bartooooooooo vloog er over het totoetsenbord van mijn kant. Had natuurlijk allang de tuun verlaten en vertoefde constant achter dat stukje vernuft vol met geheugen en chips. Mien vrouw was al gaan wandelen zonder dak dat in de gaten had. Oooh schreeuwde ik wat een club heffe wij toen de wedstrijd was aflopen.
Had gelukkig de vrienden op Facebook al skreven dat ik naar plein zou gaan en verwachte dat er een duizend vrienden zouden zijn. Toen ik daar kwam waren er al een dikke driehonderd mij voorgaan. Wat een sfeer, wat een saamhorigheid.  Wat een geknal en een rook. Baksteen raakte helemaal uut zien doen deur al dat lawaai en propte maar wat watten in sien oren. Gekkeboel, maar dan in positieve zin. Kampiooooeeeenen galmde deur de kop van Baksteen en over het plein toen de Bus met de artiesten het plein opdraaide. Vuurwerk rookpotten en gekke om hem een maakte dat baksteen zichzelf niet meer kon verstaan en maar snel naar de rand van het gebeuren schoof om al het moois vast te leggen  met het wonder van Canon. Kampiooooeeenen en wij zijn Cambuur leeuwarden galmde ondanks de dikke watten in sien oren naar binnen. Feest ging maar deur, de artiesten kregen er geen genoegen van en kwamen allemaal weer naar buiten om de  twaalfde man te bedanken voor deze steun, een steun die een vervolg krijgt in Emmen.
Baksteen moest nog een paar uur bekomen thuis voordat hij weer een beetje normaal kon doen en praten met zijn vrouw. Dus het was leuk zei ze voor dat ze naar bed ging.

Bestuur, probeer een hele tribune te regelen in Emmen zonder een uitkaart en dan komt hij helemaal vol.
Thuiswedstrijd tegen Emmen zal uitverkocht raken.
Volendam komt aan de dunne en Leeuwarden maakt zich op voor dat grote feest bij de Oldehove.
Mien vrouw leest dit oek en zegt, eerst maar weer volgende wedstrijd winnen voordast alles geel en blauw maakst bij de Oldehove. Ze heeft natuurlijk wel gelijk, we zijn er nog niet. Maar wat voelt dit alles verdomd lekker.

Clint

Citaat van: albert54 op april 15, 2013, 14:47:59
Komt mijn vrouw de kamer in, we gaan fietsen, het is lekker weer en we moeten onze beweging ook hebben. Weet even niet wat ik moet zeggen. Ja zeg ik maar dan niet zo'n eind hoor en de zon gaat oek al weer achter de wolken en dan ist koud. Na wat getreuzel en een bakje senseo later gaat gelukkig de zon toch achter de wolken en bin ik in de wolken want mien vrouw seit, 'we kunnen ook wel wat plantjes in de grond zetten achter'. Zo blij als een kind zeg ik ja natuurlijk en dan kan ik mooi naar Cambuur luisteren. O, is dat het, nu snap ik het. Als de planten maar in de grond komen hoor ik haar nog zeggen.

Must toch wat meer communiceren met het vrouwtje Appie. :clint

Unknown

Leuk stukje.

Maar het is wel duidelijk wie de broek aan heeft bij jum thuus ;)

Fietsen tijdens cambuur, hoe durft ze :p

albert54

Gerucht:
Spelers uit het betaalde voetbal melden zich massaal aan bij Cambuur. We willen zelfs wel voor nop spelen, was de algemene kreet. Reden was: we willen het feest bij de Oldehove niet missen. Natuurlijk willen we de 'derby' ook wel eens meemaken. Staf en trainers lopen met een glimlach van oor tot oor in de catacombe rond.

mscc

RotterdamLeeuwarden

Citaat van: albert54 op april 17, 2013, 19:37:59
Gerucht:
Spelers uit het betaalde voetbal melden zich massaal aan bij Cambuur. We willen zelfs wel voor nop spelen, was de algemene kreet. Reden was: we willen het feest bij de Oldehove niet missen. Natuurlijk willen we de 'derby' ook wel eens meemaken. Staf en trainers lopen met een glimlach van oor tot oor in de catacombe rond.

Een half jaar geleden was Cambuur nog "geografisch" ongunstig gelegen en nu wel ineens ?  :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O

De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

ForzaCambuur1

Citaat van: RotterdamLeeuwarden op april 18, 2013, 20:06:46
Een half jaar geleden was Cambuur nog "geografisch" ongunstig gelegen en nu wel ineens ?  :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O

:_schater :_schater :_schater

Destroyer

Citaat van: RotterdamLeeuwarden op april 18, 2013, 20:06:46

De wereld draait om Cambuur heen he?!  :proost Dat verklaart alles  :thumbsup
** Poolwinner 18/19 - 21/22

666

He albert54... Het dien vrouwtsjuh nog steeds de broek an, machts niet meer stukjes skrieve. Krijst anders  :_spank
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

albert54

De koorts neemt toe.

Cambuur - Emmen, nog één nachtje wachten.

Baksteen spreekt van een gezonde gekte in en rond Leeuwarden.
Je kan je natuurlijk afvragen wat gezond is als je een dikke week elke dag een broodje paling naar binnen gooit en een container vol met oude kranten aan het sparen bent. Alleen maar om Volendam en Excelsior zand in de ogen te strooien en natuurlijk de goden goed gezind te zijn.
Ik volg lijdzaam in deze en knijp een oogje toe.

Hele kloften  supporters en media rond het trainingsveld, dagenlang.
Duizenden mensen worden in de nacht uit hun welverdiende slaap gehouden omdat de Goden van Cambuur onthaald moeten worden door honderden supporters aan het Cambuurplein, na de zoveelste overwinning.
Iedereen, Bestuurders, trainers, spelers en de twaalfde man hebben maar één doel en dat is promotie en dat grote feest bij de Oldehove.
Auto's met Galmende Cambuurliederen rijden rondjes in de stad. Kinderen in Cambuurkleding spelen op straat en doen als of ze Barto of  Oepie zijn.
Mensen die elkaar tegenkomen op de Nieuwestad, elkaar groeten en zeggen , we gaan der voor'.
Spelers die zich melden bij de club met de vraag of ze mogen spelen bij deze club en dat feest mogen meemaken bij de Oldehove. Bestuurders die kramp in de kaken hebben van het lachen. Sponsoren die op weg zijn naar Leeuwarden. Sommigen kijken de kat nog even uit de boom, maar schuiven zeker aan als de promotie een feit zal zijn.
Ik zelf laat mij ook maar laven in deze gekte en fiets ook met kramp in de kaken rond in mien stadsje, achtervolgt door de woorden 'we gaan der voor'.
Ja, de gekte begint grootste vormen aan te nemen.
Komt mien vrouwtje weer binnen met een kopje senseo, leest even mee over mijn schouder en zegt 'als je dit gezond noemt, dan spoor je niet'. Ik natuurlijk gevat; ik spoor immers nooit meer, hef geen vertrouwen in de NS en zeker niet in de winter.
Ja, de koorts neemt toe.

Clint

Eindelijk he kerel. Eindelijk het feestje bij de Oldehove. Daar heb je lang op moeten wachten. Een glunderende Appie vanavond.

Crone......dat bakje mut d'r af!!!.

8)

Destroyer

eindelijk het feest waar een ider op gewacht heeft!

:0= Dat bakje mut er af!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

albert54

Citaat van: clint op mei 06, 2013, 11:09:06
Eindelijk he kerel. Eindelijk het feestje bij de Oldehove. Daar heb je lang op moeten wachten. Een glunderende Appie vanavond.

Crone......dat bakje mut d'r af!!!.

8)

:thumbsup Ik mut er nog steeds aan wennen Clint.
Ik blief oek nog wel een aantal weken glunderen  w:)