Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

De twaalfde man

Gestart door albert54, januari 18, 2013, 21:42:39

Vorige topic - Volgende topic

Ronnie tng

Een nieuw stadion aan de andere kant van het kanaal zou inderdaad een doodsteek zijn voor de club zoals het nu is.

albert54


:scc

Een Baksteentje,

Wat een week,

Go Ahead Eagles verslaan uit in de competitie
Voor de beker, Heracles vernederen in Almelo.
Pec  verslaan in de hel van Leeuwarden.
Herfstkampioen van het Noorden zijn.
Zevende plaats staan in de Eredivisie.
Mooi afscheid van Oebele Schokker en Albert Rusnák.
Geweldig feest in het Hertsje met vrienden, bestuurders, trainers en het hele Elftal van Cambuur.
Mooier kan je niet de winterstop ingaan.
Laat me nu ook nog maar verrassen met een nieuw stadion ( CambuurTempel ).
Ook nog even van onze goede kant laten zien samen met Otto Hoekstra voor de voedselbank.
Ja, het was genieten geblazen in deze december maand. Ook een droevige kant meegemaakt met het verlies van een zeer dierbare tante. Het leven juicht en het leven huilt.
Dus mijn wensen voor jullie zijn "gezond blijven en van het leven en je dierbaren genieten.

Op maandag Kranten lezen, LC open slaan en nagenieten van het feest dat Cambuur heet.
Niet onaardig geschreven door die Gerrit Kloosterman, dit mag ook wel eens gezegd worden.
Honger naar Cambuur nieuws is nog lang niet gestild, dus gauw even de krant gekocht waar je altijd extra smerige handen van krijgt en omdat het in klein formaat is, maar één piek kost deze maand. Nou dat valt dan weer tegen. Hoewel ik het ook wel weer verwacht had van dat tegenvallen.
Pagina's over de grote clubs lullen. Snel de pagina gezocht waar het geel en blauw van afdroop, mien en ons Cambuur tegen PEC Zwolle, een ploeg die vaste speler aan het worden is hoog int linker rijtje.
Ging er dus even voor zitten. Nou dat viel weer voor de zoveelste keer erg tegen. Eén foto in tweeën over het wel of niet onterecht afgekeurde doelpunt. Verders  een heel betoog over die Necid, waar gaat die heen, naar CSKA Moskou of blijft hij via een ondoorzichtige constructie in Zwolle.
Lees niks over de wedstrijd die gespeeld is in Leeuwarden. Iets waar ik mij ook erg aan stoor na de bezoekjes aan mien stadsje van Twente, Ajax, Feyenoord en straks weer PSV   
. Altijd weer het gekwijl over die clubs en de randverschijnselen over komende en vertrekkende spelers en schoeisel, makelaars, transfers en alle ongein die je maar kunt bedenken. Geen analyse van de wedstrijden. Nu ook het geval weer met mien clubke tegen PEC. Allemaal gelul over die speler Necid, gaat hij wel of gaat hij niet en hoeveel mag dat kosten een pagina vol
Niet een woord over het aftasten van twee gelijkwaardige ploegen hoog in de Eredivisie tijdens de eerste helft. Niets over het goede veldspel van Cambuur. Tweede helft met een grandioos spelende Cambuur met een geweldige ondersteuning van de Twaalfde man die zijn evenknie niet heeft in Nederland. Nou ja Feyenoord komt wat in de buurt.
Niets over een  Mac-Intosch die centraal met Reijnen sollide staat te verdedigen en inschuift alsof die Mac al 40 Eredivisie wedstrijden achter de rug heeft en van Telstar komt. Niets over Makrini die al jaren het middenveld schoonveegt en daar waar het moet de steekjes van medespelers corrigeert. Nee, alleen maar lullen over Necid, gaat hij wel of gaat hij niet. Niets over Van de Streek, de kilometervreter met inzicht inzet en een goed schot in de benen. Nee lullen over CSKA Moskou, wel of niet. Niks over Albert Rusnák en niks over Narsingh. Niks over Bakker en dat we moesten missen Ogbeche en de Ridder en Hemmen.
Hoe knap Cambuur in een hoog tempo opgezweept door de Twaalfde man in de tweede helft het stadion in extase bracht.
Volgens mij was die reporter "Robin Jongmans"van die inkt aflatende zichzelf sportkrant noemende Telegraaf niet eens in het stadion maar schreef hij maar wat gegevens van PEC op zijn laptop en gooide dat via Internet naar die krant in Amsterdam tijdens het nippen aan een goedkoop wit wijntje.

Moet zeggen dat die Kloosterman van de LC dan toch nog veel dichter bij mij kwam met dit wedstrijdverslag.

Prettige feestdagen allen.
w:)

speculeter

Ook in a.d.veel aandacht voor Cambuur!!

Kuzmanovic-Apeldoorn

Henk, held, bedankt

Kuzmanovic-Apeldoorn

Sorry, ik krijg ze niet gedraaid  :_spank




Henk, held, bedankt

speculeter

Mooie positieve stukjes!!
Soms snap je toch niks van de media en hun cijfertjes.
In de voetbal internationaal van volgende week staat otigba van dkv in elftal vd week. Dat na zo.n zaadpot. Geen plaats voor mc intosh.
En voorin staat lukoki erin en geen Narsingh.
Lachen hoor....

moodygrunn

Citaat van: speculeter op december 23, 2014, 14:58:06
Mooie positieve stukjes!!
Soms snap je toch niks van de media en hun cijfertjes.
In de voetbal internationaal van volgende week staat otigba van dkv in elftal vd week. Dat na zo.n zaadpot. Geen plaats voor mc intosh.
En voorin staat lukoki erin en geen Narsingh.
Lachen hoor....

Jah, die cijfers worden door de 'journalisten' van VI gegeven. Clubwatchers die dag en nacht rond de club zoemen. Die Martijn Krabbendam ook, da's gewoon een supporter als je afgaat op de cijfers die hij geeft. In dat 'speler van het jaar-klassement staan 4 feyenoorders in de top 5. Dat is geen objectiviteit. Daar hecht ik al weinig waarde meer aan...
In Henk en Sandor we trust

albert54


:scc

Mien jaaroverzicht van Cambuur,

LC, 29 dec 2014: Vertrek van Dwight Lodeweges,
Ut verhaal is al honderden keren verteld.
Ut verhaal is al honderden keren beschreven.
Ut moest blijkbaar weer even uut de kast haalt wurde, met welk doel?
Een opgeblazen gebeurtenis met vele verhalen, kreten en bezijden de waarheid.

We hebben een geweldig jaar 2014 gehad als Cambuur. Tweede helft van het eerste jaar en eerste helft van het tweede jaar Eredivisie was in één woord geweldig. Hosanna, vermaak en goed voetbal.
Dat allemaal van en door een kleine club met kleine begroting maar met de beste twaalfde man van Nederland. Loftuitingen uit het hele land en van ver over de landsgrenzen. Spelers die samen met de trainers een vriendengroep vormden. Bestuurlijk stond het goed. Tienduizend supporters met clubliefde op de banken bij de thuiswedstrijden en vele honderden getrouwen mee naar uitwedstrijden. Een derde helft in het roemruchte "Hertsje" en de vele nachtelijke ontvangsten op het Cambuurplein als onze jongen thuis kwamen. Ontvangen worden door honderden supporters in weer en wind, waar tref je dat hier in Nederland aan, nergens toch!
Vierduizend supporters bij een training. Duizenden blije gezichten op de Open dag.

Er moest weer geschreven worden over het vertrek van Lodeweges en twee regels over een mooi seizoen.
Was erbij, het stelde niets voor. Twee honderd supporters voor het hek zonder geschreeuw en zonder gerotzooi aan het hek.
Ongeveer dertig bekrompen geesten in mijn optiek die zogenaamd verhaal wilden halen. Beetje getrek aan het hek. Dik tiental jongeren ging naar de hoofdingang en drongen naar binnen wat niet goed te praten is natuurlijk. Stelde ook niet zoveel voor snap de angst dan ook niet helemaal van sommigen daar binnen.
Nogmaals, praat niets goed maar overdrijven is ook een vak. Volwassen, trainer en de bestuurlijke mensen hadden ook kunnen bedenken hoe gevoelig het ligt tussen Cambuur en de dkv. Onderhandelen en gebruik maken via een clausule om naar de dkv gaan tijdens het seizoen wat nog zeer belangrijk moment had voor handhaving is op zijn zacht gezegd verdomde onhandig en dom.
Uitlekken bewust of onbewust was te verwachten. Onderhandelen had na seizoen moeten plaatsvinden.
Maar goed gebeurt is gebeurt, maar hou nou eens op met het schrijven hierover. We hebben een geweldig jaar 2014 gehad in de Eredivisie.
In 2015 laat ik mij verder verrassen door Cambuur. Stappen gaan we zetten.

Baksteen seit: die Kloosterman van de LC is een is een droge grapjas, een "Kloostermop"


w:)

albert54



:scc

Ut gerucht gaat dat er vanavond teugen PSV een gezellig samenzijn plaatsvind op vak 13 en 14.
Er komt een Djembe met wel 15 trommels.
De meesten fienne één trommel maar niks.
Baksteen seit: as su maar niet int Hertsje komme  8P

w:) 

AL

Helaas weer geen 12e man vandaag.

speculeter

Tijd geleden dat er een hel was in Leeuwarden. ...
Helaas.

albert54


:scc

Wakker wurde, wakker wurde roept mijn vrouw.
"Waaat" is er roep ik, nog beter gezegd schreeuwde ik. Je moet niet zo schreeuwen, de buren kunnen je horen zegt mijn vrouw en gooit erachteraan is het 4 – 3 gebleven? Ik moet even tot mijzelf komen en zie dan ineens weer die doelpunten. Ja, het is 4 – 3 gebleven zeg ik maar hoe weet jij dat? Nou door jouw geschreeuw bij ieder doelpunt, Oh kan ik alleen nog maar uitbrengen. Heb best gedroomd zeg ik, was bij Cambuur –Utrecht, ja dat had ik wel in de gaten maar dat je daar ook al midden in de nacht bent.
Had een soort van deu sjeu vooo zei ik met mijn slaperige kop. Je bedoelt zeker een déjà vu? Dat zei ik toch! We waren nu beide klaar wakker
Het was 4-3 geworden en allemaal doelpunten van Cambuurspeulers zei ik, hoest mogelijk hé.
Die gekke Mark Diemers scoorde drie keer en dus stonden we met 3-0 achter na de rust gingen de "Twaalfde mannen met behulp van de dertiende mannen" op de stoeltjes staan en toen ging ut los su as in de vorige wedstried zei ik. Wij liepen over de stoeltjes heen su als Cambuur over Utrecht heen walste, 4 - 3 was ut einde met goals van Ogbeche, van der streek en Reijnen. Ik weet niet veel van Cambuur maar wel dat die Mark Diemers bij Utrecht speelt zei mijn vrouw. Ja dat klopt maar hij is een echte Liwwadder met een Cambuur hert dus binne ut allemaal Cambuur goals zei ik, punt uut en ik draaide mij weer om.

w:)



Pielkebuus

Citaat van: speculeter op januari 24, 2015, 22:16:51
Tijd geleden dat er een hel was in Leeuwarden. ...
Helaas.
Ben het helaas met je eens..

Gasgeve

Citaat van: Pielkebuus op maart 17, 2015, 11:00:12
Ben het helaas met je eens..
Zaterdag was er een goeie sfeer.

drg

Gezeur om de sfeer ook altijd hier  :zucht

Dan kijk ik naar overige wedstrijden in onze competitie en kan ik niet eens zeggen dat wij sfeerloze momenten hebben.