Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - DayDreamer

#1
Ervan uitgaan de dat Baoef vertrekt, is alleen Amofa goed genoeg voor de eredivisie, moet nog heel wat gebeuren deze zomer.
#2
Algemeen / Re: Sfeer
mei 05, 2026, 09:30:37
Helemaal eens, dat gedoe met Buma was ronduit beschamend om naar te kijken.
#3
Je merkt aan alles dat we eigenlijk nergens meer voor spelen, zowel op het veld als op de tribune dooie bende, nu 3x verliezen wat zomaar kan tegen clubs die nog ergens voor spelen, dan heb je 5 wedstrijden niet gewonnen, en dan een feestje bij de Oldehove, leuk feestje gaat dat worden. :insane
#4
Vergeet niet dat hij destijds, dus 2 jaar geleden met een heel dik contract bij Cambuur is binnen gekomen, en dat Cambuur dat vorig jaar al wou verlagen. Dat het nu naar beneden gaat is volgens min logisch, ondanks dat we promoveren.
#5
Nartey - Diemers - Souren - Duutser ,  hele vorige seizoen al een drama, veel te weinig creativiteit, hier hadden ze moeten doorselecteren, hier moet echt een topper bij, met veel creativiteit.
En die spitspositie blijft ook een drama.

Anders is het voor Henk, van spelen naar top 2 en promotie, naar thuis zitten met de kerst en veel frustratie.
#6
Selectie en Technische staf / Re: Remco Balk
juli 20, 2025, 11:26:53
Citaat van: Specuveter op juli 19, 2025, 22:34:50
Leek vanmiddag wel of hij er met zijn hoofd niet bij was
Erg Erg matig.

Blijft een matige speler toch, gewoon een gelukkig seizoen gehad.
Gaat nooit weer zoveel goals in 1 seizoen maken, hier hadden ze allang afscheid van moeten nemen, zit hier al veel te lang.
#7
Van 3.2 miljoen naar 2.5 miljoen, 7 ton minder. Mooi man zo'n nieuw stadion. Voorop stellen, stadion is mooi, prachtig, maar heb nog steeds geen gevoel erbij, alsof ik supporter ben van een compleet nieuwe club. Van een wat rauwe volksclub in een oud stadion, naar een super commerci?le club, waar werkelijk tijdens de wedstrijd nu overal een sponsor voor is bijvoorbeeld. Behoorlijke verhoging van prijzen seizoenkaarten en laten we het maar niet hebben over een losse kaart, voor mij gelukkig geen probleem, maar kan me goed voorstellen dat het voor veel mensen veel geld is, vooral als je meerdere kaarten voor bijvoorbeeld een gezin moet hebben. Alles op moeten geven, en dan nog steeds hetzelfde spelersbudget hebben als in het oude stadion is wrang.
#8
Het spelersbudget op onze totale begroting is toch een schijntje, kan precies zien waar het geld wel heengaat, dure directeuren, managers etc.
#9
Diemers is ook veel wedstrijden vrijwel onzichtbaar geweest, of uit de wedstrijd gehaald door tegenstanders. Meeste corners niet goed voor, en ja, hij schoot wel eens een vrije trap binnen, maar dat doen wel meer spelers. Voor een speler die waarschijnlijk voor kkd begrippen een zeer ruim salaris heeft snap ik Cambuur wel wat terughoudend te zijn hierin.

Ik zou niet meer dan 2 jaar aanbieden, om dan maar eens te kijken hoe fit en goed hij nog is. Blijft Diemers prima, gaat hij weg ook prima.
#10
Algemeen / Re: Financiƫn
juni 13, 2025, 15:06:38
Citaat van: Derkx R.H. op juni 13, 2025, 14:37:50
De rekensom in het kort:

Cambuur wil 10 miljoen binnen halen:

4,5 miljoen euro van de gemeente Leeuwarden
4,5 miljoen euro door o.a. meer certificaathouders, crowdfunding en een loterij
1 miljoen euro aan certificatenverkoop aan Pieter Kooi

Die 10 miljoen euro wil Cambuur gebruiken voor:

Het aflossen van een lening van de gemeente van 6 miljoen euro
Het aflossen van een deel (4 miljoen euro) van de lening van Pieter Kooi fan 8 miljoen euro

Het levert beide partijen op:
Van de 7,5 miljoen euro die de gemeente apart heeft gezet voor de risico's, gaat 4,5 naar Cambuur en kan 3 miljoen terug naar de algemene reserve van de gemeente


Dat levert Cambuur het volgende op:
Een besparing op de jaarlijkse rentelasten van 600.000 euro plus meerdere tonnen aan aflossing op de beide leningen

Dat levert de gemeente het volgende op:
De lening van 6 miljoen euro wordt direct terug betaald
De gemeente loopt geen enkel risico meer over de overblijvende lening van 14 miljoen euro


Allemaal leuk en aardig dit, maar ik vraag me af of ze dit wel bij elkaar kunnen krijgen:

4,5 miljoen euro door o.a. meer certificaathouders, crowdfunding en een loterij
#11
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
juni 06, 2025, 13:21:25
De gehele groenvoorziening in de Gemeente is dramatisch, kijk eens hoe de stad er bij ligt buiten de binnenstad, het is werkelijk om te janken, overal onkruid, struiken, bomen, bosjes, het woekert overal. En als ze dan eens maaien of snoeien is het met de franse slag, allemaal half werk.
#12
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
juni 06, 2025, 10:19:30
Toch treurig dat blijkbaar de Gemeente + BV Sport + Cambuur in Leeuwarden niet een goed veld kan regelen.
#13
Citaat van: YellowBlue op juni 04, 2025, 14:01:58
Wel eens de statistieken van Benjamin Pauwels bekeken? bankzitter, geen goals, geen assists. Cijfers zeggen niet alles, als hij hier zijn echte doorbraak heeft, hebben we er toch plezier van?
Ze halen vast nog een spits en laat ze er dan maar om strijden.  Niet gelijk iemand afbranden..

Dit heeft niets met afbranden te maken, hij heeft amper goals of assists achter zijn naam, laatste seizoen 13 van de 29 wedstrijden in de basis. Hopen dat hij hier doorbreekt, hopen dat het goed uitpakt, sorry hoor, maar de hele club wil promoveren, Henk zegt zelfs bij de 1e 2 te willen eindigen, met "hoop" alleen ga je niet promoveren. Als dit onze eerste spits gaat worden, dan is het inderdaad "hopen" , maar met scouting of beleid heeft het niks te maken.
#14
Citaat van: Bankzitter op juni 03, 2025, 07:09:10
Waarom twijfels over zijn fitheid?
Hij heeft gewoon alles gespeeld afgelopen seizoen, laatse wedstrijd op 17 mei.

Selectie: 29, basiselftal: 13, ingevallen: 13, zonder invalbeurt bij de selectie: 3, geschorst: 0, geblesseerd: 0, Afwezigheid: 0

https://www.transfermarkt.nl/nicolas-binder/leistungsdatendetails/spieler/500584/wettbewerb/A1/saison/2024

Als hij deze maand niet zjin teen stoot op het strand, komt deze gewoon fit binnen.

29 wedstrijden, waarvan 13 basis. Mag hopen dat dit niet onze 1e spits is.
#15
Wedstrijden / Re: Nacompetitie KKD 2025
mei 12, 2025, 22:20:29
Citaat van: Tanjajeah op mei 12, 2025, 22:17:56
Ik kan werkelijk niks positiefs bedenken over deze wedstrijd. Bang, zonder lef en tandenloos. Wissels waar we n?g minder van gingen spelen. Kooistra en de Leeuw door de ondergrens, Balk uit vorm, Rolke geen bal geraakt, Alhaft mist simpelweg het niveau. 5 gele kaarten, waaronder het centrale duo. Iemand toch iets positiefs ontdekt?

Balk en Rolke kunnen allebei niet goed voetballen, neusje voor de goal hebben ze wel, vooral Balk, op de buiten zie je weer hoe slecht die jongen eigenlijk is.
Er moet echt een nieuwe rechtsbuiten komen, want Balk kan echt niet.