Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - mark1989

#1
Citaat van: Lore op juni 06, 2026, 14:02:38
Totdat je licentie wordt afgenomen

Als je ziet wat Vitesse allemaal geflikt heeft. Dan kan Cambuur ook nog wel even door.
Als de licentie afgepakt zou worden, is dat te gek voor woorden. Vitesse heeft jarenlang de zaak bedonderd.
#2
Algemeen / Re: Financiƫn
juni 06, 2026, 12:29:43
Ik begrijp wel dat er kritiek is op de RVC en dat vervanging wenselijk is.
Maar dat lost niet meteen het financiele probleem op.

Ik heb al vanaf het begin het van nieuwe stadion twijfels gehad over hoe men naar operationele kosten kijkt.
Een club moet operationeel gezond zijn en kan door incidenten een negatief vermogen hebben.  Maar het lijkt er op dat Cambuur operationeel geen grip heeft.
Met de transferinkomsten die al zijn behaald zou er geen tekort moeten zijn.
Cambuur geeft gewoon structureel te veel uit. En er komt te weinig binnen. Volgens mij verdienen ze nauwelijks iets aan drank verkoop en led boarding.
Omdat overal tussenpersonen en bedrijven tussen zitten die hun zakken vullen.
FC twente doet bijvoorbeeld de horeca helemaal zelf. Daar halen ze tonnen mee binnen. Daar moet je vooraf over nadenken. Nu zitten ze aan langjarige contracten vast.
#3
Citaat van: Inferno-058 op mei 12, 2026, 19:52:36
Bah komt die Rob Jetten in ons stadion!

Hij is van harte welkom. We houden van fatsoenlijke mensen.
Maar jij hoort zeker bij de types die ook bekers gooien naar onze burgermeester.
#4
Met een spits die fit genoeg is om een wedstrijd te spelen zou ik al heel blij zijn.  :)
#5
Ik ben niet overtuigd dat Diemers voor Cambuur in de eredivisie zoveel meerwaarde heeft.
Ja hij was voor ons afgelopen seizoenen heel belangrijk. In de KKD wordt niet alles afgestraft. En Diemers steekt er daar voetballend met kop en schouders boven uit. In de eredivisie is dat veel minder. En hij kan weinig compenseren met loopvermogen en defensief. Dus in de omschakeling zonder bal heb je er weinig aan. En het is geen speler die heel snel naar voor sprint bij balbezit.

En denk dat Cambuur dit ook zo inschat. En omdat je maar een beperkt spelersbudget hebt. Moet je keuzes maken.
Ik denk ook dat Diemers zijn eigen meerwaarde in de eredivisie wat overschat. Het rendement uit standaard situaties voor iemand met zo'n goede trap is toch erg laag.

Al met al denk ik dat Cambuur prima zonder hem kan.
#6
Citaat van: okkele op mei 09, 2026, 11:22:42
je kan diemers niks verwijten.
wil geen 1-jaar contract en naar een hoger niveau gaan en in te moeten leveren is voor niemand een optie.

En Cambuur valt ook niks te verwijten. Er is een beperkt budget en daar moeten keuzes gemaakt worden en er zijn grenzen aan wat cambuur spelers aan salaris wil en kan bieden.
Daarbij kijkt cambuur ook naar transferwaarde en die is bij Diemers nul.
#7
Algemeen / Re: Sfeer
mei 08, 2026, 22:34:02
Citaat van: Cor op mei 08, 2026, 19:38:08
Iedereen kon zien wat er stond. Hetzelfde tuig dat niet te beroerd is om een vader op z'n muil te slaan als ze niet snel genoeg naar de Vitesse supporters kunnen. Tijd om het beest bij de naam te noemen, doorgesnoven tuig dat meent met geweld de dienst uit te kunnen maken. En we durven er niets van te zeggen.

Helemaal eens. Club en supporters moeten dat veel vaker benoemen.
#8
Citaat van: wiekie1969 op mei 08, 2026, 04:26:03
Wordt een dikke flop die Plat, dat is een inkoppertje. Heeft altijd de hete adem en druk van Henk in de nek. In november is ie weer pleite.

Citeer
Citaat van: mark1989 op augustus 09, 2025, 12:25:53
Maar het is de staf afgelopen seizoen wel gelukt om,
ondanks dat de selectie niet helemaal in balans was en in mijn ogen een redelijk matige selectie hadden en vooral om er op bepaalde posities te weinig kwaliteit was,
Toch de 3e plaats te veroveren en inde nacompetitie thuis Den Bosch bijna 2x 45 met de rug tegen de muur te zetten. En we hebben een geweldige wedstrijd gezien.
Het is veel te vroeg om nu na 1 wedstrijd allerlei conclusies te trekken en het hele seizoen af te schrijven. Ik denk dat dit team nog veel gaat groeien en beter wordt dan vorig seizoen.

Citaat van Wiekie 1969 op augustus 09,
Beste man, er zit werkelijk helemaal niks in dit elftal. De enigste die het bedroevende niveau nog wat kan opkrikken is vd Sande. Die mut straks de kar trekken. Je zit hier alles maar wat goed te praten, dus je zult wel een functie bij de club hebben. Damage control noemen ze dat.


afgelopen seizoen na 1 wedstrijd zei iemand dat het helemaal niks zou worden.
En kijk eens, we staan gewoon in de eredivisie. Nu hoor ik weer teksten van het wordt niks. Dat is veel te vroeg om te concluderen.
#9
Citaat van: Andy King op mei 07, 2026, 19:04:38
Maar stel... Diemers gaat naar een andere eredivisieclub. Welke club zou dat dan zijn? Even serieus.

Ik heb geen bronnen, maar ik denk dat het dan een van deze clubs is: Volendam, Telstar, Excelsior, Fortuna, PEC of eventueel sparta.
Bij NAC zou ook kunnen, maar dan is de kans aanwezig dat ie volgend jaar weer KKD speelt.

Ik denk niet dat teams in de eredivisie veel beter worden met Diemers. Ook al vind ik het technisch wel een hele goede speler. Je moet wel een bepaald middenveld om hem heen bouwen.
Dan denk ik dat hij nog meest zou passen in het spel van PEC.
#10
Lambooij is TM zonder financieel mandaat. Alle beslissingen moeten door de directie worden goedgekeurd.
Ik zie wel voor eerst een visie qua transfers en selectie. Iets waar Heerenveen al meer dan 10 jaar mee bezig is, is nu net 2 jaar voor het eerst zichtbaar bij cambuur.

Diemers koos jaren geleden ook niet voor Cambuur vanwege het geld. Toen ging ie naar FC Emmen omdat ie daar meer kon verdienen. Sommige weten dat misschien niet meer. Maar ik nog wel.
#11
Citaat van: oscarsielstra op mei 07, 2026, 17:11:52
Cambuur(Lambooij) moet zich schamen hoe er met Mark is omgegaan.
Eigenhandig heeft Mark Cambuur naar de promotie begeleid als aanvoerder.
Was hij altijd top ... nee, maar je staat niets voor niets meedere keren als speler van de week.

Ik vind dat Cambuur de plank misslaat om dit soort jongens niet te behouden voor de club.
Kan na de voetbalcarri?re prima waarde toevoegen in de jeugdopleiding en cultuur bewaking.

Het was al tijden duidelijk dat het niet boterde tussen Lambooij en Mark.

Doodzonde dit.

Niet mee eens. Dat het niet botert tussen Lambooij en Diemers zou kunnen. maar dat betekent niet dat Cambuur op basis daarvan deze keuze heeft gemaakt. Ik geloof niet dat Lambooij alleen spelers wil houden die hij zelf aardig vind.

Ik denk dat Cambuur een hele harde zakelijke keuze heeft gemaakt. Namelijk dat Diemers wel behouden kon worden, maar niet tegen elke prijs. En de prijs die Diemers vroeg (combinatie van lengte contract en hoogte salaris) vond cambuur te hoog.
Daarbij opgeteld denk ik ook dat Cambuur in de eredivisie ook prima zonder Diemers kan. Ik denk dat je dan een veel dynamischer middenveld kunt bouwen dat veel sneller omschakeld. En dat zal nodig zijn. En ik vond het middenveld dit seizoen helemaal niet zo heel goed functioneren. Dat lag zeker niet alleen aan Diemers. Ook aan de andere middenvelders en dat we geen goede spits hadden.
Dus beschamend, nee. Hard en zakelijk, ja en misschien wel het beste voor Cambuur.

#12
Wedstrijden / Re: Cambuur -Dkv
mei 06, 2026, 20:35:32
Citaat van: zeewolde op mei 06, 2026, 20:29:57
Eens , als jouw buurman te hard rijdt moet jij ook een boete krijgen.

Als jij naast een drugspand woont en dat huis wordt afgesloten, moet jouw huis ook worden afgesloten.

En dat collectieve straffen kunnen we op nog veel meer manieren  doen.

Over de buurman, ja als ik naast de buurman zit in de auto en hem niet aanspreek terwijl hij veel te hard rijd en daardoor iemand aanrijd. Mag je mij ook een boete geven.
En ja als ik ook rondloop in het drugspand als de politie als meerdere keren heeft gewaarschuwd.
De vergelijkingen die je maakt zijn geen goede vergelijkingen. Het gaat hier om een geisoleerde groep die elkaar opjutten, elkaar niet aanspreken. En elkaar ook nog vededigen. Gezichtsbedekking dragen omdat ze te laf zijn om voor hun daden te staan. Colleftief straffen is daarom in deze situatie gerechtvaardigd.
#13
Wedstrijden / Re: Cambuur -Dkv
mei 06, 2026, 20:21:38
Citaat van: Lowieke op mei 05, 2026, 10:10:54
Volledig mee eens. Zou mooi zijn een gele tribune achter ' ons' doel.  Maar ja, dan doe je niet mee met die zwarte  gehoodiede losers van al die andere clubs. Het voetbal kan zulke supporters missen als kiespijn. Zou toch lekker zijn als je zonder suppoosten en politie gewoon naar een  voetbalwedstrijd kunt gaan.

Helemaal mee eens.
En dan zie ik dat sneue spandoek weer van "Stop collectief straffen" en dan denk ik :"juist wel collectief straffen." kijk eens in de spiegel en probeer je eens te gedragen. Dan hoeft niemand gestraft te worden.
Het probleem is een klein groepje losers met  hoodies en kapuchon. Die kunnen we missen als kiespijn. De meeste mensen in het stadion willen gewoon gezelligheid. Een leuke sfeer. geen dingen op het veld gooien. Niet rellen. Maar gewoon normaal doen.

We zouden eigenlijk een supportersgroepje moeten oprichten voor normale mensen. Die niet coke snuiven en hoodies dragen. maar gewoon gezellig bier drinken, over voetbal praten. Met supporters van de tegenstander bier drinken en af en de club aanmoedigen.
#14
Citaat van: sunderland op mei 06, 2026, 16:47:19
Er blijft niks over?. Jansen, Amofa, Mulders ??.  Je zult straks zien dat we eerst 4 maanden nodig hebben om aan elkaar te wennen. Niet negatief bedoeld maar dan loop je al zwaar achter de feiten aan. Je kunt niet met allemaal jonkjes de strijd aan gaan die eerst hier moeten wennen en dan nog wennen aan het nivo.
Als je nu leest dan Jansen in de belangstelling staat, dat Diemers weggaat en van de Sande, Souren.
We wachten af..

Maar je kunt ook niet spelers houden waarvan je weet dat ze kwaliteit te kort komen. Van der Sande en Souren komen beide tekort om vaste waarde te worden. Hooguit leuk voor de breedte. Dus er is geen andere keus. Er zal flink geshopt moeten worden op de transfermarkt. Maar dat was te verwachten. Het zal een hete zomer worden. En het WK zorgt er ook voor dat dingen pas daarna duidelijk worden. Maar ik heb er wel vertrouwen in. Tot nog toe zie ik alleen maar verstandige dingen gebeuren qua selectie en transferbeleid. En dat is sinds jaren niet zo geweest.
#15
Hij komt tekort voor de eredivisie. Mag mij van weg. Zijn wel beter opties te vinden.