Omrop Fryslan / Andries Bakker...simpele zieltjes. Tussen 16:00 en 17:00 op de radio....snappen er geen reet van.
Blief dan lekker thus!
Blief dan lekker thus!
Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Toon bijdragen MenuCitaat van: Hilversum voor Cambuur op maart 31, 2014, 14:35:29
Dan maakt Vd Belt zich in 1 klap onverwoestbaar hier!
Citaat van: dizzhead op maart 10, 2014, 17:57:47
Ik heb mijn eigen samenvatting net op VZ gemaakt (gebasseerd op alles wat ik hierover heb gelezen)
Graag corrigeren als ik de volgorde niet helemaal juist heb, maar dit is mijn lezing op basis eigen ervaring en op basis van reacties op diverse fora. Ben zelf ook via strandvliet gekomen, maar een kwartiertje achter de ellende aan.Dat er gegooid was vanaf supportershome was duidelijk te zien, aldaar.
Cambuur kwam met veel mensen, zowel met als zonder kaartje (zouden in amsterdam de wedstrijd op tv volgen) Doordat Ajax de confrontatie in het centrum wilde zoeken heeft de politie besloten de hele groep Cambuursupporters de metro in te sturen. Dus inclusief de mensen zonder kaartje. Bij strandvliet werd alle Cambuur supporters eruit gegooid en richting het uitvak geloodst; nota bene langs het supportershome van Ajax. Ofwel, de me met getrokken knuppel in je nek, de f-side (of whatever) voor je neus. Hier heeft Cambuur zich inderdaad verdedigt, wat logisch is. Meerdere mensen zijn gewond geraakt, mede door een vuurwerkbom die gegooid zou zijn. Hierna stonden we in het buffervak, hier schijnt ook nog een en ander heen en weer gegooid te zijn, feit blijft dat we ons welkom al gehad hadden. Het kwaad was toen al geschied. Anyway. Alle mensen (inclusief de gene zonder kaart) zaten nu vast in dat buffervak. Omdat er een risico is dat er bij de supporters zonder kaartje ook SV-bezitters zouden zijn, is besloten de supporters 1 voor 1 het uitvak in te laten gaan. Sommige supporters van Cambuur konden hiervoor het geduld niet opbrengen en zijn meerdere keren gaan duwen, waarop besloten is ook het druppelsgewijs toelaten stop te zetten. Toen de mededeling is gekomen dat we het uitvak niet meer in zouden kunnen, en ons werd opgeroepen huiswaarts te keren wilden we dat gaan doen. Echter werden we bij de uitgang weer tegengehouden door ME, toen zijn er wat hekjes gesneuveld.
Citaat van: Len Cantello op maart 10, 2014, 16:48:33
Maar snel een slot op dit topic, alle verhalen zijn nu wel verteld
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Citaat van: Hilversum voor Cambuur op maart 10, 2014, 16:22:53
Wedstrijd om 16:30
Lekker weer
Drank in het spel
Drugs in het spel
Vroege trein om 10:00
Paar "Stadion Verbod supporters" mee
-----------------------------
Do the math!
Er zijn veel supportersgroepen die alleen uit dagjesmensen bestaan, maar bij bepaalde groepen zitten er ook fantiekere tussen. Het is bijna onmogelijk dat er niks gebeurd bij omstandigheden. Zeker omdat je op loopafstand langs een home loopt met 200 a 300+ mensen. Uiteraard zal er van beide kanten dingen gezegd of geschreeuwd zijn, maar dat hoort bij voetbal. Daarom is het in dit geval wel lastig om te zeggen wie nou echt de schuldige was. Ik kwam zelf vanaf Duivendrecht (woon in de buurt) en het was daar een uur voor de wedstrijd een aardige chaos.
Wat mij betreft is het helaas een complete miscalculatie geweest om 800 man op vrij vervoer naar Amsterdam te sturen. Het is bijna onmogelijk, hoe lastig dat voor sommige te verteren is.
Of zeg ik nu iets heel raars?