Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - SportClubCambuur

#1
Omrop Fryslan / Andries Bakker...simpele zieltjes. Tussen 16:00 en 17:00 op de radio....snappen er geen reet van.

Blief dan lekker thus!

#2
Massaal mailen naar VI !! Vanavond wordt de verrader ruimschoots besproken.

#verrader #lodewegers

Trending ook al op twitter!
#3
Er is een onhoudbare situatie ontstaan en de arbeidsrelatie en verhoudingen zijn verstoord. In een cruciale fase van competitie. Een grotere reden om iemand op non actief te zetten is niet.

EXIT verrader DL
#4
Er is een onhoudbare situatie ontstaan en de arbeidsrelatie en verhoudingen zijn verstoord. In een cruciale fase van competitie. Een grotere reden om iemand op non actief te zetten is niet.

EXIT verrader
#5
WAT EEN WOEDE IN ME PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
#6
Gerald neemt zijn verantwoordelijkheid wel, let maar op. Dinsdag wordt op een nette manier Henk de Jong voor de groep gezet.

Anders krijg je woensdag alleen maar spandoeken, en spreekkoren tegen de verrader van de eeuw. Worden trainingen onprettig en krijg je boze mensen langs de kant.

Het besluit van de verrader mag geen invloed hebben op de prestaties de rest van het seizoen.

Per direct opzouten met de verrader van de eeuw
#7
Is die verrader al weg??
#8
WE WETEN ALLEMAAL DAT DIT NIET GOED KOMT

Laat het bestuur nu de verstandige beslissing nemen per direct afscheid te nemen...

Anders straks alle trainingen besloten en een peloton ME voor de deur nodig...

Zijn genoeg mensen die de emoties vast niet de baas kunnen.

HDJ 4 president
#9
Wanneer zijn de trainingen deze week?
#10
Citaat van: Hilversum voor Cambuur op maart 31, 2014, 14:35:29
Dan maakt Vd Belt zich in 1 klap onverwoestbaar hier!  |:)

Gerald pakt de laatste tijd goed door en snapt hoe de supporters en emoties in elkaar steken hier.

Vandaag afscheid nemen van D (ikke) L (ul)

#11
per direct oprotten met die laaielichter!!

vertrekken kan en mag....

maar naar DE concurrent

en op DIT moment bekendmaking...

ZUM KOTSEN!!

Henk de Jong 5 jaar contract en per direct voor de groep!!!!
#12
Algemeen / Re: rellen Ajax - cambuur
maart 11, 2014, 22:27:26
1. Er is vooraf een verkeerde inschatting geweest van de grootte en samenstelling van de Cambuurgroep.

2. De Cambuur groep heeft zich op de nieuwstad prima gedragen, maar moest vanwege het groeperen van ploegjes ajax verplaatsen met de metro. Hierbij moest iedereen mee, dus ook boys met een sv die totaal legaal in het centrum hadden willen blijven

3. Er is door de lokale driehoek voor gekozen om direct met de metro naar de arena te gaan, ipv voor de mogelijkheid om met de tram naar de trein te reizen. Wat gezien de tijd prima haalbaar was, en als voordeel had gehad dat je in het uitvak had kunnen uitstappen.

4. De keuze metro werd genomen, maar daar is niet goed omgegaan met de situatie. De ajax supporters hadden achter hun home moeten worden vastgehouden, 10 minuten was voldoende geweest om zonder enige ellende naar het uitvak te komen

5. Met de ME en politie busjes als schild voor de ajax fans, en de ME in de rug zaten de Cambuur fans als ratten in de val en hebben tientallen minuten stenen moeten incasseren

6. Hierna was de beer los, en is alles wat hierop volgt een reactie op voorgaande.

7. Het uitvak bleef dicht, emotioneel geschrokken supporters wilden zo snel mogelijk naar het veilige uitvak maar men wilde de groep eerst scheiden,toen kwam men erachter dat er sv's, mensen zonder kaarten en ook mensen met kaarten voor andere tribunes in het buffervak zaten. Die wilde men onhandig scheiden.

8. De bussen werden terug gestuurd en ajax belegerde het uitvak, en om half 5 kwam door dat er rond 4 uur een noodverordening was afgekondigd en dat er niemand in mocht wegens voorgaande gebeurtenissen.

9. Hierna keerde langzaam maar zeker de rust weder.

10. En het werd 1-1 ;0

Eigenlijk is het onderzoek al klaar, maar ga er maar van uit dat Amsterdam, politie en ajax gekleurd om zullen gaan met de informatie. Zij hebben alle officiele bewijslast, en hebben heel toevallig straks vooral beelden van Cambuur supporters die reageren op de gebeurtenissen. Beelden van de logische reactie, maar weinig van de aanleiding gevende actie. Alle andere bewijslast zou immers eigen tekortkomingen aan het licht brengen.

Dit 'wij van wc eend onderzoek' zal weinig nieuws opleveren. Cambuur kan het boek straks beter gewoon sluiten, en volgend seizoen nemen we sportief wel 2x revanche met een 2-0 en 0-2 overwinning.

Amsterdam moet gewoon erkennen dat er een verkeerde inschatting is gemaakt, en dat hierna enkele keuzes niet goed uitpakten. Alles wat hierna volgt komt daaruit voort. De analyse vooraf van de groep en dreiging, en het daarbij behorende draaiboek waren niet goed.

Misschien de beste oplossing ; Amsterdam erkent de fout, maakt de hekjes op eigen kosten, Cambuur zorgt, geweldig, voor haar eigen fans, en andersom zullen denk ik ook genoeg fans het geld bij de club laten.

Een wijze les, boek snel sluiten. Evalueren wat er in de analyse is fout gegaan en weer voetballuuuh
#13
Algemeen / Re: rellen Ajax - cambuur
maart 10, 2014, 18:18:26
Citaat van: dizzhead op maart 10, 2014, 17:57:47
Ik heb mijn eigen samenvatting net op VZ gemaakt (gebasseerd op alles wat ik hierover heb gelezen)

Graag corrigeren als ik de volgorde niet helemaal juist heb, maar dit is mijn lezing op basis eigen ervaring en op basis van reacties op diverse fora. Ben zelf ook via strandvliet gekomen, maar een kwartiertje achter de ellende aan.  :proost  Dat er gegooid was vanaf supportershome was duidelijk te zien, aldaar.

Cambuur kwam met veel mensen, zowel met als zonder kaartje (zouden in amsterdam de wedstrijd op tv volgen) Doordat Ajax de confrontatie in het centrum wilde zoeken heeft de politie besloten de hele groep Cambuursupporters de metro in te sturen. Dus inclusief de mensen zonder kaartje. Bij strandvliet werd alle Cambuur supporters eruit gegooid en richting het uitvak geloodst; nota bene langs het supportershome van Ajax. Ofwel, de me met getrokken knuppel in je nek, de f-side (of whatever) voor je neus. Hier heeft Cambuur zich inderdaad verdedigt, wat logisch is. Meerdere mensen zijn gewond geraakt, mede door een vuurwerkbom die gegooid zou zijn. Hierna stonden we in het buffervak, hier schijnt ook nog een en ander heen en weer gegooid te zijn, feit blijft dat we ons welkom al gehad hadden. Het kwaad was toen al geschied. Anyway. Alle mensen (inclusief de gene zonder kaart) zaten nu vast in dat buffervak. Omdat er een risico is dat er bij de supporters zonder kaartje ook SV-bezitters zouden zijn, is besloten de supporters 1 voor 1 het uitvak in te laten gaan. Sommige supporters van Cambuur konden hiervoor het geduld niet opbrengen en zijn meerdere keren gaan duwen, waarop besloten is ook het druppelsgewijs toelaten stop te zetten. Toen de mededeling is gekomen dat we het uitvak niet meer in zouden kunnen, en ons werd opgeroepen huiswaarts te keren wilden we dat gaan doen. Echter werden we bij de uitgang weer tegengehouden door ME, toen zijn er wat hekjes gesneuveld.

Alles juist behalve laatste gedeelte. Het duwen enzo was te verwaarlozen. De eigen stewards die nota bene vooraan stonden beamen dat. Wat ik nu wel begrijp is dat men de mensen die betrokken waren bij het gebeuren in het centrum en bij de metro wilde weigeren. Onbegonnen werk. Totaal geen communicatie en duidelijkheid. Vlak voor tijd werd pas duidelijk dat de een half uur daarvoor afgekondigde noodverordening van kracht was waardoor de Cambuur fans niet naar binnen mochten.
#14
Algemeen / Re: rellen Ajax - cambuur
maart 10, 2014, 17:04:30
Citaat van: Len Cantello op maart 10, 2014, 16:48:33
Maar snel een slot op dit topic, alle verhalen zijn nu wel verteld


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Bijna wel idd. Trouwens een enorm goede zaak dat de Cambuur stewards, de Leeuwarder politie en de veiligheidcoordinator alles van dichtbij hebben meegemaakt.

De politie Leeuwarden heeft met eigen ogen en oren kunnen constateren dat er buiten enkele provocerende liedjes totaal niets is gebeurd in het centrum. De heren wezen enkele supporters op deze liedjes, en hierna volgde sociale controle en aanspreken waarna dit liedje in het centrum niet meer is gebezigd.

De politie Leeuwarden heeft met eigen ogen gezien dat bij het metro station te weinig was gedaan om de ajax aanhang uit het supportershome te isoleren, en hebben waarschijnlijk zelf ook weg moeten duiken voor de biljartballen en stenen. Gegooid door Ajax fans die de ME en politie bussen als schild hadden...in de rug van de Cambuur aanhang de ME (een kat in het nauw)

De Cambuur stewards hebben de chaos en gebrek aan communicatie bij het uitvak gezien. Werden totaal in het ongewisse gelaten. Maar waren uiterst professioneel, en beaamden dat er voor wat betreft aggressie bij de ingang weinig sprake was. "Un bitsje duwe hoart erbij", zei 1 van de aanwezig stewards na afloop. Ook de Leeuwarder politie stond hierbij, niks aan het handje.

De veiligheidcoordinator Mevr. Tromp heeft alles maar dan ook alles gezien, en heeft een goed beeld kunnen vormen over de verkeerde keuzes van de lokale driehoek.

Hand in eigen boezem ;

Ja men zingt wat in het centrum, en daar zaten sommige mindere liedjes bij. Maar hierop is gereageerd door Lwd politie en supporters onderling. Er is geen ajax supporter bij welke cambuur supporters dan ook geweest in het centrum.

Wat er gebeurde bij de metro was het dieptepunt van de dag, en ja daar hebben cambuur supporters teruggegooid. Maar hiermee ook overige supporters beschermd. Hierna was men uiteraard boos en gefrustreerd en als je dan ook nog eens tot aanvang wedstrijd in het ongewisse wordt gelaten..

Hierna noodverordening van kracht, onduidelijkheid wel of niet naar binnen. Beslissing niet, geen duidelijkheid.

Na de akkefietjes keerde de rust weder...

#15
Algemeen / Re: rellen Ajax - cambuur
maart 10, 2014, 16:42:29
Citaat van: Hilversum voor Cambuur op maart 10, 2014, 16:22:53
Wedstrijd om 16:30
Lekker weer
Drank in het spel
Drugs in het spel
Vroege trein om 10:00
Paar "Stadion Verbod supporters" mee
-----------------------------

Do the math!

Er zijn veel supportersgroepen die alleen uit dagjesmensen bestaan, maar bij bepaalde groepen zitten er ook fantiekere tussen. Het is bijna onmogelijk dat er niks gebeurd bij omstandigheden. Zeker omdat je op loopafstand langs een home loopt met 200 a 300+ mensen. Uiteraard zal er van beide kanten dingen gezegd of geschreeuwd zijn, maar dat hoort bij voetbal. Daarom is het in dit geval wel lastig om te zeggen wie nou echt de schuldige was. Ik kwam zelf vanaf Duivendrecht (woon in de buurt) en het was daar een uur voor de wedstrijd een aardige chaos.

Wat mij betreft is het helaas een complete miscalculatie geweest om 800 man op vrij vervoer naar Amsterdam te sturen. Het is bijna onmogelijk, hoe lastig dat voor sommige te verteren is.

Of zeg ik nu iets heel raars?

Een 'crone-redenatie'