Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

rellen Ajax - cambuur

Gestart door speculeter, maart 09, 2014, 19:43:59

Vorige topic - Volgende topic

pvanbuijtene

Citaat van: Tukker op maart 11, 2014, 18:57:45
Die politie en ME zijn zelf ook niet allemaal frisse jongens (heb ik vernomen van iemand die bij de politie werkt in de catering). Wie weet of het misschien een bewustje was om de supporters een halte eerder te laten uitstappen. Ze houden daar blijkbaar in amsterdam ook wel van een verzetje.
Ik heb meerdere malen gelezen dat er 2 haltes zijn maarcallebei kom je bij ajaxsupporters uit... alleen via trein is t veilig daar komen via slurf
Dus metro had nie gemoeten en dat zou bewust kunnen zijn maar in 15minuut durende filmpje vsnuit t centrum stonden ze al vlakbij metrostation...

Kunstgras

Citaat van: SCC-J op maart 10, 2014, 19:17:21
Schandalig politieoptreden Amsterdam leidt tot ongeregeldheden

Cambuur heeft gisteren tegen Ajax een goed resultaat neergezet. De wedstrijd eindigde in een gelijkspel. 1-1. Over dit mooie sportieve resultaat wordt weinig gesproken. Iedereen heeft het over de ongeregeldheden die gisteren plaatsvonden. Supportersclub Cambuur Culture is van mening dat de politie Amsterdam grote fouten heeft gemaakt. Deze fouten liggen in onze ogen aan de basis van de ongeregeldheden van gisteren. Hierna doen wij ons verhaal.

http://cambuurculture.nl/wordpress/schandalig-slecht-politieoptreden-amsterdam-leidt-tot-ongeregeldheden/

[*update*]

Naar wij nu begrijpen was,  in tegenstelling tot het artikel hier boven, een metrohalte verder uitstappen ook geen optie geweest, aangezien wij dan wederom tussen de Ajaxsupporters door zouden moeten lopen. Wij vragen ons dan af waarom wij niet op andere wijze naar de ArenA gebracht werden. Ook gezien ervaringen uit het verleden met andere clubs (onder andere PEC Zwolle) blijkt duidelijk dat het niet veilig is om via het supportershome van Ajax naar het stadion gebracht te worden. Blijkbaar is er van deze eerdere fouten NIETS geleerd door de politie van Amsterdam.

[*update 2*]

Zoals het nu staat draait niet de gemeente Amsterdam, maar de BVO Cambuur op voor de financiƫle compensatie van onze supporters. SC Cambuur Culture vind dit een erg mooi gebaar van de BVO. Echter, de BVO treft geen enkele blaam. Supportersclub Cambuur Culture roept iedereen dan ook op om, indien hun financiƫle situatie dit toelaat, geen geld terug te vragen zolang onduidelijk blijft of Amsterdam voor de kosten opdraait.

http://cambuurculture.nl/wordpress/schandalig-slecht-politieoptreden-amsterdam-leidt-tot-ongeregeldheden/

speculeter

De supporter met oogschade gaat ws juridische stappen
tegen ajax ondernemen!

Dokkumer

Citaat van: Emko op maart 11, 2014, 18:59:37
Wedstrijd was week van tevoren opgeschaald naar B.
Dat las ik inderdaad net.

Verstuurd vanaf mijn spambox


Tukker

#364
Citaat van: klompke op maart 11, 2014, 18:24:18
Hoi iedereen

Heb gister gereageerd op de foto in de Telegraaf. Heb hen verteld dat ze daar wel heel dom zijn. Correctie geplaatst in de telegraaf dat het niet om een cambuursupporter gaat.

Hebben gelukkig dit veranderd

groet Klompke
Goede aktie klompke  :thumbsup
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Yungali020

Citaat van: pvanbuijtene op maart 11, 2014, 19:03:15
Ik heb meerdere malen gelezen dat er 2 haltes zijn maarcallebei kom je bij ajaxsupporters uit... alleen via trein is t veilig daar komen via slurf
Dus metro had nie gemoeten en dat zou bewust kunnen zijn maar in 15minuut durende filmpje vsnuit t centrum stonden ze al vlakbij metrostation...

Dat klopt. Bij de eerste halte kom je bij het supportershome uit en bij de tweede halte bij station Bijlmer Arena. Dat is een groot station dus vandaar dat ze bij strandvliet zijn uitgestapt. Beste optie zou gewoon bussen zijn geweest. Maar ik denk dat ze met de metro zijn gegaan omdat ze op het nieuwmarkt waren en dan is de metrostation 10 meter verderop.

Scc01

#366
Zelf ben ik met een aantal uitgestapt bij Bijlmer Arena. Dan kom je op een mega druk square terrecht. He moet daar dwars door heel erg veel ajax publiek. Dat was waarschijnlijk ook helemaal fout gegaan. De enige optie is de slurf. Nu na de tijd vraag ik me trouwens af wat de achterliggende gedachte was van de politie. De Arena is voor grote groepen vrij vervoer onmogelijk te benaderen...... Je moet hoe dan ook dwars door de Ajax supporters.

SportClubCambuur

#367
1. Er is vooraf een verkeerde inschatting geweest van de grootte en samenstelling van de Cambuurgroep.

2. De Cambuur groep heeft zich op de nieuwstad prima gedragen, maar moest vanwege het groeperen van ploegjes ajax verplaatsen met de metro. Hierbij moest iedereen mee, dus ook boys met een sv die totaal legaal in het centrum hadden willen blijven

3. Er is door de lokale driehoek voor gekozen om direct met de metro naar de arena te gaan, ipv voor de mogelijkheid om met de tram naar de trein te reizen. Wat gezien de tijd prima haalbaar was, en als voordeel had gehad dat je in het uitvak had kunnen uitstappen.

4. De keuze metro werd genomen, maar daar is niet goed omgegaan met de situatie. De ajax supporters hadden achter hun home moeten worden vastgehouden, 10 minuten was voldoende geweest om zonder enige ellende naar het uitvak te komen

5. Met de ME en politie busjes als schild voor de ajax fans, en de ME in de rug zaten de Cambuur fans als ratten in de val en hebben tientallen minuten stenen moeten incasseren

6. Hierna was de beer los, en is alles wat hierop volgt een reactie op voorgaande.

7. Het uitvak bleef dicht, emotioneel geschrokken supporters wilden zo snel mogelijk naar het veilige uitvak maar men wilde de groep eerst scheiden,toen kwam men erachter dat er sv's, mensen zonder kaarten en ook mensen met kaarten voor andere tribunes in het buffervak zaten. Die wilde men onhandig scheiden.

8. De bussen werden terug gestuurd en ajax belegerde het uitvak, en om half 5 kwam door dat er rond 4 uur een noodverordening was afgekondigd en dat er niemand in mocht wegens voorgaande gebeurtenissen.

9. Hierna keerde langzaam maar zeker de rust weder.

10. En het werd 1-1 ;0

Eigenlijk is het onderzoek al klaar, maar ga er maar van uit dat Amsterdam, politie en ajax gekleurd om zullen gaan met de informatie. Zij hebben alle officiele bewijslast, en hebben heel toevallig straks vooral beelden van Cambuur supporters die reageren op de gebeurtenissen. Beelden van de logische reactie, maar weinig van de aanleiding gevende actie. Alle andere bewijslast zou immers eigen tekortkomingen aan het licht brengen.

Dit 'wij van wc eend onderzoek' zal weinig nieuws opleveren. Cambuur kan het boek straks beter gewoon sluiten, en volgend seizoen nemen we sportief wel 2x revanche met een 2-0 en 0-2 overwinning.

Amsterdam moet gewoon erkennen dat er een verkeerde inschatting is gemaakt, en dat hierna enkele keuzes niet goed uitpakten. Alles wat hierna volgt komt daaruit voort. De analyse vooraf van de groep en dreiging, en het daarbij behorende draaiboek waren niet goed.

Misschien de beste oplossing ; Amsterdam erkent de fout, maakt de hekjes op eigen kosten, Cambuur zorgt, geweldig, voor haar eigen fans, en andersom zullen denk ik ook genoeg fans het geld bij de club laten.

Een wijze les, boek snel sluiten. Evalueren wat er in de analyse is fout gegaan en weer voetballuuuh

Scc01

#368
Erg compleet en volgens mij juist verwoord. Dat onderzoek gaat idd helemaal niets uit halen... Alleen een onafhankelijk onderzoek zou enigzins kunnen helpen. Maarja die gaat er denk ik niet komen. We zijn niet de eerste club die aanmerkingen heeft op de me en of ajax. Doen ze helmaal niets mee daarzo.
Ik zou zegge. Boek sluiten en op
Naar de volgende wedstrijd

Clint

Citaat van: Kunstgras op maart 11, 2014, 18:30:32
Wedstrijd zoals bijvoorbeeld tegen Heracles, RKC Waalwijk en Roda JC zijn nog steeds prima te bezoeken op basis van vrij vervoer. Dit levert geen enkel probleem op. Daar veranderen de gebeurtenissen van afgelopen zondag echt helemaal niks aan. Het is te hopen dat de autoriteiten dit ook inzien.

Helaas werkt het zo niet bij de autoriteiten (lees: de driehoeken).

Dokkumer

Citaat van: clint op maart 12, 2014, 07:23:19
Helaas werkt het zo niet bij de autoriteiten (lees: de driehoeken).
Jup, die "zien" dat het in Amsterdam gruwelijk misgegaan is met Cambuursupporters. Dat is voor hen al voldoende om alles op C++ te zetten.

speculeter

Morgen voor de supporters een inloopavond.
om over de gebeurtenissen te praten.
netjes gedaan van cambuur.

S(CC)upporter

Citaat van: peter op maart 12, 2014, 11:29:06
Morgen voor de supporters een inloopavond.
om over de gebeurtenissen te praten.
netjes gedaan van cambuur.

Club is inderdaad wel erg goed bezig _O_  |:)

Galdiano

Citaat van: peter op maart 12, 2014, 11:29:06
Morgen voor de supporters een inloopavond.
om over de gebeurtenissen te praten.
netjes gedaan van cambuur.

Onder het genot van een  :proost vertellen hoe leuk het wel niet was?  :X
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Lore

Citaat van: Galdiano op maart 12, 2014, 19:54:04
Onder het genot van een  :proost vertellen hoe leuk het wel niet was?  :X

:_schater :_schater