Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Mp

#1
Algemeen / Re: Financiën
juni 12, 2026, 09:35:40
Citaat van: Lore op juni 11, 2026, 20:55:31
Vind je? Het gat in de begroting is dus in ieder geval die vijf miljoen. Cambuur hoopt dat gat te dichten met transfersommen.

Het lijkt mij niet dat ze in de begroting 5 mln tekort komen. Dat zou absurd zijn op een omzet van (13/14?) miljoen.

Het gaat waarschijnlijk om zaken die je in de liquiditeitsbegroting niet mee mag nemen, zoals verwachte transferopbrengsten, nog niet getekende sponsoropbrengsten of niet geformaliseerde afspraken over niet of later aflossen van leningen etc.
#2
Citaat van: sunderland op juni 04, 2026, 08:46:36
staanplaatsen zou niet kunnen omdat de constructie dat niet aankan. Daar gaat niemand (bestuur, gemeente en veiligheid)zijn vingers aan branden?.

Wel jammer dat daar niet op geanticipeerd is om mogelijkheden in de toekomst open te houden. DKV gaat nu ook een deel sta tribune maken. Scheelt toch weer plekken.
#3
Citaat van: Lore op april 10, 2026, 21:04:57
Toch nog een beetje onduidelijk voor mij. Waar zouden zij deze gegevens vandaan halen? Meest logische is de winst en verlies
Rekening van de clubs? Dan zou het de postsalariskosten moeten zijn, maar daar zit al het personeel in. Als De graaf het dan over spelersbudget heeft dan zou je het dus niet zomaar kunnen vergelijken.

Als het wel spelersbudget is, dan moet het een schatting zijn. Want waar halen ze het anders vandaan?

In de disclaimer wordt aangegeven dat het om schattingen gaat. Vrij discutabel deze gegevens denk ik.
#4
Selectie en Technische staf / Re: Oud Spelers
januari 21, 2026, 08:26:52
Citaat van: Delamere op januari 21, 2026, 07:08:15
Smit levert zijn oude club SC Cambuur ook nog
een aardig bedrag op. De club uit Leeuwarden had een doorverkooppercentage bedongen tijdens de onderhandelingen in 2024. Volgens Jeroen Kapteijns van De Telegraaf gaat het om een percentage van 20% over de winst. Dit staat gelijk aan 935.000 euro. Daarnaast zullen de Leeuwarders ook aanspraak maken op een solidariteitsbijdrage. Dit levert SC Cambuur 101.000 euro op. Al met al loopt de winst voor de huidige nummer twee van de Keuken Kampioen Divisie op tot boven de ??n miljoen euro.

Heeft Kapteijns dit ergens gezegd? Denk dat dit om een tweet onder zijn eigen nieuwsbericht gaat, daar rekent hij alleen iets door omdat iemand anders 20% noemt.
#5
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op december 06, 2025, 02:33:16
Spits van hunnie volgend jaar bij onsie?? Ik vond m best gevaarlijk...

Kevin Monzialo, goede speler inderdaad.
#6
Effectief Cambuur gezien. Prima spelopvatting en maximale eruit gehaald tegen een voetballend beter ADO. Vond vooral Juho Kilo erg goed bij ADO.
#7
Citaat van: Specuveter op november 21, 2025, 11:46:48
Is er ook ??n sfeeractie vanavond??
Is er wel d? wedstrijd voor.

Zou mooi zijn! Ik ben in ieder geval aardig aan het sponsoren dit seizoen met bekertjes  :insane
#9
Algemeen / Re: Financiën
november 13, 2025, 07:51:15
Citaat van: Lore op november 07, 2025, 20:24:38
Ik ga er ook wel van uit dat Cambuur beide scenario?s volledig doorgerekend heeft. Vast ook beter dan wij hier even in een paar Posts doen.

Maar er is ook wel wat voor te zeggen dat Cambuur al zoveel nieuwe dingen heeft in het nieuwe stadion, dat ze dit eerst gewoon wilden outsourcen

De horeca rechten zijn toch verkocht met de reden om geld naar voren te halen? Net als de skyboxen / grote sponsor contracten..

Het risico wat dit tevens met zich meebrengt is dat je misschien volgend jaar wel weer  zwarte cijfers schrijft, maar je daadwerkelijke geldstromen hier ver op achterblijven (die heb je al gehad), met alle gevolgen van dien.

De kosten voor afbouw zijn ontzettend uit de hand gelopen waardoor alles wat zo?n beetje verkoopbaar is verkocht is om geld te genereren.
#10
Citaat van: Oud Cambuur op november 07, 2025, 19:13:11
Je weet dat West nog steeds niet vol komt snap niet dat ze die kaarten niet in de verkoop doen

Daar snap ik ook helemaal niks van. Je verdiend geld, het komt de sfeer ten goede en een volle westtribune is ook veel aantrekkelijker voor potenti?le sponsoren.
#11
Citaat van: Specuveter op november 02, 2025, 00:33:53
Wat kan toch de reden zijn dat ze Binder hebben gehaald deze zomer?????

Jan Bruin is die kant op geweest denk ik  :_schater
#12
Wedstrijden / Re: Rkc-Cambuur
oktober 24, 2025, 23:25:37
Citaat van: Trainert! op oktober 24, 2025, 22:08:12
Als wij het al moeten hebben van Boersma, kunnen we beter ophouden.

Die gast is 20 jaar en al zeer sterk en doelgericht. Scoorde vanavond ook weer een beste goal. Als je hem nog kunt halen (zal bij meerdere clubs op de radar staan) dan altijd doen.

Edit: hij heeft inmiddels al bijgetekend.
#13
Wedstrijden / Re: Rkc-Cambuur
oktober 24, 2025, 20:45:38
Kooistra achterin is geen goed idee.
#14
Algemeen / Re: Financiën
oktober 23, 2025, 20:28:47
Citaat van: Yellow Army op oktober 23, 2025, 20:23:20
Nergens niet om, maar volgens mij verwoordt je exact hetgeen wat ik in 2 regels heb toegevoegd

De essentie van wat ik wil aangeven is dat een aankoop van een stadion het EV juist niet  verhoogd
#15
Algemeen / Re: Financiën
oktober 23, 2025, 20:26:57
Citaat van: Stanley op oktober 23, 2025, 13:07:26
Voor zo ver ik weet heeft Cambuur een huurkoop overeenkomst afgesloten, wat betekend dat je pas eigenaar wordt als de laatste termijn is betaald. Daarom is versneld aflossen zo belangrijk.

Op een huurkoop los je in de praktijk niet vervroeg op af. Na de laatste termijn is Cambuur (deels) eigenaar van het stadion. Het aflossen gaan vermoed ik over de leningen die zijn afgesloten voor de afbouw. Hier zit een rente van 6% op die de club graag sneller aflost. Deels ook omdat de vervangingsinvestering van afbouw veel sneller komt dan van het stadion zelf.