Cambuur Online

Cambuur op het Internet => Nieuws => Topic gestart door: Taurus Jr op april 02, 2014, 12:23:16

Titel: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Taurus Jr op april 02, 2014, 12:23:16
Beste gebruikers,

Wij zijn benaderd door een beveiligingsonderzoeker van ING waaruit bleek dat er malafide software werd verspreid via CO, dit is inmiddels onder onze aandacht en maatregelen zijn al genomen.
Deze kwaadaardige code in de website was gericht op Windows gebruikers die gebruikmaken van Internet Explorer, om deze reden adviseren wij u om onmiddellijk te staken met het gebruik van Internet Explorer om de website te bezoeken aangezien deze kwaadaardige code dan pas actief word.

Inmiddels is de code verwijdert en word de site opgeschoond, de lek is ontstaan d.m.v. een plug-in die zorgde dat we via Tapatalk op CO konden. Deze plug-in is nu volledig verwijdert en dit houd in dat CO tijdelijk niet via Tapatalk te bezoeken is.
Wij houden jullie op de hoogte.

Update! Alles is opgeschoond en verholpen, ING heeft dit gecontroleerd en de website is weer schoon. Op dit moment is Tapatalk niet meer te gebruiken, deze plug-in heeft dit lek veroorzaakt dus ik ben aan het zien naar andere en veiligere alternatieven.
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Galdiano op april 02, 2014, 12:25:00
Goed nieuws!! Eindelijk van die verschrikkelijke Tapatalk regels af!  _O_
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Dokkumer op april 02, 2014, 12:31:20
Citaat van: Galdiano op april 02, 2014, 12:25:00
Goed nieuws!! Eindelijk van die verschrikkelijke Tapatalk regels af!  _O_
Die heb ik op jouw vriendelijk verzoek al verwijderd Galdiano  :y
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Galdiano op april 02, 2014, 13:11:13
Citaat van: Dokkumer op april 02, 2014, 12:31:20
Die heb ik op jouw vriendelijk verzoek al verwijderd Galdiano  :y

Held!  _O_
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: IsmailvanEssen op april 02, 2014, 13:57:21
Sowieso mag dit hele forum wel op de schop van mij... dit is zon 2002 forum..
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: dizzhead op april 02, 2014, 14:02:26
Citaat van: IsmailvanEssen op april 02, 2014, 13:57:21
Sowieso mag dit hele forum wel op de schop van mij... dit is zon 2002 forum..


Citeer

SMF 2.0.7 | SMF © 2013, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal


l0l
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Taurus Jr op april 02, 2014, 14:13:41
Citaat van: IsmailvanEssen op april 02, 2014, 13:57:21
Sowieso mag dit hele forum wel op de schop van mij... dit is zon 2002 forum..

Suggesties hebben we een topic voor.
Tegenwoordig is niks meer veilig en dat blijkt wel, de vorige systemen waren zo lek/oud als wat.

Alles is nu weer opgeschoond en gemaakt dus er is geen risico meer aanwezig, ook als je Internet Explorer gebruikt. Alleen zou je wel beter af zijn met een andere browser aangezien Internet Explorer nooit echt de veiligste browser is geweest.
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 02, 2014, 14:15:44
Citaat van: IsmailvanEssen op april 02, 2014, 13:57:21
Sowieso mag dit hele forum wel op de schop van mij... dit is zon 2002 forum..

Dit is een prachtig forum, zowel als opbouw als uitstraling!

Al die anderen van andere clubs, die hier langs zijn gekomen, waren 10 x niks  _O_ _O_
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Treb op april 02, 2014, 14:18:43
Ik vind de netwerk.to/forums van PSV Feyenoord en Ajax ook uitstekend. Die zijn erg overzichtelijk.
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Taurus Jr op april 02, 2014, 14:25:51
Citaat van: Treb op april 02, 2014, 14:18:43
Ik vind de netwerk.to/forums van PSV Feyenoord en Ajax ook uitstekend. Die zijn erg overzichtelijk.

Lijkt mij door de club geregeld  :?
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Treb op april 02, 2014, 14:27:49
Citaat van: Taurus Jr op april 02, 2014, 14:25:51
Lijkt mij niet door de club geregeld  :?

Moet dat dan?
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Taurus Jr op april 02, 2014, 14:28:40
Citaat van: Treb op april 02, 2014, 14:27:49
Moet dat dan?

Typfoutje, had me zin opnieuw getypt alleen niet stond er nog :P
Heb het al bewerkt ^^
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Treb op april 02, 2014, 14:36:41
Citaat van: Taurus Jr op april 02, 2014, 14:28:40
Typfoutje, had me zin opnieuw getypt alleen niet stond er nog :P
Heb het al bewerkt ^^

Haha oke, vond het al zo raar.
PSV heeft naast die netwerk.to ook nog een eigen fora op hun officiële site.

Denk dus niet dat dat het door de club geregeld is.
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: IsmailvanEssen op april 02, 2014, 14:40:34
Citaat van: Taurus Jr op april 02, 2014, 14:13:41
Suggesties hebben we een topic voor.
Tegenwoordig is niks meer veilig en dat blijkt wel, de vorige systemen waren zo lek/oud als wat.

Alles is nu weer opgeschoond en gemaakt dus er is geen risico meer aanwezig, ook als je Internet Explorer gebruikt. Alleen zou je wel beter af zijn met een andere browser aangezien Internet Explorer nooit echt de veiligste browser is geweest.

Helaas op mijn werk hebben we alleen deze browser.. moeten ze maar op mijn werk een goede beveiliging hebben :)

En een suggestie is dat de site meer een website wordt  (nieuws, team en wedstrijd info stand/schema/statastieken geschiedenis enz.) en dat  in combinatie met een forum, alleen is dat wat meer werk voor de mods en admins.. en als dat niet kan (wat ik ook begrijp want het is meer werk) zou een nieuwe template ook wel goed doen :)
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 02, 2014, 14:47:56
Citaat van: IsmailvanEssen op april 02, 2014, 14:40:34
zou een nieuwe template ook wel goed doen :)

En een template is......
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: IsmailvanEssen op april 02, 2014, 14:53:51
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 02, 2014, 14:47:56
En een template is......

ask google:
http://www.encyclo.nl/begrip/template

Kort samengevat, een nieuw frisse design voor het forum.. Deze kun je gewoon downloaden waarschijnlijk en zal niet al teveel werk zijn..


Edit:
De site van onze prachtige club zelf vind ik ook een drama.. helemaal geen interactive website.. zou meer gericht moeten worden op de communicatie van en met supporters. Ook moet er meer informatie op bijgehouden worden.. over de jeugd wedstrijden en alles omtrent scc..
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Inglorious Bastard op april 02, 2014, 15:00:34
Ik denk dat een forum op dit moment de enige juiste vorm is voor Cambuur Online, de vorm die CO in het verleden had is niet meer van deze tijd. Door de social media is nieuws vaak al oud voordat het hier wordt gemeld. Daarnaast zijn er andere sites waar je de statistieken en de historie wel kan terugvinden.
Maar door een eigen template de site wat meer een eigen gezicht te geven zou niet verkeerd zijn.

@Kuzmanovic-Apeldoorn: Een template is zeg maar de grafische laag over het forum heen, vroeger bouwde iedereen zijn website zelf front en backend. Maar tegenwoordig zijn de meeste websites allemaal kant en klare pakketten waar een je een template over heen gooit om er een eigen gezicht aan te geven.
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: IsmailvanEssen op april 02, 2014, 15:05:17
Citaat van: Inglorious Bastard op april 02, 2014, 15:00:34
Ik denk dat een forum op dit moment de enige juiste vorm is voor Cambuur Online, de vorm die CO in het verleden had is niet meer van deze tijd. Door de social media is nieuws vaak al oud voordat het hier wordt gemeld. Daarnaast zijn er andere sites waar je de statistieken en de historie wel kan terugvinden.
Maar door een eigen template de site wat meer een eigen gezicht te geven zou niet verkeerd zijn.

@Kuzmanovic-Apeldoorn: Een template is zeg maar de grafische laag over het forum heen, vroeger bouwde iedereen zijn website zelf front en backend. Maar tegenwoordig zijn de meeste websites allemaal kant en klare pakketten waar een je een template over heen gooit om er een eigen gezicht aan te geven.

Heb je een punt dat je alles wel kan terugvinden.. maar soms zie je misschien wat over het hoofd en als je hier alles kan terugvinden zou het denk ik ook meer bezoekers trekken en zou het CO in mijn ogen meer volwassener maken..
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: moodygrunn op april 02, 2014, 15:13:26
Citaat van: Inglorious Bastard op april 02, 2014, 15:00:34
Ik denk dat een forum op dit moment de enige juiste vorm is voor Cambuur Online, de vorm die CO in het verleden had is niet meer van deze tijd. Door de social media is nieuws vaak al oud voordat het hier wordt gemeld. Daarnaast zijn er andere sites waar je de statistieken en de historie wel kan terugvinden.
Maar door een eigen template de site wat meer een eigen gezicht te geven zou niet verkeerd zijn.

@Kuzmanovic-Apeldoorn: Een template is zeg maar de grafische laag over het forum heen, vroeger bouwde iedereen zijn website zelf front en backend. Maar tegenwoordig zijn de meeste websites allemaal kant en klare pakketten waar een je een template over heen gooit om er een eigen gezicht aan te geven.

Misschien is het een idee om cambuur-archief.nl te integreren/ over te zetten in deze website?
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: IsmailvanEssen op april 02, 2014, 15:22:56
Citaat van: moodygrunn op april 02, 2014, 15:13:26
Misschien is het een idee om cambuur-archief.nl te integreren/ over te zetten in deze website?

Kijk dat vind ik een goed idee!
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Inglorious Bastard op april 02, 2014, 15:25:31
Btw, klote dat Tapatalk niet meer werkt, bezocht het forum eigenlijk nooit meer via de vaste PC / Laptop word nu gedwongen.

Citaat van: IsmailvanEssen op april 02, 2014, 15:05:17
Heb je een punt dat je alles wel kan terugvinden.. maar soms zie je misschien wat over het hoofd en als je hier alles kan terugvinden zou het denk ik ook meer bezoekers trekken en zou het CO in mijn ogen meer volwassener maken..

Ik denk dat websites in die vorm hun langste tijd hebben gehad, en dat komt voornamelijk door het tablet en smartphone gebruik waarop het niet uitnodigt om zulke sites te bezoeken.
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: IsmailvanEssen op april 02, 2014, 15:33:33
Citaat van: Inglorious Bastard op april 02, 2014, 15:25:31
Btw, klote dat Tapatalk niet meer werkt, bezocht het forum eigenlijk nooit meer via de vaste PC / Laptop word nu gedwongen.

Ik denk dat websites in die vorm hun langste tijd hebben gehad, en dat komt voornamelijk door het tablet en smartphone gebruik waarop het niet uitnodigt om zulke sites te bezoeken.

Daarom moet je de website ook gebruiksvriendelijk maken... je kan ook een pc template hebben en een mobiel template hebben voor dezelfde site..
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Dokkumer op april 02, 2014, 16:13:14
Citaat van: moodygrunn op april 02, 2014, 15:13:26
Misschien is het een idee om cambuur-archief.nl te integreren/ over te zetten in deze website?
Daar is in het verleden met de toenmalige crew al eens over gesproken, maar door omstandigheden niet van de grond gekomen.
Wat ik persoonlijk het mooiste zou vinden is de looks van het oude CO (laatste versie) met de stabiliteit van het huidige forum. De oorspronkelijke CO is regel voor regel opgebouwd door een aantal leden van de oude crew en was dermate verouderd dat deze bij lange na niet meer veilig was.

Over het archief.. Ik ben niet de meest handige webmaster ter wereld, dus daar zal door ervarener php schrijvers een compleet nieuwe site uit de grond moeten worden gestampt. Op dit moment is de site gewoon niet simpel overdraagbaar in deze site en/of in een compleet pakket.
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: IsmailvanEssen op april 02, 2014, 16:17:59
Citaat van: Dokkumer op april 02, 2014, 16:13:14
Daar is in het verleden met de toenmalige crew al eens over gesproken, maar door omstandigheden niet van de grond gekomen.
Wat ik persoonlijk het mooiste zou vinden is de looks van het oude CO (laatste versie) met de stabiliteit van het huidige forum. De oorspronkelijke CO is regel voor regel opgebouwd door een aantal leden van de oude crew en was dermate verouderd dat deze bij lange na niet meer veilig was.

Over het archief.. Ik ben niet de meest handige webmaster ter wereld, dus daar zal door ervarener php schrijvers een compleet nieuwe site uit de grond moeten worden gestampt. Op dit moment is de site gewoon niet simpel overdraagbaar in deze site en/of in een compleet pakket.

Een compleet pakket zou mooi zijn.. is er geen ervaren php programmeur onder de leden die er tijd voor heeft?? :)
Wat mij ook opvalt is de hoeveelheid gasten die altijd meelezen maar niks posten... daarom moet in mijn ogen ook aan gewerkt worden om te kijken hoe je die mensen activer kunt maken...
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Dokkumer op april 02, 2014, 16:20:44
Die zijn er wel, alleen hebben de meeste programmeurs te weinig tijd. We zullen als crew wel eens overleggen hoe en wat ;)

En nou ben ik pleite, anders wordt het te laat :P
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 02, 2014, 16:21:38
Citaat van: IsmailvanEssen op april 02, 2014, 16:17:59
Wat mij ook opvalt is de hoeveelheid gasten die altijd meelezen maar niks posten... daarom moet in mijn ogen ook aan gewerkt worden om te kijken hoe je die mensen activer kunt maken...
Komen die niet allemaal uit DKV en 020  :_schater
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: IsmailvanEssen op april 02, 2014, 16:27:29
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 02, 2014, 16:21:38
Komen die niet allemaal uit DKV en 020  :_schater

Dat zou wat wezen :) Misschien dan ook een idee dat je een nieuw gedeelte op het forum maakt voor niet cambuur supporters.. die normaal doen en toch met ons in discussie willen gaan.. en als ze niet normaal doen een ip bannetje.. zo blijven onze topics schoon en als er mensen zijn die met hun in discussie willen gaan (normaal) kunnen dat doen.. (schiet me niet kapot het is maar een ideetje want ik probeer mee te denken voor de site) :)
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: dizzhead op april 02, 2014, 17:39:51
Citaat van: Dokkumer op april 02, 2014, 16:13:14
Wat ik persoonlijk het mooiste zou vinden is de looks van het oude CO (laatste versie) met de stabiliteit van het huidige forum. De oorspronkelijke CO is regel voor regel opgebouwd door een aantal leden van de oude crew en was dermate verouderd dat deze bij lange na niet meer veilig was.

Ik ben al lang weer vergeten hoe dat er uit zag.  :X
:0= plaatje!


Dit vind ik net nog wel ff:  :clint
Citeer
Wij zijn uit de lucht... Van spaghetti kan je namelijk geen lasagne maken. Cambuur Online zoals jullie het allen gekend hebben zal niet meer terugkeren. Een dezer dagen zal hier een nieuw forum verschijnen...



Briljant. Ook de pool en het terug kunnen lezen van wie gespeeld/gescoord had in welk seizoen etc. (statistieken)


en een plaatje toegevoegd:

[verwijderd door de beheerder]
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: RotterdamLeeuwarden op april 02, 2014, 18:12:18
Maanden geleden heb ik al eens aan de bel getrokken omdat mijn virusscanner elke keer een IP adres blokkeerde.
(augustus 2013)
Toen is mij gezegd dat het probleem aan mij lag, nu blijkt dus dat er "extra" software meelifte met Cambuuronline.

Ik gebruikte toen ook Internet Explorer icm ESET antivirus 4 (inmiddels vervangen door ESET Smart Security 7)
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: dizzhead op april 02, 2014, 18:18:55
Citaat van: RotterdamLeeuwarden op april 02, 2014, 18:12:18
Maanden geleden heb ik al eens aan de bel getrokken omdat mijn virusscanner elke keer een IP adres blokkeerde.
(augustus 2013)
Toen is mij gezegd dat het probleem aan mij lag, nu blijkt dus dat er "extra" software meelifte met Cambuuronline.

Ik gebruikte toen ook Internet Explorer icm ESET antivirus 4 (inmiddels vervangen door ESET Smart Security 7)

Dat lag ook aan jou. Wie gebruikt er nou Internet Explorer  :zweep
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Taurus Jr op april 02, 2014, 18:30:00
Dit is pas gisteren en vandaag gebeurt.
Het gebeurt wel eens dat er malware in iemand z'n systeem zit en dit komt pas aan het licht bij het bezoeken van bepaalde websites, zo had ik laatst een systeem van een klant die op willekeurige sites o.a. Google en Buienradar en dan begon te piepen dat er een IP werd geblokkeerd.

Zelf heb ik met 47 antivirussen de site doorgelicht en de exploit was zo nieuw dat geen enkele hem vond op 1 na dan, dus na handmatig zoeken en achterhalen hoe dit kwam ben ik erachter gekomen. Dit sluit eigenlijk al uit wat jij probeert aan te geven.

Plus Internet Explorer is gewoon slechter beveiligd en kwetsbaarder omdat het afhankelijk is van Windows Updates plus een van de meest gebruikte browsers is, als je voor een alternatief kiest zoals Mozilla Firefox/Opera ondervind je stukken minder van deze beveiliging en stabiliteit problemen in het algemeen. Google Chrome is ook een optie maar deze heeft soms kuren met plug-ins zoals Adobe Flash en mocht je privacy je echt lief zijn dan zou ik deze niet gebruiken.
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Dokkumer op april 03, 2014, 10:36:30
Taurusje, hoe lijkt het met de vervanging van de Tapatalk plugin?
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: zandokan op april 03, 2014, 12:44:45
Citaat van: Dokkumer op april 03, 2014, 10:36:30
Taurusje, hoe lijkt het met de vervanging van de Tapatalk plugin?
of zijn al die plugins op www.tapatalk.com onveilig?
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Don op april 03, 2014, 14:57:24
Citaat van: Dokkumer op april 03, 2014, 10:36:30
Taurusje, hoe lijkt het met de vervanging van de Tapatalk plugin?
Ik keek altijd via Tapatalk op CO. Hopelijk kan die plugin z.s.m. weer terugkomen. Wel zo makkelijk als je altijd via je mobiel op het forum kijkt.
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Taurus Jr op april 03, 2014, 15:16:54
We gebruikten de laatste versie van hun plug-in maar die is juist niet zo veilig blijkbaar.
Dus ik ben aan het kijken of er alternatieven zijn, plus de website is wel prima te bezoeken op een mobiele telefoon, mits je scherm niet super klein is.
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Dokkumer op april 03, 2014, 15:19:57
Citaat van: Taurus Jr op april 03, 2014, 15:16:54
We gebruikten de laatste versie van hun plug-in maar die is juist niet zo veilig blijkbaar.
Dus ik ben aan het kijken of er alternatieven zijn, plus de website is wel prima te bezoeken op een mobiele telefoon, mits je scherm niet super klein is.
Dus moeten we allemaal met een driekwart tablet gaan rondlopen? :devil
We wachten nog maar even af, als ik kan ondersteunen hoor ik het wel.
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Taurus Jr op april 03, 2014, 15:21:01
Citaat van: Dokkumer op april 03, 2014, 15:19:57
Dus moeten we allemaal met een driekwart tablet gaan rondlopen? :devil
We wachten nog maar even af, als ik kan ondersteunen hoor ik het wel.

Ik kan prima de site lezen en openen op een Galaxy S1/iPhone 4, iPhone 5S en iPad Mini met kleinere schermen zoals die goedkope BlackBerries gaat het wat lastiger denk ik ^^
Als iemand een alternatief zoals Tapatalk weet, let me know.
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: dizzhead op april 03, 2014, 15:24:54
Citaat van: Taurus Jr op april 03, 2014, 15:21:01
Ik kan prima de site lezen en openen op een Galaxy S1/iPhone 4, iPhone 5S en iPad Mini met kleinere schermen zoals die goedkope BlackBerries gaat het wat lastiger denk ik ^^
Als iemand een alternatief zoals Tapatalk weet, let me know.
http://www.forumrunner.net/
Kan er alleen geen attachments mee posten, maar dat gebeurt hier zelden.  :proost
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Taurus Jr op april 03, 2014, 15:27:53
Citaat van: dizzhead op april 03, 2014, 15:24:54
http://www.forumrunner.net/
Kan er alleen geen attachments mee posten, maar dat gebeurt hier zelden.  :proost

Helaas heeft de plug-in van hun nog geen SMF ondersteuning.
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: zandokan op april 03, 2014, 20:16:49
Citaat van: Dokkumer op april 03, 2014, 15:19:57
Dus moeten we allemaal met een driekwart tablet gaan rondlopen? :devil
We wachten nog maar even af, als ik kan ondersteunen hoor ik het wel.
ik vind het met mijn galaxy mega lastig surfen dus maak van 3 kwart tablet maar een hele  :wall
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: mario op april 09, 2014, 09:57:40
Is het de intentie om de Tapatalk plugin in later stadium wel weer te activeren? Was erg tevreden met de Tapatalk oplossing.
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Taurus Jr op april 09, 2014, 10:03:49
Citaat van: mario op april 09, 2014, 09:57:40
Is het de intentie om de Tapatalk plugin in later stadium wel weer te activeren? Was erg tevreden met de Tapatalk oplossing.

Ben eerst nog aan het kijken naar andere alternatieven, en gezien de laatste versie "lek" was gaat dat niet 123 gebeuren.
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: mario op april 14, 2014, 12:47:38
Citaat van: Taurus Jr op april 09, 2014, 10:03:49
Ben eerst nog aan het kijken naar andere alternatieven, en gezien de laatste versie "lek" was gaat dat niet 123 gebeuren.

Bedankt voor je reactie, ik wacht het af. Sccs....   :thumbsup
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: zandokan op juli 16, 2014, 11:00:08
Al wat meer bekend of het forum weer via tapatalk beschikbaar komt. volgens mij zijn er weer nieuwe updates van de plugin
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Taurus Jr op juli 19, 2014, 16:19:50
Citaat van: zandokan op juli 16, 2014, 11:00:08
Al wat meer bekend of het forum weer via tapatalk beschikbaar komt. volgens mij zijn er weer nieuwe updates van de plugin

Ze voegen leuk features toe maar aan hun beveiliging doen ze niks. Ze spammen me mailbox wel elke maand waarom de plugin niet meer aanwezig is en als ik daarop antwoord krijg ik soms een reactie. Maar als ik toelicht waarom dan haken ze af. Voorlopig geen Tapatalk ondersteuning, ik zag wel enkele applicaties voor iOS staan in de App Store die SMF ondersteuning en al hadden. Deze applicaties kosten wel geld en heb ik niet getest, misschien is dat een optie.
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Cambuur058 op juli 23, 2014, 19:17:44
Ik kan via mijn wifi netwerk deze site niet meer bezoeken..
Dit komt denk ik door mij ip adres, want ik kan elke andere site wel gewoon bezoeken. Kan dit komen doordat mijn ip adres per ongeluk geblokkeert is?
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: dizzhead op juli 23, 2014, 19:20:09
Citaat van: Cambuur058 op juli 23, 2014, 19:17:44
Ik kan via mijn wifi netwerk deze site niet meer bezoeken..
Dit komt denk ik door mij ip adres, want ik kan elke andere site wel gewoon bezoeken. Kan dit komen doordat mijn ip adres per ongeluk geblokkeert is?

Niet per ongeluk denk ik.  :zweep
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Dokkumer op juli 23, 2014, 19:37:03
Citaat van: Cambuur058 op juli 23, 2014, 19:17:44
Ik kan via mijn wifi netwerk deze site niet meer bezoeken..
Dit komt denk ik door mij ip adres, want ik kan elke andere site wel gewoon bezoeken. Kan dit komen doordat mijn ip adres per ongeluk geblokkeert is?
Je bent zo te horen niet de enige.. PvB had er ook al last van.
Stuur anders TaurusJr even een PM, dan lost hij het wel op, ik heb er te weinig verstand van.
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Galdiano op juli 23, 2014, 19:50:07
Citaat van: Dokkumer op juli 23, 2014, 19:37:03
Je bent zo te horen niet de enige.. PvB had er ook al last van.
Stuur anders TaurusJr even een PM, dan lost hij het wel op, ik heb er te weinig verstand van.

Prutser  l8l

Ik heb nergens last van.

Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Dokkumer op juli 23, 2014, 20:03:10
Citaat van: Galdiano op juli 23, 2014, 19:50:07
Prutser  l8l

Ik heb nergens last van.
Iedereen zijn specialiteit.. Die van mij ligt in het spammen  :_spank
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Marc S op juli 23, 2014, 23:19:40
Ik kon helemaal niet op de site komen sinds gisteravond  :_schater
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Daddy T. op juli 23, 2014, 23:21:29
Citaat van: Marc S op juli 23, 2014, 23:19:40
Ik kon helemaal niet op de site komen sinds gisteravond  :_schater

Hier hetzelfde, zowel gisteren als vanavond kon ik niet op cambuuronline komen via wifi (upc), via 3G Vodafone wel.
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Cambuur Groningen op juli 24, 2014, 07:13:52
Hier ook, al een paar dagen problemen, zowel via laptop, als mobiel
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: poelie-lwd op juli 24, 2014, 07:23:19
Citaat van: Cambuur Groningen op juli 24, 2014, 07:13:52
Hier ook, al een paar dagen problemen, zowel via laptop, als mobiel

In jou geval zou ik gaan klagen bij de NAM  ;)
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Eewal op juli 24, 2014, 07:42:50
Met mijn telefoon lukt het juist wel om op deze site te komen met WiFi, met 4G ben ik de hele week al kansloos....
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Cambuur Groningen op juli 24, 2014, 08:34:41
Citaat van: poelie-lwd op juli 24, 2014, 07:23:19
In jou geval zou ik gaan klagen bij de NAM  ;)
Haha, ja, naast de scheuren in mijn huis inderdaad
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op juli 24, 2014, 19:05:49
Komt vast en zeker doordat Rabobank weer storing heeft :insane
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Cambuur058 op juli 24, 2014, 19:44:19
Bij mij doet 'ie het weer!  :thumbsup
Titel: Re: Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.
Bericht door: Taurus Jr op juli 25, 2014, 23:29:28
Als er nog problemen zijn graag je besturingssysteem/apparaat doorgeven maar ook welke browser je gebruikt en of je toevallig een bepaalde antivirus hebt draaien en ook graag je IP adres waar je achter zit.
Zag enkele vage dingen in de geschiedenis maar dat is nu aangepast, mocht er nog iets voordoen schreeuw maar in me postvak.