Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.

Gestart door Taurus Jr, april 02, 2014, 12:23:16

Vorige topic - Volgende topic

Taurus Jr

#30
Dit is pas gisteren en vandaag gebeurt.
Het gebeurt wel eens dat er malware in iemand z'n systeem zit en dit komt pas aan het licht bij het bezoeken van bepaalde websites, zo had ik laatst een systeem van een klant die op willekeurige sites o.a. Google en Buienradar en dan begon te piepen dat er een IP werd geblokkeerd.

Zelf heb ik met 47 antivirussen de site doorgelicht en de exploit was zo nieuw dat geen enkele hem vond op 1 na dan, dus na handmatig zoeken en achterhalen hoe dit kwam ben ik erachter gekomen. Dit sluit eigenlijk al uit wat jij probeert aan te geven.

Plus Internet Explorer is gewoon slechter beveiligd en kwetsbaarder omdat het afhankelijk is van Windows Updates plus een van de meest gebruikte browsers is, als je voor een alternatief kiest zoals Mozilla Firefox/Opera ondervind je stukken minder van deze beveiliging en stabiliteit problemen in het algemeen. Google Chrome is ook een optie maar deze heeft soms kuren met plug-ins zoals Adobe Flash en mocht je privacy je echt lief zijn dan zou ik deze niet gebruiken.
Neem contact op met mij als je een probleem of wat dan ook hebt op de website.

ICT dienstverlening in de vorm van reparaties, verkoop, netwerken en advisering op het gebied van hard- en software.
klik ->In & Out ICT - Een directe aanpak voor uw ICT benodigdheden en/of problemen.<- klik

Dokkumer

Taurusje, hoe lijkt het met de vervanging van de Tapatalk plugin?

zandokan

Citaat van: Dokkumer op april 03, 2014, 10:36:30
Taurusje, hoe lijkt het met de vervanging van de Tapatalk plugin?
of zijn al die plugins op www.tapatalk.com onveilig?
Forza Peersman

Don

Citaat van: Dokkumer op april 03, 2014, 10:36:30
Taurusje, hoe lijkt het met de vervanging van de Tapatalk plugin?
Ik keek altijd via Tapatalk op CO. Hopelijk kan die plugin z.s.m. weer terugkomen. Wel zo makkelijk als je altijd via je mobiel op het forum kijkt.
Stand Up For The Culture - http://www.cambuurculture.nl

Taurus Jr

We gebruikten de laatste versie van hun plug-in maar die is juist niet zo veilig blijkbaar.
Dus ik ben aan het kijken of er alternatieven zijn, plus de website is wel prima te bezoeken op een mobiele telefoon, mits je scherm niet super klein is.
Neem contact op met mij als je een probleem of wat dan ook hebt op de website.

ICT dienstverlening in de vorm van reparaties, verkoop, netwerken en advisering op het gebied van hard- en software.
klik ->In & Out ICT - Een directe aanpak voor uw ICT benodigdheden en/of problemen.<- klik

Dokkumer

Citaat van: Taurus Jr op april 03, 2014, 15:16:54
We gebruikten de laatste versie van hun plug-in maar die is juist niet zo veilig blijkbaar.
Dus ik ben aan het kijken of er alternatieven zijn, plus de website is wel prima te bezoeken op een mobiele telefoon, mits je scherm niet super klein is.
Dus moeten we allemaal met een driekwart tablet gaan rondlopen? :devil
We wachten nog maar even af, als ik kan ondersteunen hoor ik het wel.

Taurus Jr

Citaat van: Dokkumer op april 03, 2014, 15:19:57
Dus moeten we allemaal met een driekwart tablet gaan rondlopen? :devil
We wachten nog maar even af, als ik kan ondersteunen hoor ik het wel.

Ik kan prima de site lezen en openen op een Galaxy S1/iPhone 4, iPhone 5S en iPad Mini met kleinere schermen zoals die goedkope BlackBerries gaat het wat lastiger denk ik ^^
Als iemand een alternatief zoals Tapatalk weet, let me know.
Neem contact op met mij als je een probleem of wat dan ook hebt op de website.

ICT dienstverlening in de vorm van reparaties, verkoop, netwerken en advisering op het gebied van hard- en software.
klik ->In & Out ICT - Een directe aanpak voor uw ICT benodigdheden en/of problemen.<- klik

dizzhead

Citaat van: Taurus Jr op april 03, 2014, 15:21:01
Ik kan prima de site lezen en openen op een Galaxy S1/iPhone 4, iPhone 5S en iPad Mini met kleinere schermen zoals die goedkope BlackBerries gaat het wat lastiger denk ik ^^
Als iemand een alternatief zoals Tapatalk weet, let me know.
http://www.forumrunner.net/
Kan er alleen geen attachments mee posten, maar dat gebeurt hier zelden.  :proost

Taurus Jr

Citaat van: dizzhead op april 03, 2014, 15:24:54
http://www.forumrunner.net/
Kan er alleen geen attachments mee posten, maar dat gebeurt hier zelden.  :proost

Helaas heeft de plug-in van hun nog geen SMF ondersteuning.
Neem contact op met mij als je een probleem of wat dan ook hebt op de website.

ICT dienstverlening in de vorm van reparaties, verkoop, netwerken en advisering op het gebied van hard- en software.
klik ->In & Out ICT - Een directe aanpak voor uw ICT benodigdheden en/of problemen.<- klik

zandokan

Citaat van: Dokkumer op april 03, 2014, 15:19:57
Dus moeten we allemaal met een driekwart tablet gaan rondlopen? :devil
We wachten nog maar even af, als ik kan ondersteunen hoor ik het wel.
ik vind het met mijn galaxy mega lastig surfen dus maak van 3 kwart tablet maar een hele  :wall
Forza Peersman

mario

Is het de intentie om de Tapatalk plugin in later stadium wel weer te activeren? Was erg tevreden met de Tapatalk oplossing.

Taurus Jr

Citaat van: mario op april 09, 2014, 09:57:40
Is het de intentie om de Tapatalk plugin in later stadium wel weer te activeren? Was erg tevreden met de Tapatalk oplossing.

Ben eerst nog aan het kijken naar andere alternatieven, en gezien de laatste versie "lek" was gaat dat niet 123 gebeuren.
Neem contact op met mij als je een probleem of wat dan ook hebt op de website.

ICT dienstverlening in de vorm van reparaties, verkoop, netwerken en advisering op het gebied van hard- en software.
klik ->In & Out ICT - Een directe aanpak voor uw ICT benodigdheden en/of problemen.<- klik

mario

Citaat van: Taurus Jr op april 09, 2014, 10:03:49
Ben eerst nog aan het kijken naar andere alternatieven, en gezien de laatste versie "lek" was gaat dat niet 123 gebeuren.

Bedankt voor je reactie, ik wacht het af. Sccs....   :thumbsup

zandokan

Al wat meer bekend of het forum weer via tapatalk beschikbaar komt. volgens mij zijn er weer nieuwe updates van de plugin
Forza Peersman

Taurus Jr

Citaat van: zandokan op juli 16, 2014, 11:00:08
Al wat meer bekend of het forum weer via tapatalk beschikbaar komt. volgens mij zijn er weer nieuwe updates van de plugin

Ze voegen leuk features toe maar aan hun beveiliging doen ze niks. Ze spammen me mailbox wel elke maand waarom de plugin niet meer aanwezig is en als ik daarop antwoord krijg ik soms een reactie. Maar als ik toelicht waarom dan haken ze af. Voorlopig geen Tapatalk ondersteuning, ik zag wel enkele applicaties voor iOS staan in de App Store die SMF ondersteuning en al hadden. Deze applicaties kosten wel geld en heb ik niet getest, misschien is dat een optie.
Neem contact op met mij als je een probleem of wat dan ook hebt op de website.

ICT dienstverlening in de vorm van reparaties, verkoop, netwerken en advisering op het gebied van hard- en software.
klik ->In & Out ICT - Een directe aanpak voor uw ICT benodigdheden en/of problemen.<- klik