Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Gebruikers opgelet! Beveiligings kwestie.

Gestart door Taurus Jr, april 02, 2014, 12:23:16

Vorige topic - Volgende topic

Taurus Jr

Beste gebruikers,

Wij zijn benaderd door een beveiligingsonderzoeker van ING waaruit bleek dat er malafide software werd verspreid via CO, dit is inmiddels onder onze aandacht en maatregelen zijn al genomen.
Deze kwaadaardige code in de website was gericht op Windows gebruikers die gebruikmaken van Internet Explorer, om deze reden adviseren wij u om onmiddellijk te staken met het gebruik van Internet Explorer om de website te bezoeken aangezien deze kwaadaardige code dan pas actief word.

Inmiddels is de code verwijdert en word de site opgeschoond, de lek is ontstaan d.m.v. een plug-in die zorgde dat we via Tapatalk op CO konden. Deze plug-in is nu volledig verwijdert en dit houd in dat CO tijdelijk niet via Tapatalk te bezoeken is.
Wij houden jullie op de hoogte.

Update! Alles is opgeschoond en verholpen, ING heeft dit gecontroleerd en de website is weer schoon. Op dit moment is Tapatalk niet meer te gebruiken, deze plug-in heeft dit lek veroorzaakt dus ik ben aan het zien naar andere en veiligere alternatieven.
Neem contact op met mij als je een probleem of wat dan ook hebt op de website.

ICT dienstverlening in de vorm van reparaties, verkoop, netwerken en advisering op het gebied van hard- en software.
klik ->In & Out ICT - Een directe aanpak voor uw ICT benodigdheden en/of problemen.<- klik

Galdiano

Goed nieuws!! Eindelijk van die verschrikkelijke Tapatalk regels af!  _O_
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Dokkumer

Citaat van: Galdiano op april 02, 2014, 12:25:00
Goed nieuws!! Eindelijk van die verschrikkelijke Tapatalk regels af!  _O_
Die heb ik op jouw vriendelijk verzoek al verwijderd Galdiano  :y

Galdiano

Citaat van: Dokkumer op april 02, 2014, 12:31:20
Die heb ik op jouw vriendelijk verzoek al verwijderd Galdiano  :y

Held!  _O_
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

IsmailvanEssen

Sowieso mag dit hele forum wel op de schop van mij... dit is zon 2002 forum..
Mijn vrouw is bij mij weggelopen omdat ik teveel op dit forum zit...

dizzhead

Citaat van: IsmailvanEssen op april 02, 2014, 13:57:21
Sowieso mag dit hele forum wel op de schop van mij... dit is zon 2002 forum..


Citeer

SMF 2.0.7 | SMF © 2013, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal


l0l

Taurus Jr

Citaat van: IsmailvanEssen op april 02, 2014, 13:57:21
Sowieso mag dit hele forum wel op de schop van mij... dit is zon 2002 forum..

Suggesties hebben we een topic voor.
Tegenwoordig is niks meer veilig en dat blijkt wel, de vorige systemen waren zo lek/oud als wat.

Alles is nu weer opgeschoond en gemaakt dus er is geen risico meer aanwezig, ook als je Internet Explorer gebruikt. Alleen zou je wel beter af zijn met een andere browser aangezien Internet Explorer nooit echt de veiligste browser is geweest.
Neem contact op met mij als je een probleem of wat dan ook hebt op de website.

ICT dienstverlening in de vorm van reparaties, verkoop, netwerken en advisering op het gebied van hard- en software.
klik ->In & Out ICT - Een directe aanpak voor uw ICT benodigdheden en/of problemen.<- klik

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: IsmailvanEssen op april 02, 2014, 13:57:21
Sowieso mag dit hele forum wel op de schop van mij... dit is zon 2002 forum..

Dit is een prachtig forum, zowel als opbouw als uitstraling!

Al die anderen van andere clubs, die hier langs zijn gekomen, waren 10 x niks  _O_ _O_
Henk, held, bedankt

Treb

Ik vind de netwerk.to/forums van PSV Feyenoord en Ajax ook uitstekend. Die zijn erg overzichtelijk.

Taurus Jr

#9
Citaat van: Treb op april 02, 2014, 14:18:43
Ik vind de netwerk.to/forums van PSV Feyenoord en Ajax ook uitstekend. Die zijn erg overzichtelijk.

Lijkt mij door de club geregeld  :?
Neem contact op met mij als je een probleem of wat dan ook hebt op de website.

ICT dienstverlening in de vorm van reparaties, verkoop, netwerken en advisering op het gebied van hard- en software.
klik ->In & Out ICT - Een directe aanpak voor uw ICT benodigdheden en/of problemen.<- klik


Taurus Jr

#11
Citaat van: Treb op april 02, 2014, 14:27:49
Moet dat dan?

Typfoutje, had me zin opnieuw getypt alleen niet stond er nog :P
Heb het al bewerkt ^^
Neem contact op met mij als je een probleem of wat dan ook hebt op de website.

ICT dienstverlening in de vorm van reparaties, verkoop, netwerken en advisering op het gebied van hard- en software.
klik ->In & Out ICT - Een directe aanpak voor uw ICT benodigdheden en/of problemen.<- klik

Treb

Citaat van: Taurus Jr op april 02, 2014, 14:28:40
Typfoutje, had me zin opnieuw getypt alleen niet stond er nog :P
Heb het al bewerkt ^^

Haha oke, vond het al zo raar.
PSV heeft naast die netwerk.to ook nog een eigen fora op hun officiële site.

Denk dus niet dat dat het door de club geregeld is.

IsmailvanEssen

Citaat van: Taurus Jr op april 02, 2014, 14:13:41
Suggesties hebben we een topic voor.
Tegenwoordig is niks meer veilig en dat blijkt wel, de vorige systemen waren zo lek/oud als wat.

Alles is nu weer opgeschoond en gemaakt dus er is geen risico meer aanwezig, ook als je Internet Explorer gebruikt. Alleen zou je wel beter af zijn met een andere browser aangezien Internet Explorer nooit echt de veiligste browser is geweest.

Helaas op mijn werk hebben we alleen deze browser.. moeten ze maar op mijn werk een goede beveiliging hebben :)

En een suggestie is dat de site meer een website wordt  (nieuws, team en wedstrijd info stand/schema/statastieken geschiedenis enz.) en dat  in combinatie met een forum, alleen is dat wat meer werk voor de mods en admins.. en als dat niet kan (wat ik ook begrijp want het is meer werk) zou een nieuwe template ook wel goed doen :)
Mijn vrouw is bij mij weggelopen omdat ik teveel op dit forum zit...

Kuzmanovic-Apeldoorn

Henk, held, bedankt