Cambuur Online

Cambuur => Selectie en Technische staf => Topic gestart door: legeips op januari 07, 2014, 20:24:49

Titel: Ype smid
Bericht door: legeips op januari 07, 2014, 20:24:49
Wat is deze man een drama voor de professionaliteit van onze club. Weg met die klaploper. Beetje in Portugal op snoepreis op een terras domme berichten verspreiden via de social media.

Ik heb weinig vertrouwen in dit bestuur, de zoektocht naar nieuwe spelers verloopt in mijn optiek dramatisch. De wedstrijd tegen go ahead kan wel eens bepalend worden voor het seizoen verloop en dat voelt niet goed.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op januari 07, 2014, 20:35:57
belachelijk stukje .Zou zeggen slotje
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op januari 07, 2014, 20:37:00
sinds dit bestuur er is gaat het fantastisch met de de club .
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op januari 07, 2014, 20:38:36
Met zeer beperkt budget 2 seiz achter elkaar een zeer goede eerste div neergezet .En het is nu veels te vroeg om dit bestuur nu al aftemaken
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op januari 07, 2014, 20:39:50
sorry ,selectie
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: moodygrunn op januari 07, 2014, 20:41:14
Citaat van: legeips op januari 07, 2014, 20:24:49
Wat is deze man een drama voor de professionaliteit van onze club. Weg met die klaploper. Beetje in Portugal op snoepreis op een terras domme berichten verspreiden via de social media.

Ik heb weinig vertrouwen in dit bestuur, de zoektocht naar nieuwe spelers verloopt in mijn optiek dramatisch. De wedstrijd tegen go ahead kan wel eens bepalend worden voor het seizoen verloop en dat voelt niet goed.

Als jij een bestuur na een kampioensjaar (waarin bij vlagen steeds beter gevoetbald werd) weg wil hebben, wat voor bestuurders heb jij dan in gedachten? Volgens mij gaat het nog niet eens zo onaardig met ons clubke. Zeker omdat we ten opzichte van het 5-jaren-plan al 3 jaar voorliggen op schema.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: speculeter op januari 07, 2014, 20:43:07
Slotje....
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Destroyer op januari 07, 2014, 20:43:51
Citaat van: legeips op januari 07, 2014, 20:24:49
Wat is deze man een drama voor de professionaliteit van onze club. Weg met die klaploper. Beetje in Portugal op snoepreis op een terras domme berichten verspreiden via de social media.

Ik heb weinig vertrouwen in dit bestuur, de zoektocht naar nieuwe spelers verloopt in mijn optiek dramatisch. De wedstrijd tegen go ahead kan wel eens bepalend worden voor het seizoen verloop en dat voelt niet goed.

:O wat een verstand! Pama maar weer terug of níet?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Destroyer op januari 07, 2014, 20:44:38
Citaat van: peter op januari 07, 2014, 20:43:07
Slotje....

Wat dan? Dubbel topic over dhr. Smid?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: dizzhead op januari 07, 2014, 20:45:28
Nee, en met Leeuwin, Ritzi en Lukoki zijn ook behoorlijke aanwinsten binnengehaald... Hoewel lukoki tegenvalt. Cheistovao zie ik ook nog steeds als een aanwinst trouwens.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: legeips op januari 07, 2014, 20:45:53
Citaat van: sunderland op januari 07, 2014, 20:37:00
sinds dit bestuur er is gaat het fantastisch met de de club .

Ik weet niet onder welke steen jij de laatste maanden heb gezeten. Maar we gaan niet erg geweldig en NEC heeft nog maar 1 punt nodig om op gelijke hoogte te staan.

Belachelijk is de wijze waarop (onze) voorzitter zich uitlaat als ambassadeur van de club.
Zet er maar een slot op, want het lezen van feiten en realiteit is voor een aantal pijnlijk.

Maar weet je wat nog pijnlijker is, volgend jaar weer ballen tegen Almere city.

De koers die het bestuur nu laat zien voelt als een....

RAMPkoers

Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op januari 07, 2014, 20:47:52
hoelang kom jij bij cambuur ?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: dizzhead op januari 07, 2014, 20:49:55
En de koers die jij wilt varen strandt in een put van financieel wanbeleid. Degradatie verwijten aan een groep mensen die de club stabiel hebben gemaakt en nota bene (tegen alle verwachtingen) gepromoveerd zijn met t kampioenschap.  :zucht
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: dizzhead op januari 07, 2014, 20:53:09
Citaat van: sunderland op januari 07, 2014, 20:47:52
hoelang kom jij bij cambuur ?

Volgens mij al lang. Eerder onder de naam spiegel geweest. Maar nogal kortzichtige visie en anderen verwijten maken van "gebrek aan onderbouwing" maar zelf niks kunnen onderbouwen vanuit een relativerende en objectieve hoek.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op januari 07, 2014, 20:53:20
cambuur is 3 jaar terug een nieuwe koers gaan varen waarin heel duidelijk is afgesproken dat er geen cent te veel meer word uitgegeven .Vd Belt doet geen gekke dingen .Als je naar onze selectie ziet hebben ze voorin niet de juiste keuzes gemaakt .je kunt ook concluderen dat we niet veel geluk hebben gehad dit seiz .We zijn alleen tegen Az en Denhaag weggespeeld .Daarnaast hebben we volgens mij wel 12 prima wedstr gespeeld.Er is gewoon weinig geld hier en geen grote sponsoren
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: legeips op januari 07, 2014, 20:53:28
Citaat van: moodygrunn op januari 07, 2014, 20:41:14
Als jij een bestuur na een kampioensjaar (waarin bij vlagen steeds beter gevoetbald werd) weg wil hebben, wat voor bestuurders heb jij dan in gedachten? Volgens mij gaat het nog niet eens zo onaardig met ons clubke. Zeker omdat we ten opzichte van het 5-jaren-plan al 3 jaar voorliggen op schema.

De kampioenschap is te danken aan de flow waar onze club in zat in de staart van de competitie. Nipt winnen in de laatste minuut tegen de graafschap, en de prestatie van go ahead tegen Volendam heeft meer met geluk te maken dan beleid.

Maar ik waardeer en respecteer jullie optimisme en hoop dat jullie gelijk gaan krijgen. Ik heb het liever ontzettend mis en dat onze club ook volgend jaar op het hoogste niveau speelt dan dat ik in juni mijn gelijk kan halen.

Maar wat mijn opmerking over dhr smid betreft, ik blijf bij mijn standpunt dat deze man zich professioneler moet opstellen als ambassadeur van onze mooie club. Zaken doen is hard en niet altijd fair, maar toon in godsnaam wat waardigheid, zeker naar de buiten wereld.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: moodygrunn op januari 07, 2014, 20:53:51
Citaat van: Destroyer op januari 07, 2014, 20:43:51
:O wat een verstand! Pama maar weer terug of níet?
Of Adema en Merkus  :D :y
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: moodygrunn op januari 07, 2014, 20:55:10
Citaat van: legeips op januari 07, 2014, 20:53:28

Maar wat mijn opmerking over dhr smid betreft, ik blijf bij mijn standpunt dat deze man zich professioneler moet opstellen als ambassadeur van onze mooie club. Zaken doen is hard en niet altijd fair, maar toon in godsnaam wat waardigheid, zeker naar de buiten wereld.

Dit is al wel een stuk genuanceerder dan wat je hiervoor beweerde :)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: dizzhead op januari 07, 2014, 20:56:30
Citaat van: legeips op januari 07, 2014, 20:53:28
De kampioenschap is te danken aan de flow waar onze club in zat in de staart van de competitie. Nipt winnen in de laatste minuut tegen de graafschap, en de prestatie van go ahead tegen Volendam heeft meer met geluk te maken dan beleid.

Maar ik waardeer en respecteer jullie optimisme en hoop dat jullie gelijk gaan krijgen. Ik heb het liever ontzettend mis en dat onze club ook volgend jaar op het hoogste niveau speelt dan dat ik in juni mijn gelijk kan halen.

Maar wat mijn opmerking over dhr smid betreft, ik blijf bij mijn standpunt dat deze man zich professioneler moet opstellen als ambassadeur van onze mooie club. Zaken doen is hard en niet altijd fair, maar toon in godsnaam wat waardigheid, zeker naar de buiten wereld.
ah, hier lees ik nuance... Mooi. Want een wens tot verandering van gedrag is een stuk minder rigoureus dan "opzouten met die klaploper"
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: papier op januari 07, 2014, 20:57:33
Volgens mij als puntje bij paaltje komt een verstandige man en dus een goed voorzitter, maar ook een supporter van de club die in emotie soms niet de meest verstandige reactie heeft op dingen. Nu met Jansen, eerder met Kuipers (?). Als mede supporter kan ik me daar niet aan ergeren, sterker nog, ik kan de charme ervan wel waarderen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op januari 07, 2014, 20:58:20
Citaat van: moodygrunn op januari 07, 2014, 20:55:10
Dit is al wel een stuk genuanceerder dan wat je hiervoor beweerde :)

En DAAR zijn de meesten van ons het wel mee eens, lijkt me
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op januari 07, 2014, 20:59:56
Citaat van: legeips op januari 07, 2014, 20:53:28
De kampioenschap is te danken aan de flow waar onze club in zat in de staart van de competitie. Nipt winnen in de laatste minuut tegen de graafschap, en de prestatie van go ahead tegen Volendam heeft meer met geluk te maken dan beleid.

Maar ik waardeer en respecteer jullie optimisme en hoop dat jullie gelijk gaan krijgen. Ik heb het liever ontzettend mis en dat onze club ook volgend jaar op het hoogste niveau speelt dan dat ik in juni mijn gelijk kan halen.

Maar wat mijn opmerking over dhr smid betreft, ik blijf bij mijn standpunt dat deze man zich professioneler moet opstellen als ambassadeur van onze mooie club. Zaken doen is hard en niet altijd fair, maar toon in godsnaam wat waardigheid, zeker naar de buiten wereld.
smid doet het op zijn manier en dat is niet altijd goed .jij ergert je er dood aan dat er volgens jou niks gebeurt .Snap ik ook wel maar ga er vanuit dat dat  zeker nog komt .Maar om nu gelijk het bestuur weg te sturen .
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op januari 07, 2014, 21:02:22
Citaat van: legeips op januari 07, 2014, 20:53:28
De kampioenschap is te danken aan de flow waar onze club in zat in de staart van de competitie. Nipt winnen in de laatste minuut tegen de graafschap, en de prestatie van go ahead tegen Volendam heeft meer met geluk te maken dan beleid.
Het ontslag van Arts en Henk als interim eindverantwoordelijke heeft de flow veroorzaakt. Was vanaf minuut 1 al te zien en zelfs in Almere waar ongelukkig verloren werd.
Uiteraard hebben de faillissementen van Veendam en AGOVV ons ook geen windeieren gelegd, dat heeft er voor gezorgd dat de achterstand naar de koploper overbrugbaar werd.
Citeer
Maar ik waardeer en respecteer jullie optimisme en hoop dat jullie gelijk gaan krijgen. Ik heb het liever ontzettend mis en dat onze club ook volgend jaar op het hoogste niveau speelt dan dat ik in juni mijn gelijk kan halen.
Handhaving is voor de clubleiding financieel gezien geen must, daar bedoel ik mee te zeggen dat het schip niet direct gaat zinken wanneer we ons niet handhaven. Sportief gezien zou het natuurlijk doodzonde zijn.
Citeer
Maar wat mijn opmerking over dhr smid betreft, ik blijf bij mijn standpunt dat deze man zich professioneler moet opstellen als ambassadeur van onze mooie club. Zaken doen is hard en niet altijd fair, maar toon in godsnaam wat waardigheid, zeker naar de buiten wereld.
Dat mag je vinden, alleen wat ik begrepen heb is de opstelling van de Graafschap laakbaar geweest en een door henzelf gedaan voorstel de grond in getrapt. Snap ik uiteraard dat je gefrustreerd raakt.
Vroeger liepen we dan scheldend en tierend over het Cambuurplein, nu ziet de hele wereld het meteen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Goudvinger op januari 07, 2014, 21:04:37
Het was inderdaad een onhandige actie van Ype Smid, maar hij heeft de boel samen met v/d Belt goed op de rit. Ik kan dan ook niet anders dan enkel smakelijk lachen om de opmerkingen waarin hij op zou moeten stappen.

:thumbsup
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: SCCRulez op januari 07, 2014, 22:27:27
Citaat van: Dokkumer op januari 07, 2014, 21:02:22
Vroeger liepen we dan scheldend en tierend over het Cambuurplein, nu ziet de hele wereld het meteen.
en daar moet je tegenwoordig toch rekening mee houden.. Volgende keer maar ouderwets van zich af tieren op cambuurterrein. Club heeft er uiteindelijk niks aan op deze manier in het nieuws te komen. Handelswijze van Graafschap kennen wij nu btje, maar de massalere buitenwereld kijkt vooral naar Smids reactie. Verder alle respect voor de beste man. :scc
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Daddy T. op januari 07, 2014, 22:45:01
Citaat van: legeips op januari 07, 2014, 20:53:28
De kampioenschap is te danken aan de flow waar onze club in zat in de staart van de competitie. Nipt winnen in de laatste minuut tegen de graafschap, en de prestatie van go ahead tegen Volendam heeft meer met geluk te maken dan beleid.

Die flow ontstond door het besluit wat is genomen om Arts de deur te wijzen en Henk het vertrouwen te geven...dat het allemaal zó goed zou uitpakken had niemand verwacht, maar wel degelijk op het juiste moment (=beleid) Arts eruit gewerkt (al hadden Richard en Wiekie dit wrs al 2 jaar eerder zo gezien ;) )
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: SCCRulez op januari 07, 2014, 22:47:19
Citaat van: Daddy T. op januari 07, 2014, 22:45:01
Die flow ontstond door het besluit wat is genomen om Arts de deur te wijzen en Henk het vertrouwen te geven...dat het allemaal zó goed zou uitpakken had niemand verwacht, maar wel degelijk op het juiste moment (=beleid) Arts eruit gewerkt (al hadden Richard en Wiekie dit wrs al 2 jaar eerder zo gezien ;) )
Sterker, ik had 'm nooit aangenomen. Ik se nog su..  :0=
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Goutum op januari 08, 2014, 11:42:49
Citaat van: legeips op januari 07, 2014, 20:53:28
De kampioenschap is te danken aan de flow waar onze club in zat in de staart van de competitie. Nipt winnen in de laatste minuut tegen de graafschap, en de prestatie van go ahead tegen Volendam heeft meer met geluk te maken dan beleid.

Maar ik waardeer en respecteer jullie optimisme en hoop dat jullie gelijk gaan krijgen. Ik heb het liever ontzettend mis en dat onze club ook volgend jaar op het hoogste niveau speelt dan dat ik in juni mijn gelijk kan halen.

Maar wat mijn opmerking over dhr smid betreft, ik blijf bij mijn standpunt dat deze man zich professioneler moet opstellen als ambassadeur van onze mooie club. Zaken doen is hard en niet altijd fair, maar toon in godsnaam wat waardigheid, zeker naar de buiten wereld.

Wat een onzin weer van deze man. Barcelona is onder Cruijff ook een aantal keren op de laatste speeldag kampioen geworden, mede door uitslagen op andere velden. Wat zegt dat dan??

Om met Cruijff te spreken: 'Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken'. En zo is het precies. Welke garantie krijg je als je dure spelers aantrekt? Feyenoord is door dit soort aankopen bijna falliet gegaan. We hebben nu eindelijk een bestuur met een verstandige visie, geen ad hoc beleid.

We kunnen nog tot 31 januari spelers aantrekken. Daarna zijn er nog 14 wedstrijden te spelen. Zeggen dat de wedstrijd tegen GAE bepalend is voor de rest van het seizoen, slaat als een lul op een drumstel. Daarbij, met de huidige selectie kunnen we gewoon van GAE en DKV winnen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op januari 08, 2014, 11:52:32
Citaat van: Goutum op januari 08, 2014, 11:42:49
Wat een onzin weer van deze man. Barcelona is onder Cruijff ook een aantal keren op de laatste speeldag kampioen geworden, mede door uitslagen op andere velden. Wat zegt dat dan??

Om met Cruijff te spreken: 'Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken'. En zo is het precies. Welke garantie krijg je als je dure spelers aantrekt? Feyenoord is door dit soort aankopen bijna falliet gegaan. We hebben nu eindelijk een bestuur met een verstandige visie, geen ad hoc beleid.

We kunnen nog tot 31 januari spelers aantrekken. Daarna zijn er nog 14 wedstrijden te spelen. Zeggen dat de wedstrijd tegen GAE bepalend is voor de rest van het seizoen, slaat als een lul op een drumstel. Daarbij, met de huidige selectie kunnen we gewoon van GAE en DKV winnen.

Hell yeah!  _O_
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op januari 08, 2014, 12:01:17
Citaat van: Goutum op januari 08, 2014, 11:42:49
Wat een onzin weer van deze man. Barcelona is onder Cruijff ook een aantal keren op de laatste speeldag kampioen geworden, mede door uitslagen op andere velden. Wat zegt dat dan??

Om met Cruijff te spreken: 'Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken'. En zo is het precies. Welke garantie krijg je als je dure spelers aantrekt? Feyenoord is door dit soort aankopen bijna falliet gegaan. We hebben nu eindelijk een bestuur met een verstandige visie, geen ad hoc beleid.

We kunnen nog tot 31 januari spelers aantrekken. Daarna zijn er nog 14 wedstrijden te spelen. Zeggen dat de wedstrijd tegen GAE bepalend is voor de rest van het seizoen, slaat als een lul op een drumstel. Daarbij, met de huidige selectie kunnen we gewoon van GAE en DKV winnen.

Waarvan akte.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Galdiano op januari 08, 2014, 12:01:31
Citaat van: Goutum op januari 08, 2014, 11:42:49
Wat een onzin weer van deze man. Barcelona is onder Cruijff ook een aantal keren op de laatste speeldag kampioen geworden, mede door uitslagen op andere velden. Wat zegt dat dan??

Om met Cruijff te spreken: 'Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken'. En zo is het precies. Welke garantie krijg je als je dure spelers aantrekt? Feyenoord is door dit soort aankopen bijna falliet gegaan. We hebben nu eindelijk een bestuur met een verstandige visie, geen ad hoc beleid.

We kunnen nog tot 31 januari spelers aantrekken. Daarna zijn er nog 14 wedstrijden te spelen. Zeggen dat de wedstrijd tegen GAE bepalend is voor de rest van het seizoen, slaat als een lul op een drumstel. Daarbij, met de huidige selectie kunnen we gewoon van GAE en DKV winnen.

Beter had ik het niet kunnen verwoorden! Waarvan akte!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: legeips op januari 08, 2014, 23:52:18
Citaat van: Goutum op januari 08, 2014, 11:42:49
Wat een onzin weer van deze man. Barcelona is onder Cruijff ook een aantal keren op de laatste speeldag kampioen geworden, mede door uitslagen op andere velden. Wat zegt dat dan??

Om met Cruijff te spreken: 'Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken'. En zo is het precies. Welke garantie krijg je als je dure spelers aantrekt? Feyenoord is door dit soort aankopen bijna falliet gegaan. We hebben nu eindelijk een bestuur met een verstandige visie, geen ad hoc beleid.

We kunnen nog tot 31 januari spelers aantrekken. Daarna zijn er nog 14 wedstrijden te spelen. Zeggen dat de wedstrijd tegen GAE bepalend is voor de rest van het seizoen, slaat als een lul op een drumstel. Daarbij, met de huidige selectie kunnen we gewoon van GAE en DKV winnen.

Prima dat jij weer het een en ander hebt op te merken over mijn kritiek op ype. Maar dat dit bestuur met zoals jij noemt verstandige visie aan het acteren is, dat slaat nou zoals jij dat noemt als een lul op een drumstel..

Verstandig....met de hand op de knip, jep, eens!

Maar visie, no way! Nogmaals als we jongens als barto en schokker een 3 jarig contract geven, waar we nu niks meer aan hebben getuigt van weinig visie. Als we de scouting van 2012/2013 in de prullenbak kunnen mikken, getuigt wederom van weinig visie. Je uitlaten op social media als een even onfatsoenlijke voorzitter, getuigt wederom even eens van weinig visie.

Dus ga na deze optelsom lekker op je drumstel zitten en neem de bierbuik posse mee. Want zoals ik lees heb je ze wederom weer nodig.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lwdscc op januari 09, 2014, 00:22:47
Aankomende zondag speelt Cambuur wederom een oefenwedstrijd in de voorbereiding op de tweede seizoenshelft. De Graafschap is te gast in Leeuwarden. Voorafgaand aan het duel zal een interessante kennismaking plaatsvinden tussen de top van beide clubs, mede veroorzaakt door de perikelen rondom de mogelijke transfer van Anco Jansen. Voetbal International sprak met beide partijen.

Henk Bloemers laat namens De Graafschap zijn verbazing nog eens blijken. "We hebben nog nooit van Ype Smid gehoord. Alle contacten liepen met Van den Belt." De directeur van de Superboeren benadrukt dat de gesprekken op een goede manier verliepen en zijn club altijd een goede verstandhouding met Cambuur heeft gehad.

Smid erkent dat hij Bloemers niet kent. De Cambuur-voorzitter stelt echter volledig op de hoogte te zijn geweest van het verloop van de onderhandelingen. "Het was van mij misschien niet wijs om die tweet te sturen, maar ik had er wel alle aanleiding voor." Toch wil hij de situatie niet verder laten escaleren. "Het heeft al tot teveel commotie geleid. Dat is het me ook niet waard. Als ik komende zondag de clubleiding van De Graafschap zie, schud ik ze met alle plezier de hand."
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Clint op januari 09, 2014, 07:34:20
Ype moet wat meer nadenken voordat hij wat roept in de pers of op dat kinderachtige Twatter. Zijn opmerkingen over Pama in de VI na het behalen van het kampioensschap vond ik ook niet erg chique.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: SCC-J op januari 09, 2014, 10:55:37
Citaat van: clint op januari 09, 2014, 07:34:20
Ype moet wat meer nadenken voordat hij wat roept in de pers of op dat kinderachtige Twatter. Zijn opmerkingen over Pama in de VI na het behalen van het kampioensschap vond ik ook niet erg chique.

Eensch!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: SCC-J op januari 09, 2014, 10:57:39
Citaat van: legeips op januari 08, 2014, 23:52:18
Prima dat jij weer het een en ander hebt op te merken over mijn kritiek op ype. Maar dat dit bestuur met zoals jij noemt verstandige visie aan het acteren is, dat slaat nou zoals jij dat noemt als een lul op een drumstel..

Verstandig....met de hand op de knip, jep, eens!

Maar visie, no way! Nogmaals als we jongens als barto en schokker een 3 jarig contract geven, waar we nu niks meer aan hebben getuigt van weinig visie. Als we de scouting van 2012/2013 in de prullenbak kunnen mikken, getuigt wederom van weinig visie. Je uitlaten op social media als een even onfatsoenlijke voorzitter, getuigt wederom even eens van weinig visie.

Dus ga na deze optelsom lekker op je drumstel zitten en neem de bierbuik posse mee. Want zoals ik lees heb je ze wederom weer nodig.

Dweil! Iedereen maakt fouten . Welk bestuur van welke club doet het naar jouw maatstaf  het goed dan??

Titel: Re: Ype smid
Bericht door: de Schoot op januari 09, 2014, 11:28:26
Niet echt handig in z'n uitspraken, maar verder een goed bestuur. Ophouden te zeuren. ALLES KOMT GOED!!!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Clint op januari 09, 2014, 11:47:08
Als wij ophouden met zeuren is de club gedoemd te bestaan. :clint
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: el haj op januari 09, 2014, 15:33:44
Citaat van: clint op januari 09, 2014, 11:47:08
Als wij ophouden met zeuren is de club gedoemd te bestaan. :clint

Nou nou nou, gedoemd te bestaan. Zo erg is het toch niet dat deze mooie club bestaat? :P Ik ga er maar vanuit dat er in die zin iets verkeerd is gegaan. ;)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Drumfather SCC op januari 09, 2014, 16:06:50
Citaat van: legeips op januari 08, 2014, 23:52:18
Dus ga na deze optelsom lekker op je drumstel zitten

Wat is er mis met drummers?  :_spank  ;)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: legeips op januari 09, 2014, 20:55:13
Citaat van: SCC-J op januari 09, 2014, 10:57:39
Dweil! Iedereen maakt fouten . Welk bestuur van welke club doet het naar jouw maatstaf  het goed dan??

Zwolle.. Waarvan akte..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: SCC-J op januari 09, 2014, 20:57:15
Citaat van: legeips op januari 09, 2014, 20:55:13
Zwolle.. Waarvan akte..
Vd belt,

Zwolle zakt ook in hard tempo af naar onderen door het visieloze huidige bestuur
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op januari 09, 2014, 21:18:42
Citaat van: legeips op januari 09, 2014, 20:55:13
Zwolle.. Waarvan akte..
Weet je wel wie Olle aan de hand heeft genomen.Juist Vd Belt .Daar hebben ze het nog steeds over daar
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: legeips op januari 09, 2014, 22:31:40
Mag ik je er even op wijzen dat olle kampioen is geworden in 2011/2012 en dat vd belt een langere historie als voetballer bij die club heeft dan als bestuurslid. Dus denk dat de man meer wordt genoemd als echte olle-naar, dan hele grote successen binnen de club.

Maar... Dat wil niet zeggen dat ik geen vertrouwen heb in de man, de topic ging ook over dhr smid. Vd Belt heeft vanaf zijn komst alles er aan gedaan om de club finiancieel gezond te maken en dat is hem ook goed gelukt, maar in sportief opzicht mis ik een visie met vizier op bouwen naar een eredivisie waardige ploeg. Je moet geen eerste divisie waardige spelers een 3 jarig contract geven of de scouting laten focussen op de Jupiler league, als de doelstelling eredivisie is.

Natuurlijk was de promotie voor een deel verrassend, maar het heeft er meerdere keren in gezeten de jaren ervoor. Hier is in mijn optiek onvoldoende naar gehandeld, waardoor het fundament in sportieve opzicht fragiel is.

Het stuk wat ik heb toegevoegd is illustratief over de wijze waarop vd belt functioneerd tot op de dag van vandaag. Misschien moeten we wel concluderen dat cambuur finiancieel te zwak is en dat de focus op de finianciele doelstelling de sportieve doelstelling in een schaduw heeft gezet.


De kop luidt:
Van den Belt trapt constant op de rem


http://www.destentor.nl/sport/voetbal/pec-zwolle/van-den-belt-trapt-constant-op-de-rem-1.3193232

Ik zou zeggen lees, en vraag jezelf af of dit verhaal past bij 2010 of 2013.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: PePe op januari 09, 2014, 23:01:00
Zonder vd Belt geen Cambuur.
Eindelijk beleid en visie, voor een gezond Cambuur.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op januari 09, 2014, 23:12:33
Citaat van: legeips op januari 09, 2014, 22:31:40
Mag ik je er even op wijzen dat olle kampioen is geworden in 2011/2012 en dat vd belt een langere historie als voetballer bij die club heeft dan als bestuurslid. Dus denk dat de man meer wordt genoemd als echte olle-naar, dan hele grote successen binnen de club.

Maar... Dat wil niet zeggen dat ik geen vertrouwen heb in de man, de topic ging ook over dhr smid. Vd Belt heeft vanaf zijn komst alles er aan gedaan om de club finiancieel gezond te maken en dat is hem ook goed gelukt, maar in sportief opzicht mis ik een visie met vizier op bouwen naar een eredivisie waardige ploeg. Je moet geen eerste divisie waardige spelers een 3 jarig contract geven of de scouting laten focussen op de Jupiler league, als de doelstelling eredivisie is.

Natuurlijk was de promotie voor een deel verrassend, maar het heeft er meerdere keren in gezeten de jaren ervoor. Hier is in mijn optiek onvoldoende naar gehandeld, waardoor het fundament in sportieve opzicht fragiel is.

Het stuk wat ik heb toegevoegd is illustratief over de wijze waarop vd belt functioneerd tot op de dag van vandaag. Misschien moeten we wel concluderen dat cambuur finiancieel te zwak is en dat de focus op de finianciele doelstelling de sportieve doelstelling in een schaduw heeft gezet.


De kop luidt:
Van den Belt trapt constant op de rem


http://www.destentor.nl/sport/voetbal/pec-zwolle/van-den-belt-trapt-constant-op-de-rem-1.3193232

Ik zou zeggen lees, en vraag jezelf af of dit verhaal past bij 2010 of 2013.
oud wijf
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op januari 09, 2014, 23:14:33
sinds vd belt heeft men een goede lijn ingezet .olle heeft gewoon eerst 5 seiz bij de eerste 5 gespeeld ,daarna promotie
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Goutum op januari 10, 2014, 12:15:51
Citaat van: legeips op januari 09, 2014, 22:31:40
Mag ik je er even op wijzen dat olle kampioen is geworden in 2011/2012 en dat vd belt een langere historie als voetballer bij die club heeft dan als bestuurslid. Dus denk dat de man meer wordt genoemd als echte olle-naar, dan hele grote successen binnen de club.

Maar... Dat wil niet zeggen dat ik geen vertrouwen heb in de man, de topic ging ook over dhr smid. Vd Belt heeft vanaf zijn komst alles er aan gedaan om de club finiancieel gezond te maken en dat is hem ook goed gelukt, maar in sportief opzicht mis ik een visie met vizier op bouwen naar een eredivisie waardige ploeg. Je moet geen eerste divisie waardige spelers een 3 jarig contract geven of de scouting laten focussen op de Jupiler league, als de doelstelling eredivisie is.

Natuurlijk was de promotie voor een deel verrassend, maar het heeft er meerdere keren in gezeten de jaren ervoor. Hier is in mijn optiek onvoldoende naar gehandeld, waardoor het fundament in sportieve opzicht fragiel is.

Het stuk wat ik heb toegevoegd is illustratief over de wijze waarop vd belt functioneerd tot op de dag van vandaag. Misschien moeten we wel concluderen dat cambuur finiancieel te zwak is en dat de focus op de finianciele doelstelling de sportieve doelstelling in een schaduw heeft gezet.


De kop luidt:
Van den Belt trapt constant op de rem


http://www.destentor.nl/sport/voetbal/pec-zwolle/van-den-belt-trapt-constant-op-de-rem-1.3193232

Ik zou zeggen lees, en vraag jezelf af of dit verhaal past bij 2010 of 2013.

Wat een onzin dat jij een visie mist richting de eredivisie. Die is er juist wel, namelijk met dezelfde jongens als vorig jaar proberen erin te blijven, aangevuld met enkele gerichte aankopen. Zónder financiële risico's te nemen!

En dat Barto en Schokker een driejarig contract hebben gekregen, is terecht. Op dat moment waren ze beide voor een groot deel verantwoordelijk voor promotie naar de eredivisie. Oebele heeft alles gespeeld, Barto hield Hemmen op de bank. Stel dat we einde vh seizoen degraderen, dan zullen we ze volgend seizoen weer hard nodig hebben. Dit is visie, want gezond worden is belangrijker dan incidenteel succes.

En als we erin blijven, wat zeer goed mogelijk is, dan krijgt Vd Belt het gelijk helemaal aan zijn kant.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: SCC-J op januari 10, 2014, 12:20:19
Ype vind ik niet de meeste sympathieke vent die er rond loopt maar hij heeft er juist voor gezorgd dat Alfons arts de laan uit werd gestuurd terwijl vd belt er niet aan wou
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: wiekie1969 op januari 14, 2014, 12:23:30
Sprookje die man, luchtfietser 1e klas!!!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Goutum op januari 14, 2014, 13:57:10
Citaat van: wiekie1969 op januari 14, 2014, 12:23:30
Sprookje die man, luchtfietser 1e klas!!!

Jij ook!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: speculeter op januari 14, 2014, 14:14:11
Kunnen die wiekie en richard geen baan bij
de muppetssow krijgen.
jullie weten wel welke.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: richard op januari 14, 2014, 15:08:49
Citaat van: peter op januari 14, 2014, 14:14:11
Kunnen die wiekie en richard geen baan bij
de muppetssow krijgen.
jullie weten wel welke.


Toe juh achterlijk sprookje..... l0l l0l
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op januari 14, 2014, 15:18:22
Citaat van: richard op januari 14, 2014, 15:08:49

Toe juh achterlijk sprookje..... l0l l0l

Zeker, maar zit wel een kern van waarheid in! Je voelt je wel op het gemak op een balkon toch?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: okkele op januari 14, 2014, 15:51:01
Citaat van: peter op januari 14, 2014, 14:14:11
Kunnen die wiekie en richard geen baan bij
de muppetssow krijgen.
jullie weten wel welke.
ongeschikt.
waldorf en stadtler gingen nog van negatief naar positief of andersom,riekie en wiekie hebben maar 1 van die eigenschappen onder de knie.

;)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: legeips op januari 17, 2014, 14:08:29
Jum kenne wel zeuren op een aantal mensen die in jullie ogen negatief zijn, maar tot op de dag van vandaag is er nog maar weinig gebeurd, waar we ook positief over kunnen zijn.

Ok, ik ben blij met Manu en heb me daarover positief uitgelaten. Maar of hij gaat fungeren als ons eigen el salvador, dat zou mooi voor hem en ons zijn, maar durf mijn geld daar niet op in te zetten.

Als ze die Mulders een contract geven dan zal ik mijn best doen om me in te houden, maar ik zie het meer in een bevestiging van mijn eerdere verhaal waar een aantal van jullie flink tegen aan hebben geschopt.

Nu maar hopen dat het ouwe wyf niet sien gelyk krijt.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: FrancoLWD op januari 17, 2014, 15:12:33
Citaat van: legeips op januari 17, 2014, 14:08:29
Jum kenne wel zeuren op een aantal mensen die in jullie ogen negatief zijn, maar tot op de dag van vandaag is er nog maar weinig gebeurd, waar we ook positief over kunnen zijn

Het kampioenschap 12/13 vind ik wel positief! :)
Ach we zeiken allemaal en dat is logisch na zo'n lange afwezigheid in de Eredivisie, maar we moeten ook kieken waar we vandaan komen! Zolang we niet nummer laatst worden vind ik het prima!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: pvanbuijtene op januari 17, 2014, 15:15:10
Door alle gezeur en gezever over de transfer ed. Blijft sarah tromp al een tijd buiten schot :D
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: kgscc op april 16, 2014, 22:06:00
Nu bij NOS Langs de lijn in de studio aanwezig
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Viper op april 16, 2014, 22:27:58
Link:
http://www.radio1.nl/popup/luisterlive (http://www.radio1.nl/popup/luisterlive)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: dit is mien club op april 17, 2014, 11:02:59
heb er gister naar liggen luisteren. Hij deed het uitsekend.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bascambuur op april 17, 2014, 12:47:05
http://www.radio1.nl/popup/terugluisteren-uren/2014-04-16/22:00

Vanaf 33:45 Ype Smid.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: michello op april 17, 2014, 12:48:36
Beetje geprikkeld soms, maar volkomen logisch.   :thumbsup
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Marc S op april 17, 2014, 13:01:08
Citaat van: michello op april 17, 2014, 12:48:36
Beetje geprikkeld soms, maar volkomen logisch.   :thumbsup

Haalt samen met de voorzitter van Go Ahead even flink uit naar de belofte teams die in de bierleague nu.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sccvl op april 17, 2014, 19:56:23
Citaat van: Marc S op april 17, 2014, 13:01:08
Haalt samen met de voorzitter van Go Ahead even flink uit naar de belofte teams die in de bierleague nu.

Dat gaat ook nergens over, de ene week wint FC twente 2 dik en de andere week verliezen ze met 8-0 ...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Ronnie tng op april 18, 2014, 13:20:22
 :wall
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op april 18, 2014, 13:22:03
Citaat van: Ronnie tng op april 18, 2014, 13:20:22
Ype smidt  :zucht l8l

Waarom?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Ronnie tng op april 18, 2014, 13:26:26
Citaat van: Lore op april 18, 2014, 13:22:03
Waarom?

Ik ben wat te voorbarig geweest met het bericht op het forum, had het hier niet moeten neerzetten aangezien er nu vragen komen en ik er nu (nog) niet over wil uitweiden. Excuus
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op april 18, 2014, 13:29:34
Citaat van: Ronnie tng op april 18, 2014, 13:26:26
Ik ben wat te voorbarig geweest met het bericht op het forum, had het hier niet moeten neerzetten aangezien er nu vragen komen en ik er nu (nog) niet over wil uitweiden. Excuus

:thumbsup
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: El Ma-kri-niii op juni 26, 2014, 17:42:10
Dikke plus voor onze voorzitter: hij heeft de club een nieuwe spelersbus cadeau gedaan. Dit vertelde Henk de Jong in gesprek met OF.

Is hier terug te luisteren (wel in het Fries): http://www.omropfryslan.nl/nijs/martijn-barto-under-it-mes
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Goudvinger op juni 26, 2014, 19:28:06
Citaat van: El Ma-kri-niii op juni 26, 2014, 17:42:10
Dikke plus voor onze voorzitter: hij heeft de club een nieuwe spelersbus cadeau gedaan. Dit vertelde Henk de Jong in gesprek met OF.

Is hier terug te luisteren (wel in het Fries): http://www.omropfryslan.nl/nijs/martijn-barto-under-it-mes

Geen spelersboot?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Timmie op juni 26, 2014, 22:16:53
Citaat van: El Ma-kri-niii op juni 26, 2014, 17:42:10
Dikke plus voor onze voorzitter: hij heeft de club een nieuwe spelersbus cadeau gedaan. Dit vertelde Henk de Jong in gesprek met OF.

Is hier terug te luisteren (wel in het Fries): http://www.omropfryslan.nl/nijs/martijn-barto-under-it-mes

Was al een tijdje bekend toch?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: EastSide058 op juni 26, 2014, 22:18:48
Is er al een design bekend gemaakt?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Timmie op juni 26, 2014, 22:20:48
Citaat van: EastSide058 op juni 26, 2014, 22:18:48
Is er al een design bekend gemaakt?

Volgens mij is die al (bijna) klaar!
Ergens gehoord..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: PePe op juni 27, 2014, 00:06:09
Het lag aan die ouwe bus, dat we geen uit wedstrijden wonnen vorig seizoen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Treb op juni 27, 2014, 02:03:18
Citaat van: Timmie op juni 26, 2014, 22:20:48
Volgens mij is die al (bijna) klaar!
Ergens gehoord..

Net als de plannen voor een nieuw stadion zeker..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Timmie op juli 06, 2014, 19:56:10
Citaat van: Treb op juni 27, 2014, 02:03:18
Net als de plannen voor een nieuw stadion zeker..

Klopt...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: de Schoot op juli 07, 2014, 08:30:52
Bus is waarschijnlijk over 2 weken klaar.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: wiekie1969 op juli 07, 2014, 10:30:03
Ken mij die bus schelen, heb liever nieuwe spelers!!!!!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op juli 07, 2014, 11:07:45
Citaat van: wiekie1969 op juli 07, 2014, 10:30:03
Ken mij die bus schelen, heb liever nieuwe spelers!!!!!
Dan must niet mij Smid weze.. Die mut sich ferre fan speulers houwe :devil
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: wiekie1969 op juli 09, 2014, 11:49:32
Waar hoorde ik op de radio, hest de nieuwe bus uit eigen zak betaald?

Hou toch op man, geld wordt uit de huidige begroting gehaald.


  :0=ZWAMMER!!!!!!!!!!!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op juli 09, 2014, 12:00:35
Citaat van: wiekie1969 op juli 09, 2014, 11:49:32
Waar hoorde ik op de radio, hest de nieuwe bus uit eigen zak betaald?

Hou toch op man, geld wordt uit de huidige begroting gehaald.


  :0=ZWAMMER!!!!!!!!!!!
Hoe weet je dit als ik mag vragen? Ben gewoon een beetje nieuwsgierig...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op juli 09, 2014, 14:35:07
Ype staat er wel bekend om de waarheid enigszins in zijn voordeel te verdraaien ;) Of het waar is kan ik niet bevestigen of ontkrachten, ik wil wel stellen dat het zeker niet onmogelijk lijkt...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: moodygrunn op juli 09, 2014, 15:19:32
Citaat van: Dokkumer op juli 09, 2014, 14:35:07
Ype staat er wel bekend om de waarheid enigszins in zijn voordeel te verdraaien ;) Of het waar is kan ik niet bevestigen of ontkrachten, ik wil wel stellen dat het zeker niet onmogelijk lijkt...

In het interview wat ik gehoord heb zegt HdJ alleen dat Ype de bus geregeld heeft. Over de vraag wie dat ding betaald heeft wordt niet gerept. 
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: richard op juli 09, 2014, 16:02:45
Citaat van: moodygrunn op juli 09, 2014, 15:19:32
In het interview wat ik gehoord heb zegt HdJ alleen dat Ype de bus geregeld heeft. Over de vraag wie dat ding betaald heeft wordt niet gerept.
Precies....laat ype smid maar schuiven, heeft het beste voor met ons clubje!!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Timmie op juli 10, 2014, 14:31:56
Citaat van: moodygrunn op juli 09, 2014, 15:19:32
In het interview wat ik gehoord heb zegt HdJ alleen dat Ype de bus geregeld heeft. Over de vraag wie dat ding betaald heeft wordt niet gerept.

Betaald in ieder geval een deel zelf..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op juli 10, 2014, 22:44:32
Wat ik vernomen heb. NIKS van waar...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: HilversumOnTour op juli 11, 2014, 10:27:06
Citaat van: Dokkumer op juli 10, 2014, 22:44:32
Wat ik vernomen heb. NIKS van waar...

Is dat überhaupt een issue dan, wie wat betaald? Of heeft ie het getwittert?  8)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op juli 11, 2014, 10:41:26
Mwoah, hij heeft het niet in directe bewoordingen aangegeven maar wel indirect geïmpliceerd dat de bus financieel (deels) uit zijn koker kwam.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cor op juli 11, 2014, 13:14:47
Citaat van: Dokkumer op juli 11, 2014, 10:41:26
Mwoah, hij heeft het niet in directe bewoordingen aangegeven maar wel indirect geïmpliceerd dat de bus financieel (deels) uit zijn koker kwam.

Maar wat heb jij tegen Ype Dokkie? Je reageert op elke opmerking over ype als door een wesp gestoken. Ik zit niet zo diep in de club, man straalt op mij wel iets positiefs uit.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op juli 11, 2014, 14:11:02
Dat komt omdat ik allergisch ben voor wespensteken :devil

Wil je het eerlijk weten? Die man geeft mij de kriebels. Ongetwijfeld zal hij het beste met de club voor hebben, maar ook voor eigen eer en glorie gaan. Plus dat ik hem al betrapt heb op meerdere verdraaiingen van de waarheid in zijn voordeel. Om als voorbeeld maar de "affaire Pama" te noemen, waarbij ik van Pama zelf weet dat het verhaal anders lag dan Ype voorhield.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cor op juli 11, 2014, 15:02:56
Citaat van: Dokkumer op juli 11, 2014, 14:11:02
Dat komt omdat ik allergisch ben voor wespensteken :devil

Wil je het eerlijk weten? Die man geeft mij de kriebels. Ongetwijfeld zal hij het beste met de club voor hebben, maar ook voor eigen eer en glorie gaan. Plus dat ik hem al betrapt heb op meerdere verdraaiingen van de waarheid in zijn voordeel. Om als voorbeeld maar de "affaire Pama" te noemen, waarbij ik van Pama zelf weet dat het verhaal anders lag dan Ype voorhield.

Oké, helder
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: dit is mien club op juli 11, 2014, 15:03:52
Citaat van: Dokkumer op juli 11, 2014, 14:11:02
Dat komt omdat ik allergisch ben voor wespensteken :devil

Wil je het eerlijk weten? Die man geeft mij de kriebels. Ongetwijfeld zal hij het beste met de club voor hebben, maar ook voor eigen eer en glorie gaan. Plus dat ik hem al betrapt heb op meerdere verdraaiingen van de waarheid in zijn voordeel. Om als voorbeeld maar de "affaire Pama" te noemen, waarbij ik van Pama zelf weet dat het verhaal anders lag dan Ype voorhield.

Tja maar ook Pama zwil zijn eigen straatje schoon houden :koffie
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op juli 11, 2014, 15:10:08
Ook, alleen komt het verhaal van Pama veel dichter bij de waarheid dan het verhaal van Ype. Men was immers al bezig met het snoeien toen de nood aan de man bleek te zijn, Ype doet alsof hij het snoeien heeft ingezet. En dat is pertinent niet waar.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: dit is mien club op juli 11, 2014, 15:13:07
waarheid ligt in het midden, feit is dat Pama en co onverantwoorde risico's hebben gelopen.
Met de beste bedoelingen hoor daar niet van.. ze moesten ook wel terug krabbelen dat was hun eigen fout... vd Belt en CO hebben het gemaakt waar we nu staan
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op juli 11, 2014, 15:21:25
Waarheid ligt nog altijd meer richting Pama dan richting Smid. Er zijn inderdaad risico's genomen met de toezeggingen van Riedstra (die wel voor zijn woord stond). Dat soort zaken had je zwart op wit moeten zetten, dan was er veel minder aan de hand geweest.

vd Belt heeft keihard schoon schip gemaakt met zijn medewerkers en Ype moet zich niet voordoen als dé redder.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: R-member op november 10, 2015, 18:49:28
Ik had al geen vertrouwen in deze man.
Maar wat een verschrikkelijk wazig intervieuw, hij weet totaal niet wat en hoe hij de situatie moet uitleggen. Dit kan toch niet?  8P

Titel: Re: Ype smid
Bericht door: wiekie1969 op november 10, 2015, 21:22:42
Dit zaakje stinkt aan alle kanten juh :R :R :R :R
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: veteraan op november 10, 2015, 21:49:23
is Smid gelijktijdig deelnemer aan het spelersfonds en bestuursvoorzitter ?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: vialli op november 10, 2015, 23:26:21
Citaat van: R-member op november 10, 2015, 18:49:28
Ik had al geen vertrouwen in deze man.
Maar wat een verschrikkelijk wazig intervieuw, hij weet totaal niet wat en hoe hij de situatie moet uitleggen. Dit kan toch niet?  8P

De echte reden zal hij niet vertellen om niemand te beschadigen waarschijnlijk, vandaar dat hij d'r wat om heen draait.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: moodygrunn op november 10, 2015, 23:48:10
Citaat van: vialli op november 10, 2015, 23:26:21
De echte reden zal hij niet vertellen om niemand te beschadigen waarschijnlijk, vandaar dat hij d'r wat om heen draait.

Ik heb net het interview gezien, veel uh's en vertwijfeling. Dat krijg je waarschijnlijk als je EN niemand wilt beschadigen EN je wil nog enigszins een verhaal naar waarheid vertellen. Dat hij niet het achterste van de tong laat zien en de hele zaak uit de doeken doet lijkt me niet meer dan logisch.

Titel: Re: Ype smid
Bericht door: moodygrunn op november 10, 2015, 23:54:01
Voorlopig eerst het effect van de wissel in de TS maar even afwachten. Vorige grote beslissing pakte geloof ik ook wel aardig uit.

Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op november 11, 2015, 07:21:25
Niet het sterkste interview ooit nee.. maar 7 minuten dooremmeren over hetzelfde helpt ook niet echt mee.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: AliBombali op november 11, 2015, 08:36:34
Ype is wel heel duidelijk aan het nadenken/twijfelen over de te gebruiken woorden, waardoor het niet sterk overkomt. Maar die druif van OA probeert ook wel heel erg een schandaal aan te praten; hierin blijft Ype rustig en dat is wel sterk om te zien. Verder ben ik wel heel benieuwd wat er waar is qua internebesprekingen/overleggen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: DayDreamer op november 11, 2015, 08:46:27
Ben normaal wel fan van Geert, maar die blijft ook maar continue over hetzelfde dooremmeren.
Geert had dit interview veel zakelijker moeten doen, krijg zo een beetje het idee dat hij wel heel goed bevriend is met Sandor.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: DayDreamer op november 11, 2015, 08:46:54
Citaat van: moodygrunn op november 10, 2015, 23:48:10
Ik heb net het interview gezien, veel uh's en vertwijfeling. Dat krijg je waarschijnlijk als je EN niemand wilt beschadigen EN je wil nog enigszins een verhaal naar waarheid vertellen. Dat hij niet het achterste van de tong laat zien en de hele zaak uit de doeken doet lijkt me niet meer dan logisch.

Precies dit.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: vialli op november 11, 2015, 08:55:16
Van der Heide snapt niks van besluit Cambuur

GERRIT KLOOSTERMAN

De toekomst van 'kind van de club' en oud-speler Sandor van der Heide is bij Cambuur straks voorbij nu hij uit de technische staf verbannen is. ,,Dat het na dit seizoen over is, zo voel ik het ook.''

Ruim vijf uur nadat hij de voor iedereen verrassende mededeling heeft gekregen dat hij uit de technische staf van Cambuur is gezet, ligt de 36- jarige Sneker in bad die dreun te verwerken.

,,Dit heb ik echt nooit zien aankomen. Er is ook nooit een evaluatiegesprek geweest. Tot één minuut voor dat gesprek wistHenk (De Jong) het ook niet.''

Het is ongeveer half twaalf als assistent- trainer Sandor van der Heide op de directiekamer wordt ontboden.

Daar zitten algemeen directeur Ard de Graaf, technisch directeur Henry van de Vegt en de voorzitter van de raad van commissarissen Ype Smid. Ze kijken ernstig en komen snel ter zake.

Van der Heide: ,,Het was een kort gesprek. Ik mag vanaf nu niet meer op het veld staan is me gezegd.'' De assistent-trainer van Cambuur reageert vol verbazing. Hoort hij het goed? Het ongeloof is zo groot dat het niet in hem opkomt naar de redenen te vragen. ,,Ze zeiden: 'we snappen jouw verbazing'.'' De Cambuurdirectie erkent ook dat dit niet de meest geëigende oplossing is, als het al een oplossing is.

Henk de Jong moet het gisteravond rond de klok van zes uur allemaal nog ,,evenlaten bezinken.'' Aan zijn stem te horen heeft hij de klap vande molen nog niet verwerkt. ,,Dit is een beslissing van de directie. Ik ben teleurgesteld en vind het verschrikkelijk voor Sandor, want hij heeft ook een gezin. Er is over gesproken om de staf uit te breiden, want die vond ik te smal. Jan Bruin (assistent, red.) is ook parttime-trainer.

En als hoofdtrainer ben je tegenwoordig vooral een manager.''

Cambuur staat in de eredivisie met zeven punten voorlaatste. De club straalt, tot gisteren, interne rust uit. Er zijn veel blessures, vooral de

Ard de Graaf: 'Het is in de technische staf wat star in onze beleving'

fensief, en enkele bepalende spelers zijn in de zomer vertrokken. Er moet weer gebouwd worden met jonge en nog onervaren spelers. De 2-2 van zondag tegen FC Groningen biedt weer een voorzichtig teken van hoop.

In een interview op 8 augustus in deze krant spreken De Jong en Van der Heide onvoorwaardelijke steun aan elkaar uit. Henk de Jong zegt dan: ,,Het is de bedoeling dat we de eerste jaren samen optrekken. Zoals we het met z'n allen voorelkaar hebben is uniek hoor. Misschien dat we blijven, want het is hier ook prachtig.''

Die woorden krijgen nu een andere dimensie.

In het bericht dat de club op de site plaatst zegt voorzitter Ype Smid: ,,Wij vinden dat binnen de club meer ruimte moet zijn voor andere competenties en hebben het besluit genomen daar verandering in aan te brengen.'' ,,Er is behoefte aan nieuwe dynamiek.Het is in de technische staf wat star in onze beleving'', stelt Ard de Graaf. ,,Iedereen heeft z'n rol, maar er zat te weinig ontwikkeling in. Met de wedstrijden van vorig seizoen er bij hebben we nu zeventien keer niet meer gewonnen. Er moet iets veranderen. Daar hebben we metHenk over gesproken.Het is een proces dat al langer loopt. We hebben inHenk veel vertrouwen, hoe hij in alles functioneert. Maar niets doen is geen optie. We kijken vooral naar de manier hoe we spelen. Willenwe dat verder ontwikkelen of blijven we doen wat we doen.''

Kortom, er moet nieuwe dynamiek in de staf komen. Het lijkt dat Van der Heide's aanwezigheid als te dwingend wordt ervaren. ,,Dat hoor ik van iedereen dat ik te veel aanwezig ben'', zegt de Sneker. ,,Toen het goed ging, hoorde ik daar niemand over. Maar er is niks veranderd. Het laatste half jaar heb ik niks anders gedaan dan de twee en een half jaar daarvoor.''

Er gaan geruchten over een moeizame verstandhouding met Arne Slot, trainer van het beloftenteam.

,,De mensen die dat beweren, zijn sensatiezoekers'', zegt Van derHeide fel. ,,Dat slaat nergens op. Arne is een prima jongen en we kunnen uitstekend door een deur. Ik heb tegen Henk gezegd: 'blijven vechten tot je er bij neervalt'.''

Over de invulling van de door de directie gecreëerde vacature vinden vandaag en morgen gesprekken plaats. De Graaf: ,,Arne zou onderdeel van de oplossing kunnen zijn.

We proberen de staf met twee man uit te breiden. De kans is groot dat er iemand van buitenaf komt.'' De Jong: ,,Ik heb er wel een stem in wie er bij komt.''

,,Ik ben slachtoffer van de matige prestaties. Hebben we nu twintig punten dan was dit niet gebeurd'', vermoedt Van der Heide. Is de Sneker nu wellicht het slachtoffer van het matige aankoopbeleid in de zomer, is een vraag aan De Graaf. ,,Dat is niet ter zake doende en nooit een issue geweest'', zegt de directeur.

,,Als alles compleet is denken we dat we voldoende kwaliteit hebben om in de eredivisie te blijven.''

Dat er een deuk in de trainerscarrière van Van der Heide is ontstaan, is duidelijk. Hij blijft de rest van het seizoen bij Cambuur in een rol als wedstrijdanalist en wordt toegevoegd aan het scoutingapparaat. De Sneker: ,,Wat er van mij verwacht wordt, doe ik goed. Het is logisch te veronderstellen dat er na dit seizoen voor mij geen toekomst meer is bij Cambuur. Zo voel ik het ook.''

Fotobijschrift: Assistent-trainer Sandor van der Heide (links) en hoofdtrainer Henk de Jong van SC Cambuur in betere tijden. FOTO HENK JAN DIJKS








Titel: Re: Ype smid
Bericht door: zeewolde op november 11, 2015, 09:17:52
Wat mij dus het meeste opvalt is dat het volgens de heren niet aan het aankoopbeleid ligt. Dat mogen ze dan wel beter evalueren.

ook ik dacht dat we ons echt versterkt hadden, maar dat blijkt niet zo. Wijzen naar blessures laat alleen maar zien dat je selectie kwaliteit mist om dat op te vangen.

als je dan wel wilt wijzen naar de ts dan moet je ook veel kritischer zijnover je eigen aankoopbeleid.

eind januari zullen we zien of vd vegt voldoende kwaliteiten heeft of weg moet.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: gobo op november 11, 2015, 11:01:38
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder dat Henk hier niet in gekend is. Lijkt mij dat hij wat over zijn trainersstaf te zeggen heeft. Het lijkt er verdacht veel op dat ze het niet aandurven om wegens tegenvallende resultaten de trainer weg te sturen (te populair) en dan maar voor de makkelijke weg kiezen om toch maar een statement te maken.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Ronnie tng op november 11, 2015, 11:42:47
Citaat van: gobo op november 11, 2015, 11:01:38
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder dat Henk hier niet in gekend is. Lijkt mij dat hij wat over zijn trainersstaf te zeggen heeft. Het lijkt er verdacht veel op dat ze het niet aandurven om wegens tegenvallende resultaten de trainer weg te sturen (te populair) en dan maar voor de makkelijke weg kiezen om toch maar een statement te maken.

Precies Gobo, dan is Ype bang dat het zijn eigen dikke kop kost  :X
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: PePe op november 11, 2015, 12:00:16
Citaat van: gobo op november 11, 2015, 11:01:38
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder dat Henk hier niet in gekend is. Lijkt mij dat hij wat over zijn trainersstaf te zeggen heeft. Het lijkt er verdacht veel op dat ze het niet aandurven om wegens tegenvallende resultaten de trainer weg te sturen (te populair) en dan maar voor de makkelijke weg kiezen om toch maar een statement te maken.

De slechte resultaten zijn vast besproken, waarschijnlijk niet in combinatie met personen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: wiekie1969 op november 11, 2015, 12:26:38
Mochten we degraderen, dan zal het contract van Henkie niet verlengd worden.

Mochten we erin blijven, dan zal Henkie mijns inziens niet gaan bijtekenen.

Deze actie van de directie levert  dus louter verliezers op want Sandor en Henkie zijn weg na dit seizoen!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: speculeter op november 11, 2015, 12:30:45
Citaat van: wiekie1969 op november 11, 2015, 12:26:38
Mochten we degraderen, dan zal het contract van Henkie niet verlengd worden.

Mochten we erin blijven, dan zal Henkie mijns inziens niet gaan bijtekenen.

Deze actie van de directie kent dus louter verliezers want Sandor en Henkie zijn weg na dit seizoen!
Ik denk dat Henk na dit seizoen so wie so weg gaat....
En zal me niks verbazen als het Groningen word.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Montana op november 11, 2015, 12:48:36
Dit zou sowieso Henk zijn laatste seizoen zijn. Daar heeft het vertrek van Sandor niets aan veranderd ;)
En nu vooruit kijken.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Tanjajeah op november 11, 2015, 12:56:11
Citaat van: Montana op november 11, 2015, 12:48:36
Dit zou sowieso Henk zijn laatste seizoen zijn. Daar heeft het vertrek van Sandor niets aan veranderd ;)
En nu vooruit kijken.

wie zegt dat? (dat dit sowieso Henk zijn laatste seizoen zou zijn)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op november 11, 2015, 12:56:26
Na het vertrek van Vd Belt en Keizer is het er bestuurlijk niet beter op geworden.
Het gebrek aan contacten in de voetbalwereld, kennis en vaardigheden heeft er voor gezorgd dat er onvoldoende is geanticipeerd op het vertrek van Makrini, Reijnen, Bijker en Droste.
Een deel hiervan is te herleiden naar het gebrek aan financiële middelen.
Dus nu de club met tegenvallende resultaten wordt geconfronteerd, kan het niet zo zijn dat de assistent trainer Sandor hier wordt geslachtofferd.
Als de slechte resultaten aan het spel zou hebben gelegen, is ontslag van de hoofdtrainer en technisch directeur beter uit te leggen dan wat er nu is gebeurd.
Er waren vele constructies mogelijk geweest om bijvoorbeeld Iets te veranderen in de technische staf, waarbij niemand beschadigd zou zijn.


Titel: Re: Ype smid
Bericht door: SCC-J op november 11, 2015, 13:03:32
Citaat van: vialli op november 11, 2015, 08:55:16


,,Ik ben slachtoffer van de matige prestaties. Hebben we nu twintig punten dan was dit niet gebeurd'', vermoedt Van der Heide. Is de Sneker nu wellicht het slachtoffer van het matige aankoopbeleid in de zomer, is een vraag aan De Graaf. ,,Dat is niet ter zake doende en nooit een issue geweest'', zegt de directeur.


Waarom is dit geen issue? Dit is gewoon weg kijken.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Montana op november 11, 2015, 13:14:12
Vraag me af of dit besluit wel 100% voorkomt uit de prestaties.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: moodygrunn op november 11, 2015, 13:44:07
Citaat van: Montana op november 11, 2015, 12:48:36
Dit zou sowieso Henk zijn laatste seizoen zijn. Daar heeft het vertrek van Sandor niets aan veranderd ;)
En nu vooruit kijken.

Dat klinkt wel door in sommige quotes inderdaad:

,,Ik wil het seizoen goed afsluiten. Het is een prestigezaak dat samen met de staf en spelers te doen.''

Ik neem aan dat ons bestuur inmiddels wel bezig is met de opvolging van HdJ en/of Sandor?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op november 11, 2015, 13:56:16
Citaat van: Montana op november 11, 2015, 13:14:12
Vraag me af of dit besluit wel 100% voorkomt uit de prestaties.

mede maar de hoofdoorzaak is dat henk af en toe ook tegen gas moet hebben en niet iemand
die over alles het zelfde denkt als hem zo moeilijk is dat toch niet.dit seizoen verreist meer
dan de 2 seizoenen er voor dat is mijn mening en je moet elkaar ook eens durven aanpakken
zowel de ts als de spelers groep.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: DCKM op november 25, 2015, 12:38:43
Citaat van: moodygrunn op november 11, 2015, 13:44:07
Dat klinkt wel door in sommige quotes inderdaad:

,,Ik wil het seizoen goed afsluiten. Het is een prestigezaak dat samen met de staf en spelers te doen.''

Ik neem aan dat ons bestuur inmiddels wel bezig is met de opvolging van HdJ en/of Sandor?

Men kijkt al naar een trainer en assistent die een Zwolle verleden heeft.
Zeg ik nu iets doms of zit er een kern van waarheid in?

Ik heb gezegd dat we boven de streep eindigen dus het komt goed met onze club.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: PePe op november 25, 2015, 13:38:55
Citaat van: DCKM op november 25, 2015, 12:38:43
Men kijkt al naar een trainer en assistent die een Zwolle verleden heeft.
Zeg ik nu iets doms of zit er een kern van waarheid in?

Ik heb gezegd dat we boven de streep eindigen dus het komt goed met onze club.

Vrijdag rond 21:45 weten we meer.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op november 25, 2015, 14:21:14
Citaat van: DCKM op november 25, 2015, 12:38:43
Men kijkt al naar een trainer en assistent die een Zwolle verleden heeft.
Zeg ik nu iets doms of zit er een kern van waarheid in?

Ik heb gezegd dat we boven de streep eindigen dus het komt goed met onze club.
Dat zie ik zeker wel gebeuren, helemaal na het aantrekken van die Kampense hoofd scouting...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: roepieh op november 28, 2015, 09:30:43
Wanneer gooi je mietje de Graaf d'r nou eens uit...niets gepresteerd en onder zijn bewind is het rap berg afwaarts gegaan.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: PePe op november 29, 2015, 13:22:59
Citaat van: roepieh op november 28, 2015, 09:30:43
Wanneer gooi je mietje de Graaf d'r nou eens uit...niets gepresteerd en onder zijn bewind is het rap berg afwaarts gegaan.

Sportief wel, financieel misschien wel niet?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op november 30, 2015, 13:50:41
Citaat van: roepieh op november 28, 2015, 09:30:43
Wanneer gooi je mietje de Graaf d'r nou eens uit...niets gepresteerd en onder zijn bewind is het rap berg afwaarts gegaan.
Dan is er iemand zijn trekpop kwijt.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: wiekie1969 op november 30, 2015, 17:42:32
Citaat van: roepieh op november 28, 2015, 09:30:43
Wanneer gooi je mietje de Graaf d'r nou eens uit...niets gepresteerd en onder zijn bewind is het rap berg afwaarts gegaan.

Nog nooit een sponsor binnengehaald, maar wel commercieel directeur van cambuur. Te triest voor woorden.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Timmie op december 02, 2015, 14:31:30
Citaat van: PePe op november 29, 2015, 13:22:59
Sportief wel, financieel misschien wel niet?

Wat op sportief gebied dan?!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op december 06, 2015, 14:18:57
Nou voorzitter. Ingrijpen!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Moira op december 06, 2015, 14:21:41
Citaat van: De Gast op december 06, 2015, 14:18:57
Nou voorzitter. Ingrijpen!

Ben benieuwd.. Aangezien Sandor de vorige keer het bokje was, zal het nu wel aan de materiaalman liggen ;)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bascambuur op december 06, 2015, 14:42:34
Citaat van: Moira op december 06, 2015, 14:21:41
Ben benieuwd.. Aangezien Sandor de vorige keer het bokje was, zal het nu wel aan de materiaalman liggen ;)
Inderdaad. De leiding heeft al ingegrepen door Sandor eruit te gooien. Sindsdien loopt het een stuk beter!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op december 06, 2015, 15:36:37
Citaat van: De Gast op december 06, 2015, 14:18:57
Nou voorzitter. Ingrijpen!
Volgens mij is dat de taak van de AD en niet van de voorzitter van de RvC die een toezicht houdende functie behoort te hebben.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op december 06, 2015, 15:40:54
Citaat van: Dokkumer op december 06, 2015, 15:36:37
Volgens mij is dat de taak van de AD en niet van de voorzitter van de RvC die een toezicht houdende functie behoort te hebben.

:_schater :_schater onze AD!!!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op december 06, 2015, 15:42:02
Citaat van: Lore op december 06, 2015, 15:40:54
:_schater :_schater onze AD!!!
Hoeft alleen maar ingefluisterd te worden :_schater
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op december 06, 2015, 15:47:52
Citaat van: Dokkumer op december 06, 2015, 15:42:02
Hoeft alleen maar ingefluisterd te worden :_schater

Tsjah, die straalt echt niets uit. Maar de onrust rond de club voelt bijna weer ouderwets aan. Die roddels omtrent Sandor en het ontslag, het incident met Houtkoop, nu met dammers!

Rust en stabiliteit hebben wij nodig, ook met een eventuele degradatie!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: moodygrunn op december 06, 2015, 15:48:29
Citaat van: Lore op december 06, 2015, 15:47:52
Tsjah, die straalt echt niets uit. Maar de onrust rond de club voelt bijna weer ouderwets aan. Die roddels omtrent Sandor en het ontslag, het incident met Houtkoop, nu met dammers!

Rust en stabiliteit hebben wij nodig, ook met een eventuele degradatie!

Wat is er met Dammers?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op december 06, 2015, 15:50:07
Rust en stabiliteit zul je bij ons nooit krijgen, daarvoor is er altijd teveel gaande binnen de club.
Loopt het niet dan zijn wij als achterban de eerste die flink loopt te morren en doen onze zuiderburen ook gauw eens een duit in het zakje ;)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op december 06, 2015, 15:53:00
Citaat van: moodygrunn op december 06, 2015, 15:48:29
Wat is er met Dammers?

Die kan toch niet tegen de druk blijkbaar. Dan wordt het nog een mooi seizoen voor hem. Vaag verhaal in ieder gevL
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: legeips op februari 04, 2016, 19:53:56
Wat wordt ik ontzettend moe van deze bestuurder...

Eens in de 5 jaar kun je degraderen.. Dat het kan gebeuren, snapt iedereen, maar dat hij het uitspreekt als een visie daar krijg ik ontzettend veel jeuk van..

Dan nog het gelul dat meneer smid er een miljoen met een zakenpartner die anoniem wil blijven er in heeft gezet om de club te redden van de ondergang, met als eis om voorzitter te zijn is helemaal een jeuk opmerking.

A. geloof ik niet dat die man er zoveel geld in heeft gestopt

B. Mocht hij de club wel een financiele injectie hebben gegeven dan verdenk ik de man van eerst eigen gewin.. Deze man zet eerst zijn eigen schaapjes op het droge en dan kiest hij wat hij nog eens voor de club kan doen.,

Dit seizoen hebben we veel sportief risico genomen, met als gevolg dat de kas voller wordt.. Maar contant schermen dat de club er nog steeds niet is en niet op eigen vermogen door kan bouwen is flauwekul..

Visieloze bestuurder, met oog op de eigen beurs...

Ik reken hem de punten tekort en de problemen waarin we zitten voor een groot deel aan.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: vialli op februari 04, 2016, 20:21:16
Het was ook geweldig om een club met vele miljoenen schuld over te nemen.
Als die redding er niet geweest was had de club nu niet meer bestaan.

Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Destroyer op februari 04, 2016, 20:23:28
 :O ik wordt zo moe van zgn supporters die alleen maar janken en zeiken dat ze het beter kunnen. Nee joh, mensen aan het bewind zijn alleen in eigen belang bezig. Doen ze naast hun eigen bedrijf er zo even bij. Mafklappers  :R
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: zeewolde op februari 04, 2016, 20:26:09
Citaat van: legeips op februari 04, 2016, 19:53:56
Wat wordt ik ontzettend moe van deze bestuurder...

Eens in de 5 jaar kun je degraderen.. Dat het kan gebeuren, snapt iedereen, maar dat hij het uitspreekt als een visie daar krijg ik ontzettend veel jeuk van..

Dan nog het gelul dat meneer smid er een miljoen met een zakenpartner die anoniem wil blijven er in heeft gezet om de club te redden van de ondergang, met als eis om voorzitter te zijn is helemaal een jeuk opmerking.

A. geloof ik niet dat die man er zoveel geld in heeft gestopt

B. Mocht hij de club wel een financiele injectie hebben gegeven dan verdenk ik de man van eerst eigen gewin.. Deze man zet eerst zijn eigen schaapjes op het droge en dan kiest hij wat hij nog eens voor de club kan doen.,

Dit seizoen hebben we veel sportief risico genomen, met als gevolg dat de kas voller wordt.. Maar contant schermen dat de club er nog steeds niet is en niet op eigen vermogen door kan bouwen is flauwekul..

Visieloze bestuurder, met oog op de eigen beurs...

Ik reken hem de punten tekort en de problemen waarin we zitten voor een groot deel aan.
:Oallemaal aannames, geen enkel feit
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Geelblauwstiens op februari 04, 2016, 20:41:06
Citaat van: legeips op februari 04, 2016, 19:53:56
Wat wordt ik ontzettend moe van deze bestuurder...

Eens in de 5 jaar kun je degraderen.. Dat het kan gebeuren, snapt iedereen, maar dat hij het uitspreekt als een visie daar krijg ik ontzettend veel jeuk van..

Dan nog het gelul dat meneer smid er een miljoen met een zakenpartner die anoniem wil blijven er in heeft gezet om de club te redden van de ondergang, met als eis om voorzitter te zijn is helemaal een jeuk opmerking.

A. geloof ik niet dat die man er zoveel geld in heeft gestopt

B. Mocht hij de club wel een financiele injectie hebben gegeven dan verdenk ik de man van eerst eigen gewin.. Deze man zet eerst zijn eigen schaapjes op het droge en dan kiest hij wat hij nog eens voor de club kan doen.,

Dit seizoen hebben we veel sportief risico genomen, met als gevolg dat de kas voller wordt.. Maar contant schermen dat de club er nog steeds niet is en niet op eigen vermogen door kan bouwen is flauwekul..

Visieloze bestuurder, met oog op de eigen beurs...

Ik reken hem de punten tekort en de problemen waarin we zitten voor een groot deel aan.

Hier spreekt een kenner??? Brrr.
Hoeveel heb jij er ingestopt????
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op februari 04, 2016, 21:24:46
legeips, dit is de eerste post van jou die ik met oprechte interesse lees.
Zelf zal ik nooit Ype's grootste vriend worden, na eerdere vraagtekens over zijn functioneren. Dat werd toen per direct doorgeklikt door mijn nummer (schending van privacy??) door te geven...

Eerlijk is eerlijk, ik kan hem de sportieve malaise niet persoonlijk aanrekenen. Je weet als dwerg in de Eredivisie dat de kans op degradatie elk jaar heel groot is. De 2 prachtige jaren boven onze stand waren niet alleen een wereldprestatie, maar nog moeilijker te realiseren dan een kampioenschap voor Feyenoord... We hebben daarbij de mazzel gehad dat we een aantal "kneuzen" achterin hadden (Leeuwin, Reijnen) die helemaal opleefden en een aantal kwalitatief zeer goede huurspelers (Ritzmaier, Manu, Rusnák en in mindere mate Lukoki). Dat de toppers vertrekken tegen een gelimiteerde transfersom is helaas een voorwaarde van de speler/zaakwaarnemer geweest, anders hadden deze mannen hier nooit gespeeld en waren we vermoedelijk vorig seizoen of direct al gedegradeerd. Het lot van de dwerg.

Het zuinige beleid is door vd Belt ingezet en heeft financieel en toch ook sportief zijn vruchten afgeworpen. Ik heb niet de permissies om de gehele boekhouding na te kijken, dus moet op de cijfers van de accountants blind varen.

Om bij het sportieve en financiële plaatje te blijven, we zitten hier eigenlijk al door ons plafond, dus zullen we hier nooit een vaste Eredivisionist worden. Eerder altijd nog degradatiekandidaat nummer 1 of 2.

En ja ik hoor wel eens dingetjes waar ik niet blij van word. Zet ze alleen niet meer hier op het forum neer...

Titel: Re: Ype smid
Bericht door: PePe op februari 04, 2016, 21:53:20
Uitspraak Ype smid vandaag: We zullen eens in de 5 jaar degraderen!

Optimisme temperen, of bewuste uitspraak voor een sponsoravond?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op februari 04, 2016, 21:57:07
Zal wel zijn om nog maar eens aan te geven dat we een nieuw stadion nodig hebben.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vedetski op februari 04, 2016, 21:58:14
Citaat van: PePe op februari 04, 2016, 21:53:20
Uitspraak Ype smid vandaag: We zullen eens in de 5 jaar degraderen!

Optimisme temperen, of bewuste uitspraak voor een sponsoravond?

Lijkt mij een realisme voor een club van onze omvang met (helaas) een beperkte begroting. Daarnaast zal hij denk ik druk weg willen halen van de TS en de selectie om wonderen te verrichten.

Zal misschien ook de roep om een nieuw stadion willen benadrukken.

Dus ja, hij tempert optimisme. Dat doet hij bewust tegenover de sponsoren, vermoed ik zo (om ze nu geen gouden bergen te beloven etc).
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: El Ma-kri-niii op februari 04, 2016, 22:07:53
Citaat van: PePe op februari 04, 2016, 21:53:20
Uitspraak Ype smid vandaag: We zullen eens in de 5 jaar degraderen!

Optimisme temperen, of bewuste uitspraak voor een sponsoravond?
Dat betekent ook dat we eens in de vijf jaar promoveren. Ik ben voor.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vedetski op februari 04, 2016, 22:09:17
Citaat van: El Ma-kri-niii op februari 04, 2016, 22:07:53
Dat betekent ook dat we eens in de vijf jaar promoveren. Ik ben voor.

Ja, of we spelen over 10 jaar Topklasse!  :insane
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: R-member op februari 04, 2016, 22:22:47
Citaat van: Vedetski op februari 04, 2016, 21:58:14
Lijkt mij een realisme voor een club van onze omvang met (helaas) een beperkte begroting. Daarnaast zal hij denk ik druk weg willen halen van de TS en de selectie om wonderen te verrichten.

Zal misschien ook de roep om een nieuw stadion willen benadrukken.

Dus ja, hij tempert optimisme. Dat doet hij bewust tegenover de sponsoren, vermoed ik zo (om ze nu geen gouden bergen te beloven etc).

Hij weet dat het stadion één grote farce is!

Die bus destijds betaald? Ik kan ook wel zeggen dat ik 1 miljoen aan stichting aap heb geschonken. Wie gaat het bewijzen?

Ik heb een heel naar onderbuik gevoel over het huidig bestuur.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: V-man op februari 04, 2016, 23:10:03
Huh? Wat een rare berichtgeving allemaal! Ik dacht dat Cambuur serieus inzet op een groter stadion om uiteindelijk door te groeien tot een stabiele eredivisionist! Ik word hier erg depri van!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: PePe op februari 05, 2016, 00:20:12
Deze uitspraak had voor mij ook niet gehoeven.
(gelukkig hebben ze er alles aan gedaan om degradatie proberen te voorkomen, nu de spelers nog)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op februari 05, 2016, 08:05:23
En zo valt er op iedereen binnen de club wel wat aan te merken. Iedereen komt wel of is al aan de beurt geweest.

Ik zie bovenal iemand die zich inzet voor de club en dat hopelijk blijft doen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: legeips op februari 05, 2016, 10:01:29
Citaat van: zeewolde op februari 04, 2016, 20:26:09
:Oallemaal aannames, geen enkel feit

Het forum zit hier vol van aannames!
Ik leg deze scherp, omdat ik persoonlijk (luister je) persoonlijk vindt dat de huidige bestuurders niet bouwen aan een sportief gezond cambuur. Daarnaast heb ik een nare onderbuik gevoel (is geen feit, maar gevoel) Over het schermen met de enkel stabiele financiële situatie. We spelen nu 3 seizoenen eredivisie en ondanks dat er geen nieuw stadion is, zijn er echt wel inkomsten omdat je een niveau hoger speelt. Welke grote investeringen zijn er gedaan? Ogebeche de duurste speler op de loonlijst, deze man is door de verguisde Lodeweges voor niks hier gekomen. Nu vang je geld en dan zijn de muntjes tellen belangrijker dan overwogen uitgeven om de club in de eredivisie te houden..

Hier een aantal punten waar je maar eens voor jezelf over moet filosoferen, waarom dat zo is. Dan snap je misschien mijn onderbuik gevoel beter, ondanks dat het niet allemaal op feiten is gebaseerd.

1. Het jaren schimmige gekonkel over het nieuwe stadion..
2. De bijzonder slechte clausules in de contracten van onze sterkhouders. (Reijnen en Ogbeche) Wat maakt het dat bij excelsior een Fischer en vd Weert niet makkelijk voor clubs zijn te halen en bij ons een pluk maar raak voor een knaak cultuur is.
3. Gemeente Leeuwarden doet in tegenstelling tot het verleden weinig met de ambities van de club. Maar wat staat er meer dan een half jaar op het shirt... (Leeuwarden Europese hoofdstad in 2018) Wel meeliften op succes van de club, maar de club groter en sterker maken.. Het nieuwe stadion is voor een groot deel afhankelijk van de gemeente. Maar ook hier is eigen gewin belangrijker dan dat van het grote geheel.
4. De ontzettend slechte tweets van dhr Smid tijdens transfer periodes. (ok hij heeft zijn les geleerd, maar wat schat je dan de situatie als bestuurder slecht in)
5. Het roepen in de media dat je er een miljoen hebt inzitten om de club te redden van de ondergang. Riedstra was meer cambuur man dan dhr Smid ooit zal wezen, maar ook Riedstra werd zelf beter van de inkomsten bij Cambuur. Dus dat Smid zich zelf gaat neerzetten als filantroop is lachwekkend.
6. Reijnen gaat weg, dammers komt. Ik heb dit nooit begrepen. Er gaat een aanvoerder een belangrijke pion weg en we huren een talent die nog geen eredivisie kilometers heeft gemaakt. In mijn optiek weet dat je dat je financieel binnen bent, maar sportief gezien een enorme risico neemt. En we weten waar we nu staan. (Dat is wel een feit)
7. De winterse transfer periode is ok, maar ook hier getuigt er enige vorm van risicoloos besluit. Leg me eens uit, waarom je in eerste instantie nog met van Duinen bezig bent (na de komst van Veen) en opeens zegt als deze afketst, dan gaan we het doen met dit team. We zien toch dat Rosheuvel en Houtkoop onvoldoende aanvoer brengt. Nu is de hoop gevestigd op owusu en hoefdraad. Ja, ik hoop met iedereen dat zij ons in de eredivsie weten  te houden, maar durf je hier je geld op in te zetten, dan zeg je nee..
8. Waar is de rechtsback? Perreira komt dit seizoen niet terug, heerings wordt verhuurd.. Moet Hiariej dit gemis pareren?  :?

Nu zegt de man dat hij geen Dirk Scheringa is... En dat klopt.. Maar benader dit niet enkel vanuit de zwakte van Scheringa, maar weet ook dat Smid de kracht van Scheringa ook niet beheerst. De club en supporters blijven maar hangen in de financiële focus van de club, waardoor je deze man goed gaat geloven.

Wat is nu mijn punt en gevoel.. Als boekhouder doet deze man prima zijn werk en wat hij voor zichzelf afroomt laat ik dan in het midden, omdat ik het niet feitelijk kan onderbouwen. Maar gaat jezelf niet neerzetten als een goede voorzitter die de club belang hoog in het vaandel heeft staan. Er worden spelletjes gespeeld op een ander politiek niveau waarvan het maar goed is dat hij daarover niet zo'n flapuit is op de twitter. Hij weet veel mensen goed doen geloven dat de financiele situatie belangrijker is dan de sportieve en dat het nieuwe stadion pas een stap vooruit is. Nou als we degraderen dan zijn we weer terug bij af en zie ik de toekomst somber in.

We hadden het ijzer smeden toen het heet was en nu koelen de kolen af en wordt het ijzer niet meer smeedbaar en ondanks de financiële gezondheid van de club is er gehandeld met korte termijn politiek en dat reken ik met name de voorzitter aan.

Titel: Re: Ype smid
Bericht door: PePe op februari 05, 2016, 11:00:35
Ik ga er vanuit dat Ype smid naar eer en geweten handelt.  Ik neem mij petje voor hem af, hoe hij de club uit het slob te haalt.
Hij zal zelf ook wel eens denken, dat sommige zaken (achteraf gezien) anders had gekund/gemoeten.
De schulden uit het verleden moeten worden weg gewerkt. Zonder die schulden, had Cambuur er nu heel anders voor gestaan.
Laten we hopen dat er snel groen licht voor het stadion komt, en dat we in de Eredivisie blijven.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op februari 05, 2016, 11:08:16
Citaat van: legeips op februari 05, 2016, 10:01:29
Het forum zit hier vol van aannames!
Ik leg deze scherp, omdat ik persoonlijk (luister je) persoonlijk vindt dat de huidige bestuurders niet bouwen aan een sportief gezond cambuur. Daarnaast heb ik een nare onderbuik gevoel (is geen feit, maar gevoel) Over het schermen met de enkel stabiele financiële situatie. We spelen nu 3 seizoenen eredivisie en ondanks dat er geen nieuw stadion is, zijn er echt wel inkomsten omdat je een niveau hoger speelt. Welke grote investeringen zijn er gedaan? Ogebeche de duurste speler op de loonlijst, deze man is door de verguisde Lodeweges voor niks hier gekomen. Nu vang je geld en dan zijn de muntjes tellen belangrijker dan overwogen uitgeven om de club in de eredivisie te houden..

Hier een aantal punten waar je maar eens voor jezelf over moet filosoferen, waarom dat zo is. Dan snap je misschien mijn onderbuik gevoel beter, ondanks dat het niet allemaal op feiten is gebaseerd.

1. Het jaren schimmige gekonkel over het nieuwe stadion..
2. De bijzonder slechte clausules in de contracten van onze sterkhouders. (Reijnen en Ogbeche) Wat maakt het dat bij excelsior een Fischer en vd Weert niet makkelijk voor clubs zijn te halen en bij ons een pluk maar raak voor een knaak cultuur is.
3. Gemeente Leeuwarden doet in tegenstelling tot het verleden weinig met de ambities van de club. Maar wat staat er meer dan een half jaar op het shirt... (Leeuwarden Europese hoofdstad in 2018) Wel meeliften op succes van de club, maar de club groter en sterker maken.. Het nieuwe stadion is voor een groot deel afhankelijk van de gemeente. Maar ook hier is eigen gewin belangrijker dan dat van het grote geheel.
4. De ontzettend slechte tweets van dhr Smid tijdens transfer periodes. (ok hij heeft zijn les geleerd, maar wat schat je dan de situatie als bestuurder slecht in)
5. Het roepen in de media dat je er een miljoen hebt inzitten om de club te redden van de ondergang. Riedstra was meer cambuur man dan dhr Smid ooit zal wezen, maar ook Riedstra werd zelf beter van de inkomsten bij Cambuur. Dus dat Smid zich zelf gaat neerzetten als filantroop is lachwekkend.
6. Reijnen gaat weg, dammers komt. Ik heb dit nooit begrepen. Er gaat een aanvoerder een belangrijke pion weg en we huren een talent die nog geen eredivisie kilometers heeft gemaakt. In mijn optiek weet dat je dat je financieel binnen bent, maar sportief gezien een enorme risico neemt. En we weten waar we nu staan. (Dat is wel een feit)
7. De winterse transfer periode is ok, maar ook hier getuigt er enige vorm van risicoloos besluit. Leg me eens uit, waarom je in eerste instantie nog met van Duinen bezig bent (na de komst van Veen) en opeens zegt als deze afketst, dan gaan we het doen met dit team. We zien toch dat Rosheuvel en Houtkoop onvoldoende aanvoer brengt. Nu is de hoop gevestigd op owusu en hoefdraad. Ja, ik hoop met iedereen dat zij ons in de eredivsie weten  te houden, maar durf je hier je geld op in te zetten, dan zeg je nee..
8. Waar is de rechtsback? Perreira komt dit seizoen niet terug, heerings wordt verhuurd.. Moet Hiariej dit gemis pareren?  :?

Nu zegt de man dat hij geen Dirk Scheringa is... En dat klopt.. Maar benader dit niet enkel vanuit de zwakte van Scheringa, maar weet ook dat Smid de kracht van Scheringa ook niet beheerst. De club en supporters blijven maar hangen in de financiële focus van de club, waardoor je deze man goed gaat geloven.

Wat is nu mijn punt en gevoel.. Als boekhouder doet deze man prima zijn werk en wat hij voor zichzelf afroomt laat ik dan in het midden, omdat ik het niet feitelijk kan onderbouwen. Maar gaat jezelf niet neerzetten als een goede voorzitter die de club belang hoog in het vaandel heeft staan. Er worden spelletjes gespeeld op een ander politiek niveau waarvan het maar goed is dat hij daarover niet zo'n flapuit is op de twitter. Hij weet veel mensen goed doen geloven dat de financiele situatie belangrijker is dan de sportieve en dat het nieuwe stadion pas een stap vooruit is. Nou als we degraderen dan zijn we weer terug bij af en zie ik de toekomst somber in.

We hadden het ijzer smeden toen het heet was en nu koelen de kolen af en wordt het ijzer niet meer smeedbaar en ondanks de financiële gezondheid van de club is er gehandeld met korte termijn politiek en dat reken ik met name de voorzitter aan.
:_schater
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op februari 05, 2016, 12:12:18
Reageer dan niet grijskijkert als je er niet op in wilt gaan  :zucht
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op februari 05, 2016, 12:37:39
Ype Smit kan niet worden vergeleken met Scheringa of Riedstra.
Hij heeft geld in Cambuur gestoken onder voorwaarde dat hij voorzitter zal zijn. (hiermee bewaakt hij zijn investering waar overigens niets mis mee is)
Zijn handelen is denk ik meer gericht op zijn financiele investering dan op club liefde.
En spelers die worden aangetrokken spelen hier voor een minimaal bedrag enhet is gebruikelijk dat de zaakwaarnemer dan meestal een clausule in het contract wil dat de speler voor een gelimiteerd bedrag mag vertrekken.
Maar persoonlijk vindt ik hem geen persoonlijkheid en komt op mij niet over zoals een voorzitter bij Heracles.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op februari 05, 2016, 14:38:56
En dit heeft allemaal te maken met wat ik eerder schreef. Het gaat steeds meer die kant op.Kut gemeente
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: papier op februari 05, 2016, 15:06:51
Wat schreef jij eerder dan? (Zie op deze en de vorige pagina niet zo snel wat van je?)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op februari 05, 2016, 15:11:37
Citaat van: De Gast op februari 05, 2016, 12:12:18
Reageer dan niet grijskijkert als je er niet op in wilt gaan  :zucht
l8l :_schater
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Delfzijl/Cambuur op februari 05, 2016, 20:41:05
Riedstra was een op en top Cambuurman, Ype zal niet eens zijn schaduw halen laat dat duidelijk zijn.
Maar ik geloof wel dat de beste man probeert om Cambuur financieel in het groene te helpen.
En dat is ook wat waard.
Niet dat ik ooit weer met een briefje van 100 (gulden in die tijd, wie weet nog hoe zon briefje er uit zag) naar het stadion moet om Cambuur te redden.
En om kutgemeente weer de schuld te geven is wel heel kort door de bocht.
En nee ik werk niet bij gemeente Leeuwarden en ben ook geen hahaveen supporter.

en voor grijskijkert  l8l gewoon omdat het zo leuk is... lol  :_schater
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: wiekie1969 op februari 06, 2016, 04:21:09
Doe eens wat vent, stel gvd een nieuwe trainert aan voor volgend seizoen, zijn genoeg toppers vrij. Mario Been staat te popelen. Henkie nokken.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op februari 06, 2016, 08:26:14
Citaat van: wiekie1969 op februari 06, 2016, 04:21:09
Doe eens wat vent, stel gvd een nieuwe trainert aan voor volgend seizoen, zijn genoeg toppers vrij. Mario Been staat te popelen. Henkie nokken.
Wat nou Wiekie hest dien medisien weer vegeten in te nimmen? Kest Henk wel de skult geve mar die man is een uthang bord foor onze klup en ut seizoen is nog niet speult.
En wat mutte wij hier nou met die Mario Been? As die su goead was  hat ie al lang weer een klupke.  8P
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op februari 06, 2016, 11:20:57
Citaat van: wiekie1969 op februari 06, 2016, 04:21:09
Doe eens wat vent, stel gvd een nieuwe trainert aan voor volgend seizoen, zijn genoeg toppers vrij. Mario Been staat te popelen. Henkie nokken.
Henk zingt gewoon het seizoen uit en is dan vertrokken. Zijn opvolger wordt al ingewerkt (Sipke)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Sonnema op februari 06, 2016, 13:40:31
Ype gaat echt geen Sipke aanstellen als nieuwe trainer, dan kun je die man niet meer serieus nemen. Het is niet alleen de gemeente waar ype last van heeft wat denk je van projectontwikkelaars die gooien er elke keer een schepje boven op en daar wil de gemeente niet in mee gaan. De prijs om het stadion te bouwen is ook mede verantwoordelijk door de prijs die de projectontwikkelaars stellen. Op transfer gebied had Ype nooit vd vegt aan moeten stellen die man is niet goed bij zijn kale kop. ype doet niet alles verkeerd heeft samen met gerald en ard de club uit de shit geholpen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: wiekie1969 op februari 07, 2016, 18:16:43
We degraderen 1 keer in de 5 jaar.

Je bent voorzitter van een volksclub en dan doe je zulke uitspraken. Lekker motiverend voor een spelersgroep.

Deze man zit er enkel en alleen voor zichzelf.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: piene hassus op februari 08, 2016, 12:49:28
Wilt u eens met de TS om tafel gaan en peilen wat het verloop van de komende wedstrijden zal zijn? Misschien kunt u de trainer bewegen het hoofdstuk verdedigen nog eens door te nemen. Bv dat men niet gewoon meehobbelt met een aanvaller maar hem de voet eens echt dwars te zetten ipv schaapachtig te kijken wat de aanvaller van plan zou zijn. Misschien een idee voor de vleugelspitsen en middenvelders?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: John Hiatt op februari 08, 2016, 12:55:52
Citaat van: wiekie1969 op februari 07, 2016, 18:16:43
We degraderen 1 keer in de 5 jaar.

Je bent voorzitter van een volksclub en dan doe je zulke uitspraken. Lekker motiverend voor een spelersgroep.

Deze man zit er enkel en alleen voor zichzelf.

Deze uitspraak is afkomstig van Gerald van der Belt! Heeft hij gezegd, direct na de promotie.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: wiekie1969 op februari 11, 2016, 22:32:38
Hele week nog niet een reactie gegeven op het vertrek van Henk de Jong. Voorzitter?

Het de kampioensschaal nog in sien freet zitten.

Mocht er een nieuw stadion komen, dan zal de man ongetwijfeld met sien dikke kop weer op tv te zien zijn.

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr engerd.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: mario op februari 12, 2016, 11:04:16
Citaat van: wiekie1969 op februari 11, 2016, 22:32:38
Hele week nog niet een reactie gegeven op het vertrek van Henk de Jong. Voorzitter?

Het de kampioensschaal nog in sien freet zitten.

Mocht er een nieuw stadion komen, dan zal de man ongetwijfeld met sien dikke kop weer op tv te zien zijn.

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr engerd.
:?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op februari 12, 2016, 11:12:07
Wiekie haalt even aan dat Ype die normaal altijd wel zijn mond opendoet heeft zich heeft beperkt tot enkele retweets en verder niks.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bernardo op februari 12, 2016, 11:17:18
Citaat van: Dokkumer op februari 12, 2016, 11:12:07
Wiekie haalt even aan dat Ype die normaal altijd wel zijn mond opendoet heeft zich heeft beperkt tot enkele retweets en verder niks.

En meestal als ie zijn mond opendoet is het ook niet goed.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op februari 12, 2016, 11:19:04
Citaat van: Bernardo op februari 12, 2016, 11:17:18
En meestal als ie zijn mond opendoet is het ook niet goed.
Er zijn inderdaad een aantal dingen gezegd die hij mijns inziens nooit had moeten zeggen. Maar een eigen woordje van dank had hem gesierd.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bernardo op februari 12, 2016, 11:21:59
Citaat van: Dokkumer op februari 12, 2016, 11:19:04
Er zijn inderdaad een aantal dingen gezegd die hij mijns inziens nooit had moeten zeggen. Maar een eigen woordje van dank had hem gesierd.

Doet hij ook wel, bij het afscheid van Henk.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op februari 12, 2016, 11:23:33
Jezus, moeten we weer urenlang zijn gezwam aanhoren  :zweep

Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op maart 25, 2016, 12:46:27
Waar komt in vredesnaam het idee weg om een vd Vegt hier binnen te halen. Als de supporters al zoiets hebben wat zo'n man hier moet is er dan echt binnen het bestuur geen belletje gaan rinkelen? Er staat een selectie met een waarde van 0,00 euro. Knap hoor.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cor op maart 25, 2016, 17:35:21
Citaat van: De Gast op maart 25, 2016, 12:46:27
Waar komt in vredesnaam het idee weg om een vd Vegt hier binnen te halen. Als de supporters al zoiets hebben wat zo'n man hier moet is er dan echt binnen het bestuur geen belletje gaan rinkelen? Er staat een selectie met een waarde van 0,00 euro. Knap hoor.

Dus eerst overleg met de supporters die hier op het forum iets posten? En die delen dan ook mee in de risico's? en wat als de 50 man die hier iets posten en jij schijnbaar als representatief ziet voor alle supporters van Cambuur allemaal een andere mening hebben? Nadat Rusnak is weggegaan is het voetbal hier over het algemeen ruk geweest, met of zonder vd Vegt.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: koosZevenaar op maart 25, 2016, 17:41:10
Citaat van: Cor op maart 25, 2016, 17:35:21
Dus eerst overleg met de supporters die hier op het forum iets posten? En die delen dan ook mee in de risico's? en wat als de 50 man die hier iets posten en jij schijnbaar als representatief ziet voor alle supporters van Cambuur allemaal een andere mening hebben? Nadat Rusnak is weggegaan is het voetbal hier over het algemeen ruk geweest, met of zonder vd Vegt.
Heb je net Omrop Fryslan gezien?
vdV wordt met de grond gelijk gemaakt
2 x een club naar de sodemieter geholpen
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cor op maart 25, 2016, 17:45:31
Citaat van: koosZevenaar op maart 25, 2016, 17:41:10
Heb je net Omrop Fryslan gezien?
vdV wordt met de grond gelijk gemaakt
2 x een club naar de sodemieter geholpen

Gaat mij niet om vd Vegt, wel dat het een ietwat raar idee is om alles met supporters in overleg te doen  :devil
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: koosZevenaar op maart 25, 2016, 18:03:29
Citaat van: Cor op maart 25, 2016, 17:45:31
Gaat mij niet om vd Vegt, wel dat het een ietwat raar idee is om alles met supporters in overleg te doen  :devil
Oke dat had ik niet begrepen.
Maar ben altijd vrij negatief geweest over de negativiteit over deze man,maar ben er nu wel achter.
Die man is totaal niet capabel en dat geldt ook voor de hele directie incl. R v C
Haal vd Belt terug en opnieuw beginnen met een schone lei
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 25, 2016, 22:13:00
Citaat van: koosZevenaar op maart 25, 2016, 17:41:10
Heb je net Omrop Fryslan gezien?
vdV wordt met de grond gelijk gemaakt
2 x een club naar de sodemieter geholpen

Welk programma Bynt?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: speculeter op maart 25, 2016, 22:54:10
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 25, 2016, 22:13:00
Welk programma Bynt?
ja in Bynt.
Die Gerard bos is geen fan zo te horen :_schater
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op maart 25, 2016, 23:00:01
klopt toch ook dat ie 2 clubs naar de kelder het holpen
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Destroyer op maart 26, 2016, 07:52:29
Hoe lijkt dat met het nieuwe stadion Ype, jullie hebben vrijwel geen aandacht vorig jaar geschonken aan de selectie opbouw dit seizoen omdat iedereen vrij druk met de plannen bezig is van ons nieuwe stekje, maar krijgen we nu ook eens serieuze klanken te horen nu de maand april nadert?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: wiekie1969 op maart 27, 2016, 11:01:31
Citaat van: denistel op maart 25, 2016, 23:00:01
klopt toch ook dat ie 2 clubs naar de kelder het holpen

Cambuur is de 3e Denistel gvd!!!!!!!!! :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op mei 02, 2016, 07:54:24
Daar zit je dan op de tribune van PSV met peppi en kokki om je heen. Een bvo is wat anders dan een speeltuinvereniging Ype. Maar goed daar ben je nu inmiddels ook wel achter.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: ruubmac op augustus 04, 2016, 10:52:27
vd belt is weer vrij vanaf 1 oktober. Bellen Ype!!!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: PePe op augustus 04, 2016, 12:33:14
Citaat van: ruubmac op augustus 04, 2016, 10:52:27
vd belt is weer vrij vanaf 1 oktober. Bellen Ype!!!

Snel handelen a.u.b. voordat deze topper ergens anders heengaat!!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op augustus 04, 2016, 13:31:45
gaat zo wie zo ergens anders heen neem ik aan die het ze voor het uitzoeken
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op augustus 04, 2016, 14:49:33
arjen de boer ‏@arjendeboer12 
Het speculeren kan beginnen. Geruchten dat Gerald van den Belt terugkomt naar Cambuur worden steeds hardnekkiger.

Weer AD en dan De Graaf terug naar zijn oude functie? Of wordt die inmiddels door iemand anders ingevuld?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: DayDreamer op augustus 04, 2016, 15:20:41
Mag van mij terugkomen, weer promoveren en dan doorstoten om Cambuur een stabiele eredivisionist te maken.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: moodygrunn op augustus 04, 2016, 15:21:59
Dit is de enige man die een contract voor onbepaalde tijd verdient. Ype, doe je ding! Go team Ype! |:)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: SCC-J op augustus 04, 2016, 15:26:51
Citaat van: Collingwood op augustus 04, 2016, 14:49:33
arjen de boer ‏@arjendeboer12 
Het speculeren kan beginnen. Geruchten dat Gerald van den Belt terugkomt naar Cambuur worden steeds hardnekkiger.

Weer AD en dan De Graaf terug naar zijn oude functie? Of wordt die inmiddels door iemand anders ingevuld?
Vd belt gaat weg en je hebt een gerucht te pakken... Wat een simpele die Arjen de boer.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Galdiano op augustus 04, 2016, 15:51:19
Een speler van de vaste kern gaf al in mei/juni aan dat Vd Belt zou terugkeren.

Ik zie hem dan ook "gewoon" terug keren.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Montana op augustus 04, 2016, 15:51:55
Jan Koster (RvC en baas OA) wil z'n mensen nogal eens van primeurtjes voorzien. Van Ype weet ik dat ze Gerald wel terug willen maar dan moet er wel wat in het vooruitzicht staan
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: moodygrunn op augustus 04, 2016, 16:15:49
Citaat van: Montana op augustus 04, 2016, 15:51:55
Jan Koster (RvC en baas OA) wil z'n mensen nogal eens van primeurtjes voorzien. Van Ype weet ik dat ze Gerald wel terug willen maar dan moet er wel wat in het vooruitzicht staan

Oke, zoals ik het van jou begrijp is er wel degelijk interesse, maar wat moet er in het vooruitzicht staan? Nieuw stadion?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: zeewolde op augustus 04, 2016, 16:17:20
Zou de mooiste transfer van deze zomer worden als het lukt.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: DayDreamer op augustus 04, 2016, 16:31:20
Citaat van: zeewolde op augustus 04, 2016, 16:17:20
Zou de mooiste transfer van deze zomer worden als het lukt.

Inderdaad. Krijg de indruk dat Ard het ook wel prima vind, denk dat hij zelf ook wel weet dat hij niet zo'n goed uithangbord is.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: dizzhead op augustus 04, 2016, 16:38:09
Citaat van: moodygrunn op augustus 04, 2016, 16:15:49
Oke, zoals ik het van jou begrijp is er wel degelijk interesse, maar wat moet er in het vooruitzicht staan? Nieuw stadion?

Het ontslag van vdv.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: moodygrunn op augustus 04, 2016, 16:39:13
Citaat van: dizzhead op augustus 04, 2016, 16:38:09
Het ontslag van vdv.

Laten we het hopen  :proost
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op augustus 04, 2016, 18:08:37
Citaat van: zeewolde op augustus 04, 2016, 16:17:20
Zou de mooiste transfer van deze zomer worden als het lukt.
volledig met eens. Ow wat hoop ik dat zeg
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: speculeter op augustus 04, 2016, 18:37:00
Contract voor onbepaalde tijd geven deze man!!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Oosttribune op augustus 04, 2016, 18:59:00
Grote kans dat hij vanaf 1 oktober realisatie nieuw stadion gaat begeleiden
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Ronnie tng op augustus 04, 2016, 19:01:23
Citaat van: Oosttribune op augustus 04, 2016, 18:59:00
Grote kans dat hij vanaf 1 oktober realisatie nieuw stadion gaat begeleiden

Zou mooi zijn, kan Ype mooi stap terug doen. Ik kan niet wachten...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Montana op augustus 04, 2016, 21:11:41
Citaat van: moodygrunn op augustus 04, 2016, 16:15:49
Oke, zoals ik het van jou begrijp is er wel degelijk interesse, maar wat moet er in het vooruitzicht staan? Nieuw stadion?

Klopt.  :thumbsup Hij moet bouwen aan de organisatie. Op DIT moment heeft het nog weinig zin lijkt me al is dat een kwestie van tijd
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Montana op augustus 04, 2016, 21:12:20
Citaat van: Oosttribune op augustus 04, 2016, 18:59:00
Grote kans dat hij vanaf 1 oktober realisatie nieuw stadion gaat begeleiden

Juust'em ;)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op augustus 13, 2016, 09:10:08
Zachte heelmeesters .. !
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: AL op augustus 13, 2016, 09:39:23
Jullie moeten je kapot schamen!!!
De club in 1.5 jaar totaal naar de kloten geholpen.
Treedt op en schop vd Vegt weg en Maas ook.

Wat een stel amateurs bij elkaar!!!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: speculeter op augustus 13, 2016, 10:48:49
Het is niet zo moeilijk inderdaad.
Vanaf October zijn grim en Vd belt beschikbaar.
Vd vegt en maas (DIT IS HET VOETBAL WAT ZE IN LEEUWARDEN WILLEN ZIEN ALDUS MENEER GISTEREN)dan maar snel lozen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op augustus 27, 2016, 09:02:04
Zou je je eigen bedrijf ook hebben verrijkt met op sleutelposities figuren met een dubieuze reputatie en zeer zwakke cv? En dat nog wel met een contract voor onbepaalde tijd?

Er is maar 1 iemand die deze fout recht kan zetten. Misschien inmiddels tijd om je verlies te nemen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: papier op augustus 27, 2016, 09:42:04
Citaat van: De Gast op augustus 27, 2016, 09:02:04
Zou je je eigen bedrijf ook hebben verrijkt met op sleutelposities figuren met een dubieuze reputatie en zeer zwakke cv? En dat nog wel met een contract voor onbepaalde tijd?

Er is maar 1 iemand die deze fout recht kan zetten. Misschien inmiddels tijd om je verlies te nemen.

Waar gehakt wordt vallen spaanders, net als in de selectie zal er ook tussen het kantoorvolk wel eens een misser zitten. Een fout waarvan geleerd moet worden. Hvdv kan natuurlijk wel vertrekken.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: keije op oktober 14, 2016, 17:43:16
Wat heeft die Ype een grove fout gemaakt met Henk en Sandor.Twee echte clubmensen ! Club bijna naar de klote , geen nieuw stadion en wij zitten opgescheept met de nitwitten Maas  en assistenten.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op oktober 14, 2016, 17:47:00
wat henk nu doet bij groningen kon ie hier oek doen dan had ie su een paar
ton binnen bracht.doet zeer aan de ogen dat ie het nu bij groningen doet
zeer slim van hans nijland.een dikke miskleun van de leiding hier.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: keije op oktober 14, 2016, 17:52:39
Precies ! Henk mut terug . Ype en sien sootsje out !!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op oktober 14, 2016, 18:25:12
Citaat van: keije op oktober 14, 2016, 17:52:39
Precies ! Henk mut terug . Ype en sien sootsje out !!
Make my day, maar laten ze morgen beginnen met het op non actief stellen van Vd Vegt en Maas bij een gelijk spel of verlies.
Henk als interim aantrekken voor de sporieve zaken.
Tot het einde van het lopende seizoen kan er dan verder gesaneerd worden binnen het bestuur en TS.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: John Hiatt op oktober 14, 2016, 18:32:36
Citaat van: denistel op oktober 14, 2016, 17:47:00
wat henk nu doet bij groningen kon ie hier oek doen dan had ie su een paar
ton binnen bracht.doet zeer aan de ogen dat ie het nu bij groningen doet
zeer slim van hans nijland.een dikke miskleun van de leiding hier.

Tuurlijk.... Iemand die wegloopt, bied je zo'n functie aan. Klinkt niet echt geloofwaardig.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bascambuur op oktober 14, 2016, 18:49:47
Citaat van: John Hiatt op oktober 14, 2016, 18:32:36
Tuurlijk.... Iemand die wegloopt, bied je zo'n functie aan. Klinkt niet echt geloofwaardig.
Gelukkig hebben we nu Maas, die loopt nergens voor weg.  _O_
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Galdiano op oktober 14, 2016, 18:55:38
Citaat van: John Hiatt op oktober 14, 2016, 18:32:36
Tuurlijk.... Iemand die wegloopt, bied je zo'n functie aan. Klinkt niet echt geloofwaardig.

En jij gelooft dat hij zelf weggelopen is?
Ik geloof er niks van!

Al het zo'n wegloper is, geef je hem geen zak geld mee  8P
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op oktober 14, 2016, 19:02:37
Citaat van: John Hiatt op oktober 14, 2016, 18:32:36
Tuurlijk.... Iemand die wegloopt, bied je zo'n functie aan. Klinkt niet echt geloofwaardig.


ze hadden er gewoon voor mutte zorgen dat zo iets niet gebeurd die man had
een contract voor het leven mutte hevve in welke functie dan oek.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: John Hiatt op oktober 14, 2016, 19:09:25
Citaat van: Galdiano op oktober 14, 2016, 18:55:38
En jij gelooft dat hij zelf weggelopen is?
Ik geloof er niks van!

Al het zo'n wegloper is, geef je hem geen zak geld mee  8P

Tot nu heeft Henk zelf steeds gezegd dat hij zelf is weggegaan. Ik geloof dat. Te goedgelovig? Denk het niet. En die paar maanden salaris? Dat zie ik als beloning voor bewezen diensten. 
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: John Hiatt op oktober 14, 2016, 19:11:15
Citaat van: denistel op oktober 14, 2016, 19:02:37

ze hadden er gewoon voor mutte zorgen dat zo iets niet gebeurd die man had
een contract voor het leven mutte hevve in welke functie dan oek.

Naïviteit ten top! Prestaties waren er niet meer, dan weet iedere trainer dat hij op de schopstoel komt. Henk heeft dat niet afgewacht, maar is zelf vertrokken. En van hoofdtrainer naar gastenontvanger? Dan ben je echt niet geloofwaardig als je dat doet binnen dezelfde club.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: keije op oktober 14, 2016, 19:21:48
Het is duidelijk  dat er bij Henk iets is geknapt door het ontslag van Sandor. Hier is Ype verantwoordelijk  voor geweest. Of die bitch van hem ?.  Operatie schoon schip nu , Ype en sien jaknikkers opzouten en de club terug naar de clubmensen !!    Wat heeft Ype en sien paar centen  ons  gebracht ?? Kijk waar we staan.......
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op oktober 14, 2016, 20:05:05
Citaat van: John Hiatt op oktober 14, 2016, 19:09:25
Tot nu heeft Henk zelf steeds gezegd dat hij zelf is weggegaan. Ik geloof dat. Te goedgelovig? Denk het niet. En die paar maanden salaris? Dat zie ik als beloning voor bewezen diensten.
Henk heeft aangegeven dat hij nu spijt heeft dat hij niet gelijk na Sandor zijn ontslag is opgestapt.
De enige drijfveer van het nog aanblijven was zijn angst voor de kans op schuldsanering omdat hij bij het nemen van ontslag zijn financiele verplichtingen niet meer kon voldoen.
Zijn reden van vertrek is indirect het ontslag van Sandor want nadien was de verhoudingen tussen Henk en bestuur wel verstoord.
Hij gaf aan dat hij wel weer door een deur kan met Ype en dat Cambuur nog steeds diep geworteld zit.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: keije op oktober 14, 2016, 20:17:32
Ype fut=Henk terug  |:)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Marc S op oktober 14, 2016, 21:34:26
Henk deed het vorig jaar ook niet goed hoor. Hij is niet voor niets weggegaan.. of misschien zelfs wel weggestuurd.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Noordcambuur op oktober 14, 2016, 22:08:25
Nou ype ik hoor je niet op twitter wat is er aan de hand met je,ga jij er niks aan doen dan doen wij het.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: keije op oktober 14, 2016, 22:24:43
Inderdaad ,  toen het aardig ging was ie erg actief op sociale media ,  nu al bijna 2 jaar niet meer hoord. Ype , je bent  de zwakste schakel. .... je weet wat dat betekent  !!!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: PePe op oktober 14, 2016, 23:15:33
Voor het salaris van van der Vegt, kun je ook een goede spits halen Ype!!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op oktober 14, 2016, 23:20:13
En voor het salaris van Hemmen ook, en ook voor die van Houtkoop.. en Gouriye.. en zo kunnen we nog we nog wel even doorgaan! #wanbeleid.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: keije op oktober 14, 2016, 23:34:08
Hij mut  zelf opbokken . Nix   gebracht , alleen  2 iconen ( sandor en  henk ) weggejaagd. Beter zijn we hier niet dooe geworden.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: AL op oktober 15, 2016, 08:57:55
Aub rot op!!!
Sandor weg gejaagd
Henk weg gejaagd
Vd Vegt aangesteld
Maas aangesteld

Hij is de enige verantwoordelijke voor deze malaise!!!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: piene hassus op oktober 15, 2016, 09:56:21
Alleen hij het geld inne club sitten
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Galdiano op oktober 15, 2016, 10:20:52
Citaat van: piene hassus op oktober 15, 2016, 09:56:21
Alleen hij het geld inne club sitten

Wie zegt dat?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: piene hassus op oktober 15, 2016, 21:20:14
Ik, kan niet anders want dan was hij wel opstapt met de "old boys"
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op oktober 16, 2016, 09:23:25
Straks een fantastisch stadion waar het onkruid groeit tot aan de tribunes?

Hoe krijg je het voor elkaar sportief de boel hier zo te verneuken  :zucht
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Destroyer op oktober 16, 2016, 09:31:50
Citaat van: De Gast op oktober 16, 2016, 09:23:25
Straks een fantastisch stadion waar het onkruid groeit tot aan de tribunes?

Hoe krijg je het voor elkaar sportief de boel hier zo te verneuken  :zucht

Onzin. We blijven altijd komen.  Nu weer vooruit kijken.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: supporter01 op oktober 16, 2016, 13:19:10
Citaat van: Galdiano op oktober 15, 2016, 10:20:52
Wie zegt dat?
De jaarverslagen van de club
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: jimny op oktober 16, 2016, 17:23:23
Ype heeft wel een reputatie met opgestapte/ontslagen  trainers teller staat inmidels op 7
Menzo, Arts, Lodeweges, Henk, Keizer,Sandor en Maas

Wie doet hem dat na
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sjaak op oktober 16, 2016, 17:29:19
Jesus Gil y Gil van Atletico Madrid
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: zeewolde op oktober 16, 2016, 17:43:26
Citaat van: jimny op oktober 16, 2016, 17:23:23
Ype heeft wel een reputatie met opgestapte/ontslagen  trainers teller staat inmidels op 7
Menzo, Arts, Lodeweges, Henk, Keizer,Sandor en Maas

Wie doet hem dat na
volgens mij was smid er nog niet bij menzo.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Scc4-ever op oktober 16, 2016, 18:32:26
Citaat van: zeewolde op oktober 16, 2016, 17:43:26
volgens mij was smid er nog niet bij menzo.
klopt Smid is vanaf 2011 voorzitter. En menzo werd ontslagen in 2010.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bernardo op oktober 16, 2016, 18:36:24
Citaat van: Scc4-ever op oktober 16, 2016, 18:32:26
klopt Smid is vanaf 2011 voorzitter. En menzo werd ontslagen in 2010.

Ook Menzo stapte zelf op.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Scc4-ever op oktober 16, 2016, 18:50:04
Citaat van: Bernardo op oktober 16, 2016, 18:36:24
Ook Menzo stapte zelf op.
ow sorry ik weet niet meer hoe t precies ging. Maar ik weet wel dat Smid toen nog geen voorzitter was.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cor op oktober 16, 2016, 21:09:45
Citaat van: jimny op oktober 16, 2016, 17:23:23
Ype heeft wel een reputatie met opgestapte/ontslagen  trainers teller staat inmidels op 7
Menzo, Arts, Lodeweges, Henk, Keizer,Sandor en Maas

Wie doet hem dat na

Lodeweges is hier weggejaagd, Keizer heeft de boel hier laten vallen. Zie in beide niet de hand van Smid
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: PePe op oktober 16, 2016, 21:21:36
Citaat van: Cor op oktober 16, 2016, 21:09:45
Lodeweges is hier weggejaagd, Keizer heeft de boel hier laten vallen. Zie in beide niet de hand van Smid

Beide zelf opgestapt. (geld, meer geld, veel geld)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cor op oktober 16, 2016, 21:25:12
Citaat van: PePe op oktober 16, 2016, 21:21:36
Beide zelf opgestapt. (geld, meer geld, veel geld)

Ik ben nog steeds van mening dat Lodeweges hier is weggejaagd. Maar laten we die discussie maar niet opnieuw voeren
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: jimny op oktober 16, 2016, 23:08:19
Citaat van: zeewolde op oktober 16, 2016, 17:43:26
volgens mij was smid er nog niet bij menzo.

Klopt inderdaad toen was Pama nog directeur.

Maar Smid heeft Rene Grootenhuis de keeperstrainer niet zo netjes behandeld ook de conditietrainer Jeroen van Os kreeg geen verlenging om onduidelijke redenen.
Al met al een aardig lijstje
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op oktober 17, 2016, 08:51:54
Citaat van: Cor op oktober 16, 2016, 21:25:12
Ik ben nog steeds van mening dat Lodeweges hier is weggejaagd. Maar laten we die discussie maar niet opnieuw voeren
Lodeweges is zo onverstandig geweest lopende het beste seizoen ooit, de besprekingen met de aartsrivaal lopende het seizoen aan te gaan.
De extreme reacties hierop had hij kunnen inschatten maar zijn uiteraard niet goed te praten.
Maar je hebt gelijk dat hier genoeg over is gezegd.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: John Hiatt op oktober 17, 2016, 09:32:22
Citaat van: jimny op oktober 16, 2016, 23:08:19
Klopt inderdaad toen was Pama nog directeur.

Maar Smid heeft Rene Grootenhuis de keeperstrainer niet zo netjes behandeld ook de conditietrainer Jeroen van Os kreeg geen verlenging om onduidelijke redenen.
Al met al een aardig lijstje

En? Op mijn werk krijgen mensen soms helemaal geen reden te horen als hun arbeidscontract afloopt. Alleen de mededeling dat het contract niet verlengd wordt. Het automatisme van verlengen van contracten bestaat al lang niet meer.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Oosttribune op oktober 17, 2016, 10:46:14
Ype heeft de nodige dingen verkeerd gedaan maar heeft ook heel veel dingen goed gedaan, voor mij nog steeds een plus.
Als hij niet was ingestapt hadden hier geen betaald voetbal meer

Ype stelt Gerald aan en gaat terug naar de achtergrond.
De rijen sluiten dames en heren, de rotzakken zijn weg
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: AL op december 03, 2016, 10:19:52
Onbegrijpelijk eigenlijk dat deze man hier nog steeds zit.
Hij is verantwoordelijk voor het aantrekken van vd vegt en Maas.
Heeft er persoonlijk voor gezorgd dat Sandor en Henk zijn vertrokken.
Stadion gaat niet lukken.
Wat is nog de toegevoegde waarde van hem??
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: piene hassus op december 03, 2016, 16:27:19
geld
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: zeewolde op december 03, 2016, 23:55:24
Citaat van: AL op december 03, 2016, 10:19:52
Onbegrijpelijk eigenlijk dat deze man hier nog steeds zit.
Hij is verantwoordelijk voor het aantrekken van vd vegt en Maas.
Heeft er persoonlijk voor gezorgd dat Sandor en Henk zijn vertrokken.
Stadion gaat niet lukken.
Wat is nog de toegevoegde waarde van hem??
je oordeelt wel heel makkelijk over hem. Heeft toch heel wat voor de club betekend.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Geelblauwstiens op december 04, 2016, 09:35:12
Citaat van: zeewolde op december 03, 2016, 23:55:24
je oordeelt wel heel makkelijk over hem. Heeft toch heel wat voor de club betekend.
Idd best wel interessant dat iedereen alles mag vinden omdat Cambuur zo in ons hart zit. Volgens mij zijn we allemaal eigenaar van onze club. Daardoor hebben we ook allemaal recht op een mening terwijl we eigenlijk te weinig, inhoudelijk, weten om te oordelen. Blijft toch mooi. Sterke emotionele betrokkenheid bij iets wat absoluut zakelijke besturing nodig heeft.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Noordcambuur op december 04, 2016, 10:05:17
Citaat van: AL op december 03, 2016, 10:19:52
Onbegrijpelijk eigenlijk dat deze man hier nog steeds zit.
Hij is verantwoordelijk voor het aantrekken van vd vegt en Maas.
Heeft er persoonlijk voor gezorgd dat Sandor en Henk zijn vertrokken.
Stadion gaat niet lukken.
Wat is nog de toegevoegde waarde van hem??
weet je ook wat Sandor gedaan heeft en Ype doet niet zomaar iets hoor.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Agy op december 04, 2016, 18:23:32
Citaat van: Noordcambuur op december 04, 2016, 10:05:17
weet je ook wat Sandor gedaan heeft en Ype doet niet zomaar iets hoor.

Niet zo veel en Ype ook niet. Zijn gewoon 2 botsende ego's die in dit geval meer aan hun eigen ego hebben gedacht dan in het belang van de club. Dat kun je Sandor net zo kwalijk nemen als Ype.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Noordcambuur op december 04, 2016, 18:32:35
Citaat van: Agy op december 04, 2016, 18:23:32
Niet zo veel en Ype ook niet. Zijn gewoon 2 botsende ego's die in dit geval meer aan hun eigen ego hebben gedacht dan in het belang van de club. Dat kun je Sandor net zo kwalijk nemen als Ype.
er is meer gebeurd dan dat alleen maar Ype is de man die de club weer smoel heeft gegeven.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op december 05, 2016, 12:49:48
Citaat van: Noordcambuur op december 04, 2016, 18:32:35
er is meer gebeurd dan dat alleen maar Ype is de man die de club weer smoel heeft gegeven.
Grappig... Cambuur had zijn smoel volgens mij alweer terug voordat Ype kwam. En ja Ype heeft er geld in gestoken, wel samen met zakenpartners. Dit betekent niet dat HIJ de club heeft gered, dat verhaal ligt gewoon een stukje genuanceerder.
Ik laat me verder niet meer uit over Ype zelf, jullie weten dat wij nooit vrienden zullen worden en natrappen richting hem heb ik geen behoefte (meer) aan.

Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Oosttribune op december 05, 2016, 15:46:34
Ype is niet mijn vriend maar ik ben ook wel even klaar met Sandor van der Heide. Beide hebben een ego en hebben dingen geflikt die niet normaal zijn. Dat Ype er nog zit komt ongetwijfeld door het geld wat hij met zakenpartners heeft ingebracht.

Zoek elkaar op sla elkaar op de bek en gedraag je daarna weer.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: R-member op december 06, 2016, 09:59:51
Dit zegt wel genoeg:

https://www.facebook.com/OmropFryslan/videos/1292181094168064/

Maar snel weg met Smid! Hij probeert zijn naam te redden door een brief te laten publiceren op LC.nl het stadion is één groot luchtkasteel. Hij heeft de bus gekocht en liep hier mee tenkoop?  :?
Als voorzitter van RVC moet je op de achtergrond fungeren, maar Smid staat maar wat graag op de voorgrond.
Diverse aanvaringen met supporters, Sandor en Henk.

Met of zonder Smid het zal niks uit maken.
Er is maar 1 persoon waar Cambuur niet zonder kan en dat is, Gerald!

Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op december 06, 2016, 12:57:35
Citaat van: R-member op december 06, 2016, 09:59:51
Dit zegt wel genoeg:

https://www.facebook.com/OmropFryslan/videos/1292181094168064/

Maar snel weg met Smid! Hij probeert zijn naam te redden door een brief te laten publiceren op LC.nl het stadion is één groot luchtkasteel. Hij heeft de bus gekocht en liep hier mee tenkoop?  :?
Als voorzitter van RVC moet je op de achtergrond fungeren, maar Smid staat maar wat graag op de voorgrond.
Diverse aanvaringen met supporters, Sandor en Henk.

Met of zonder Smid het zal niks uit maken.
Er is maar 1 persoon waar Cambuur niet zonder kan en dat is, Gerald!
Ype heeft wat veel bestuurders hebben, een grote eigen "ik" en lijden aan nieuws geiligheid.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: okkele op december 06, 2016, 14:02:05
filmpjes van omrop fr :R slan.......
volgens mij weten de meesten hier ook wel dat vd heide niet helemaal netjes was.
of is dat godslastering?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op december 06, 2016, 15:37:44
Citaat van: okkele op december 06, 2016, 14:02:05
filmpjes van omrop fr :R slan.......
volgens mij weten de meesten hier ook wel dat vd heide niet helemaal netjes was.
of is dat godslastering?
vd Heide was zeker niet heilig, ik ben de laatste die hem heilig verklaart. Maar je weet wat Ype zelf uitvoerde? Hij zocht het buiten de deur en Sandor was de troostende derde :_schater

En tot zover mijn laatste bijdrage over de heer Smid.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: oost op oktober 28, 2017, 10:12:48
Ik neem aan de jullie rvc bij elkaar komen om het ontslag  van dijkhuizen te regelen?
Zo niet kan ook beter jij vertrekken :rodekaart
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Oosttribune op november 28, 2017, 20:57:12
Na jong Utrecht ruzie tussen dijkhuizen en Smid... sindsdien is de voorzitter afwezig
Staat in de LC
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: justremco op november 28, 2017, 21:02:19
Afwezig zeker niet, zag m vrijdag nog gewoon op de tribune
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op november 28, 2017, 21:04:02
Citaat van: justremco op november 28, 2017, 21:02:19
Afwezig zeker niet, zag m vrijdag nog gewoon op de tribune

In het stuk staat 'bij alles weggehouden' (zie topic Dijkhuizen). Dus zal inderdaad best nog wel gewoon in het stadion aanwezig zijn geweest.

Zonder de ins en outs te kennen vind ik het zo op het eerste gezicht wel heel kinderachtig en onprofessioneel van Smid.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op november 28, 2017, 21:11:55
Citaat van: justremco op november 28, 2017, 21:02:19
Afwezig zeker niet, zag m vrijdag nog gewoon op de tribune
Was er gisteren ook bij
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Tanjajeah op november 28, 2017, 21:17:20
"Ik heb het gevoel dat als Gerald en Ard het alleen voor het zeggen hadden het niet gebeurd was'
Dat is een verwijzing naar voorzitter Ype Smid, die dinsdag niet in het stadion was. Dijkhuizen klapt uit de school. ,,Ik heb het gevoel dat als Gerald en Ard het alleen voor het zeggen hadden het niet gebeurd was. Dat is een aanname. Ik weet niet of het in de krant moet, maar na wedstrijd tegen Jong Utrecht is in de catacomben een akkefietje geweest met de voorzitter. Een gênante vertoning. Dat heeft alle verhoudingen op scherp gezet. Sindsdien is de voorzitter weggehouden van alles. Ik heb die avond lang met hem gesproken, maar dat was ook de laatste keer. Sindsdien is hij van het toneel verdwenen. Dat was een probleem voor iedereen.''


Je vraagt je toch af wat er precies gebeurd is.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Galdiano op november 28, 2017, 21:17:54
Wat een gezeik weer omtrent Smid!

Eerst het gedoe met Sandor en Henk, en nu weer met Dijkhuizen.
Volgens bemoeid hij zich veel te veel met alles.

Laat Gerald en Ard maar lekker de regie hebben.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op november 28, 2017, 21:24:22
Citaat van: Galdiano op november 28, 2017, 21:17:54
Wat een gezeik weer omtrent Smid!

Eerst het gedoe met Sandor en Henk, en nu weer met Dijkhuizen.
Volgens bemoeid hij zich veel te veel met alles.

Laat Gerald en Ard maar lekker de regie hebben.
Ik heb het al eens eerder gezegd, dat Ype mij doet denken aan een goedkope louche autohandelaar.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Delamere op november 28, 2017, 23:08:43
Er is wel vaak gedoe rondom Smid. Komt op mij over als iemand met veel poen en weinig fatsoen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: richard op november 28, 2017, 23:21:40
Citaat van: Tanjajeah op november 28, 2017, 21:17:20
"Ik heb het gevoel dat als Gerald en Ard het alleen voor het zeggen hadden het niet gebeurd was'
Dat is een verwijzing naar voorzitter Ype Smid, die dinsdag niet in het stadion was. Dijkhuizen klapt uit de school. ,,Ik heb het gevoel dat als Gerald en Ard het alleen voor het zeggen hadden het niet gebeurd was. Dat is een aanname. Ik weet niet of het in de krant moet, maar na wedstrijd tegen Jong Utrecht is in de catacomben een akkefietje geweest met de voorzitter. Een gênante vertoning. Dat heeft alle verhoudingen op scherp gezet. Sindsdien is de voorzitter weggehouden van alles. Ik heb die avond lang met hem gesproken, maar dat was ook de laatste keer. Sindsdien is hij van het toneel verdwenen. Dat was een probleem voor iedereen.''


Je vraagt je toch af wat er precies gebeurd is.

Niks bijzonder, alleen verteld kloosterhoer maar weer de helft!!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: richard op november 28, 2017, 23:51:54
Citaat van: Bankzitter op november 28, 2017, 23:47:42
Wegsturen van Dijkhuizen was de juiste beslissing. Vd Belt zal daar alleen moeite meehebben gehad uit menselijk oogpunt maar ook vooral omdat vd Belt medeverantwoordelijk is voor deze situatie. Te zwakke selectie en een matige trainer pakt verkeerd uit.

Je kunt zeggen met een goede spits en keeper had Dijkhuizen top 10 gestaan. Maar een echt goede trainer had ook echt wel meer uit deze groep gehaald dan het zwalkende team van nu.

Vd Belt heeft wel zoveel krediet dat 'ie door kan bij de club.

Precies..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op november 29, 2017, 11:47:21
Citaat van: richard op november 28, 2017, 23:21:40
Niks bijzonder, alleen verteld kloosterhoer maar weer de helft!!

Richard, zou je ons ook deelgenoot kunnen maken van de andere kant van het verhaal? Je weet dat mijn mening over Smid niet bepaald positief was, maar ik wil hier wel een redelijk objectief oordeel over kunnen vellen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Agy op november 29, 2017, 12:15:15
Citaat van: Dijkhuizen : LC
"Ik heb het gevoel dat als Gerald en Ard het alleen voor het zeggen hadden het niet gebeurd was'

Dan ben ik blij dat er toch iemand verantwoordelijkheid heeft genomen.



CiteerDat is een verwijzing naar voorzitter Ype Smid, die dinsdag niet in het stadion was. Dijkhuizen klapt uit de school. ,,Ik heb het gevoel dat als Gerald en Ard het alleen voor het zeggen hadden het niet gebeurd was. Dat is een aanname. Ik weet niet of het in de krant moet, maar na wedstrijd tegen Jong Utrecht is in de catacomben een akkefietje geweest met de voorzitter. Een gênante vertoning. Dat heeft alle verhoudingen op scherp gezet. Sindsdien is de voorzitter weggehouden van alles. Ik heb die avond lang met hem gesproken, maar dat was ook de laatste keer. Sindsdien is hij van het toneel verdwenen. Dat was een probleem voor iedereen.''

Erg jammer dit van Dijkie... is gewoon stemmingmakerij want er is uiteindelijk maar 1 man verantwoordelijk voor zijn ontslag en dat is hij zelf.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op november 29, 2017, 13:23:35
Citaat van: Dokkumer op november 29, 2017, 11:47:21
Richard, zou je ons ook deelgenoot kunnen maken van de andere kant van het verhaal? Je weet dat mijn mening over Smid niet bepaald positief was, maar ik wil hier wel een redelijk objectief oordeel over kunnen vellen.

x2
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op november 29, 2017, 14:10:54
lijkt mij wel duidelijk dat ype en de directie niet op 1 lijn zitten en dat botst.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: AL op november 29, 2017, 14:15:14
Als het waar is dat Ype in de kleedkamer is geweest direct na de wedstrijd en daar gezorgd heeft voor gênante vertoning zou ik dit onacceptabel vinden.
Zou dit onder Henk en Sandor ook hebben gedaan en is toen door Sandor uit de kleedkamer gezet.
Maar eerst maar de feiten boven water!

Een voorzitter hoort in mijn beleving nooit in de kleedkamer te komen om verhaal te houden.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: PePe op november 29, 2017, 14:47:59
Als ik zo alles lees, dan denk ik dat de huidige selectie min of meer ook niet meer met de voorzitter spreekt? Als dit niet goed zit, hoe wil je dan goed presteren? Bijna onmogelijk?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: richard op november 29, 2017, 14:58:19
Hij is idd bij/in kleedkamer geweest, meneer Sipke heeft toen stennis gemaakt en peersman heeft hem uit kleedkamer gezet heb ik begrepen. Bepaalde spelers hadden totaal geen problemen er mee dat hij in/bij kleedkamer was. Omdat het wel even nodig was om de boel wakker te schudden. Maar ja alleenheerser Peersman en sfeerverpester en jankerd Sipke konden hier niet tegen. En vwb Sandor en Ype op voetbal gebied hebben die problemen maar voor de rest niet hoor.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op november 29, 2017, 15:02:25
een voorzitter hoort idd niet inde kleedkamer te komen maar dat hij dat wel
wou zegt in ieder geval iets over zijn beleving en dat is iets wat 90% in
de spelersgroep mist.

jum verkieke jum allemaal op sipke die speelt spelletjes maar we zullen zien
hoe het komt.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op november 29, 2017, 15:04:18
Citaat van: richard op november 29, 2017, 14:58:19
Hij is idd bij/in kleedkamer geweest, meneer Sipke heeft toen stennis gemaakt en peersman heeft hem uit kleedkamer gezet heb ik begrepen. Bepaalde spelers hadden totaal geen problemen er mee dat hij in/bij kleedkamer was. Omdat het wel even nodig was om de boel wakker te schudden. Maar ja alleenheerser Peersman en sfeerverpester en jankerd Sipke konden hier niet tegen. En vwb Sandor en Ype op voetbal gebied hebben die problemen maar voor de rest niet hoor.

Maar wat was de rol van Dijkhuizen dan? Want die had naar eigen zeggen ook een verstoorde relatie met Smid.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: richard op november 29, 2017, 15:08:27
Citaat van: Collingwood op november 29, 2017, 15:04:18
Maar wat was de rol van Dijkhuizen dan? Want die had naar eigen zeggen ook een verstoorde relatie met Smid.

Klopt van geen kant. Ype zit veel in westen van het land voor werk. Heeft geen alledaags contact met trainer. Dat is taak van de 2 koppige directie en niet vd voorzitter. Zo zijn de taken verdeeld en daar handelt hij na. Ype was er dinsdag ook niet bij ivm werk in westen van het land maar heeft wel netjes contact met dijkhuizen gehad. Die kloosterman is een opruier eerste klas en dat zal ik hem morgen ook even duidelijk maken als ik hem zie bij training.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op november 29, 2017, 15:09:00
dat zal wel komen omdat hij het ook niet gepast vond wat smid wou maar hij zette
em er niet uit.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op november 29, 2017, 15:10:10
Citaat van: richard op november 29, 2017, 15:08:27
Klopt van geen kant. Ype zit veel in westen van het land voor werk. Heeft geen alledaags contact met trainer. Dat is taak van de 2 koppige directie en niet vd voorzitter. Zo zijn de taken verdeeld en daar handelt hij na. Ype was er dinsdag ook niet bij ivm werk in westen van het land maar heeft wel netjes contact met dijkhuizen gehad. Die kloosterman is een opruier eerste klas en dat zal ik hem morgen ook even duidelijk maken als ik hem zie bij training.

die kloosterman mutte ze weigeren in ons stadion maar dat durven ze niet
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op november 29, 2017, 15:15:34
Citaat van: richard op november 29, 2017, 15:08:27
Klopt van geen kant. Ype zit veel in westen van het land voor werk. Heeft geen alledaags contact met trainer. Dat is taak van de 2 koppige directie en niet vd voorzitter. Zo zijn de taken verdeeld en daar handelt hij na. Ype was er dinsdag ook niet bij ivm werk in westen van het land maar heeft wel netjes contact met dijkhuizen gehad. Die kloosterman is een opruier eerste klas en dat zal ik hem morgen ook even duidelijk maken als ik hem zie bij training.

Dijkhuizen zei voor de camera van OF of Leo (weet zo even niet precies waar) ook dat hij wel vertrouwen had gevoeld van de directie maar niet van 'daarboven'. Daar zal hij toch wel Smid mee bedoeld hebben lijkt mij?

Wil niet zeggen dat het verhaal van de LC helemaal klopt, maar het leek wel of Dijkhuizen een beetje verbolgen was over de voorzitter.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: richard op november 29, 2017, 15:18:24
Citaat van: Collingwood op november 29, 2017, 15:15:34
Dijkhuizen zei voor de camera van OF of Leo (weet zo even niet precies waar) ook dat hij wel vertrouwen had gevoeld van de directie maar niet van 'daarboven'. Daar zal hij toch wel Smid mee bedoeld hebben lijkt mij?

Wil niet zeggen dat het verhaal van de LC helemaal klopt, maar het leek wel of Dijkhuizen een beetje verbolgen was over de voorzitter.


Mag de voorzitter geen mening hebben?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Agy op november 29, 2017, 15:23:30
Citaat van: richard op november 29, 2017, 15:18:24
Mag de voorzitter geen mening hebben?


Idd spijkers op laag water...

Nogmaals ik ben blij dat er toch iemand verantwoordelijkheid heeft genomen.
En zoals gezegd is er uiteindelijk maar 1 man verantwoordelijk voor Dijkie zijn ontslag en dat is hij zelf.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: PePe op november 29, 2017, 15:24:17
Citaat van: richard op november 29, 2017, 15:18:24

Mag de voorzitter geen mening hebben?

Tuurlijk mag Ype een mening hebben, ook hij is besmet met het zelfde virus als wij.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: richard op november 29, 2017, 15:25:14
Citaat van: PePe op november 29, 2017, 15:24:17
Tuurlijk mag Ype een mening hebben, ook hij heeft het zelfde virus als wij.

Precies, misschien is het dan wel handig om een stapje terug te doen?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op november 29, 2017, 15:27:45
Citaat van: richard op november 29, 2017, 15:18:24

Mag de voorzitter geen mening hebben?

Dat zeg ik toch niet? Ik was benieuwd wat er tussen Dijkhuizen en Smid was voorgevallen, en jij had het alleen over Hulshoff en Peersman. Vandaar mijn vraag om opheldering.

Verder heb ik er persoonlijk helemaal geen mening over, want ik was er niet bij en weet verder ook niks uit de eerste hand.

Als het trouwens klopt dat die Kloosterman dat verhaal over het 'weghouden' van Smid inderdaad uit zijn duim heeft gezogen, dan is die man de titel journalist niet waard.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: PePe op november 29, 2017, 15:29:03
Ype moet van zich laten spreken, door beleid te voeren. (niet in de kleedkamer)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op november 29, 2017, 16:30:35
Citaat van: Agy op november 29, 2017, 15:23:30

Idd spijkers op laag water...

Nogmaals ik ben blij dat er toch iemand verantwoordelijkheid heeft genomen.
En zoals gezegd is er uiteindelijk maar 1 man verantwoordelijk voor Dijkie zijn ontslag en dat is hij zelf.

zo denk ik er ook over anders was er immers niks gebeurd.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op november 29, 2017, 17:26:27
Citaat van: PePe op november 29, 2017, 15:29:03
Ype moet van zich laten spreken, door beleid te voeren. (niet in de kleedkamer)
Ype is gewoon een geldschieter en de rol van voorzitter van een bvo onwaardig.
Hij hoort in de bestuurskamer zijn mening te ventileren en de spreken met de TS aan vd Belt over te laten.
Op dit soort primaire reacties zit niemand te wachten, behalve natuurlijk een stel "relnichten" zoals Kloosterboer.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: zeewolde op november 29, 2017, 18:32:21
Citaat van: richard op november 29, 2017, 14:58:19
Hij is idd bij/in kleedkamer geweest, meneer Sipke heeft toen stennis gemaakt en peersman heeft hem uit kleedkamer gezet heb ik begrepen. Bepaalde spelers hadden totaal geen problemen er mee dat hij in/bij kleedkamer was. Omdat het wel even nodig was om de boel wakker te schudden. Maar ja alleenheerser Peersman en sfeerverpester en jankerd Sipke konden hier niet tegen. En vwb Sandor en Ype op voetbal gebied hebben die problemen maar voor de rest niet hoor.
dijkhuizen kon er kennelijk ook niet tegen, gezien zijn reactie
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op november 29, 2017, 19:43:39
Citaat van: Agy op november 29, 2017, 15:23:30

Idd spijkers op laag water...

Nogmaals ik ben blij dat er toch iemand verantwoordelijkheid heeft genomen.
En zoals gezegd is er uiteindelijk maar 1 man verantwoordelijk voor Dijkie zijn ontslag en dat is hij zelf.

Laat Sipke of de nieuwe trainer het maar zien dan.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: D.H.Skolten op november 29, 2017, 20:57:44
Citaat van: Agy op november 29, 2017, 15:23:30

Idd spijkers op laag water...

Nogmaals ik ben blij dat er toch iemand verantwoordelijkheid heeft genomen.
En zoals gezegd is er uiteindelijk maar 1 man verantwoordelijk voor Dijkie zijn ontslag en dat is hij zelf.
Wie heeft er dan verantwoordelijkheid genomen? Dijkhuizen is ontslagen dus hem kun je er niet mee bedoelen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: D.H.Skolten op november 29, 2017, 21:04:47
Citaat van: De Gast op november 29, 2017, 19:43:39
Laat Sipke of de nieuwe trainer het maar zien dan.
Doe Sipke maar en laat ze er maar goed over nadenken over een nieuwe trainer ipv van de eerste de beste aan te nemen die nergens aan de bak komt en weer geld over de balk te smijten.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Agy op november 29, 2017, 22:25:16
Citaat van: D.H.Skolten op november 29, 2017, 20:57:44
Wie heeft er dan verantwoordelijkheid genomen? Dijkhuizen is ontslagen dus hem kun je er niet mee bedoelen.

Ype
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Montana op november 29, 2017, 23:05:46
Als het aan Ype lag dan was Dijkhuizen medio oktober al weggeweest..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op november 29, 2017, 23:16:25
Citaat van: Vlampiep op november 29, 2017, 17:26:27
Ype is gewoon een geldschieter en de rol van voorzitter van een bvo onwaardig.
Hij hoort in de bestuurskamer zijn mening te ventileren en de spreken met de TS aan vd Belt over te laten.
Op dit soort primaire reacties zit niemand te wachten, behalve natuurlijk een stel "relnichten" zoals Kloosterboer.

ik denk dat er onder de 7000 die er elke keer zitte genoeg binne

die tijdens de rust die lui ook wel eens even een veeg uit de pan
willen geven als ze weer een lamlendige partij spelen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: poelie-lwd op november 30, 2017, 06:03:42
Citaat van: Montana op november 29, 2017, 23:05:46
Als het aan Ype lag dan was Dijkhuizen medio oktober al weggeweest..

Dan heeft hij meer voortschrijdend inzicht dan de heren van de directie.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: brambo3004 op november 30, 2017, 08:45:34
Analyse: Is Ype Smid nog de juiste voorzitter voor Cambuur?
Gerrit Kloosterboer

Cambuur is voorlopig terug bij af. Beelden van sportief magere jaren (2006-2008) doemen op. Is de huidige voorzitter eigenlijk nog het geschikte uithangbord?

De club kreeg wel eens het predicaat een 'kerkhof voor voetbaltrainers' te zijn. Daar lijkt het onderhand weer op. Van rust is sinds het laatste seizoen in de eredivisie (2015-2016) en daarna weinig sprake. Rob Maas kreeg vorig jaar na tien wedstrijden zijn congé. Hij paste niet bij de club, al werd dat door de toenmalige beleidsbepalers te laat ingezien.

Nachtmerrie

Nu is 'clubman' Marinus Dijkhuizen na vijf maanden ontslagen. Hij speelde van 1996-1999 voor Cambuur en heeft altijd gezegd die periode als de mooiste in zijn voetbalcarrière te beschouwen. Hij wilde graag ooit eens trainer in Leeuwarden worden. Het is op een nachtmerrie uitgedraaid.

De huidige zeventiende plaats in de eredivisie doet geen recht aan een club als Cambuur. De directie had het vertrouwen in de introverte Dijkhuizen na maandagavond definitief verloren. Er waren signalen uit de spelersgroep dat de trainer tijdens besprekingen niet altijd even duidelijk over kwam. Een verschil met vorig seizoen toen het duo Sipke Hulshoff en (vooral) Arne Slot een eerst dolende groep op de rails kreeg. Er was duidelijkheid, vooral van Slot. Maar er was toen ook een veel meer getalenteerde spelersgroep.

Een jas uitgedaan

Voor technisch directeur - tot 1 januari - Gerald van den Belt moet het ontslag van Dijkhuizen een persoonlijke nederlaag zijn. Hij heeft hem immers aangesteld. Daarnaast zijn er, grotendeels in gezamenlijk overleg, te veel spelers aangetrokken waarvan bekend is dat ze tijd nodig hebben om te rijpen. Voetballers van Lommel, FC Dordrecht, FC Oss en Jong FC Utrecht, clubs die vorig seizoen in de marge opereerden en waar amper druk is.

Het is een proces voor langere tijd zulke spelers te laten rijpen. Dat lukt niet van de ene op de andere dag. De inschatting dit seizoen in de top-5 mee te draaien was te hoog gegrepen. Van den Belt zei voor het seizoen dat ,,Cambuur een jas had uitgedaan.'' Er kwamen spelers, maar geen echte kwaliteitsimpulsen.

In dat opzicht heeft de club de ontslagen trainer laten 'zwemmen'. Dijkhuizen moest het ook nog eens doen zonder een betrouwbare doelman en zonder een goede spits. Dat zijn cruciale posities in een elftal.

Kostbare tijd verspeeld

Dat mag Van den Belt zich aanrekenen en zal hij ongetwijfeld ook doen. Hij heeft wel zoveel krediet opgebouwd in Leeuwarden dat niemand wil dat hij geslachtofferd wordt. Het zou dodelijk zijn voor de club. Vooral van gemeentewege werd in de zomer van 2016 de wens uitgesproken dat Van den Belt, met het oog op de realisatie van het nieuwe stadion, zou terugkeren bij de club.

Hij werd benoemd tot projectleider van het nieuwe stadion en later werd hij financieel directeur. Daarnaast kreeg hij ook nog eens de portefeuille van technisch directeur na het vertrek van zijn weinig succesvolle voorganger Henry van der Vegt. Dat lijkt een te zware portefeuille.

Van den Belt trok vorig jaar de gesprekken met de gemeente over het nieuwe stadion, die grotendeels vastgelopen leken, vlot. Maar met het ingewikkelde proces van het nieuwe stadion lijkt tegelijk te veel kostbare tijd te zijn verspeeld.

Voorzitter met autoritaire trekjes en verbale erupties

De nieuwe technisch manager Foeke Booy staat meteen voor een zware klus. Deze selectie heeft naast duidelijkheid, rust en resultaten in de winterstop een kwaliteitsimpuls nodig. Er moet een nieuwe hoofdtrainer komen en in dat proces zal Booy ongetwijfeld nu ook al met advies komen. Vorig seizoen had de club vooral in Arne Slot, die bezig is zijn papiertje voor coach betaald voetbal te halen, een topper. Hij vertrok en wordt nu als assistent bij AZ (derde in de eredivisie) zeer gewaardeerd.

Er moet weer stabiliteit komen bij Cambuur, ook bestuurlijk. Marinus Dijkhuizen deed na zijn ontslag een pijnlijke ontboezeming richting een 'akkefietje' met Ype Smid, in het begin van het seizoen. Zoiets is dodelijk. De voorzitter met autoritaire trekjes en verbale erupties laat zich de laatste tijd weinig zien.

Hij moet maar eens bij zichzelf te rade gaan of hij nog de geschikte persoon is voor die functie.

lc.nl
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: hobbes op november 30, 2017, 08:51:39
Sorry, maar iemand die een stuk schrijft waar hij cambuur nog steeds in de eredivisie plaatst neem ik niet serieus.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bernardo op november 30, 2017, 09:20:18
Met zo'n kop boven het stuk is ook pure stemmingmakerij. Wat een slecht stuk.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Stanley op november 30, 2017, 09:29:14
Hoezo slecht stuk? lijkt toch een redelijke analyse van de afgelopen periode.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: hobbes op november 30, 2017, 09:37:03
Citaat van: Stanley op november 30, 2017, 09:29:14
Hoezo slecht stuk? lijkt toch een redelijke analyse van de afgelopen periode.

Als hij echt een journalist is gaat hij eerst luisteren naar de kant van het verhaal van Ype, ipv weer hetzelfde te schrijven als afgelopen dinsdag.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bernardo op november 30, 2017, 09:42:19
Citaat van: Stanley op november 30, 2017, 09:29:14
Hoezo slecht stuk? lijkt toch een redelijke analyse van de afgelopen periode.

De kop van het stuk en dan een kleine alinea over Smid waarin hij eigenlijk niks verteld waarom hij zou moeten opstappen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: richard op november 30, 2017, 09:47:31
Citaat van: Vlampiep op november 29, 2017, 17:26:27
Ype is gewoon een geldschieter en de rol van voorzitter van een bvo onwaardig.
Hij hoort in de bestuurskamer zijn mening te ventileren en de spreken met de TS aan vd Belt over te laten.
Op dit soort primaire reacties zit niemand te wachten, behalve natuurlijk een stel "relnichten" zoals Kloosterboer.

Aan vd belt overlaten, denk dus juist dat daar de schoen wringt. Iedereen heeft het maar over vd belt dit en dat....maar denk dat het net even anders ligt.?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: richard op november 30, 2017, 09:49:09
Citaat van: Collingwood op november 29, 2017, 15:27:45
Dat zeg ik toch niet? Ik was benieuwd wat er tussen Dijkhuizen en Smid was voorgevallen, en jij had het alleen over Hulshoff en Peersman. Vandaar mijn vraag om opheldering.

Verder heb ik er persoonlijk helemaal geen mening over, want ik was er niet bij en weet verder ook niks uit de eerste hand.

Als het trouwens klopt dat die Kloosterman dat verhaal over het 'weghouden' van Smid inderdaad uit zijn duim heeft gezogen, dan is die man de titel journalist niet waard.

Er is niks voorgevallen tussen dijkhuizen en smid.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Gasgeve op november 30, 2017, 10:12:27
Citaat van: richard op november 30, 2017, 09:47:31
Aan vd belt overlaten, denk dus juist dat daar de schoen wringt. Iedereen heeft het maar over vd belt dit en dat....maar denk dat het net even anders ligt.?
Hoe bedoel je dit precies?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Montana op november 30, 2017, 11:04:38
Citaat van: richard op november 30, 2017, 09:49:09
Er is niks voorgevallen tussen dijkhuizen en smid.

Absoluut wel.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op november 30, 2017, 11:08:51
Citaat van: richard op november 30, 2017, 09:49:09
Er is niks voorgevallen tussen dijkhuizen en smid.

Als je dat interview met Dijkhuizen ziet lijkt me dat heel sterk... Maar zoals gezegd, ik was er niet bij.

Wat een waardeloos stuk van de LC trouwens. Als dat moet doorgaan voor een 'analyse'... Het is meer een opsomming van feiten die iedereen allang weet. En het gaat ondanks de titel amper over de voorzitter, en zeker niet op een 'analytisch' niveau.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Andy King op november 30, 2017, 11:11:54
Sorry hoor... Ik ben een trouwe LC-lezer. Maar dit stuk is wel erg slecht. De kop dekt in het geheel de lading niet. Je zou haast denken dat er bijbedoelingen zijn...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: poelie-lwd op november 30, 2017, 11:49:23
Citaat van: Andy King op november 30, 2017, 11:11:54
Sorry hoor... Ik ben een trouwe LC-lezer. Maar dit stuk is wel erg slecht. De kop dekt in het geheel de lading niet. Je zou haast denken dat er bijbedoelingen zijn...

Dat lijkt me kraakhelder. Ik geloof niet dat Ype en Kloosterboer prima door 1 deur kunnen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: poelie-lwd op november 30, 2017, 12:06:13
Citaat van: Montana op november 30, 2017, 11:04:38
Absoluut wel.

Wel bij stilgestaan dat er mensen zijn die er wel eens baat bij kunnen hebben dat de aandacht 'verlegd' wordt naar Ype?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: richard op november 30, 2017, 12:27:52
Citaat van: Andy King op november 30, 2017, 11:11:54
Sorry hoor... Ik ben een trouwe LC-lezer. Maar dit stuk is wel erg slecht. De kop dekt in het geheel de lading niet. Je zou haast denken dat er bijbedoelingen zijn...

Heb ik die kloosterboer vanmorgen ook even verteld op training maar toen had ie niet zoveel praatjes, hij kreeg een rode kop en kwam niet uit zijn woorden.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Delamere op november 30, 2017, 13:15:10
Qua analyse inderdaad een stuk van niks. Maar als Kloosterman het over "een voorziiter met autoritaire trekjes en verbale erupties" heeft slaat hij wel de spijker op zijn kop!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op november 30, 2017, 13:19:12
het is in ieder geval geen slapjannus en daar zijn er bij de club wel genoeg
van en daardoor binne we een slappe hap club wudden.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: richard op november 30, 2017, 13:21:59
Citaat van: Delamere op november 30, 2017, 13:15:10
Qua analyse inderdaad een stuk van niks. Maar als Kloosterman het over "een voorziiter met autoritaire trekjes en verbale erupties" heeft slaat hij wel de spijker op zijn kop!

Nou dat is ook niet zo moeilijk of wel....
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Delamere op november 30, 2017, 13:23:29
Ik zeg toch ook niet dat het moeilijk is. Ik zeg gewoon dat die typering klopt!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: richard op november 30, 2017, 13:35:24
Citaat van: Delamere op november 30, 2017, 13:23:29
Ik zeg toch ook niet dat het moeilijk is. Ik zeg gewoon dat die typering klopt!

Ja en een koe legt geen ei...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Agy op november 30, 2017, 14:04:46
Citaat van: Delamere op november 30, 2017, 13:23:29
Ik zeg toch ook niet dat het moeilijk is. Ik zeg gewoon dat die typering klopt!

En dat is een reden om een heel stuk over de man te schrijven... over iets wat een ieder allang weet/wist..!?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Delamere op november 30, 2017, 14:24:01
Ik vind van niet, dus dat heb ik ook niet gezegd.
Vond alleen de typeringen "autoritair" en "verbale erupties" voor Ype Smid wel raak gekozen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: moodygrunn op november 30, 2017, 14:26:08
Niets van die pseudo-journalist aantrekken, stookt al jaren. Afgelopen jaren was er weinig voedingsbodem door goede/redelijk goede resultaten. Nu gaat het minder en dan komt dit soort weekdieren weer bovendrijven
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lwd79 op november 30, 2017, 14:29:36
Goed stuk toch.
Vanaf februari 2015 toen vd belt naar fc Twente vertrok is het sportief neerwaarts gegaan met cambuur. Degenen die toen verantwoordelijk waren. Smid/ de graaf zijn dus debet aan de degradatie en mis management door niet adequaat te reageren op kwaliteit verlies in de selectie.
En Richard weet dus meer begrijp ik uit zijn eerdere reactie over het vermeende voorval tussen smid en dijkhuizen..?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: richard op november 30, 2017, 14:41:09
Citaat van: Lwd79 op november 30, 2017, 14:29:36
Goed stuk toch.
Vanaf februari 2015 toen vd belt naar fc Twente vertrok is het sportief neerwaarts gegaan met cambuur. Degenen die toen verantwoordelijk waren. Smid/ de graaf zijn dus debet aan de degradatie en mis management door niet adequaat te reageren op kwaliteit verlies in de selectie.
En Richard weet dus meer begrijp ik uit zijn eerdere reactie over het vermeende voorval tussen smid en dijkhuizen..?

Ging tussen Sipke en Smid, is algemeen bekend.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: richard op november 30, 2017, 14:41:55
Citaat van: Delamere op november 30, 2017, 14:24:01
Ik vind van niet, dus dat heb ik ook niet gezegd.
Vond alleen de typeringen "autoritair" en "verbale erupties" voor Ype Smid wel raak gekozen.

Waarom? Dat was toch al bekend....
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lwd79 op november 30, 2017, 14:44:55
Citaat van: richard op november 30, 2017, 14:41:09
Ging tussen Sipke en Smid, is algemeen bekend.

Algemeen bekend? Waarom schrijft dijkhuizen dan in de krant dat het tussen hen is. Of zijn er mensen die rechtstreeks van de voorzitter info ontvangen wat overigens een kwalijke zaak zou zijn.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op november 30, 2017, 14:46:47
Citaat van: denistel op november 30, 2017, 13:19:12
het is in ieder geval geen slapjannus en daar zijn er bij de club wel genoeg
van en daardoor binne we een slappe hap club wudden.
Heeft niets met slapjanus o.i.d te maken maar met een bestuurlijke organisatie waarin elk  Bestuurslid een functie heeft en een daarbij behorende rol, wie waar over gaat.
Het is een Bvo waarin de bestuurlijke structuren duidelijk horen te zijn. Het is nu een bestuurlijke wanorde en in de aanloop naar het nieuwe stadion lijkt dat niet een goede zaak.



Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op november 30, 2017, 14:49:33
dus ype is de enige die het verkeerd doet???
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: richard op november 30, 2017, 15:07:22
Citaat van: Lwd79 op november 30, 2017, 14:44:55
Algemeen bekend? Waarom schrijft dijkhuizen dan in de krant dat het tussen hen is. Of zijn er mensen die rechtstreeks van de voorzitter info ontvangen wat overigens een kwalijke zaak zou zijn.

Dijkhuizen schrijft in de krant???ik hou maar weer op tot over een paar dagen???
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lwd79 op november 30, 2017, 15:15:20
Richard jij weet duidelijk meer deel dat dan ook. Zou wel fijn zijn als iedereen weet hoe het met onze club gaat. Je doet het voorkomen alsof jij meer inside info hebt..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Ronnie tng op november 30, 2017, 16:20:36
Citaat van: denistel op november 30, 2017, 14:49:33
dus ype is de enige die het verkeerd doet???

Niet de enige, maar deze man heeft al heel wat fouten gemaakt. En er zijn een hoop vertrokken voor minder.

Ik hoop echt dat stadion zsm staat dan kunnen we afscheid nemen van hem, en de Graaf.


Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Noordcambuur op november 30, 2017, 16:29:05
Citaat van: Ronnie tng op november 30, 2017, 16:20:36
Niet de enige, maar deze man heeft al heel wat fouten gemaakt. En er zijn een hoop vertrokken voor minder.

Ik hoop echt dat stadion zsm staat dan kunnen we afscheid nemen van hem, en de Graaf.
jeetje jonge wie moet er nu allemaal wel uit,of ik het hele forum lees dan blijft er helemaal niks meer over.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Delamere op november 30, 2017, 16:49:47
Hij hoeft niet weg en heeft genoeg goede dingen voor Cambuur gedaan. Maar moet zich lekker bezighouden met beleidszaken en de ontwikkeling van het nieuwe stadion. Daar ligt zijn kracht.
Een voorzitter hoort toch ook een goed boegbeeld en uithangbord voor zijn club te zijn. Dan moet hij dat onderbuik getwitter, en steeds ruziemaken met de dienstdoende trainers fijn achterwege laten.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Galdiano op november 30, 2017, 16:58:45
Citaat van: Ronnie tng op november 30, 2017, 16:20:36
Niet de enige, maar deze man heeft al heel wat fouten gemaakt. En er zijn een hoop vertrokken voor minder.

Ik hoop echt dat stadion zsm staat dan kunnen we afscheid nemen van hem, en de Graaf.

Helemaal met Ronnie eens!  _O_
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lwd79 op november 30, 2017, 18:41:34
De man is te arrogant om op te stappen terwijl hij degene is die de sportieve vrije val heeft veroorzaakt.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lwd79 op november 30, 2017, 19:34:04
Jammer dat Richard niet inhoudelijk reageert. Misschien kan hij met zn inside info wat duidelijkheid verschaffen rond deze soap..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op november 30, 2017, 19:43:04
soms hoor je idd wel eens wat he of die namen genoemd moeten worden weet
ik niet vandaag weer gedoe tussen daniels en el baad op de training,gewoon
goed op letten dan zie je wel wat er gaande is. sommigen spelen een spelletje
en dat zal hun gaan opbreken denk ik.

ik heb het al vaker gezegd sommige spelers staan er altijd in al raken ze
geen pepernoot en anderen mogen de bank warm houden terwijl ze
eigenlijk beter zijn maar dat gaat geen stand houden.

voorbeeld deze week met mathieu.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op november 30, 2017, 19:49:45
Citaat van: denistel op november 30, 2017, 19:43:04
soms hoor je idd wel eens wat he of die namen genoemd moeten worden weet
ik niet vandaag weer gedoe tussen daniels en el baad op de training,gewoon
goed op letten dan zie je wel wat er gaande is. sommigen spelen een spelletje
en dat zal hun gaan opbreken denk ik.

ik heb het al vaker gezegd sommige spelers staan er altijd in al raken ze
geen pepernoot en anderen mogen de bank warm houden terwijl ze
eigenlijk beter zijn maar dat gaat geen stand houden.

voorbeeld deze week met mathieu.

Als het goed is begint iedereen onder een nieuwe trainer gelukkig weer op 0.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lwd79 op november 30, 2017, 20:05:20
Citaat van: Delamere op november 30, 2017, 16:49:47
Hij hoeft niet weg en heeft genoeg goede dingen voor Cambuur gedaan. Maar moet zich lekker bezighouden met beleidszaken en de ontwikkeling van het nieuwe stadion. Daar ligt zijn kracht.
Een voorzitter hoort toch ook een goed boegbeeld en uithangbord voor zijn club te zijn. Dan moet hij dat onderbuik getwitter, en steeds ruziemaken met de dienstdoende trainers fijn achterwege laten.

Gewoon weg met die man. Schoon schip maken voor het te laat is.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Noordcambuur op november 30, 2017, 20:19:17
Citaat van: Lwd79 op november 30, 2017, 20:05:20
Gewoon weg met die man. Schoon schip maken voor het te laat is.
komst net kieken zeker  :_schater
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lwd79 op november 30, 2017, 20:33:06
Citaat van: Noordcambuur op november 30, 2017, 20:19:17
komst net kieken zeker  :_schater

Enige onderbouwing zou fijn zijn..
feit is dat smid ten tijde van het vertrek van vd belt verkeerde keuzes heeft gemaakt en al meerdere keren negatief in het nieuws is gekomen met persoonlijke dingen die niet bijdragen aan een stabiel cambuur.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op november 30, 2017, 20:50:29
Citaat van: Collingwood op november 30, 2017, 19:49:45
Als het goed is begint iedereen onder een nieuwe trainer gelukkig weer op 0.
dan zal sipke er ook uit moeten
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op november 30, 2017, 20:59:23
Citaat van: denistel op november 30, 2017, 20:50:29
dan zal sipke er ook uit moeten

Of er moet een trainer komen die niet zijn oren laat hangen naar de assistenten. Dus advies van bijvoorbeeld Sipke of Bruin wel meenemen maar zelf de knoop doorhakken. Zoals Dijkhuizen blijkbaar (uiteindelijk) deed met Boerlage.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lwd79 op november 30, 2017, 21:06:53
Citaat van: Collingwood op november 30, 2017, 20:59:23
Of er moet een trainer komen die niet zijn oren laat hangen naar de assistenten. Dus advies van bijvoorbeeld Sipke of Bruin wel meenemen maar zelf de knoop doorhakken. Zoals Dijkhuizen blijkbaar (uiteindelijk) deed met Boerlage.

Trainer is een ander topic...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op november 30, 2017, 22:23:39
Citaat van: denistel op november 30, 2017, 14:49:33
dus ype is de enige die het verkeerd doet???
Nee, maar het gaat er om hoe je als bestuurslid naar buiten treedt, of je opstelt binnen de club.



Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op november 30, 2017, 23:03:35
van sommigen hoorst nooit wat dus grijze muizen genoeg
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lwd79 op december 01, 2017, 07:50:21
Citaat van: denistel op november 30, 2017, 23:03:35
van sommigen hoorst nooit wat dus grijze muizen genoeg

Wie dan? Je maakt ons nieuwsgierig. Richard weet ook meer maar die reageert helaas niet inhoudelijk.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cor op december 01, 2017, 08:09:17
1 dom stukje van Kloosterman en we gaan weer los op Ype. Lekker belangrijk. Sneu dat Dijkhuizen dit nog moest noemen. Marinus mist de uitstraling en het overwicht om als hoofdtrainer succesvol te zijn. Daar moet hij naar kijken en niet naar anderen wijzen.

En Kloosterman kan beter een kritisch stukje over de tokkies dkv schrijven, zie nieuwsuur van afgelopen woensdag.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lwd79 op december 01, 2017, 08:51:53
Citaat van: Cor op december 01, 2017, 08:09:17
1 dom stukje van Kloosterman en we gaan weer los op Ype. Lekker belangrijk. Sneu dat Dijkhuizen dit nog moest noemen. Marinus mist de uitstraling en het overwicht om als hoofdtrainer succesvol te zijn. Daar moet hij naar kijken en niet naar anderen wijzen.

En Kloosterman kan beter een kritisch stukje over de tokkies dkv schrijven, zie nieuwsuur van afgelopen woensdag.

Als het fundament al niet goed is(smid) in dit geval dan heeft dat negatieve gevolgen voor de hele club en dat blijkt al sinds februari 2015 toen het sportief ingestort is.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Noordcambuur op december 01, 2017, 09:27:49
Citaat van: Lwd79 op november 30, 2017, 20:33:06
Enige onderbouwing zou fijn zijn..
feit is dat smid ten tijde van het vertrek van vd belt verkeerde keuzes heeft gemaakt en al meerdere keren negatief in het nieuws is gekomen met persoonlijke dingen die niet bijdragen aan een stabiel cambuur.
jonge denk je nou dat Smit zijn functie neer legt nee echt niet.
Lees forum ff af die wil dat van der Belt op stopt en de ander de Graaf en weer een aan Sipke Hulshof.
Dan kunnen beter dat iedereen op houdt en weer met een frisse mensen kunnen beginnen maar denk je nou echt dat bij die nieuwe mensen geen rote appels tussen zitten.
Iedereen maakt fouten in zijn leven en daar kun je van leren.

Maak je niet zo druk steek je energie ergens anders in :y
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Noordcambuur op december 01, 2017, 09:29:59
Citaat van: denistel op november 30, 2017, 20:50:29
dan zal sipke er ook uit moeten
en van de belt ook een ponk ook en de graaf ook en Smit ook  8P
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Noordcambuur op december 01, 2017, 09:31:52
Citaat van: Vlampiep op november 30, 2017, 22:23:39
Nee, maar het gaat er om hoe je als bestuurslid naar buiten treedt, of je opstelt binnen de club.
denk je nou dat er op andere voorzitters geen aanmerkingen te constateren valt.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: poelie-lwd op december 01, 2017, 09:52:16
Citaat van: Lwd79 op december 01, 2017, 08:51:53
Als het fundament al niet goed is(smid) in dit geval dan heeft dat negatieve gevolgen voor de hele club en dat blijkt al sinds februari 2015 toen het sportief ingestort is.

Ik lees je bijdrages even terug maar het ligt er wel erg dik bovenop dat je 'op missie' bent om Ype als zondebok neer te zetten. Waarom niet Ard of Gerald of de al veel genoemden Sipke en Ponk? Of wmb allemaal? In de media is het mij wel duidelijk dat de aandacht bewust wordt verlegd naar Ype om eigen falen te maskeren. Jammer hoor.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op december 01, 2017, 10:51:53
Citaat van: Noordcambuur op december 01, 2017, 09:27:49
jonge denk je nou dat Smit zijn functie neer legt nee echt niet.
Lees forum ff af die wil dat van der Belt op stopt en de ander de Graaf en weer een aan Sipke Hulshof.
Dan kunnen beter dat iedereen op houdt en weer met een frisse mensen kunnen beginnen maar denk je nou echt dat bij die nieuwe mensen geen rote appels tussen zitten.
Iedereen maakt fouten in zijn leven en daar kun je van leren.

Maak je niet zo druk steek je energie ergens anders in :y

nou laat je verassen zou ik zeggen
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Noordcambuur op december 01, 2017, 11:14:28
Citaat van: denistel op december 01, 2017, 10:51:53
nou laat je verassen zou ik zeggen
denistel of ik hier mensen hoor op het forum die wil dat,

* Sipke Hulshof eruit hebben en de ander
* Gerard v/d Belt
* René Ponk
* Ype Smit
* de Graaf enz enz.

Er is geen een die het goed doet en valt me wel op dat je Sipke te veel zwarte piet toe schuift.
Wees blij dat hij doet anders moeten we nog meer uitbetalen aan oprot premie.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Raaf op december 01, 2017, 11:37:49
De sipke die nu roept dat ie het sneu vindt voor dijkuuzen. Hou toch op. Ast aan hem lag had die aasgier het nog eerder overnomen
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op december 01, 2017, 12:21:47
jij zegt denk je nou dat smid zijn functie neer legt?

en ik zeg laat je verassen. heeft niks met sipke te maken toch.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lwd79 op december 01, 2017, 12:37:15
Citaat van: poelie-lwd op december 01, 2017, 09:52:16
Ik lees je bijdrages even terug maar het ligt er wel erg dik bovenop dat je 'op missie' bent om Ype als zondebok neer te zetten. Waarom niet Ard of Gerald of de al veel genoemden Sipke en Ponk? Of wmb allemaal? In de media is het mij wel duidelijk dat de aandacht bewust wordt verlegd naar Ype om eigen falen te maskeren. Jammer hoor.

Ik steek het inderdaad niet onder stoelen of banken dat ik die smid liever zie gaan. Al zijn privé beslommeringen hebben een negatieve weerslag op cambuur. Genoeg redenen om hem niet meer als voorzitter van onze club te willen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: jeje1946 op december 01, 2017, 12:42:03
Citaat van: De Raaf op december 01, 2017, 11:37:49
De sipke die nu roept dat ie het sneu vindt voor dijkuuzen. Hou toch op. Ast aan hem lag had die aasgier het nog eerder overnomen
hij had dat 5 maand eerder al over moeten nemen, waren we van een boel ellende bespaard gebleven
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: vialli op december 01, 2017, 13:06:09
Sjonge, jonge wat salle su dertig kilometer verderop geniete van deze ouweoerderij :R
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op december 01, 2017, 13:45:28
Citaat van: jeje1946 op december 01, 2017, 12:42:03
hij had dat 5 maand eerder al over moeten nemen, waren we van een boel ellende bespaard gebleven
Lekker simpel en kortzichtig, vind je zelf ook niet.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: richard op december 01, 2017, 16:06:50
Citaat van: Lwd79 op december 01, 2017, 12:37:15
Ik steek het inderdaad niet onder stoelen of banken dat ik die smid liever zie gaan. Al zijn privé beslommeringen hebben een negatieve weerslag op cambuur. Genoeg redenen om hem niet meer als voorzitter van onze club te willen.

Prive beslommeringen?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: richard op december 01, 2017, 16:07:20
Citaat van: jeje1946 op december 01, 2017, 12:42:03
hij had dat 5 maand eerder al over moeten nemen, waren we van een boel ellende bespaard gebleven

Waarom?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Agy op december 01, 2017, 16:21:41
Citaat van: Lwd79 op december 01, 2017, 12:37:15
Al zijn privé beslommeringen hebben een negatieve weerslag op cambuur. Genoeg redenen om hem niet meer als voorzitter van onze club te willen.

Wat een onzin, het enige wat hem in de weg zit is dat hij te veel supporter is van deze club en zich (te vaak) als zodanig gedraagt.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: poelie-lwd op december 01, 2017, 17:02:56
Citaat van: Agy op december 01, 2017, 16:21:41
Wat een onzin, het enige wat hem in de weg zit is dat hij te veel supporter is van deze club en zich (te vaak) als zodanig gedraagt.

En hoe herkenbaar is dat  :y
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: jeje1946 op december 01, 2017, 17:16:14
Citaat van: richard op december 01, 2017, 16:07:20
Waarom?
Omdat onderbuikgevoelens hier een hoofdrol gespeeld hebben en nog spelen.
Je gaat toch geen figuur aanstellen die het bij 2 clubs nog geen seizoen uit gehouden heeft.
Ik heb ook geschreven dat ik hoop dat er geen enkele club meer is die deze nobody aan neemt.
Lekker ergens in de schaduw het vak echt leren, lijkt me onwaarschijnlijk dat dit lukt.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: jeje1946 op december 01, 2017, 17:17:30
Citaat van: Agy op december 01, 2017, 16:21:41
Wat een onzin, het enige wat hem in de weg zit is dat hij te veel supporter is van deze club en zich (te vaak) als zodanig gedraagt.
Wat zal jan Smid bij Heracles dan een problemen gehad moeten hebben.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: richard op december 01, 2017, 17:26:09
Citaat van: jeje1946 op december 01, 2017, 17:16:14
Omdat onderbuikgevoelens hier een hoofdrol gespeeld hebben en nog spelen.
Je gaat toch geen figuur aanstellen die het bij 2 clubs nog geen seizoen uit gehouden heeft.
Ik heb ook geschreven dat ik hoop dat er geen enkele club meer is die deze nobody aan neemt.
Lekker ergens in de schaduw het vak echt leren, lijkt me onwaarschijnlijk dat dit lukt.

Blijkt maar weer dat je slecht geïnformeerd bent!!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: richard op december 01, 2017, 17:26:45
Citaat van: Agy op december 01, 2017, 16:21:41
Wat een onzin, het enige wat hem in de weg zit is dat hij te veel supporter is van deze club en zich (te vaak) als zodanig gedraagt.

_O_ _O_
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lwd79 op december 03, 2017, 13:21:22
Citaat van: richard op december 01, 2017, 17:26:45
_O_ _O_

Richard zeg jij dan eens iets want schijnbaar weet jij meer maar is je relatie met smid nogal close waardoor je niks zegt..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op december 03, 2017, 16:01:26
Dus jacht op de volgende.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Montana op december 03, 2017, 18:17:20
Citaat van: Agy op december 01, 2017, 16:21:41
Wat een onzin, het enige wat hem in de weg zit is dat hij te veel supporter is van deze club en zich (te vaak) als zodanig gedraagt.

Precies, ergens ook wel mooi maar niet 'handig'. Op zijn gedrag valt wat aan te merken maar vergeet ook niet dat deze man (met zijn partners) onze club gered heeft.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Huzumer op december 03, 2017, 19:02:45
Citaat van: Montana op december 03, 2017, 18:17:20
Precies, ergens ook wel mooi maar niet 'handig'. Op zijn gedrag valt wat aan te merken maar vergeet ook niet dat deze man (met zijn partners) onze club gered heeft.

Su ist! En als straks het nieuwe stadion er staat, mag waarschijnlijk iemand anders het stokje van 'em overnemen ...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op december 03, 2017, 20:18:38
Citaat van: Agy op december 01, 2017, 16:21:41
Wat een onzin, het enige wat hem in de weg zit is dat hij te veel supporter is van deze club en zich (te vaak) als zodanig gedraagt.
Het zich gedragen als een supporter en het voorzitter zijn van de club is wel leuk voor de supporters, maar is een nagel aan de doodskist van het bestuur.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op december 04, 2017, 13:09:42
Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat zijn tweets de laatste tijd niet meer zo zijn als dat ze waren. Dus wat dat betreft is hij voorzichtiger geworden.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op december 04, 2017, 13:27:58
hele club is al su voorzichtig als wat.siest het overal in terug
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Dokkumer op december 04, 2017, 15:05:51
Citaat van: denistel op december 04, 2017, 13:27:58
hele club is al su voorzichtig als wat.siest het overal in terug
Dat bedoelde ik niet beste Denistel ;) Ik bedoelde waar Ype eerder nog wel eens onbehouwen (net zoals velen hier kunnen zijn) kon tweeten (bijvoorbeeld het gedoe rondom Anco Janssen), is hij wat dat betreft een stuk rustiger geworden
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lwd79 op december 04, 2017, 18:23:57
Citaat van: Huzumer op december 03, 2017, 19:02:45
Su ist! En als straks het nieuwe stadion er staat, mag waarschijnlijk iemand anders het stokje van 'em overnemen ...

Liever vandaag nog
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op december 04, 2017, 18:53:53
Citaat van: Dokkumer op december 04, 2017, 15:05:51
Dat bedoelde ik niet beste Denistel ;) Ik bedoelde waar Ype eerder nog wel eens onbehouwen (net zoals velen hier kunnen zijn) kon tweeten (bijvoorbeeld het gedoe rondom Anco Janssen), is hij wat dat betreft een stuk rustiger geworden

dat snap ik wel maar jij wij doen het oek niet voor niks he, ype is oek gewoon supporter
en ik denk dat ie dat over een maand of 7 helemaal is.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lwd79 op december 11, 2017, 14:25:45
nog steeds geen reactie van richard...

Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Delfzijl/Cambuur op december 11, 2017, 22:37:07
Ype is niet zo verkeerd..... ik ben ook supporter.
Hij ook, maar sommige dingen zou ik anders aangepakt hebben.
Maar een ieder maakt fouten.
Als je dat later maar wil inzien, en daar heb ik mijn twijfels wel eens bij.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Ronnie tng op december 12, 2017, 08:52:24
Als stadion staat dan zit de taak van Ype er op. Dan verdiend hij daarvoor een hele dikke pluim. Toch zie ik hem daarna het liefst zsm vertrekken, want het stadion is voor mij de enige reden dat ik hem nu nog niet perse kwijt wil.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op december 12, 2017, 10:05:43
Citaat van: Ronnie tng op december 12, 2017, 08:52:24
Als stadion staat dan zit de taak van Ype er op. Dan verdiend hij daarvoor een hele dikke pluim. Toch zie ik hem daarna het liefst zsm vertrekken, want het stadion is voor mij de enige reden dat ik hem nu nog niet perse kwijt wil.

Ik vind ook de financiële resultaten uitstekend. Daar houdt hij toch ook toezicht op.

Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Agy op december 12, 2017, 10:40:54
Het valt idd niet te prijzen dat hij zich te vaak laat leiden door de supporter in hem. Dat is jammer maar staat wat mij betreft niet in verhouding tot de goede dingen die hij voor de club doet en heeft gedaan. Het enige wat ik hem kwalijk neem is dat hij niet de moeite neemt om de lucht tussen hem en Sandor te klaren. Het zijn twee stijfkoppen eerste klas maar ik vindt dat hij als voorzitter, in clubbelang, zijn trots opzij zou moeten zetten.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op december 12, 2017, 12:13:18
Citaat van: Ronnie tng op december 12, 2017, 08:52:24
Als stadion staat dan zit de taak van Ype er op. Dan verdiend hij daarvoor een hele dikke pluim. Toch zie ik hem daarna het liefst zsm vertrekken, want het stadion is voor mij de enige reden dat ik hem nu nog niet perse kwijt wil.

ik denk dat hij eerder weg is dan dat het stadion er staat hoor.gewoon mijn gevoel
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lwd79 op december 12, 2017, 15:27:26
Citaat van: denistel op december 12, 2017, 12:13:18
ik denk dat hij eerder weg is dan dat het stadion er staat hoor.gewoon mijn gevoel

Niks mis mee toch.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Agy op december 12, 2017, 16:37:03
Citaat van: Lwd79 op december 12, 2017, 15:27:26
Niks mis mee toch.

Voor jou niet, voor de club wel.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lwd79 op december 12, 2017, 17:09:26
Citaat van: Agy op december 12, 2017, 16:37:03
Voor jou niet, voor de club wel.

Hoezo voor de club niet. toen hij de taken van vd belt overnam in 2015 zijn we van de ererdivisie naar de onderkant van de jl gegaan dus weet niet wat beter is voor de club.. Volgens mij is cambuur een voetbalclub waar het kapitaal op het veld moet staan en is het geen investeringsproject waar het nu op lijkt..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op december 12, 2017, 17:15:05
Citaat van: Lwd79 op december 12, 2017, 17:09:26
Hoezo voor de club niet. toen hij de taken van vd belt overnam in 2015 zijn we van de ererdivisie naar de onderkant van de jl gegaan dus weet niet wat beter is voor de club.. Volgens mij is cambuur een voetbalclub waar het kapitaal op het veld moet staan en is het geen investeringsproject waar het nu op lijkt..
.... Vd slegt uit jou gedachten , die door Vd belt was geadviseerd
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: moodygrunn op december 12, 2017, 17:25:40
Citaat van: Lwd79 op december 12, 2017, 17:09:26
Hoezo voor de club niet. toen hij de taken van vd belt overnam in 2015 zijn we van de ererdivisie naar de onderkant van de jl gegaan dus weet niet wat beter is voor de club.. Volgens mij is cambuur een voetbalclub waar het kapitaal op het veld moet staan en is het geen investeringsproject waar het nu op lijkt..

Bij mijn weten heeft onze voorzitter niet de regie gehad in het samenstellen van de selectie. Wat wel een bijdrage is geweest is het gezond maken van de club, wat op de lange termijn het sportieve aspect (kapitaal op het veld) ten goede zou moeten komen. Wat mij betreft kun je Ype en bestuur hooguit verwijten dat ze niet de juiste technische mensen hebben aangesteld (HvdV/Maas).
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: SCC-J op december 12, 2017, 17:51:27
Citaat van: Lwd79 op december 12, 2017, 17:09:26
Hoezo voor de club niet. toen hij de taken van vd belt overnam in 2015 zijn we van de ererdivisie naar de onderkant van de jl gegaan dus weet niet wat beter is voor de club.. Volgens mij is cambuur een voetbalclub waar het kapitaal op het veld moet staan en is het geen investeringsproject waar het nu op lijkt..
Waar heb je het over?  ?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op december 13, 2017, 07:54:54
Citaat van: Lwd79 op december 12, 2017, 17:09:26
Hoezo voor de club niet. toen hij de taken van vd belt overnam in 2015 zijn we van de ererdivisie naar de onderkant van de jl gegaan dus weet niet wat beter is voor de club.. Volgens mij is cambuur een voetbalclub waar het kapitaal op het veld moet staan en is het geen investeringsproject waar het nu op lijkt..

:_schater :_schater Investeringsproject? Heb jij wel eens de moeite genomen om de balans van Cambuur te bekijken? Dat Cambuur op de centen blijft letten is voorlopig echt nog bittere noodzaak!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Agy op december 13, 2017, 08:31:29
Citaat van: Lwd79 op december 12, 2017, 17:09:26
Hoezo voor de club niet. toen hij de taken van vd belt overnam in 2015 zijn we van de ererdivisie naar de onderkant van de jl gegaan dus weet niet wat beter is voor de club.. Volgens mij is cambuur een voetbalclub waar het kapitaal op het veld moet staan en is het geen investeringsproject waar het nu op lijkt..

Dat je de beste man niet mag OK.. dat mag... maar kijk naar de feiten en lul aub niet zo dom uit je nek.

Onder zijn bezielende leiding (soms wat te veel van het goede) is Cambuur van een failliete club uitgegroeid naar een club die zelfstandig winst maakt en hard op weg is haar negatieve eigenvermogen (sinds mensenheugenis) weg te werken. Ook sportief horen we weer bij de top van de JL en soms zelfs even daarboven. Maar door 1 slecht seizoen beweer jij het omgekeerde en beweer je ook nog eens dat zijn privé beslommeringen een negatieve weerslag op de club hebben. Je haalt er allerhande onzin bij om de beste man neer te sabelen, beperk je gewoon tot het gegeven dat je de man niet mag (zijn er genoeg) en kom anders met ECHTE feiten.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op december 13, 2017, 16:57:50
Citaat van: Agy op december 13, 2017, 08:31:29
Dat je de beste man niet mag OK.. dat mag... maar kijk naar de feiten en lul aub niet zo dom uit je nek.

Onder zijn bezielende leiding (soms wat te veel van het goede) is Cambuur van een failliete club uitgegroeid naar een club die zelfstandig winst maakt en hard op weg is haar negatieve eigenvermogen (sinds mensenheugenis) weg te werken. Ook sportief horen we weer bij de top van de JL en soms zelfs even daarboven. Maar door 1 slecht seizoen beweer jij het omgekeerde en beweer je ook nog eens dat zijn privé beslommeringen een negatieve weerslag op de club hebben. Je haalt er allerhande onzin bij om de beste man neer te sabelen, beperk je gewoon tot het gegeven dat je de man niet mag (zijn er genoeg) en kom anders met ECHTE feiten.

Geen spelt tussen te krijgen. Tuurlijk doet hij dingen fout, maar het aller belangrijkste is continuïteit in bedrijfsvoering en dat gaat beter dan ooit, ooit te voren.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op januari 12, 2018, 22:50:39
Piet Jan Nauta‏
@PietJanNauta
Henk de Jong: "Sandor van der Heide en Ype Smid hebben vanavond alles bijgelegd. Dat is mooi en een vermelding waard." #camgra
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Agy op januari 12, 2018, 23:51:02
Citaat van: Collingwood op januari 12, 2018, 22:50:39
Piet Jan Nauta‏
@PietJanNauta
Henk de Jong: "Sandor van der Heide en Ype Smid hebben vanavond alles bijgelegd. Dat is mooi en een vermelding waard." #camgra

_O_ _O_
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op januari 13, 2018, 13:08:15
Nog wat visueel bewijs:

(https://pbs.twimg.com/media/DTaZ2vAXUAAe9dh.jpg)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Agy op januari 13, 2018, 17:31:55
Eigenlijk vindt ik dit naast de overwinning nog het beste nieuws van het weekeinde.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Yellow Army op januari 13, 2018, 18:24:51
Citaat van: Agy op januari 13, 2018, 17:31:55
Eigenlijk vindt ik dit naast de overwinning nog het beste nieuws van het weekeinde.

Eens
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lwd79 op januari 19, 2018, 19:46:39
Wanneer rot die (ype ik kom mijn hele leven al bij cambuur smid) nou eens op. De zoveelste technische misser met de heer booij en nog steeds mag deze man blijven zitten. 
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: mario op januari 19, 2018, 20:21:55
Citaat van: Lwd79 op januari 19, 2018, 19:46:39
Wanneer rot die (ype ik kom mijn hele leven al bij cambuur smid) nou eens op. De zoveelste technische misser met de heer booij en nog steeds mag deze man blijven zitten.
:?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op januari 19, 2018, 20:52:55
Domme prater.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Stanley op januari 19, 2018, 20:56:23
Tikkeltje in de war Lwd79. Leg eens uit?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: moodygrunn op januari 19, 2018, 21:07:49
Citaat van: Lwd79 op januari 19, 2018, 19:46:39
Wanneer rot die (ype ik kom mijn hele leven al bij cambuur smid) nou eens op. De zoveelste technische misser met de heer booij en nog steeds mag deze man blijven zitten.

Booy heeft nog niemand vastgelegd, geen goede of slechte speler. Waarop baseer jij dat zijn aanstelling een misser is? Wacht eerst eens even af tot hij daadwerkelijk een speler vastlegt en we ook de betreffende speler eens aan het werk hebben gezien.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bolle op januari 20, 2018, 14:59:33
Een technische misser wil ik het ook (nog) niet noemen, maar om nou te zeggen dat hij zich al heeft laten zien op technisch vlak bij ons ook zeker niet.

We zullen het meemaken, maar op dit moment ben ik er -los van de 2 overwinningen op rij- bang voor: van overgangsjaar naar dramaseizoen(en).

Hopen dat er snel (veel) betere tijden aanbreken...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: PePe op februari 12, 2018, 12:08:23
Gelezen op Cambuur.nl

11 februari 2018, 15:17
De administratie van het Cambuur Stadion is morgen (maandag 11 februari) in verband met een personeelsactiviteit tot 13.00 uur gesloten. De club is dan ook telefonisch niet bereikbaar. Vanaf 13.00 uur zijn we iedereen weer graag van dienst.

Personeelsactiviteit op maandagmorgen?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op februari 12, 2018, 12:19:55
Wat gaat ype doen
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op februari 12, 2018, 12:21:57
Nieuwe stadion. Er is maar 1 ding wat telt hier in lwd
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Montana op februari 12, 2018, 13:34:16
Ype gaat ook weg de vraag is alleen wanneer. Zijn veel geruchten gaande over SCC/stadion nu maar het blijft gissen.

Zal je zien dat vd Belt naar Heracles gaat
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Galdiano op februari 12, 2018, 13:46:46
14:00 schijnt persconverentie te zijn. Ben benieuwd
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op februari 12, 2018, 13:49:35
Citaat van: Montana op februari 12, 2018, 13:34:16
Ype gaat ook weg de vraag is alleen wanneer. Zijn veel geruchten gaande over SCC/stadion nu maar het blijft gissen.

Zal je zien dat vd Belt naar Heracles gaat

Volgens mij heeft Heracles al opvolgers aangesteld voor Hoogma (Fledderus als technisch manager, ene Touisant of zoiets als algemeen directeur).
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op februari 12, 2018, 14:01:45
YPE SMID LEGT VOORZITTERSHAMER PER DIRECT NEER

Ype Smid neemt afscheid als voorzitter van de Raad van Commissarissen van SC Cambuur. De termijn van Smid loopt af in januari 2019, maar hij heeft besloten om zijn portefeuille nu reeds beschikbaar te stellen. Smid was sinds 2010 voorzitter van de RvC. Hij blijft als certificaathouder en sponsor verbonden aan Cambuur.

Stichting, Raad van Commissarissen en directie zijn Ype Smid zeer erkentelijk voor de grote bijdrage die hij de afgelopen zeven jaar aan Cambuur heeft geleverd. Ype Smid was de regisseur van de redding van de club in 2010 en zijn betrokkenheid en vasthoudendheid in het traject rond het nieuwe stadion hebben geleid tot een politieke "go" in juni 2017. Onder zijn leiding is SC Cambuur een financieel stabiele club geworden en speelde het voor het eerst drie seizoenen op rij in de Eredivisie.

De Stichting Beheer SC Cambuur Leeuwarden zal zich in de komende periode buigen over de opvolging en invulling van de RvC. De RvC blijft verder bestaan uit Jan Koster en Rudy Douma.

http://cambuur.nl/nieuws/ype-smid-legt-voorzittershamer-per-direct-neer/
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: DK op februari 12, 2018, 14:15:21
Smid heeft altijd gezegd dat als het nieuwe stadion niet doorgaat hij geen reden meer ziet om aan te blijven. Dus rijst de vraag: zou er een kink in de kabel m.b.t. het nieuwe stadion zijn?? lijkt me goed om z.s.m. duidelijkheid te geven...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Agy op februari 12, 2018, 14:16:38
Stadion = go + Privé omstandigheden.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op februari 12, 2018, 14:19:52
Citaat van: Agy op februari 12, 2018, 14:16:38
Stadion = go + Privé omstandigheden.

Oftewel, juist omdat het stadion nu (min of meer) zeker doorgaat vindt Smid dat hij wel af kan treden?

Neem aan dat de één of andere journalist hier ook nog wel wat dieper in gaat duiken, want inderdaad roept het persbericht de vraag op waarom hij precies vervroegd aftreedt. Dan denk je al snel aan problemen met het nieuwe stadion, al is dat verder nergens op gebaseerd.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op februari 12, 2018, 15:01:51
Wie zegt dat het stadion doorgaat? Ik hoor dat het stadion alweer ver weg is. Nu shit met blokhuispoort. Er speelt genoeg
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Agy op februari 12, 2018, 15:05:54
Citaat van: sunderland op februari 12, 2018, 15:01:51
Wie zegt dat het stadion doorgaat? Ik hoor dat het stadion alweer ver weg is. Nu shit met blokhuispoort. Er speelt genoeg

Zolang het er niet staat is er geen zekerheid maar verder is er niets veranderd en in die zin niet dichterbij noch verderweg. De financiële tegenslagen van de gemeente en de Blokhuispoort staan hier helemaal los van.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op februari 12, 2018, 15:31:50
Citaat van: Agy op februari 12, 2018, 15:05:54
Zolang het er niet staat is er geen zekerheid maar verder is er niets veranderd en in die zin niet dichterbij noch verderweg. De financiële tegenslagen van de gemeente en de Blokhuispoort staan hier helemaal los van.

Even advocaat van de duivel en nergens op gebaseerd, maar als de gemeente onder curatele staat kan het dan zo zijn dat het geld voor de infrastructuur er niet gaat komen?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op februari 12, 2018, 15:36:18
Cambuur meldt trouwens op twitter dat onder zijn leiding "er groen licht kwam" voor het nieuwe stadion. Dan zou het heel raar zijn als de reden van aftreden is dat dat groene licht is ingetrokken. Lijkt mij dus daar niet mee te maken hebben.

Mocht dat zo zijn dan blijft voor mij overeind dat hij bij de club binnen kwam toen wij technisch failliet waren en dat hij vertrekt met structureel groene cijfers, bijna een positief eigen vermogen en drie jaar eredivisie! Dan kan ik alleen maar concluderen dat hij het fantastisch heeft gedaan.

Ik mag hopen op een goede opvolger!

Bedankt, meneer Smid!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: AliBombali op februari 12, 2018, 16:08:10
De gemeente staat niet onder curatele; het staat/stond op het randje om een artikel 12 gemeente te worden en als dat zo is, dan heb je de poppen aan het dansen. Deze bezuinigingen gaan vooral om het sociale domein en die hoopt de nieuwe raad in de komende jaren grotendeels weg te werken. Ik mag toch hopen dat die plooien, waar laatst over gesproken werden, richting het gladde gaan waardoor er een richtdatum voor start bouw gegeven kan worden.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op februari 12, 2018, 16:15:37
Citaat van: Agy op februari 12, 2018, 15:05:54
Zolang het er niet staat is er geen zekerheid maar verder is er niets veranderd en in die zin niet dichterbij noch verderweg. De financiële tegenslagen van de gemeente en de Blokhuispoort staan hier helemaal los van.
we zullen het meemaken.. Nogmaals er speelt van alles
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Agy op februari 12, 2018, 16:34:30
Citaat van: sunderland op februari 12, 2018, 16:15:37
we zullen het meemaken.. Nogmaals er speelt van alles

Er spelen idd wel wat dingen maar minder dan o.a. de LC ons wil doen geloven, die zullen morgen ook wel weer met een stront verhaal over Ype komen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Stanley op februari 12, 2018, 16:37:24
Als er werkelijk een groot probleem zou zijn, was de LC er als de kippen bij met grote koppen
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op februari 12, 2018, 16:55:23
Gerard Bos
@GerardBos
Gesproken met @YpeSmid over exit #Cambuur.  Hij zou in januari 2019 sowieso al weg moeten, statutair gezien. Reden van vertrek is dat hij proces van opvolging niet in weg wil zitten. Was er nog draagvlak, was er onenigheid? Hij ontkent. 'Interne discussie wel.'  Daarnaast... 1/2

Gerard Bos
@GerardBos
2/2 ... zegt @YpeSmid door de voordeur te kunnen vertrekken. Wel geeft hij toe fouten te hebben gemaakt. ,,Ik ben er ooit als supporter ingestapt, en als voorzitter ben ik wel eens teveel supporter geweest op momenten."

Straks meer online.

#Cambuur
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Noordcambuur op februari 12, 2018, 17:09:40
Ype bedankt voor al die jaren dat je als voorzitter van onze mooie club bent geweest.
Het ga je goed ype |:)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Huzumer op februari 12, 2018, 17:16:09
Citaat van: Lore op februari 12, 2018, 15:36:18
Cambuur meldt trouwens op twitter dat onder zijn leiding "er groen licht kwam" voor het nieuwe stadion. Dan zou het heel raar zijn als de reden van aftreden is dat dat groene licht is ingetrokken. Lijkt mij dus daar niet mee te maken hebben.

Mocht dat zo zijn dan blijft voor mij overeind dat hij bij de club binnen kwam toen wij technisch failliet waren en dat hij vertrekt met structureel groene cijfers, bijna een positief eigen vermogen en drie jaar eredivisie! Dan kan ik alleen maar concluderen dat hij het fantastisch heeft gedaan.

Ik mag hopen op een goede opvolger!

Bedankt, meneer Smid!

Su ist! Een betere supportende voorzitter of voorzittende supporter konden we ons niet wensen! Natuurlijk had hij zijn tekortkomingen, maar Cambuur had een turnaround nodig en dat doe je niet met managers of ambtenaren, maar met ondernemers. Nu Cambuur echter in een volgende fase komt, is het tijd om te gaan en dat was het statutair binnenkort toch al. We hopen je nog lang als supporter en sponsor bij Cambuur te mogen zien, Ype!  |:) _O_
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: moodygrunn op februari 12, 2018, 20:18:24
Citaat van: Lore op februari 12, 2018, 15:36:18
Cambuur meldt trouwens op twitter dat onder zijn leiding "er groen licht kwam" voor het nieuwe stadion. Dan zou het heel raar zijn als de reden van aftreden is dat dat groene licht is ingetrokken. Lijkt mij dus daar niet mee te maken hebben.

Mocht dat zo zijn dan blijft voor mij overeind dat hij bij de club binnen kwam toen wij technisch failliet waren en dat hij vertrekt met structureel groene cijfers, bijna een positief eigen vermogen en drie jaar eredivisie! Dan kan ik alleen maar concluderen dat hij het fantastisch heeft gedaan.

Ik mag hopen op een goede opvolger!

Bedankt, meneer Smid!
_O_
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Agy op februari 12, 2018, 20:42:50
VERTROKKEN YPE SMID: 'GEEN ONENIGHEID, WEL INTERNE DISCUSSIES BIJ CAMBUUR'
12 februari 2018 Gerard Bos


BLOG SmidYpe Smid is sinds maandag niet langer voorzitter van SC Cambuur. Zijn vertrek uit de Raad van Commissarissen komt een jaar eerder dan officieel de bedoeling was. Bronnen stellen dat er onenigheid was binnen de hoogste rangen van de club, maar betrokkenen houden de kaken op elkaar. Smid zelf: ,,Geen onenigheid, ik noem het interne discussies."

,,Ik zou in januari 2019 sowieso aftreden als voorzitter", laat hij desgevraagd weten. ,,Dan is officieel mijn tweede termijn voorbij en statutair gezien kun je dan niet langer aanblijven. Ondertussen spreek je binnen de club, met de stichting (Cambuur heeft een stichtingsbestuur en die draagt RvC-leden voor, red.) al met elkaar over opvolging. Om dat proces niet in de weg te staan, was het beter om nu alvast uitelkaar te gaan."

Tegenover zijn verklaring omtrent de vroegtijdige breuk staan de geluiden dat er geen draagvlak meer was voor hem als voorzitter, dat er onenigheid was. Hij ziet dat anders: ,,Ik wil graag dat Cambuur een goed en stevig bestuur houdt. Over wie daar in moeten, voer je wel eens interne discussies. Maar dat vind ik iets anders dan onenigheid. De club en ik gaan goed uitelkaar, ik vertrek door de voordeur. En ik blijf ook gewoon sponsor en supporter, ben er nog elke wedstrijd."

Stadion

Smid (49), succesvol ondernemer en Cambuursupporter, behoedde de club samen met twee andere investeerders eind 2010 voor een faillissement. Ze staken 750.000 euro in Cambuur, dat toen op omvallen stond. De gemeente Leeuwarden stond ook garant voor eenzelfde bedrag en daarmee kon de club in eerste instantie verder, om vervolgens onder leiding van Smid als voorzitter en Gerald van den Belt vanuit de directie een andere financiële koers te gaan varen.

Als voorzitter was Smid medeverantwoordelijk voor het beleid dat Cambuur inzette richting eredivisie (2013-2016) en richting het financieel weer gezond worden. Ook was hij pleitbezorger van een nieuw stadion. Medio 2017 kwam het besluit vanuit de politiek dat dit er komt. ,,De club financieel gezond maken en bijdragen aan de komst van een nieuw stadion waren precies de twee doelstellingen die ik had toen ik in 2011 begon. Ze zijn behaald, al staat het stadion er natuurlijk nog niet. Dat had ik liever anders gezien."

Fouten

Smid geeft toe dat hij als voorzitter ook fouten heeft gemaakt. Bijvoorbeeld op het emotionele vlak. ,,Cambuur is mijn club. Als voorzitter ben ik wel eens té veel supporter geweest. Dat was niet altijd handig in deze functie."

Journalisten kregen er ongenuanceerd van langs op sommige momenten, ook viel er wel eens een tweet verkeerd bij collega-clubs en eigen directieleden. Niet te vergeten was er in 2015 de rel rond het gedwongen vertrek van assistent-trainer Sandor van der Heide, met wie de voorzitter lange tijd niet door een deur kon (Smid: ,,Dat is opgeklopt, we hebben onlangs voor de wedstrijd tegen De Graafschap nog even samen over de kwestie gesproken.")

Bezoekjes aan de kleedkamer na afloop van wedstrijden werden volgens (oud-)trainers en spelers niet altijd gewaardeerd. Zo was er nog dit seizoen een akkefietje in de catacomben dat leidde tot boosheid bij de staf waar de later ontslagen trainer Marinus Dijkhuizen deel van uitmaakte.

Hij is een van de drie trainers die tijdens het bewind van Smid vroegtijdig exit ging. Dat overkwam naast Dijkhuizen ook Alfons Arts (2013) en Rob Maas (2016). ,,Een ontslag is nooit leuk; het betekent ook dat je als beleidsbepaler, als club, iets niet goed heb gedaan", kijkt Smid terug.

Er waren meer mensen die vertrokken, maar dan uit eigen wil. Zo stapten Dwight Lodeweges (2014), Henk de Jong en Marcel Keizer (beiden 2016) zelf op. Dat gold ook voor Keizer als technisch manager, later eveneens voor Henry van der Vegt.

En nu is Smid zelf weg. ,,Of ik het goed gedaan heb? Dat is aan anderen om te beoordelen. Maar ik ben wel trots op wat ik heb mogen bijdragen aan deze club de laatste jaren. Financieel, sportief en qua stadion; ik heb mijn best voor de club gedaan."
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op februari 12, 2018, 20:53:22
Goed interview, zal vast wel wat onenigheid zijn geweest. Dat maakt de beslissing van Smid in mijn ogen nog respectabeler. Nog even over het ontslag van de trainers. Inderdaad heb je dan iets fout gedaan als beleidsbepaler, maar het ontslag van alle drie trainers is een juiste keuze geweest. Na de ontslagen werd het puntenaantal per wedstrijd bizar veel hoger!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bascambuur op februari 12, 2018, 21:02:33
Citaat van: Lore op februari 12, 2018, 20:53:22
Goed interview, zal vast wel wat onenigheid zijn geweest. Dat maakt de beslissing van Smid in mijn ogen nog respectabeler. Nog even over het ontslag van de trainers. Inderdaad heb je dan iets fout gedaan als beleidsbepaler, maar het ontslag van alle drie trainers is een juiste keuze geweest. Na de ontslagen werd het puntenaantal per wedstrijd bizar veel hoger!
De  aanstelling van Rob Maas was wel een grote fout. Eigenlijk niemand was daar positief over.

Verder heeft Ype Smid het goed gedaan wat betreft financiën en het stadion.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op februari 12, 2018, 21:35:03
Nu gaat het over ontslagen trainers. Ype heeft die trainers niet aangesteld, ik weet zelfs dat ype niet achter bepaalde trainers stond.Zijn grootste fout is dat hij Vd vegt niet eerder er uit heeft geknikkerd. Die heeft hier heel veel schade aangericht
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op februari 12, 2018, 21:56:20
Citaat van: sunderland op februari 12, 2018, 21:35:03
Nu gaat het over ontslagen trainers. Ype heeft die trainers niet aangesteld, ik weet zelfs dat ype niet achter bepaalde trainers stond.Zijn grootste fout is dat hij Vd vegt niet eerder er uit heeft geknikkerd. Die heeft hier heel veel schade aangericht

Eens, maar deze man heeft heel veel voor de club betekent
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op februari 13, 2018, 08:02:30
Citaat van: Lore op februari 12, 2018, 21:56:20
Eens, maar deze man heeft heel veel voor de club betekent
Helemaal mee eens, al had hij in mijn beleving wel iets eerder afscheid kunnen nemen.
Verdiend overigens wel een mooi afscheid.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bernardo op februari 13, 2018, 08:05:21
Hoezo eerder afscheid? Had wat mij betreft gewoon zijn termijn afgemaakt. Hij is toch ook heel belangrijk geweest in het traject naar nieuwe stadion?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Agy op februari 13, 2018, 08:15:02
Opinie: Cambuur-man met explosief karakter ruimt het veld
1 uur geleden   Gerrit Kloosterman   Sport



Ype Smid kwam in 2010 met nog drie ondernemers op het voetbaltoneel om Cambuur van de ondergang te redden. Hij maakte er een persoonlijke missie van een nieuw stadion te realiseren. Maar hij was verre van gemakkelijk.

Zijn macht binnen Cambuur leek onbegrensd. Industrieel ondernemer Ype Smid was een man met gezag. Hij duldde en duldt weinig tot geen tegenspraak en sprong en springt soms verbaal uit de band. Niet iedereen kan daar even gemakkelijk mee omgaan. Gisteren, tien maanden voordat zijn periode als voorzitter van de raad van commissarissen officieel ten einde zou zijn, stapt hij op.

Er was al wel een longlist gemaakt van mogelijke opvolgers van Smid, zegt Pier van der Sluis, voorzitter van de Stichting Beheer SC Cambuur. Daaruit blijkt dat er wel een beetje rekening met een voortijdig vertrek gehouden is.

Binnen Cambuur keerden steeds meer leidinggevenden zich langzaam af van Smid

Het blijft een vreemde gang van zaken. Smid heeft een kantoor aan de Leeuwarder Willemskade en een stukje verderop zetelt Van der Sluis met zijn advocatenkantoor. En toch weet Van der Sluis niet wat Smid beweegt, zei hij gisteren. Ze moeten toch regelmatig contact hebben. Het stichtingsbestuur heeft niet over de positie van Smid vergaderd, zegt Van der Sluis.

Vanuit de Leeuwarder politiek is ook geen verzoek binnengekomen om maar iemand anders voor Smid te zoeken, zegt Van der Sluis. Binnen Cambuur keerden wel steeds meer leidinggevenden zich langzaam af van Smid. Vermoedelijk kreeg hij de indruk dat hij geïsoleerd kwam te staan.

Smid heeft er een persoonlijke missie van gemaakt om Cambuur naar een nieuw stadion te loodsen. Hij was daarin zeer vasthoudend. Vorig jaar zat hij in de bovenste verdieping van het WTC-hotel trots naast wethouder Henk Deinum en bouwondernemer Biense Dijkstra. Na jaren lobbyen met de gemeente komt er een nieuw onderkomen, al kan dat best nog eens drie jaar duren.

In 2010 redde hij Cambuur, dat toen technisch failliet was. Met nog drie ondernemers stelde hij zich garant voor een flink bedrag, maar hij wendde ook meteen zijn niet geringe invloed als bestuurder aan. Immers, wie betaalt bepaalt. Bij de gemeente werd een renteloze lening van 750.000 euro losgepeuterd. De club zette de tering naar de nering. Smid kreeg in de directeuren Ard de Graaf en Gerald van den Belt twee personen naast zich die hij vertrouwde.

'Hij daagt uit, prikkelt'
,,Ik kijk met genoegen op deze periode terug'', zegt algemeen directeur Ard de Graaf. ,,Ik weet nog dat Ype tegen me zei: 'Weet je wel waar je aan begint?' Het zou best kunnen dat we je de eerste maand geen salaris kunnen betalen'. Nee, hij was niet gemakkelijk, maar kreeg veel voor elkaar. Dat is aan elkaar gekoppeld met zulke personen. Hij daagt uit, prikkelt, maar wel met als doel de club verder te brengen.''

Hij botste ook wel met zijn directieleden. De Graaf: ,,Maar er werd wel met open vizier gestreden. We hebben ook wel eens head to head gestaan. Maar het ging wel steeds over de inhoud.''

'Alles of niks'
Voor De Graaf is het niet echt verrassend dat Smid nu voortijdig opstapt. ,,Want hij wil niet over zijn graf heen regeren en dat valt hem te prijzen. Bij deze mensen is het altijd: of alles, of niks.'' Smid maakte in 2013 het kampioenschap met de club mee. Hij ontsloeg ook trainers. Alfons Arts, assistent Sandor van der Heide, Rob Maas en Marinus Dijkhuizen moesten voortijdig het veld ruimen. Het zal wel in gezamenlijk overleg zijn gegaan met directie en andere commissarissen, maar zeker is dat Smid altijd een belangrijke stem had.

Gebrouilleerd met journalisten
Hij was soms te veel supporter en te weinig voorzitter. Een man met een explosief karakter. Na de teleurstellende 2-2 in de thuiswedstrijd tegen Jong FC Utrecht ging hij zich bij de kleedkamer van Cambuur verbaal te buiten. ,,Dat heeft toen alle verhoudingen op scherp gezet'', zei de eind november ontslagen trainer Marinus Dijkhuizen over dat voorval. Met bijna alle Friese journalisten die Cambuur wekelijks volgen, raakte Smid een of meerdere keren gebrouilleerd.

Cambuur zit nu in een fase dat het sportief niet meer gered hoeft te worden. Ard de Graaf en Gerald van den Belt kunnen de club prima leiden. Smid diende toezichthouder te zijn, maar bemoeide zich soms te nadrukkelijk met de dagelijkse gang van zaken.

Er is in de periode tussen zijn aantreden en zijn vertrek veel veranderd bij Cambuur. Ten goede. Smid, niet bereikbaar voor commentaar, heeft kennelijk voor zichzelf de beslissing genomen dat de tijd nu rijp was om op te stappen.

Misschien is het voor de club beter zo.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Agy op februari 13, 2018, 08:17:30
Nou valt mee met het negativisme van Kloosterman al blijft het van zijn kant voornamelijk giswerk, want ja hij zegt wel dat Smid niet voor commentaar bereikbaar is/was maar voor Gerard Bios was hij dat blijkbaar wel.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cor op februari 13, 2018, 08:27:53
Citaat van: Agy op februari 13, 2018, 08:17:30
Nou valt mee met het negativisme van Kloosterman al blijft het van zijn kant voornamelijk giswerk, want ja hij zegt wel dat Smid niet voor commentaar bereikbaar is/was maar voor Gerard Bios was hij dat blijkbaar wel.

Ik zou ook niet met eikel Kloosterman willen praten
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op februari 13, 2018, 10:19:18
Citaat van: Bernardo op februari 13, 2018, 08:05:21
Hoezo eerder afscheid? Had wat mij betreft gewoon zijn termijn afgemaakt. Hij is toch ook heel belangrijk geweest in het traject naar nieuwe stadion?
Cambuur is op weg naar een nieuwe bestuurlijke doelstellingen en structuren.
Bestuurlijk botste het de laatste tijd regelmatig tussen Ype en de andere bestuursleden en RvC, wat overigens soms heel verfrissend kan werken.
Maar de dominante stijl van Ype kunnen sommige processen ook tegenwerken.
Ype heeft Cambuur van de ondergang gered, maar wil niet zeggen dat hij als dominante bestuurder de club ook verder kan brengen.
Na het aanstellen van Van der Belt had hij misschien aan kunnen kondigen zijn stoel op termijn beschikbaar te stellen.
Uit een zeer betrouwbare bron( niet dezelfde als van Halbe Zijlstra) weet ik dat Ype zijn manifesteren destructief begon te werken op de bestuurlijke doelen binnen de club.
Misschien heeft Ype wel het gelijk aan zijn kant, maar dat het regelmatig botste was duidelijk.
Dus is hij de verstandigste geweest om zijn conclusies te trekken en de doelstellingen van de club niet in de weg ge staan.
1
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op februari 13, 2018, 15:48:43
Citaat van: Vlampiep op februari 13, 2018, 10:19:18
Cambuur is op weg naar een nieuwe bestuurlijke doelstellingen en structuren.
Bestuurlijk botste het de laatste tijd regelmatig tussen Ype en de andere bestuursleden en RvC, wat overigens soms heel verfrissend kan werken.
Maar de dominante stijl van Ype kunnen sommige processen ook tegenwerken.
Ype heeft Cambuur van de ondergang gered, maar wil niet zeggen dat hij als dominante bestuurder de club ook verder kan brengen.
Na het aanstellen van Van der Belt had hij misschien aan kunnen kondigen zijn stoel op termijn beschikbaar te stellen.
Uit een zeer betrouwbare bron( niet dezelfde als van Halbe Zijlstra) weet ik dat Ype zijn manifesteren destructief begon te werken op de bestuurlijke doelen binnen de club.
Misschien heeft Ype wel het gelijk aan zijn kant, maar dat het regelmatig botste was duidelijk.
Dus is hij de verstandigste geweest om zijn conclusies te trekken en de doelstellingen van de club niet in de weg ge staan.
1

Elke tijd kent zijn eigen succesvolle leiders. Cambuur zat in een acute crisis toen hij aantrad en het lijkt mij dan extra effectief als je een krachtige leider hebt, die niet zit te wachten op uitgebreide discussies en gewoon knopen door hakt. De club is gelukkig niet meer in acute nood nu en misschien past een andere leiderschapstijl nu beter.

Dat hij dan zelf hiervoor kiest siert hem!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op februari 13, 2018, 17:08:53
Citaat van: Agy op februari 13, 2018, 08:17:30
Nou valt mee met het negativisme van Kloosterman al blijft het van zijn kant voornamelijk giswerk, want ja hij zegt wel dat Smid niet voor commentaar bereikbaar is/was maar voor Gerard Bios was hij dat blijkbaar wel.
dat bedoel ik. Waardeloos toch, die vent schrijft een heel stuk giswerk. Knappe krant hoor en dan ook nog zo afsluiten met die laatste zin. Je kunt ook een fantastisch stuk schrijven vanaf 2010 wat hij hier allemaal heeft gedaan en daarbij ook nog eens ype zijn eigen financiële inbreng.!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op februari 13, 2018, 17:09:49
En ja hij was NIET schijnheilig
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Huzumer op februari 13, 2018, 17:47:24
Eerlijk gezegd zijn we van die Kloosterman toch veel ergere stukken gewend?! Ik vind dit nog wel meevallen. Het is waar dat zijn draagvlak binnen de politiek, ambtenarij, directie, RvT en sponsoren niet altijd (meer) aanwezig is. Knap dat hij dat op tijd inziet en daar naar handelt. Dat zouden veel meer mensen moeten doen. Ype was en is goud waard voor onze club!  |:)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op februari 13, 2018, 20:21:48
Citaat van: sunderland op februari 13, 2018, 17:09:49
En ja hij was NIET schijnheilig
Nee dat was hij zeker niet, maar als je moet functioneren op een positie zoals hij beklede binnen de club worden er meer competenties van je vereist.
En ja, we hebben veel aan Ype te danken en dat mag niet worden vergeten en hoop dat hij een mooi en passend afscheid zal krijgen van de supporters in het stadion.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Montana op februari 14, 2018, 12:21:37
Regelmatig met hem geclashed vanuit mijn rol bij KvC (Vooral na akkefietje Lodeweges met rode koppen tegenover elkaar gestaan) maar ook een behoorlijk aantal borrel's mee gedronken.
Een voorzitter die in eerste plaats een supporters is en er met hart en ziel in stapte. Dat hij zich daar naar gedroeg vond ik een verademing t.o.v. de Wout de Jongs en Chris Arlman's die we ook allemaal nog kennen. Vond het bijvoorbeeld echt humor dat hij voorafgaand de derby bij ons in 't Hertje kwam i.p.v. de Comfort gallery omdat hij geen zin had in dat 'gereformeerde zooitje van Dkv'. Of het handig was om vaak primair te reageren? Denk het niet maar begrijp ook wel dat als je er veel poen in hebt zitten en zo begaan bent met het clubje dat je dan veeleisend bent en eist dat betreffende verantwoordelijken moeten 'leveren'. Zonder wrijving geen glans. Maar daar moet het ook niet teveel over gaan als we het over zijn termijn als voorzitter hebben hoewel zo'n voorzitter hier eigenlijk juist wel past. Hart op de tong. Feit is dat onder zijn leiding de club zo goed als gezond is geworden en er een nieuw stadion komt. Nu wordt het wel tijd voor een andere koers waarmee de directie ook meer op één lijn moet zitten. Graag een jonge ondernemer die als boegbeeld kan fungeren en het de boel hier in Leeuwarden goed wakker houdt.
Ype bedankt  :proost
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op februari 14, 2018, 13:48:54
Mooi gesproken.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op februari 14, 2018, 14:29:42
Zeker mooi gesproken. Dat hij moeite heeft met bepaald gedrag en met bepaalde dingen komt ook omdat hij als keihardwerkende ondernemer die dingen anders ziet.Bij zijn eigen zaak had hij die lapzwansen er gelijk uitgeknikkerd maar bij een voetbalorganisatie is dat anders.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: LemonHaze op februari 14, 2018, 15:25:32
De beste voorzitter die we sinds jaren gehad hebben.. Maar hij is misschien net iets te lang blijven zitten.
Bedankt Ype.. En door!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: speculeter op februari 14, 2018, 19:22:20
Er worden nu door de pvda vragen gesteld over het aftreden van Smit
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op februari 14, 2018, 20:17:46
Citaat van: speculeter op februari 14, 2018, 19:22:20
Er worden nu door de pvda vragen gesteld over het aftreden van Smit
Beetje vreemd, Cambuur stelt toch ook geen vragen over het einde van het ambtstermijn van hun supporter Ekhart?
Riekt naar verkiezingsretoriek en het blijft bij het stellen van vragen, maar over het uitblijven van de beslissende hamerslag heb ik hun tot deze week niet gehoord.

Titel: Re: Ype smid
Bericht door: moodygrunn op februari 14, 2018, 20:19:02
Citaat van: speculeter op februari 14, 2018, 19:22:20
Er worden nu door de pvda vragen gesteld over het aftreden van Smit

In welke context? Stadion?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: speculeter op februari 14, 2018, 20:23:24
Ze willen inderdaad weten of aftreden van Smit iets te maken heeft met stadion.
Ze willen graag zien of alles nog op schema ligt.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op februari 14, 2018, 21:22:59
PvdA Leeuwarden merkt onrust bij Cambuursupporters rond nieuw stadion

De PvdA-fractie in Leeuwarden stelt vragen aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente over het plotselinge vertrek van Ype Smid bij Cambuur. De partij wil weten of dit van invloed is op de komst van het nieuwe stadion.

Volgens de PvdA is er 'onrust ontstaan onder de supporters' nadat Smid zijn portefeuille als voorzitter van de raad van commissarissen vorige week neerlegde.

De fractie wil nu opheldering over het tijdspad van de nieuwbouw en vraagt zich af of het stadion nog steeds in 2020 opgeleverd wordt. Ook vraagt het zich af of de financiën nog steeds voldoende afgedekt zijn. Tot slot vragen de PvdA'ers of en wanneer er weer een informatieavond voor de supporters en de raad komt.

Cambuur wil een nieuw stadion bouwen achter het WTC. De gemeente stelde vorig jaar ruim 4 miljoen euro beschikbaar om dit financieel mogelijk te maken. Er zijn nog wel lange, ingewikkelde procedures voor nodig.

http://www.lc.nl/friesland/PvdA-Leeuwarden-merkt-onrust-bij-Cambuursupporters-rond-nieuw-stadion-22913959.html
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: vialli op februari 14, 2018, 22:37:47
Net nu het voor de club zaak is om de rust te bewaren na aanstelling van een nieuwe
trainer stapt de voorzitter met onmiddellijke ingang op.
Gezien het resultaat en al het voorgaande en met het oog op de toekomst is dit
een ontactische zet en roept natuurlijk weer diverse vragen op.
Waarom kon dit niet op een geleidelijke manier worden opgelost.
Maar ja, het is weer echt des Cambuurs om de eigen glazen in te gooien :_spank
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: KernvanCambuur op februari 15, 2018, 10:15:49
Welke onrust PvdA en LC?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op februari 15, 2018, 12:17:55
Van den Belt: 'Vertrek Ype Smid raakt stadionplannen niet'

Het vertrek van Ype Smid als commissaris bij Cambuur heeft geen gevolgen voor de stadionplannen van de voetbalclub bij het WTC.

Dat zegt directielid Gerald van den Belt. ,,Het stadionplan is van Cambuur. En Ype blijft op de achtergrond betrokken. Als het moet kunnen we hem 's nachts bellen.''

Woensdag stelde de PvdA in de Leeuwarder raad vragen over de plannen, met het verzoek aan b. en w. om snel helderheid te geven vanwege onrust onder de Cambuursupporters. ,,Ik was er wat verbaasd over'', reageert Van den Belt. ,,Ik heb van onrust niks gemerkt.''

De veronderstelde onrust bij de supporters lijkt inderdaad mee te vallen, blijkt uit reacties op de sociale media. Het is een 'politiek dingetje', stellen fans.

http://www.lc.nl/friesland/Van-den-Belt-%E2%80%98Vertrek-Ype-Smid-raakt-stadionplannen-niet%E2%80%99-22915304.html?utm_content=bufferc3fb8&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer

Wat een poppenkast...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: okkele op februari 15, 2018, 12:18:57
die rooie club en die schijtkrant grijpen dit gewoon aan om weer vervelende vragen te mogen stellen(pvda)/zelf onrust stoken(lc).
laat die rooien maar eens duidelijk aangeven dan waar ze die informatie vandaan hebben,het lijkt me niet dat ze deze site volgen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: okkele op februari 15, 2018, 12:23:00
nu op die lc-site    "De veronderstelde onrust bij de supporters lijkt inderdaad mee te vallen, blijkt uit reacties op de sociale media. Het is een 'politiek dingetje', stellen fans."

we worden hier dus wel gevolgd of er is een forummer met dubieuze politieke voorkeur.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op februari 15, 2018, 14:25:48
Citaat van: okkele op februari 15, 2018, 12:23:00
nu op die lc-site    "De veronderstelde onrust bij de supporters lijkt inderdaad mee te vallen, blijkt uit reacties op de sociale media. Het is een 'politiek dingetje', stellen fans."

we worden hier dus wel gevolgd of er is een forummer met dubieuze politieke voorkeur.
Als je ook landelijk ziet, pakt de Partij voor de Anderen alles aan om maar weer een aantal van hun vele verloren kiezers weer terug te krijgen. En steeds vallen ze door de mand en verwijderen de potentiële kiezers zich steeds verder van deze partij.
Vroeger was deze partij wel echt betrokken bij de club, maar toen had die partij nog een echte missie.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Montana op februari 15, 2018, 15:28:55
Henk Deinum heeft toch met alle betrokken partijen contact?
Vreemde gang van zaken
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op april 27, 2018, 14:26:12
Maar even een mooi afscheid geven in de PO heeft ie zeker wel verdiend.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op april 27, 2018, 15:52:10
Citaat van: denistel op april 27, 2018, 14:26:12
Maar even een mooi afscheid geven in de PO heeft ie zeker wel verdiend.

Eens! Een van de belangrijkste mannen geweest van de geschiedenis van Cambuur
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bernardo op november 26, 2020, 07:09:04
Ype Smid terug, Gerald van den Belt weg bij Cambuur? 'Een terugkeer van Ype werd niet gesteund'

Gerard Bos • Vandaag, 05:50 • Sport
Er komt een wisseling van de wacht bij SC Cambuur. Ype Smid staat voor een terugkeer als voorzitter; het vertrek van directielid Gerald van den Belt dreigt. Twee leden van de Raad van Commissarissen (RvC) stappen sowieso op.

Maandag is er een algemene vergadering van het stichtingsbestuur, de Raad van Commissarissen en de directie van Cambuur. Daar zal Ype Smid worden voorgedragen als nieuwe RvC-voorzitter. Navraag leert dat de drie organen al enkele maanden niet op één lijn zitten. Signalen over de onenigheid sijpelden de afgelopen tijd al door en worden ondersteund door een recente brief die in het bezit is van deze krant.

Commissarissen Jan Koster en Harry van der Zee trekken nu hun conclusies en ook directielid Gerald van den Belt staat op het punt dit te doen. Sommige betrokkenen hopen dat hij zich nog bedenkt, anderen schatten die kans ,,zo goed als nul". Een vertrek van Van den Belt – geen agendapunt maandag overigens – zou voor Cambuur een aderlating zijn. Hij is een van de dragende krachten van het succesvolle beleid dat de club financieel en sportief de afgelopen jaren voerde.

'We waren echter wel unaniem'

Van den Belt wenst desgevraagd niet in te gaan op de situatie. ,,Ik heb geen behoefte om op andere zaken dan voetbal of financiën te reageren." Koster doet dat wel. Hij zegt samen met Van der Zee op te stappen vanwege de voorgenomen rentree van Smid als voorzitter en het proces daaromheen. ,,Een terugkeer van Ype werd niet gesteund door zowel de RvC als de directie. Dat hebben we ook uitgesproken richting het stichtingsbestuur. Dat heeft het toch doorgezet, die bevoegdheid heeft het ook. Maar daar trekken wij onze conclusies uit."

     

Bert Hollander, het derde RvC-lid, blijft wel. ,,We waren echter wel unaniem", wil Koster nog kwijt. ,,En waarom we een terugkeer van Smid niet zien zitten? Wij hebben daar onze redenen voor, zonder in detail te willen treden." Van een machtsstrijd wil Koster niet spreken: ,,Dat woord zal ik niet in de mond nemen, maar ik kan me voorstellen dat anderen het zo zien."

Hoe nu verder?

Het stichtingsbestuur is het hoogste orgaan binnen de club. Het accordeert voordrachten door de Raad van Commissarissen en kan ook een RvC ontbinden. Het bestuur bestaat onder anderen uit vier certificaathouders – belangrijke aandeelhouders van de club – en drie zogeheten kwaliteitszetels. Die worden ingenomen door vertegenwoordigers van sponsoren, supporters en gemeente.

Hoe nu verder, en hoe terecht is de stellige overtuiging van diverse bronnen binnen de club dat Van den Belt ook zal vertrekken? Voorzitter Cees Anceaux stelt namens het stichtingsbestuur dat een vertrek van wie dan ook hem niet bekend is, net zomin als dat Smid voorzitter gaat worden. ,,Zover is het allemaal nog niet. En of iedereen blijft zitten waar-ie zit? Dat weet je nu eenmaal nooit in het leven."

Slag om de arm

Smid houdt zelf ook een slag om de arm. ,,Er speelt wel wat, maar inhoudelijk kan ik nergens op ingaan. Wel wil ik stellen dat er van een machtsstrijd geen sprake is." De Leeuwarder ondernemer behoedde Cambuur tien jaar geleden met enkele mede-investeerders voor een faillissement. Daarna bouwde hij met directieleden Ard de Graaf (woensdag niet bereikbaar voor commentaar) en Van den Belt aan de wederopstanding van de club, onder meer door het opzetten van een spelersfonds.

Van den Belt vertrok begin 2015 naar FC Twente, maar keerde eind 2016 terug en werd financieel en technisch directeur. Onder zijn leiding beschikt Cambuur dit jaar voor het eerst over een positief eigen vermogen.

Smid vertrok in februari 2018 en kreeg daarna de rol van erevoorzitter. Als de voordracht slaagt, keert hij terug op zijn oude positie. Dat doet hij dan bij een stabiele en sportief en financieel succesvolle club.

LC.nl
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cambuur Groningen op november 26, 2020, 07:16:18
Hmmm ik weet nog niet wat ik hiervan moet vinden. Ype heeft veel voor de club gedaan, maar Gerald weg word ik ook niet vrolijk van. En was er niet iets tussen Sandor en Ype? Waarom komt hij terug? Om ervoor te zorgen dat het stadion snel gebouwd gaat worden? En gaat Gerald dan weg omdat er in zijn ogen te grote risico's worden genomen en we financieel over een paar jaar weer diep in de shit zitten? Vragen vragen vragen, maar gevoelsmatig ben ik hier niet blij mee geloof ik
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Galdiano op november 26, 2020, 07:42:13
Totaal niet blij mee!

Gerald is een kundig man op de juiste plek, hij is veel te belangrijk, en is financieel de beste.
Ype Smid, zal ongetwijfeld een prima kerel zijn, maar veel te veel van emotie, en dat moeten we niet willen! Rust en balans dat hebben we nodig. Ik zeg NEE tegen Smid!!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Eewal op november 26, 2020, 08:12:11
Een stadion wat op losse schroeven staat, bestuurlijke onrust; dit moeten we echt allemaal niet hebben, maar het zal wel met elkaar samenhangen. Als vd Belt weggaat in dit stadium hebben we denk ik een heel groot probleem. Gelukkig staan we bovenaan en voetballen we fantastisch, maar dit is allemaal niet echt fijn nieuws.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op november 26, 2020, 08:13:08
Citaat van: Galdiano op november 26, 2020, 07:42:13
Totaal niet blij mee!

Gerald is een kundig man op de juiste plek, hij is veel te belangrijk, en is financieel de beste.
Ype Smid, zal ongetwijfeld een prima kerel zijn, maar veel te veel van emotie, en dat moeten we niet willen! Rust en balans dat hebben we nodig. Ik zeg NEE tegen Smid!!
Het aanstaande vertrek van Vd Belt voorspelt weinig goeds.
Smid terug lijkt mij voor onze club een doemscenario. Smid terug zal waarschijnlijk een herintreding van Sandor belemmeren. Henk de Jong kennende zou ook hij misschien wel eens zijn conclusies kunnen trekken, waarmee ik zijn vertrek ook niet uitsluit. Smid is een supporter en geen bestuurder, hij laat anderen geen ruimte binnen het bestuur, met andere woorden zeer onverstandig om hem weer binnen te halen in een bestuurlijke functie.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 26, 2020, 08:15:32
Citaat van: Galdiano op november 26, 2020, 07:42:13
Totaal niet blij mee!

Gerald is een kundig man op de juiste plek, hij is veel te belangrijk, en is financieel de beste.
Ype Smid, zal ongetwijfeld een prima kerel zijn, maar veel te veel van emotie, en dat moeten we niet willen! Rust en balans dat hebben we nodig. Ik zeg NEE tegen Smid!!
nu het gekloot met het stadion er is wil Vd belt waarsch helemaal weg. Het was eerder al de bedoeling om te vertrekken als het stadion in de steigers staat. Ype is een mannetje dat weten we en die past niet bij die koster. Ik mag um wel, hij pakt door. Denk dat Vd belt naar blauw wit gaat 90 km verderop als ie weggaat
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 26, 2020, 08:16:35
Citaat van: Vlampiep op november 26, 2020, 08:13:08
Het aanstaande vertrek van Vd Belt voorspelt weinig goeds.
Smid terug lijkt mij voor onze club een doemscenario. Smid terug zal waarschijnlijk een herintreding van Sandor belemmeren. Henk de Jong kennende zou ook hij misschien wel eens zijn conclusies kunnen trekken, waarmee ik zijn vertrek ook niet uitsluit. Smid is een supporter en geen bestuurder, hij laat anderen geen ruimte binnen het bestuur, met andere woorden zeer onverstandig om hem weer binnen te halen in een bestuurlijke functie.
ype was al steeds bij de club betrokken en wou juist henk cs terug
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bernardo op november 26, 2020, 08:35:51
Wie heeft er belang bij om dit te lekken naar de media?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 26, 2020, 08:44:38
Citaat van: Bernardo op november 26, 2020, 08:35:51
Wie heeft er belang bij om dit te lekken naar de media?
zeg het maar
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: zeewolde op november 26, 2020, 08:47:14
Is Ype ook dermate vermogend, samen met een groep vrienden om veel te betekenen voor het stadion in dat opzicht?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 26, 2020, 09:59:05
Het ging ook veel te lang goed, dit gaat doorwerken, deze onrust, tot in de selectie/TS en zijn straks door een ego('s) terug bij af... Als Smid het echt voor de club doet stap hij snel terug en brengt dit via de zelfde kanalen naar buiten, zodat de onrust snel verdwijnt. Hou het a.u.b. zoals het nu is...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op november 26, 2020, 10:07:42
Citaat van: Grijskijkert op november 26, 2020, 09:59:05
Het ging ook veel te lang goed, dit gaat doorwerken, deze onrust, tot in de selectie/TS en zijn straks door een ego('s) terug bij af... Als Smid het echt voor de club doet stap hij snel terug en brengt dit via de zelfde kanalen naar buiten, zodat de onrust snel verdwijnt. Hou het a.u.b. zoals het nu is...
Helemaal mee eens en compliment zoals je het verwoordt.  :scc
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 26, 2020, 10:13:02
Gaat te goed lijkt het wel. Dit soort dingen werpt alles ver terug "meestal"
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 26, 2020, 10:14:49
Citaat van: Grijskijkert op november 26, 2020, 09:59:05
Het ging ook veel te lang goed, dit gaat doorwerken, deze onrust, tot in de selectie/TS en zijn straks door een ego('s) terug bij af... Als Smid het echt voor de club doet stap hij snel terug en brengt dit via de zelfde kanalen naar buiten, zodat de onrust snel verdwijnt. Hou het a.u.b. zoals het nu is...
hest geliek. We weten natuurlijk niet hoe het nu intern gaat he. Ik hoorde verl jaar al dat dat ook niet goed ging !
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Huizen op november 26, 2020, 10:26:59
Prima kerel die Smid, alleen veel te emotioneel. Denkt en spreekt (teveel) als supporter.

Waarom zou Vd Belt nu vertrekken?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: mario op november 26, 2020, 10:42:01
Citaat van: Diemen op november 26, 2020, 10:26:59
Prima kerel die Smid, alleen veel te emotioneel. Denkt en spreekt (teveel) als supporter.

Waarom zou Vd Belt nu vertrekken?
Als van der Belt vertrekt houd ik mijn hart vast. Dit kan allemaal geen goed nieuws zijn en zeker niet voor het stadiondossier.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 26, 2020, 10:58:31
Citaat van: sunderland op november 26, 2020, 10:14:49
hest geliek. We weten natuurlijk niet hoe het nu intern gaat he. Ik hoorde verl jaar al dat dat ook niet goed ging !
Nee dat is ook zo, maar de rust moet nu snel of we in Leeuwarden zeggen ,rap terug... Dus Ype, Gerald en Ard steek de koppen bij elkaar en creëer die rust voor dat het doorwerkt...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Geelblauwstiens op november 26, 2020, 11:18:01
Als iedereen zo snel conclusies trekt uit een stuk in de krant als hier, dan is Cambuur reddeloos verloren. Geen paniek.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 26, 2020, 11:32:34
Citaat van: Geelblauwstiens op november 26, 2020, 11:18:01
Als iedereen zo snel conclusies trekt uit een stuk in de krant als hier, dan is Cambuur reddeloos verloren. Geen paniek.
Het zorgt voor onrust en dat moet de kop ingedrukt worden... Het niet alleen de krant , maar meer de schrijver van het stuk, die schrijft over het algemeen geen onzin.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: poelie-lwd op november 26, 2020, 11:42:31
Ik juich de comeback van Ype van harte toe  :proost
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: YellowBlue op november 26, 2020, 11:52:25
Citaat van: poelie-lwd op november 26, 2020, 11:42:31
Ik juich de comeback van Ype van harte toe  :proost

Ik ook hoor, ik houd van charismatische voorzitters in het voetbal.
Tuurlijk is het vervelend dat Gerald zou vertrekken hierdoor, maar die zou toch al niet tot zijn pensioen blijven.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op november 26, 2020, 12:03:52
Citaat van: YellowBlue op november 26, 2020, 11:52:25
Ik ook hoor, ik houd van charismatische voorzitters in het voetbal.
Tuurlijk is het vervelend dat Gerald zou vertrekken hierdoor, maar die zou toch al niet tot zijn pensioen blijven.
Het ego van Smid is vele malen groter dan het charisma. Zijn dominantie werk verlammend en destructief in een bestuurlijke organisatie. Om kort te gaan Smid zijn ego is groter dan de club.
Maar wil graag toevoegen dat hij daartegen zeer begaan is met de club en dat ook het voortbestaan van de club mede aan hem is te danken.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bankzitter op november 26, 2020, 12:08:39
Laat ik het zo zeggen: promotie is weinig waard als daar geen stabiele organisatie en geen goed (financieel) beleid achterzit. Dan zak je op den duur weer terug zoals na de vorige degradatie.

Blijft nog even afwachten natuurlijk maar het loopt nu prima en zie niet hoe een wijziging in de leiding een verbetering is.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 26, 2020, 12:17:00
Citaat van: Vlampiep op november 26, 2020, 12:03:52
Het ego van Smid is vele malen groter dan het charisma. Zijn dominantie werk verlammend en destructief in een bestuurlijke organisatie. Om kort te gaan Smid zijn ego is groter dan de club.
Maar wil graag toevoegen dat hij daartegen zeer begaan is met de club en dat ook het voortbestaan van de club mede aan hem is te danken.
[/quoteZijn cambuur hart is net zo groot als van de meesten hier. Hij eet Cambuur. Ik denk net als poelie. Geen achterbaks gedoe. We hewwe geen slapjanussen in de selectie anders pakt ie ze aan. Hij creëerde alles voor de Ts en anders betaalde hij het zelf
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 26, 2020, 12:20:44
De meesten kenne smid niet eens maar noemen wel van alles. Verl jaar moesten er spelers komen en dan kwam ype er ook snel bij. Hij pakt door en je ziet hoe dat is gegaan
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Scc4-ever op november 26, 2020, 12:24:25
Ik juich de comeback van Ype ook toe. Maar betekent dit nu echt dat vd belt vertrekt? . Zou jammer zijn opzich. Al weet ik uiteraard niet wat er nu gaande is bestuurlijk gezien. Als er echt onrust is bestuurlijk gezien. Dan moet er iets gebeuren.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cambuur Groningen op november 26, 2020, 12:28:00
Citaat van: sunderland op november 26, 2020, 12:20:44
De meesten kenne smid niet eens maar noemen wel van alles. Verl jaar moesten er spelers komen en dan kwam ype er ook snel bij. Hij pakt door en je ziet hoe dat is gegaan
ik geef toe dat ik Ype onvoldoende ken, maar ik sluit me aan bij Bankzitter: onder het mom van 'never change a winning team': waarom zou je iets veranderen op dit moment? Ik denk dat we het er in ieder geval over eens zijn dat het onrust oplevert, in ieder geval hier onder de supporters.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 26, 2020, 12:29:29
Citaat van: sunderland op november 26, 2020, 12:20:44
De meesten kenne smid niet eens maar noemen wel van alles. Verl jaar moesten er spelers komen en dan kwam ype er ook snel bij. Hij pakt door en je ziet hoe dat is gegaan
Gaat mij meer om de onrust die het oplevert , laten de heren snel duidelijkheid geven... Zodat de anonieme schreeuwers geen onrust binnen de club kunnen veroorzaken.. Mooiste wat mij betreft zou zijn Smid aan boord samen met de Graaf en v/d Belt.. wat mij betreft een super trio!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op november 26, 2020, 12:32:07
lui die er nu zitten en dit lekker die kenne beter meteen weg weze en
de rest mutte we gewoon afwachten
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Batsum op november 26, 2020, 12:33:55
Hou niet zo van die comeback kids.
Ze overschatten zichzelf als zijnde onmisbaar.
Man heeft goede dingen gedaan maar is destijds niet voor niks vertrokken.
Oude wonden kunnen weer gaan zweren.
De geborgenheid die iedereen voelde staat onder druk, het werkplezier zal er onder lijden.
Als het negatief effect heeft op Gerald en of Sanfir dan sijpelt het vanzelf door naar Henk en daarna de spelersgroep,
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op november 26, 2020, 12:58:27
Omroep LEO:

Hedser Kok
@Hedser
Gaat niet goed bij SC Cambuur op bestuurlijk vlak. Machtsstrijd zoals @GerardBos vanochtend beschreef eist nu als slachtoffers. Gerald vd Belt zal opstappen.

Hedser Kok
@Hedser
Henk de Jong not amused! "Gerald vd Belt is een topbestuurder en daar gaat het stichtingsbestuur aan voorbij!"

Ervan uitgaande dat dit klopt, daar heb je het gedonder al... Volgens mij precies iets wat we nu niet kunnen gebruiken, zowel de onrust als het opstappen van Van den Belt.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op november 26, 2020, 13:03:43
betrokken personen zeggen er zelf niets over het is allemaal gissen
door de jonalisten
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Eewal op november 26, 2020, 13:04:56
Bestuurlijke onrust kan ook weer gevolgen voor het nieuwe stadion; DD en Van Wijnen zitten ook niet te wachten op deze poppenkast...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bernardo op november 26, 2020, 13:07:23
Denk dat er op de achtergrond veel meer, geloof niet meer dat het mislukken van het stadion alleen bij Wijckerveste ligt. Komt allemaal wel heel kort na elkaar 
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op november 26, 2020, 13:40:27
die koster heeft dit allemaal naar buiten gebacht wat denk ie er mee te bereiken
is mijn vraag. mag je nooit doen is mijn mening
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op november 26, 2020, 13:47:19
arjen de boer
@arjendeboer12
Maandagmiddag een digitale vergadering waarin @YpeSmid wordt voorgedragen door Stichtingsbestuur als voorzitter RvC van
@SCCambuurLwd Dezelfde stichting neemt daar vervolgens een besluit over. De prijs die men hiervoor betaald is het vertrek van Gerald van den Belt.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Treb op november 26, 2020, 13:49:53
Dat zal dan ook een streep door het stadion betekenen denk ik.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: mario op november 26, 2020, 13:51:32
Citaat van: Treb op november 26, 2020, 13:49:53
Dat zal dan ook een streep door het stadion betekenen denk ik.
Onvoorstelbaar wat er nu op kort termijn allemaal gebeurd. Hoe is dit mogelijk en wat staat ons nog meer te wachten. Ik vrees met grote vreze...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op november 26, 2020, 14:22:24
Reactie Henk vanaf 3:23:


Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cambuur Groningen op november 26, 2020, 14:26:32
Citaat van: Collingwood op november 26, 2020, 14:22:24
Reactie Henk vanaf 3:23:


Eigenlijk zegt Henk heel netjes: wat een domme beslissing.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Treb op november 26, 2020, 14:38:46
Maar is de kogel al definitief door de kerk dan?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: mario op november 26, 2020, 14:49:39
Citaat van: Treb op november 26, 2020, 14:38:46
Maar is de kogel al definitief door de kerk dan?
1 en 1 = 2. Hij wordt door het stichtingsbestuur voorgedragen en ze mogen hier zelf over stemmen. Zeg het maar.

Dat Ype terugkomt heb ik op zichzelf geen bezwaar tegen maar dat Gerald opstapt (op zou stappen) vind ik een enorme aderlating.
De vorige keer toen van der Belt naar Twente vertrok, ging het rap berg afwaarts. Om over het stadion dossier maar niet te spreken.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op november 26, 2020, 14:51:49
Zou Ype vinden dat van der Belt te weinig risico neemt t.o.v. het stadion? En wil hij dat wel doen?

Zo maar een wilde gedachte
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Treb op november 26, 2020, 14:58:42
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op november 26, 2020, 14:51:49
Zou Ype vinden dat van der Belt te weinig risico neemt t.o.v. het stadion? En wil hij dat wel doen?

Zo maar een wilde gedachte

Dat dacht ik ook. Je kan zeggen van Ype wat je wilt, maar hij heeft wel een geel blauw hart.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: hobbes op november 26, 2020, 15:01:06
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op november 26, 2020, 14:51:49
Zou Ype vinden dat van der Belt te weinig risico neemt t.o.v. het stadion? En wil hij dat wel doen?

Zo maar een wilde gedachte

30km verderop hangt het stadion nu als een molensteen om de nek, je moet je dan afvragen of dat het risico waard is.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Galdiano op november 26, 2020, 15:15:09
Een kundig bestuurder laat zich niet leiden door emoties. Dit is precies zoals Van den Belt is.
Smid is te veel supporter om goed te besturen. Prima dat hij iets wil doen voor de club, maar als bestuurder zie ik hem niet graag terug komen.

Er is al tijden gedoe rondom die Jan Koster, schop die er gewoon eens simpelweg uit!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: justremco op november 26, 2020, 15:31:55
Citaat van: Cambuur Groningen op november 26, 2020, 12:28:00
ik geef toe dat ik Ype onvoldoende ken, maar ik sluit me aan bij Bankzitter: onder het mom van 'never change a winning team': waarom zou je iets veranderen op dit moment? Ik denk dat we het er in ieder geval over eens zijn dat het onrust oplevert, in ieder geval hier onder de supporters.

Waarom we iets moeten "veranderen" heeft waarschijnlijk met het feit te maken dat we al een tijdje zonder voorzitter opereren....
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Galdiano op november 26, 2020, 15:35:27
Waarom gaat het stichting bestuur onder leiding van Cees Anceaux tegen de wind invaren. Het gehele bestuur en RVC vinden het geen goed idee, maar het stichting bestuur wil het toch doordrukken. Dat kan toch niet?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bernardo op november 26, 2020, 15:43:47
Citaat van: Galdiano op november 26, 2020, 15:35:27
Waarom gaat het stichting bestuur onder leiding van Cees Anceaux tegen de wind invaren. Het gehele bestuur en RVC vinden het geen goed idee, maar het stichting bestuur wil het toch doordrukken. Dat kan toch niet?

Heeft de huidige rvc nog wel wat te zeggen, die hadden een paar maanden geleden toch al hun portefeuille beschikbaar gesteld omdat ze het niet eens waren met het beleid.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Destroyer op november 26, 2020, 15:59:37
Citaat van: justremco op november 26, 2020, 15:31:55
Waarom we iets moeten "veranderen" heeft waarschijnlijk met het feit te maken dat we al een tijdje zonder voorzitter opereren....

Vermogen van Smid, zal dit meespelen?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bankzitter op november 26, 2020, 16:00:15
Afgezien van het stadion en eventueel corona-perikelen wat voor  mij allemaal externe oorzaken zijn: financieel is het beleid solide en sportief loopt het ook al een aantal transferperiodes uitstekend zonder grote risico's.

Dus waar kan er kritiek of onenigheid over zijn dan?

En een eenmalig injectie lijkt mooi, maar ik heb liever goed beleid over een langdurige periode.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Destroyer op november 26, 2020, 16:01:08
Citaat van: Treb op november 26, 2020, 13:49:53
Dat zal dan ook een streep door het stadion betekenen denk ik.

Waarom? Ik denk juist tegenovergestelde
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op november 26, 2020, 16:06:09
Citaat van: Bernardo op november 26, 2020, 08:35:51
Wie heeft er belang bij om dit te lekken naar de media?

Kamp Jan Koster en Van der belt. Misschien dat de media druk geeft op de beslissingen om ype  aan te stellen
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: vialli op november 26, 2020, 16:09:22
We meenden dat we het zo goed op de rit hadden, elftal draait prima, nieuw stadion in het
vooruitzicht maar alles valt schijnbaar weer in duigen. Straks geen nieuw stadion en het
oude niet door de keuring. Één ding is zeker, al die trouwe supporters worden de dupe.
Hopelijk komen ze er op een fatsoenlijke manier uit want het voortbestaan van onze club
staat wel op het spel.  ;( ;(
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bernardo op november 26, 2020, 16:12:27
Citaat van: Lore op november 26, 2020, 16:06:09
Kamp Jan Koster en Van der belt. Misschien dat de media druk geeft op de beslissingen om ype  aan te stellen

Ik verbaas mij erover dat Koster er nog steeds zit, dit was in juni 2019, of heeft hij na de tijd toch weer aangegeven te blijven?

https://www.lc.nl/sport/Crisis-bij-Cambuur-drie-leden-raad-van-commissarissen-stappen-op-24542550.html
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: michello op november 26, 2020, 16:13:16
Citaat van: vialli op november 26, 2020, 16:09:22
We meenden dat we het zo goed op de rit hadden, elftal draait prima, nieuw stadion in het
vooruitzicht maar alles valt schijnbaar weer in duigen. Straks geen nieuw stadion en het
oude niet door de keuring. Één ding is zeker, al die trouwe supporters worden de dupe.
Hopelijk komen ze er op een fatsoenlijke manier uit want het voortbestaan van onze club
staat wel op het spel.  ;( ;(


Natuurlijk komt het goed. Overal komen dit soort situaties voor. Het voetbal gaat gewoon door en daar zie ik niet zomaar een ineenstorting aankomen. Wat wel vervelend is, is dat Ard wel zal blijven zitten maar het er ook niet mee eens is. Dat lijkt me ook niet goed voor de verhoudingen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: mario op november 26, 2020, 16:20:51
Kan iemand mij uitleggen waarom RvC, Directie en Stichtingsbestuur niet met elkaar door 1 deur kunnen? Ik begrijp er niets van.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 26, 2020, 16:26:31
Ging de directeur van Zwolle niet weg
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 26, 2020, 16:38:32
Citaat van: sunderland op november 26, 2020, 16:26:31
Ging de directeur van Zwolle niet weg
Welke directeur?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 26, 2020, 16:39:42
Citaat van: Bernardo op november 26, 2020, 15:43:47
Heeft de huidige rvc nog wel wat te zeggen, die hadden een paar maanden geleden toch al hun portefeuille beschikbaar gesteld omdat ze het niet eens waren met het beleid.
idd speelt al heel lang. Ype zegt wat ie vind. Schijnheiligheid past beter.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 26, 2020, 16:40:15
Citaat van: Grijskijkert op november 26, 2020, 16:38:32
Welke directeur?
voorzitter ??
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 26, 2020, 16:46:09
Citaat van: sunderland op november 26, 2020, 16:26:31
Ging de directeur van Zwolle niet weg
Citaat van: sunderland op november 26, 2020, 16:40:15
voorzitter ??
Verwarrend nu.... wat moet v/d Belt daar worden ,directeur of voorzitter of beide...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Delamere op november 26, 2020, 16:52:06
Sportief en financieel gaat het sinds de komst van Gerald vd Belt geweldig. Dus besluit je Gerald van den Belt slachtofferen voor Ype Smid. Wat een stelletje onnozelen in dat stichtingsbestuur.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op november 26, 2020, 16:54:54
Ja en een stadion is op dit moment van de baan. En daarmee ook de toekomst. Dus maar even afwachten tot we alle ins en outs weten voor je conclusies trekt.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: herr kunkel op november 26, 2020, 16:57:47
Totale instorting is een feit. Veroorzaakt door een stel fucking incompetente rukkers van dat stichtingbestuur. Hoe stop je die lui, dat is bovenliggend vraagstuk.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Treb op november 26, 2020, 17:02:36
Citaat van: herr kunkel op november 26, 2020, 16:57:47
Totale instorting is een feit.

Bitsje voorbarig niet?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 26, 2020, 17:05:52
Citaat van: Grijskijkert op november 26, 2020, 16:46:09
Verwarrend nu.... wat moet v/d Belt daar worden ,directeur of voorzitter of beide...
wmb geen van beide. Welke knakkers gingen daar aftreden? Weet jij toch
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bernardo op november 26, 2020, 17:08:16
Citaat van: sunderland op november 26, 2020, 17:05:52
wmb geen van beide. Welke knakkers gingen daar aftreden? Weet jij toch

Voorzitter gaat eind van het seizoen weg bij PEC.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: herr kunkel op november 26, 2020, 17:08:25
Citaat van: Treb op november 26, 2020, 17:02:36
Bitsje voorbarig niet?

Ben bang van niet....! dit werkt als een mokerslag door. Tien jaar opbouw naar de Filistijnen. Wat bezielt die lui en onder welke stoeptegel lig je dan? 
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op november 26, 2020, 17:17:12
Citaat van: Treb op november 26, 2020, 17:02:36
Bitsje voorbarig niet?
Het stichtingsbestuur lijkt een coupe te plegen met het voordragen van Smid als voorzitter van de RvC.
Dit bestuur bestaat uit de zwager en een aantal vriendjes van Smid. Dit gaat niet goed en zal hoe dan ook doorwerken binnen de club en borrelen we weer onder naar de tijden van bestuurlijke incompetentie.
Dag Vd Belt, dag financieel goede positie, dag stadion, dag mooie club.


Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 26, 2020, 17:19:03
Citaat van: Bernardo op november 26, 2020, 17:08:16
Voorzitter gaat eind van het seizoen weg bij PEC.
meende eerder al deze winter
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 26, 2020, 17:20:11
Citaat van: Vlampiep op november 26, 2020, 17:17:12
Het stichtingsbestuur lijkt een coupe te plegen met het voordragen van Smid als voorzitter van de RvC.
Dit bestuur bestaat uit de zwager en een aantal vriendjes van Smid. Dit gaat niet goed en zal hoe dan ook doorwerken binnen de club en borrelen we weer onder naar de tijden van bestuurlijke incompetentie.
Dag Vd Belt, dag financieel goede positie, dag stadion, dag mooie club.
beetje voorbarig niet
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 26, 2020, 17:21:52
Ik hef Vd belt nog nergens horen zeggen dat ie dan opstapt. Hij heeft wel eens aangegeven wat anders te willen. Hij is helemaal geen type die zomaar opstapt.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: herr kunkel op november 26, 2020, 17:24:18
Vlampiep heeft gelijk. We worden weer een 'cowboy clubke', geleid door de waan van de dag. De betrouwbaarheid van het weerbericht kent een langere termijn dan de visie van deze lui. Ik beschouw dit als een zwarte dag.  #Egomaaktmeerkapotdanjeliefis
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: herr kunkel op november 26, 2020, 17:25:59
Citaat van: sunderland op november 26, 2020, 17:21:52
Ik hef Vd belt nog nergens horen zeggen dat ie dan opstapt. Hij heeft wel eens aangegeven wat anders te willen. Hij is helemaal geen type die zomaar opstapt.

maak je maar geen zorgen, die is zijn lockertje al aan het uitruimen
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: AL op november 26, 2020, 17:34:30
Citaat van: Galdiano op november 26, 2020, 07:42:13
Totaal niet blij mee!

Gerald is een kundig man op de juiste plek, hij is veel te belangrijk, en is financieel de beste.
Ype Smid, zal ongetwijfeld een prima kerel zijn, maar veel te veel van emotie, en dat moeten we niet willen! Rust en balans dat hebben we nodig. Ik zeg NEE tegen Smid!!

Helemaal mee eens!!!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Destroyer op november 26, 2020, 17:38:53
Citaat van: herr kunkel op november 26, 2020, 17:24:18
Vlampiep heeft gelijk. We worden weer een 'cowboy clubke', geleid door de waan van de dag. De betrouwbaarheid van het weerbericht kent een langere termijn dan de visie van deze lui. Ik beschouw dit als een zwarte dag.  #Egomaaktmeerkapotdanjeliefis


Mensen mensen,  is het niet beter om eerst feiten af te wachten dan zo paniek te zaaien?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op november 26, 2020, 17:39:52
Citaat van: herr kunkel op november 26, 2020, 16:57:47
Totale instorting is een feit. Veroorzaakt door een stel fucking incompetente rukkers van dat stichtingbestuur. Hoe stop je die lui, dat is bovenliggend vraagstuk.

Leg eens uit herr kunkel. Je roept nu maar wat zonder een verdere onderbouwing.

Onder vd Belt boeken we financieel succes maar het stadion is verder weg dan ooit. Daar gaat Cambuur toch ook niet helemaal vrij uit lijkt mij. Het nieuw te bouwen stadion werd gebracht als een feit en nu is er niks. Ik ben wel benieuwd welke koers Ype wil varen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: herr kunkel op november 26, 2020, 17:40:04
Ok prima.. dan nog even paar dagen kop in het zand
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cambuur Groningen op november 26, 2020, 17:43:08
Citaat van: Destroyer op november 26, 2020, 17:38:53

Mensen mensen,  is het niet beter om eerst feiten adg te wachten dan zo paniek te zaaien?
Tuurlijk, maar door wie wordt die paniek veroorzaakt? Waarom op dit moment deze keuze maken? Met uitzondering van de tegenvaller rondom het stadion was het hosanna. Dan kan ik alleen maar denken dat het met het stadion te maken heeft. Maar goed.. je hebt gelijk, eerst maar kijken wat er precies speelt, maar het geeft in ieder geval bij mij niet een fijn gevoel.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: mario op november 26, 2020, 17:45:36
Citaat van: herr kunkel op november 26, 2020, 17:40:04
Ok prima.. dan nog even paar dagen kop in het zand
Je bent zo zeker van je zaak. Heb jij meer informatie?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: herr kunkel op november 26, 2020, 17:48:14
Citaat van: De Gast op november 26, 2020, 17:39:52
Leg eens uit herr kunkel. Je roept nu maar wat zonder een verdere onderbouwing.

Onder vd Belt boeken we financieel succes maar het stadion is verder weg dan ooit. Daar gaat Cambuur toch ook niet helemaal vrij uit lijkt mij. Het nieuw te bouwen stadion werd gebracht als een feit en nu is er niks. Ik ben wel benieuwd welke koers Ype wil varen.
ik roep helemaal niet zomaar wat. Vd Belt is niet verantwoordelijk voor falen Wyckerveste. Hij is er wel verantwoordelijk voor dat er schuld van 6 miljoen euro is weggewerkt terwijl club is gegroeid tot symbool van trots en eensgezindheid. Met Smid aan bewind is dat einde oefening. Thats simple. Die man is een zeer succesvol.ondernemer maar heeft een pesthekel aan oppositie... 1 & 1 = 2
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bernardo op november 26, 2020, 17:49:34
Citaat van: herr kunkel op november 26, 2020, 17:48:14
ik roep helemaal niet zomaar wat. Vd Belt is niet verantwoordelijk voor falen Wyckerveste. Hij is er wel verantwoordelijk voor dat er schuld van 6 miljoen euro is weggewerkt terwijl club is gegroeid tot symbool van trots en eensgezindheid. Met Smid aan bewind is dat einde oefening. Thats simple. Die man is een zeer succesvol.ondernemer maar heeft een pesthekel aan oppositie... 1 & 1 = 2

Smid heeft natuurlijk ook een heel groot aandeel gehad in het wegwerken van de schulden.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op november 26, 2020, 17:49:51
Citaat van: sunderland op november 26, 2020, 17:20:11
beetje voorbarig niet
Ik hoop echt dat ik er volledig naast zit met mijn kijk op dit gebeuren en het verloop hiervan, maar Smid is geen bestuurder en zal met zijn dominantie anderen geen ruimte geven binnen de Raad.
Persoonlijk ben ik van overtuigd dat dit dan ook doorwerkt en hierdoor binnen de club onwerkbare situaties kunnen ontstaan waarin sommigen dan ook weer conclusies trekken en vertrekken.
De club heeft de slapende Reus gereanimeerd en weer volledig tot leven weten te brengen.
Jammer dat het stichtingsbestuur nu heeft besloten over te gaan tot euthanasie van deze prachtige reus.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op november 26, 2020, 17:51:32
Citaat van: herr kunkel op november 26, 2020, 17:08:25
Ben bang van niet....! dit werkt als een mokerslag door. Tien jaar opbouw naar de Filistijnen. Wat bezielt die lui en onder welke stoeptegel lig je dan?

Ik ben wel benieuwd hoe jij reageert als je de trein hebt gemist of de bezorger geen majo bij de patat heeft gedaan.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op november 26, 2020, 17:55:43
Citaat van: Vlampiep op november 26, 2020, 17:49:51
Ik hoop echt dat ik er volledig naast zit met mijn kijk op dit gebeuren en het verloop hiervan, maar Smid is geen bestuurder en zal met zijn dominantie anderen geen ruimte geven binnen de Raad.
Persoonlijk ben ik van overtuigd dat dit dan ook doorwerkt en hierdoor binnen de club onwerkbare situaties kunnen ontstaan waarin sommigen dan ook weer conclusies trekken en vertrekken.
De club heeft de slapende Reus gereanimeerd en weer volledig tot leven weten te brengen.
Jammer dat het stichtingsbestuur nu heeft besloten over te gaan tot euthanasie van deze prachtige reus.

Ik kan het niet allemaal overzien, maar het lijkt mij toch echt bijzonder als de kandidaat van het stichtingbestuur op zoveel weerstand loopt, dan je dan de kandidatuur gewoon door zet? Daar moet iets meer achter zitten dan nu lijkt?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: herr kunkel op november 26, 2020, 18:03:34
Citaat van: mario op november 26, 2020, 17:45:36
Je bent zo zeker van je zaak. Heb jij meer informatie?
Laat ik het zo zeggen. Ik heb enkele reacties vanuit Cambuur idd.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: herr kunkel op november 26, 2020, 18:04:15
Citaat van: Lore op november 26, 2020, 17:51:32
Ik ben wel benieuwd hoe jij reageert als je de trein hebt gemist of de bezorger geen majo bij de patat heeft gedaan.
Dit gaat niet om.een bak patat.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: speculeter op november 26, 2020, 18:17:09
Wat ik mij afvraag....
Hoe kan een stichtingsbestuur zoveel invloed hebben?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op november 26, 2020, 18:23:58
Citaat van: herr kunkel op november 26, 2020, 17:48:14
ik roep helemaal niet zomaar wat. Vd Belt is niet verantwoordelijk voor falen Wyckerveste. Hij is er wel verantwoordelijk voor dat er schuld van 6 miljoen euro is weggewerkt terwijl club is gegroeid tot symbool van trots en eensgezindheid. Met Smid aan bewind is dat einde oefening. Thats simple. Die man is een zeer succesvol.ondernemer maar heeft een pesthekel aan oppositie... 1 & 1 = 2

De bouw van het stadion is toch wel zo'n beetje gebracht als een voldongen feit terwiljl er nog allerlei overeenkomsten moesten worden gesloten. Dat had toch veel duidelijker gecommuniceerd moeten worden. Vind dat echt stuntelig. Ook zeker van Cambuurs kant.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: herr kunkel op november 26, 2020, 18:37:35
Het bleef juist angstvallig stil..en ik denk dat dit ook te maken heeft met Cambuurbeleid om er financieel, dus als participant om de Wyckerveste exploitatie rond te krijgen zeer terughoudend mee om te gaan. Dus niet extra financieren. Zou me niet verbazen dat Smid cs wel de geldbuidel trekken en dat ontwikkeling stadion nu wellicht wordt vlotgetrokken maar dat we over een paar jaar met de gebakken peren zitten. Lees giga hoge lasten.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Andy King op november 26, 2020, 19:10:12
Grote vraag is natuurlijk waarom het een het ander uitsluit. Waarom kunnen vd Belt en Smit niet samen in de organisatie? Een beetje duidelijkheid hierin van beide kanten zou fijn zijn. Gerald vd Belt is m.i. een topper voor een club als Cambuur. Zou ook prima bij een club als Feyenoord of Utrecht passen. Ype Smit heeft natuurlijk ook zijn verdiensten voor de club. Dat mogen we niet vergeten. Misschien samen (met Ard de Graaf) maar eerst eens rond de tafel?!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: moodygrunn op november 26, 2020, 20:11:01
Zoals ik het nu lees is het de taak van het stichtingsbestuur ( Hayo Apotheker, Dirk Bootsma, Cees Anceaux, Dirk Visser en Cees Jansma, althans dit was de samenstelling in juni 2019 https://www.omropfryslan.nl/nieuws/890354-cambuur-directeur-de-graaf-dit-vervelend-voor-de-club (https://www.omropfryslan.nl/nieuws/890354-cambuur-directeur-de-graaf-dit-vervelend-voor-de-club)) om de nieuwe Raad van commissarissen samen te stellen (was voorheen 3 personen, wordt 5).

Hierbij hoort ook de keuze van het kiezen voor een voorzitter. Volgens Arjen de Boer kan het huidige stichtingsbestuur goed opschieten met Ype en wordt hij daarom voorgedragen voor de rol van Voorzitter van de RvC. Los van het feit of dit de juiste grondslag is voor een benoeming, lijkt het stichtingsbestuur volledig voorbij te gaan aan de interne wrevel die de komst van Ype teweeg zou brengen.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb waardering voor het werk wat Ype destijds voor de club heeft verricht, de bijbehorende prestaties die daaruit voortvloeiden en het erevoorzitterschap dat hierbij past. Ik vind alleen ook dat het stichtingsbestuur met een openbare verklaring mag komen waarom Ype de enige geschikte kandidaat is, zelfs als zijn komst het vertrek van meerdere leden van de RvC en Directie tot gevolg zou hebben. Zijn er dat werkelijk geen anderen?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bob Paisley op november 26, 2020, 20:33:57
Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden..
Ype heeft veel betekend voor Cambuur en ik ben overtuigd dat hij dat weer kan.
Maar er ontstaat hierdoor wel veel wrijving....
Het zou toch beter zijn dat de mensen wat meer openheid van zaken geven..
Iedereen is nu aan het gissen en als club staan we er weer mooi op voor de media..
Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 26, 2020, 20:42:01
Precies " ik wil het niet" kom dan ook naar buiten met waarom. Ik verwacht bijna dat hij nu binnenkort opstapt. Hoop het zeker niet
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: moodygrunn op november 26, 2020, 20:42:47
Enige wat ik me nog kan voorstellen is dat Ype een club investeerders klaar heeft staat om het verschil van 3miljoen te overbruggen zodat wyckerveste uitgekocht kan worden, maar dat daar tegenover wel directe invloed moet staan
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 26, 2020, 20:44:11
Wees niet Su dwars en gaan praten
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 26, 2020, 20:45:00
Citaat van: moodygrunn op november 26, 2020, 20:42:47
Enige wat ik me nog kan voorstellen is dat Ype een club investeerders klaar heeft staat om het verschil van 3miljoen te overbruggen zodat wyckerveste uitgekocht kan worden, maar dat daar tegenover wel directe invloed moet staan
ype zal nooit en te nimmer geld in een ander steken om uit te kopen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bankzitter op november 26, 2020, 21:09:15
Citaat van: moodygrunn op november 26, 2020, 20:42:47
Enige wat ik me nog kan voorstellen is dat Ype een club investeerders klaar heeft staat om het verschil van 3miljoen te overbruggen zodat wyckerveste uitgekocht kan worden, maar dat daar tegenover wel directe invloed moet staan

En dan is dus de club weer afhankelijk van mensen die op korte termijn een boost geven maar op langere termijn maar weer moet zien hoe het loopt. We zijn eindelijk uit de schulden, geen garantie dat nieuwe leiding niet weer onverantwoorde risico's neemt.
Dan ben je terug bij af.

Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Noordcambuur op november 26, 2020, 21:15:13
Nergens om van der Belt hoor maar een tijdje geleden had hij nog in de media verteld dat in april van van 2021 een begin zou worden gemaakt met de bouw van het nieuwe stadion.
En 2 weken later gaat het niet meer door.
Er zijn veel fouten gemaakt en van der Belt is de verantwoordelijk hier voor.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: PePe op november 26, 2020, 21:24:34
Gerald staat voor degelijk besturen. Misschien vind Ype het nu noodzakelijk om een sprint te trekken? Waarin Gerald zich niet kan vinden? Zou het jammer vinden dat Gerald vertrekt..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op november 26, 2020, 21:51:34
Citaat van: Noordcambuur op november 26, 2020, 21:15:13
Nergens om van der Belt hoor maar een tijdje geleden had hij nog in de media verteld dat in april van van 2021 een begin zou worden gemaakt met de bouw van het nieuwe stadion.
En 2 weken later gaat het niet meer door.
Er zijn veel fouten gemaakt en van der Belt is de verantwoordelijk hier voor.
Euuuuuuuh, gaat het verder nog wel goed met je. In ieder geval van harte beterschap.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op november 26, 2020, 21:59:46
Citaat van: PePe op november 26, 2020, 21:24:34
Gerald staat voor degelijk besturen. Misschien vind Ype het nu noodzakelijk om een sprint te trekken? Waarin Gerald zich niet kan vinden? Zou het jammer vinden dat Gerald vertrekt..
Ik zou het jammer vinden (understatement) als henk vertrekt als gerald vertrekt
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cambuur Groningen op november 26, 2020, 22:07:22
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op november 26, 2020, 21:59:46
Ik zou het jammer vinden (understatement) als henk vertrekt als gerald vertrekt
henk hield zich netjes maar volgens mij vindt hij het niets. En van de 547 reageerders op LC.nl vindt 96 procent het geen goed idee dat Smid terug komt en daardoor Gerald vertrekt. Dat is nogal een hoog percentage.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op november 26, 2020, 22:15:05
Als Smit er voor kan zorgen dat het nieuwe stadion kan worden vlot getrokken moet je het altijd doen. Dit gestuntel duurt nu al veel te lang.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cambuur Groningen op november 26, 2020, 22:19:49
Citaat van: De Gast op november 26, 2020, 22:15:05
Als Smit er voor kan zorgen dat het nieuwe stadion kan worden vlot getrokken moet je het altijd doen. Dit gestuntel duurt nu al veel te lang.
ook als Gerald dan vertrekt? En wie weet wat dat met Henk/Sandor doet? Het stadion vlot trekken moet toch niet van 1 persoon afhankelijk zijn lijkt me.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 26, 2020, 22:28:33
Citaat van: Cambuur Groningen op november 26, 2020, 22:07:22
henk hield zich netjes maar volgens mij vindt hij het niets. En van de 547 reageerders op LC.nl vindt 96 procent het geen goed idee dat Smid terug komt en daardoor Gerald vertrekt. Dat is nogal een hoog percentage.
waarom weet die topkrant dan niet wat er speelt. Beetje journalist weet toch beetje wat er speelt. Hadden ze allang kunnen weten, zelfde als stadion
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cambuur Groningen op november 26, 2020, 22:31:15
Citaat van: sunderland op november 26, 2020, 22:28:33
waarom weet die topkrant dan niet wat er speelt. Beetje journalist weet toch beetje wat er speelt. Hadden ze allang kunnen weten, zelfde als stadion
ik zeg niets over de kwaliteit van journalisten van LC, daar gaat het mij niet om: er zullen een paar man misschien een stem dubbel uitgebracht hebben maar het lijkt mij veilig om te stellen dat de meerderheid het niet verstandig vindt wat er nu staat te gebeuren.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Galdiano op november 26, 2020, 22:33:38
Ik heb de hele tijd zo'n "wij van WC eend adviseren WC eend" gevoel.
RVC en bestuur moeten toch niet overruled worden door het stichting bestuur?
Hoe kun je zo'n bom laten vallen.

Wie kan trouwens de toezichthouder van de stichting? Of kunnen die alles maar zomaar doen zonder enig mandaat?  8P
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Yellow Army op november 27, 2020, 00:40:04
Dit is natuurlijk puur vriendjespolitiek bedrijven door het stichtingsbestuur. Dit zijn dus mensen die het beter voor hebben met hun vriendjes dan met de club.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Delfzijl/Cambuur op november 27, 2020, 01:27:01
Citaat van: herr kunkel op november 26, 2020, 17:25:59
maak je maar geen zorgen, die is zijn lockertje al aan het uitruimen
Sorry Kunkel, kan zijn dat ik er volledig naast zit..maar jij bent nu in 1 keer superactief hier, en ik vind je postings verdomd negatief.
Misschien ligt het aan mij...srry dan, maar ik vind dat je je wel een beetje meer Cambuur minded mag opstellen hier.
En dat is geen kop in het zand steken, maar gewoon verwerken van klote nieuws.


Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Destroyer op november 27, 2020, 06:15:04
Citaat van: Cambuur Groningen op november 26, 2020, 22:19:49
ook als Gerald dan vertrekt? En wie weet wat dat met Henk/Sandor doet? Het stadion vlot trekken moet toch niet van 1 persoon afhankelijk zijn lijkt me.

Het besef moet natuurlijk wel.zijn en met alle respect, Sandor en Henk zijn passanten. Het nieuwe stadion is onze toekomst voor iedereen die onze club een warm hart toedraagt. Hier zonder gaat de club dood.

We zullen zien wat nu de echte reden is.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Destroyer op november 27, 2020, 06:19:16
Citaat van: Noordcambuur op november 26, 2020, 21:15:13
Nergens om van der Belt hoor maar een tijdje geleden had hij nog in de media verteld dat in april van van 2021 een begin zou worden gemaakt met de bouw van het nieuwe stadion.
En 2 weken later gaat het niet meer door.
Er zijn veel fouten gemaakt en van der Belt is de verantwoordelijk hier voor.

Dat is enorm zwart wit denken maar het verbaas me niet dat hij wellicht niet genoeg overtuigingskracht heeft om bepaalde ddeals rond krijgt. Het is een goede bestuurder maar heeft geen groot eigen vermogen zoals Smid. Geld maakt nou eenmaal wel macht.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: zeewolde op november 27, 2020, 06:56:57
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op november 27, 2020, 01:27:01
Sorry Kunkel, kan zijn dat ik er volledig naast zit..maar jij bent nu in 1 keer superactief hier, en ik vind je postings verdomd negatief.
Misschien ligt het aan mij...srry dan, maar ik vind dat je je wel een beetje meer Cambuur minded mag opstellen hier.
En dat is geen kop in het zand steken, maar gewoon verwerken van klote nieuws.
dat idee had ik ook al. Normaal kan hij zoveel goede infobgeven over het stadion.

Als ik het zo lees denk ik te weten wie zijn bron is voor al die info.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bankzitter op november 27, 2020, 07:25:10
Citaat van: Destroyer op november 27, 2020, 06:19:16
Dat is enorm zwart wit denken maar het verbaas me niet dat hij wellicht niet genoeg overtuigingskracht heeft om bepaalde ddeals rond krijgt. Het is een goede bestuurder maar heeft geen groot eigen vermogen zoals Smid. Geld maakt nou eenmaal wel macht.

Maar zitten we om geld te springen als we daarmee niet mee zelfstandig genoeg blijven om het huidige beleid voort te kunnen zetten?
Geen schuld meer en schrijven zwarte cijfers.

Als we geld te kort komen door bijv. Corona, dan kunnen we in de winter dat nog wel dichten door een speler van boven de 5 ton te verkopen.

En voor het stadion: de business case is rendabel of dat is 'ie niet. Om dat gat  "kunstmatig" door een externe geldschieter te laten overbruggen is  geen goed idee. Hier vraag me ook af wat het negatieve effect van Corona is wat vooral de "leisure"hard treft. En bioscopen ed. zouden juist moeten gaan investeren in deze nieuwe locatie. Hoe snel dat zich hersteld, weet niemand.

En tenslotte: his nu al een aantal jaren heerlijk stabiel bestuurlijk en financieel. Sportief kon het beter maar we hebben het dieptepunt daar ook wel gehad. Het is niet gezegd dat na een wisseling van de wacht we voorlopig weer van het gedonder af zijn. Wat ik begrijp roept ook de persoon van Ype nogal wat weerstand op en kan zo maar zijn dat de machtstijd daarmee niet klaar is en over 1/2 jaar het roer weer omgaat.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 27, 2020, 08:19:12
We zullen binnenkort wel horen waarom Vd belt dit doet. Zou ype zijn stadion portefeuille overnemen ofzoiets. Naja bestuurlijk moet het op te lossen zijn. Tis niet zo dat Harry Vd laan of ogbeche niet blijven
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Noordcambuur op november 27, 2020, 08:26:37
Citaat van: De Gast op november 26, 2020, 22:15:05
Als Smit er voor kan zorgen dat het nieuwe stadion kan worden vlot getrokken moet je het altijd doen. Dit gestuntel duurt nu al veel te lang.
nou dat klopt helemaal het blijft maar aan modderen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: YellowBlue op november 27, 2020, 08:27:08
Citaat van: herr kunkel op november 26, 2020, 17:48:14
ik roep helemaal niet zomaar wat. Vd Belt is niet verantwoordelijk voor falen Wyckerveste. Hij is er wel verantwoordelijk voor dat er schuld van 6 miljoen euro is weggewerkt terwijl club is gegroeid tot symbool van trots en eensgezindheid. Met Smid aan bewind is dat einde oefening. Thats simple. Die man is een zeer succesvol.ondernemer maar heeft een pesthekel aan oppositie... 1 & 1 = 2

Zonder Smid en consorten was Cambuur al lang failliet! Gerald heeft al meerdere keren aangegeven niet eeuwig bij Cambuur te blijven.
Ik vind het ook jammer maar ook hij is gewoon passant.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: herr kunkel op november 27, 2020, 08:32:08
Citaat van: zeewolde op november 27, 2020, 06:56:57
dat idee had ik ook al. Normaal kan hij zoveel goede infobgeven over het stadion.

Als ik het zo lees denk ik te weten wie zijn bron is voor al die info.

jongens, ik struin hier echt al enige tijd rond. Negatief, in the end heb je gelijk: ik ben dan ook erg chagrijnig over hoe het nu gaat en dat baart me zorgen. Betrokkenheid slaat wellicht wat in het rood.  Waar ik mij o.a. zo druk over maak is het feit dat er via schijnbare achterkamerconstructies getornd wordt aan iets wat na vele decennia van wanbeleid is losgetrokken. Na 2009: laatste inferno tijdperk na het overlijden van Jan Riedstra is er echt schoon schip gemaakt en is er beleid  voor de lange termijn ontwikkeld. Ik kom nu al zo'n 38 jaar bij de club en het opportunisme lijkt weer de kop op te steken. Hoe krijg je het als een beetje fatsoenlijk bestuurder in je botte brein om v.d. Belt te slachtofferen voor iemand die weliswaar een groot Cambuurhart heeft, maar no way een bestuurder is!  Dus Smid... dit is een 100% recept voor  terug naar af. En waarom?  Ik geloof er niets van dat Smid als sinterklaas binnenkomt met een paar kuub aan doekoes.  Ik opteerde al eerder dat wij als supporters wellicht ook de mouwen moeten opstropen om geld binnen te halen. Cambuur heeft zelf ook nog lang niet genoeg geld binnen om hun aandeel in het complex te betalen. Dus ff in de herhaling>> check maar eens de mogelijkheid tot een zogenaamd investeringscooperatie, waarbij x aantal supporters lid van kan worden met een bepaalde inbreng. Bij FC Wimbledon hebben ze daarmee ook hun nieuwe stadion gered ( igg enigszins vergelijkbaar)  en mijn bronnen> zijn er meerdere & als betrouwbaar aan te merken.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 27, 2020, 08:45:27
Citaat van: herr kunkel op november 27, 2020, 08:32:08
jongens, ik struin hier echt al enige tijd rond. Negatief, in the end heb je gelijk: ik ben dan ook erg chagrijnig over hoe het nu gaat en dat baart me zorgen. Betrokkenheid slaat wellicht wat in het rood.  Waar ik mij o.a. zo druk over maak is het feit dat er via schijnbare achterkamerconstructies getornd wordt aan iets wat na vele decennia van wanbeleid is losgetrokken. Na 2009: laatste inferno tijdperk na het overlijden van Jan Riedstra is er echt schoon schip gemaakt en is er beleid  voor de lange termijn ontwikkeld. Ik kom nu al zo'n 38 jaar bij de club en het opportunisme lijkt weer de kop op te steken. Hoe krijg je het als een beetje fatsoenlijk bestuurder in je botte brein om v.d. Belt te slachtofferen voor iemand die weliswaar een groot Cambuurhart heeft, maar no way een bestuurder is!  Dus Smid... dit is een 100% recept voor  terug naar af. En waarom?  Ik geloof er niets van dat Smid als sinterklaas binnenkomt met een paar kuub aan doekoes.  Ik opteerde al eerder dat wij als supporters wellicht ook de mouwen moeten opstropen om geld binnen te halen. Cambuur heeft zelf ook nog lang niet genoeg geld binnen om hun aandeel in het complex te betalen. Dus ff in de herhaling>> check maar eens de mogelijkheid tot een zogenaamd investeringscooperatie, waarbij x aantal supporters lid van kan worden met een bepaalde inbreng. Bij FC Wimbledon hebben ze daarmee ook hun nieuwe stadion gered ( igg enigszins vergelijkbaar)  en mijn bronnen> zijn er meerdere & als betrouwbaar aan te merken.
Als ik goed begrijp stapt v/d Belt zelf op, hij kan ook ervoor kiezen om te blijven en samen met De Graaf op Cambuur te passen, zodat bovenstaand niet of binnen de perken gebeurt.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op november 27, 2020, 09:39:48
Citaat van: Grijskijkert op november 27, 2020, 08:45:27
Als ik goed begrijp stapt v/d Belt zelf op, hij kan ook ervoor kiezen om te blijven en samen met De Graaf op Cambuur te passen, zodat bovenstaand niet of binnen de perken gebeurt.
Gevoelsmatig heb je gelijk, maar zou jij in een bestuur willen functioneren waarin de voorzitter alles van a tot z bepaalt en je geen ruimte gunt voor andere gedachten dan die van de voorzitter?
Een verstandig persoon piest niet tegen de wind in.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op november 27, 2020, 09:45:34
Daar heb je het alweer.. Cambuur heeft zelf ook nog niet genoeg geld binnen om mee te betalen. Ook niks over gecommuniceerd. Grijpt Ype hier misschien tijdig in?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 27, 2020, 09:51:57
Citaat van: Vlampiep op november 27, 2020, 09:39:48
Gevoelsmatig heb je gelijk, maar zou jij in een bestuur willen functioneren waarin de voorzitter alles van a tot z bepaalt en je geen ruimte gunt voor andere gedachten dan die van de voorzitter?
Een verstandig persoon piest niet tegen de wind in.
Ze hebben toch jaren samen kunnen werken, waarom nu niet?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: herr kunkel op november 27, 2020, 10:13:39
Citaat van: Grijskijkert op november 27, 2020, 09:51:57
Ze hebben toch jaren samen kunnen werken, waarom nu niet?

dat klopt, alleen was het toen een andere situatie/ tijdperk en ik denk daarom juist dat het voor Gerald een soort van principe kwestie is..  nogmaals> Smid is een gedreven topondernemer, maar mist kwaliteiten om als bestuurder te functioneren. Het is meer een type aanjager die de zaak aardig op de spits kan drijven maar daarmee houd je een organisatie niet mee in de lucht. Daarbij>> kijk even naar DKV>> v.d.  Velde zelfde verhaal.  Einde voorzitterschap is ook einde daarvan en niet meer als een soort Heintje terugkeren. Als dat stichtingsbestuur dat niet eens in hun analyse kan meenemen: maar 1 conclusie> beun de bestuurders. Niet geschikt.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 27, 2020, 10:16:58
Citaat van: Vlampiep op november 27, 2020, 09:39:48
Gevoelsmatig heb je gelijk, maar zou jij in een bestuur willen functioneren waarin de voorzitter alles van a tot z bepaalt en je geen ruimte gunt voor andere gedachten dan die van de voorzitter?
Een verstandig persoon piest niet tegen de wind in.
weer een aanname gadverdamme !
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: vialli op november 27, 2020, 10:22:15
Al met al is dit weer een shit situatie en dat gaat straks natuurlijk ook werken op het veld,
en net nu we het mooiste voetbal spelen in de historie van de club en dachten dat
er rust heerste.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op november 27, 2020, 10:25:42
Wat is rust. Het vooralsnog ploffen van het nieuw te bouwen stadion vind ik nogal wat.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bernardo op november 27, 2020, 10:35:33
Citaat van: De Gast op november 27, 2020, 10:25:42
Wat is rust. Het vooralsnog ploffen van het nieuw te bouwen stadion vind ik nogal wat.

Daarom zou het mij niks verbazen dat heel dit gedoe met het nieuwe stadion te maken heeft. Komt allemaal wel heel kort op elkaar
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op november 27, 2020, 11:07:03
Laten we eerst Ype's verhaal eens afwachten. Je mag blij zijn met zo'n betrokken clubman. Gerald & co lukt het maar niet het nieuwe stadion van de grond te krijgen. En de communicatie daarover vind ik ook ronduit belabberd. De schijn ophouden dat het rond is maar ondertussen wemelt het van de losse eindjes. Tenminste.. dat beeld heb ik nu.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Scc4-ever op november 27, 2020, 11:17:09
Citaat van: De Gast op november 27, 2020, 11:07:03
Laten we eerst Ype's verhaal eens afwachten. Je mag blij zijn met zo'n betrokken clubman. Gerald & co lukt het maar niet het nieuwe stadion van de grond te krijgen. En de communicatie daarover vind ik ook ronduit belabberd. De schijn ophouden dat het rond is maar ondertussen wemelt het van de losse eindjes. Tenminste.. dat beeld heb ik nu.
dat t momenteel niet lukt met t nieuwe stadion, zou zomaar ook de reden kunnen zijn o.a dat Ype terug komt. Maar ze hebben nu wel weer onrust gecreëerd.  Ik denk nog steeds dat ze Vd Belt binnenboord moeten houden. Z'on bestuurder als hij vind je niet zo heel snel meer. Zou zeer jammer zijn dat juist nu Vd Belt vertrekt.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op november 27, 2020, 11:44:01
Citaat van: herr kunkel op november 27, 2020, 08:32:08
jongens, ik struin hier echt al enige tijd rond. Negatief, in the end heb je gelijk: ik ben dan ook erg chagrijnig over hoe het nu gaat en dat baart me zorgen. Betrokkenheid slaat wellicht wat in het rood.  Waar ik mij o.a. zo druk over maak is het feit dat er via schijnbare achterkamerconstructies getornd wordt aan iets wat na vele decennia van wanbeleid is losgetrokken. Na 2009: laatste inferno tijdperk na het overlijden van Jan Riedstra is er echt schoon schip gemaakt en is er beleid  voor de lange termijn ontwikkeld. Ik kom nu al zo'n 38 jaar bij de club en het opportunisme lijkt weer de kop op te steken. Hoe krijg je het als een beetje fatsoenlijk bestuurder in je botte brein om v.d. Belt te slachtofferen voor iemand die weliswaar een groot Cambuurhart heeft, maar no way een bestuurder is!  Dus Smid... dit is een 100% recept voor  terug naar af. En waarom?  Ik geloof er niets van dat Smid als sinterklaas binnenkomt met een paar kuub aan doekoes.  Ik opteerde al eerder dat wij als supporters wellicht ook de mouwen moeten opstropen om geld binnen te halen. Cambuur heeft zelf ook nog lang niet genoeg geld binnen om hun aandeel in het complex te betalen. Dus ff in de herhaling>> check maar eens de mogelijkheid tot een zogenaamd investeringscooperatie, waarbij x aantal supporters lid van kan worden met een bepaalde inbreng. Bij FC Wimbledon hebben ze daarmee ook hun nieuwe stadion gered ( igg enigszins vergelijkbaar)  en mijn bronnen> zijn er meerdere & als betrouwbaar aan te merken.

Eigenlijk ben ik het volledig met je eens. Het laatste deel over financiering van het stadion kan ik niet beoordelen. Maar er moet wel een hele dringende reden zijn om te koste van alles Ype terug te brengen. Waar komt dit ineens vandaan? Van der Belt gaat natuurlijk niet altijd blijven, sterker nog: als ik het allemaal een beetje aanhoor van hem denk ik dat hij uberhaut wel binnen 2 jaar vertrekt. Dus is het vertrek an sich niet een ramp, maar de manier waarom en de timing zijn op zijn minst bijzonder. Daarnaast zwaaien twee RvC leden met hun Portefeuille en dat is ook zorgwekkend.

Uiteindelijk vaart elke BVO het beste op rust op bestuurlijk niveau en dat is mij heel veel waard. Dus Ype, slaap er nog eens een nachtje over. Er komt vast een moment dat er minder weerstand is tegen je kandidatuur, maar nu is niet het juiste moment. 
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op november 27, 2020, 11:53:37
Ja Lore, als de boel definitief klapt en vd Belt en de Graaf geen andere mogelijkheid zien dan te vertrekken is het te laat he
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Delfzijl/Cambuur op november 27, 2020, 11:53:52
Citaat van: herr kunkel op november 27, 2020, 08:32:08
jongens, ik struin hier echt al enige tijd rond. Negatief, in the end heb je gelijk: ik ben dan ook erg chagrijnig over hoe het nu gaat en dat baart me zorgen. Betrokkenheid slaat wellicht wat in het rood. 

Kijk, dit zie ik graag Kunkel...  Ik loop ook al heel wat jaren mee.. ons aller Cambuur!
Begrijp me goed, ik wil ook niet graag dat vd Belt vertrekt, en dat we vanuit een rustig vaarwatertje naar een nieuw stadion koersen is in 1 keer veranderd in een westerstorm op zee en waar we uitkomen nu? Ik moet het allemaal maar zien.
Persoonlijk vind ik het vreselijk stom om alles wat ons tot zover gebracht heeft allemaal weer omver te trekken.
Bedankt voor je sportieve reactie.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op november 27, 2020, 11:59:22
Citaat van: De Gast op november 27, 2020, 11:53:37
Ja Lore, als de boel definitief klapt en vd Belt en de Graaf geen andere mogelijkheid zien dan te vertrekken is het te laat he

Dan ga je er dus vanuit dat dan de reden is voor de ingreep. Dat kan ik niet beoordelen.

Heb jij daar informatie over? Ik ben het natuurlijk mee eens dat de lange termijn van de club belangrijker is dan de korte termijn. Maar dit is een machtsgreep, waar ik de motieven niet van kan overzien.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: vialli op november 27, 2020, 12:10:20
Hopelijk komen ze maandag met een eerlijk antwoord en weten we waar we aan toe zijn.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bernardo op november 27, 2020, 12:10:28
Citaat van: Lore op november 27, 2020, 11:59:22
Dan ga je er dus vanuit dat dan de reden is voor de ingreep. Dat kan ik niet beoordelen.

Heb jij daar informatie over? Ik ben het natuurlijk mee eens dat de lange termijn van de club belangrijker is dan de korte termijn. Maar dit is een machtsgreep, waar ik de motieven niet van kan overzien.

Het is mij allemaal wel te toevallig, hoe lang zitten we al zonder voorzitter? Al bijna anderhalf jaar. De stadion plannen gaan niet door en binnen 2 weken komen ze met Smid aanzetten. Het lijkt mij sterk dat het er los van staat.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op november 27, 2020, 12:15:44
Citaat van: Bernardo op november 27, 2020, 12:10:28
Het is mij allemaal wel te toevallig, hoe lang zitten we al zonder voorzitter? Al bijna anderhalf jaar. De stadion plannen gaan niet door en binnen 2 weken komen ze met Smid aanzetten. Het lijkt mij sterk dat het er los van staat.

Dat lijkt inderdaad wel zo, maar goed. Het blijft speculeren.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bankzitter op november 27, 2020, 12:16:54
Citaat van: Bernardo op november 27, 2020, 12:10:28
Het is mij allemaal wel te toevallig, hoe lang zitten we al zonder voorzitter? Al bijna anderhalf jaar. De stadion plannen gaan niet door en binnen 2 weken komen ze met Smid aanzetten. Het lijkt mij sterk dat het er los van staat.

En we hebben eigenlijk niet eens een voorzitter gemist voor de presentatie van de club. Ard de Graaf heeft de club meer dan uitstekend vertegenwoordigd richting media als uithangboord.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: mario op november 27, 2020, 12:23:15
Citaat van: vialli op november 27, 2020, 12:10:20
Hopelijk komen ze maandag met een eerlijk antwoord en weten we waar we aan toe zijn.
Ik denk dat de meeste van ons geen tot weinig problemen er mee hebben dat Ype weer voorzitter van de RvC wordt maar dit mag niet ten koste gaan van Gerald van den Belt. Deze man staat symbool voor het hedendaagse Cambuur en de angst voor mindere tijden gloren weer aan de horizon mocht hij vertrekken.
Los van dat lijkt het mij ook een enorm persoonlijk drama. Na alle diepe dalen van de afgelopen paar jaar niet kunnen afmaken waaraan je bent begonnen. Dat je niet als 1e de sleutel van het nieuwe stadion krijgt terwijl je je er met bloed zweet en tranen voor in hebt gezet om dit voor elkaar te krijgen. Dit vind ik niet te bevatten.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: mario op november 27, 2020, 12:26:11
Citaat van: Bankzitter op november 27, 2020, 12:16:54
En we hebben eigenlijk niet eens een voorzitter gemist voor de presentatie van de club. Ard de Graaf heeft de club meer dan uitstekend vertegenwoordigd richting media als uithangboord.
Ook na dit geintje had Ype zich redelijk ongenuanceerd over Gudde uitgelaten 'autist'. Niet dat hij ongelijk heeft maar niet heel handig als club vertegenwoordiger.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: herr kunkel op november 27, 2020, 12:38:20
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op november 27, 2020, 11:53:52
Kijk, dit zie ik graag Kunkel...  Ik loop ook al heel wat jaren mee.. ons aller Cambuur!
Begrijp me goed, ik wil ook niet graag dat vd Belt vertrekt, en dat we vanuit een rustig vaarwatertje naar een nieuw stadion koersen is in 1 keer veranderd in een westerstorm op zee en waar we uitkomen nu? Ik moet het allemaal maar zien.
Persoonlijk vind ik het vreselijk stom om alles wat ons tot zover gebracht heeft allemaal weer omver te trekken.
Bedankt voor je sportieve reactie.

okay! fingers crossed 
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op november 27, 2020, 12:40:44
Citaat van: sunderland op november 27, 2020, 10:16:58
weer een aanname gadverdamme !
Nee een feit.?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Gerald mut blieve op november 27, 2020, 12:51:05
Het is echt belachelijk dat iemand die zich altijd professioneel heeft opgesteld en veel heeft betekend voor onze club, mogelijk het veld gaat ruimen omdat er een ego terugkeert. Dit belooft niet veel goeds. Mijn inziens tekenen we ons doodvonnis als we dit allemaal zonder slag of stoot laten gebeuren. We weten allemaal wat voor incidenten zich gedurende de periode van Ype Smid hebben afgespeeld. Een man met een hart voor de club, waar ik hem dankbaar voor ben, maar als bestuurder was hij regelmatig compleet de weg kwijt. Kan mij nog onenigheid met de gemeente voor de geest halen in een eerder stadium van de ontwikkeling van het nieuwe Cambuurstadion, het ontslaan van Sandor, bij de spelers in de kleedkamer komen om onrust te zaaien etc. 

We moeten het niet zover laten komen dat deze tijden zich herhalen. Gerald heeft de weg ingezet die wij nu bewandelen en waar wij nog steeds van profiteren. We schrijven zwarte cijfers, het gaat ons sportief voor de wind en we stevenen af op hele mooie jaren. Ook zonder Ype komt dat nieuwe stadion er. Eerlijk gezegd heb ik ook op dat vlak het meeste vertrouwen in Gerald. Één van de meest bekwame bestuurders van Nederland moet behouden blijven voor deze club. Ik vraag jullie dan ook om onderstaande petitie te tekenen. Alvast bedankt!

https://petities.nl/petitions/gerald-mut-blieve (https://petities.nl/petitions/gerald-mut-blieve)

Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Eewal op november 27, 2020, 12:57:24
Citaat van: Gerald mut blieve op november 27, 2020, 12:51:05
Het is echt belachelijk dat iemand die zich altijd professioneel heeft opgesteld en veel heeft betekend voor onze club, mogelijk het veld gaat ruimen. Dit belooft niet veel goeds. Mijn inziens tekenen we ons doodvonnis als we dit allemaal zonder slag of stoot laten gebeuren. We weten allemaal wat voor incidenten zich gedurende de periode van Ype Smid hebben afgespeeld. Een man met een hart voor de club, waar ik hem dankbaar voor ben, maar als bestuurder was hij regelmatig compleet de weg kwijt. Kan mij nog onenigheid met de gemeente voor de geest halen in een eerder stadium van de ontwikkeling van het nieuwe Cambuurstadion, het ontslaan van Sandor, bij de spelers in de kleedkamer komen om onrust te zaaien etc. 

We moeten het niet zover laten komen dat deze tijden zich herhalen. Gerald heeft de weg ingezet die wij nu bewandelen en waar wij nog steeds van profiteren. We schrijven zwarte cijfers, het gaat ons sportief voor de wind en we stevenen af op hele mooie jaren. Ook zonder Ype komt dat nieuwe stadion er. Eerlijk gezegd heb ik ook op dat vlak het meeste vertrouwen in Gerald. Één van de meest bekwame bestuurders van Nederland moet behouden blijven voor deze club. Ik vraag jullie dan ook om onderstaande petitie te tekenen. Alvast bedankt!

https://petities.nl/petitions/gerald-mut-blieve (https://petities.nl/petitions/gerald-mut-blieve)
hij hoeft het veld niet te ruimen, hij stapt dan hoogstwaarschijnlijk zelf op.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Gerald mut blieve op november 27, 2020, 12:59:26
Citaat van: Eewal op november 27, 2020, 12:57:24
hij hoeft het veld niet te ruimen, hij stapt dan hoogstwaarschijnlijk zelf op.

Je snapt wel wat ik bedoel. En er staat ook niet dat iemand anders dat doet. Hij ruimt zelf het veld.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: michello op november 27, 2020, 13:22:14
Misschien moeten we even stoppen met dit gespeculeer en eerst maandag/dinsdag afwachten. Er kunnen tal van redenen zijn waarom Ype terugkeert en waarom Gerald zou vertrekken. De media zit er ook bovenop dus ik verwacht dat het eerlijke verhaal volgende week wel naar buiten gaat komen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op november 27, 2020, 13:36:46
Ype zal ook geleerd hebben van z'n fouten. Realiteit is dat de toekomst van de club in gevaar is en Ype waarschijnlijk de kar wil trekken om alsnog het stadion te realiseren. Laten we daar dan straks met z'n allen achter staan. Gerald blijft hier ook niet voor eeuwig.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op november 27, 2020, 13:55:39
Citaat van: Gerald mut blieve op november 27, 2020, 12:51:05
Het is echt belachelijk dat iemand die zich altijd professioneel heeft opgesteld en veel heeft betekend voor onze club, mogelijk het veld gaat ruimen omdat er een ego terugkeert. Dit belooft niet veel goeds. Mijn inziens tekenen we ons doodvonnis als we dit allemaal zonder slag of stoot laten gebeuren. We weten allemaal wat voor incidenten zich gedurende de periode van Ype Smid hebben afgespeeld. Een man met een hart voor de club, waar ik hem dankbaar voor ben, maar als bestuurder was hij regelmatig compleet de weg kwijt. Kan mij nog onenigheid met de gemeente voor de geest halen in een eerder stadium van de ontwikkeling van het nieuwe Cambuurstadion, het ontslaan van Sandor, bij de spelers in de kleedkamer komen om onrust te zaaien etc. 

We moeten het niet zover laten komen dat deze tijden zich herhalen. Gerald heeft de weg ingezet die wij nu bewandelen en waar wij nog steeds van profiteren. We schrijven zwarte cijfers, het gaat ons sportief voor de wind en we stevenen af op hele mooie jaren. Ook zonder Ype komt dat nieuwe stadion er. Eerlijk gezegd heb ik ook op dat vlak het meeste vertrouwen in Gerald. Één van de meest bekwame bestuurders van Nederland moet behouden blijven voor deze club. Ik vraag jullie dan ook om onderstaande petitie te tekenen. Alvast bedankt!

https://petities.nl/petitions/gerald-mut-blieve (https://petities.nl/petitions/gerald-mut-blieve)

Wat fijn dat je je betrokkenheid bij de club zo toont. Persoonlijk heb ik een wat andere visie op instrumenten als petitie voor dit specifieke onderwerp. Er zijn namelijk twee uitkomsten mogelijk.

1. De petitie werkt en Ype wordt niet aangesteld
2. De petitie werkt niet en Ype wordt aangesteld.

Bij het eerste punt wordt iemand die ontegenzeggelijk een echte Cambuur hart heeft en verantwoordelijk is geweest voor de redding van Cambuur enorm beschadigd. Dit vind ik ongewenst.  Bij het tweede punt start de nieuwe voorzitter met een enorme achterstand, wat zeker niet in het belang van Cambuur is.

Ik doe dus niet mee met de petitie en hoop dat wij op zoek gaan naar samenwerking (ongeacht de uitkomst in de komende dagen0
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op november 27, 2020, 13:58:39
Cambuur is ten minste een club waar altijd reuring is en je je nooit hoeft te vervelen. Zo probeer ik er nu maar naar te kijken.  8P
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Gerald mut blieve op november 27, 2020, 14:50:06
Citaat van: Lore op november 27, 2020, 13:55:39
Wat fijn dat je je betrokkenheid bij de club zo toont. Persoonlijk heb ik een wat andere visie op instrumenten als petitie voor dit specifieke onderwerp. Er zijn namelijk twee uitkomsten mogelijk.

1. De petitie werkt en Ype wordt niet aangesteld
2. De petitie werkt niet en Ype wordt aangesteld.

Bij het eerste punt wordt iemand die ontegenzeggelijk een echte Cambuur hart heeft en verantwoordelijk is geweest voor de redding van Cambuur enorm beschadigd. Dit vind ik ongewenst.  Bij het tweede punt start de nieuwe voorzitter met een enorme achterstand, wat zeker niet in het belang van Cambuur is.

Ik doe dus niet mee met de petitie en hoop dat wij op zoek gaan naar samenwerking (ongeacht de uitkomst in de komende dagen0

Nee wat er nu gebeurt is lekker in het belang van Cambuur. Gerald en consorten uit de rvc van Cambuur stappen niet voor Jan *** op. Er zijn in het verleden dingen gebeurt. Op het moment dat Ype uit de RVC stapte, waren er al conflicten. Dit is destijds verzwegen om Ype niet te beschadigen. Maar nu komt Ype terug en wordt hij door enkelingen binnengehaald als de jezus van Cambuur, omdat hij het stadion wel even uit de grond stampt? Kom nou. Gerald is een vakman en klapt tegen dezelfde muur aan als waar Ype tegen aan zal klappen. Tuurlijk hij heeft de club gered, maar heeft hij dan meer rechten dan Gerald die voor de club minstens zoveel goede dingen heeft gedaan? Ik respecteer dat je niet meedoet met de petitie, maar ik ga niet mee in jou bewoordingen dat we het overal maar mee eens moeten zijn. Mensen als Gerald kun je niet zomaar laten gaan. Daar moeten wij ons hard voor maken, bovenal omdat we er anders  nog wel achter komen hoe belangrijk dit soort mensen zijn.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op november 27, 2020, 15:08:19
Citaat van: Gerald mut blieve op november 27, 2020, 14:50:06
Nee wat er nu gebeurt is lekker in het belang van Cambuur. Gerald en consorten uit de rvc van Cambuur stappen niet voor Jan *** op. Er zijn in het verleden dingen gebeurt. Op het moment dat Ype uit de RVC stapte, waren er al conflicten. Dit is destijds verzwegen om Ype niet te beschadigen. Maar nu komt Ype terug en wordt hij door enkelingen binnengehaald als de jezus van Cambuur, omdat hij het stadion wel even uit de grond stampt? Kom nou. Gerald is een vakman en klapt tegen dezelfde muur aan als waar Ype tegen aan zal klappen. Tuurlijk hij heeft de club gered, maar heeft hij dan meer rechten dan Gerald die voor de club minstens zoveel goede dingen heeft gedaan? Ik respecteer dat je niet meedoet met de petitie, maar ik ga niet mee in jou bewoordingen dat we het overal maar mee eens moeten zijn. Mensen als Gerald kun je niet zomaar laten gaan. Daar moeten wij ons hard voor maken, bovenal omdat we er anders  nog wel achter komen hoe belangrijk dit soort mensen zijn.

Wat er nu gebeurd is zeker niet in het belang van Cambuur, doodzonde zelfs! En ik kan mij heel goed voorstellen dat dit bij velen emoties oproept. Probleem is dat wij het totale speelveld niet kunnen overzien. Sommigen misschien wel, maar de gemiddelde Cambuursupporter niet. En juist deze(n) zouden de petitie moeten ondertekenen, maar hoe kan je nu iets ondertekenen als je niet weet wat er speelt? Als de petitie zou oproepen aan alle partijen om om de tafel te gaan en een oplossing te zoeken in het algemeen belang van Cambuur dan ben ik echt voorstander.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bob Paisley op november 27, 2020, 19:05:10
Vandaag geregeerd op fox..
Als ik dat begrijp heeft hij eerst nee gezegd alleen omdat er nu problemen zijn met het stadion , wil hij er wel instappen....    maar niet ten koste van alles...
Ben nu dan wel benieuwd naar het verhaal van van der Belt
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op november 27, 2020, 23:21:45
Citaat van: Bob Paisley op november 27, 2020, 19:05:10
Vandaag geregeerd op fox..
Als ik dat begrijp heeft hij eerst nee gezegd alleen omdat er nu problemen zijn met het stadion , wil hij er wel instappen....    maar niet ten koste van alles...
Ben nu dan wel benieuwd naar het verhaal van van der Belt

Volledig statement van Smid via Fox:

"Een vertrek van Gerald van den Belt is absoluut niet de bedoeling. Ik heb al tig jaar een goede relatie met hem. Ik heb de rol geaccepteerd op uitdrukkelijk verzoek van de stichting Cambuur. Ik heb een aantal weken geleden al nee gezegd. Maar toen het stadiondossier stil kwam te vallen ben ik van mening veranderd. Ik kan er aan bijdragen om een nieuw stadion te krijgen.

Ik heb geen enkele behoefte om reuring te veroorzaken. Als je de media mag geloven zit niet iedereen te wachten op mijn aanstelling. Het verbaast me een beetje.

Ik vind het vooral heel vervelend. Ik wil graag een bijdrage gaan leveren voor de club. Maar er zitten natuurlijk wel grenzen aan..."

En nog maar eens de (duidelijke) mening van Henk: https://twitter.com/FOXSportsnl/status/1332420611088506880?s=20
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bernardo op november 28, 2020, 06:12:29
Ype Smid: nieuw voorzitterschap van Cambuur is tijdelijk en bedoeld om stadiondossier vlot te trekken
Ype Smid. Foto: Henk Jan Dijks

Patrick van 't Haar • Vandaag, 05:00 • Sport
Ype Smid komt terug als voorzitter van Cambuur. Maar niet voor de lange termijn. ,,Twee, drie jaar. Maar ik ben eerder weg als het kan."

Het vlottrekken van het stadiondossier, dat is de motivatie van Ype Smid om terug te keren als voorzitter van Cambuur. ,,Ik denk dat ik daar een bijdrage aan kan leveren. Al moet ik me wel even verdiepen in de laatste ontwikkelingen." Smid was eerder tussen 2011 en 2018 voorzitter van Cambuur.

Woensdag maakte deze krant de rentree van Smid bekend . Dat leidde direct tot veel ophef. Twee leden van de Raad van Commissarissen (Jan Koster en Harry van der Zee) maakten bekend op te stappen. Ook Gerald van den Belt zou omwille van de terugkeer van Smid willen vertrekken bij Cambuur.

Commissaris Jan Koster zei tegen LC dat zowel de directie als de Raad van Commissarissen tegen de komst van Smid waren. Ype Smid zelf, maar ook Cees Anceaux, de voorzitter van het stichtingsbestuur hulden zich in stilzwijgen.


Het verhaal over de terugkeer van Ype Smid begint in de zomer van 2019 als er een conflict is tussen de directie van Cambuur en de Raad van Commissarissen (RvC). Voorzitter Johan Schikker en Rudy Douma stappen op. Ook Jan Koster wilde stoppen, maar bleef aan in het belang van de club. Twee nieuwe commissarissen worden gevonden: Harry van der Zee en Bert Hollander. Maar een voorzitter vinden, dat lukte niet.

Deze zomer benaderde de RvC het stichtingsbestuur, het hoogste orgaan binnen de club, om mee te denken over geschikte kandidaten voor het voorzitterschap. ,,Wij hebben geholpen met zoeken. Maar dat viel niet mee. Uiteindelijk kwamen we dit najaar bij Ype Smid uit", zegt Anceaux, voorzitter van het achtkoppige stichtingsbestuur. ,,Hij heeft de kennis voor het stadiondossier. En de RvC zat al bijna anderhalf jaar zonder voorzitter."

Dat een terugkeer van Smid voor- en tegenstanders kent, daarvan was Anceaux zich bewust. ,,Ja, maar hij heeft ook bewezen succesvol te zijn. Hij heeft Cambuur gered in 2010 en het Spelersfonds opgericht. En zit goed in het stadiondossier."

Zwager in stichtingsbestuur
In de wandelgangen zijn er mensen die suggereren dat Smid - die op de achtergrond altijd betrokken is gebleven bij de club - zijn invloed zou hebben gebruikt om het stichtingsbestuur naar zijn hand te zetten. Bijvoorbeeld door de benoeming van Bert van Dijk, zijn zwager, in het stichtingsbestuur. ,,Het is mijn zwager, dat klopt. Maar anderen hebben zijn naam geopperd en hij voldoet aan alle eisen", reageert Smid. Het stichtingsbestuur bestaat uit acht leden en stemde in oktober uiteindelijk unaniem voor de voordracht van Ype Smid.

Smid is zich ervan bewust dat zijn terugkeer emoties oproept. ,,Het stuk van Gerard Bos in de krant vrijdag, met de plussen en minnen van mijn terugkeer; ik kon me er voor 95 procent in vinden."

Van den Belt
Dat zijn terugkeer zou leiden tot het vertrek van financieel directeur Gerald van der Belt, gelooft Smid niet. ,,Ik heb hem gesproken, hij heeft dat niet tegen mij gezegd." Van der Belt zelf wilde momenteel niet reageren.

Ook heeft Smid al een eerste gesprek gevoerd met Wyckerveste, de projectontwikkelaar van het Cambuur-stadion die vorige week de handdoek in de ring gooide. ,,Ik moest in het Zuiden zijn en ben langs gegaan om hun kant van het verhaal te horen. Of daar nog een opening inzit? Dat vraag ik me af, maar we hebben wel met hen te dealen omdat zij grondposities hebben."

Maandag wordt Smid officieel voorgedragen als voorzitter. Diezelfde avond wordt Harjan van Dam voorgedragen als nieuwe commissaris. Daarmee bestaat de RvC van Cambuur weer uit het verplichte aantal van minimaal drie personen. Commissarissen Jan Koster en Harry van der Zee vertrekken per 1 december.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op november 28, 2020, 07:17:20
Hoe je het ook wendt of keert Ype is een held.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: SCC-J op november 28, 2020, 08:28:14
Daar denkt iedereen aan het eind van het seizoen wel anders over, wanneer de hele club leegloopt en alles wat er is op gebouwd de laatste jaren te niet wordt gedaan.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: speculeter op november 28, 2020, 08:35:27
Ype terug om met het nieuwe stadion bezig te gaan.
En als dat klaar is stapt hij weer uit
Als Gerald dan behouden blijft lijkt het een win/win situatie.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Galdiano op november 28, 2020, 08:39:49
Citaat van: SCC-J op november 28, 2020, 08:28:14
Daar denkt iedereen aan het eind van het seizoen wel anders over, wanneer de hele club leegloopt en alles wat er is op gebouwd de laatste jaren te niet wordt gedaan.

Helemaal mee eens!
Ook al promoveren wij, de chaos is bestuurlijk compleet. Rust en stabiliteit is het belangrijkste.
Ard en Gerald redden zich. En geen voorzitter kunnen vinden?  :_schater misschien begint het wel allemaal bij het stichting bestuur zelf.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cambuur Groningen op november 28, 2020, 08:42:39
Citaat van: speculeter op november 28, 2020, 08:35:27
Ype terug om met het nieuwe stadion bezig te gaan.
En als dat klaar is stapt hij weer uit
Als Gerald dan behouden blijft lijkt het een win/win situatie.
dus eigenlijk is Ype ook een passant. wat mij betreft geef je hem dan in zijn rol als erevoorzitter toegang tot het stadiondossier en mag hij zich daar vanuit clubliefde onbezoldigd lekker in vastbijten en het vlottrekken. Maar waarom zou hij daar voorzitter van de RVC voor moeten worden?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: SCC-J op november 28, 2020, 08:46:17
Citaat van: speculeter op november 28, 2020, 08:35:27
Ype terug om met het nieuwe stadion bezig te gaan.
En als dat klaar is stapt hij weer uit
Als Gerald dan behouden blijft lijkt het een win/win situatie.

Geen optie. Iedereen onderschat hier echt het effect van een terugkeer
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op november 28, 2020, 08:55:12
Zijn Gerald en Ard heilig? Het stadiondossier is inmiddels een aanfluiting. Elke keer weer lijden we hier gezichtsverlies op. Het wachten is alleen nog op een definitieve streep er doorheen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: SCC-J op november 28, 2020, 09:02:52
Citaat van: De Gast op november 28, 2020, 08:55:12
Zijn Gerald en Ard heilig? Het stadiondossier is inmiddels een aanfluiting. Elke keer weer lijden we hier gezichtsverlies op. Het wachten is alleen nog op een definitieve streep er doorheen.

Nee, niemand is heilig. Maar het houdt niet op bij deze twee
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Noordcambuur op november 28, 2020, 09:03:27
Citaat van: speculeter op november 28, 2020, 08:35:27
Ype terug om met het nieuwe stadion bezig te gaan.
En als dat klaar is stapt hij weer uit
Als Gerald dan behouden blijft lijkt het een win/win situatie.
klopt zo moeilijk is het toch niet dit is toch meer een WIN WIN situatie.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cambuur Groningen op november 28, 2020, 09:05:51
Citaat van: De Gast op november 28, 2020, 08:55:12
Zijn Gerald en Ard heilig? Het stadiondossier is inmiddels een aanfluiting. Elke keer weer lijden we hier gezichtsverlies op. Het wachten is alleen nog op een definitieve streep er doorheen.
Ard en Gerald zijn voor mij op een andere manier heilig: zij hebben de financiele en sportieve ellendige situatie over een groot aantal jaren gebracht naar waar we nu staan: positieif Eigen Vermogen, een elftal om je vimger bij af te likken, attractief voetbal. Je noemt het stadion dossier, dat snap ik. Maar dat is al meer dan 10 jaar een dramatraject, waarschijnlijk ook al in de tijd dat Ype hier nog zat. Wat ik persoonlijk niet begrijp is waarom Ype als voorzitter van de RVC aangesteld moet worden om het stadion vlot te trekken. Eigenlijk vertaal ik dat dan als: We hebben anderhalf jaar geen voorzitter van de RVC gehad en daardoor hebben Ard en Gerald fouten in het dossier kunnen maken omdat ze niet adekwaat hebben opgetreden en niet door een sterke RVC zijn gevorrigeerd?

Ik snap er gewoon helemaal niets van, net als 95 procent van de reageerders op de stelling in LC, net als Henk, net als Hans Kraaij.... Maar goed misschien ben ik onterecht bezorgd
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bankzitter op november 28, 2020, 09:17:13
Eens ! Ik snap ook de noodzaak niet om van alles te gaan lopen forceren met Ype als breekijzer.
Het stadion ligt komt later dan verwacht net als de promotie. Erg zuur want de club is helemaal klaar om door te groeien. Maar door Corona ligt de hele maatschappij een jaar stil... de ontwikkeling van de club nu ook, het is niet anders.

Dat ligt niet aan Ard en Gerald, dit was niet te voorzien. Juist door de rust te bewaren zullen we uiteindelijk sterker uit de crisis komen dan andere clubs. We zijn net weer financieel gezond, technisch beleid is zeer succesvol.  Laten we nou  eens proberen dat een jaar of 10 vol te houden en niet weer binnen 2/3 jaar terug in de schulden en sportieve malaise te belanden.

Dan heb je namelijk ook niks aan promotie of een stadion.
Wellicht kan Ype Smid wel een doorslaggevende rol spelen maar is het daarvoor nodig om voorzitter te worden dus ALLES in de club te willen bepalen en en passant ook net stadiondossier volledig van Gerald van den Belt overnemen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op november 28, 2020, 09:19:55
Citaat van: SCC-J op november 28, 2020, 09:02:52
Nee, niemand is heilig. Maar het houdt niet op bij deze twee
Want? Denk je dan ook aan de TS
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cambuur Groningen op november 28, 2020, 09:24:41
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op november 28, 2020, 09:19:55
Want? Denk je dan ook aan de TS
ja, als ik Henk beluister wel. En Sandor en Ype die iets hebben uitgesproken? Sommige dingen kun je perfect uitspreken met elkaar, maar je kunt elkaar daarna nog steeds niet mogen. En ik denk dat je Henk en Sandor nog steeds als een eeneiige tweeling moet zien: als de 1 gaat gaat de ander ook ben ik bang
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bankzitter op november 28, 2020, 09:24:51
Op lange termijn denk ik dat Henk het stokje over wil geven aan Sandor. Barto zal ook op termijn hier trainer willen worden.
Dat perspectief wordt wel minder voor hen bij een wisseling van de wacht.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 09:25:49
Waarom is de hier alom geprezen vd Belt bij Twente weg gegaan?
Wie kan mij dat vertellen?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cambuur Groningen op november 28, 2020, 09:31:03
Citaat van: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 09:25:49
Waarom is de hier alom geprezen vd Belt bij Twente weg gegaan?
Wie kan mij dat vertellen?
omdat het daar een financiele chaos was die hij niet kon overzien waardoor hij overspannen werd, wat is je punt?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: AL op november 28, 2020, 09:31:19
Ype terug betekent ellende!!!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cambuur Groningen op november 28, 2020, 09:35:44
Citaat van: AL op november 28, 2020, 09:31:19
Ype terug betekent ellende!!!
kan hij niet beter voorzitter van FVD worden, daar is ook een plekje vrij :)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op november 28, 2020, 09:42:08
Hier moet toch gewoon een WinWin situatie van te maken zijn. Bundelen die krachten en ervoor zorgen dat dat nieuwe stadion er komt! Heb er ook weinig vertrouwen meer in dat Gerald en Ard het alleen nog gaan redden.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: mario op november 28, 2020, 09:51:48
Jammer dat we nog geen reactie van den Belt hebben gezien.
Mocht van den Belt toch aanblijven dan ben ik geen tegenstander van Ype.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op november 28, 2020, 10:01:14
Citaat van: De Gast op november 28, 2020, 09:42:08
Hier moet toch gewoon een WinWin situatie van te maken zijn. Bundelen die krachten en ervoor zorgen dat dat nieuwe stadion er komt! Heb er ook weinig vertrouwen meer in dat Gerald en Ard het alleen nog gaan redden.
Verklaar eens waarom je geen vertrouwen meer hebt in deze bestuurders.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 10:04:29
Citaat van: Cambuur Groningen op november 28, 2020, 09:31:03
omdat het daar een financiele chaos was die hij niet kon overzien waardoor hij overspannen werd, wat is je punt?
Moet je maar eens googelen, misschien zegt dat iets
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 10:05:51
Citaat van: Cambuur Groningen op november 28, 2020, 09:35:44
kan hij niet beter voorzitter van FVD worden, daar is ook een plekje vrij :)
Zielig figuur
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bankzitter op november 28, 2020, 10:11:11
Citaat van: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 10:04:29
Moet je maar eens googelen, misschien zegt dat iets

Het enige wat mij interesseert is of de schuld die we hadden in recordtijd is weggewerkt en we daardoor sportief ook een prima selectie neerzetten.
Niet wat er bij Twente is voorgevallen.

Of vertrouw jij de zwarte cijfers van de laatste jaren niet?

Het zou wel goed zijn als we snel ook een reactie krijgen van Van de Belt. Dat kan een boel gespeculeer en ruis wegnemen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 10:12:12
Citaat van: De Gast op november 28, 2020, 09:42:08
Hier moet toch gewoon een WinWin situatie van te maken zijn. Bundelen die krachten en ervoor zorgen dat dat nieuwe stadion er komt! Heb er ook weinig vertrouwen meer in dat Gerald en Ard het alleen nog gaan redden.
ik ben het 1000% met je eens
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 10:13:07
Citaat van: mario op november 28, 2020, 09:51:48
Jammer dat we nog geen reactie van den Belt hebben gezien.
Mocht van den Belt toch aanblijven dan ben ik geen tegenstander van Ype.
misschien heeft dat wel een reden die niemand hier nog kent
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bernardo op november 28, 2020, 10:14:10
Ype kan toch ook zijn bijdrage leveren zonder dat hij voorzitter moet worden?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cambuur Groningen op november 28, 2020, 10:15:20
Citaat van: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 10:05:51
Zielig figuur
??? Fijn dat je ook lid bent geworden van dit mooie forum, welkom!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op november 28, 2020, 10:36:53
Citaat van: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 10:05:51
Zielig figuur

FVD-stemmer gespot :D
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op november 28, 2020, 10:44:48
Ben heel benieuwd naar maandag. Of al deze commotie er toe leidt dat ze het afblazen of er toch mee doorgaan.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: speculeter op november 28, 2020, 10:56:48
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op november 28, 2020, 10:44:48
Ben heel benieuwd naar maandag. Of al deze commotie er toe leidt dat ze het afblazen of er toch mee doorgaan.
Hangt van Ype zelf af denk ik.
Heeft hij er zelf nog wel zin in na al deze commotie?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op november 28, 2020, 11:10:21
Citaat van: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 10:13:07
misschien heeft dat wel een reden die niemand hier nog kent

Je meldt je blijkbaar aan vlak nadat deze ellende aan de oppervlakte is gekomen, het zal je dus we, bezig houden.

Wat bedoel je met de bovenstaande zin?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: kapseltje op november 28, 2020, 11:13:30
Citaat van: Cambuur Groningen op november 28, 2020, 10:15:20
??? Fijn dat je ook lid bent geworden van dit mooie forum, welkom!
Meneer waarvan akte is terug?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Trainer op november 28, 2020, 11:14:00
Ype moet nu in zien dat het enorme onrust veroorzaakt, hij heeft hart voor de club en wil graag dat het nieuwe stadion er komt. Volgens mij kun je dat dan ook als adviseur namens het stichtingsbestuur doen waarvoor je dan ook mandaat krijgt van de heren uit dat bestuur. En voor ype dan alleen de focus op het nieuwe stadion en niet bemoeien met de interne organisatie bij Cambuur zelf!

Als ype en geralt gezamenlijk kunnen optrekken voor het nieuwe stadion is dat een win-win tenzij beide heren echt niet door 1 deur kunnen......
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Galdiano op november 28, 2020, 11:15:55
Interview met Ard!

Als er nu nog iemand voor aanstelling van Smid is, dan ben je niet goed wijs.
Als die komt is Ard ook weg na dit seizoen.


- https://nos.nl/l/2358362
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Galdiano op november 28, 2020, 11:20:46
Citaat van: mario op november 28, 2020, 09:51:48
Jammer dat we nog geen reactie van den Belt hebben gezien.
Mocht van den Belt toch aanblijven dan ben ik geen tegenstander van Ype.

Van den Belt is op vakantie, zit aan de andere kant van de wereld.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bernardo op november 28, 2020, 11:38:31
De kans dat Ype Smid RvC- voorzitter wordt van Cambuur lijkt na gisteravond aanzienlijk kleiner geworden. Betrokken partijen spraken elkaar in het stadion na Cambuur - Den Bosch en het kamp- Smid begint in te zien dat instappen bij #cambuur zinloos is als er teveel weerstand is.

https://twitter.com/ragnarniemeijer/status/1332631853539479552

Titel: Re: Ype smid
Bericht door: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 11:43:55
Wat bedoel je met de bovenstaande zin?
[/quote]
als ik alles lees waarom hij bij Twente eruit is gegaan, klinkt dat ook allemaal niet heel erg fris.
Dit vond ik bij de NOS:
Vermeulen stelt dat Van den Belt in een lastige positie terechtkwam. "Maar hij had zo dapper moeten zijn de KNVB te bellen en te zeggen: kom hier eens kijken, want hier klopt een aantal zaken niet. Maar dat deed hij dus niet. Hij heeft geprobeerd de fouten van Munsterman onder het tapijt te vegen."
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 11:45:10
Citaat van: Galdiano op november 28, 2020, 11:20:46
Van den Belt is op vakantie, zit aan de andere kant van de wereld.
Dit is hopelijk een grapje
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: SCC op november 28, 2020, 12:06:33
Heeft Ype nog een zwager?
Je moment van aanmelden op dit forum is op z'n zachtst bijzonder.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 28, 2020, 12:10:02
Citaat van: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 11:43:55
Wat bedoel je met de bovenstaande zin?

als ik alles lees waarom hij bij Twente eruit is gegaan, klinkt dat ook allemaal niet heel erg fris.
Dit vond ik bij de NOS:
Vermeulen stelt dat Van den Belt in een lastige positie terechtkwam. "Maar hij had zo dapper moeten zijn de KNVB te bellen en te zeggen: kom hier eens kijken, want hier klopt een aantal zaken niet. Maar dat deed hij dus niet. Hij heeft geprobeerd de fouten van Munsterman onder het tapijt te vegen."
Ouwe koeien uit de sloot halen kan je wel, wees volledig en zeg erbij dat door het handelen van Munsterman ,v/d Belt is opgestapt en die Vermeulen is al jaren een zwets-kont..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 28, 2020, 12:12:15
Citaat van: Bernardo op november 28, 2020, 11:38:31
De kans dat Ype Smid RvC- voorzitter wordt van Cambuur lijkt na gisteravond aanzienlijk kleiner geworden. Betrokken partijen spraken elkaar in het stadion na Cambuur - Den Bosch en het kamp- Smid begint in te zien dat instappen bij #cambuur zinloos is als er teveel weerstand is.

https://twitter.com/ragnarniemeijer/status/1332631853539479552
Mooi! Nou Ype(je leest mee), nu maar op de achtergrond een stuwende kracht zijn voor je/onze club!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op november 28, 2020, 12:23:30
Citaat van: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 11:43:55
Wat bedoel je met de bovenstaande zin?

als ik alles lees waarom hij bij Twente eruit is gegaan, klinkt dat ook allemaal niet heel erg fris.
Dit vond ik bij de NOS:
Vermeulen stelt dat Van den Belt in een lastige positie terechtkwam. "Maar hij had zo dapper moeten zijn de KNVB te bellen en te zeggen: kom hier eens kijken, want hier klopt een aantal zaken niet. Maar dat deed hij dus niet. Hij heeft geprobeerd de fouten van Munsterman onder het tapijt te vegen."

Ik denk dat dat best wel eens terecht kan zijn. In die positie moet je fraude melden, en dat lijkt hij nagelaten te hebben, aan de andere kant is een veroordeling mij niet bekend.

Hij zat in ieder geval in een uitzonderlijk moeilijke positie. Waarbij hij moest kiezen tussen een waarschijnlijk faillisement en stil zijn. Al met al voldoende om overspannen van te worden.

Hoe iedereen die situatie beoordeeld is aan iedereen zelf. Mijn beoordeling: welke keuze hij ook had gemaakt, het was altijd fout. Onmogelijk dus en voor mij een te klein hoofdstuk om zijn goede werk in beide perioden bij Cambuur te negeren
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Noordcambuur op november 28, 2020, 12:33:14
Citaat van: Grijskijkert op november 28, 2020, 12:10:02
Ouwe koeien uit de sloot halen kan je wel, wees volledig en zeg erbij dat door het handelen van Munsterman ,v/d Belt is opgestapt en die Vermeulen is al jaren een zwets-kont..
Munsterman wat een mooi prater was hij en van der Belt de schuld er van geven.
Bij Twente daar kwamen wat lijken uit kast niet normaal .
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 28, 2020, 12:33:39
Dingen die Arno Vermeulen zegt. Die vent is om te kotsen met zien pastoor hoofd :( :R
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 28, 2020, 12:34:37
Citaat van: Bernardo op november 28, 2020, 10:14:10
Ype kan toch ook zijn bijdrage leveren zonder dat hij voorzitter moet worden?
dat doet ie continu al.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 28, 2020, 12:36:46
Citaat van: Galdiano op november 28, 2020, 11:20:46
Van den Belt is op vakantie, zit aan de andere kant van de wereld.
is dat zo in Corona tijd?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 28, 2020, 12:39:59
Citaat van: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 09:25:49
Waarom is de hier alom geprezen vd Belt bij Twente weg gegaan?
Wie kan mij dat vertellen?
hij zat in een wespennest en raakte overspannen. Maar Uh ik vind beetje tegengeluid wel mooi meneer man op leeftijd  :koffie
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 28, 2020, 12:41:57
Citaat van: Vlampiep op november 28, 2020, 10:01:14
Verklaar eens waarom je geen vertrouwen meer hebt in deze bestuurders.
waarom jij wel dan? Het gaat intern niet goed dat is duidelijk.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: justremco op november 28, 2020, 13:14:32
Citaat van: sunderland op november 28, 2020, 12:36:46
is dat zo in Corona tijd?

Aruba begreep ik
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 28, 2020, 13:32:24
Die Gerard Bos zit de boel ook alleen maar op te ruien, over egootje gesproken :R
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 13:36:29
Citaat van: sunderland op november 28, 2020, 12:39:59
Maar Uh ik vind beetje tegengeluid wel mooi meneer man op leeftijd  :koffie
Alleen het zijn hier allemaal mensen die geen tegenspraak dulden, allemaal kleine Ype Smidjes, tenminste dat wordt hier over Ype gemeld
Ben nu maar wat voorzichtiger, straks heb ik een stadionverbod

Als vd Belt nu op Aruba zit, dan zakt de broek me af van deze hoog opgerakelde man
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 13:40:58
Citaat van: sunderland op november 28, 2020, 12:41:57
waarom jij wel dan? Het gaat intern niet goed dat is duidelijk.
Het stadion stond er bijna al, contracten waren nog niet getekend, waar moet je dan vertrouwen in hebben.
Nu vluchten naar ARUBA, als dat tenminste zo is, dan ligt het er allemaal wel heel dik op dat het allemaal niet zo goed is als hier door een man of 20 beschreven wordt
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cambuur Groningen op november 28, 2020, 13:42:16
Citaat van: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 13:36:29
Alleen het zijn hier allemaal mensen die geen tegenspraak dulden, allemaal kleine Ype Smidjes, tenminste dat wordt hier over Ype gemeld
Ben nu maar wat voorzichtiger, straks heb ik een stadionverbod

Als vd Belt nu op Aruba zit, dan zakt de broek me af van deze hoog opgerakelde man
Tuurlijk duld men hier wel tegenspraak, we zijn het alleen niet allemaal eens, prima toch? Alleen als jouw derde bijdrage op dit forum een one-liner als 'zielig figuur' is als reacitie op een misschien in jouw ogen minder grappige opmerking is dan ben je mij al redelijk kwijt.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 28, 2020, 13:44:46
Citaat van: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 13:36:29
Alleen het zijn hier allemaal mensen die geen tegenspraak dulden, allemaal kleine Ype Smidjes, tenminste dat wordt hier over Ype gemeld
Ben nu maar wat voorzichtiger, straks heb ik een stadionverbod

Als vd Belt nu op Aruba zit, dan zakt de broek me af van deze hoog opgerakelde man
Een ademverbod zou op zijn plaats zijn...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cambuur Groningen op november 28, 2020, 13:50:27
Citaat van: Grijskijkert op november 28, 2020, 13:44:46
Een ademverbod zou op zijn plaats zijn...
dat is ook wel wat over de grens lijkt me... ik weet inmiddels wel weer genoeg over manopleeftijd. Nu ik de woonplaats Zevenaar gezien heb kan hij zich ook wel gewoon weer Koos noemen wat mij betreft en ga ik weer in de negeerstand :)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 28, 2020, 13:52:00
Citaat van: Cambuur Groningen op november 28, 2020, 13:50:27
dat is ook wel wat over de grens lijkt me... ik weet inmiddels wel weer genoeg over manopleeftijd. Nu ik de woonplaats Zevenaar gezien heb kan hij zich ook wel gewoon weer Koos noemen wat mij betreft en ga ik weer in de negeerstand :)
;)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: SCC-J op november 28, 2020, 14:09:56
Citaat van: sunderland op november 28, 2020, 12:41:57
waarom jij wel dan? Het gaat intern niet goed dat is duidelijk.

Op stadion na gaat het juist heel goed.
Stadion is natuurlijk heel belangrijk maar dat probleem ligt toch echt bij de Limburgers
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op november 28, 2020, 14:25:47
Als Ype niet welkom dan moeten ze er wel heel veel vertrouwen in hebben dat het zonder hulp van zijn kant gaat lukken om het nieuwe stadion alsnog te realiseren.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 14:26:08
Citaat van: Grijskijkert op november 28, 2020, 13:44:46
Een ademverbod zou op zijn plaats zijn...
In elk geval bedankt voor je positiviteit, maar gelukkig leven we in een vrij land, met persvrijheid.
Vroeger werd Foeke hier met de grond gelijk gemaakt, ook daar mocht ik niet op in gaan, gelukkig heb ik gelijk gekregen.
De LC wordt hier met de grond gelijk gemaakt, maar nu er een gunstige uitslag in staat over het wel of geen YPE, is het geweldig.

Dr troep was opgeruimd door YPE en toen kwam KONING GERALD en die mocht er op passen en dat heeft ie goed gedaan.

Maar het begeleiden van een nieuwbouw is een beetje ander kaliber.

Ik hoop voor jullie dat het goed komt, maar niet met de mensen die er nu zitten.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 14:27:18
Citaat van: Cambuur Groningen op november 28, 2020, 13:50:27
dat is ook wel wat over de grens lijkt me... ik weet inmiddels wel weer genoeg over manopleeftijd. Nu ik de woonplaats Zevenaar gezien heb kan hij zich ook wel gewoon weer Koos noemen wat mij betreft en ga ik weer in de negeerstand :)
Jij bent een EIKEL dat je uit de school klapt, zegt genoeg over jouw karakter
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cambuur Groningen op november 28, 2020, 14:36:36
Citaat van: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 14:27:18
Jij bent een EIKEL dat je uit de school klapt, zegt genoeg over jouw karakter
Nou nog 1 reactie dan: je hebt me nu in 2 posts beledigd door me zielig figuur en EIKEL (in hoofdletters nog wel) te noemen. Dat zegt denk ik meer over jou karakter dan het mijne dat je zegt te kennen, maar ik ben er nu wel weer klaar mee hoor. Fijn dat je terug bent voor wat andere meningen, maar van mij had het niet gehoeven als dat gepaard gaat met ongenuanceerd gescheld.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 28, 2020, 14:36:41
Citaat van: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 14:26:08
In elk geval bedankt voor je positiviteit, maar gelukkig leven we in een vrij land, met persvrijheid.
Vroeger werd Foeke hier met de grond gelijk gemaakt, ook daar mocht ik niet op in gaan, gelukkig heb ik gelijk gekregen.
De LC wordt hier met de grond gelijk gemaakt, maar nu er een gunstige uitslag in staat over het wel of geen YPE, is het geweldig.

Dr troep was opgeruimd door YPE en toen kwam KONING GERALD en die mocht er op passen en dat heeft ie goed gedaan.

Maar het begeleiden van een nieuwbouw is een beetje ander kaliber.

Ik hoop voor jullie dat het goed komt, maar niet met de mensen die er nu zitten.
Zou zeggen...laat ook maar, niet de moeite waard. Of toch, wanneer kwam v/d Belt in dienst bij Cambuur?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 28, 2020, 14:40:09
Citaat van: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 14:27:18
Jij bent een EIKEL dat je uit de school klapt, zegt genoeg over jouw karakter
Hoezo jij bent zo onnozel om Zevenaar bij je profiel te vermelden.. Koos hopeloos..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 28, 2020, 14:52:04
Citaat van: Cambuur Groningen op november 28, 2020, 13:50:27
dat is ook wel wat over de grens lijkt me... ik weet inmiddels wel weer genoeg over manopleeftijd. Nu ik de woonplaats Zevenaar gezien heb kan hij zich ook wel gewoon weer Koos noemen wat mij betreft en ga ik weer in de negeerstand :)
haha is skevenaar er weer.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 28, 2020, 14:58:43
Koos mag ook wel even tegengeluid geven hè, Het lijkt de politiek wel, oh je moet vooral voor Vd belt zijn en tegen ype. Beetje trumpachtig. Het lijkt er een beetje op dat het niet lukt met Vd belt wb stadion, misschien daarom Ype?  Vind het ook een teken van zwakte om dan maar te zeggen "ik stap op". Ik wou Hollander zijn mening wel eens horen, met hem ben ik het meestal eens.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cambuur Groningen op november 28, 2020, 15:04:06
Citaat van: sunderland op november 28, 2020, 14:58:43
Koos mag ook wel even tegengeluid geven hè, Het lijkt de politiek wel, oh je moet vooral voor Vd belt zijn en tegen ype. Beetje trumpachtig. Het lijkt er een beetje op dat het niet lukt met Vd belt wb stadion, misschien daarom Ype?  Vind het ook een teken van zwakte om dan maar te zeggen "ik stap op". Ik wou Hollander zijn mening wel eens horen, met hem ben ik het meestal eens.
tuurlijk hoeven we het niet allemaal eens te zijn, maar waarom altijd meteen schelden? Dan neem ik evt. argumenten die aangedragen geworden al niet meer serieus.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op november 28, 2020, 15:29:36
Citaat van: ManopLeeftijd op november 28, 2020, 13:36:29
Alleen het zijn hier allemaal mensen die geen tegenspraak dulden, allemaal kleine Ype Smidjes, tenminste dat wordt hier over Ype gemeld
Ben nu maar wat voorzichtiger, straks heb ik een stadionverbod

Als vd Belt nu op Aruba zit, dan zakt de broek me af van deze hoog opgerakelde man

Niet voor mij hoor. Ik ben blij met andere inbreng, dat is mooi voor de discussie. Maar "zielig figuur" had je wel achterwege mogen laten. Er zijn op dit forum wel meer die het zo op de persoon spelen en dat slaat een interessante discussie wel snel dood.

Maar kan je toe lichten waarom van der belt niet op vakantie mag op dit moment? Dat zal over het stadion gaan denk ik, maar wat zou hij nu volgens jou moeten doen en waarom kan dat niet digitaal?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Delamere op november 28, 2020, 15:30:21
Het is niet de week van Ype Smid. De door hem op twitter bewierookte Baudet helpt zijn eigen clubje om zeep. En nu lijkt dat de op handen zijnde terugkeer van Smid bij Cambuur het zelfde effect te hebben.
Van het beeld van Smid dat hij via zijn eigen twitteraccount van zichzelf oproept werd ik al niet vrolijk. Van wat er nu bij Cambuur naar buitenkomt over hem al helemaal niet. Ik vergeet echter echt niet hoe hij ons heeft gered met zijn financiele steun. Dat erevoorzitterschap lijkt me dan ook verdiend. Maar hij is toen zelf vertrokken. Tot opluchting van velen binnen Cambuur blijkt nu. En met het gouden koppel De Graaf en V.d. Belt is Cambuur daarna zowel financieel als sportief een club met aanzien in Nederland geworden. Het gaat nu heerlijk maar het wereldvreemde Stichtingsbestuur komt nu met een kamikazeactie door hun vriendje/familielid Ype Smid weer naar voren te schuiven. Niemand binnen Cambuur lijkt hier op zitten te wachten. Dat je daar als Stichtingsbestuur geen voelsprieten voor hebt, zegt veel over die mensen. En dus zijn we nu in het landelijke nieuws als de club waar het sportief en financieel geweldig gaat maar zich nu door bestuurlijke onnozelheid zelf in de voet dreigt te schieten. Hoe belangrijk Smid ook in het stadiondossier zou kunnen zijn, het lijkt niet in verhouding te staan tot de schade die dit binnen Cambuur allemaal oplevert.
Of ze zoeken een voor iedereen acceptabele manier om van Smid gebruik te maken, of ze trekken deze omstreden voordracht in. Smid heeft in het verleden best veel gedaan uit clubliefde. Maar hij zou (ook uit clubliefde) er zelf op deze manier toch ook niet aan moeten willen beginnen. Dan kan de broodnodige rust weer bij ons mooie clubje terugkeren, en kunnen we ons weer focussen op voetbal en genieten van de sportieve successen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 28, 2020, 15:34:54
Citaat van: sunderland op november 28, 2020, 14:58:43
Koos mag ook wel even tegengeluid geven hè, Het lijkt de politiek wel, oh je moet vooral voor Vd belt zijn en tegen ype. Beetje trumpachtig. Het lijkt er een beetje op dat het niet lukt met Vd belt wb stadion, misschien daarom Ype?  Vind het ook een teken van zwakte om dan maar te zeggen "ik stap op". Ik wou Hollander zijn mening wel eens horen, met hem ben ik het meestal eens.
Ik ben voor beide, maar door druk van media(of lui die zich zo noemen) is een gesprek bijna uitgesloten om dit voor elkaar te krijgen, dit vooral dankzij de lekkende Koster..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bankzitter op november 28, 2020, 15:36:26
https://cambuur.nl/nieuws/ype-smid-trekt-zich-terug-als-kandidaat-voorzitter-rvc/

YPE SMID TREKT ZICH TERUG ALS KANDIDAAT VOORZITTER RVC
28 november 2020, 15:37
Ype Smid wordt niet de nieuwe voorzitter van de Raad van Commissarissen van SC Cambuur. De Erevoorzitter was voorgedragen door de Stichting Cambuur, het hoogste orgaan van de club, maar heeft besloten niet op dit aanbod in te gaan. Ook Harjan van Dam, die samen met Smid beoogd was om toe te treden tot de RvC, trekt zich per direct terug.

Smid zelf over de kwestie: "De onrust die is ontstaan is niet in het belang van de club en dat moet altijd voorop staan bij iedereen. Om de rust te laten terugkeren trek ik mijn kandidatuur als voorzitter van de Raad van Commissarissen in en zal ik de club blijven steunen waar ik kan in mijn rol als Erevoorzitter en certificaathouder."
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op november 28, 2020, 15:38:58
Goede beslissing waarmee Ype ook duidelijk laat zien dus wel degelijk over zijn eigen ego heen te kunnen stappen, met name omdat hij aangeeft 'gewoon' de club waar mogelijk te blijven steunen. Sterk! 

:0= Nu met zijn allen dat stadion voor elkaar krijgen!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bankzitter op november 28, 2020, 15:39:47
Dan blijven vd Belt en De Graaf dus, waar ik zelf blij mee ben.

Om vd Belt te verwijten dat het stadion nu vertraging oploopt is net zo absurd als Henk verwijten dat we geen kampioen zijn geworden.
Dan vergeet je de invloed die de Corona-crisis heeft. Natuurlijk kan Ype een rol spelen maar als dat te veel onrust geeft dan is het goed dan hij dat nog eens goed heeft nagedacht in welke rol dat dan moet zijn. En inderdaad, ook goed dat Ype snel duidelijkheid geeft in belang van de club.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 28, 2020, 15:42:15
Citaat van: Delamere op november 28, 2020, 15:30:21
Het is niet de week van Ype Smid. De door hem op twitter bewierookte Baudet helpt zijn eigen clubje om zeep. En nu lijkt dat de op handen zijnde terugkeer van Smid bij Cambuur het zelfde effect te hebben.
Van het beeld van Smid dat hij via zijn eigen twitteraccount van zichzelf oproept werd ik al niet vrolijk. Van wat er nu bij Cambuur naar buitenkomt over hem al helemaal niet. Ik vergeet echter echt niet hoe hij ons heeft gered met zijn financiele steun. Dat erevoorzitterschap lijkt me dan ook verdiend. Maar hij is toen zelf vertrokken. Tot opluchting van velen binnen Cambuur blijkt nu. En met het gouden koppel De Graaf en V.d. Belt is Cambuur daarna zowel financieel als sportief een club met aanzien in Nederland geworden. Het gaat nu heerlijk maar het wereldvreemde Stichtingsbestuur komt nu met een kamikazeactie door hun vriendje/familielid Ype Smid weer naar voren te schuiven. Niemand binnen Cambuur lijkt hier op zitten te wachten. Dat je daar als Stichtingsbestuur geen voelsprieten voor hebt, zegt veel over die mensen. En dus zijn we nu in het landelijke nieuws als de club waar het sportief en financieel geweldig gaat maar zich nu door bestuurlijke onnozelheid zelf in de voet dreigt te schieten. Hoe belangrijk Smid ook in het stadiondossier zou kunnen zijn, het lijkt niet in verhouding te staan tot de schade die dit binnen Cambuur allemaal oplevert.
Of ze zoeken een voor iedereen acceptabele manier om van Smid gebruik te maken, of ze trekken deze omstreden voordracht in. Smid heeft in het verleden best veel gedaan uit clubliefde. Maar hij zou (ook uit clubliefde) er zelf op deze manier toch ook niet aan moeten willen beginnen. Dan kan de broodnodige rust weer bij ons mooie clubje terugkeren, en kunnen we ons weer focussen op voetbal en genieten van de sportieve successen.
misschien brengt het onze club wel vooruit op lange termijn, je weet dat het stadion moet komen. Misschien zijn de huidige mensen niet capabel genoeg. Ze zijn immers al zo lang bezig en het lukt maar niet.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 28, 2020, 15:42:40
Dan moet Ype op de achtergrond maar de stuwende kracht voor het stadion zijn, had het wel verwacht, hij heeft altijd gezegd clubbelang boven alles!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Galdiano op november 28, 2020, 15:43:55
Ype Smid geen voorzitter!!  |:)

Ik trek een pot bier open.  :proost
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cambuur Groningen op november 28, 2020, 15:44:22
Citaat van: Grijskijkert op november 28, 2020, 15:42:40
Dan moet Ype op de achtergrond maar de stuwende kracht voor het stadion zijn, had het wel verwacht, hij heeft altijd gezegd clubbelang boven alles!
prima zo, als hij wel gewoon kan helpen het stadion vlot te trekken vanuit zijn rol als erevoorzitter is ook helemaal niks mis mee
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 28, 2020, 15:45:46
Ype heeft zich teruggetrokken
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 28, 2020, 15:46:39
Citaat van: Galdiano op november 28, 2020, 15:43:55
Ype Smid geen voorzitter!!  |:)

Ik trek een pot bier open.  :proost
lekker doormodderen met het stadion  :proost
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 28, 2020, 15:47:34
Citaat van: sunderland op november 28, 2020, 15:45:46
Ype heeft zich teruggetrokken
Staat al 10 minuten hier online trage :koffie
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cambuur Groningen op november 28, 2020, 15:48:53
Citaat van: sunderland op november 28, 2020, 15:46:39
lekker doormodderen met het stadion  :proost
nogmaals: ik geloof oprecht dat Ype het beste voor heeft met onze club net als Ard en Gerald. Waarom zou hij dan perse voorzitter van de RVC moeten worden om het stadion vlot te trekken? Wat kan hij dannwel wat hij nu als erevoorzitter niet kan?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bankzitter op november 28, 2020, 15:50:35
Citaat van: sunderland op november 28, 2020, 15:46:39
lekker doormodderen met het stadion  :proost

Ik citeer meezelf maar even ;)

Om vd Belt te verwijten dat het stadion nu vertraging oploopt is net zo absurd als Henk verwijten dat we geen kampioen zijn geworden.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 28, 2020, 15:51:49
Rust is nu belangrijk. Gerald kan lekker luieren met rust. Tis um gegund
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op november 28, 2020, 15:51:58
Citaat van: Delamere op november 28, 2020, 15:30:21
Het is niet de week van Ype Smid. De door hem op twitter bewierookte Baudet helpt zijn eigen clubje om zeep. En nu lijkt dat de op handen zijnde terugkeer van Smid bij Cambuur het zelfde effect te hebben.
Van het beeld van Smid dat hij via zijn eigen twitteraccount van zichzelf oproept werd ik al niet vrolijk. Van wat er nu bij Cambuur naar buitenkomt over hem al helemaal niet. Ik vergeet echter echt niet hoe hij ons heeft gered met zijn financiele steun. Dat erevoorzitterschap lijkt me dan ook verdiend. Maar hij is toen zelf vertrokken. Tot opluchting van velen binnen Cambuur blijkt nu. En met het gouden koppel De Graaf en V.d. Belt is Cambuur daarna zowel financieel als sportief een club met aanzien in Nederland geworden. Het gaat nu heerlijk maar het wereldvreemde Stichtingsbestuur komt nu met een kamikazeactie door hun vriendje/familielid Ype Smid weer naar voren te schuiven. Niemand binnen Cambuur lijkt hier op zitten te wachten. Dat je daar als Stichtingsbestuur geen voelsprieten voor hebt, zegt veel over die mensen. En dus zijn we nu in het landelijke nieuws als de club waar het sportief en financieel geweldig gaat maar zich nu door bestuurlijke onnozelheid zelf in de voet dreigt te schieten. Hoe belangrijk Smid ook in het stadiondossier zou kunnen zijn, het lijkt niet in verhouding te staan tot de schade die dit binnen Cambuur allemaal oplevert.
Of ze zoeken een voor iedereen acceptabele manier om van Smid gebruik te maken, of ze trekken deze omstreden voordracht in. Smid heeft in het verleden best veel gedaan uit clubliefde. Maar hij zou (ook uit clubliefde) er zelf op deze manier toch ook niet aan moeten willen beginnen. Dan kan de broodnodige rust weer bij ons mooie clubje terugkeren, en kunnen we ons weer focussen op voetbal en genieten van de sportieve successen.

Je omschrijft mijn gevoel op een keurige manier. Vooral dat stuk van Ype op Twitter kan ik mij in vinden. Hij is op zijn zachts gezegd niet echt diplomatiek. Maar een vraag die bij mij ook wel blijft hangen is waarom Ype het zou lukken om het stadiondossier rond te krijgen?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 28, 2020, 15:52:58
Citaat van: Cambuur Groningen op november 28, 2020, 15:48:53
nogmaals: ik geloof oprecht dat Ype het beste voor heeft met onze club net als Ard en Gerald. Waarom zou hij dan perse voorzitter van de RVC moeten worden om het stadion vlot te trekken? Wat kan hij dannwel wat hij nu als erevoorzitter niet kan?
Hij gaat zich er op de achtergrond mee bemoeien...en hem kennende trekt hij het snel vlot en hebben we een mooi kerstcadeautje in de vorm van een nieuw stadion in 2022.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: justremco op november 28, 2020, 15:53:41
Citaat van: Bankzitter op november 28, 2020, 15:50:35
Ik citeer meezelf maar even ;)

Om vd Belt te verwijten dat het stadion nu vertraging oploopt is net zo absurd als Henk verwijten dat we geen kampioen zijn geworden.

Ze zullen Ype niet zomaar hebben benaderd natuurlijk want we zitten al 1,5 jaar zonder voorzitter...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Montana op november 28, 2020, 15:59:25
Ik wens de RvC veel succes en sterkte met het vinden van een VZ die ook het stadion dossier erbij wil doen. En wat als vd Belt alsnog op korte termijn vertrekt?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: SCC-J op november 28, 2020, 16:05:20
Jij denkt dat het alleen bij v/d Belt was gebleven?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 28, 2020, 16:07:24
Citaat van: Montana op november 28, 2020, 15:59:25
Ik wens de RvC veel succes en sterkte met het vinden van een VZ die ook het stadion dossier erbij wil doen. En wat als vd Belt alsnog op korte termijn vertrekt?
Is daar reden toe dan?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: justremco op november 28, 2020, 16:08:18
Citaat van: SCC-J op november 28, 2020, 16:05:20
Jij denkt dat het alleen bij v/d Belt was gebleven?

Jij denkt dat het niet alleen bij vd Belt was gebleven?  :insane
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op november 28, 2020, 16:12:45
Citaat van: Lore op november 28, 2020, 15:51:58
Maar een vraag die bij mij ook wel blijft hangen is waarom Ype het zou lukken om het stadiondossier rond te krijgen?

Ja deze vraag heb ik ook. Er werd in een vraag gesprek ook gezegd dat hij geen financiële middelen zou meenemen. Dus dan gaat het om competenties die hij heeft en Gerald niet zou hebben? ik ben wel heel benieuwd.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 28, 2020, 16:19:51
Citaat van: Montana op november 28, 2020, 15:59:25
Ik wens de RvC veel succes en sterkte met het vinden van een VZ die ook het stadion dossier erbij wil doen. En wat als vd Belt alsnog op korte termijn vertrekt?
.....
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 28, 2020, 16:22:00
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op november 28, 2020, 16:12:45
Ja deze vraag heb ik ook. Er werd in een vraag gesprek ook gezegd dat hij geen financiële middelen zou meenemen. Dus dan gaat het om competenties die hij heeft en Gerald niet zou hebben? ik ben wel heel benieuwd.
zakelijke dingen hè. Heeft Vd belt totaal niet
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 28, 2020, 16:23:49
Citaat van: Grijskijkert op november 28, 2020, 15:52:58
Hij gaat zich er op de achtergrond mee bemoeien...en hem kennende trekt hij het snel vlot en hebben we een mooi kerstcadeautje in de vorm van een nieuw stadion in 2022.
nwaah dat moet ik nog maar zien nu. Dit is een tik
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op november 28, 2020, 16:43:25
Inderdaad. Je inspannen en anderen met de eer opstrijken? Had ik ook gepast.

Titel: Re: Ype smid
Bericht door: herr kunkel op november 28, 2020, 16:48:19
Citaat van: sunderland op november 28, 2020, 16:23:49
nwaah dat moet ik nog maar zien nu. Dit is een tik
Inderdaad gevoelige tik op de neus, maar voor CAmbuur een ongekend belangrijke wending, historisch gezien. 10 jaar geleden was dit tot een heus straatgevecht geeindigd met nog meer verliezers.. laat smid nu doen waar hij denk ik het best in is en dat is vanuit zijn kwaliteiten en positie als informeel betrokkene bij de club dossier vlot trekken. De redelijkheid heeft gewonnen!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cambuur Groningen op november 28, 2020, 16:49:10
Citaat van: De Gast op november 28, 2020, 16:43:25
Inderdaad. Je inspannen en anderen met de eer opstrijken? Had ik ook gepast.
ehhh.... hij heeft de club toch lief, daar kun je je toch ook in een andere rol voor inspannen? Er is nog niemand die Ype zo graag terug ziet komen hier die me een goed argument heeft gegeven waarom hij het stadion alleen maar vlot kan trekken in de rol van voorzitter van de RVC.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op november 28, 2020, 16:58:36
Met zo'n lading bagger over me heen had ik het wel geweten. Succes Gerald en Ard.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op november 28, 2020, 16:59:54
Citaat van: Cambuur Groningen op november 28, 2020, 16:49:10
ehhh.... hij heeft de club toch lief, daar kun je je toch ook in een andere rol voor inspannen? Er is nog niemand die Ype zo graag terug ziet komen hier die me een goed argument heeft gegeven waarom hij het stadion alleen maar vlot kan trekken in de rol van voorzitter van de RVC.

Een formele positie lijkt mij met zo'n dossier wel gepast.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cambuur Groningen op november 28, 2020, 17:02:26
Citaat van: De Gast op november 28, 2020, 16:59:54
Een formele positie lijkt mij met zo'n dossier wel gepast.
dat is geen argument om hem voorzitter van de RVC te maken. Een RVC is volgens mij een orgaan wat toezicht houdt en een bestuur adviseert. Of ik moet dat helemaal verkeerd zien, maar als hij adviseert kan hij dat toch ook als erevoorzitter doen?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 28, 2020, 17:06:23
Voor de rust is dit NU goed. Persoonlijk zou ik Ype graag teruggezien. Ik denk dat hij de club vooruit zou helpen. Nu lijkt het maximaal met straks drama in het oude stadion, betonrot is een groot probleem. Oost zou ik niet graag zitten
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: el haj op november 28, 2020, 17:49:50
Is het nog verstandig de rol van het stichtingsbestuur tegen het licht te houden? Naar aanleiding van deze mini-ramp kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat daar niet volledig vanuit clubperspectief wordt gehandeld.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op november 28, 2020, 17:59:59
lui die hun bek niet konden houden er gewoon uitfikkeren zou ik zo zeggen

verder blijft het jammer dat we de goede dingen van de heren niet bij elkaar
kunnen brengen want dat zou voor de club toch het beste zijn
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 28, 2020, 18:22:03
Citaat van: denistel op november 28, 2020, 17:59:59
lui die hun bek niet konden houden er gewoon uitflikkeren zou ik zo zeggen

verder blijft het jammer dat we de goede dingen van de heren niet bij elkaar
kunnen brengen want dat zou voor de club toch het beste zijn
Dat en Gerard Bos moet een stadionverbod krijgen met zijn opruiende stukjes in het LC..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op november 28, 2020, 18:31:40
Citaat van: sunderland op november 28, 2020, 17:06:23
Voor de rust is dit NU goed. Persoonlijk zou ik Ype graag teruggezien. Ik denk dat hij de club vooruit zou helpen.

Waar ligt zijn kracht dan volgens jou, vooral in het zakelijke, of in het netwerken?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Galdiano op november 28, 2020, 19:27:25
Citaat van: Grijskijkert op november 28, 2020, 18:22:03
Dat en Gerard Bos moet een stadionverbod krijgen met zijn opruiende stukjes in het LC..

Wat een grote onzin!  :(

Als er één goede en objectieve journalist rondloopt is het Gerard wel.
journalisten als Kloosterman en Smid (het zal aan de naam liggen) die waren opruiend.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: speculeter op november 28, 2020, 19:30:26
Citaat van: sunderland op november 28, 2020, 17:06:23
Voor de rust is dit NU goed. Persoonlijk zou ik Ype graag teruggezien. Ik denk dat hij de club vooruit zou helpen. Nu lijkt het maximaal met straks drama in het oude stadion, betonrot is een groot probleem. Oost zou ik niet graag zitten
Oost is de mooiste tribune  :proost
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 28, 2020, 19:35:54
Citaat van: Galdiano op november 28, 2020, 19:27:25
Wat een grote onzin!  :(

Als er één goede en objectieve journalist rondloopt is het Gerard wel.
journalisten als Kloosterman en Smid (het zal aan de naam liggen) die waren opruiend.
Verschillen we wbt Bos van mening en vooral wat betreft bekent making van het voorzitterschap van Smid.. Snel en makkelijk scoren over de rug van Cambuur.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Galdiano op november 28, 2020, 21:28:36
Keurig statement van Cambuur Culture en MI-side!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op november 28, 2020, 21:56:07
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op november 28, 2020, 18:31:40
Waar ligt zijn kracht dan volgens jou, vooral in het zakelijke, of in het netwerken?

netwerk van hier tot tokyo he financieel sterk en daadkrachtig.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: speculeter op november 29, 2020, 09:31:57
Aangezien Ype al een gesprek heeft gehad met Wykerveste zal het me niks verbazen dat hij achter de schermen toch gaat helpen met nieuwe stadion.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op november 29, 2020, 09:52:28
Citaat van: speculeter op november 29, 2020, 09:31:57
Aangezien Ype al een gesprek heeft gehad met Wykerveste zal het me niks verbazen dat hij achter de schermen toch gaat helpen met nieuwe stadion.
Het zou mij ook inderdaad niet verbazen dat hij met Wijkerveste in gesprek is geweest. Dit zijn namelijk de sterke kanten van Smid en hierin kan hij misschien de ontbrekende factor zijn in de stadion soap.
Hij is benoemd tot erelid voor zijn verdiensten bij de club en dat mag niet uit het oog worden verloren. Als Smid zijn sterke kanten inzet voor de club is hij van groot belang en laat de bestuurlijke kant aan anderen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bankzitter op november 29, 2020, 10:22:33
Het gaat toch om het sluitend maken van de business case? Dus om bedrijven te overtuigen langdurige huurcontracten binnen het stadion af te sluiten? Daar zal Ype best in kunnen helpen met zijn netwerk en zakelijkinstinct. Ik zie alleen nog steeds niet waarom dat vanuit de rol van voorzitter moet gebeuren, zeker niet als daar intern geen draagvlak voor is.

Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 29, 2020, 11:47:00
Goed gedaan van Ype. Vd belt blijft iig tot einde seiz. Dus.....
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 29, 2020, 11:55:16
Citaat van: sunderland op november 29, 2020, 11:47:00
Goed gedaan van Ype. Vd belt blijft iig tot einde seiz. Dus.....
Dus...niks, Gerald wil met Cambuur promoveren en verder bouwen tot stabiele Eredivisie club!
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op november 29, 2020, 13:44:49
Citaat van: sunderland op november 29, 2020, 11:47:00
Goed gedaan van Ype. Vd belt blijft iig tot einde seiz. Dus.....
Dus, is Henk blij dat zijn klankbord binnen de club blijft en zal het herintreden van Sandor niet frustreren. Met andere woorden het blijft ook stabiel binnen de TS.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 30, 2020, 11:50:24
Citaat van: sunderland op november 28, 2020, 17:06:23
Voor de rust is dit NU goed. Persoonlijk zou ik Ype graag teruggezien. Ik denk dat hij de club vooruit zou helpen. Nu lijkt het maximaal met straks drama in het oude stadion, betonrot is een groot probleem. Oost zou ik niet graag zitten
Ja maar dat wordt door de volgens sommigen hier fantastische journalist G.Bos ,de club niet gegund, ik haal de volgende tekst van zijn twitter account... Hoe kon t zo uit hand lopen afgelopen week bij Cambuur? En hoe nu verder?
Deel supporters wil  stichtingsbestuur weg.
Ype Smid trok zich terug als beoogd RvC-voorzitter, kan volgens mij nog waarde hebben voor club.
, dus meneer gaat weer rustig verder met waar hij gebleven is..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Huizen op november 30, 2020, 11:59:39
Citaat van: Grijskijkert op november 30, 2020, 11:50:24
Ja maar dat wordt door de volgens sommigen hier fantastische journalist G.Bos ,de club niet gegund, ik haal de volgende tekst van zijn twitter account... Hoe kon t zo uit hand lopen afgelopen week bij Cambuur? En hoe nu verder?
Deel supporters wil  stichtingsbestuur weg.
Ype Smid trok zich terug als beoogd RvC-voorzitter, kan volgens mij nog waarde hebben voor club.
, dus meneer gaat weer rustig verder met waar hij gebleven is..

Podcastje promoten  8)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: drg op november 30, 2020, 12:05:11
Man wat een misselijke stemmingmakerij van meneer Bos  :R

Gaat te goed met de club, moet even wat onrust steken zeker.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Eewal op november 30, 2020, 12:15:58
Citaat van: drg op november 30, 2020, 12:05:11
Man wat een misselijke stemmingmakerij van meneer Bos  :R

Gaat te goed met de club, moet even wat onrust steken zeker.
terechte vragen die hij stelt toch? Ik had ze ook. Het was niet oke wat er vorige week allemaal speelde. Daar mag een journalist wat van vinden..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 30, 2020, 12:16:38
Citaat van: Diemen op november 30, 2020, 11:59:39
Podcastje promoten  8)
Niet alleen , vorige week zei hij o.a. dat hij het allemaal voor de supporters en sponsoren deed , want die hebben het recht om te weet hoe het zit...daar doet hij het allemaal voor.. En praat je Bos niet naar de bek , dan ben je trol of woorden van deze strekking.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op november 30, 2020, 12:20:54
Zonder Bos had niemand ergens van geweten, was er geen publieke opinie geweest, was vanmiddag doodleuk Smid aangesteld door het stichtingbestuur en was Van den Belt en wie weet wie nog meer na vandaag weg geweest.

Daar nog los van doet Bos gewoon zijn werk. Hij zou wel een enorm slechte journalist zijn als hij over deze informatie zou beschikken om er vervolgens niks mee te doen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 30, 2020, 12:22:37
Citaat van: Collingwood op november 30, 2020, 12:20:54
Zonder Bos had niemand ergens van geweten, was er geen publieke opinie geweest, was vanmiddag doodleuk Smid aangesteld door het stichtingbestuur en was Van den Belt en wie weet wie nog meer na vandaag weg geweest.

Daar nog los van doet Bos gewoon zijn werk. Hij zou wel een enorm slechte journalist zijn als hij over deze informatie zou beschikken om er vervolgens niks mee te doen.
Dan was het intern opgelost zonder heisa..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: SCC-J op november 30, 2020, 12:25:19
Citaat van: Grijskijkert op november 30, 2020, 12:22:37
Dan was het intern opgelost zonder heisa..
absoluut niet, verder denk ik dat Collingwood het wel juist weergeeft. Overigens waren de gevolgen pas echt zichtbaar na het huidige seizoen. 
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: michello op november 30, 2020, 12:27:49
Citaat van: Grijskijkert op november 30, 2020, 12:22:37
Dan was het intern opgelost zonder heisa..

Dat was echt intern niet opgelost maar dan was er een complete chaos ontstaan met openstaande vacature(s)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Collingwood op november 30, 2020, 12:29:09
Citaat van: Grijskijkert op november 30, 2020, 12:22:37
Dan was het intern opgelost zonder heisa..

Denk het niet, volgens mij is het nu vooral opgelost door de druk van supporters en andere betrokkenen die juist ontstond door wat in de media verscheen. Maar dat zullen we natuurlijk nooit zeker weten.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 30, 2020, 12:29:17
Citaat van: SCC-J op november 30, 2020, 12:25:19
absoluut niet, verder denk ik dat Collingwood het wel juist weergeeft. Overigens waren de gevolgen pas echt zichtbaar na het huidige seizoen.
Aannames, jij denkt dus echt dat er geen communicatie is tussen betrokkende? Henk ,Gerald, Ard en zo nog een paar anderen, hadden dit echt wel naar Ype gecommuniceerd.. Bos niet belangrijker maken dan hij niet is...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Eewal op november 30, 2020, 12:31:03
Citaat van: Grijskijkert op november 30, 2020, 12:29:17
Aannames, jij denkt dus echt dat er geen communicatie is tussen betrokkende? Henk ,Gerald, Ard en zo nog een paar anderen, hadden dit echt wel naar Ype gecommuniceerd.. Bos niet belangrijker maken dan hij niet is...
wat Collingwoord zegt, het zou belachelijk zijn als hij er niet over had geschreven....
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: SCC-J op november 30, 2020, 12:32:06
Citaat van: Grijskijkert op november 30, 2020, 12:29:17
Aannames, jij denkt dus echt dat er geen communicatie is tussen betrokkende? Henk ,Gerald, Ard en zo nog een paar anderen, hadden dit echt wel naar Ype gecommuniceerd.. Bos niet belangrijker maken dan hij niet is...

Geen aannames. Bestuur en RvC hadden allang duidelijk gemaakt dat ze het niet zagen zitten. Toch wilden ze het doorzetten.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: michello op november 30, 2020, 12:36:46
Twee pionnen uit stichtingsbestuur opgestapt. Jansma en Visser.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 30, 2020, 12:39:59
Citaat van: SCC-J op november 30, 2020, 12:32:06
Geen aannames. Bestuur en RvC hadden allang duidelijk gemaakt dat ze het niet zagen zitten. Toch wilden ze het doorzetten.
Bestuur wou het er doorheen drukken, rvc was idd tegen. Maar dat genoemde namen +, er tegen waren heeft Ype anders doen besluiten en niet wat wij vinden of noem eens een niets zeggen de naam..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 30, 2020, 12:42:13
Maar ik mag Bos een opruier vinden, hij kan er ook voor kiezen om de club even met rust te laten..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: michello op november 30, 2020, 12:43:06
Bos doet z'n werk, dus dan laat je de club niet met rust. Zou jij ook doen als je bij de krant zou werken  ;)
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Eewal op november 30, 2020, 12:43:35
Citaat van: Grijskijkert op november 30, 2020, 12:42:13
Maar ik mag Bos een opruier vinden, hij kan er ook voor kiezen om de club even met rust te laten..
Tuurlijk mag je dat vinden. Echter is deze journalist in dienst van de LC en niet van Cambuur :).
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 30, 2020, 12:46:32
Citaat van: Eewal op november 30, 2020, 12:43:35
Tuurlijk mag je dat vinden. Echter is deze journalist in dienst van de LC en niet van Cambuur :).
Maar dan kom ik bij de woorden van Bos, ik doe het allemaal voor de supporters en sponsoren van Cambuur ,jaja...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Eewal op november 30, 2020, 12:49:30
Citaat van: Grijskijkert op november 30, 2020, 12:46:32
Maar dan kom ik bij de woorden van Bos, ik doe het allemaal voor de supporters en sponsoren van Cambuur ,jaja...

Daar kun je idd best iets van vinden. Maar ben blij dat het openbaar is geworden en ben blij dat vd Belt blijft.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 30, 2020, 12:49:49
Citaat van: michello op november 30, 2020, 12:43:06
Bos doet z'n werk, dus dan laat je de club niet met rust. Zou jij ook doen als je bij de krant zou werken  ;)
Nee, dat zou ik zeker niet zo doen...daarbij zou ik nooit als journalist willen werken.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op november 30, 2020, 12:51:18
Citaat van: Eewal op november 30, 2020, 12:49:30
Daar kun je idd best iets van vinden. Maar ben blij dat het openbaar is geworden en ben blij dat vd Belt blijft.
Jazeker en niet alleen hij..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op november 30, 2020, 15:28:11
Citaat van: michello op november 30, 2020, 12:43:06
Bos doet z'n werk, dus dan laat je de club niet met rust. Zou jij ook doen als je bij de krant zou werken  ;)
ik vind bos een goeie. Werkt wel bij de verkeerde krant. Tis wel zo dat als hij het niet had gebracht de wereld van Cambuur nu in de brand gestaan. Vandaag hadden ze het doorgedrukt
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: James op november 30, 2020, 15:40:29
Het is volgens mij alleen maar goed de krant nieuws brengt zodra dit er is. Daarvoor is toch een krant? En persoonlijk lees ik ook niet echt wat opruiends. Ype kon zichzelf voor 95% ook in het stuk vinden. En dan nog iets: Bos bedenkt niet opeens laat ik vorige week eens rond bellen, nee er is iemand die (bewust) gelekt heeft. En toen is Bos gaan bellen...
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: PePe op april 12, 2021, 09:35:41
Vandaag Ype Smit in de Sportcast van Omrop.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op april 12, 2021, 10:26:49
Ype is een beste vent die alleen maar het beste met Cambuur voor heeft. Ik denk dat hij ook de beste zou zijn om het stadion door te drukken. Hij heeft gewoon veel ervaring en veel ingangen. Nu zal het waarschijnlijk wel 2025 worden
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op april 12, 2021, 13:25:35
Citaat van: sunderland op april 12, 2021, 10:26:49
Ype is een beste vent die alleen maar het beste met Cambuur voor heeft. Ik denk dat hij ook de beste zou zijn om het stadion door te drukken. Hij heeft gewoon veel ervaring en veel ingangen. Nu zal het waarschijnlijk wel 2025 worden

Top gast, maar zo te horen vanuit de club heeft hij ook wel een zwak punt.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op april 12, 2021, 15:16:05
Citaat van: Lore op april 12, 2021, 13:25:35
Top gast, maar zo te horen vanuit de club heeft hij ook wel een zwak punt.
ja. Niet iedereen kan over recht voor de raap. Achterbaks hoort niet bij um
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op april 12, 2021, 15:53:29
Citaat van: sunderland op april 12, 2021, 15:16:05
ja. Niet iedereen kan over recht voor de raap. Achterbaks hoort niet bij um
Zou best waar kunnen zijn, al hoewel Sandor vd Heide en Vd Belt daar waarschijnlijk toch een andere mening in hebben.
En recht voor zijn raap is misschien niet altijd diplomatiek, maar wel duidelijk.
Ype is een pracht kerel en een oprechte supporter die de club een warm hart toedraagt, maar als bestuurder te dominant en soms wat onbehouwen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Viper op april 12, 2021, 19:28:49
Ype Smid: "Van den Belt is bang voor mij"

https://www.omropfryslan.nl/nieuws/1049774-ype-smid-van-den-belt-bang-voor-mij

Bijzonder hoe zo'n titel van een artikel weer tot stand komt.

- Arjen de Boer: "Is Van den Belt een beetje bang voor jou?"
- Ype Smid: "Zo kwam het over."

Titel wordt:
Ype Smid: "Van den Belt is bang voor mij" :_schater

Heerlijke clickbait.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bankzitter op april 12, 2021, 21:01:39
Moet de vraag niet zijn:
Is vd Belt bang dat alles wat hij (met de huidige directie) heeft opgebouwd gevaar loopt als het huidige beleid niet wordt voortgezet?

Dan denk ik dat het antwoord inderdaad "Ja" is.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Destroyer op april 12, 2021, 21:18:03
Ja die dkver weet de boel altijd mooi te verdraaien of op te hitsen
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Vlampiep op april 12, 2021, 21:58:56
Citaat van: Viper op april 12, 2021, 19:28:49
Ype Smid: "Van den Belt is bang voor mij"

https://www.omropfryslan.nl/nieuws/1049774-ype-smid-van-den-belt-bang-voor-mij

Bijzonder hoe zo'n titel van een artikel weer tot stand komt.

- Arjen de Boer: "Is Van den Belt een beetje bang voor jou?"
- Ype Smid: "Zo kwam het over."

Titel wordt:
Ype Smid: "Van den Belt is bang voor mij" :_schater

Heerlijke clickbait.
Arjen de Boer is de grootste lul met vingers.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op april 12, 2021, 22:15:55
Citaat van: Bankzitter op april 12, 2021, 21:01:39
Moet de vraag niet zijn:
Is vd Belt bang dat alles wat hij (met de huidige directie) heeft opgebouwd gevaar loopt als het huidige beleid niet wordt voortgezet?

Dan denk ik dat het antwoord inderdaad "Ja" is.
hoezo dan?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op april 12, 2021, 22:18:10
Ype zegt niet zoveel nieuws. Hij noemt wat mannetjes en die vinden zichzelf heel wat. De manier waarop is idd vaag en misschien ook schijnheilig.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op april 12, 2021, 22:27:58
Citaat van: Destroyer op april 12, 2021, 21:18:03
Ja die dkver weet de boel altijd mooi te verdraaien of op te hitsen

dikke stinkerd ju die vent
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bankzitter op april 12, 2021, 22:49:26
Citaat van: sunderland op april 12, 2021, 22:15:55
hoezo dan?

Ik had de indruk dat de directie bang was dat ze met ander bestuur het huidige beleid niet konden voortzetten.
Maar als ik Ype Smid zo hoor dan gaat het hem niet over de komende 2 jaar maar echt de langer termijn.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Bernardo op april 19, 2021, 18:05:13
Wat een zooitje.....


https://www.omropfryslan.nl/nieuws/1050859-weer-onrust-bij-cambuur-erevoorzitter-en-stichtingsbestuursleden-stappen-op-vanwege
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cor op april 19, 2021, 18:24:26
Schandalige en laffe vertoning
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op april 19, 2021, 18:28:04
Heftig ook hoor
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Destroyer op april 19, 2021, 18:32:29
Hoezo bedreigingen? Hoe?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: mario op april 19, 2021, 18:35:20
Gvd. Als dit waar is, is het nog schadelijker voor de club dan de onrust die er eerder was. Wat een mongolen  :(
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op april 19, 2021, 18:36:23
Citaat van: Destroyer op april 19, 2021, 18:32:29
Hoezo bedreigingen? Hoe?
Via de app gebeurt. Vreemd dat dit de mensen zijn die weggaan of hun zin niet hebben gekregen en dat niemand er aangifte van doet en het wel naar de pers brengt.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Cor op april 19, 2021, 19:04:09
Citaat van: Grijskijkert op april 19, 2021, 18:36:23
Via de app gebeurt. Vreemd dat dit de mensen zijn die weggaan of hun zin niet hebben gekregen en dat niemand er aangifte van doet en het wel naar de pers brengt.

Beetje omgekeerde wereld jou redenatie. Ik vind het vreemd dat je iemand bedreigd, op welke manier dan ook. Het gevolg mag je iets van vinden, maar het gaat fout bij de bedreiging.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Grijskijkert op april 19, 2021, 19:15:22
Citaat van: Cor op april 19, 2021, 19:04:09
Beetje omgekeerde wereld jou redenatie. Ik vind het vreemd dat je iemand bedreigd, op welke manier dan ook. Het gevolg mag je iets van vinden, maar het gaat fout bij de bedreiging.
Als die bedreigingen kloppen, dan kan dat niet ..maar dan wel naar de pers gaan en niet naar de politie, als je zo bang bent dat ga je als eerste naar de politie en zeker niet naar de pers lijkt me..
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Galdiano op april 19, 2021, 19:23:59
Bedreigingen zijn niet goed te praten. Stap gewoon op, en maak er niet steeds zo'n heibel over, het was toch al aflopende zaak.

Bedreigingen aan het adres van elzinga gaan ook te ver. Nee ik ben geen voorstander van hem, maar waarom de beste man bedreigen? Volgens mij is er met Culture en KVC genoeg keus tussen de fanatiekere en iets minder fanatiekere doelgroep.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Treb op april 19, 2021, 19:29:49
Citaat van: Galdiano op april 19, 2021, 19:23:59
Bedreigingen zijn niet goed te praten. Stap gewoon op, en maak er niet steeds zo'n heibel over, het was toch al aflopende zaak.

Bedreigingen aan het adres van elzinga gaan ook te ver. Nee ik ben geen voorstander van hem, maar waarom de beste man bedreigen? Volgens mij is er met Culture en KVC genoeg keus tussen de fanatiekere en iets minder fanatiekere doelgroep.

Juist.

Laatste stuiptrekkingen.

Titel: Re: Ype smid
Bericht door: zeewolde op april 19, 2021, 19:58:30
Maar schijnt door een medewerker van Cambuur gebeurt te, zijn?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: SCC-J op april 19, 2021, 19:59:03
Een aantal doen net of de bedreigingen een voldongen feit zijn..
Hopelijk de laatste stuiptrekkingen van een heel eng clubje mensen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Lore op april 19, 2021, 20:09:09
Citaat van: SCC-J op april 19, 2021, 19:59:03
Een aantal doen net of de bedreigingen een voldongen feit zijn..
Hopelijk de laatste stuiptrekkingen van een heel eng clubje mensen.

Dat is inderdaad aan de rechter, maar gewoon echt heel triest dat dit überhaupt zo in de krant staat. Ik denk dat er geen discussie is dat wij veel aan Smit hebben te danken
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op april 19, 2021, 20:41:57
Bijzonder weer.
Hopelijk hebben ze allemaal een beetje kunnen genieten van de promotie.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Delfzijl/Cambuur op april 19, 2021, 21:04:44
Ik denk t niet veel te druk met hun eigen spelletjes...... of zeg ik nou iets stoms
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op april 19, 2021, 21:23:24
Hoe kun je een man die zoveel voor de club heeft betekent nu bedreigen en intimideren? Wie ben jij dan wel niet om dat te doen?
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Treb op april 19, 2021, 21:37:03
Citaat van: De Gast op april 19, 2021, 21:23:24
Hoe kun je een man die zoveel voor de club heeft betekent nu bedreigen en intimideren? Wie ben jij dan wel niet om dat te doen?

Hij heeft heel veel gedaan voor de club en daar ben ik hem dankbaar voor, maar niemand is groter dan de club. Verder is Ype gewoon niet een leuke vent. Verre van. Als voorzitter een mini dictator.

Ik snap heel goed dat je in het huidige klimaat in het Cambuurstadion Ype als persoon kunt missen als kiespijn.

Bedreigingen zijn nooit goed te praten, laat dat duidelijk zijn.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op april 19, 2021, 22:14:48
Citaat van: Treb op april 19, 2021, 21:37:03
Hij heeft heel veel gedaan voor de club en daar ben ik hem dankbaar voor, maar niemand is groter dan de club. Verder is Ype gewoon niet een leuke vent. Verre van. Als voorzitter een mini dictator.

Ik snap heel goed dat je in het huidige klimaat in het Cambuurstadion Ype als persoon kunt missen als kiespijn.

Bedreigingen zijn nooit goed te praten, laat dat duidelijk zijn.
wat een flauwekul jonge. Hest wel es een gesprek met um had? Hij het notabene de club gered in 2012. Hij met een paar vrienden uit het bedrijfsleven. Dat dictator slaat ook nergens op. Een stel suutsjes bin het die zulke dingen naar buiten brengen over toen.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op april 19, 2021, 22:24:30
Hij was/is eerlijk en recht door zee en daar kunnen sommigen niet tegen. Iedereen vind vaak wat van voorzitters, slecht of goed. Ik hef afgl zomer een hele tijd met um praten over van alles en nog wat. Niet over deze zaken van de laatste tijd overigens. Vind het een aardige vent die een gigantisch Cambuur hart heeft. Bedreigen gaat veel te ver
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: michello op april 19, 2021, 22:41:25
Het is gewoon jammer dat een Erevoorzitter van de club bedreigd/geïntimideerd wordt. Er lijkt een behoorlijk machtsspel gaande te zijn achter de schermen. Zonde. Ik hoop dat de komende tijd de juiste beslissingen gemaakt gaan worden want dat is van groot belang met het oog op de toekomst.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Delamere op april 19, 2021, 23:08:28
Die machtsspelletjes van Ype Smid ervaar ik ook als zeer bedreigend. Bedreigend voor het geweldige sentiment wat er momenteel rondom Cambuur heerst.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: vialli op april 19, 2021, 23:19:00
Na dit mooie weekend is het om kotsmisselijk van te worden  :R
Het grote probleem zal wel in het nieuwe stadion zitten maar kom
dan met de waarheid dan weten we waar we aan toe zijn na 15! jaar.

Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Treb op april 19, 2021, 23:39:14
Citaat van: sunderland op april 19, 2021, 22:14:48
wat een flauwekul jonge. Hest wel es een gesprek met um had? Hij het notabene de club gered in 2012. Hij met een paar vrienden uit het bedrijfsleven. Dat dictator slaat ook nergens op. Een stel suutsjes bin het die zulke dingen naar buiten brengen over toen.

Hij heeft een keer een steward van de Friese Poort tot op het bot verrot gescholden bij ingang noord/West, omdat hij Ype er niet in wilde laten omdat hij niet wist wie hij was. Dat is mijn persoonlijke ervaring. En zo zijn er talloze verhalen over hem.

Ype is het type wie betaald die bepaald. Voelt zich groter dan de club.

Niemand is groter dan de club.

De huidige sfeer is fantastisch binnen de club. Grote gunfactor binnen bijna heel Nederland. In dat opzicht kunnen we een machtswellustige man als Ype missen als kiespijn. Ondanks alles wat hij voor de club heeft gedaan.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op april 19, 2021, 23:52:56
bedreigingen op welke manier dan ook mag je nooit tolereren vind ik.
over wie het ook maar gaat bij de club
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: vialli op april 19, 2021, 23:58:35
Waarom mutte die oud voorzitters zich weer overal met bemoeje . Blief dan lekker
zitten en zorg dat ut voor mekaar komt. Maar nee hoor, ut wut onz te hiet onder de pooten
dus kappe we d'r maar met en beginne later weer te ouwehoeren. MISSELIJKMAKEND  :R :R



Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op april 20, 2021, 08:26:48
Citaat van: michello op april 19, 2021, 22:41:25
Het is gewoon jammer dat een Erevoorzitter van de club bedreigd/geïntimideerd wordt. Er lijkt een behoorlijk machtsspel gaande te zijn achter de schermen. Zonde. Ik hoop dat de komende tijd de juiste beslissingen gemaakt gaan worden want dat is van groot belang met het oog op de toekomst.
zo is het ook. Vlak ook de andere kant niet uit.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: sunderland op april 20, 2021, 08:28:02
Citaat van: Treb op april 19, 2021, 23:39:14
Hij heeft een keer een steward van de Friese Poort tot op het bot verrot gescholden bij ingang noord/West, omdat hij Ype er niet in wilde laten omdat hij niet wist wie hij was. Dat is mijn persoonlijke ervaring. En zo zijn er talloze verhalen over hem.

Ype is het type wie betaald die bepaald. Voelt zich groter dan de club.

Niemand is groter dan de club.

De huidige sfeer is fantastisch binnen de club. Grote gunfactor binnen bijna heel Nederland. In dat opzicht kunnen we een machtswellustige man als Ype missen als kiespijn. Ondanks alles wat hij voor de club heeft gedaan.
en daar hest ook geliek in. Dat van die steward is idd belachelijk doe normaal
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: De Gast op april 20, 2021, 08:40:23
Zonder Ype geen Cambuur en zo is het. Als het straks goed komt met het stadion hebben we het nergens meer over maar laten we wel wezen.. het duurt maar en het duurt maar, er is nog steeds geen paal de grond in en in hoeverre is het toezicht op de dagelijkse gang van zaken nog zuiver. Wyckerveste is natuurlijk een gigantische flater wat ook de directie valt aan te rekenen. Inmiddels is al 2x de stekker er bijna uitgegaan. Het is balanceren op een dun koort waar Ype terecht zn bedenkingen bij heeft.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Yellow Army op april 20, 2021, 11:54:34
Waar Ype is, komt onrust. Je kunt je afvragen of je dan wel zo'n goede bestuurder bent. Hij moet er denk ik zelf voor waken om niet een 2e Riemer te worden, dat heeft ie niet verdiend imo
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Treb op april 20, 2021, 14:29:04
Citaat van: sunderland op april 20, 2021, 08:28:02
en daar hest ook geliek in. Dat van die steward is idd belachelijk doe normaal

Dan zijn we het eens   :thumbsup
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: denistel op april 20, 2021, 23:00:23
Citaat van: De Gast op april 20, 2021, 08:40:23
Zonder Ype geen Cambuur en zo is het. Als het straks goed komt met het stadion hebben we het nergens meer over maar laten we wel wezen.. het duurt maar en het duurt maar, er is nog steeds geen paal de grond in en in hoeverre is het toezicht op de dagelijkse gang van zaken nog zuiver. Wyckerveste is natuurlijk een gigantische flater wat ook de directie valt aan te rekenen. Inmiddels is al 2x de stekker er bijna uitgegaan. Het is balanceren op een dun koort waar Ype terecht zn bedenkingen bij heeft.

zonder stadion geen cambuur op niveau wat we willen. dat stadion is onze
toekomst en van mij mag daar oek wel eens wat meer gang ik komen. tis
nou eens in de 4 a 5 maanden dat je eens wat hoort of er zijn weer problemen
ast su door gaat dan wut het wel 2025 voor dat er eens wat is.
Titel: Re: Ype smid
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op april 30, 2021, 22:38:11
LC:
Nieuw stichtingsbestuur Cambuur krijgt vorm
Vandaag, 14:01 • Sport
Deel dit artikel

Het Cambuurstadion. FOTO ANP

Met drie van de vijf zetels bezet, gaat het nieuwe stichtingsbestuur van SC Cambuur vanaf zaterdag aan de slag.

Eerder dit seizoen leidden bestuursperikelen tot onrust binnen de club. Zo ging in november 2020 een voorgenomen terugkeer van Ype Smid als voorzitter van de Raad van Commissarissen niet door. Ook zijn kandidatuur voor een zetel in het stichtingsbestuur namens de certificaathouders viel eerder deze maand niet in goede aarde.

De vergadering van de certificaathouders om twee nieuwe bestuurders aan te dragen, ging niet door. De nog zittende leden van het stichtingsbestuur trokken zich terug, op Hayo Apotheker na.

De drie andere partijen in het stichtingsbestuur hadden al wel een kandidaat naar voren geschoven. Ronald Spoelstra (namens de gemeente Leeuwarden), Lars Hornstra (namens de supporters) en Harry van der Zee (namens de sponsoren) zijn nu benoemd door Apotheker. Hij stopt zelf zaterdag als zittend lid.

De twee leden namens de certificaathouders volgen later, waarna het stichtingsbestuur weer voltallig is. Samen met de directie en de Raad van Commissarissen bepaalt ze de koers van de club