Cambuur Online

Cambuur => Selectie en Technische staf => Topic gestart door: poelie-lwd op januari 19, 2013, 12:42:37

Titel: Alex Pama
Bericht door: poelie-lwd op januari 19, 2013, 12:42:37
Citaat van: Goudvinger op januari 18, 2013, 13:15:26
Citaat van: Bakker90 op januari 18, 2013, 13:08:09
Ben ik met je eens, maar hoe zou het komen dat er niet veel supporters komen.. slechte spel, of niet het spel wat het publiek wil zien of eredivisie live. Is de sfeer niet goed.?!

Van wat ik begrijp is de sfeer sowieso niet goed, met name op Noord zijn onderlinge problemen, waar ik verder overigens weinig van af weet. Ik denk dat een deel van te tegenvallende toeschouwersaantallen te maken heeft met de afname van de hype rondom Cambuur. Het succes is inmiddels normaal, en het seizoen waar de 3e en 2e zijn geëindigd vallen bijna niet te overtreffen. Echte vedettes hebben we ook niet meer in het elftal.

Dat komt omdat er niemand meer is die de club promoot. Je kunt zeggen wat je wilt maar Alex Pama was een kei in het promoten van onze club. Die man heeft ons exposure gegeven, niet normaal! Helaas is er niemand met diezelfde uitstraling en vooral kwaliteiten om die lijn door te zetten. Niets gaat vanzelf, je moet er wel wat voor doen. Wat Alex heeft opgebouwd op dit vlak dondert als een kaartenhuis inelkaar.

De man heeft net zo goed fouten gemaakt maar oh oh oh, wat mis ik zijn uitstraling en leiderschap.

Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: denistel op januari 19, 2013, 12:45:49
combinatie van factoren denk ik,,,crisis en dus de financiele positie van
de supporters.laatste 2 wedstrijden in dec was het nou niet echt
aantrekkelijk voetbalweer.de prestatie,s in uitwedstrijden lokken ook
geen extra publiek.als je een paar keer uit wint heeft dat invloed op je
volgende thuiswedstrijd.en dat je nu alweer 6 jaar mee strijd om de play
offs dat gaat mensen vervelen.daarom moet je je doel na de winter ook
op het kampioenschap zetten en daar alles voor doen.

financieel zitten we nog steeds niet heel ruim hoor.stukken beter dan het
geweest is maar mensen die denken dat we ons weer van alles kunnen
permiteren die hebben het mis.
Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: richard op januari 19, 2013, 12:47:54
helemaal met poelie eens!!!
Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: denistel op januari 19, 2013, 12:50:14
Citaat van: poelie-lwd op januari 19, 2013, 12:42:37
Citaat van: Goudvinger op januari 18, 2013, 13:15:26
Citaat van: Bakker90 op januari 18, 2013, 13:08:09
Ben ik met je eens, maar hoe zou het komen dat er niet veel supporters komen.. slechte spel, of niet het spel wat het publiek wil zien of eredivisie live. Is de sfeer niet goed.?!

Van wat ik begrijp is de sfeer sowieso niet goed, met name op Noord zijn onderlinge problemen, waar ik verder overigens weinig van af weet. Ik denk dat een deel van te tegenvallende toeschouwersaantallen te maken heeft met de afname van de hype rondom Cambuur. Het succes is inmiddels normaal, en het seizoen waar de 3e en 2e zijn geëindigd vallen bijna niet te overtreffen. Echte vedettes hebben we ook niet meer in het elftal.

Dat komt omdat er niemand meer is die de club promoot. Je kunt zeggen wat je wilt maar Alex Pama was een kei in het promoten van onze club. Die man heeft ons exposure gegeven, niet normaal! Helaas is er niemand met diezelfde uitstraling en vooral kwaliteiten om die lijn door te zetten. Niets gaat vanzelf, je moet er wel wat voor doen. Wat Alex heeft opgebouwd op dit vlak dondert als een kaartenhuis inelkaar.

De man heeft net zo goed fouten gemaakt maar oh oh oh, wat mis ik zijn uitstraling en leiderschap.

daar heb je zeker gelijk in poelie al1 drukte zich dat inde financiele positie
niet in positieve cijfers uit ook al zaten we op 8000 gem toen.
vd bellt is sterker in andere dingen.jammer dat die 2 niet samen
de boel konden leiden.
Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: poelie-lwd op januari 19, 2013, 12:57:09
Dat is een andere discussie D.

Bij tegenvallende supportersaantallen had Pama al lang middels een actie gezorgd dat het stadion wel beter bezocht werd. Prijzen naar beneden, introducee's voor een habbekrats mee, ik noem maar wat.
Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: denistel op januari 19, 2013, 13:00:23
dat ben ik met je eens kerel maar nogmaals vd belt heeft het
met andere dingen al druk genoeg.
dus dan zou een ander dat op de kaart zetten moeten doen.
Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: Delamere op januari 19, 2013, 20:45:33
Pama wordt hier verheerlijkt! Onbegrijpelijk! Hij was toch echt degene die van elke euro die er binnenkwam 1,50 uitgaf. En daar plukken we in financiele zin nu nog steeds de wrange vruchten van.
Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: richard op januari 19, 2013, 22:18:01
Citaat van: Delamere op januari 19, 2013, 20:45:33
Pama wordt hier verheerlijkt! Onbegrijpelijk! Hij was toch echt degene die van elke euro die er binnenkwam 1,50 uitgaf. En daar plukken we in financiele zin nu nog steeds de wrange vruchten van.

LEZEN!!
Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: zeewolde op januari 19, 2013, 22:22:30
Citaat van: Delamere op januari 19, 2013, 20:45:33
Pama wordt hier verheerlijkt! Onbegrijpelijk! Hij was toch echt degene die van elke euro die er binnenkwam 1,50 uitgaf. En daar plukken we in financiele zin nu nog steeds de wrange vruchten van.

Zoals Richard ook aangaf:

:0=LEZEN

En ook ik denk dat een goede commerciele man met goeie marketingstrategie Cambuur een stuk verder kan helpen. Type Pama, einverantwoording vd Belt.
Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: poelie-lwd op januari 20, 2013, 10:28:33
Citaat van: Delamere op januari 19, 2013, 20:45:33
Pama wordt hier verheerlijkt! Onbegrijpelijk! Hij was toch echt degene die van elke euro die er binnenkwam 1,50 uitgaf. En daar plukken we in financiele zin nu nog steeds de wrange vruchten van.

Lezen!  ;)

Overigens wil ik die discussie ook nog wel eens aangaan in een daarvoor bestemd topic.
Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: Len Cantello op januari 20, 2013, 10:46:55
Pama was/is qua PR en Marketing echt het beste wat we hier ooit hebben gehad. Het is in de voetbalwereld natuurlijk "not done" om de man nog eens te bellen voor wat advieswerk op dat gebied, natuurlijk. Of zou er in olle nog een pr vriendje van vdB en dG rondlopen....
Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: Delamere op januari 20, 2013, 12:34:46
Wat ik bedoelde is het volgende. Ook ik heb een tijdlang gedacht dat Pama het beste was wat Cambuur ooit is overkomen. Mooie praatjes en een op een haartje na gemiste promotie, het leek allemaal te mooi om waar te zijn. Dat was het dus ook want al gauw bleek dat het allemaal gebakken lucht was.
Het meest kwalijke is dat hij als Alg. Directeur bij uitstek op de hoogte was van de inkomsten en dus willens en wetens vele malen meer uitgaf dan dat er binnenkwam. Zoiets wordt normaal gesproken wanbeleid genoemd. Het bracht Cambuur immers aan het uiterste randje van de financiële afgrond.
En dan kan het duizend keer zo zijn dat hij commercieel en marketing technisch een topper is, hij was degene die als hoofdverantwoordelijke moedwillig veel te veel uitgaf en daarbij Cambuur met een noodgang richting faillissement joeg. En daarom vind ik het gek dat Pama er hier bij sommigen toch nog goed op staat maar ieder zijn mening.
Maar verder mogen wat mij betreft voor de commerciële tak een "type Pama" aantrekken om meer inkomsten binnen te slepen maar zorg a.u.b voor dat diegene geen Euro uit mag geven zonder toestemming van Van der Belt.
Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: Dokkumer op januari 20, 2013, 13:29:37
Ik kan je verhaal prima volgen, echter 1 omstandigheid wordt uit het oog verloren. Er was namelijk iemand die garant zou staan voor de tekorten, Riedstra. Zijn overlijden was onvoorzien -en natuurlijk waren die garanties niet echt goed op papier gezet-. Immers het doel was koste wat kost promoveren! En met een dure selectie en trainer was het inderdaad moeilijk de boel rond te krijgen... Was Riedstra blijven leven dan hadden we echt niet bijna weer een faillissement gehad en was naar mijn mening onze mooie club toch een stap -of 2- verder geweest.

Natuurlijk heeft Pama fouten gemaakt, net zoals hij veel dingen goed gedaan heeft.
Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: Goudvinger op januari 20, 2013, 13:29:48
Pama heeft hoogstpersoonlijk Cambuur weer de exposure gegeven die het nu inmiddels weer geniet, maar heeft alles op het spel gezet. Gegokt op een snelle promotie en verloren. Nu had hij natuurlijk in het begin van het proces Riedstra aan z'n zijde, maar desondanks is het één grote gok geweest. Dat is absoluut een verwijt waard, maar tegelijkertijd gaf het Cambuur het broodnodige zetje naar de top van de Jupiler League. Ik vind het daarom ook moeilijk een waardeoordeel te geven over zijn uiteindelijke prestaties, maar ik neig te denken dat hij Cambuur wel verder heeft geholpen, in die zin dat Cambuur weer meetelt en weer draagvlak heeft onder de Leeuwarders.
Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: Bakker90 op januari 20, 2013, 13:54:39
Pama heeft het goed gedaan.. maar had ook weer een kant waar hij het slecht heeft gedaan.. tips etc etc kun je altijd van em vragen maar bij Cambuur zie ik deze man liever niet in een functie terug..
Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: Dokkumer op januari 20, 2013, 14:18:41
Citaat van: Bakker90 op januari 20, 2013, 13:54:39
Pama heeft het goed gedaan.. maar had ook weer een kant waar hij het slecht heeft gedaan.. tips etc etc kun je altijd van em vragen maar bij Cambuur zie ik deze man liever niet in een functie terug..

Op welk gebied heeft hij het verkeerd gedaan en waarom? We kunnen allemaal wel wat gaan roepen, alleen is er maar 1 specialist in loze kreten eruit rammen. C'est moi!  l0l
Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: Bakker90 op januari 20, 2013, 14:49:46
Goede punten:
- Cambuur op de kaart gezet.
- meer supporters in en om het stadion.
- Sponsers.
- Uitstraling van de club sterk verbeterd.

Slechte punten:
- Schulden wat cambuur de kop haast koste.
- Te dure spelers wat cambuur niet kon betalen.
- Cambuur in een situatie gebracht waar hij zelf bij wegliep.
Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: Dokkumer op januari 20, 2013, 15:05:02
Positieve punten ben ik zeker met je eens, ik mis nog wel dat Cambuur maatschappelijk betrokkener is geworden.

Bij je slechte punten zijn 1 en 2 onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Iets wat mede te maken heeft met het overlijden van Riedstra die garant zou staan voor de tekorten. Hij heeft daarna wel geprobeerd de boel recht te zetten, maar dat was moeilijk met dure doorlopende contracten. Kun je hem dus niet volledig aanrekenen. Wél dat hij het allemaal zwart op wit zou moeten zetten om zo alle onvoorziene omstandigheden uit te kunnen sluiten.

Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: poelie-lwd op januari 21, 2013, 16:55:36
Citaat van: Bakker90 op januari 20, 2013, 14:49:46
Goede punten:
- Cambuur op de kaart gezet.
- meer supporters in en om het stadion.
- Sponsers.
- Uitstraling van de club sterk verbeterd.

Slechte punten:
- Schulden wat cambuur de kop haast koste.
- Te dure spelers wat cambuur niet kon betalen.
- Cambuur in een situatie gebracht waar hij zelf bij wegliep.

Goede punten:
eens.

Slechte punten:
Hij was dan wel de directeur, maar ook hij diende verantwoording af te leggen aan de RvC. In mijn beleving zijn die net zo schuldig in het hele verhaal. Neemt niet weg dat Alex in sommige zaken teveel risico's heeft genomen. Feit is wel dat hij dat heeft gedaan om de club naar een hoger plan te stuwen. Nooit heeft hij op wat voor manier dan ook aan zelfverreiking gedaan in zijn periode. Dat is hier ook wel eens anders geweest als je de historie een beetje kent. Er waren en zijn imo nog steeds mensen actief binnen de club die hun eigenbelang belangrijker vinden dan het clubbelang.

Te dure spelers is jou ook al uitgelegd door Dokkie. Wat denk je waar we nu hadden gestaan als Jan ons niet was ontvallen? Overigens had Pama dan nog steeds geregeerd maar dat terzijde.

Neem 1 ding van mij aan, Pama loopt nooit weg. Althans, niet vrijwillig.

En nu over tot de orde van de dag.
Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: albert54 op januari 21, 2013, 22:44:14
Toezichthouders hebben destijds geen goed toezicht gehouden.
Pama moest zo nu en dan een beetje geremd worden, wat te weinig is gebeurd.
Overlijden van J. Riedstra , scheidsrechtelijke dwalingen en missen van een beetje geluk op het juiste moment.
Met Alex Pama als commercieel directeur en de PR zouden we nu stappen gaan maken.
Naamsbekendheid van het merk "Cambuur" was geweldig groot hier in Nederland.

w:)
Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: Destroyer op januari 23, 2013, 19:33:37
Met een type als Pama had ik wel het idee, hij ademt Cambuur. Dat mis je nu, het klinkt vrij oppervlakkig alhoewel deze heren achter de schermen serieus bezig zijn. Waar ik het meest mis is het optimisme en de smeuïge verhalen. je moet de supporters nu eenmaal prikkelen. Hoop dat er volgens jaar weer eens gezegd kan worden, weer gaan voor het kampioenschap!
Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: richard op januari 24, 2013, 07:57:22
Klopt, het zijn allemaal van die eenheidsworsten........cambuur bestaat wel maar ook weer niet het is te stil rond de club.........ook al doen de heren het op financieel gebied goed!! Maar het echte cambuurgevoel is vervlogen.......straalt mijn inziens niets uit!! En dan de gebrekkige communicatie richting supporters op allerlei gebied.........nee ik heb er best moeite mee!!!


Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: sunderland op januari 24, 2013, 17:46:32
Citaat van: Dokkumer op januari 20, 2013, 13:29:37
Ik kan je verhaal prima volgen, echter 1 omstandigheid wordt uit het oog verloren. Er was namelijk iemand die garant zou staan voor de tekorten, Riedstra. Zijn overlijden was onvoorzien -en natuurlijk waren die garanties niet echt goed op papier gezet-. Immers het doel was koste wat kost promoveren! En met een dure selectie en trainer was het inderdaad moeilijk de boel rond te krijgen... Was Riedstra blijven leven dan hadden we echt niet bijna weer een faillissement gehad en was naar mijn mening onze mooie club toch een stap -of 2- verder geweest.

Natuurlijk heeft Pama fouten gemaakt, net zoals hij veel dingen goed gedaan heeft.
En wat niemand weet is dat Pama zelf ook 5 a 6 ton in de club heeft zitten'-gestoken
Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: Dokkumer op januari 24, 2013, 19:39:16
Ik wist dat hij er geld ingestoken heeft, alleen geen bedragen.
Titel: Re: Alex Pama
Bericht door: sunderland op januari 24, 2013, 20:34:08
Pama en Buwalda hebben er samen een flinke duit ingestoken .