De winterstop is officieel voorbij, hoewel er vanwege weersomstandigheden nog niet gevoetbald kan worden. Hoe zal het de Liwwadder clubs vergaan in de tweede seizoenshelft?
Lions kampioen!
Zaterdag aanstaande staan er weer een aantal mooie duels op het programma in het Leeuwarder amateurvoetbal! Indien de weergoden het toelaten.
Leeuwarder Zwaluwen - CVVO ;
Tijdens deze wedstrijd komen 2 vrienden elkaar tegen. Trainer Mark Bosma van Zwaluwen en Johan Wijnsma van CVVO. Zwaluwen wint zelfs haar mindere wedstrijden (blauw wit vorige week) en zal zaterdag weer met 3 punten aan de haal gaan.
Gijpskerk - Blauw wit'34 ;
Een waar 6 puntenduel. Beide ploegen staan na 13 wedstrijden, met 12 punten gevaarlijk dichtbij de degradatie streep. Blauw wit'34 zit in de hoek waar de klappen vallen en zal alle zeilen moeten bijzetten om de overwinning te behalen. Hopelijk haalt deze wedstrijd het beste in de blauw witten naar boven.
Rood Geel - De Walde ;
Rood Geel ontvangt koploper De Walde. Bij winst kan Rood Geel aansluiting vinden met de brede subtop. Bij verlies komen de ploegen onderin gevaarlijk dichtbij. Rood Geel is zeker tot een stunt in staat, en trainer Patrick de Jong zal vanaf meet af aan vol voor de winst gaan.
vv Leeuwarden - Sc Lions'66 ;
De derby van het zaterdagvoetbal staat ook weer op het programma. vv Leeuwarden is het als koploper en gezien de ervaren selectie aan haar stand verplicht te winnen van het zeer jeugdige Lions. Een interessante wedstrijd.
Citaat van: Leeuwarder op februari 07, 2013, 10:34:24
vv Leeuwarden - Sc Lions'66 ;
De derby van het zaterdagvoetbal staat ook weer op het programma. vv Leeuwarden is het als koploper en gezien de ervaren selectie aan haar stand verplicht te winnen van het zeer jeugdige Lions. Een interessante wedstrijd.
Lions heeft 3 wedstrijden minder gespeeld. Wanneer Lions deze wedstrijd, net als de thuiswedstrijd zal winnen dan word het gat qua verlies punten: 7
Het vlaggenschip van Blauw Wit is al jaren zinkende. Trainers en spelers hebben geen enkele binding met de club. Met meer dan 1200 leden moet je toch minstens 1e klasse kunnen spelen en hoor je qua grootte eigenlijk in de Hoofdklasse thuis. Het wordt tijd dat doorstroming vanuit de A-jeugd wordt bevorderd en dan het eerste selectie een herkenbaar elftal wordt. Het aanstellen van de nieuwe trainer Kees Jansen en assistent Dennis v/d Ree voor komend seizoen is een goed begin, maar op het veld zal nog wel het één en ander moeten muteren, willen ze überhaupt behouden blijven voor de 2e klasse.
Citaat van: Goudvinger op februari 07, 2013, 10:59:03
Het vlaggenschip van Blauw Wit is al jaren zinkende. Trainers en spelers hebben geen enkele binding met de club. Met meer dan 1200 leden moet je toch minstens 1e klasse kunnen spelen en hoor je qua grootte eigenlijk in de Hoofdklasse thuis. Het wordt tijd dat doorstroming vanuit de A-jeugd wordt bevorderd en dan het eerste selectie een herkenbaar elftal wordt. Het aanstellen van de nieuwe trainer Kees Jansen en assistent Dennis v/d Ree voor komend seizoen is een goed begin, maar op het veld zal nog wel het één en ander moeten muteren, willen ze überhaupt behouden blijven voor de 2e klasse.
Wanneer je bunning of kuperus heet kom je daar wel in het eerste! :thumbsup
Nu serieus:
Zwaar verneukte club, vroeger op de greuns 15 jaar met veel plezier gevoetbalt.
Een jaar op het nieuwe wiarda en de lol was er snel af!
Zelden zo'n overgewardeerd zootje gezien als daar! :R
De afgelopen periode is de Fusiebegeleidingscommissie met de werkgroepen druk bezig geweest met het uitwerken van de mogelijkheden voor een fusie tussen Leeuwarden, Nicator en Rood Geel op Kalverdijkje Noord.
De resultaten van het onderzoek en het plan dat daar uit voort is gekomen worden gepresenteerd op de informatieavond van donderdag 7 februari om 20.00 in de kantine van Nicator.
Vervolgens houden de verschillende verenigingen op woensdag 13 februari een buitengewone algemene ledenvergadering. Hierin wordt een besluit genomen over het doorgaan van de fusie.
Op het moment dat er een positief fusiebesluit genomen is, kan de gemeente starten met het aanbestedingsproces van de velden voor rugby, voetbal en hockey. De planning is dan dat de nieuwe vereniging vanaf het komende seizoen ( 2013-2014) op Kalverdijkje Noord kan gaan spelen.
Omroep abe maakt zo juist bekent dat Nicator niet wil samenwerken.
Ik ben niet helemaal thuis in de fusieperikelen, maar in hoeverre heeft Nicator baat bij het zelfstandig voortbestaan? Of is die beslissing gewoon een kwestie van sentiment?
Citaat van: Goudvinger op februari 07, 2013, 18:31:17
Ik ben niet helemaal thuis in de fusieperikelen, maar in hoeverre heeft Nicator baat bij het zelfstandig voortbestaan? Of is die beslissing gewoon een kwestie van sentiment?
Nicator ziet niet in dat de jeugd baat heeft bij een mooie fusie club en niet de ouders en de oudere leden, tuurlijk is het sentiment en natuurlijk je clubje gaat kapot maar je moet vooruit ik als v.v. Leeuwarden man (al 35 jaar) vind het ook doodzonde voor onze club maar het kan gewoon niet anders. Als ik zo hoorde vanavond dan wil nicator niet.....eeuwig zonde!!
Citaat van: richard op februari 07, 2013, 23:58:26
Citaat van: Goudvinger op februari 07, 2013, 18:31:17
Ik ben niet helemaal thuis in de fusieperikelen, maar in hoeverre heeft Nicator baat bij het zelfstandig voortbestaan? Of is die beslissing gewoon een kwestie van sentiment?
Nicator ziet niet in dat de jeugd baat heeft bij een mooie fusie club en niet de ouders en de oudere leden, tuurlijk is het sentiment en natuurlijk je clubje gaat kapot maar je moet vooruit ik als v.v. Leeuwarden man (al 35 jaar) vind het ook doodzonde voor onze club maar het kan gewoon niet anders. Als ik zo hoorde vanavond dan wil nicator niet.....eeuwig zonde!!
De kans dat die jeugd Nicator verlaat is als nog erg groot wanneer de fusieclub er zou komen zonder Nicator. Het is zonde dat het sentiment van mensen die nog een paar jaar kunnen voetballen of dat helemaal niet meer kunnen een fusie in de weg staat. Nieuwe aanwas heeft Nicator niet meer, ik zie de toekomst ondanks hun positieve financiën somber in. Wat is er mis met een grote fusie tot een omvangrijke club met meer dan 800 leden en 6 velden, plus het feit dat je club veel meer aanzien krijgt.
Gaat Leeuwarden-Lions nog door morgen?
Citaat van: Ronnie tng op februari 07, 2013, 10:54:26
Citaat van: Leeuwarder op februari 07, 2013, 10:34:24
vv Leeuwarden - Sc Lions'66 ;
De derby van het zaterdagvoetbal staat ook weer op het programma. vv Leeuwarden is het als koploper en gezien de ervaren selectie aan haar stand verplicht te winnen van het zeer jeugdige Lions. Een interessante wedstrijd.
Lions heeft 3 wedstrijden minder gespeeld. Wanneer Lions deze wedstrijd, net als de thuiswedstrijd zal winnen dan word het gat qua verlies punten: 7
De eerste wedstrijd was een overtuigende 5-2 zege voor Lions.
Citaat van: John Hiatt op februari 08, 2013, 11:36:16
Gaat Leeuwarden-Lions nog door morgen?
reken er maar wel op!!! aanvang 14.00 met na afloop....JOEPIE!!!
Citaat van: richard op februari 08, 2013, 12:20:00
Citaat van: John Hiatt op februari 08, 2013, 11:36:16
Gaat Leeuwarden-Lions nog door morgen?
reken er maar wel op!!! aanvang 14.00 met na afloop....JOEPIE!!!
AFGELAST en geen Joepie. Bron Richard ;)
Even met een paar man vegen en er had toch mooi gevoetbald kunnen worden?
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op februari 09, 2013, 12:08:02
Even met een paar man vegen en er had toch mooi gevoetbald kunnen worden?
Heb we zeker overwogen maar dan was veld helemaal naar de kloten gegaan....
Die 3 clubs moeten gewoon samen gaan en er een gezonde club van maken. Als je al hoort dat Leeuwarden en Rood-Geel er financieel erg slecht voor staan is het toch alleen maar beter om samen er wat moois van te maken. En die mensen die het niet willen zullen dan toch wel de keuze maken voor een andere club. En als Nicator alleen wil door gaan zullen ze wel van de gemeente te horen krijgen dat ze nu de kans krijgen maar daarna niet meer. Denk aan de toekomst van jeugd en zet oude sentimenten aan de kant en ga ervoor, maar zorg er wel voor dat je niet te groot wordt, want dan krijg je dezelfde dingen als bij een Frisia en Blauw wit. Jeugd die erg laat op de middag moet voetballen en je kader is niet te vinden.
Citaat van: Sonnema op februari 09, 2013, 14:24:17
want dan krijg je dezelfde dingen als bij een Frisia en Blauw wit. Jeugd die erg laat op de middag moet voetballen en je kader is niet te vinden.
Dat laatste is simpelweg te verhelpen door voldoende velden aan te leggen, iets wat de gemeente op sportpark Wiarda heeft verzuimd te doen, ondanks dat diversie studies aanduidden dat 6 velden waarvan 2 trainingsvelden te weinig zou zijn.
Frisia heeft maar 4 velden. Geregeld komt het voor dat er 25+ wedstrijden zijn op een zaterdag, dan speelt bijvoorbeeld de E8 om 15:00 uur nog een wedstrijd. Echt gekkenwerk. Er is helaas weinig ruimte voor uitbereiding.
Leeuwarden en rood geel gaan fusie aan, nicator kiest voor hun zelf!!
Citaat van: richard op februari 13, 2013, 23:06:04
Leeuwarden en rood geel gaan fusie aan, nicator kiest voor hun zelf!!
Betekent dit op termijn het einde voor Nicator? Of is die club krachtig genoeg om het alleen te redden?
Erg jammer en het was wel heel duidelijk voor de leden, zoveel waren er niet voor. Maar helaas denken ze niet aan de toekomst om van alle 3 clubs een grote gezonde vereniging te maken. Begreep dat er niet veel duidelijkheid van de gemeente is vanwege eerdere uitspraken over het aanpakken van het kalverdijkje en dat ze op deze manier geld willen besparen door de 3 clubs samen te laten gaan. Om zo de fouten goed te praten????
Citaat van: John Hiatt op februari 14, 2013, 07:41:04
Citaat van: richard op februari 13, 2013, 23:06:04
Leeuwarden en rood geel gaan fusie aan, nicator kiest voor hun zelf!!
Betekent dit op termijn het einde voor Nicator? Of is die club krachtig genoeg om het alleen te redden?
Nicator heeft slechts 2 senioren elftallen! Wat mij betrefd heb je dan geen bestaans recht. Afgelopen seizoenen paar keer tegen Nicator gespeeld. Vaak te weinig man. Kantine is dood! Velden liggen er slecht bij, dan nog maar niet te spreken over de kleed boxen! Geen idee hoeveel jeugdleden ze hebben, maar denk dat Nicator langszaam dood bloed!
Gemeente zal Nicator nu ook wel laten vallen, in de hoop dat ze omvallen!
Jezus, als je maar 2 seniorenelftallen hebt, heb je toch helemaal geen bestaansrecht? Wat zal dat een dooie bende daar zijn in de kantine op zondag.
Citaat van: clint op februari 14, 2013, 09:57:42
Jezus, als je maar 2 seniorenelftallen hebt, heb je toch helemaal geen bestaansrecht? Wat zal dat een dooie bende daar zijn in de kantine op zondag.
Draai alles maar terug! Ze hebben er 5 of 6.
De reden van verwarring is ontstaan doordat ik vorig jaar tegen het 3de heb gespeeld. Deze gaven aan te stoppen omdat er geen animo voor het team was. Echter zie ik nu dat er nog wel meer teams zijn.
De woorden van dooie boel neem ik niet terug! Want het is en blijft een dooie boel!
Wel benieuwd wat de 33 tegen stemmers gaan doen!
Citaat van: John Hiatt op februari 14, 2013, 07:41:04
Citaat van: richard op februari 13, 2013, 23:06:04
Leeuwarden en rood geel gaan fusie aan, nicator kiest voor hun zelf!!
Betekent dit op termijn het einde voor Nicator? Of is die club krachtig genoeg om het alleen te redden?
nicator was kapitaalkrachtig.........ze moeten met het in het verleden behaalde kapitaal elk jaar hun tekorten aanvullen!!
Ach hoe zit het met de kreet ''liever failliet dan satelliet''. Snap het wel een beetje hoor, is niet niks. Helemaal als je als enige van de 3 nog financieel gezond bent..
Maar Nicator had gewoon dan mee moeten gaan en laten zien hoe het financieel wel moet. Is er dan door de 2 andere verenigingen financieel wanbeleid gevoerd of kwam er gewoon niet genoeg geld binnen om de schulden af te lossen. Contributie moet elke lid gewoon betalen en als je daarmee achterloopt heb je geen recht om te voetballen, maar als het dan te veel van je leden zijn dan heb je een groot probleem. En zorg ervoor dat je niet altijd grote namen binnen wil halen om trainer te worden van je cluppie kijk eens binnen je eigen vereniging of daar iemand tussen zit. Is die er niet kijk dan wat je kan betalen zodat je niet boven je stand hoeft te leven. En kom met een goed plan wat je naar je leden en buitenwereld kan presenteren en dat hoeft niet binnen 2 jaar klaar te zijn, neem daar de tijd voor.
Citaat van: Sonnema op februari 14, 2013, 11:18:26
Maar Nicator had gewoon dan mee moeten gaan en laten zien hoe het financieel wel moet.
Ik zou ook niet overenthousiast zijn als ik met het beetje kapitaal dat ik heb (als Nicator zijnde) de schulden van andere verenigingen mag oplossen.
dat eigen vermogen van de club nicator is al enkele jaren geslonken of je het nu in een fusieclub steekt waarin toekomst in zit, of dat je het nu elk jaar in eigen club steekt. Vroeg of laat is het een keer op en dan kun je niet meer bij een gemeente aankloppen. Want die heeft je de kans gegeven, en dan is de club kapot en gaan de leden als nog misschien wel naar de fusie club. Er moet zoveel gebeuren om alles op te knappen en daar is al haast geen geld meer voor. Maar de toekomst zal het uitwijzen.
Zonde dat Nicator niet mee wil...
Is toch voor alle partijen beter om er een club van te maken met een goed complex en daarnaast sterke vertegenwoordigende elftallen. Zitten alle 3 in dezelfde vijver te vissen en vermoedelijk zullen er nog maar weinig mensen zich aan gaan melden bij nicator en dus langzaam aan zal de club doodbloeden.
Ik las gisteren nog iets over een bedrag van 3,6 miljoen voor de fusieclub? Hoe moet ik dat zien, iemand die daar iets meer over kan vertellen?
Citaat van: Sonnema op februari 14, 2013, 11:53:38
dat eigen vermogen van de club nicator is al enkele jaren geslonken of je het nu in een fusieclub steekt waarin toekomst in zit, of dat je het nu elk jaar in eigen club steekt. Vroeg of laat is het een keer op en dan kun je niet meer bij een gemeente aankloppen. Want die heeft je de kans gegeven, en dan is de club kapot en gaan de leden als nog misschien wel naar de fusie club. Er moet zoveel gebeuren om alles op te knappen en daar is al haast geen geld meer voor. Maar de toekomst zal het uitwijzen.
Hopen op een ongure Russische of Arabische olieboer die geld over heeft voor een amateurclub met groene shirts :insane
Citaat van: Lwdscc op februari 14, 2013, 10:21:02
Ach hoe zit het met de kreet ''liever failliet dan satelliet''. Snap het wel een beetje hoor, is niet niks. Helemaal als je als enige van de 3 nog financieel gezond bent..
hoho....is leeuwarden niet financieel gezond?
Citaat van: brambo3004 op februari 14, 2013, 11:27:20
Citaat van: Sonnema op februari 14, 2013, 11:18:26
Maar Nicator had gewoon dan mee moeten gaan en laten zien hoe het financieel wel moet.
Ik zou ook niet overenthousiast zijn als ik met het beetje kapitaal dat ik heb (als Nicator zijnde) de schulden van andere verenigingen mag oplossen.
welke schulden?
Dit had de nieuwe vlag kunnen worden van de fusieclub
[verwijderd door de beheerder]
Langlopende schulden v.v. Rood Geel en v.v. Leeuwarden
De commissie stelt voor een deal te maken met de gemeente over het aflossen van de
langlopende schulden.
De commissie stelt als voorwaarde dat de nieuwe vereniging schuldenvrij van start gaat.
Zo staat het toch in het plan Richard ??????
LEEUWARDEN De nieuwe naam van de gefuseerde voetbalclubs Leeuwarden en Rood-Geel is SC Leovardia geworden.
Van de leden stemden er 322. Die konden kiezen uit zeven namen en 44 procent was voor deze naam. Tegelijk hebben ze ook gestemd voor het nieuwe tenue.
Uit zestien ontwerpen bleef een zwart shirt met gele accenten en een zwarte broek met daaronder geel-zwarte kousen over.
Als je jezelf Leovardia gaat noemen, neem dan ook de kleuren van de stad over. :?
Inderdaad en ben dan ook wel benieuwd naar het logo? Het oude stadswapen van Leovardia???
Lieken net scheidsrechterts ;( En wat Clint al zegt als je je al Leovardia noemt (Niet mijn voorkeur) ga dan indd in het Geel en Blauw spelen.
Citaat van: SCC-J op maart 14, 2013, 12:42:18
Lieken net scheidsrechterts ;( En wat Clint al zegt als je je al Leovardia noemt (Niet mijn voorkeur) ga dan indd in het Geel en Blauw spelen.
En dan net als je buurman in geel blauw? Liekt me oek niks!
Is dat een probleem? Friesland cambuur lions spelen in geel blauw... Daarom hebben veel clubs ook een uitshirt.
Citaat van: De Jager op maart 14, 2013, 13:13:36
Citaat van: SCC-J op maart 14, 2013, 12:42:18
Lieken net scheidsrechterts ;( En wat Clint al zegt als je je al Leovardia noemt (Niet mijn voorkeur) ga dan indd in het Geel en Blauw spelen.
En dan net als je buurman in geel blauw? Liekt me oek niks!
Met z'n naam moet je wel in het geel-blauw spelen zoals hierboven word genoemd. Heeft niets met onze prachtige club te maken.
Helemaal met bovenstaande berichten eens! Als je Leovardia gaat heten moet je ook de stadskleuren dragen!
Dit waren de mogelijkheden:
/ DCS '13 /
/ SC Lintar /
/ SC Aristides /
/ SC Leones /
/ SC Leovardia /
/ SC Unitas /
/ VV Apollo /
De mensen die uit alle inzendingen deze eruit haalde zijn niet goed bij hun hoofd. Maar dat zullen de zelfde zijn die voor dit shirt hebben gekozen
Ik had gekozen voor:
VV RHGT combinatie. :zweep
Via deze link is het shirt te zien
http://vvleeuwarden.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=486:2012-09-06-06-16-06&catid=103:nieuws-met-foto&Itemid=139 (http://vvleeuwarden.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=486:2012-09-06-06-16-06&catid=103:nieuws-met-foto&Itemid=139)
Er kon tegelijk gekozen worden voor een naam en shirt
Ik vind het shirt helemaal niks. Geen stukje historie (van toch twee zeer oude amateurclubs in de stad) over in het shirt.
Een stukje rood-geel en een stukje rood-wit in het shirt had de geschiedenis van deze clubs zo veel meer en beter tot uitdrukking gebracht.
Nu ga je spelen in kleuren die totaal niets met 'Leovardia' te maken hebben. De kleur geel is niet eens de juiste kleur uit de stadsvlag.
LEEUWARDEN – René van der Weij speelt komend seizoen bij vijfdeklasser Lions '66.
De oud-speler van onder andere Cambuur en Harkemase Boys verklaarde zijn verrassende transfer als volgt: ,,Bij Lions speelt een aantal vrienden van me. Ik heb ze ooit beloofd bij hen te spelen en kom die belofte nu na."
Ook zette Van der Weij afgelopen weekeinde zijn handtekening onder een contract dat hem tot hoofd-jeugdopleidingen van de nieuwe voetbalclub sc Leovardia maakt. De dertigjarige voetballer speelde in zijn jeugd voor zowel Cambuur als Heerenveen.
De supporter van Cambuur, door de fans nadien altijd liefkozend 'Tokkie' genoemd, verklapte als jeugdspeler van Heerenveen altijd Cambuursokken onder het tenue te dragen. René van der Weij zette in 2008 een punt achter zijn profcarrière en vertrok naar PKC '83. Daarna volgden drie seizoenen Harkemase Boys en dus één seizoen bij zondag-eersteklasser ONB.
Het bestuur van Lions denkt dat het met het binnenhalen van Van der Weij over de leider beschikt die de jonge ploeg van trainer Jan Faber nodig heeft. Van der Weij stond ook in de belangstelling van FVC en Leeuwarder Zwaluwen. Lions doet volop mee in de strijd om het kampioenschap in de vijfde klasse B.
Bron: Dehuisaanhuis.nl
Hier een stuk over een Leeuwarder scheidsrechter. Die gast is een kwal van een vent die wel vaker wedstrijden heeft laten ontsporen. Wel in het voordeel van de Leeuwarder ploegen in klasse 3a
http://www.dehuisaanhuis.nl/sport/20010/drie-keer-rood-grensrechter-geslagen-agressieve-spelers-en-de-scheids-krijgt-weer-de-schuld/
Voetbalclub MKV'29 is wederom gastheer voor een delegatie van de KNVB, na Jong Oranje is het nu de beurt aan de Beloften van Oranje. Spelers als Te Wierik, Valpoort, Lukoki, Wijnaldum, Misidjan,Ligeon en de Sa trainer deze dagen op de velden van MKV. De training staat onder leiding van Remy Reynierse en Art Langeler. Deze delegatie is hier voor de interland tegen Servië op de velden van Harkemase Boys, de training is vrij te bezoeken op woensdag en donderdag van 15:00 tot 16:30 en op zaterdagochtend hebben ze een uitloop training.
Citaat van: Sonnema op maart 20, 2013, 10:01:35
Voetbalclub MKV'29 is wederom gastheer voor een delegatie van de KNVB, na Jong Oranje is het nu de beurt aan de Beloften van Oranje. Spelers als Te Wierik, Valpoort, Lukoki, Wijnaldum, Misidjan,Ligeon en de Sa trainer deze dagen op de velden van MKV. De training staat onder leiding van Remy Reynierse en Art Langeler. Deze delegatie is hier voor de interland tegen Servië op de velden van Harkemase Boys, de training is vrij te bezoeken op woensdag en donderdag van 15:00 tot 16:30 en op zaterdagochtend hebben ze een uitloop training.
Zitten de velden van MKV nog steeds op het Jacob Catsplein? :y
Dan ga je wel erg terug in de tijd. Maar voor jou wil ik het je nog wel ff melden zitten op de middelzeelaan tussen zwaluwen en lvv friesland in :proost
Tokkie mag niet voor Lions voetballen volgend jaar. Dit is hem verboden door die nieuwe club, Leovardia! Hij moet bij de jeugd aanwezig zijn en kan dus 's middags niet voetballen bij Lions. Vraag me af hoeveel jeugdteams er 's middags voetballen. Raar gedrag van die nieuwe club.
Dat ga je niet menen, hebben ze al een bestuur dan die dat bepaald? Er zijn wel teams die in de middag voetballen B junioren en de A junioren en soms C junioren die na 12 uur voetballen. Maar wel raar dat een hoofdjeugd opleiding zijn eigen sport niet kan beoefenen. En je kunt ook andere personen naar de oudere jeugd laten kijken zoals een hoofdtrainer of een trainer van het 2e elftal. Samen ben je het technische hart van een club. Mooi laten voetballen bij de Lions
Leovardia blokkeert overgang Van der Weij naar Lions' (update met reacties)
deel dit artikel via 22 13 0tagsblokkadefusieclubhoofd-jeugdopleidingenLeovardiaLionsovergangRené van der WeijtransferKaartgegevens - GebruiksvoorwaardenKaartLEEUWARDENLEEUWARDEN – De overgang van René van der Weij naar het eerste elftal van Lions gaat niet door.Fusieclub Leovardia, dat Van der Weij onlangs aannam als hoofd-jeugdopleidingen, verbiedt de oud-speler bij de buurman te voetballen.Het bestuur van vijfdeklasser Lions is laaiend en begrijpt niets van het standpunt dat Leovardia inneemt.Aan de voetbalcarrière van René van der Weij is daarmee een onverwacht einde gekomen.Lions reageerde bij monde van voorzitter David Hoekstra die de handelwijze van Leovardia ,,jammerlijk" noemt en ,,teleurgesteld is in de starre houding".LaagvliegerVolgens Hoekstra, die met de twee interim-bestuurders Van der Zee en Bijlsma sprak, ,,was Leovardia geenszins bereid water bij de wijn te doen of op enige manier tot elkaar te komen."Begin deze week maakte Lions het opmerkelijke nieuws wereldkundig: oud-prof Van der Weij ging het eerste elftal van de vijfdeklasser versterken. Een nog relatieve jonge voetballer (30), met een glorieus verleden bij Cambuur en Harkemase Boys, koos heel verrassend voor een laagvlieger uit Leeuwarden.TrotsHet nieuws werd door Lions met trots gepresenteerd; voor even stond Lions volop in de belangstelling. Want geen FVC of Leeuwarder Zwaluwen, maar het betrekkelijk nietige Lions trok dit keer aan het langste eind. Omdat, zo verklaarde Van der Weij toen zelf, hij zijn vrienden beloofd had ooit met hen bij Lions te voetballen. Op social media werd het bericht fanatiek gedeeld en de Transfer van de Eeuw leek geboren.Maar daar wilde Leovardia dus niet aan mee werken. De fusieclub is volgens Lions bang dat het delen van Van der Weij de club op termijn kan schaden. Van der Weij zou als de baas van de jeugd in moeilijkheden kunnen komen als talenten van Leovardia besluiten naar Lions over te stappen. Het verhaal van de dubbele pet.Reactie Van der WeijEen ander probleem zou zich voor kunnen doen als beide ploegen elkaar volgend jaar treffen in de vierde klasse. Die kans is aanwezig, omdat Lions nog kan promoveren. Lions was bereid geweest om in dat geval Van der Weij niet mee te laten doen.Lions begrijpt er niets van, vindt de argumentatie zwak en concludeert dat ,,SC Leovardia in Lions mogelijk een te grote concurrent voor de zaterdagafdeling ziet."Hoekstra benadrukt dat hij René van der Weij niets kwalijk neemt; hij is volgens Lions door Leovardia voor een onmogelijke keuze gesteld. ,,Hem treft geen blaam."De speler is begrijpelijk terughoudend en zegt: ,,Mijn functie als hoofd-jeugdopleiding bij Leovardia is het belangrijkste voor me en heeft nu ook prioriteit in mijn carrière."Hij verklaarde niet naar een andere club te gaan en stopt dus met voetballen.Reactie LeovardiaNamens Leovardia reageerde Dries Bijlsma. Hij vindt het jammer dat Lions de pers heeft gezocht, maar snapt wel dat de club voor haar belangen opkomt, ook al stroken die dan niet helemaal met de waarheid. ,,We hebben contractueel met René afgesproken dat voetbal op zaterdag er voor hem niet in zit. Dat laat zijn functie simpelweg niet toe."Volgens Bijlsma is sprake van miscommunicatie: ,,René heeft zich niet voldoende gerealiseerd dat het contract hem verbood op zaterdag te voetballen. Toen hij dat wel deed, kwam hij in gewetensnood. Op zijn verzoek hebben we vervolgens contact gezocht met Lions."Bijlsma vindt het jammer dat René een speelbal dreigt te worden in een discussie Die nu ook de media heeft bereikt. ,,Want dat verdient hij niet. René is een hardwerkende, enthousiaste jongen die we graag nog een aantal jaren aan ons binden. Die keuze heeft hij ook zeer bewust gemaakt. René kiest voor een maatschappelijke carrière en wij helpen hem daarin."
Asjeblieft zeg, waar hebben we het over.. zaterdag 4e klas! :_schater
Die gasten van Leovardia nemen zichzelf veel te serieus.
Tja dan moet ie maar naar een zondagsclub als ie wil blijven voetballen...
Ik vind het een heel vies spelletje van het bestuur van leovardia. Tokkie mocht niet spelen voor lions maar zelf hadden ze hem wel gevraagd voor zm1. Dankzij die lui is de voetbalcarriere van rene abrupt tot een eind gekomen. Lullig voor hem.
Ik weet in en outs niet maar Tokkie heeft misschien zijn contract niet goed gelezen.....vind het jammer voor lions!!
Citaat van: richard op maart 24, 2013, 08:49:43
Ik weet in en outs niet maar Tokkie heeft misschien zijn contract niet goed gelezen.....vind het jammer voor lions!!
We hebben het natuurlijk wel over de top van het amateurvoetbal! 8P
Zeker weten, Lions is toch een topclub? |:)
Uitgaande van wat ik gelezen heb is er niet echt duidelijk gesproken over een eventueel verbod om bij een andere club te mogen voetballen.
Het argument "Hij hoort ook 's middags bij de jeugd te zijn" houdt bij mij ook geen stand als hem een plaats bij de ZM1 selectie is geboden.
Momenteel is het voor mij een zaak uit de categorie "vieze spelletjes". Ben benieuwd of van Leovardia zijde het tegendeel onomstotelijk bewezen kan worden.
Wim de Ron en Patrick de Jong trainers voor de zondag en zaterdag selectie bij fusie club Leovardia. Maar kan Wim de Ron dat wel maken, hij heeft bij een andere club een functie als hoofd jeugdopleiding. Mag dat dan wel van het bestuur????
Heropgericht RBC wil 'spookstadion' terug
Komend seizoen speelt het Brabantse RBC opnieuw op het terrein van vv Rimboe in Wouwse Plantage. De club die in 2011 failliet ging en in hetzelfde jaar werd heropgericht, koestert goede hoop op een terugkeer naar het stadion op industrieterrein Borchwerf.
De broer van RBC-voorzitter Jos Hermsen hoopt het stadion over te kopen van de gemeente Roosendaal. Gisteren promoveerde de club die 7 jaar geleden nog in de Eredivisie speelde van de vijfde naar de vierde amateurklasse.
'Deze week praat hij daar opnieuw over met de wethouder', aldus Hermsen. 'Als dat lukt, zouden wij weer in het stadion kunnen gaan spelen. Op een kunstgrasveld, met zowel het eerste als met onze jeugdteams. En dan is RBC weer terug waar het hoort: in Roosendaal.'
Ondernemer Paul Hermsen is directeur van staalbedrijf Herstaco BV in Middelburg. Hij bracht al een eerste bod uit dat werd afgewezen. Het RBC-stadion wacht al bijna twee jaar op een nieuwe bestemming. Inmiddels ligt er veel onkruid op de grasmat van het inmiddels spookachtige stadion.
In deze samenvatting van de 1/2 finale KNVB-districtsbeker SWZ Boso Sneek-Harkemase Boys komt ook de man die het Korbach-effect nieuw leven inblaast, HENKIE de JONG, aan het woord in de voorbeschouwing. Wát een prachtkerel en wat heeft en vooral gééft ie een energie!
http://www.sneektv.nl/?p=720
RBC kampioen vijfde klasse.
http://www.youtube.com/watch?v=e4kHt2ImhDE
Lions 3-4 gewonnen bij Leeuwarden. Jammer dat ze het steeds laten liggen tegen de mindere ploegen.
Lions wint wederom de Leeuwarder derby van Leeuwarden! 3-4!
Citaat van: gobo op april 20, 2013, 17:11:48
Lions 3-4 gewonnen bij Leeuwarden. Jammer dat ze het steeds laten liggen tegen de mindere ploegen.
Mooi tegeliek niet!
Wij zijn lions 3!
Burgemeester alweer onderweg naar de Oldehove. FVC kampioen 1ste klasse en dus volgend seizoen weer Hoofdklasser.
SWZ Boso Sneek met aardig wat ex-Cambuur in de gelederen werd afgelopen zaterdag periodekampioen in de hoofdklasse C, zie hier het verslag van SneekTV http://www.sneektv.nl/?p=917
Vanavond een lichte training in de DTD kantine afgewerkt, DTD is met 8 wedstrijden
en 24 punten koploper in zondag 3A.
A.S zondag super sunday DTD - Harkema Opeinde aanvang 14:00
http://www.voetbalnoord.nl (http://www.voetbalnoord.nl)
:proost
Den Helder - Het Helders Elftal kan weer worden geformeerd, er wordt deze zomer weer gevoetbald! De organisatie achter Den Helder Maritiem maakte donderdag bekend dat er in juli, onder de noemer Den Helder Maritiem voetbalmaand, in elk geval twee en mogelijk zelfs drie wedstrijden plaatsvinden.
Vorig jaar besloot DHM dat er na vele jaren geen voetbaltoernooi meer zou worden georganiseerd, in plaats daarvan werd uitgeweken naar het basketbal. Een tweede editie daarvan is nog niet van de baan, maar de organisatie keert in elk geval terug naar het voetbal. "Uit de reacties bleek dat veel mensen het toch hebben gemist vorig jaar en om eerlijk te zijn, wij ook!", aldus DHM-voorzitter Jack de Vries.
De knoop is zo'n anderhalve week geleden pas doorgehakt en daarom is het niet mogelijk dit jaar een toernooi te organiseren zoals Den Helder dat vele jaren gewend was. "Clubs hebben hun agenda al vol, dus we zijn afhankelijk van wie nog ergens een gaatje heeft." SC Telstar en FC Volendam komen in elk geval naar Den Helder voor een wedstrijd tegen het Helders Elftal, op respectievelijk 8 en 22 juli. Naar een derde tegenstander, liefst in de tussenliggende week, wordt nog gezocht.
Nederlaag
Een echte naam voor de twee of drie ontmoetingen is er nog niet, maar De Vries noemde het donderdag voor het gemak maar 'nederlaagwedstrijden', ofwel: wie brengt het Helders Elftal de grootste nederlaag toe? Voor de derde tegenstander wordt aan verschillende clubs gedacht, maar het is nog even bekijken wie zin heeft en nog plek op de agenda. Cambuur, Jong Ajax of Jong PSV, het zou zomaar kunnen.
Namens de begeleidingscommissie van het Helders Elftal was Hans van der Neut donderdag aanwezig bij de presentatie van de plannen. Hij meldde nog geen mededelingen te kunnen doen over de samenstelling van het elftal. "Daarvoor is het echt nog te vroeg, we weten zelf pas een dag dat er wedstrijden zijn geregeld." Ook de trainer is nog onbekend, maar Ben de Visser, die eind 2012 was aangetrokken als trainer van het Helders Elftal dat in 2013 aan Den Helder Maritiem zou meedoen (maar dat toernooi kwam er dus nooit) zal zeker benaderd worden.
Kunstgras
Omdat het hoofdveld van FC Den Helder deze zomer groot onderhoud krijgt, wordt er gespeeld op het kunstgras van HCSC aan de Texelstroomlaan. "Daar hebben we goede gesprekken mee gehad en de club is erg enthousiast", aldus De Vries. DHM sluit niet uit dat er ook een wedstrijd wordt gespeeld bij JVC in Julianadorp, maar met die vereniging is hierover nog niet gesproken.
Shit de hele middag zitten te zuipen, vergeten de lijnen te zetten.
Nee dit is niet bij DTD.......
(https://pbs.twimg.com/media/Bjb7-KDIcAATWji.jpg:large)
Vast een aardverschuiving.
Club in Groningen ? :P
RBC Roosendaal
http://www.youtube.com/watch?v=HWeqpqjOXd4&list=UUXnPiEv1DoUCDAqDUXT9shQ (http://www.youtube.com/watch?v=HWeqpqjOXd4&list=UUXnPiEv1DoUCDAqDUXT9shQ)
Ook van uit Cornjum (DTD) proficiat MKV'29
(https://pbs.twimg.com/media/BlrOClWIYAAxk6K.jpg:large)
(https://pbs.twimg.com/media/Blq5ESIIcAEbCL6.jpg)
:_schater :_schater :_schater :_schater Mijn oude club kampioen en 2de klasser :_schater :_schater :_schater :_schater
http://www.dehuisaanhuis.nl/sport/36768/mkv-29-kampioen-trainer-dick-schambach-vervolmaakt-trilogie/
Juist. VV Tzummarum naar de 4e klas na een bescheiden 9-3 overwinning.....
:grolsch :grolsch :grolsch :grolsch
Citaat van: Len Cantello op mei 23, 2015, 18:35:14
Juist. VV Tzummarum naar de 4e klas na een bescheiden 9-3 overwinning.....
:grolsch :grolsch :grolsch :grolsch
Gefeliciteerd :grolsch
Citaat van: Len Cantello op mei 23, 2015, 18:35:14
Juist. VV Tzummarum naar de 4e klas na een bescheiden 9-3 overwinning.....
:grolsch :grolsch :grolsch :grolsch
;( ;( ;(
:fant :fant :fant
Onze grote vriend komt ook weer eens in het nieuws...
DEN HAAG - Ricky van den Bergh, oud-voetballer van onder meer ADO Den Haag, Sparta en Heracles, is donderdag opgepakt omdat hij 60 euro uit de kassa van de kantine van zijn huidige voetbalclub DHC had gepakt. De Delftse vereniging heeft aangifte gedaan en wil de speler royeren, meldt Omroep West.
Van den Bergh was tot voor kort assistent-trainer bij de club, die in de Hoofdklasse speelt. Hij zegt dat hij iemand had gevraagd om wat speelgoed voor hem te kopen, maar dat hij geen contant geld op zak had. Daarom pakte hij tijdens een bardienst wat geld uit de kassa. ,,Ik weet ook dat er camera's hangen. Ik wilde het geld later die dag gewoon terugbrengen", aldus de ex-prof.
De Hagenaar, die in 2009 en 2010 bij ADO speelde, werd donderdagavond aangehouden en na verhoor weer vrijgelaten. Hij zal zich later dit jaar voor de rechter moeten verantwoorden.
Blijft een domme jongen
Met een gokverslaving.. Schijnt destijds door ADO al een paar keer "gered" te zijn met wat eurootjes van zware jongens die wat zakgeld moesten hebben.
Blauw Wit 2 ook leuke wedstrijd gehad gisteren?