Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Amateurvoetbal

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 11:33:11

Vorige topic - Volgende topic

richard

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op februari 09, 2013, 12:08:02
Even met een paar man vegen en er had toch mooi gevoetbald kunnen worden?

Heb we zeker overwogen maar dan was veld helemaal naar de kloten gegaan....

Sonnema

Die 3 clubs moeten gewoon samen gaan en er een gezonde club van maken. Als je al hoort dat Leeuwarden en Rood-Geel er financieel erg slecht voor staan is het toch alleen maar beter om samen er wat moois van te maken. En die mensen die het niet willen zullen dan toch wel de keuze maken voor een andere club. En als Nicator alleen wil door gaan zullen ze wel van de gemeente te horen krijgen dat ze nu de kans krijgen maar daarna niet meer. Denk aan de toekomst van jeugd en zet oude sentimenten aan de kant en ga ervoor, maar zorg er wel voor dat je niet te groot wordt, want dan krijg je dezelfde dingen als bij een Frisia en Blauw wit. Jeugd die erg laat op de middag moet voetballen en je kader is niet te vinden.

Goudvinger

Citaat van: Sonnema op februari 09, 2013, 14:24:17
want dan krijg je dezelfde dingen als bij een Frisia en Blauw wit. Jeugd die erg laat op de middag moet voetballen en je kader is niet te vinden.

Dat laatste is simpelweg te verhelpen door voldoende velden aan te leggen, iets wat de gemeente op sportpark Wiarda heeft verzuimd te doen, ondanks dat diversie studies aanduidden dat 6 velden waarvan 2 trainingsvelden te weinig zou zijn.

Treb

Frisia heeft maar 4 velden. Geregeld komt het voor dat er 25+ wedstrijden zijn op een zaterdag, dan speelt bijvoorbeeld de E8 om 15:00 uur nog een wedstrijd. Echt gekkenwerk. Er is helaas weinig ruimte voor uitbereiding. 

richard

Leeuwarden en rood geel gaan fusie aan, nicator kiest voor hun zelf!!

John Hiatt

Citaat van: richard op februari 13, 2013, 23:06:04
Leeuwarden en rood geel gaan fusie aan, nicator kiest voor hun zelf!!

Betekent dit op termijn het einde voor Nicator? Of is die club krachtig genoeg om het alleen te redden?

Sonnema

Erg jammer en het was wel heel duidelijk voor de leden, zoveel waren er niet voor. Maar helaas denken ze niet aan de toekomst om van alle 3 clubs een grote gezonde vereniging te maken. Begreep dat er niet veel duidelijkheid van de gemeente is vanwege eerdere uitspraken over het aanpakken van het kalverdijkje en dat ze op deze manier geld willen besparen door de 3 clubs samen te laten gaan. Om zo de fouten goed te praten????

Galdiano

Citaat van: John Hiatt op februari 14, 2013, 07:41:04
Citaat van: richard op februari 13, 2013, 23:06:04
Leeuwarden en rood geel gaan fusie aan, nicator kiest voor hun zelf!!

Betekent dit op termijn het einde voor Nicator? Of is die club krachtig genoeg om het alleen te redden?

Nicator heeft slechts 2 senioren elftallen! Wat mij betrefd heb je dan geen bestaans recht. Afgelopen seizoenen paar keer tegen Nicator gespeeld. Vaak te weinig man. Kantine is dood! Velden liggen er slecht bij, dan nog maar niet te spreken over de kleed boxen! Geen idee hoeveel jeugdleden ze hebben, maar denk dat Nicator langszaam dood bloed!
Gemeente zal Nicator nu ook wel laten vallen, in de hoop dat ze omvallen!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Clint

Jezus, als je maar 2 seniorenelftallen hebt, heb je toch helemaal geen bestaansrecht? Wat zal dat een dooie bende daar zijn in de kantine op zondag.

Galdiano

Citaat van: clint op februari 14, 2013, 09:57:42
Jezus, als je maar 2 seniorenelftallen hebt, heb je toch helemaal geen bestaansrecht? Wat zal dat een dooie bende daar zijn in de kantine op zondag.

Draai alles maar terug! Ze hebben er 5 of 6.
De reden van verwarring is ontstaan doordat ik vorig jaar tegen het 3de heb gespeeld. Deze gaven aan te stoppen omdat er geen animo voor het team was. Echter zie ik nu dat er nog wel meer teams zijn.
De woorden van dooie boel neem ik niet terug! Want het is en blijft een dooie boel!
Wel benieuwd wat de 33 tegen stemmers gaan doen!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

richard

Citaat van: John Hiatt op februari 14, 2013, 07:41:04
Citaat van: richard op februari 13, 2013, 23:06:04
Leeuwarden en rood geel gaan fusie aan, nicator kiest voor hun zelf!!

Betekent dit op termijn het einde voor Nicator? Of is die club krachtig genoeg om het alleen te redden?

nicator was kapitaalkrachtig.........ze moeten met het in het verleden behaalde kapitaal elk jaar hun tekorten aanvullen!!

Lwdscc

Ach hoe zit het met de kreet ''liever failliet dan satelliet''. Snap het wel een beetje hoor, is niet niks. Helemaal als je als enige van de 3 nog financieel gezond bent..

Sonnema

Maar Nicator had gewoon dan mee moeten gaan en laten zien hoe het financieel wel moet. Is er dan door de 2 andere verenigingen financieel wanbeleid gevoerd of kwam er gewoon niet genoeg geld binnen om de schulden af te lossen. Contributie moet elke lid gewoon betalen en als je daarmee achterloopt heb je geen recht om te voetballen, maar als het dan te veel van je leden zijn dan heb je een groot probleem. En zorg ervoor dat je niet altijd grote namen binnen wil halen om trainer te worden van je cluppie kijk eens binnen je eigen vereniging of daar iemand tussen zit. Is die er niet kijk dan wat je kan betalen zodat je niet boven je stand hoeft te leven. En kom met een goed plan wat je naar je leden en buitenwereld kan presenteren en dat hoeft niet binnen 2 jaar klaar te zijn, neem daar de tijd voor.

brambo3004

Citaat van: Sonnema op februari 14, 2013, 11:18:26
Maar Nicator had gewoon dan mee moeten gaan en laten zien hoe het financieel wel moet.

Ik zou ook niet overenthousiast zijn als ik met het beetje kapitaal dat ik heb (als Nicator zijnde) de schulden van andere verenigingen mag oplossen.

Sonnema

dat eigen vermogen van de club nicator is al enkele jaren geslonken of je het nu in een fusieclub steekt waarin toekomst in zit, of dat je het nu elk jaar in eigen club steekt. Vroeg of laat is het een keer op en dan kun je niet meer bij een gemeente aankloppen. Want die heeft je de kans gegeven, en dan is de club kapot en gaan de leden als nog misschien wel naar de fusie club. Er moet zoveel gebeuren om alles op te knappen en daar is al haast geen geld meer voor. Maar de toekomst zal het uitwijzen.