Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Amateurvoetbal

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 11:33:11

Vorige topic - Volgende topic

SCC-J

De mensen die uit alle inzendingen deze eruit haalde zijn niet goed bij hun hoofd. Maar dat zullen de zelfde zijn die voor dit shirt hebben gekozen

poelie-lwd

Ik had gekozen voor:

VV RHGT combinatie.   :zweep
Iedereen heeft recht op mijn mening.

kgscc


Clint

Ik vind het shirt helemaal niks. Geen stukje historie (van toch twee zeer oude amateurclubs in de stad) over in het shirt.

Een stukje rood-geel en een stukje rood-wit in het shirt had de geschiedenis van deze clubs zo veel meer en beter tot uitdrukking gebracht.

Nu ga je spelen in kleuren die totaal niets met 'Leovardia' te maken hebben. De kleur geel is niet eens de juiste kleur uit de stadsvlag.


Clint

LEEUWARDEN – René van der Weij speelt komend seizoen bij vijfdeklasser Lions '66.

De oud-speler van onder andere Cambuur en Harkemase Boys verklaarde zijn verrassende transfer als volgt: ,,Bij Lions speelt een aantal vrienden van me. Ik heb ze ooit beloofd bij hen te spelen en kom die belofte nu na."

Ook zette Van der Weij afgelopen weekeinde zijn handtekening onder een contract dat hem tot hoofd-jeugdopleidingen van de nieuwe voetbalclub sc Leovardia maakt. De dertigjarige voetballer speelde in zijn jeugd voor zowel Cambuur als Heerenveen.

De supporter van Cambuur, door de fans nadien altijd liefkozend 'Tokkie' genoemd, verklapte als jeugdspeler van Heerenveen altijd Cambuursokken onder het tenue te dragen. René van der Weij zette in 2008 een punt achter zijn profcarrière en vertrok naar PKC '83. Daarna volgden drie seizoenen Harkemase Boys en dus één seizoen bij zondag-eersteklasser ONB.

Het bestuur van Lions denkt dat het met het binnenhalen van Van der Weij over de leider beschikt die de jonge ploeg van trainer Jan Faber nodig heeft. Van der Weij stond ook in de belangstelling van FVC en Leeuwarder Zwaluwen. Lions doet volop mee in de strijd om het kampioenschap in de vijfde klasse B.

Bron: Dehuisaanhuis.nl

Ronnie tng

Hier een stuk over een Leeuwarder scheidsrechter. Die gast is een kwal van een vent die wel vaker wedstrijden heeft laten ontsporen. Wel in het voordeel van de Leeuwarder ploegen in klasse 3a

http://www.dehuisaanhuis.nl/sport/20010/drie-keer-rood-grensrechter-geslagen-agressieve-spelers-en-de-scheids-krijgt-weer-de-schuld/

Sonnema

Voetbalclub MKV'29 is wederom gastheer voor een delegatie van de KNVB, na Jong Oranje is het nu de beurt aan de Beloften van Oranje. Spelers als Te Wierik, Valpoort, Lukoki, Wijnaldum, Misidjan,Ligeon en de Sa trainer deze dagen op de velden van MKV. De training staat onder leiding van Remy Reynierse en Art Langeler. Deze delegatie is hier voor de interland tegen Servië op de velden van Harkemase Boys, de training is vrij te bezoeken op woensdag en donderdag van 15:00 tot 16:30 en op zaterdagochtend hebben ze een uitloop training.

The king1

Citaat van: Sonnema op maart 20, 2013, 10:01:35
Voetbalclub MKV'29 is wederom gastheer voor een delegatie van de KNVB, na Jong Oranje is het nu de beurt aan de Beloften van Oranje. Spelers als Te Wierik, Valpoort, Lukoki, Wijnaldum, Misidjan,Ligeon en de Sa trainer deze dagen op de velden van MKV. De training staat onder leiding van Remy Reynierse en Art Langeler. Deze delegatie is hier voor de interland tegen Servië op de velden van Harkemase Boys, de training is vrij te bezoeken op woensdag en donderdag van 15:00 tot 16:30 en op zaterdagochtend hebben ze een uitloop training.

Zitten de velden van MKV nog steeds op het Jacob Catsplein?   :y

Sonnema

Dan ga je wel erg terug in de tijd. Maar voor jou wil ik het je nog wel ff melden zitten op de middelzeelaan tussen zwaluwen en lvv friesland in :proost

John Hiatt

Tokkie mag niet voor Lions voetballen volgend jaar. Dit is hem verboden door die nieuwe club, Leovardia! Hij moet bij de jeugd aanwezig zijn en kan dus 's middags niet voetballen bij Lions. Vraag me af hoeveel jeugdteams er 's middags voetballen. Raar gedrag van die nieuwe club.

Sonnema

Dat ga je niet menen, hebben ze al een bestuur dan die dat bepaald? Er zijn wel teams die in de middag voetballen B junioren en de A junioren en soms C junioren die na 12 uur voetballen. Maar wel raar dat een hoofdjeugd opleiding zijn eigen sport niet kan beoefenen. En je kunt ook andere personen naar de oudere jeugd laten kijken zoals een hoofdtrainer of een trainer van het 2e elftal. Samen ben je het technische hart van een club. Mooi laten voetballen bij de Lions

De Jager

Leovardia blokkeert overgang Van der Weij naar Lions' (update met reacties)

deel dit artikel via 22  13 0tagsblokkadefusieclubhoofd-jeugdopleidingenLeovardiaLionsovergangRené van der WeijtransferKaartgegevens - GebruiksvoorwaardenKaartLEEUWARDENLEEUWARDEN – De overgang van René van der Weij naar het eerste elftal van Lions gaat niet door.Fusieclub Leovardia, dat Van der Weij onlangs aannam als hoofd-jeugdopleidingen, verbiedt de oud-speler bij de buurman te voetballen.Het bestuur van vijfdeklasser Lions is laaiend en begrijpt niets van het standpunt dat Leovardia inneemt.Aan de voetbalcarrière van René van der Weij is daarmee een onverwacht einde gekomen.Lions reageerde bij monde van voorzitter David Hoekstra die de handelwijze van Leovardia ,,jammerlijk" noemt en ,,teleurgesteld is in de starre houding".LaagvliegerVolgens Hoekstra, die met de twee interim-bestuurders Van der Zee en Bijlsma sprak, ,,was Leovardia geenszins bereid water bij de wijn te doen of op enige manier tot elkaar te komen."Begin deze week maakte Lions het opmerkelijke nieuws wereldkundig: oud-prof Van der Weij ging het eerste elftal van de vijfdeklasser versterken. Een nog relatieve jonge voetballer (30), met een glorieus verleden bij Cambuur en Harkemase Boys, koos heel verrassend voor een laagvlieger uit Leeuwarden.TrotsHet nieuws werd door Lions met trots gepresenteerd; voor even stond Lions volop in de belangstelling. Want geen FVC of Leeuwarder Zwaluwen, maar het betrekkelijk nietige Lions trok dit keer aan het langste eind. Omdat, zo verklaarde Van der Weij toen zelf, hij zijn vrienden beloofd had ooit met hen bij Lions te voetballen. Op social media werd het bericht fanatiek gedeeld en de Transfer van de Eeuw leek geboren.Maar daar wilde Leovardia dus niet aan mee werken. De fusieclub is volgens Lions bang dat het delen van Van der Weij de club op termijn kan schaden. Van der Weij zou als de baas van de jeugd in moeilijkheden kunnen komen als talenten van Leovardia besluiten naar Lions over te stappen. Het verhaal van de dubbele pet.Reactie Van der WeijEen ander probleem zou zich voor kunnen doen als beide ploegen elkaar volgend jaar treffen in de vierde klasse. Die kans is aanwezig, omdat Lions nog kan promoveren. Lions was bereid geweest om in dat geval Van der Weij niet mee te laten doen.Lions begrijpt er niets van, vindt de argumentatie zwak en concludeert dat ,,SC Leovardia in Lions mogelijk een te grote concurrent voor de zaterdagafdeling ziet."Hoekstra benadrukt dat hij René van der Weij niets kwalijk neemt; hij is volgens Lions door Leovardia voor een onmogelijke keuze gesteld. ,,Hem treft geen blaam."De speler is begrijpelijk terughoudend en zegt: ,,Mijn functie als hoofd-jeugdopleiding bij Leovardia is het belangrijkste voor me en heeft nu ook prioriteit in mijn carrière."Hij verklaarde niet naar een andere club te gaan en stopt dus met voetballen.Reactie LeovardiaNamens Leovardia reageerde Dries Bijlsma. Hij vindt het jammer dat Lions de pers heeft gezocht, maar snapt wel dat de club voor haar belangen opkomt, ook al stroken die dan niet helemaal met de waarheid. ,,We hebben contractueel met René afgesproken dat voetbal op zaterdag er voor hem niet in zit. Dat laat zijn functie simpelweg niet toe."Volgens Bijlsma is sprake van miscommunicatie: ,,René heeft zich niet voldoende gerealiseerd dat het contract hem verbood op zaterdag te voetballen. Toen hij dat wel deed, kwam hij in gewetensnood. Op zijn verzoek hebben we vervolgens contact gezocht met Lions."Bijlsma vindt het jammer dat René een speelbal dreigt te worden in een discussie Die nu ook de media heeft bereikt. ,,Want dat verdient hij niet. René is een hardwerkende, enthousiaste jongen die we graag nog een aantal jaren aan ons binden. Die keuze heeft hij ook zeer bewust gemaakt. René kiest voor een maatschappelijke carrière en wij helpen hem daarin." 

Treb

Asjeblieft zeg, waar hebben we het over.. zaterdag 4e klas!  :_schater

Die gasten van Leovardia nemen zichzelf veel te serieus.

Lwdscc

Tja dan moet ie maar naar een zondagsclub als ie wil blijven voetballen...

Clint

Ik vind het een heel vies spelletje van het bestuur van leovardia. Tokkie mocht niet spelen voor lions maar zelf hadden ze hem wel gevraagd voor zm1. Dankzij die lui is de voetbalcarriere van rene abrupt tot een eind gekomen. Lullig voor hem.