Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Amateurvoetbal

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 11:33:11

Vorige topic - Volgende topic

Goudvinger

De winterstop is officieel voorbij, hoewel er vanwege weersomstandigheden nog niet gevoetbald kan worden. Hoe zal het de Liwwadder clubs vergaan in de tweede seizoenshelft?

Dokkumer


Leeuwarder

Zaterdag aanstaande staan er weer een aantal mooie duels op het programma in het Leeuwarder amateurvoetbal! Indien de weergoden het toelaten.

Leeuwarder Zwaluwen - CVVO ;

Tijdens deze wedstrijd komen 2 vrienden elkaar tegen. Trainer Mark Bosma van Zwaluwen en Johan Wijnsma van CVVO. Zwaluwen wint zelfs haar mindere wedstrijden (blauw wit vorige week) en zal zaterdag weer met 3 punten aan de haal gaan.

Gijpskerk - Blauw wit'34 ;

Een waar 6 puntenduel. Beide ploegen staan na 13 wedstrijden, met 12 punten gevaarlijk dichtbij de degradatie streep. Blauw wit'34 zit in de hoek waar de klappen vallen en zal alle zeilen moeten bijzetten om de overwinning te behalen. Hopelijk haalt deze wedstrijd het beste in de blauw witten naar boven.

Rood Geel - De Walde ;

Rood Geel ontvangt koploper De Walde. Bij winst kan Rood Geel aansluiting vinden met de brede subtop. Bij verlies komen de ploegen onderin gevaarlijk dichtbij. Rood Geel is zeker tot een stunt in staat, en trainer Patrick de Jong zal vanaf meet af aan vol voor de winst gaan.

vv Leeuwarden - Sc Lions'66 ;

De derby van het zaterdagvoetbal staat ook weer op het programma. vv Leeuwarden is het als koploper en gezien de ervaren selectie aan haar stand verplicht te winnen van het zeer jeugdige Lions. Een interessante wedstrijd.




Ronnie tng

Citaat van: Leeuwarder op februari 07, 2013, 10:34:24
vv Leeuwarden - Sc Lions'66 ;

De derby van het zaterdagvoetbal staat ook weer op het programma. vv Leeuwarden is het als koploper en gezien de ervaren selectie aan haar stand verplicht te winnen van het zeer jeugdige Lions. Een interessante wedstrijd.

Lions heeft 3 wedstrijden minder gespeeld. Wanneer Lions deze wedstrijd, net als de thuiswedstrijd zal winnen dan word het gat qua verlies punten: 7 

Goudvinger

Het vlaggenschip van Blauw Wit is al jaren zinkende. Trainers en spelers hebben geen enkele binding met de club. Met meer dan 1200 leden moet je toch minstens 1e klasse kunnen spelen en hoor je qua grootte eigenlijk in de Hoofdklasse thuis. Het wordt tijd dat doorstroming vanuit de A-jeugd wordt bevorderd en dan het eerste selectie een herkenbaar elftal wordt. Het aanstellen van de nieuwe trainer Kees Jansen en assistent Dennis v/d Ree voor komend seizoen is een goed begin, maar op het veld zal nog wel het één en ander moeten muteren, willen ze überhaupt behouden blijven voor de 2e klasse.

De Jager

Citaat van: Goudvinger op februari 07, 2013, 10:59:03
Het vlaggenschip van Blauw Wit is al jaren zinkende. Trainers en spelers hebben geen enkele binding met de club. Met meer dan 1200 leden moet je toch minstens 1e klasse kunnen spelen en hoor je qua grootte eigenlijk in de Hoofdklasse thuis. Het wordt tijd dat doorstroming vanuit de A-jeugd wordt bevorderd en dan het eerste selectie een herkenbaar elftal wordt. Het aanstellen van de nieuwe trainer Kees Jansen en assistent Dennis v/d Ree voor komend seizoen is een goed begin, maar op het veld zal nog wel het één en ander moeten muteren, willen ze überhaupt behouden blijven voor de 2e klasse.

Wanneer je bunning of kuperus heet kom je daar wel in het eerste! :thumbsup
Nu serieus:
Zwaar verneukte club, vroeger op de greuns 15 jaar met veel plezier gevoetbalt.
Een jaar op het nieuwe wiarda en de lol was er snel af!
Zelden zo'n overgewardeerd zootje gezien als daar! :R

SCCornjum

De afgelopen periode is de Fusiebegeleidingscommissie met de werkgroepen druk bezig geweest met het uitwerken van de mogelijkheden voor een fusie tussen Leeuwarden, Nicator en Rood Geel op Kalverdijkje Noord.

De resultaten van het onderzoek en het plan dat daar uit voort is gekomen worden gepresenteerd op de informatieavond van donderdag 7 februari om 20.00 in de kantine van Nicator.

Vervolgens houden de verschillende verenigingen op woensdag 13 februari  een buitengewone algemene ledenvergadering. Hierin wordt een besluit genomen over het doorgaan van de fusie.

Op het moment dat er een positief fusiebesluit genomen is, kan de gemeente starten met het aanbestedingsproces van de velden voor rugby, voetbal en hockey. De planning is dan dat de nieuwe vereniging vanaf het komende seizoen ( 2013-2014) op Kalverdijkje Noord kan gaan spelen.



Omroep abe maakt zo juist bekent dat Nicator niet wil samenwerken.
Watching Football Is Not A Crime

Goudvinger

Ik ben niet helemaal thuis in de fusieperikelen, maar in hoeverre heeft Nicator baat bij het zelfstandig voortbestaan? Of is die beslissing gewoon een kwestie van sentiment?

richard

Citaat van: Goudvinger op februari 07, 2013, 18:31:17
Ik ben niet helemaal thuis in de fusieperikelen, maar in hoeverre heeft Nicator baat bij het zelfstandig voortbestaan? Of is die beslissing gewoon een kwestie van sentiment?

Nicator ziet niet in dat de jeugd baat heeft bij een mooie fusie club en niet de ouders en de oudere leden, tuurlijk is het sentiment en natuurlijk je clubje gaat kapot maar je moet vooruit ik als v.v. Leeuwarden man (al 35 jaar) vind het ook doodzonde voor onze club maar het kan gewoon niet anders. Als ik zo hoorde vanavond dan wil nicator niet.....eeuwig zonde!!

Goudvinger

Citaat van: richard op februari 07, 2013, 23:58:26
Citaat van: Goudvinger op februari 07, 2013, 18:31:17
Ik ben niet helemaal thuis in de fusieperikelen, maar in hoeverre heeft Nicator baat bij het zelfstandig voortbestaan? Of is die beslissing gewoon een kwestie van sentiment?

Nicator ziet niet in dat de jeugd baat heeft bij een mooie fusie club en niet de ouders en de oudere leden, tuurlijk is het sentiment en natuurlijk je clubje gaat kapot maar je moet vooruit ik als v.v. Leeuwarden man (al 35 jaar) vind het ook doodzonde voor onze club maar het kan gewoon niet anders. Als ik zo hoorde vanavond dan wil nicator niet.....eeuwig zonde!!

De kans dat die jeugd Nicator verlaat is als nog erg groot wanneer de fusieclub er zou komen zonder Nicator. Het is zonde dat het sentiment van mensen die nog een paar jaar kunnen voetballen of dat helemaal niet meer kunnen een fusie in de weg staat. Nieuwe aanwas heeft Nicator niet meer, ik zie de toekomst ondanks hun positieve financiën somber in. Wat is er mis met een grote fusie tot een omvangrijke club met meer dan 800 leden en 6 velden, plus het feit dat je club veel meer aanzien krijgt.

John Hiatt

Gaat Leeuwarden-Lions nog door morgen?

Nightmarelwd

Citaat van: Ronnie tng op februari 07, 2013, 10:54:26
Citaat van: Leeuwarder op februari 07, 2013, 10:34:24
vv Leeuwarden - Sc Lions'66 ;

De derby van het zaterdagvoetbal staat ook weer op het programma. vv Leeuwarden is het als koploper en gezien de ervaren selectie aan haar stand verplicht te winnen van het zeer jeugdige Lions. Een interessante wedstrijd.

Lions heeft 3 wedstrijden minder gespeeld. Wanneer Lions deze wedstrijd, net als de thuiswedstrijd zal winnen dan word het gat qua verlies punten: 7

De eerste wedstrijd was een overtuigende 5-2 zege voor Lions.
MI-Sider for Life

richard

Citaat van: John Hiatt op februari 08, 2013, 11:36:16
Gaat Leeuwarden-Lions nog door morgen?

reken er maar wel op!!! aanvang 14.00 met na afloop....JOEPIE!!!

Dokkumer

Citaat van: richard op februari 08, 2013, 12:20:00
Citaat van: John Hiatt op februari 08, 2013, 11:36:16
Gaat Leeuwarden-Lions nog door morgen?

reken er maar wel op!!! aanvang 14.00 met na afloop....JOEPIE!!!

AFGELAST en geen Joepie. Bron Richard ;)

Holwerd voor Cambuur

Even met een paar man vegen en er had toch mooi gevoetbald kunnen worden?
SC Cambuur Kampioen 2019-2021