SC Cambuur versterkt zich met ervaren goaltjesdief Michael de Leeuw (37)
SC Cambuur versterkt zich met Michael de Leeuw. De 37-jarige spits tekent in Leeuwarden een contract voor ??n seizoen, mits de medische keuring dinsdagmiddag geen problemen oplevert.
De Leeuw werd afgelopen seizoen met Willem II kampioen van de eerste divisie. Dankzij een kopgoal van de gehaaide spits in de slotfase van het duel met FC Dordrecht claimde de ploeg uit Tilburg de titel. Uitgerekend De Leeuw, die een kleine twee jaar geleden terugkeerde naar Willem II, in een poging om de club waar hij als jongen uit Goirle altijd fan van was geweest terug te brengen naar de Eredivisie. Missie geslaagd.
SC Cambuur dicht bij huis
Lange tijd was het de vraag of De Leeuw, die in Tilburg over een aflopend contract beschikte, zijn loopbaan als profvoetballer zou voortzetten. Het was geen geheim dat hij zich al een tijdje beraadde over zijn toekomst n? zijn actieve spelerscarri?re. Zo was hij in gesprek met FC Groningen over een eventuele rol bij de club waar hij eerder vijf jaar speelde. Hoe dan ook zou De Leeuw met zijn gezin terugkeren naar Groningen.
Maar De Leeuw voelt zich nog fit en gretig genoeg om de voetbalschoenen ook volgend seizoen weer aan te trekken en heeft besloten dat in dienst van Cambuur te doen, niet ver van zijn thuisbasis. De club uit Leeuwarden kan wel een ervaren kracht gebruiken. Vorig seizoen was een gebrek aan ervaring een van de dingen die Cambuur opbrak. Met een teleurstellende 13e plek in de competitie als gevolg. Geen play-offs, geen promotie.
Zevende club op het cv
Het is de vraag welke rol De Leeuw komend seizoen zal krijgen. Op de titel na, was afgelopen seizoen in ieder geval eentje waar hij persoonlijk meer van had verwacht. De Noord-Brabander kwam weliswaar in de reguliere competitie tijdens 28 wedstrijden in actie, maar mocht slechts twee keer vanaf de start beginnen. In totaal speelde De Leeuw 710 minuten, waarin hij drie keer scoorde en een keer een doelpunt voorbereidde.
Cambuur wordt de zevende club op het cv van de ervaren spits. Hij begon als jong jochie bij RKTVV Tilburg en stroomde vervolgens door naar de jeugd van Willem II. Daar werd hij opgepikt door het trainersduo Joop Gall en Dick Lukkien, dat hem naar Veendam haalde. Daarna volgde een tocht langs achtereenvolgens De Graafschap, FC Groningen, Chicago Fire, FC Emmen, opnieuw FC Groningen en jeugdliefde Willem II.
Bron: LC.nl
(https://cambuur.nl/friksbeheer/wp-content/uploads/2024/06/SCC05945-6-1536x1024.jpg)
Citaat van: Stiens op juni 11, 2024, 11:55:45
SC Cambuur versterkt zich met ervaren goaltjesdief Michael de Leeuw (37)
SC Cambuur versterkt zich met Michael de Leeuw. De 37-jarige spits tekent in Leeuwarden een contract voor ??n seizoen, mits de medische keuring dinsdagmiddag geen problemen oplevert.
De Leeuw werd afgelopen seizoen met Willem II kampioen van de eerste divisie. Dankzij een kopgoal van de gehaaide spits in de slotfase van het duel met FC Dordrecht claimde de ploeg uit Tilburg de titel. Uitgerekend De Leeuw, die een kleine twee jaar geleden terugkeerde naar Willem II, in een poging om de club waar hij als jongen uit Goirle altijd fan van was geweest terug te brengen naar de Eredivisie. Missie geslaagd.
SC Cambuur dicht bij huis
Lange tijd was het de vraag of De Leeuw, die in Tilburg over een aflopend contract beschikte, zijn loopbaan als profvoetballer zou voortzetten. Het was geen geheim dat hij zich al een tijdje beraadde over zijn toekomst n? zijn actieve spelerscarri?re. Zo was hij in gesprek met FC Groningen over een eventuele rol bij de club waar hij eerder vijf jaar speelde. Hoe dan ook zou De Leeuw met zijn gezin terugkeren naar Groningen.
Maar De Leeuw voelt zich nog fit en gretig genoeg om de voetbalschoenen ook volgend seizoen weer aan te trekken en heeft besloten dat in dienst van Cambuur te doen, niet ver van zijn thuisbasis. De club uit Leeuwarden kan wel een ervaren kracht gebruiken. Vorig seizoen was een gebrek aan ervaring een van de dingen die Cambuur opbrak. Met een teleurstellende 13e plek in de competitie als gevolg. Geen play-offs, geen promotie.
Zevende club op het cv
Het is de vraag welke rol De Leeuw komend seizoen zal krijgen. Op de titel na, was afgelopen seizoen in ieder geval eentje waar hij persoonlijk meer van had verwacht. De Noord-Brabander kwam weliswaar in de reguliere competitie tijdens 28 wedstrijden in actie, maar mocht slechts twee keer vanaf de start beginnen. In totaal speelde De Leeuw 710 minuten, waarin hij drie keer scoorde en een keer een doelpunt voorbereidde.
Cambuur wordt de zevende club op het cv van de ervaren spits. Hij begon als jong jochie bij RKTVV Tilburg en stroomde vervolgens door naar de jeugd van Willem II. Daar werd hij opgepikt door het trainersduo Joop Gall en Dick Lukkien, dat hem naar Veendam haalde. Daarna volgde een tocht langs achtereenvolgens De Graafschap, FC Groningen, Chicago Fire, FC Emmen, opnieuw FC Groningen en jeugdliefde Willem II.
Wat is je bron? Is dit echt?
Leeuwarder Courant
Prima toch, ervaren speler, prima als invaller. Welkom. |:)
Welkom!! Altijd al bij Cambuur willen zien, misschien wat laat nu, maar dit soort jongens hebben wij echt nodig aankomend seizoen! (Ervaring voor de jonkies) Hopelijk schieten we hier wel raak qua fitheid |:)
Zeker welkom
?Vorig seizoen heb ik weinig gespeeld. Ik besloot om in februari van dit jaar een keuze te maken over mijn toekomst. Toen het zo ver was, wist ik het niet. Je kijkt naar je rol en fitheid. Ik ben nog fit en iedere gestopte voetballer adviseert me om zo lang mogelijk door te gaan. Zeker als je het nog leuk vindt. Ik geniet nog steeds iedere dag en heb geluk dat mijn lichaam is gemaakt voor voetbal.?
Een Dirk Kuyt-scenario waarbij een terugkeer naar je oude liefde wordt bekroond met een titel om vervolgens op te stoppen, staat nog niet in het script in zijn hoofd. ?Ik wil het nog even open laten. Ik wil eerst promoveren en dan verder kijken. Het zou zomaar kunnen dat ik er een jaartje aan vastplak, maar ook dat het mooi is geweest.?
- eerder in een interview
Nou ik heb echt mijn twijfels zal zeker geen basis zijn.
Dan speel je met Smit in de basis en Balk op de buiten en nog een nieuwe speler op de linkerkant.
Citaat van: Noordcambuur op juni 11, 2024, 12:28:22
Nou ik heb echt mijn twijfels zal zeker geen basis zijn.
Dan speel je met Smit in de basis en Balk op de buiten en nog een nieuwe speler op de linkerkant.
nou de Leeuw is een veel en veel betere voetballer dan Smit. Mits fit zal hij gewoon basis zijn
Citaat van: sunderland op juni 11, 2024, 12:34:04
nou de Leeuw is een veel en veel betere voetballer dan Smit. Mits fit zal hij gewoon basis zijn
de Leeuw kan misschien een helft mee doen ?.
Welkom en veel succes.
Citaat van: Noordcambuur op juni 11, 2024, 12:35:40
de Leeuw kan misschien een helft mee doen ?.
heeft hij dat tegen jou gezegd?
Citaat van: sunderland op juni 11, 2024, 12:38:20
heeft hij dat tegen jou gezegd?
Nee,we gaan het meemaken Sunderland :y
een winnaar en veel ervaring kunne we zeker gebruiken nu
nog ervaring in de verdediging en op het middenveld.
Citaat van: Noordcambuur op juni 11, 2024, 12:35:40
de Leeuw kan misschien een helft mee doen ?.
Wordt ook als supersub gehaald... dus niet voor de basis!
Citaat van: Grijskijkert op juni 11, 2024, 12:59:32
Wordt ook als supersub gehaald... dus niet voor de basis!
Sunderland ziet het anders?.we zullen het meemaken :y
Citaat van: sunderland op juni 11, 2024, 12:34:04
nou de Leeuw is een veel en veel betere voetballer dan Smit. Mits fit zal hij gewoon basis zijn
Pinch hitter maat
Citaat van: poelie-lwd op juni 11, 2024, 13:30:21
Pinch hitter maat
Hij zal waarschijnlijk de rol krijgen die Bokila heeft bij Willem 2.
Misschien doet hij het nog wel beter dan we denken. Christiaan Ronaldo achterna. Michael nog naar het WK 2026!!! |:)
Citaat van: Beul B op juni 11, 2024, 13:53:48
Misschien doet hij het nog wel beter dan we denken. Christiaan Ronaldo achterna. Michael nog naar het WK 2026!!! |:)
Hahaha Dreams...
Citaat van: poelie-lwd op juni 11, 2024, 13:30:21
Pinch hitter maat
we gaan het zien maat. De beste moet en zal spelen. Henk zal niet denken ow hij is oud dus de ander speelt. Die kiest de beste (mits fit)
Citaat van: sunderland op juni 11, 2024, 14:15:23
we gaan het zien maat. De beste moet en zal spelen. Henk zal niet denken ow hij is oud dus de ander speelt. Die kiest de beste (mits fit)
2e spits hoor...mooien 1 voor het laatste half uur indien nodig en ken je
jonge honden mooi de kneepjes bij brengen
Citaat van: denistel op juni 11, 2024, 14:41:49
2e spits hoor...mooien 1 voor het laatste half uur indien nodig en ken je
jonge honden mooi de kneepjes bij brengen
Juust :thumbsup
Zeer sterke pinchhitter. Ook echt iets wat hier ontbrak.
Elke week een kwartier, half uur en af en toe een weekje overslaan. Dikke prima.
Hij zal sowieso voorop lopen bij de training en is op en top sportman die de rest mee zal nemen. Betekent wel dat Muhren niet meer komt want ze zullen vast geen 2 op leeftijd nemen.
Topspeler, altijd wel fan van geweest.
Enige twijfel is of hij druk kan zetten zoals wij spelen.
Verder heel blij met deze topper.
Welkom bij revalidatie en herstellingsoord cambuur.
:clint
Citaat van: sunderland op juni 11, 2024, 16:13:27
Hij zal sowieso voorop lopen bij de training en is op en top sportman die de rest mee zal nemen. Betekent wel dat Muhren niet meer komt want ze zullen vast geen 2 op leeftijd nemen.
maat muhren het een contract voor 10 jaar daar die blijft mooi in volendam
De Leeuw geeft zelf aan bij OF dat hij is gehaald voor de rol die hij ook had bij WII. Ik ben er blij mee, lekker om zo'n speler achter de hand te hebben mocht het nodig zijn. |:)
Citaat van: Bernardo op juni 11, 2024, 18:14:42
De Leeuw geeft zelf aan bij OF dat hij is gehaald voor de rol die hij ook had bij WII. Ik ben er blij mee, lekker om zo'n speler achter de hand te hebben mocht het nodig zijn. |:)
dus dan heeft Smit zijn basisplaats of Smit gaat nog weg.
Leuke transfer. Welkom bij onze mooie club |:) Brengt inderdaad een bak ervaring en kwaliteit mee die het verschil kunnen maken in eindfasen van wedstrijden. Benieuwd ook naar hoe het nu komt met Smit. We gaan het zien
Mocht hij niet beginnen aan de wedstrijd dan zit er eindelijk weer es iemand op de bank waar je wat van kunt en mag verwachten!
Denk dat zijn ervaring inderdaad zeer welkom is bij Cambuur.
Promotiekoning Willem II wil kunstje overdoen bij Cambuur: "Droom nog ??n keer waarmaken"
Michael de Leeuw speelde meer dan 400 wedstrijden op het hoogste niveau en wil zijn ervaring inzetten bij SC Cambuur. Hij heeft een contract getekend voor een jaar.
De cirkel leek de afgelopen maand wel rond te zijn voor de 37-jarige voetballer. Zijn club terugbrengen naar het hoogste niveau. Dat is de reden waarom De Leeuw in 2022 na avonturen bij onder andere FC Groningen, FC Emmen en het Amerikaanse Chicago Fire teruggaat naar Willem II.
De missie mislukt niet, want in zijn eerste seizoen promoveren de Tilburgers niet. Dit seizoen vergaat het Willem ll beter. Na een slechte seizoenstart komen De Tricolores in november bovenaan te staan. De rol van De Leeuw is niet al te groot; hij moet het doen met korte invalbeurten.
Promotiekoning van Willem ll
Dan is het vrijdagavond 3 mei, de ??n-na-laatste speelronde van de eerste divisie. Willem ll kan in de uitwedstrijd tegen FC Dordrecht promotie naar de eredivisie halen, het grote doel van De Leeuw bij zijn terugkeer.
Al snel ziet De Leeuw vanaf de reservebank dat zijn ploeg achter komt. Gaat het weer mis? Twee minuten voor het einde met de routinier invallen, met een 1-0 achterstand.
Dan schrijft De Leeuw een nieuw hoofdstuk in zijn jongensboek. In de 93ste minuut kopt hij Willem ll op gelijke hoogte. Zo komt hij zijn belofte na: hij promoveert met de club waar hij zeventien jaar geleden zijn eerste stappen zette in het betaalde voetbal.
Sinds die tijd gaat De Leeuw in Tilburg door het leven als de promotiekoning van Willem II. "Misschien kan ik nog een keer die droom waarmaken", zegt De Leeuw nadat hij zijn contract in Leeuwarden heeft getekend. "Ik heb geproefd aan promotie, laten we het nog een keer doen."
Het aflopende contract dat de spits bij Willem II had, wilde hij niet verlengen. Zijn vrouw komt uit Groningen en het gezin heeft daar een huis. "Dus ik was altijd van plan om terug naar het noorden te gaan."
Lars Lambooij
Toen belde technisch manager Lars Lambooij van Cambuur. Ze kennen elkaar uit de jeugd van Willem ll en gingen in 2009 beiden naar BV Veendam, dat toen nog een profclub was.
(https://cambuur.nl/friksbeheer/wp-content/uploads/2024/06/SCC06016-14-scaled.jpg)
Lambooij en trainer Henk de Jong overtuigen De Leeuw om zijn carri?re een vervolg te geven in Leeuwarden. "Ik ben blij dat het rond is gekomen en dat ik hier straks mijn kwaliteiten kan laten zien."
Met De Leeuw haalt Cambuur veel ervaring binnen. Hij speelde bijna 250 duels in de eredivisie en meer dan 120 in de eerste divisie.
Routine is precies wat het afgelopen seizoen miste in de selectie van de Leeuwarders. Van de basisspelers was Michael Breij met zijn 27 jaar de oudste.
Technisch manager Lambooij is blij met de komst van De Leeuw. "Hij gaat heel belangrijk zijn in de kleedkamer."
"Michael kan andere spelers beter maken, maar hij kan ook echt doelpunten maken, want dat verleer je niet. Zijn leeftijd en ervaring gaat zeker helpen komend seizoen."
Lambooij is niet bang dat De Leeuw de ontwikkeling van de 21-jarige Milan Smit in de weg zal staan. "Michael is een goede aanvulling. Hij kan Milan dingen bijbrengen."
Bovendien bestaat er ook nog een kans dat Smit weggaat. Volgens Lambooij is er interesse voor de Cambuurtopscorer van afgelopen seizoen.
Zelf zou De Leeuw zich wel omschrijven als een leider. "Maar dat vind ik ook wel lastig om over mezelf te zeggen. Dat moet je eigenlijk vragen aan de mensen die met me gewerkt hebben."
Toch wil de geboren Goirlenaar wel verder ingaan op die leidersrol. "Het is in de loop der jaren wel meer geworden, omdat je meer het proces bekijkt dan dat je met persoonlijke doelstellingen bezig bent. Ik weet ook dat het belangrijk is in een groep om een paar oudere jongens erbij te hebben."
De Leeuw is niet de enige die ervaring met zich meebrengt. Eerder presenteerde Cambuur Nicky Souren, die meer dan 150 duels in de eerste divisie speelde. Bij zijn vorige club MVV was hij ook aanvoerder.
Laatste seizoen?
Of het komende seizoen het laatste wordt van De Leeuw als profvoetballer, weet hij nog niet. "Dat ligt eraan hoe mijn lichaam het volhoudt. We gaan het zien", zegt de man die bijna 150 competitiedoelpunten maakte.
Dat hij, in de herfst van zijn carri?re, regelmatig aan zijn leeftijd (37) herinnerd wordt, vindt hij niet vervelend.
"Dat hoort erbij, dat ben ik de afgelopen jaren wel gewend. Nu is het aan mij om het op het veld te laten zien. Dat snoert bepaalde mensen dan weer de mond."
Welkom! |:)
Citaat van: Noordcambuur op juni 11, 2024, 18:17:30
dus dan heeft Smit zijn basisplaats of Smit gaat nog weg.
Smit komt veel te kort voor het Henk systeem waar een voetballende spits vreselijk belangrijk is
Citaat van: sunderland link=topic=2630.msg358757# date=1718134931
Smit komt veel te kort voor het Henk systeem waar een voetballende spits vreselijk belangrijk is
dan moet er toch nog een nieuwe spits bij Sunderland :?
Citaat van: Noordcambuur op juni 11, 2024, 22:12:15
dan moet er toch nog een nieuwe spits bij Sunderland :?
dat gaat ook gebeuren
EERSTE INTERVIEW MICHAEL DE LEEUW: ?IK BEN HONGERIG EN VOEL ME TOPFIT?
Met Michael de Leeuw werd dinsdag de derde aanwinst voor volgend seizoen gepresenteerd. De 37-jarige aanvaller zette zijn handtekening onder een verbintenis die hem voor ??n seizoen in Leeuwarden houdt. Nadat de inkt van het contract was opgedroogd, gaf De Leeuw zijn eerste interview als speler van SC Cambuur.
Michael, van harte welkom bij SC Cambuur! Na een lange voetbalreis is Leeuwarden je volgende halte. Kun je iets vertellen over de manier waarop de transfer tot stand is gekomen?
?Bedankt en jazeker! Lars Lambooij ken ik al heel lang. We hebben samen in de jeugd van Willem II gespeeld en zijn samen naar BV Veendam gegaan. Ik heb altijd contact met hem gehouden. Nadat hij hier als technisch manager begon, wilde hij weten hoe ik de toekomst voor mij zag. De laatste gesprekken gingen dan ook concreet over een overgang naar SC Cambuur. Met Henk de Jong heb ik ook een goed en fijn gesprek gehad. Het is bovendien heel bijzonder om de transitie naar een nieuw stadion mee te maken. Dat zijn dingen die voor mij de doorslag hebben gegeven.?
Heb je na het behalen van het kampioenschap met Willem II getwijfeld aan het voortzetten van je carri?re?
?Ondanks dat ik 37 jaar ben, heb ik het gevoel dat ik nog niet klaar ben als voetballer. Ik ben hongerig, voel me topfit en wil goals maken. Nee, aan stoppen heb ik niet gedacht. Op mijn leeftijd moet je aan twee voorwaarden voldoen om te blijven voetballen. Mentaal moet je voorbereid zijn op een nieuw seizoen en je moet het fysiek aankunnen. Klachten en pijntjes heb ik niet en ik kan niet wachten om hier mijn kwaliteiten te laten zien.?
Je hebt gedurende je loopbaan meerdere keren als tegenstander in Leeuwarden gespeeld. Wat weet je al van de club en zijn supporters?
?Met BV Veendam, FC Groningen en Willem II heb ik hier regelmatig gespeeld. We hadden het altijd lastig in Leeuwarden en wonnen hier dan ook niet vaak. Wat ik mij herinner van de keren dat ik hier speelde, is dat de club een heel fanatieke achterban heeft met supporters die een portie geluid kunnen maken. Een echte volksclub.?
Naast de clubs in Nederland heb je ook een tijdje bij Chicago Fire in de Verenigde Staten gespeeld. Hoe was dat avontuur?
?Ik zou het iedereen aanraden om zo?n avontuur aan te gaan. Richting mijn dertigste ben ik die kant opgegaan. Dat vond ik de perfecte leeftijd om dat te doen. Ik vond het fantastisch, heb heel veel gezien en heb ook een heel andere cultuur van de sport beleefd. Voor uitwedstrijden reisden we met het vliegtuig en waren we twee of drie dagen in steden als New York en Washington, waarbij er vaak wel de mogelijkheid was om even de toerist uit te hangen. Zelf woonde ik in hartje Chicago, de derde stad van de Verenigde Staten. Het was echt een avontuur, een heel mooie ervaring.?
Komend seizoen speel je in Leeuwarden. Wat kunnen de supporters van je verwachten?
?Dat ik hard werk en strijd lever. Dat heb ik mijn hele carri?re gedaan. Ik ben natuurlijk een jaartje ouder, dus ik zal mijn ervaring delen in de kleedkamer. Ook hoop ik heel veel te scoren, want ik ben uiteindelijk aanvaller. Dat blijft het mooiste wat er is. Na het winnen van wedstrijden, uiteraard.?
Wat hoop je komend seizoen te bereiken?
?Mijn ambitie is om belangrijk te zijn, er het maximale uit te halen en zo veel mogelijk doelpunten te maken. Promoveren moet altijd het grote doel zijn, of dat nou gaat via de Play-Offs of door directe promotie. Een club als SC Cambuur hoort, zeker met het nieuwe stadion, in de Eredivisie thuis.?
Ik voel mij ook topfit, maar ik denk dat de geleerden daar anders over denken :proost
Citaat van: Sakas op juni 12, 2024, 14:08:31
Ik voel mij ook topfit, maar ik denk dat de geleerden daar anders over denken :proost
misschien kun je aansluiten bij oranje want daar blijft niks over
Welkom Michael! |:)
Wat heb jij veel kansen nodig. Het is duidelijk dat als iedereen fit is de Leeuw geen basisspeler is.
Respectloos. Dat die jongen met zn 37 jaar elke wedstrijd moet starten is een gevolg van puur wanbeleid. We hadden van hem moeten genieten als de supersub die we al jaren missen.
Citaat van: De Gast op september 14, 2024, 08:46:12
Respectloos. Dat die jongen met zn 37 jaar elke wedstrijd moet starten is een gevolg van puur wanbeleid. We hadden van hem moeten genieten als de supersub die we al jaren missen.
De Leeuw is voor mij een voetballer waar ik nog steeds van kan genieten. Jammer dat onze nieuwe aankoop niet speelt en waarschijnlijk de komende weken ook niet als het waar is dat hij j overtraint is.
Speelde gewoon goed. Hij moet scoren dat is duidelijk maar zijn samenspel met Diemers is heel goed
Kans alleen voor de keeper had erin gemoeten natuurlijk!!
Citaat van: sunderland op september 14, 2024, 10:04:50
Speelde gewoon goed. Hij moet scoren dat is duidelijk maar zijn samenspel met Diemers is heel goed
Eens!
Hij kan wel op 10 als de nieuwe spits kan spelen
Je kan de man nou toch niet meteen afrekenen. Hoeveel echt renderende spitsen hebben we hier gehad? Ok Muhren is echt de buitencategorie wat dat betreft!
Citaat van: V-man op september 15, 2024, 21:52:47
Je kan de man nou toch niet meteen afrekenen. Hoeveel echt renderende spitsen hebben we hier gehad? Ok Muhren is echt de buitencategorie wat dat betreft!
vd laan mols de gier bruin de vries ogbeche rontberg vd ark
Wordt er nou serieus getwijfeld aan het scorend vermogen van iemand die 85 goals in de eredivisie maakte en 48 in de KKD?
Hij heeft 3x een grote kans gehad tot nu toe en eentje afgekeurd. De Leeuw gaat de kansen echt wel afmaken vanaf nu.
vd laan mols de gier bruin de vries ogbeche rontberg vd ark. ok duidelijk maar de laatste jaren niet! behoudens Muhren
Eerste seizoen van Uldrikis goed genoeg om hem daarna aanvoerder te maken.
Smit hoog op de topscorerslijst en voor een recordbedrag verkocht.
Helemaal mislukt zijn die 2 ook niet.
Muhren was de beste ooit, daarmee kun je niet vergelijken.
Voor Muhren was er Barto en ook vd Streek.
Robertha was ook niet heel slecht. Rossi, Boere en Derksen wel mislukt.
Ik mis er nog eentje denk ik die geen indruk gemaakt heeft.
Edit: Conraad onder Hake nog veel in de spits gespeeld.
Houwing was ook drama en Ketting viel tegen.
Hebben ook wel spitsen gehad die het naar behoren gedaan hebben:
Hemmen
Dijkhuizen
De Freitas
Nelisse
Martijn Gootjes :zweep
Citaat van: Bankzitter op september 15, 2024, 23:45:30
Voor Muhren was er Barto en ook vd Streek.
Robertha was ook niet heel slecht. Rossi, Boere en Derksen wel mislukt.
Ik mis er nog eentje denk ik die geen indruk gemaakt heeft.
Edit: Conraad onder Hake nog veel in de spits gespeeld.
Remco Boere deed het uitstekend en met Tom Boere eindigden we het hoogste ooit.
Mark de Leeuwarder...!
Kuzmano....... ach laat ook maar
Citaat van: denistel op september 15, 2024, 22:11:04
vd laan mols de gier bruin de vries ogbeche rontberg vd ark
Kom op zeg, dat zijn namen van voor de oorlog.
Citaat van: Andy King op september 16, 2024, 15:10:16
Kom op zeg, dat zijn namen van voor de oorlog.
de Vries en Ogbeche?
Nog wat spitsen uit de oude doos: Marbus, Scheepers, Carbo, Stefan Jansen, Henny Meier, Loggie
en de flops Valmir Berisha, Thomas Hauser en Karim Rossi
Citaat van: Andy King op september 16, 2024, 15:10:16
Kom op zeg, dat zijn namen van voor de oorlog.
dan ben jij ook van voor de oorlog Andy King.
Michel v Oostrum viel ook tegen meen ik me te herrineren
Floyd Streete
Geblesseerd? Hij liep net buiten stadion?
Je kunt er niks mee ?.en weer geblesseerd en gaat maar door.
Hersteld niet zo snel, als iemand van 20 jaar.
Vind dit wel echt een winnaar en prijzenswaardig dat hij nog gewoon elke wedstrijd begint. Vraag me alleen wel af wat het plan van de club nou met hem is geweest. Speelt basis op het middenveld terwijl we niks in de spits hebben lopen. En onze middenvelders verdwijnen naar de bank. Vervolgens heb je ook niks meer om in te brengen om iets te forceren.
Vond hem een verademing in zijn commentaar, hij sprak als een assistent trainer
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op oktober 19, 2024, 14:26:40
Vond hem een verademing in zijn commentaar, hij sprak als een assistent trainer
Geen woorden maar daden zoals ze in Rotterdam Zuid vaak zingen
we mogen hem ook wel eens toezingen zoals we dat ooit bij Melvin de Leeuw (en mark de vries :devil) deden: Michael de Leeuwarder, Michael de Leeuwarder |:)
Citaat van: rody rules op oktober 22, 2024, 15:33:00
we mogen hem ook wel eens toezingen zoals we dat ooit bij Melvin de Leeuw (en mark de vries :devil) deden: Michael de Leeuwarder, Michael de Leeuwarder |:)
Je weet waar hij geboren is. Toch ?
Michael is de Leeuw van Leeuwarden
Wat voegt de Leeuw nou aan deze selectie?.hou op voetballen asjeblieft?.
Citaat van: Noordcambuur op december 20, 2024, 23:22:50
Wat voegt de Leeuw nou aan deze selectie?.hou op voetballen asjeblieft?.
En dan teleurgesteld zijn dat hij zo weinig speelt. Behoudens de pingels niks laten zien dit eerste half jaar.
Hoe kom je erbij dt hij teleurgesteld is?
Ah het was verbitterd, excuus
https://lc.nl/sport/Goudhaantje-heeft-dubbel-gevoel-over-gewijzigde-rol-29303529.html?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=dlvr.it
waarom staat ie niet in de spits als ie fit is?
Citaat van: denistel op december 21, 2024, 17:04:37
waarom staat ie niet in de spits als ie fit is?
Omdat die simpel weg niet fit en goed genoeg is.
Prima als 3e spits. Is eerste 6 maand veel te veel opgesteld omdat die de enige spits in de selectie is :_schater
Citaat van: oost op december 21, 2024, 17:41:43
Omdat die simpel weg niet fit en goed genoeg is.
Prima als 3e spits. Is eerste 6 maand veel te veel opgesteld omdat die de enige spits in de selectie is :_schater
we binne 5 maanden onderweg het bijna nooit spits staan toch,
en ik zeg ook als ie fit is,veel beter bruikbaar dan Balk is mijn mening,
Valt erg tegen dit seizoen. Tegen Dordrecht een niet te missen kans en bij Roda JC had hij weer zo'n enorme kans vlak voor de goal. Behoudens de pingels amper wat laten zien. Wat is er aan de hand?
Ik snap dat wedstrijdritme en leeftijd een dingetje zijn en hij lijkt wel altijd opgewekt erbij te lopen in/bij deze groep. Dacht dat hij het vorig jaar bij WII in invalbeurten prima deed.
Ja maar?..
Ja maar,
Ja maar, hij is zo belangriek in de kleedkamer.
Even eerlijk, had hoge verwachtingen van hem gezien zijn verdiensten voor w2 vorig jaar. Maar, man man man. Hij mist t?veel 100% kansen. Ken gewoan niet meer. Voor Blauw Wit of Leovardia suu ut een goeie weze, maar vrees dat kkd oek wel klaar is.
Citaat van: Bussum op januari 22, 2025, 19:05:09
Valt erg tegen dit seizoen. Tegen Dordrecht een niet te missen kans en bij Roda JC had hij weer zo'n enorme kans vlak voor de goal. Behoudens de pingels amper wat laten zien. Wat is er aan de hand?
Ik snap dat wedstrijdritme en leeftijd een dingetje zijn en hij lijkt wel altijd opgewekt erbij te lopen in/bij deze groep. Dacht dat hij het vorig jaar bij WII in invalbeurten prima deed.
Ik vond het eerlijk gezegd sowieso een opmerkelijke transfer. Ik snap dat er balans in het elftal werd gezocht, maar we hadden beter een jongere (spits) speler naast Smit kunnen aantrekken.
Mooi interview
https://www.youtube.com/watch?v=G-HzwBD7YG8
Binnenkort een gesprek over de toekomst maar hij is ook re?el.
Citaat van: Bankzitter op maart 29, 2025, 09:58:23
Mooi interview
https://www.youtube.com/watch?v=G-HzwBD7YG8
Binnenkort een gesprek over de toekomst maar hij is ook re?el.
niet verlengen kost veel te veel?.we moeten ook eens doorgroeien.
Citaat van: Noordcambuur op maart 29, 2025, 11:42:32
niet verlengen kost veel te veel?.we moeten ook eens doorgroeien.
Eens, maar wat verdient hij dan?
Citaat van: Lore op maart 29, 2025, 12:35:59
Eens, maar wat verdient hij dan?
ik hoorde van een paar ton maar dat kan ik mij niet indenken.
n?? eerder tussen de 60 en 70 duizend. Voor een speler van 38 en beoogd invaller voor een half uur. In de USA zat hij nog wel op 450 duizend per seizoen.
Ter vergelijking PEC heeft ongeveer dezelfde begroting. Maar misschien minder schulden. Van de selectie van 30 spelers zitten daar ongeveer 12 spelers op dit bedrag of lager.
En de nummer 15 of 16 ( vergelijkbare positie van de Leeuw) krijgt bij PEC weliswaar een bedrag van 90 - 95 duizend. Maar dit zijn spelers van 23 jaar.
Maar laat de Leeuw nog maar ff doorbrullen bij ons. Hij wil zelf nog wel door zei hij gisteren
Citaat van: Arno A op maart 29, 2025, 15:34:35
n?? eerder tussen de 60 en 70 duizend. Voor een speler van 38 en beoogd invaller voor een half uur. In de USA zat hij nog wel op 450 duizend per seizoen.
Ter vergelijking PEC heeft ongeveer dezelfde begroting. Maar misschien minder schulden. Van de selectie van 30 spelers zitten daar ongeveer 12 spelers op dit bedrag of lager.
En de nummer 15 of 16 ( vergelijkbare positie van de Leeuw) krijgt bij PEC weliswaar een bedrag van 90 - 95 duizend. Maar dit zijn spelers van 23 jaar.
Maar laat de Leeuw nog maar ff doorbrullen bij ons. Hij wil zelf nog wel door zei hij gisteren
Okay, maar je bedoeld PEC toen sein de KKD speelde ? PEC heeft in dr eredivisie echt een hogere begroting dan Cambuur in de KKD toch?
En tonnen voor de Leeuw is wat ome Bert roept, maar dat is echt totale onzin
Michael de Leeuw (38) bezig aan laatste weken als prof bij SC Cambuur: ?Voetbal heeft mij veel gebracht?
De knoop is doorgehakt: SC Cambuur-aanvaller Michael de Leeuw (38) zet na dit seizoen een punt achter zijn rijke spelersloopbaan. ?Maar diep vanbinnen wil ik doorgaan tot mijn 60ste.?
Hij kroonde zich tijdens zijn eerste seizoen als prof in het shirt van BV Veendam tot topscorer van de eerste divisie en werd verkozen tot talent van het seizoen. Groeide vervolgens uit tot icoon van FC Groningen, waarmee hij in 2015 de KNVB-beker won, ?n verdiende een transfer naar Chicago Fire. Eenmaal terug in Nederland werd hij onder meer kampioen met zijn jeugdliefde Willem II.
Lichaam stribbelt tegen
Nee, deze beknopte samenvatting doet niet volledig eer aan de rijke spelersloopbaan van Michael de Leeuw, maar geeft wel aan dat hij met trots kan terugkijken op wat hij heeft gepresteerd. En nu, zestien jaar na zijn debuut in het profvoetbal, hangt de aanvaller van SC Cambuur zijn kicksen aan de wilgen. Het is genoeg geweest. De wil is er nog wel, maar het lichaam stribbelt tegen.
?Eigenlijk speelt dit al wel drie jaar in mijn hoofd?, zegt De Leeuw. ?Tijdens mijn tweede periode bij FC Groningen en daarna in de jaren bij Willem II. Kijk, je wil natuurlijk spelen en het verschil kunnen maken, datgene dat je al die jaren hebt gedaan. Maar op een gegeven moment merk je dat het niet meer lukt en je steeds vaker op de bank terechtkomt. Dan weet je dat het einde in zicht is.?
Dat besef werd versterkt toen hij midden februari met de reserves van Cambuur in Rotterdam een oefenwedstrijd tegen Sparta speelde. De Leeuw kwam de gehele wedstrijd in actie en streed zich leeg om ritme op te doen. ?Maar daarna heb ik een week last van mijn lichaam gehad, kon op de training niet meer brengen wat ik wilde. De brandstoftank is gewoon sneller leeg dan voorheen.?
Blik op de toekomst
Afgelopen zomer twijfelde hij sterk over het wel of niet be?indigen van zijn spelersloopbaan, maar besloot er toch nog een seizoen aan vast te plakken. En daar heeft De Leeuw geen spijt van. ?Ik was er kennelijk nog niet helemaal klaar voor. Maar dit seizoen, waarin ik zeker in het begin redelijk wat heb gespeeld maar niet meer zo beslissend kon zijn, heeft mij doen beseffen dat het tijd is.?
Toen hij een aantal weken geleden de knoop had doorgehakt, was er geen sprake van opluchting. ?Diep vanbinnen wil ik doorgaan tot mijn 60ste?, zegt De Leeuw. Misschien, als hij daadwerkelijk ?tonnen? per jaar zou verdienen, zoals de kritische Cambuur-geldschieter Bert van den Brink dit seizoen meermaals suggereerde , was hij doorgegaan. ?Maar dat is helaas niet het geval, haha.?
Ondanks dat zeurende onderbuikgevoel, kijkt De Leeuw uit naar de toekomst. Hij is voornemens actief te blijven in de voetballerij, maar weet nog niet welke rol hem het beste ligt. Daarom gaat hij na deze zomer bij FC Groningen in de keuken kijken, naar hartenlust proeven, in de stad waar hij zo van is gaan houden. Die afspraak is een ??n-tweetje dat jaren geleden al werd voorbereid.
Interessante zoektocht
?Er zijn zoveel functies binnen een voetbalorganisatie die wij als voetballers niet kennen?, zegt De Leeuw. ?Ik denk dat het een heel interessante zoektocht wordt om erachter te komen wat ik wil gaan doen en wat bij mij past. Ik heb weliswaar een commerci?le opleiding gevolgd en een hbo-module management gedaan, maar waar liggen mijn krachten buiten het voetbal nou ?cht??
Wat hij ook gaat doen, ??n ding is zeker: de spanning die komt kijken bij een wedstrijd, de vreugde van het maken van een doelpunt en de trots bij het omhooghouden van een prachtige prijs zal na deze zomer nooit meer hetzelfde zijn. De Leeuw weet het. Dat maakte de beslissing ook zo lastig en daardoor duurde het een aantal jaar totdat hij de knoop onlangs definitief doorhakte.
?Ik kijk met trots terug op mijn spelerscarri?re. Het meest trots ben ik denk ik op mijn periode bij FC Groningen. Dat is de club waar ik het meeste succes heb gehad en waar ik mijn beste vorm heb behaald. Maar het mooie is: elke club - BV Veendam, De Graafschap, FC Groningen, Chicago Fire, FC Emmen, Willem II en ook SC Cambuur - heeft bijgedragen aan de speler die ik ben geworden.?
?Het voetbal heeft me veel gebracht?, voegt De Leeuw eraan toe. ?Want wie had vroeger gedacht dat ik me als Brabander in Groningen zou gaan vestigen en daar een gezin zou stichten? Nou, ik in ieder geval niet hoor. Maar zie hier: ik heb het er zeer goed naar mijn zin en ken inmiddels veel mensen. Het noorden van Nederland ligt mij wel. Ik voel me hier thuis en zeer welkom.?
Onvoorwaardelijke steun
Er zaten ook mindere kanten aan het bestaan van profvoetballer, erkent De Leeuw. Zeker in de laatste jaren. Daaronder valt vanzelfsprekend sportieve tegenslag, maar ook onregelmatigheid. Neem bijvoorbeeld het soms pas last-minute weten wanneer je vrij bent of juist niet. En ook het na een pittige wedstrijd of training energieloos thuiskomen. Veel ging ten koste van het gezin.
?Ik denk dat door veel mensen wordt onderschat hoeveel het gezin soms lijdt onder het bestaan van een profvoetballer. Dat klinkt misschien erger dan het is, maar ze maken mij thuis mee op zowel goede en minder goede dagen. Regelmatig kwam ik thuis na een pittige training, was ik helemaal kapot en wilde ?n kon ik niets anders dan op de bank neerploffen om te herstellen.?
De Leeuw had naar eigen zeggen weliswaar altijd de onvoorwaardelijke steun van zijn vrouw Karin, maar nu is tijd aangebroken om er meer dan voorheen voor haar en hun drie kinderen te zijn. ?Zij kijkt er wel naar uit eindelijk eens ?cht weekend te hebben. En dat geldt ook voor mij hoor. Om duidelijke werkuren te hebben en thuis te komen met voldoende energie. Dat verdienen ze.?
De Leeuw is getemd
Voordat het zover is, wacht De Leeuw met Cambuur nog minimaal twee duels in de nacompetitie. En wie weet, misschien nog wel meer. ?Het zou fantastisch zijn om met Cambuur te promoveren naar de eredivisie?, aldus de aanvaller. ?Het is mijn doel om daar de komende weken een steentje aan bij te kunnen dragen. Het zou toch wat zijn als ik dan in de finale de winnende maak??
Het moge duidelijk zijn: De Leeuw mag dan nagenoeg getemd zijn, hij blijft nog even brullen. ?Hier en daar heb ik een strafschop binnen geschoten en ik was belangrijk tegen De Graafschap , maar verder liet het dit seizoen te wensen over. Ik hoop dan ook de supporters in Leeuwarden de komende weken in ieder geval nog eenmaal de ?chte Michael de Leeuw te laten zien.?
Bron: LC.nl
de komende weken in ieder geval nog eenmaal de ?chte Michael de Leeuw te laten zien _O_
https://www.espn.nl/voetbal/speler/statistieken/_/id/262471/team/156 _O_
Dat beloofd nog wat ? :thumbsup
Deze man kan er niks meer van heeft zijn centjes binnen?.
Citaat van: Noordcambuur op mei 12, 2025, 22:27:43
Deze man kan er niks meer van heeft zijn centjes binnen?.
Het was pure wanhoop om deze man te halen
Net zoals Appie en Jeredy. Al ben ik van mening dat je Jeredy gewoon elke wedstrijd 90 minuten moet opstellen. Dan had je er meer aan gehad dan de tombola wat we nu van de spitspositie maken.