Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Michael de Leeuw

Gestart door Stiens, juni 11, 2024, 11:55:45

Vorige topic - Volgende topic

Stiens

SC Cambuur versterkt zich met ervaren goaltjesdief Michael de Leeuw (37)

SC Cambuur versterkt zich met Michael de Leeuw. De 37-jarige spits tekent in Leeuwarden een contract voor ??n seizoen, mits de medische keuring dinsdagmiddag geen problemen oplevert.

De Leeuw werd afgelopen seizoen met Willem II kampioen van de eerste divisie. Dankzij een kopgoal van de gehaaide spits in de slotfase van het duel met FC Dordrecht claimde de ploeg uit Tilburg de titel. Uitgerekend De Leeuw, die een kleine twee jaar geleden terugkeerde naar Willem II, in een poging om de club waar hij als jongen uit Goirle altijd fan van was geweest terug te brengen naar de Eredivisie. Missie geslaagd.

SC Cambuur dicht bij huis
Lange tijd was het de vraag of De Leeuw, die in Tilburg over een aflopend contract beschikte, zijn loopbaan als profvoetballer zou voortzetten. Het was geen geheim dat hij zich al een tijdje beraadde over zijn toekomst n? zijn actieve spelerscarri?re. Zo was hij in gesprek met FC Groningen over een eventuele rol bij de club waar hij eerder vijf jaar speelde. Hoe dan ook zou De Leeuw met zijn gezin terugkeren naar Groningen.

Maar De Leeuw voelt zich nog fit en gretig genoeg om de voetbalschoenen ook volgend seizoen weer aan te trekken en heeft besloten dat in dienst van Cambuur te doen, niet ver van zijn thuisbasis. De club uit Leeuwarden kan wel een ervaren kracht gebruiken. Vorig seizoen was een gebrek aan ervaring een van de dingen die Cambuur opbrak. Met een teleurstellende 13e plek in de competitie als gevolg. Geen play-offs, geen promotie.

Zevende club op het cv
Het is de vraag welke rol De Leeuw komend seizoen zal krijgen. Op de titel na, was afgelopen seizoen in ieder geval eentje waar hij persoonlijk meer van had verwacht. De Noord-Brabander kwam weliswaar in de reguliere competitie tijdens 28 wedstrijden in actie, maar mocht slechts twee keer vanaf de start beginnen. In totaal speelde De Leeuw 710 minuten, waarin hij drie keer scoorde en een keer een doelpunt voorbereidde.

Cambuur wordt de zevende club op het cv van de ervaren spits. Hij begon als jong jochie bij RKTVV Tilburg en stroomde vervolgens door naar de jeugd van Willem II. Daar werd hij opgepikt door het trainersduo Joop Gall en Dick Lukkien, dat hem naar Veendam haalde. Daarna volgde een tocht langs achtereenvolgens De Graafschap, FC Groningen, Chicago Fire, FC Emmen, opnieuw FC Groningen en jeugdliefde Willem II.

Bron: LC.nl

upweer

Citaat van: Stiens op juni 11, 2024, 11:55:45
SC Cambuur versterkt zich met ervaren goaltjesdief Michael de Leeuw (37)

SC Cambuur versterkt zich met Michael de Leeuw. De 37-jarige spits tekent in Leeuwarden een contract voor ??n seizoen, mits de medische keuring dinsdagmiddag geen problemen oplevert.

De Leeuw werd afgelopen seizoen met Willem II kampioen van de eerste divisie. Dankzij een kopgoal van de gehaaide spits in de slotfase van het duel met FC Dordrecht claimde de ploeg uit Tilburg de titel. Uitgerekend De Leeuw, die een kleine twee jaar geleden terugkeerde naar Willem II, in een poging om de club waar hij als jongen uit Goirle altijd fan van was geweest terug te brengen naar de Eredivisie. Missie geslaagd.

SC Cambuur dicht bij huis
Lange tijd was het de vraag of De Leeuw, die in Tilburg over een aflopend contract beschikte, zijn loopbaan als profvoetballer zou voortzetten. Het was geen geheim dat hij zich al een tijdje beraadde over zijn toekomst n? zijn actieve spelerscarri?re. Zo was hij in gesprek met FC Groningen over een eventuele rol bij de club waar hij eerder vijf jaar speelde. Hoe dan ook zou De Leeuw met zijn gezin terugkeren naar Groningen.

Maar De Leeuw voelt zich nog fit en gretig genoeg om de voetbalschoenen ook volgend seizoen weer aan te trekken en heeft besloten dat in dienst van Cambuur te doen, niet ver van zijn thuisbasis. De club uit Leeuwarden kan wel een ervaren kracht gebruiken. Vorig seizoen was een gebrek aan ervaring een van de dingen die Cambuur opbrak. Met een teleurstellende 13e plek in de competitie als gevolg. Geen play-offs, geen promotie.

Zevende club op het cv
Het is de vraag welke rol De Leeuw komend seizoen zal krijgen. Op de titel na, was afgelopen seizoen in ieder geval eentje waar hij persoonlijk meer van had verwacht. De Noord-Brabander kwam weliswaar in de reguliere competitie tijdens 28 wedstrijden in actie, maar mocht slechts twee keer vanaf de start beginnen. In totaal speelde De Leeuw 710 minuten, waarin hij drie keer scoorde en een keer een doelpunt voorbereidde.

Cambuur wordt de zevende club op het cv van de ervaren spits. Hij begon als jong jochie bij RKTVV Tilburg en stroomde vervolgens door naar de jeugd van Willem II. Daar werd hij opgepikt door het trainersduo Joop Gall en Dick Lukkien, dat hem naar Veendam haalde. Daarna volgde een tocht langs achtereenvolgens De Graafschap, FC Groningen, Chicago Fire, FC Emmen, opnieuw FC Groningen en jeugdliefde Willem II.

Wat is je bron?  Is dit echt?

Stiens

Bernardo

Prima toch, ervaren speler, prima als invaller. Welkom. |:)

Huizen

Welkom!! Altijd al bij Cambuur willen zien, misschien wat laat nu, maar dit soort jongens hebben wij echt nodig aankomend seizoen! (Ervaring voor de jonkies) Hopelijk schieten we hier wel raak qua fitheid  |:)

upweer

Huizen

?Vorig seizoen heb ik weinig gespeeld. Ik besloot om in februari van dit jaar een keuze te maken over mijn toekomst. Toen het zo ver was, wist ik het niet. Je kijkt naar je rol en fitheid. Ik ben nog fit en iedere gestopte voetballer adviseert me om zo lang mogelijk door te gaan. Zeker als je het nog leuk vindt. Ik geniet nog steeds iedere dag en heb geluk dat mijn lichaam is gemaakt voor voetbal.?

Een Dirk Kuyt-scenario waarbij een terugkeer naar je oude liefde wordt bekroond met een titel om vervolgens op te stoppen, staat nog niet in het script in zijn hoofd. ?Ik wil het nog even open laten. Ik wil eerst promoveren en dan verder kijken. Het zou zomaar kunnen dat ik er een jaartje aan vastplak, maar ook dat het mooi is geweest.?

- eerder in een interview

Noordcambuur

Nou ik heb echt mijn twijfels zal zeker geen basis zijn.
Dan speel je met Smit in de basis en Balk op de buiten en nog een nieuwe speler op de linkerkant.

sunderland

Citaat van: Noordcambuur op juni 11, 2024, 12:28:22
Nou ik heb echt mijn twijfels zal zeker geen basis zijn.
Dan speel je met Smit in de basis en Balk op de buiten en nog een nieuwe speler op de linkerkant.
nou de Leeuw is een veel en veel betere voetballer dan Smit.  Mits fit zal hij gewoon basis zijn

Noordcambuur

Citaat van: sunderland op juni 11, 2024, 12:34:04
nou de Leeuw is een veel en veel betere voetballer dan Smit.  Mits fit zal hij gewoon basis zijn
de Leeuw kan misschien een helft mee doen ?.

Scc4-ever

Welkom en veel succes. 

sunderland

Citaat van: Noordcambuur op juni 11, 2024, 12:35:40
heeft hij dat tegen jou gezegd?

Noordcambuur

Citaat van: sunderland op juni 11, 2024, 12:38:20
heeft hij dat tegen jou gezegd?
Nee,we gaan het meemaken Sunderland  :y

denistel

een winnaar en veel ervaring kunne we zeker gebruiken nu
nog ervaring in de verdediging en op het middenveld.

Grijskijkert

Citaat van: Noordcambuur op juni 11, 2024, 12:35:40
Wordt ook als supersub gehaald... dus niet voor de basis!
IN HENK WE TRUST!!!