Lets international Roberts Uldriķis per direct naar SC Cambuur
Roberts Uldriķis is de nieuwe spits van SC Cambuur. De 23-jarige international van Letland komt over van FC Sion en heeft zijn handtekening gezet onder een dienstverband voor de komende twee seizoenen, met daarbij een optie voor nog een seizoen.
Uldrikis brak in het seizoen 2015/2016 door bij het Letse FK Metta en via een tussenstop bij het eveneens in de Letse Eredivisie uitkomende FK RFS speelt hij nu al ruim drie seizoenen op rij bij FC Sion. Voor de Zwitserse club kwam hij tot ruim 80 optredens, waarin hij betrokken was bij 23 doelpunten.
Daarnaast kwam de 1,98 meter lange spits uit voor alle vertegenwoordigende jeugdelftallen van Letland en mag hij zich 24-voudig A-international noemen. Momenteel is hij dan ook op pad met het Letse nationale team voor de WK-kwalificatie wedstrijden tegen Gibraltar en Noorwegen. Hierna zal hij zich direct melden bij zijn nieuwe club.
"Met de komst van Roberts hebben we weer een ander type aanvaller in de selectie en kunnen we als het nodig is ook anders gaan spelen", zo licht financieel en technisch directeur Gerald van den Belt de komst van de boomlange spits toe. "Er zijn niet veel spitsen die op z'n jonge leeftijd al ruim 150 wedstrijden in de benen hebben en ook nog eens A-international zijn. Daarbij is het een speler die heel bewust bezig is met z'n carrière en qua mentaliteit en persoonlijkheid goed bij ons past."
Leuk al die internationals.. ze binne allemaal fut 8P
Citaat van: Treb op augustus 31, 2021, 16:10:23
Leuk al die internationals.. ze binne allemaal fut 8P
jaaa klopt dan trainen ze ook niet met de selectie mee.
Trouwens krijgen wij ook vergoedingen van de spelers die voor hun vaderland spelen.
Welkom Roberts en heel veel succes |:)
Citaat van: Noordcambuur op augustus 31, 2021, 16:43:47
jaaa klopt dan trainen ze ook niet met de selectie mee.
Trouwens krijgen wij ook vergoedingen van de spelers die voor hun vaderland spelen.
Welkom Roberts en heel veel succes |:)
Ook nog eens voor 2 jaar. Dan moeten ze wel heel erg overtuigd zijn. En dat als 3e spits. Of toch als 1e..
of 2e?
Volgens mij zijn de meeste forumgenoten niet blij dat Roberts is aangetrokken kijk naar de reacties :X
Welcome and good luck |:)
Hm, zo'n contract spreekt dan toch wel weer vertrouwen uit. We zijn weer benieuwd, welkom in ieder geval. |:)
Citaat van: Collingwood op augustus 31, 2021, 19:06:02
Hm, zo'n contract spreekt dan toch wel weer vertrouwen uit. We zijn weer benieuwd, welkom in ieder geval. |:)
Had Pouwels toch ook? Was na jaar weer weg..
Citaat van: Bernardo op augustus 31, 2021, 22:23:26
Had Pouwels toch ook? Was na jaar weer weg..
Bedoel er niet mee dat het per se een goede speler is, maar dat Cambuur hem niet als een soort noodoplossing haalt, wat ik een beetje verwachtte.
Ben benieuwd, er is relatief weinig openbaar beeldmateriaal
Citaat van: veteraan op september 01, 2021, 06:46:31
Ben benieuwd, er is relatief weinig openbaar beeldmateriaal
Ik ben niet echt ondersteboven van z'n cijfers.
Meer gele kaarten dan goals..
Citaat van: Treb op september 01, 2021, 07:22:18
Ik ben niet echt ondersteboven van z'n cijfers.
Meer gele kaarten dan goals..
https://www.transfermarkt.nl/roberts-uldrikis/leistungsdatendetails/spieler/342152 164 wedstrijden, 40 goals, 16 assist en 19 gele kaarten...
Zet um op grote Drikus. Welkom
Citaat van: Treb op september 01, 2021, 07:22:18
Ik ben niet echt ondersteboven van z'n cijfers.
Meer gele kaarten dan goals..
Gisteren geloof ik ook al ergens getypt, maar als je zijn speeltijd in competitie en beker omrekent naar minuten (in plaats van wedstrijden) valt het best mee. Dan 102 wedstrijden, 40 goals en 16 assists. Dus ongeveer elke 165 minuten bij een doelpunt betrokken.
Citaat van: Treb op september 01, 2021, 07:22:18
Ik ben niet echt ondersteboven van z'n cijfers.
Meer gele kaarten dan goals..
Voor afgelopen jaar klopt dit inderdaad
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 01, 2021, 09:26:44
Voor afgelopen jaar klopt dit inderdaad
Dan loopt hij nog 1 op 1 ;) :koffie
Paar beelden kunnen ontdekken, volgens mij is het een pure handenbinder (die daarom misschien ook meer gele kaarten pakt?). Breng hem het laatste half uur in, hij trekt drie man naar zich toe waardoor er ruimte voor Maulun en Jacobs ontstaat. Zoiets denk ik?
Oh en Welcome Roberts, make us crazy :-)
Citaat van: Noordcambuur op augustus 31, 2021, 18:01:28
Volgens mij zijn de meeste forumgenoten niet blij dat Roberts is aangetrokken kijk naar de reacties :X
Een en al positiviteit hier... :?
Citaat van: Cambuur Groningen op september 01, 2021, 10:00:56
Paar beelden kunnen ontdekken, volgens mij is het een pure handenbinder (die daarom misschien ook meer gele kaarten pakt?). Breng hem het laatste half uur in, hij trekt drie man naar zich toe waardoor er ruimte voor Maulun en Jacobs ontstaat. Zoiets denk ik?
Oh en Welcome Roberts, make us crazy :-)
Je kan nu de bal ook lang kwijt, terugleggen en de diepgaande spelers bedienen en door de lucht en wat jij zegt een handenbinder en het lijkt me ook niet 1 die zijn poot terug trekt in een duel(en dan wel eens een kaart kan pakken).
Vanavond maar een stream van Letland-Gibraltar zoeken
Citaat van: Grijskijkert op september 01, 2021, 10:11:39
Je kan nu de bal ook lang kwijt, terugleggen en de diepgaande spelers bedienen en door de lucht en wat jij zegt een handenbinder en het lijkt me ook niet 1 die zijn poot terug trekt in een duel(en dan wel eens een kaart kan pakken).
Exact
Hij heeft vorig jaar ook tegen nederland gespeeld
Citaat van: Cambuur Groningen op september 01, 2021, 10:00:56
Paar beelden kunnen ontdekken, volgens mij is het een pure handenbinder (die daarom misschien ook meer gele kaarten pakt?). Breng hem het laatste half uur in, hij trekt drie man naar zich toe waardoor er ruimte voor Maulun en Jacobs ontstaat. Zoiets denk ik?
Oh en Welcome Roberts, make us crazy :-)
Meer beelden:
https://www.youtube.com/watch?v=jNqz0ZznpUc
Citaat van: Bankzitter op september 01, 2021, 13:07:40
Meer beelden:
https://www.youtube.com/watch?v=jNqz0ZznpUc
Hij doet me een beetje aan Willem vd Ark denken.
Citaat van: Andy King op september 01, 2021, 10:04:48
Een en al positiviteit hier... :?
altijd maar het duurde ff met de reacties.
Wat me bij de meeste van zijn goals opvalt is dat hij elke keer wel goed positie kiest. Verder is hij zo te zien ook veel meer een kapstok dan Pouwels was en zekers kopsterk. Denk dat we wel plezier aan hem gaan beleven.
Citaat van: Agy op september 01, 2021, 13:41:33
Wat me bij de meeste van zijn goals opvalt is dat hij elke keer wel goed positie kiest. Verder is hij zo te zien ook veel meer een kapstok dan Pouwels was en zekers kopsterk. Denk dat we wel plezier aan hem gaan beleven.
Volgens mij inderdaad een super aankoop. Doet mij zoals eerder opgemerkt denken aan Willem vd Ark en Luc de Jong.
En inderdaad denk ik ook dat we hier opnieuw een spits hebben waar we de veel plezier aan gaan beleven.
Rein de Vries is hoe dan ook blij: deze naam is redelijk makkelijk uit te spreken.
Vanavond zoals verwacht in de basis. Met onder andere ook Ciganiks.
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op september 01, 2021, 19:52:50
Vanavond zoals verwacht in de basis. Met onder andere ook Ciganiks.
Heeft onze held al een hattrick binnen geschoten
Citaat van: Noordcambuur op september 01, 2021, 21:48:05
0 -0 rust
Ik zag het en hij stond in de opstelling ook niet als diepe spits, voor wat dat waard is
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 01, 2021, 21:50:35
Ik zag het en hij stond in de opstelling ook niet als diepe spits, voor wat dat waard is
Spelen in balbezit met 4 spitsen, bij balbezit tegenstander zakt ie wat verder terug. Overigens een troosteloos niveau. Letland weet nauwelijks kansen te creëren. Hij werkt wel hard en wint elk kopduel
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 01, 2021, 21:12:14
Heeft onze held al een hattrick binnen geschoten
Nee, Ciganiks heeft wel gescoord overigens
Citaat van: rudie op september 01, 2021, 22:50:56
Nee, Ciganiks heeft wel gescoord overigens
Hij werd wel gewisseld, hopelijk een tactische wissel en geen blessure.
Zijn goal bij turkije heeft turkije 2 punten gekost, misschien dat Nederland dankzij zijn goal het wk haalt.
Drikus is er net ingekomen tegen Haaland
Maar qua afjagen/ druk zetten leverde hij niet bepaald veel energie.
Lengte heeft hij inderdaad wel
Heel benieuwd hoe hij het gaat doen bij ons. En vooral hoe het team ermee omgaat, want zo'n type speler vraagt ander spel
Citaat van: SCC op september 04, 2021, 22:05:51
Maar qua afjagen/ druk zetten leverde hij niet bepaald veel energie.
Lengte heeft hij inderdaad wel
Heel benieuwd hoe hij het gaat doen bij ons. En vooral hoe het team ermee omgaat, want zo'n type speler vraagt ander spel
begrijp jij dan wel hoe en wat? Die jongen gaat geen basis spelen maar komt erin als het niet goed gaat en we iets moeten.
Citaat van: sunderland op september 04, 2021, 22:40:52
begrijp jij dan wel hoe en wat? Die jongen gaat geen basis spelen maar komt erin als het niet goed gaat en we iets moeten.
dat is niet een kwestie van begrijpen maar van eigen voorkeur.
ik ben nu ook wel benieuwd naar jouw volgorde wat spitspositie betreft.
Citaat van: SCC op september 04, 2021, 22:05:51
Maar qua afjagen/ druk zetten leverde hij niet bepaald veel energie.
Lengte heeft hij inderdaad wel
Heel benieuwd hoe hij het gaat doen bij ons. En vooral hoe het team ermee omgaat, want zo'n type speler vraagt ander spel
Lewandowski of een Weghorst brengen bij hun nationale team ook niet wat ze bij hun club wel brengen, maar dit ligt dat aan de speler of aan zijn omgeving(medespelers/spelsysteem/positie in het veld)
Hoe ik het inschat gaan we plezier aan deze jongen beleven! |:)
Citaat van: okkele op september 05, 2021, 00:54:44
dat is niet een kwestie van begrijpen maar van eigen voorkeur.
ik ben nu ook wel benieuwd naar jouw volgorde wat spitspositie betreft.
Boere, Hendriks, Drikus. Ik bedoelde eigenlijk meer dat wij niet anders zullen gaan spelen en dat hij meer als breekijzer zal spelen. Maar misschien kan ie nog veel meer en heb ik het mis. Een soort Hemmen die die niet valt te bespelen..
Citaat van: sunderland op september 05, 2021, 09:09:15
Boere, Hendriks, Drikus. Ik bedoelde eigenlijk meer dat wij niet anders zullen gaan spelen en dat hij meer als breekijzer zal spelen. Maar misschien kan ie nog veel meer en heb ik het mis. Een soort Hemmen die die niet valt te bespelen..
Een type Weghorst, die ook nog kan koppen..
Meneer heet Uldrikis (Driekus is een goedmoedige Duutser die drie keer per wedstrijd moet horen welke kant we opspelen)
Citaat van: sunderland op september 05, 2021, 09:09:15
Boere, Hendriks, Drikus. Ik bedoelde eigenlijk meer dat wij niet anders zullen gaan spelen en dat hij meer als breekijzer zal spelen. Maar misschien kan ie nog veel meer en heb ik het mis. Een soort Hemmen die die niet valt te bespelen..
Dus de veruit duurste speler hebben ze dus als derde keus gehaald? Lijkt me sterk dat hij dan voor ons had gekozen. Hendriks is overduidelijk de derde keus. Lijkt me dat Boere 2de keus wordt. Ben benieuwd hoe Uldrikis het hier gaat doen.
Is ie al in Leeuwarden gesignaleerd?
Citaat van: Tanjajeah op september 08, 2021, 19:27:20
Is ie al in Leeuwarden gesignaleerd?
Staat over anderhalf uur(en een beetje) op het veld voor zijn eerste training bij Cambuur! |:)
https://twitter.com/SCCambuurLwd/status/1435883898727174145
Aanwezig
Iemand de training gezien of was het besloten?
https://www.vi.nl/pro/de-letse-peter-crouch-zet-bij-cambuur-de-concurrentiestrijd-op-scherp
Kan iemand dit in zijn geheel plaatsen?
Citaat van: Grijskijkert op september 10, 2021, 14:23:47
https://www.vi.nl/pro/de-letse-peter-crouch-zet-bij-cambuur-de-concurrentiestrijd-op-scherp
Kan iemand dit in zijn geheel plaatsen?
Menu
Mijn VI
Home
Net binnen
Wedstrijden
PRO
De Letse Peter Crouch zet bij Cambuur de concurrentiestrijd op scherp
© Pro Shots
De Letse Peter Crouch zet bij Cambuur de concurrentiestrijd op scherp
14.05 uur
Praat mee
Opslaan
Door Reon Boeringa Reon Boeringa
Redelijk geruisloos deed SC Cambuur vorige week een van de opvallendste transfers van Deadline Day. De nieuwe spits Roberts Uldrikis (23) zal in Leeuwarden niet alleen herinneringen uit vervlogen tijden oproepen, maar ook de concurrentiestrijd een nieuwe impuls geven.
Vraag een willekeurige supporter naar zijn favoriete Cambuur-spelers van deze eeuw en de namen van Jan Bruin en Mark de Vries zullen snel vallen. Spitsen van de oude stempel. Mannen die sleurden, beukten en genoten van wedstrijden waarin de pollen door de lucht vlogen. Niet technisch verfijnd, maar fysiek ijzersterk en bovendien in de lucht levensgevaarlijk. Bruin en De Vries groeiden in Leeuwarden uit tot publiekslievelingen en worden in de Friese hoofdstad ook nu nog op handen gedragen.
Nog niet zo lang geleden had elke Nederlandse club wel een dergelijke spits onder contract staan. Was het niet voor Plan A, dan wel om een solide Plan B achter de hand te hebben. De targetman wordt de laatste jaren echter met uitsterven bedreigd. De trend in het voetbal is onmiskenbaar: de buitenspeler met krijt aan zijn noppen en een gave hoge voorzet is vervangen door de flankspeler die juist naar binnen snijdt en daar op zoek gaan naar het moment voor een schot, steekpass of lage teruggetrokken voorzet. Dat vraagt om wendbare en technische spitsen die de doorslag kunnen geven met hun voeten, in plaats van met hun hoofd.
Wat dat betreft heeft Cambuur met Uldrikis een opvallende verschijning in huis gehaald. Hij werd op 3 april 1998 geboren in Riga, maar lijkt zo weggelopen bij een Engelse Second Division-club uit de jaren tachtig. Typ zijn naam in op YouTube en het eerste wat verschijnt is een reportage met de veelzeggende naam 'Le Grand Attaquant', opgenomen in zijn tijd bij het Zwitserse FC Sion. Qua verschijning doet Uldrikis nog het meest denken aan Peter Crouch. Net als bij de voormalige cultspits uit Engeland het geval was, lijkt het lichaam van de 1.98 lange Let soms met enige tegenzin de instructies van het brein te volgen en is hij vaardiger met zijn voeten dan het slungelachtige lijf doet vermoeden.
'Ik ben een big guy en ben goed met mijn hoofd', vertelde Uldiriks vrijdag na zijn tweede trainingsdag in Leeuwarden. 'Maar ik ben niet het stereotype lange spits dat alleen maar door de lucht bereikbaar is. Vroeger heb ik namelijk ook als middenvelder gespeeld en de afgelopen interlandperiode bij Letland stond ik nog op 10. Maar natuurlijk ligt de spitspositie me nu het beste en is mijn lengte op die plek een extra wapen.'
Wie zijn de spelers aan wie Uldrikis zich spiegelt? 'Ik kijk graag naar big guys die ook technisch vaardig zijn. Zlatan Ibrahimovic is natuurlijk het ultieme voorbeeld, Harry Kane ook.' Uldrikis moet lachen als we hem de gelijkenis met Peter Crouch voor de voeten werpen. 'Ja, die snap ik wel. Bij hem lijkt het op het eerste oog wat hoekig, maar hij was als voetballer vaardiger dan mensen aanvankelijk dachten. Dat geldt ook voor mij.'
Uldrikis speelde de afgelopen drie jaar bij FC Sion, een middenmoter uit de Zwitserse competitie. Hij pendelde er continu tussen basis en bank. De oorzaak daarvanlijkt makkelijk aan te wijzen: los van het feit dat hij door zijn speelstijl uitermate geschikt is als pinchhitter, scoort hij voor een spits namelijk nog betrekkelijk weinig. Zijn hoogste score in drie seizoenen Sion is slechts vier doelpunten; in totaal maakte hij slechts elf competitiegoals in Zwitserland. Daarmee loopt zijn doelpuntenteller vrijwel gelijk aan een statistiek die het nodige over zijn speelstijl verraadt, namelijk het aantal gele kaarten dat hij in die periode verzamelde: tien.
'FC Sion was namelijk een achtbaan, ik heb in drie jaar tijd een stuk of tien trainers gehad met elk hun andere visie'
Volgens de Let is er ook een andere oorzaak aan te wijzen voor zijn wisselende prestaties in Zwitserland. 'FC Sion was namelijk een achtbaan, ik heb in drie jaar tijd een stuk of tien trainers gehad met elk hun andere visie. Ik heb er veel ervaring opgedaan, maar voor de ontwikkeling van een jonge speler is het natuurlijk niet optimaal.'
Opvallend is het overigens wel, dat Cambuur nog een extra spits heeft aangetrokken. In het begin van de voorbereiding haalde de promovendus met Tom Boere (SV Meppen) en Sam Hendriks (Go Ahead Eagles) al twee spitsen binnen. Zij moesten samen om de erfenis van Robert Mühren gaan strijden en er zou geen andere spits meer bijkomen, zo werd wekenlang verteld. Dat er met Uldrikis alsnog een nieuwe spits is gearriveerd, is een daarom een duidelijk signaal over het functioneren van de spitsen die er al waren en in het bijzonder Hendriks.
De afgelopen tien dagen verbleef Uldrikis bij de selectie van de Letse nationale ploeg, waarmee hij in de WK-kwalificatiepoule van Oranje dinsdagavond tegen Montenegro speelde. Scoren deed hij, net als zijn ploeggenoten, niet. Wel sleurde en beukte hij wat af. Hij vocht in negentig minuten liefst zeventien luchtduels uit, waarvan hij er bijna tweederde won. Omdat hij niet topfit naar Leeuwarden is afgereisd, moet hij het duel met Go Ahead Eagles van zaterdagavond nog missen.
Volgende week, op bezoek bij Ajax, staat de Letse Peter Crouch waarschijnlijk voor het eerst tot de beschikking van trainer Henk de Jong. Uldrikis' laatste jaren steeds schaarser geworden manier van spelen biedt Cambuur een interessante nieuwe optie in de spitspositie. Gaat Uldrikis ook scoren, dan wordt hij in Leeuwarden over een paar jaar misschien wel in een adem genoemd met de stormrammen van weleer.
Wat vind je van dit artikel?
Zou hij eindelijk eens voluit gaan meetrainen deze week? Is hier nu al een maand en heeft volgens mij amper voluit meegedaan.
Citaat van: michello op september 27, 2021, 09:16:34
Zou hij eindelijk eens voluit gaan meetrainen deze week? Is hier nu al een maand en heeft volgens mij amper voluit meegedaan.
Deed afgelopen woensdag, vrijdag en zaterdag mee op de trainingen
Al bijna weer een interlandweekend, dan ben je m weer kwijt voor een week terwijl hij hier waarschijnlijk nog geen minuut heeft gespeeld.
Het lijkt me lastiger dat je trainer weg is met interlandweekends (Sparta).
Uldrikis zit hier nog wel even en we hebben 2 fitte spitsen. Jammer dat 'ie nog niet speelt maar ook weer geen groot probleem.
Zolang we blijven winnen (en onze spitsen blijven scoren) is er geen reden om hem op te stellen. Zodra je tegen het einde van een wedstrijd op een gelijkspel staat zal hij ingebracht moeten worden en z'n kans moeten pakken lijkt mij.
Citaat van: Stiens op september 27, 2021, 11:44:29
Zolang we blijven winnen (en onze spitsen blijven scoren) is er geen reden om hem op te stellen. Zodra je tegen het einde van een wedstrijd op een gelijkspel staat zal hij ingebracht moeten worden en z'n kans moeten pakken lijkt mij.
De competitie is nog lang en rete zwaar, dus zal Uldrikus genoeg speeltijd krijgen.
Citaat van: Bankzitter op september 27, 2021, 11:38:23
Het lijkt me lastiger dat je trainer weg is met interlandweekends (Sparta).
Uldrikis zit hier nog wel even en we hebben 2 fitte spitsen. Jammer dat 'ie nog niet speelt maar ook weer geen groot probleem.
Snap jij dat? Ik zou dat echt niet okay vinden als Henk er nog eventjes een baan naast heeft. Dat probleem had ik ook een beetje met Sandor.
Ik snap er niks van dat Sparta dat heeft geaccepteerd... dat gaat een boel gedoe geven daar.
Heb deze jongen vandaag even zien afronden. Die hoef je geen kans te geven in de zestien. Over de grond is ie beter dan ik dacht
Citaat van: sunderland op september 27, 2021, 21:00:04
Heb deze jongen vandaag even zien afronden. Die hoef je geen kans te geven in de zestien. Over de grond is ie beter dan ik dacht
Zó goed?
Interview met Uldrikis in het Lets (https://sports.tvnet.lv/7348396/uldrikis-sadas-parejas-latvijas-futbolistiem-ir-retums) door Google Translate gehaald. Wat hoogtepunten:
- Hij had na de afgelopen interlandperiode een hersenschudding, zo bleek uit scans. Henk gaf bij de sportcast van OF al aan dat ze daar bij de club extreem voorzichtig mee zijn, zeker na het 'geval' Marco van der Heide.
- Hij traint nu volledig mee en hoopt er zondag tegen AZ bij te zijn.
- Er is een transfersom tussen de 100.000 en 1.000.000 euro voor Uldrikis betaald (zal vast dichter bij het eerste dan het tweede bedrag liggen).
- Uldrikis kon ook naar Polen, Israël en de tweede Bundesliga.
Citaat van: Collingwood op september 30, 2021, 10:51:47
Interview met Uldrikis in het Lets (https://sports.tvnet.lv/7348396/uldrikis-sadas-parejas-latvijas-futbolistiem-ir-retums) door Google Translate gehaald. Wat hoogtepunten:
- Hij had na de afgelopen interlandperiode een hersenschudding, zo bleek uit scans. Henk gaf bij de sportcast van OF al aan dat ze daar bij de club extreem voorzichtig mee zijn, zeker na het 'geval' Marco van der Heide.
- Hij traint nu volledig mee en hoopt er zondag tegen AZ bij te zijn.
- Er is een transfersom tussen de 100.000 en 1.000.000 euro voor Uldrikis betaald (zal vast dichter bij het eerste dan het tweede bedrag liggen).
- Uldrikis kon ook naar Polen, Israël en de tweede Bundesliga.
Dank voor het delen en vertalen. Ik zou echt wel eens achter de schermen willen kijken hoe Cambuur bij zo'n speler komt en waarop ze baseren dat hij een transfersom waard is. Schept in ieder geval verwachtingen,
Zeker interessant hoe ze uiteindelijk bij Uldriķis (maar ook Krastev) uitkwamen. De transferperiode is toch wat raar verlopen.
In het interview met OF blijkt dat de switch van een buitenspeler naar een spits min of meer een spontane ingeving van Henk was.
Het kan ook best allemaal goed gaan uitpakken met Krastev&Uldriķis maar die kwamen wel een beetje uit de lucht vallen.
(Ik heb begrepen dat ze goede dingen laten zien van op de trainingen). We zijn ook beter uit de transferperiode gekomen dan sommige andere clubs.
Toch wel goede zaak als Booij weer terugkeert om de lange termijn/visie te bewaken.
Citaat van: Bankzitter op september 30, 2021, 12:26:01
Zeker interessant hoe ze uiteindelijk bij Uldriķis (maar ook Krastev) uitkwamen. De transferperiode is toch wat raar verlopen.
In het interview met OF blijkt dat de switch van een buitenspeler naar een spits min of meer een spontane ingeving van Henk was.
Het kan ook best allemaal goed gaan uitpakken met Krastev&Uldriķis maar die kwamen wel een beetje uit de lucht vallen.
(Ik heb begrepen dat ze goede dingen laten zien van op de trainingen). We zijn ook beter uit de transferperiode gekomen dan sommige andere clubs.
Toch wel goede zaak als Booij weer terugkeert om de lange termijn/visie te bewaken.
Ik weet niet of wij goed uit de transferperiode zijn gekomen hoor. Volgens mij ligt de huidige goede start meer aan de voorgaande transferperiodes dan aan deze. Het binnenhouden van Steven, Hoedemaakers, etc is echt heel knap geweest.
We zijn niets kwijtgeraakt, gelukkig. Het is even afwachten hoe sterk we in de breedte zijn maar begrijp dat de nieuwelingen goed kunnen ballen.
Het was opmerkelijk dat we switchten van huren (korte termijn versterking) naar koop (lange termijn/investeren).
En dat we uiteindelijk geen 2, 6 en 7 haalden maar andere types.
Geen reden tot klagen met het aantal punten en het spel , maar als de rechterflank net zo sterk was als de linker flank...
Citaat van: Lore op september 30, 2021, 12:46:15
Ik weet niet of wij goed uit de transferperiode zijn gekomen hoor. Volgens mij ligt de huidige goede start meer aan de voorgaande transferperiodes dan aan deze. Het binnenhouden van Steven, Hoedemaakers, etc is echt heel knap geweest.
Het behouden van je sterkhouders is natuurlijk ook goed uit de transferperiode komen
Boere en Tol zijn in ieder geval al van waarde geweest. Dat zijn dan ook de enige twee die tot dusver bepalend/beslissend zijn geweest van de nieuwkomers.
rest van wat we hadden doet het ook prima toch dus logisch dat de nieuwelingen
nog op de bank zitten maar vandaag weer training op hoog niveau gezien komt allemaal goed
Citaat van: Bankzitter op september 30, 2021, 12:54:29
We zijn niets kwijtgeraakt, gelukkig. Het is even afwachten hoe sterk we in de breedte zijn maar begrijp dat de nieuwelingen goed kunnen ballen.
Het was opmerkelijk dat we switchten van huren (korte termijn versterking) naar koop (lange termijn/investeren).
En dat we uiteindelijk geen 2, 6 en 7 haalden maar andere types.
Geen reden tot klagen met het aantal punten en het spel , maar als de rechterflank net zo sterk was als de linker flank...
Vervolgens mij vergeet je iemand. Kan gebeuren hoor, die had ook maar een bijrol afgelopen twee jaar :zweep :zweep
Jacobs? Dat scheelt inderdaad enorm voor de balans in het team en de goals.
Geen kritiek op Schmidt/Breij maar als daar Sambo/Summerville hadden gestaan dan speelden we fluitend linkerrijtje dit seizoen.
Het kan altijd better, toch :)
Citaat van: Bankzitter op september 30, 2021, 15:28:49
Jacobs? Dat scheelt inderdaad enorm voor de balans in het team en de goals.
Geen kritiek op Schmidt/Breij maar als daar Sambo/Summerville hadden gestaan dan speelden we fluitend linkerrijtje dit seizoen.
Het kan altijd better, toch :)
Ik bedoelde die lange dweil voorin, waar wij zondag afscheid van gaan nemen. Die zijn wij wel kwijtgeraakt toch?
Haha, klopt. 8P
Dan waren voor Europees gegaan |:)
Citaat van: Bankzitter op september 30, 2021, 15:28:49
Jacobs? Dat scheelt inderdaad enorm voor de balans in het team en de goals.
Geen kritiek op Schmidt/Breij maar als daar Sambo/Summerville hadden gestaan dan speelden we fluitend linkerrijtje dit seizoen.
Het kan altijd better, toch :)
speelde zondag niet en we maken er 4 dus zeg het maar
En zonder Schouten... vorig seizoen vaak puntverlies als hij ontbrak.
We hebben gewoon wekelijks weer andere uitblinkers, maakt het ook lastig om ons te bespelen.
Breng um maar in. Deze is zeer gevaarlijk
Citaat van: sunderland op oktober 01, 2021, 21:14:50
Breng um maar in. Deze is zeer gevaarlijk
gister op de training zeer effectief is niet de snelste maar scoren kan ie
Citaat van: denistel op oktober 01, 2021, 21:38:02
gister op de training zeer effectief is niet de snelste maar scoren kan ie
dat bedoel ik. Zag um maandag oek met sien lange belich afronden. Alles raak
Dan hopen dat hij bij ons die, kennelijke, onbevangenheid blijft houden.
Want zijn statistieken verraden niet bepaald een klinische afmaker.
Er zijn natuurlijk heel veel spelers die op de training wekelijks uitblinken, maar zodra de wedstrijdspanning erop zit ineens verkrampen. Laten we hopen dat hij hier vrijuit speelt, plezier heeft en rendeert.
Citaat van: SCC op oktober 02, 2021, 08:31:53
Dan hopen dat hij bij ons die, kennelijke, onbevangenheid blijft houden.
Want zijn statistieken verraden niet bepaald een klinische afmaker.
Er zijn natuurlijk heel veel spelers die op de training wekelijks uitblinken, maar zodra de wedstrijdspanning erop zit ineens verkrampen. Laten we hopen dat hij hier vrijuit speelt, plezier heeft en rendeert.
Al eens vaker gepost, maar die statistieken zijn wel wat vertekend omdat hij ook veel is ingevallen. Als je de speelminuten bij zijn vorige clubs omrekent naar volledige wedstrijden kom je op 102 wedstrijden, 40 goals en 16 assists. Ongeveer elke 165 minuten direct bij een doelpunt betrokken. Vind ik niet heel slecht voor een jonge spits.
Wel benieuwd naar deze jongen, sowieso wel weer eens leuk iemand met speciale, niet-standaard kwaliteiten in actie te zijn.
Citaat van: Collingwood op oktober 02, 2021, 08:41:12
Al eens vaker gepost, maar die statistieken zijn wel wat vertekend omdat hij ook veel is ingevallen. Als je de speelminuten bij zijn vorige clubs omrekent naar volledige wedstrijden kom je op 102 wedstrijden, 40 goals en 16 assists. Ongeveer elke 165 minuten direct bij een doelpunt betrokken. Vind ik niet heel slecht voor een jonge spits.
Wel benieuwd naar deze jongen, sowieso wel weer eens leuk iemand met speciale, niet-standaard kwaliteiten in actie te zijn.
Als je op deze leeftijd al menig wedstrijd inhet nationale team hebt gespeeld, geeft aan dat je over kwaliteiten beschikt.
Ik ben dan ook net als jij benieuwd naar deze jongen.
Ciganiks speelt daar ook in de basis , he ;)
Maar hoop op een invalbeurtje zondag, altijd leuk nieuwe jonge spelers.
Klasse spelers kunnen bij een andere club er soms niets meer van, en redelijke spelers blijken bij een andere club ineens een groot talent te zijn. Wat zeggen statistieken, soms helemaal niets.
Citaat van: PePe op oktober 02, 2021, 11:26:26
Klasse spelers kunnen bij een andere club er soms niets meer van, en redelijke spelers blijken bij een andere club ineens een groot talent te zijn. Wat zeggen statistieken, soms helemaal niets.
zo is het toch. Reijnen ging hier weg als beste speler en heeft nooit weer een knikker geraakt. Tis idd kortzichtig
Mag je al een mening hebben over een speler als je hem een half uur hebt zien spelen?
(als het antwoord ja is: viel me voetballend niet mee)
Alles mag natuurlijk, maar of het helemaal eerlijk is...
Citaat van: Tanjajeah op oktober 03, 2021, 20:33:26
Mag je al een mening hebben over een speler als je hem een half uur hebt zien spelen?
(als het antwoord ja is: viel me voetballend niet mee)
en ik had juist iets, die maakt wel oorlog en brengt dreiging. Benieuwd of hij zelfde loopvermogen heeft als Boere
In deze korte periode dathij mocht invallen kunnen volgens mij absoluut geen waardeoordelen aan worden gegegeven.
Wel weer mooi dat hij zijn eerste "goal" heeft kunnen bijschrijven.
heeft ie niet denk ik maar tegen iets mindere ploegen kun je aan
hem in de 16 wel een goeie hebben we gaan het zien.
Lastige voor zo'n jongen is dat hij vaak, gisteren in ieder geval zeker, als stormram wordt gezien en het spel dan alleen maar lange ballen wordt. Terwijl hij duidelijk ieder interview aangrijpt om te zeggen dat hij technisch is: oftewel, hij wil ook liever voetballende situaties.
Wat mooi was: hij wil wel forceren. Hij kwam erin en kreeg een duwtje van BMI. Maar die deed dat puur omdat hij op lijn wilde verdedigen. Maar Roberts gaf hem direct even een stoere blik, van onder naar boven, om maar even aan te geven dat hij zich niet laat intimideren. Had overigens geen effect haha, want BMI keek allang weer naar de bal.
Ik heb hem meer kopduels zien winnen dan Pouwels in een heel seizoen!
Citaat van: SCC op oktober 04, 2021, 12:43:16
Wat mooi was: hij wil wel forceren. Hij kwam erin en kreeg een duwtje van BMI. Maar die deed dat puur omdat hij op lijn wilde verdedigen. Maar Roberts gaf hem direct even een stoere blik, van onder naar boven, om maar even aan te geven dat hij zich niet laat intimideren. Had overigens geen effect haha, want BMI keek allang weer naar de bal.
Vond ik ook mooi, totaal niet onder de indruk en met zijn lengte keek hij neer op BMI :_schater
https://www.vi.nl/pro/overig/na-weken-van-kopzorgen-kan-cambuurs-lange-let-uitkijken-naar-oranje
Iemand? ;)
Na weken van kopzorgen kan Cambuurs lange Let uitkijken naar Oranje
© Pro Shots
Na weken van kopzorgen kan Cambuurs lange Let uitkijken naar Oranje
4 okt. 202120.00 uur
1
Opslaan
Door Reon Boeringa Reon BoeringaINTERVIEW
Zondagmiddag maakte de boomlange spits Roberts Uldrikis eindelijk zijn debuut voor SC Cambuur. Door meteen te scoren maakte de 23-jarige Let een einde aan een lastige en soms zelfs beangstigende periode.
Of het een bewussie was, liet Uldrikis na afloop in het midden. 'Zeg maar fifty-fifty', zei hij over het moment waarop een schot van Michael Breij via zijn schoenmaat 48 in het AZ-doel belandde. 'Ik sta hier met een dubbel gevoel. Het is heerlijk om bij mijn debuut te hebben gescoord, maar aangezien we de wedstrijd hebben verloren kan ik niet gelukkig zijn.'
Uldrikis is inmiddels al bijna zes weken speler van Cambuur. Dat het zo lang duurde tot hij zijn eerste minuten kon maken, valt te herleiden tot de vorige interlandperiode. Bij de nationale ploeg van Letland had de lange spits een schop tegen zijn hoofd gekregen. Omdat het zich eerst vrij onschuldig liet aanzien, speelde Uldrikis nadien zelfs gewoon nóg een interland. Maar eenmaal gearriveerd in Leeuwarden ging het verkeerd met de van FC Sion overgekomen spits.
DUIZELINGEN
'Ik had moeite mijn evenwicht te bewaren en had last van duizelingen', blikt de spits terug. 'Cambuur nam het gelijk erg serieus. Ze hebben me uitgebreid laten onderzoeken en vervolgens heb ik een individueel programma gekregen. "Beter nu twee weken langer de tijd nemen, dan later spijt krijgen dat je te vroeg begonnen bent", zeiden ze. Dat was natuurlijk ook zo, maar voor mij was het wel frustrerend. Ik wilde spelen voor mijn nieuwe club.'
Met zijn imponerende fysiek en opportunistische speelstijl lijkt in Leeuwarden een nieuwe cultheld geboren
Zorgen maakte Uldrikis zich wel. 'A bit scary', noemde hij de duizelingen die hem de voorbije weken zo nu en dan overvielen. Afgelopen week kon hij voor het eerst voluit meetrainen, waarna hij zondag tegen AZ een halfuur voor het einde inviel voor Tom Boere. Met zijn imponerende fysiek en opportunistische speelstijl lijkt in Leeuwarden een nieuwe cultheld geboren.
'Het is niet helemaal het spel dat we normaal spelen, maar het is wel lekker om die lange voorin te hebben lopen', zei aanvoerder Erik Schouten over het samenspelen met Uldrikis. Trainer Henk de Jong baalde ervan dat AZ vlak voor de invalbeurt van Uldrikis de 0-3 had gemaakt. Hij wilde het eigenlijk laten stormen, met Tom Boere en Uldrikis in de spits, geflankeerd door twee buitenspelers. 'Maar na die derde goal had dat niet zo veel zin meer. Toen heb ik Boere maar gewisseld, die had namelijk ook wat last van zijn rug.'
ORANJE
Deze maandag reist Uldrikis af naar zijn vaderland, waarmee hij vrijdag een interland tegen Oranje speelt. Heeft Cambuur gezien de medische voorgeschiedenis overwogen om de spits te vragen in Leeuwarden te blijven, om zo wat extra rust te pakken? 'Nee, als hij fit is, moet hij gewoon gaan', zei trainer Henk de Jong voor het duel met AZ al. 'Hij heeft bij ons een poosje helemaal niet kunnen spelen door het gebeuren met zijn hoofd. Wedstrijden zijn nu goed voor hem, dan komt hij weer in het ritme.'
Met Letland vervult Uldrikis slechts een bijrol in de WK-kwalificatiepoule van Oranje. Met zes punten na vijf duels staat de Baltische voorlaatste. 'Voor mijn land spelen is altijd speciaal', zegt Uldrikis. 'Deze interlandperiode wordt extra bijzonder. Dat ik de kans krijg om me te meten met topverdedigers als Virgil van Dijk, Daley Blind en Matthijs de Ligt is op zichzelf al speciaal, maar doordat ik nu zelf in Nederland speel krijgt het nog eens een extra tintje.'
'Cambuur mag hartstikke tevreden zijn'
Hoewel Cambuur zondag met 1-3 verloor van AZ, maakte trainer Henk de Jong na afloop een positieve balans op van het eerste kwart van het seizoen. Logisch ook, want na acht duels staat de net gepromoveerde club uit Leeuwarden negende. 'We zijn door AZ op kwaliteit verslagen en dat is geen schande', vond De Jong. 'AZ is vorig jaar derde geworden en gaat zich dit seizoen ook nog in de strijd bovenin mengen, je ziet dat ze op de weg terug zijn.'
'Wij mogen zelf hartstikke tevreden zijn', beschouwde hij de start van het seizoen van zijn ploeg. 'Wij hebben heel goed door dat we bij de onderste zes ploegen van de Eredivisie horen. Het draait voor ons om handhaving, niets anders. We hebben al tegen de hele topdrie van afgelopen seizoen gespeeld en in andere wedstrijden laten zien dat we ons kunnen meten met ploegen die al wat langer op dit niveau spelen.'
Eredivisie
Stand Eredivisie 2021/2022
Nederland
Team GS DS Pt.
1 Ajax Ajax 8 +28 19
2 PSV PSV 8 +8 18
3 FC Utrecht FC Utrecht 8 +13 17
4 Willem II Willem II 8 +2 16
5 Feyenoord Feyenoord 7 +11 15
6 FC Twente FC Twente 8 +4 14
7 SC Heerenveen SC Heerenveen 8 -1 13
8 Vitesse Vitesse 8 -7 13
9 SC Cambuur SC Cambuur 8 -5 12
10 N.E.C. N.E.C. 8 -5 11
11 Heracles Almelo Heracles Almelo 7 -1 10
12 AZ AZ 7 +2 9
13 Go Ahead Eagles Go Ahead Eagles 8 -9 7
14 RKC Waalwijk RKC Waalwijk 8 -3 6
15 FC Groningen FC Groningen 8 -7 6
16 Sparta Rotterdam Sparta Rotterdam 8 -9 6
17 Fortuna Sittard Fortuna Sittard 7 -9 5
18 PEC Zwolle PEC Zwolle 8 -12 1
* Actueel tot en met 4 okt. 2021
Wat vind je van dit artikel?
© 2021 - Voetbal International
Roberts Uldrikis scoorde bij zijn debuut voor Cambuur. Vrijdag wacht hem een volgende uitdaging: duelleren met Virgil van Dijk en Matthijs de Ligt
Roberts Uldrikis beleeft een bijzondere week. De lange spits debuteerde zondag met een doelpunt voor SC Cambuur en speelt vrijdag met Letland de WK-kwalificatiewedstrijd tegen het Nederlands elftal.
Johan Stobbe • Vandaag, 06:20 • Sport
Goedgemutst stapte Roberts Uldrikis maandagochtend op Schiphol in het vliegtuig naar de Letse hoofdstad Riga. Als hij goed rond had gekeken, had de 23-jarige spits van bijna 2 meter wellicht enkele tegenstanders van vrijdag kunnen spotten. De internationals van Oranje vlogen immers diezelfde dag huiswaarts.
Matthijs de Ligt, Stefan de Vrij, Virgil van Dijk, het zijn de mannen waar hij het in Riga tegen moet opnemen in de strijd om een WK-ticket. Voor de Letten wordt dat een schier onmogelijke taak. Met 5 punten uit 6 wedstrijden staat Letland vijfde in de poule. Alleen Gibraltar staat er nog achter. Koploper Nederland heeft 8 punten meer.
Tegen topverdedigers
Desondanks kijkt Roberts Uldrikis niet minder uit naar de wedstrijd tegen het Nederlands elftal. ,,Als speler van het nationale team wil je tegen de besten spelen.'' Die kans krijgt hij nu. ,,Voor mij is het mooi om tegen mannen als Van Dijk en De Ligt te spelen. Dat zijn topverdedigers.''
Het eerste duel in Amsterdam was ook een prachtige ervaring voor Uldrikis. Eindelijk zaten er weer eens supporters in het stadion. ,,Prachtig, spelen in zo'n groot stadion tegen een team met spelers van wereldklasse. We hebben keihard gevochten en dat moeten we nu weer doen.''
In maart won Oranje in de WK-kwalificatie moeizaam met 2-0 door doelpunten van Steven Berghuis en Luuk de Jong. Uldrikis stond in de basis bij Letland, waar ook oud-Cambuur speler Andrejs Ciganiks een basisplaats heeft.
Halverwege de wedstrijd werd Uldrikis gewisseld. Uit bij Turkije (maandag in Riga opnieuw de tegenstander) scoorde de spits van Cambuur tijdens het 3-3 gelijkspel. Hij staat op drie doelpunten voor de nationale ploeg.
Na de laatste interlandbreak meldde Uldrikis zich bij SC Cambuur. Hij kwam niet geheel fit aan in Leeuwarden. In het laatste duel met Montenegro (0-0) kreeg de 28-voudig international, die al in juni 2017 debuteerde voor het nationale team, een schop tegen zijn hoofd.
Hersenschudding
Hij bleek een hersenschudding te hebben opgelopen. ,,Ik was duizelig en had problemen met mijn evenwicht. Dat voetbalt lastig.'' Uldrikis moest bij zijn nieuwe club apart van de groep trainen. Het was frustrerend. Liefst had hij tegen Go Ahead Eagles meteen in het veld gestaan.
Uldrikis moest wachten. En ja, dat frustreerde. ,,Ik begreep ook wel dat we de tijd moesten nemen. Gelukkig kon ik vorige week weer volledig met de groep trainen.'' Zijn debuut lonkte in aanloop naar het thuisduel met AZ. ,,Het gevoel was geweldig toen ik zondag het veld mocht oplopen. Ik heb lang gewacht op mijn debuut in het shirt van Cambuur.''
In de 62ste minuut kwam hij binnen de lijnen, tien minuten later scoorde hij voor het eerst in het geel en blauw. Een lucky goal. Met zijn schoenmaat 48 veranderde hij een schot van Michael Breij van richting. Zelf vond hij het deels geluk, maar toch ook wel een bewuste actie. ,,Ik zag het schot mijn kant opkomen en heb gebruik gemaakt van mijn grote voeten.'' Door de nederlaag tegen AZ (1-3) keerde hij uiteindelijk met gemengde gevoelens naar huis.
Lang treuren om de nederlaag was er niet bij. Met zijn debuut en de wedstrijd tegen Oranje is het hoe dan ook een bijzondere week voor Uldrikis. Hij kijkt uit naar de wedstrijden tegen Nederland en Turkije. ,,Elke wedstrijd met het nationale team is bijzonder, want je speelt voor je land. Met je club is het specialer als je tegen clubs als Ajax en PSV speelt, maar in het nationale team heb je dat gevoel elke wedstrijd.''
Vrijdag en maandag hoopt Roberts Uldrikis vooral ook ritme op te doen. ,,Het is voor mij een goede mogelijkheid om weer in vorm te komen.'' Langzaam nadert hij weer de vorm die hij had voor de hersenschudding. ,,Hopelijk krijg ik mijn minuten in het nationale team en kom ik beter terug dan dat ik vertrok.''
Uldrikis tegen Oranje
Roberts Uldrikis speelt vrijdag met Letland tegen het Nederlands elftal. De spits van SC Cambuur kijkt ernaar uit. 'Voetballen tegen topverdedigers als Virgil van Dijk, Daley Blind en Matthijs de Ligt is heel bijzonder. Doordat ik nu in Nederland voetbal, is het extra speciaal.' Met pas vijf punten na zes duels speelt Letland een bijrol in de WK-kwalificatiepoule. 'Maar voor mij is elke wedstrijd van het nationale team een bijzonder moment. Ik vind het een enorme eer mijn land te vertegenwoordigen.'
De 23-jarige aanvaller kwam eind augustus naar Leeuwarden, maar maakte afgelopen zondag tegen AZ pas zijn debuut. Daarmee kwam een einde aan een onzekere periode voor Uldrikis. Kort nadat hij zich in Friesland had gemeld, gingen bij Cambuur namelijk de alarmbellen af. 'Ik had moeite mijn evenwicht te bewaren en had last van duizelingen', blikt Uldrikis terug. De lange Let bleek bij zijn nationale elftal een hersenschudding te hebben opgelopen en had daar vervolgens zelfs nog een wedstrijd mee gevoetbald.
'Ik had een schop tegen mijn hoofd gekregen en toen ik hier kwam, voelde ik me echt niet goed. Cambuur heeft het heel serieus opgepakt, alles is onderzocht en gelukkig gaat het nu veel beter. Het was frustrerend dat ik zo lang op mijn debuut moest wachten, maar het is mooi dat ik die lastige periode heb afgesloten met een goal tijdens mijn eerste wedstrijd voor de club.'
Bron: VI
https://nos.nl/artikel/2400833-1-98-meter-en-schoenmaat-48-oranje-treft-met-cambuur-spits-uldrikis-cultheld-in-wording
Hij staat wel in the picture. Mooie laatste zin van Henk ook.
Hoop wel zo dat ie wint en scoort
Wat mooi dat Roberts zich goed manifesteert tegen Nederland.
Hoop dat hij er een paar in kletst tegen dit stel vol gevreten vedetten.
Giganics doet het overigens ook prima.
Ik ben alweer klaar met media die hem nu al nogal geforceerd in het cultheld-hokje willen stoppen. Wie bepaalt dat? Die oerdegelijke Johan Stobbe van de Leugenaarder Courant met zijn doodsaaie stukjes? Renze Lolkema van die podcast, die zichzelf ongelooflijk grappig vindt en nooit iemand laat uitpraten?
Roberts komt lopend naar de training, heb je het ooit zo cult meegemaakt? Dick Bults kwam ook altijd lopend naar de training. Laten we Dick Bults met terugwerkende kracht uitroepen tot grootste cultheld ooit van Cambuur!
Uldrikis heeft schoenmaat 48! Cult man! Hij is 2 meter 10! Cult man!
Laat hem eerst maar eens 20 goals maken, en dan bepalen de supporters wel of hij een cultheld wordt.
Citaat van: Dreet op oktober 09, 2021, 06:40:44
Ik ben alweer klaar met media die hem nu al nogal geforceerd in het cultheld-hokje willen stoppen. Wie bepaalt dat? Die oerdegelijke Johan Stobbe van de Leugenaarder Courant met zijn doodsaaie stukjes? Renze Lolkema van die podcast, die zichzelf ongelooflijk grappig vindt en nooit iemand laat uitpraten?
Roberts komt lopend naar de training, heb je het ooit zo cult meegemaakt? Dick Bults kwam ook altijd lopend naar de training. Laten we Dick Bults met terugwerkende kracht uitroepen tot grootste cultheld ooit van Cambuur!
Uldrikis heeft schoenmaat 48! Cult man! Hij is 2 meter 10! Cult man!
Laat hem eerst maar eens 20 goals maken, en dan bepalen de supporters wel of hij een cultheld wordt.
Zo dat is er uit, slecht gegeten zeker? :?
Citaat van: Vlampiep op oktober 09, 2021, 08:20:01
Zo dat is er uit, slecht gegeten zeker? :?
De koffie was vanochtend op :koffie
Citaat van: Dreet op oktober 09, 2021, 06:40:44
dan bepalen de supporters wel of hij een cultheld wordt.
Eens!
Citaat van: Vlampiep op oktober 08, 2021, 21:21:42
Wat mooi dat Roberts zich goed manifesteert tegen Nederland.
Hoop dat hij er een paar in kletst tegen dit stel vol gevreten vedetten.
Giganics doet het overigens ook prima.
Ja, viel me zeker niet tegen. Kopsterk. Wat gaan we ook goed he!
Wel jammer dat het inbrengen van Uldrikus het sein was de bal alleen nog maar van achteruit naar voren te peren. Dat is wel heel armoedig en naief. Waarom niet blijven voetballen en via de zijkanten Uldiriks proberen te bedienen? Dat had gelijk kansen opgeleverd.
won wel alle kopdue;s hoor maar de mensen om hem heen waren niet slim genoeg
was ook een keer met boere die ging diep won het duel op de achterlijn en legt de bal terug in
de 16 en er stond niemand van ons dat mag toch nooit gebeuren.kallon stond nog gewoon
op de zij lijn. als je zulke dingen als speler niet ziet dan wordt het lastig
Drikus heeft gescoord tegen Gibraltar
Citaat van: hobbes op november 16, 2021, 22:11:33
Drikus heeft gescoord tegen Gibraltar
Mag ook wel tegen zo'n team.
Nu nog een keer bij ons. Ben benieuwd of dat er in zit.
Citaat van: De Gast op november 17, 2021, 08:42:17
Nu nog een keer bij ons. Ben benieuwd of dat er in zit.
Vast wel
Heerlijk bij de cornervlag _O_
zie em graag spelen hoor toonbeeld van een prof alles voor de winst
Ook nog eens een prima investering. Nog maar 23 en ligt 2 jaar vast met een optie...
Citaat van: denistel op november 22, 2021, 12:18:49
zie em graag spelen hoor toonbeeld van een prof alles voor de winst
Ja heerlijk om te zien hoe hij professioneel tijd weet te rekken bij de cornervlag van de tegenstander.
Voorheen was het altijd billenknijpen omdat ze niet op een lekker irritante manier de wedstrijd konden uitspelen waarmee soms punten werden verspeeld.
Was sceptisch toen we een 3e spits kregen, maar dat neem ik volledig terug.
Echte topper! Hoop alleen wel dat Boere af en toe ook minuten mag maken want ook van hem was ik best gecharmeerd.
Hendriks maar contract ontbinden...dat gaat 'm helaas niet meer worden.
Citaat van: CambuurAmersfoort op november 22, 2021, 13:25:38
Was sceptisch toen we een 3e spits kregen, maar dat neem ik volledig terug.
Echte topper! Hoop alleen wel dat Boere af en toe ook minuten mag maken want ook van hem was ik best gecharmeerd.
Hendriks maar contract ontbinden...dat gaat 'm helaas niet meer worden. Ze zijn met hem bezig om van hem een spits achter de spits te maken
Je ziet aan Drikis dat die gewoon een bak ervaring mee brengt door zijn interland ervaring. Knap gescout!
Citaat van: CambuurAmersfoort op november 22, 2021, 13:25:38
Was sceptisch toen we een 3e spits kregen, maar dat neem ik volledig terug.
Echte topper! Hoop alleen wel dat Boere af en toe ook minuten mag maken want ook van hem was ik best gecharmeerd.
Hendriks maar contract ontbinden...dat gaat 'm helaas niet meer worden.
Het is sneu voor Hendriks, maar misschien dat ze hem kunnen verhuren aan een club uit de KKD.
Citaat van: Vlampiep op november 22, 2021, 16:47:45
Het is sneu voor Hendriks, maar misschien dat ze hem kunnen verhuren aan een club uit de KKD.
Ze willen van Hendriks een aanvallende middenvelder maken
Er zijn al meer afgeschreven spelers belangrijk geworden met deze TS? vorig seizoen oa Korte en Paulissen. En drie spitsen zijn ook nodig op dit niveau bij blessures of om een extra spits erbij te gooien.
Citaat van: hobbes op november 22, 2021, 17:29:08
Ze willen van Hendriks een aanvallende middenvelder maken
komt ie techniek en snelheid voor te kort en we hebben wel andere spelers
die daar kunnen spelen.
Wat een topper. Wat een passie. Slimme voetballer. Hulde :thumbsup
Klasse strijder! Genoten van jou vandaag
We hebben goud in handen met zo?n spits.
Citaat van: Noordcambuur op december 19, 2021, 15:19:09
We hebben goud in handen met zo?n spits.
zeker geweldige spits.
Doe je een beetje rustig op VP :_schater :_schater
Zie al veel van je verwijderd daar.
Citaat van: zeewolde op december 19, 2021, 15:30:34
zeker geweldige spits.
Doe je een beetje rustig op VP :_schater :_schater
Zie al veel van je verwijderd daar.
haha help je me ff :thumbsup
Zijn er maar 2 :y
Wat een topper is dit!
Citaat van: sunderland op december 19, 2021, 20:52:34
Wat een topper is dit!
Hij moet beter en meer op maat aangespeeld worden, dat neem ik onze Ts kwalijk, want hij heeft de potentie om het nivo van Huntelaar aan te tikken. Na Muhren wederom een held in de spits.
Citaat van: Vlampiep op december 19, 2021, 21:11:41
Hij moet beter en meer op maat aangespeeld worden, dat neem ik onze Ts kwalijk, want hij heeft de potentie om het nivo van Huntelaar aan te tikken. Na Muhren wederom een held in de spits.
Hmmm, beetje te optimistisch? Ik denk niet dat uldrikis ooit door real gekocht gaat worden hoor :koffie
Citaat van: Lore op december 19, 2021, 21:54:07
Hmmm, beetje te optimistisch? Ik denk niet dat uldrikis ooit door real gekocht gaat worden hoor :koffie
Maar Muhren ook niet hoor.
Citaat van: PePe op december 19, 2021, 23:00:48
Maar Muhren ook niet hoor.
Klopt, en mijn nederige inschatting is dat muhren ook niet zo goed is als Huntelaar
Tegen Sparta was niet zijn beste wedstrijd.
Was wel de enige die stoorde fan links naar rechts en was foor en soms achterin. Hij had gien enkele steun fanne fleugels, die faak naar achteren liepen.
Citaat van: piene hassus op januari 17, 2022, 12:18:08
Was wel de enige die stoorde fan links naar rechts en was foor en soms achterin. Hij had gien enkele steun fanne fleugels, die faak naar achteren liepen.
Oanze vleugels rekene dur op dat die lange zich self un foorset geeft en um self daarna inkopt of skieut.
Hij set meteen druk en loopt zich ut snot foor de ogen en kreit geen goeie assists.
Nou hewwe we weer us een goeie spits, wud die niet instelling bracht. :?
Van disse 2 eitjes kenne we denk ik niet su feul verwachte.
Uldrikis loopt op krukken, weet iemand hoe ernstig het is?
Citaat van: J.v.G. op februari 09, 2022, 09:01:10
Uldrikis loopt op krukken, weet iemand hoe ernstig het is?
JvG als nieuwe account van Grijskijker?
Citaat van: zeewolde op februari 09, 2022, 09:33:54
JvG als nieuwe account van Grijskijker?
Nope, hoe kom je daarbij?
Citaat van: J.v.G. op februari 09, 2022, 09:01:10
Uldrikis loopt op krukken, weet iemand hoe ernstig het is?
Ik kreeg gisteren een bericht te lezen 4/6 weken eruit. Maar zag verder niets voorbij komen, tot dit bericht. Lijkt dus wel te kloppen helaas. Geen idee verder wat er aan de hand is.
Das mooi kut. ;(
Gerard Bos @GerardBos
Hoe het met de blessure van Uldrikis is bij #Cambuur? Niet goed. Kan hij spelen tegen PEC Zwolle? ,,Kans is klein, ben ik bang. Maar we gaan er alles aan doen", aldus assistent-trainer Pascal Bosschaart.
Niet heel duidelijk wat hij heeft.
Het schijnt de enkel te zijn :(
Citaat van: vialli op februari 09, 2022, 17:29:31
Het schijnt de enkel te zijn :(
Hij heeft een spierblessure in zijn kuit. Zal denk ik een paar weken duren, net als Schouten eerder dit seizoen had.
Citaat van: J.v.G. op februari 10, 2022, 08:29:09
Hij heeft een spierblessure in zijn kuit. Zal denk ik een paar weken duren, net als Schouten eerder dit seizoen had.
dank voor de info Grijskijkert
Neem ik aan?
sKlopt, en behalve dat ik een dorp deel met grijskijke via de app sprak heb verder niks met hem te maken. Hij zal vast wel weer terugkomen hier, want hij ligt in het ziekenhuis.
Citaat van: J.v.G. op februari 10, 2022, 12:18:44
Klopt, en behalve dat ik een dorp deel met grijskijker en via de app sprak heb verder niks met hem te maken. Hij zal vast wel weer terugkomen hier, want hij ligt in het ziekenhuis.
Kunne we het nu weer over voetbal hebben!
Citaat van: J.v.G. op februari 10, 2022, 12:34:22
Kunne we het nu weer over voetbal hebben!
Ja hoor, maar misschien is de verwarring nu uit de lucht ;)
Jan van Gaal is dat de broer van Louis van Gaal? ? beterschap Grijskijkert
Grijze heel veel beterschap, snel herstellen zodat je weer in het stadion onze helden kunt aanmoedigen.
Beterschap, Grijkijkert |:)
Snel beter worden, grijze! We kunnen eindelijk weer naar onze geel blauwen
Grijskijkert beterschap en knap weer snel op kerel.
Beterschap ouwe kiekert
Heren...wis die links naar personen s ff gauw. Tis hier geen twitter of facebook.
Ook van mij beterschap, en snel weer naar het stadion kiekert.
Uldrikus loopt nog op krukken en zal voorlopig niet meedoen
Flinke teleurstelling.
Moeten we het dus voorlopig met ??n spits doen.
Tja, pure pech. Met de kennis van nu hadden we Hendriks natuurlijk nooit weggedaan. Ik hoop dat Boere zijn betere spel van begin van het seizoen weer kan halen, dan hebben we er wat aan, maar anders vrees ik dat Joosten in de spits zal moeten of Paulissen.
Citaat van: michello op februari 18, 2022, 13:29:35
Tja, pure pech. Met de kennis van nu hadden we Hendriks natuurlijk nooit weggedaan. Ik hoop dat Boere zijn betere spel van begin van het seizoen weer kan halen, dan hebben we er wat aan, maar anders vrees ik dat Joosten in de spits zal moeten of Paulissen.
Dan maar Joosten in de punt. Boere kan echt niet.
Balen. Ik vind Boere lang niet zo slecht als sommigen hier. Maar Uldrikis heeft echt meerwaarde en maakt het team beter, en dat doet Boere (op dit moment) zeker niet.
Aangezien we Hendriks verhuurd hebben neem ik aan dat hij gewoon ook teruggehaald kan worden ieder moment?
Citaat van: maikcambuur op februari 18, 2022, 14:02:37
Aangezien we Hendriks verhuurd hebben neem ik aan dat hij gewoon ook teruggehaald kan worden ieder moment?
Heb je wel eens van een transferdeadline en contracten gehoord? 8P :_schater
Citaat van: Trainert! op februari 18, 2022, 13:31:42
Dan maar Joosten in de punt. Boere kan echt niet.
Nee met Joosten ga je potten breken in de spits.... Die zie ik liever op de bank zitten.
Boere deed het in het begin gewoon goed en de beste wedstrijden speelden we met hem in de spits.
Steun die jongen gewoon.
Andere optie is met een valse spits spelen (Breij of Paulissen) alleen dan zul je wel wat minder de lange bal moeten hanteren dan nu het geval is.
Boere wordt nu op 1 wedstrijd beoordeeld, geef hem een paar wedstrijden de kans.
Misschien een optie om Reza te polsen of hij tot einde seizoen bij ons wil spelen?
Geen idee hoe lang hij nodig heeft om fit te worden.
Citaat van: PePe op februari 18, 2022, 15:27:46
Boere wordt nu op 1 wedstrijd beoordeeld, geef hem een paar wedstrijden de kans.
Natuurlijk is Boere onze 2e spits als Uldrikus niet speelt en moet gewoon spelen.
Als we terug zien hoeveel bruikbare ballen hij krijgt, mogen we eerst wel eens daar een mening over vormen in plaats van Boere af serveren.
Citaat van: Trainert! op februari 18, 2022, 13:31:42
Dan maar Joosten in de punt. Boere kan echt niet.
hahaha
Citaat van: sunderland op februari 18, 2022, 16:39:25
hahaha
niet lachen Sunderland, dit was wederom een goed onderbouwde-niet-negatief-maar-realistische oneliner van de trainert, net als 99 procent van zijn andere bijdragen :)
Oh ja, oke
Roberts zijn we denk ik nog enkele weken kwijt.
Loop er nog geen transfervrije spits rond?.
Ik gaf al aan Reza, als back up achter Boere
Blijft wel handig dat er spitsen verhuurd worden in de winter stop. Nu heb je geen backup meer.
Citaat van: Destroyer op februari 20, 2022, 14:27:24
Blijft wel handig dat er spitsen verhuurd worden in de winter stop. Nu heb je geen backup meer.
klopt dus er zal nog wat bij moeten komen.
Nog een maand er uit stond in het stuk over Henk, wat heeft ie eigenlijk?
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 25, 2022, 14:16:28
Nog een maand er uit stond in het stuk over Henk, wat heeft ie eigenlijk?
Henk zei net een paar(2) weekjes.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 25, 2022, 14:16:28
Nog een maand er uit stond in het stuk over Henk, wat heeft ie eigenlijk?
Nieuw kaspsel (en een kuitblessure)
Wanneer komt deze topper weer terug.
nog lang niet trainde deze week alleen en als ie moet vechten
voor zijn land gaat ie dat doen
Daar is toch helemaal geen sprake van?
Citaat van: De Gast op maart 06, 2022, 19:46:59
Daar is toch helemaal geen sprake van?
klopt heb ik iets gemist?
Citaat van: denistel op maart 06, 2022, 19:02:09
nog lang niet trainde deze week alleen en als ie moet vechten
voor zijn land gaat ie dat doen
Als het zo ver komt, ligt de competitie binnen Europa ook stil, want dan is de 3e Wereldoorlog aan de gang en vele spelers dan terug gaan naar hun thuisland vanwege hun militaire dienstplicht,
Citaat van: Noordcambuur op maart 06, 2022, 19:52:01
klopt heb ik iets gemist?
hij heeft gezegd als het nodig is ga ik er heen
Citaat van: denistel op maart 06, 2022, 19:02:09
nog lang niet trainde deze week alleen en als ie moet vechten
voor zijn land gaat ie dat doen
ik snap wel dat Uldrikis dat zegt: Poetin heeft nog niet zo lang geleden gezegd dat hij het Groot Russische rijk (van de Tsaren) wil doen herrijzen...
Daar vallen de Baltische staten, Polen, Finland, de oude sovjet republieken die nu zelfstandig zijn en een groot dee; van het huidige Turkije onder...
Hij traint weer.
Loopoefeningen en met de bal.
Hij hoopt er volgende week weer bij te zijn!!
Citaat van: Specuveter op maart 09, 2022, 12:37:18
Hij traint weer.
Loopoefeningen en met de bal.
Hij hoopt er volgende week weer bij te zijn!!
bedankt kerel voor de info :thumbsup
Citaat van: Specuveter op maart 09, 2022, 12:37:18
Hij traint weer.
Loopoefeningen en met de bal.
Hij hoopt er volgende week weer bij te zijn!!
Kan hij spelen zondag??? |:) |:) |:) |:)
Zou toch erg fijn zijn als die er Zondag bij zou kunnen zijn, Breij in de spits tegenover de reuzen van NEC, nee ...
Wat een speler |:)
Hopelijk ook volgend seizoen de eerste spits!
Omdat hij nog niet de ene na de andere erin schiet/kopt hoop ik dat andere clubs hem nog niet weg gaan kopen. Als aanspeelpunt is hij voor Cambuur-begrippen al een topspeler.
Klopt helemaal en dan volgend seizoen paar goede buitenspeler halen :y
Een type Jacobs zoals Niemeijer (of een Jacobs in vorm) zou hier ook enorm van moeten kunnen profiteren.
Team om Uldrikis bouwen (met Boere als back up) en dan is een extra jaar eredivisie wel gegarandeerd.
Geweldig aanspeelpunt, gaat voorop in de strijd maar krijgt veel te weinig ballen in de 16.
Cambuur moet alles op alles zetten Uldrikis te behouden voor de komende jaren.
Deze man is goud waard voor ons spel en zal ons bij een eventuele transfer veel geld op kunnen leveren.
Wat een held.
Zo mooi hoe hij met 2m+ op de spelers van Dkv neer keek. En wat is hij toch technisch sterk.
Geweldig aanspeelpunt. Volgend seizoen 2 buitens die hem meer bedienen zoals eerlijk is eerlijk Joosten bij de 1e goal dan maakt ie er ook nog een stuk of wat
En hij begrijpt het derby gevoel. Beetje Vytas vibes bij hem haha
Vastleggen en idd goeie buitens halen |:)
Net zoveel zelfvertrouwen als Zlatan, mooi om zo'n figuur in je selectie te hebben!
Citaat van: Noordcambuur op mei 01, 2022, 14:51:14
Klopt helemaal en dan volgend seizoen paar goede buitenspeler halen :y
sleegers
Citaat van: (Bussum op mei 01, 2022, 15:11:39
En hij begrijpt het derby gevoel. Beetje Vytas vibes bij hem haha
Vastleggen en idd goeie buitens halen |:)
Fantastisch speler voor ons, spelen met klassieke buitens dan gaat hij er inderdaad een hoop meer maken. Maar zoals ik laatst al eens noemde schijnt er veel belangstelling te zijn ;(. hoop dat dit niet zo is maar ik kan me haast niet voorstellen.
Nunnely scoort nu ook weer. Mocht Willem 2 dr uit gaan, misschien ook wel een leuke optie...
Zijn beste wedstrijd voor ons tot nu toe.
Gruwelijk goed!!
Uldrikis topper! Contract openbreken en verlengen!
Hij ligt nog vrij lang vast... minimaal 1.5 miljoen als hij weggekocht wordt.
Maar met een goede spits degradeer je niet , dus team erom heen bouwen.
Citaat van: Bankzitter op mei 01, 2022, 15:29:09
Hij ligt al lang vast... minimaal 1.5 miljoen als hij weggekocht wordt.
Maar met een goede spits degradeer je niet , dus team erom heen bouwen.
denk ik ook zo over. Richard zei al dat ze een goede as wouden neerzetten nou dat begint met een topspits
Citaat van: Bankzitter op mei 01, 2022, 15:29:09
Hij ligt nog vrij lang vast... minimaal 1.5 miljoen als hij weggekocht wordt.
Maar met een goede spits degradeer je niet , dus team erom heen bouwen.
Hoeveel scoorde die Griek voor VVV toen ze degradeerde?
Dat was de uitzondering die de regel bevestigt :)
Heeft iemand enig idee of hij het hier naar de zin heeft? Ook niet onbelangrijk
Citaat van: Eewal op mei 01, 2022, 16:54:11
Heeft iemand enig idee of hij het hier naar de zin heeft? Ook niet onbelangrijk
Hij heeft vandaag twee keer het embleem gekust.
Denk t wel.
Hero. Misschien maken we met hem wel de grootste klapper op termijn.
Citaat van: Eewal op mei 01, 2022, 16:54:11
Heeft iemand enig idee of hij het hier naar de zin heeft? Ook niet onbelangrijk
https://twitter.com/ClintCambuur/status/1520799676269744129?s=20&t=SO9hOrlfhcLNWXhRPxJSgQ
Die blik na de 1-1, fantastisch toch 8)
Citaat van: De Gast op mei 01, 2022, 19:23:07
Die blik na de 1-1, fantastisch toch 8)
jaaaa geweldig tegen de boertjes achter de coal.
Wat wil je nou?.haha geweldig |:)
Dit is echt een held h?! Gewoon bij een interview als tegenstander dkv noemen :_schater :scc
Zou iemand dit artikel ook kunnen plaatsen? https://www.vi.nl/pro/roberts-uldrikis-stormram-met-zachte-voeten
Citaat van: ruubmac op mei 17, 2022, 10:21:46
Zou iemand dit artikel ook kunnen plaatsen? https://www.vi.nl/pro/roberts-uldrikis-stormram-met-zachte-voeten
Roberts Uldrikis: stormram met zachte voetenDoor Reon Boeringa
Op VI PRO blikken de clubwatchers terug op het Eredivisie-seizoen door de beste speler van het seizoen bij hun club te kiezen. In deze editie gaat het over Roberts Uldrikis, de reusachtige spits die een gouden greep bleek voor SC Cambuur.Hij kwam eind augustus als grote onbekende naar Cambuur; een twee meter lange spits waar in Leeuwarden en omstreken nog nooit iemand van gehoord had. Ook na zijn transfer bleef Roberts Uldrikis nog een tijdje een mysterie. Door een hersenschudding opgelopen bij de Letse nationale ploeg moest hij zijn debuut voor Cambuur namelijk een paar keer uitstellen.
Na zijn debuut steeg de ster van Uldrikis snel. Zijn enorme lijf en schoenmaat 48 maakten hem sowieso al tot een markante verschijning, zijn tomeloze inzet deed de rest. Uldrikis is een speler die nooit verzaakt, zijn poot niet terugtrekt en er bovendien niet voor terugdeinst de boel een beetje op te naaien. Zo zien ze het graag in Leeuwarden, waar de Letse spits al snel de koosnaam Driekus verkreeg.
De opgaande prestatiecurve maakt nieuwsgierig naar wat er nog meer in het vat zit bij UldrikisZijn fysiek en kopkracht maken Uldrikis tot het archetype stormram, maar bij zijn presentatie eind augustus kondigde hij al aan meer in zijn mars te hebben dan alleen koppen, sleuren en beuken. Die woorden heeft hij het afgelopen seizoen waargemaakt. Uldrikis is namelijk ook zeer vaardig met de bal aan zijn voeten. Dat blijkt ook uit de onderliggende cijfers over zijn doelpunten die hij namens Cambuur maakte. Vier maakte hij met de voet, tegenover drie met het hoofd.
Een totaal van zeven goals is niet gelijk denderend, maar gezien het feit dat Uldrikis door verschillende fysieke ongemakken slechts 21 duels speelde weldegelijk een fraaie score. Daar komt bij dat de Let in de loop van het seizoen steeds beter is gaan spelen. Zijn beste wedstrijd speelde hij op speeldag 31 op bezoek bij SC Heerenveen. Niet alleen was hij trefzeker, maar ook was hij negentig minuten lang een pain in the ass voor de drie centrale verdedigers van de grote rivaal. Zijn knapste goal maakte hij op de laatste speeldag bij FC Groningen, met een zeer fraai uitgevoerde achterwaartse kopbal.
Die opgaande prestatiecurve maakt nieuwsgierig naar wat er nog meer in het vat zit bij Uldrikis, die vorige maand 24 jaar oud werd. Met zijn contract tot 2023 (plus optiejaar) staat het vast dat Cambuur nog het nodige plezier gaat beleven aan zijn stormram met zachte voeten.
Roberts Uldrikis in statistieken:
- Uldrikis won dit seizoen liefst 104 luchtduels. Van de Eredivisie-spitsen overtroffen alleen S?bastien Haller (116), Lennart Thy (113) en Vangelis Pavlidis (112) dit aantal.
- Voor zijn zeven doelpunten ? waarmee hij clubtopscorer werd ? had Uldrikis slechts 6,1 Expected Goals nodig.
- Uldrikis maakte drie doelpunten met het hoofd. Dani de Wit en Pavlidis (beiden 5 kopgoals) waren in die categorie dit seizoen het beste in de Eredivisie.
Beest. Kost wat kost behouden voor komend seizoen en dan een mooie transfer laten maken naar Engeland.
Deze kan op conto vd Belt. dat dan weer wel :proost
Citaat van: poelie-lwd op mei 17, 2022, 11:41:50
Deze kan op conto vd Belt. dat dan weer wel :proost
Was dat toen booy was uitgeschakeld?
Ja, Henk wilde een grote spits en vd Belt heeft dat geregeld.
Citaat van: Bankzitter op mei 17, 2022, 13:40:32
Ja, Henk wilde een grote spits en vd Velt heeft dat geregeld.
waarom wilde Henk dat niet een geniale razendsnelle rechtsbuiten verdomme :_schater
Hoelang staat hij nog onder kontrakt.
Grote vraag is natuurlijk, kunnen we vragen wat we willen of
heeft hij een ontsnappingsclausule? En moet er een % afgedragen worden aan Sion?
Citaat van: michello op mei 17, 2022, 15:31:29
Grote vraag is natuurlijk, kunnen we vragen wat we willen of
heeft hij een ontsnappingsclausule? En moet er een % afgedragen worden aan Sion?
Mooie vraag om vanavond te stellen! cc Montana
Citaat van: poelie-lwd op mei 17, 2022, 15:39:15
Mooie vraag om vanavond te stellen! cc Montana
:thumbsup
Net als Oranje speelt Letland vier interlands in een korte tijd. Hopelijk doen ze een beetje voorzichtig met Uldrikis.
EDIT: Straks om 18:00 uur in ieder geval in de basis tegen Andorra (net als Ciganiks). Voor wie zich verveelt, het is te zien op Ziggo Sport.
Maakt binnen 10 minuten al de 1-0! |:)
Citaat van: justremco op juni 03, 2022, 18:16:13
Maakt binnen 10 minuten al de 1-0! |:)
hij is ook echt goed. Een topspits voor ons. Als je hem voor het eerst ziet dan denk je die kan er geen hout van maar hij is veel beter dan die oogt. Hij heeft van alles wel wat
speelt daar trouwens op 10 maar top gast
Citaat van: denistel op juni 03, 2022, 18:31:24
speelt daar trouwens op 10 maar top gast
Denk dat ie in het championship daar ook wel kan spelen met z?n lengte
Citaat van: Collingwood op juni 03, 2022, 16:11:31
Net als Oranje speelt Letland vier interlands in een korte tijd. Hopelijk doen ze een beetje voorzichtig met Uldrikis.
EDIT: Straks om 18:00 uur in ieder geval in de basis tegen Andorra (net als Ciganiks). Voor wie zich verveelt, het is te zien op Ziggo Sport.
Wat voor programma dan zijn nu samenvattingen voor
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 03, 2022, 18:48:34
Wat voor programma dan zijn nu samenvattingen voor
Schakelkanaal wellicht? Heb zelf geen Ziggo helaas.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 03, 2022, 18:48:34
Wat voor programma dan zijn nu samenvattingen voor
Is op ziggo sport voetbal, kanaal 402 bij ziggo
Citaat van: justremco op juni 03, 2022, 18:49:49
Is op ziggo sport voetbal, kanaal 402 bij ziggo
Niet in Apeldoorn helaas
Maakt ook de 2-0. :proost
Citaat van: Collingwood op juni 03, 2022, 19:42:06
Maakt ook de 2-0. :proost
Hij moet niet te veel scoren anders raken wij hem ook nog kwijt deze transferperiode.
Citaat van: Bens op juni 03, 2022, 20:05:01
Hij moet niet te veel scoren anders raken wij hem ook nog kwijt deze transferperiode.
Dan kopen "we" weer een nieuwe. Na disse weer een frisse..
Citaat van: J.v.G. op juni 03, 2022, 20:18:56
Dan kopen "we" weer een nieuwe. Na disse weer een frisse..
Je weet nu wat je heb, de nieuwe kan slechter zijn.
Gelukkig nog een twee jarig contract
Citaat van: Bens op juni 03, 2022, 20:35:43
Je weet nu wat je heb, de nieuwe kan slechter zijn.
Tuurlijk, maar als er een club komt met een flinke zak geld gaat t moeilijk worden om m te houden
Citaat van: justremco op juni 03, 2022, 20:42:50
Tuurlijk, maar als er een club komt met een flinke zak geld gaat t moeilijk worden om m te houden
Daar heb jij weer gelijk in.
Citaat van: Bens op juni 03, 2022, 20:43:48
Daar heb jij weer gelijk in.
En je bent niet afhankelijk van alleen transfervrije spelers..
Citaat van: J.v.G. op juni 03, 2022, 20:44:51
En je bent niet afhankelijk van alleen transfervrije spelers..
De miljoenen stromen wel binnen maar niet voor dure transfers.
We moeten Roberts nooit verkopen met 2 nieuwe buitenspelers erbij gaat hij nog veel scoren.
En we moeten er volgend seizoen er in blijven.
Citaat van: Bens op juni 03, 2022, 20:47:53
De miljoenen stromen wel binnen maar niet voor dure transfers.
De eventuele transfersommen voor Hoedemakers, Bangura of Uldrikis gaan rechtstreeks weer de selectie in, dus die miljoenen zijn weer te besteden en een speler kopen voor bijvoorbeeld 600k is in de Cambuur geschiedenis niet gebeurt maar ligt wel binnen de mogelijkheden.
Eerst een seizoen hier echt sterkhouder worden. Team erom heenbouwen.
En dan een tranfser die voor beide partij goed is.
Maar het blijft een raar wereldje, hij begint op te vallen en dan kan er zo maar een bod komen dat je niet kan weigeren.
Ideale spits voor bijvoorbeeld de Championship. Die leggen zo 3 miljoen neer voor Uldrikis. Spannende maanden.
Citaat van: michello op juni 03, 2022, 21:47:09
Ideale spits voor bijvoorbeeld de Championship. Die leggen zo 3 miljoen neer voor Uldrikis. Spannende maanden.
ik vind het vervelend dat we nu steeds ons beste spelers moeten verkopen. Maar ik heb ook altijd gezegd dat we toe moeten naar bijv een Heracles die toen Tanane en weghorst verkochten voor 5.5-6 miljoen(voor beide). Dan maak je als club ook grote stappen en kun je ook meer salaris betalen. Het is heel dubbel allemaal. Ik ben iig een hele grote fan van Uldrikus
Citaat van: sunderland op juni 03, 2022, 23:41:14
ik vind het vervelend dat we nu steeds ons beste spelers moeten verkopen. Maar ik heb ook altijd gezegd dat we toe moeten naar bijv een Heracles die toen Tanane en weghorst verkochten voor 5.5-6 miljoen(voor beide). Dan maak je als club ook grote stappen en kun je ook meer salaris betalen. Het is heel dubbel allemaal. Ik ben iig een hele grote fan van Uldrikus
Het verkopen van spelers is van levensbelang voor elke eredivisionist groot of klein..
Citaat van: sunderland op juni 03, 2022, 23:41:14
ik vind het vervelend dat we nu steeds ons beste spelers moeten verkopen. Maar ik heb ook altijd gezegd dat we toe moeten naar bijv een Heracles die toen Tanane en weghorst verkochten voor 5.5-6 miljoen(voor beide). Dan maak je als club ook grote stappen en kun je ook meer salaris betalen. Het is heel dubbel allemaal. Ik ben iig een hele grote fan van Uldrikus
Ik zou incidentele baten niet gebruiken om structurele uitgaven te bekostigen. Dan kom je in een dkv scenario waarin je spelers moet verkopen om quitte te spelen
Tegen Andorra h?..
Citaat van: Treb op juni 04, 2022, 09:24:21
Tegen Andorra h?..
Kan het ook tegen dkv en 050. Die scoort altijd
Als we vleugelspelers met een goede assist halen. Doodeman zou het ook moeten kunnen in zijn vorm van Volendam.
Citaat van: moodygrunn op juni 04, 2022, 00:24:36
Ik zou incidentele baten niet gebruiken om structurele uitgaven te bekostigen. Dan kom je in een dkv scenario waarin je spelers moet verkopen om quitte te spelen
van de laatste jaren is dat. Ze verkochten ook spelers voor 15 miljoen h?.Dan kun je ook grote salarissen betalen. Dat ze nu in deze situatie zijn komt door het slechte beleid daar
tuurlijk als je 2 goed kan verkopen kun je 6 weer terug halen en daar
moet je er in de loop van de tijd ook weer een paar met winst verkopen.
Aan hem gaan we ?f veel plezier aan beleven,?f veel geld aan verdienen. Hopelijk zelfs beide!
TIP :
Letland - Liechtenstein vanavond live op Ziggo Select om 17:50 uur !
Was niet best vandaag kerel?.
Fenerbah?e heeft interesse in de Letse spits Robert Uldrikis, die uitkomt voor SC Cambuur Leeuwarden, een van de Nederlandse competitieteams.
Citaat van: Montana op juni 13, 2022, 08:16:14
Fenerbah?e heeft interesse in de Letse spits Robert Uldrikis, die uitkomt voor SC Cambuur Leeuwarden, een van de Nederlandse competitieteams.
4 a 5 miljoen vragen en anders behouden
Citaat van: Montana op juni 13, 2022, 08:16:14
Fenerbah?e heeft interesse in de Letse spits Robert Uldrikis, die uitkomt voor SC Cambuur Leeuwarden, een van de Nederlandse competitieteams.
Hoop echt dat hij nog een jaar blijft! Maar als je hem dan verkoopt dan is zo'n club natuurlijk fantastisch. Die betalen vaak en gemakkelijk hoge bedragen
Vind maar weer eens zo'n spits
Maar als er met miljoenen word gestrooid word dat wel wat makkelijker natuurlijk.
Het mooiste is nog een seizoen houden , team erom heen bouwen en dan de hoofdprijs vangen.
Maar als er nu al een bod van 2/2.5 miljoen zou komen , dan moet je wel verkopen.
En dan kijken of je bijv. Bangura een verbeterd contract kan geven om die een jaar extra hier te houden.
Denk dat een Fenerbah?e wel meer kan betalen.
Turkse clubs bieden vaak in een aantal vage opties (x-bedrag bij kampioen, x bedrag bij europees voetbal etc.) en dan betalen ze over het algemeen ook moeilijk. Was ook 1 van de redenen dat Kallon niet halverwege het seizoen voor 3ton mocht vertrekken.
Citaat van: mario op juni 13, 2022, 09:27:48
Turkse clubs bieden vaak in een aantal vage opties (x-bedrag bij kampioen, x bedrag bij europees voetbal etc.) en dan betalen ze over het algemeen ook moeilijk. Was ook 1 van de redenen dat Kallon niet halverwege het seizoen voor 3ton mocht vertrekken.
Dat was ook precies hetgeen wat ik wou aankaarten inderdaad, en maar afwachten hoe je uiteindelijk betaald krijgt. Kan me de transfer van NEC'er Nuytink nog herinneren ook allemaal moeilijk en vaag met betalingen.
Je kunt het weigeren maar als die jongen op een gegeven moment zijn zinnen erop gezet heeft is het ook moeilijk hem te behouden of ?berhaupt te laten verlengen.
Cambuur ontkent de geruchten. Dat zal nog wel de hele transferperiode zo doorgaan met Uldrikis.
Citaat van: sccvl op juni 13, 2022, 10:16:58
Dat was ook precies hetgeen wat ik wou aankaarten inderdaad, en maar afwachten hoe je uiteindelijk betaald krijgt. Kan me de transfer van NEC'er Nuytink nog herinneren ook allemaal moeilijk en vaag met betalingen.
Je kunt het weigeren maar als die jongen op een gegeven moment zijn zinnen erop gezet heeft is het ook moeilijk hem te behouden of ?berhaupt te laten verlengen.
Hij kon/kan ook naar de serie A volgens de geruchten maar hij heeft zelf aangegeven dat hij bij Cambuur wil groeien.
Eerst maar eens op vakantie sturen straks trouwens... hij is nog steeds aan het ballen waar anderen lekker op het strand liggen.
Citaat van: Bankzitter op juni 13, 2022, 12:18:02
Eerst maar eens op vakantie sturen straks trouwens... hij is nog steeds aan het ballen waar anderen lekker op het strand liggen.
Volgens mij vorig jaar ook aangesloten rechtstreeks na het einde van de competitie in Letland. Daarom ook niet verkeerd om even de zon op te zoeken, en te overdenken wat die graag zou willen. Kan me wel voorstellen dat die zich in Leeuwarden zou willen blijven ontwikkelen maar dit zie ik persoonlijk dan ook graag terug in de vorm van een contractverlenging zodat die straks niet gratis de deur uitloopt.
Citaat van: sccvl op juni 13, 2022, 13:39:30
Volgens mij vorig jaar ook aangesloten rechtstreeks na het einde van de competitie in Letland. Daarom ook niet verkeerd om even de zon op te zoeken, en te overdenken wat die graag zou willen. Kan me wel voorstellen dat die zich in Leeuwarden zou willen blijven ontwikkelen maar dit zie ik persoonlijk dan ook graag terug in de vorm van een contractverlenging zodat die straks niet gratis de deur uitloopt.
Heeft nog 1+1 dus zat zal wel een beetje meevallen
Citaat van: justremco op juni 13, 2022, 15:25:01
Heeft nog 1+1 dus zat zal wel een beetje meevallen
Ah de +1 was ik niet van op de hoogte, dat is prettig inderdaad.
2 assists zag ik gisteren :thumbsup
Het lijkt erop dat er toch concrete belangstelling is
Bel Dallinga maar alvast !
Citaat van: veteraan op juni 17, 2022, 14:14:50
Het lijkt erop dat er toch concrete belangstelling is
Bel Dallinga maar alvast !
Heb je ook iets van een bron?
Citaat van: Lore op juni 17, 2022, 14:16:02
Heb je ook iets van een bron?
Moet dat dan? Hier kan en mag je roepen wat je wil..
Citaat van: J.v.G. op juni 17, 2022, 14:41:53
Moet dat dan? Hier kan en mag je roepen wat je wil..
Dallinga is in het MCL gesignaleerd. Er ligt een driejarig contract voor hem klaar!
Citaat van: Eewal op juni 17, 2022, 14:44:09
Dallinga is in het MCL gesignaleerd. Er ligt een driejarig contract voor hem klaar!
Volgens mij was Dallinga daar samen met Mulder en een draagmoeder voor hun 1e kind. Weet het niet zeker, maar dacht zoiets te hebben opgevangen.
Citaat van: Cambuur Groningen op juni 17, 2022, 14:47:21
Volgens mij was Dallinga daar samen met Mulder en een draagmoeder voor hun 1e kind. Weet het niet zeker, maar dacht zoiets te hebben opgevangen.
:_schater :_schater
Citaat van: Eewal op juni 17, 2022, 14:44:09
Dallinga is in het MCL gesignaleerd. Er ligt een driejarig contract voor hem klaar!
samen met Stefan de Vrij hoorde ik
Ronnie Veenema wordt toegevoegd aan de technische staf als techniektrainer.
Citaat van: Eewal op juni 17, 2022, 14:49:43
Ronnie Veenema wordt toegevoegd aan de technische staf als techniektrainer.
Kest oek te ver gaan :devil
Citaat van: Montana op juni 17, 2022, 15:20:11
Kest oek te ver gaan :devil
samen met Kevin schindler toch? Die zou kappen en draaien in een minuut aan de spelers leren
Is Roberts onze aanvoerder voor het komende seizoen? Of is dat nog geen uitgemaakte zaak.
Ik had voor Paulissen gekozen. Maar goed, of hij basisspeler is moet ook nog maar blijken.
Citaat van: De Gast op augustus 02, 2022, 18:10:49
Is Roberts onze aanvoerder voor het komende seizoen? Of is dat nog geen uitgemaakte zaak.
Ik had voor Paulissen gekozen. Maar goed, of hij basisspeler is moet ook nog maar blijken.
Vast niet, Jacobs is het lieverdje van de TS. Onbegrijpelijk, ik zou Paulissen altijd opstellen.
Aanvoerder komend seizoen.
Citaat van: Bernardo op augustus 05, 2022, 10:06:28
Aanvoerder komend seizoen.
ja slim wel, hij word belangrijk gemaakt door Henk. Moet ie um niet teveel met de rest bezig houden en um focussen op scoren want dat zag ik steeds gebeuren zolang die nu aanvoerder is.
En een mooi filmpje er bij:
https://www.facebook.com/watch?v=753564199263827
En Bangura ook veel in beeld... je zou haast zeggen dat doe je niet als je over een week weg wilt (Wishful thinking, I know :) )
Citaat van: Bankzitter op augustus 05, 2022, 10:18:17
En Bangura ook veel in beeld... je zou haast zeggen dat doe je niet als je over een week weg wilt (wihfil thinking, I know :) )
Volgende filmpje: Bangura tekent bij.. |:) :insane
Hey, captain! |:)
Goeie keus Henk en consorten.
Citaat van: Chipke op augustus 05, 2022, 10:24:19
Hey, captain! |:)
Goeie keus Henk en consorten.
ja as ze dat ook niet wilden dan waren ze gek
Citaat van: Bankzitter op augustus 05, 2022, 10:18:17
En Bangura ook veel in beeld... je zou haast zeggen dat doe je niet als je over een week weg wilt (Wishful thinking, I know :) )
Hij is ook tweede aanvoerder, zo maakt Cambuur zojuist op de eigen site bekend.
Citaat van: Bankzitter op augustus 05, 2022, 10:18:17
En Bangura ook veel in beeld... je zou haast zeggen dat doe je niet als je over een week weg wilt (Wishful thinking, I know :) )
Bangura is tweede aanvoerder.
Wat ik me afvraag, wat zegt dit over Mees Hoedemakers? Zou toch ook een prima (reserve)aanvoerder zijn? Nederlands, speelt in de as, goede voetballer. Of zou hij echt gaan vertrekken?
Ja, alleen waarschijnlijk wachten de ?sharks? van Vitesse/Twente/Luik tot het einde van de TW
Citaat van: Stiens op augustus 05, 2022, 11:03:28
Wat ik me afvraag, wat zegt dit over Mees Hoedemakers? Zou toch ook een prima (reserve)aanvoerder zijn? Nederlands, speelt in de as, goede voetballer. Of zou hij echt gaan vertrekken?
Uldrikis veel meer uitstraling boegbeeld voor supporters vind het prima zo
Heb liever iemand met uitstraling en ballen in het veld dan daarbuiten...
Inmiddels al 6 wedstrijden zonder doelpunt. Komop kerel opscherpen!
Citaat van: michello op augustus 06, 2022, 22:38:33
Inmiddels al 6 wedstrijden zonder doelpunt. Komop kerel opscherpen!
En zo'n knuppel is ook nog aanvoerder
Even een voorbeeld aan Bas Dost nemen qua gretigheid vwb het willen maken van een doelpunt
Als z?n handelingssnelheid beter was had hij er in de tweede helft minstens eentje gemaakt?
Triest om hem zo af te branden. En straks weer boven op de banken als hij het netje weer vind...
Kwestie van zelfvertrouwen zoals een medeforummer laatst al mooi verwoordde in de 3 kenmerken daarvan.
Citaat van: Naastismis op augustus 06, 2022, 22:55:43
En zo'n knuppel is ook nog aanvoerder
:zucht
Je wordt echt een beetje lachwekkend...
Jij staat hem straks tegen AZ weer schuimbekkend op Noord met de stoertjes aldaar af te branden zeker?
Het is maar wat je leuk vind....
Maar goed, Jij je meug! Prima
Maar dat ook je stil houden als hij weer begint te draaien
Echt.... Sommige ''supporters'' :|
Komop kerel jihad vandaag kunnen scoren.
Tja, hoeveel vertrouwen krijgt ie nog? Mazzel voor hem dat ie aanvoerder is.
Speelde niet best. Ook vanaf de tribune steeds meer gemor. Snap de keuze ook niet dat deze man onze aanvoerder is.
Bijna geen kopduel gewonnen van Martins Indi, terwijl Drikus een kop groter is. Daarnaast de handelingssnelheid van een 4e klasser en een draaicirkel van een vrachtwagen.. had vandaag gewoon moeten scoren, al gaf Balk ?m ook niet echt lekker breed..
Kortom; lijkt hopeloos uit vorm.
Citaat van: Stiens op augustus 28, 2022, 21:22:44
Speelde niet best. Ook vanaf de tribune steeds meer gemor. Snap de keuze ook niet dat deze man onze aanvoerder is.
Bijna geen kopduel gewonnen van Martins Indi, terwijl Drikus een kop groter is. Daarnaast de handelingssnelheid van een 4e klasser en een draaicirkel van een vrachtwagen.. had vandaag gewoon moeten scoren, al gaf Balk ?m ook niet echt lekker breed..
Kortom; lijkt hopeloos uit vorm.
ik weet niet wat jij hebt gezien. Ik vond dat hij vooral de eerste helft uitstekend speelde . Hij moet die goal maken idd. En hij won veel duels in de lucht als de bal in zijn buurt kwam. En toen hij eruit ging was het helemaal niks meer
Eens. Zakte helemaal in elkaar nadat hij er uit ging
Waarom geen Boere????
Het nieuwe is er af, geen opvallende prestatie gezien waar we iets aan hadden.
Henk heeft met hem als aanvoerder natuurlijk een groot probleem. Presteert niet maar kan er ook niet zomaar even naast worden gezet. Hoeveel krediet heeft hij nog?
Citaat van: De Gast op augustus 29, 2022, 07:36:59
Henk heeft met hem als aanvoerder natuurlijk een groot probleem. Presteert niet maar kan er ook niet zomaar even naast worden gezet. Hoeveel krediet heeft hij nog?
Wat mij betreft alle krediet en wat een gezeik, vorig seizoen als held gekroond en nu afzeiken door een aantal, dit zijn de azijnzeikers van het forum die iedere wedstrijd een slachtoffer zoeken om hun frustraties af te kunnen reageren.
Ik vind zijn aanvoerderschap wel een echt bespreekpunt. Ik zou dat terugdraaien en hem lekker alleen op zijn taak laten richten
Uldrikis is een baas, en speelde gewoon een meer dan prima pot. Hield echt wel ballen vast, en liet balletjes een paar keer goed vallen maar de aansluiting liet te wensen over.
Daarnaast ook slim hoor. Bij een overtreding even voor de bal staan en het spel vertragen zodat het team zich weer kon organiseren. Ik zit er niet over in, die gaat er echt wel de nodig doelpunten maken.
Citaat van: Vlampiep op augustus 29, 2022, 08:40:16
Wat mij betreft alle krediet en wat een gezeik, vorig seizoen als held gekroond en nu afzeiken door een aantal, dit zijn de azijnzeikers van het forum die iedere wedstrijd een slachtoffer zoeken om hun frustraties af te kunnen reageren.
Henk heeft zijn wissels die hij geen wissels wil noemen even lief. Dan kun je het wel weer gezeik vinden maar volgens mij wel een terecht discussiepunt momenteel. 8 wedstrijden zoiets geen doelpunt inmiddels en een rendementsloze tandem met Jacobs die ook al een eeuwigheid niks brengt.
Citaat van: De Gast op augustus 29, 2022, 09:00:56
Henk heeft zijn wissels die hij geen wissels wil noemen even lief. Dan kun je het wel weer gezeik vinden maar volgens mij wel een terecht discussiepunt momenteel. 8 wedstrijden zoiets geen doelpunt inmiddels en een rendementsloze tandem met Jacobs die ook al een eeuwigheid niks brengt.
En nu begin je Henk af te zeiken :_schater
Heeft niks met afzeiken te maken. Ik geef alleen maar aan dat de wisselspelers niet als wisselspelers worden gezien maar als spelers die niet in de basis starten. Nou dat is toch prima.
Citaat van: De Gast op augustus 29, 2022, 09:10:18
Heeft niks met afzeiken te maken. Ik geef alleen maar aan dat de wisselspelers niet als wisselspelers worden gezien maar als spelers die niet in de basis starten. Nou dat is toch prima.
Wat mij betreft prima :koffie
Citaat van: De Gast op augustus 29, 2022, 07:36:59
Henk heeft met hem als aanvoerder natuurlijk een groot probleem. Presteert niet maar kan er ook niet zomaar even naast worden gezet. Hoeveel krediet heeft hij nog?
jonge heb jij met de ogen dicht gezien. De meesten weten alleen maar te onthouden dat ie niet scoorde.
Citaat van: Vlampiep op augustus 29, 2022, 08:40:16
Wat mij betreft alle krediet en wat een gezeik, vorig seizoen als held gekroond en nu afzeiken door een aantal, dit zijn de azijnzeikers van het forum die iedere wedstrijd een slachtoffer zoeken om hun frustraties af te kunnen reageren.
als het slecht is dan is het ook slecht. Gister was gewoon iedereen goed en de ene beter dan de andere . Maar idd azijnzeikers en niet in staat om een weds te onthouden en dan juist te reageren
De kritiek is toch ook niet raar als een spits niet scoort. Hij word afgerekend op de doelpunten, die kopbal in eerste helft was pech maar die in de tweede helft moet we gewoon in.
Citaat van: Bernardo op augustus 29, 2022, 11:27:39
De kritiek is toch ook niet raar als een spits niet scoort. Hij word afgerekend op de doelpunten, die kopbal in eerste helft was pech maar die in de tweede helft moet we gewoon in.
Was een kutbal van Balk.
Staat raar om die band na een aantal wedstrijden over te dragen, maar snap de keuze in eerste instantie wel met eventueel vertrek van Hoedemakers. Keeper is huurling en de CV Bergsma is er pas net.
Toch heb ik het gevoel dat het niet helemaal een goede match is :?
Citaat van: Bussum op augustus 29, 2022, 11:31:39
Staat raar om die band na een aantal wedstrijden over te dragen, maar snap de keuze in eerste instantie wel met eventueel vertrek van Hoedemakers. Keeper is huurling en de CV Bergsma is er pas net.
Toch heb ik het gevoel dat het niet helemaal een goede match is :?
Die band verlamd.
Wat mij gister overigens opviel is dat hij constant in de rug geduwd werd bij een lange bal op hem waardoor hij eronderdoor schoot (verdedigende slimheid AZ). Maar ook bij corners, je kon duidelijk zien dat ze vol shirtje vast hielden en ook weer die zetjes. Als aanvoerder zijnde moet je toch je beklag doen bij de scheidsrechter, gaat die niet mee, dan moet je de eerst volgende keer gewoon naar de grond gaan, dan moet de VAR wel kijken. Hier vond ik hem niet helemaal goed mee omgaan. Verder voor Cambuur begrippen nog steeds een top spits.
Citaat van: Sakas op augustus 29, 2022, 12:11:33
Wat mij gister overigens opviel is dat hij constant in de rug geduwd werd bij een lange bal op hem waardoor hij eronderdoor schoot (verdedigende slimheid AZ). Maar ook bij corners, je kon duidelijk zien dat ze vol shirtje vast hielden en ook weer die zetjes. Als aanvoerder zijnde moet je toch je beklag doen bij de scheidsrechter, gaat die niet mee, dan moet je de eerst volgende keer gewoon naar de grond gaan, dan moet de VAR wel kijken. Hier vond ik hem niet helemaal goed mee omgaan. Verder voor Cambuur begrippen nog steeds een top spits.
Helemaal eens. Heel irritant om te zien. Heeft de schijn wat tegen omdat hij zo groot en sterk is, maar moet inderdaad gewoon vaker gaan liggen.
Die slimmigheidjes mis ik trouwens sowieso ongeveer bij het hele elftal.
Die aanvoerdersband maar even inleveren misschien maak je dan een keer doelpunt.
En anders Boere maar een keer een kans geven in de basis.
Als een spits niet meer scoort is er meer aan de hand
We spelen aanvallend bij voorkeur over de vleugels en daar komt te weinig uit
Ook de spelhervattingen pakken nog niet
Snelheid van achter naar voor is ook niet goed
Automatismen trainen
Scherpte en focus bij brengen
Team naar elkaar toe laten groeien
Komt goed ! Geen negende, ook geen degradatie
Citaat van: veteraan op september 11, 2022, 18:19:00
Als een spits niet meer scoort is er meer aan de hand
We spelen aanvallend bij voorkeur over de vleugels en daar komt te weinig uit
Ook de spelhervattingen pakken nog niet
Snelheid van achter naar voor is ook niet goed
Automatismen trainen
Scherpte en focus bij brengen
Team naar elkaar toe laten groeien
Komt goed ! Geen negende, ook geen degradatie
Su ist precies kerel, un bitsje fetrouwen in oanze blauw gele makkers houwe.
Hoe is het met de blessure van Uldrikis?
Citaat van: Bens op oktober 01, 2022, 22:54:12
Hoe is het met de blessure van Uldrikis?
Als er in de winterstop een gek komt om hem in te lijven dan direct afscheid nemen. Deze slungel kan alleen z?n haarbandje recht trekken en meer niet
Citaat van: Trainert! op oktober 15, 2022, 23:07:48
Als er in de winterstop een gek komt om hem in te lijven dan direct afscheid nemen. Deze slungel kan alleen z?n haarbandje recht trekken en meer niet
in de winterstop is er ook plek in de graftombe dkv. Veel plezier daar en kom hier gewoon niet.
Citaat van: Trainert! op oktober 15, 2022, 23:07:48
Als er in de winterstop een gek komt om hem in te lijven dan direct afscheid nemen. Deze slungel kan alleen z?n haarbandje recht trekken en meer niet
Denk dat hij echt een meerwaarde kan zijn maar het zal voor hem beter zijn om even geen aanvoerder te zijn, is op dit moment meer met randzaken bezig en kan beter op zijn eigen spel richten
Jammer dat Boere niet kon spelen, van Uldrikis afscheid nemen.
Citaat van: PePe op oktober 15, 2022, 23:39:56
Jammer dat Boere niet kon spelen, van Uldrikis afscheid nemen.
Henk heeft een fout gemaakt om hem aanvoerder te maken.
Wie had het dan moeten worden van de basis op dat moment? Doke? Maulun? Zo veel keus was er ook niet.
Aanvoerder onwaardig.
Zo snel mogelijk verkopen?..
Een situatie dicht bij de goal, probeert Uldriks deze te schoppen, terwijl hij deze bal moest koppen..
Weet ook iemand wanneer hij voor het laatst heeft gescoord.
Dacht Groningen uit vorig seizoen...
Citaat van: AL op oktober 16, 2022, 10:28:03
Dacht Groningen uit vorig seizoen...
ohhhhh dan valt het nog wel mee,laat hem dan nog maar ff staan.
Citaat van: Noordcambuur op oktober 16, 2022, 10:25:28
Weet ook iemand wanneer hij voor het laatst heeft gescoord.
Op de training schiet hij de 1 na de andere erin.....
Je kan een spits niet kwalijk nemen dat er nauwelijks kansen zijn !
Voorzetten zijn er niet en die geven spitsen weinig
Een spits reken je in eerste instantie af op goals. Verder kun je kijken naar zijn aandeel in de rest van het spel: meevoetballen, doorcombineren, fungeren als kapstok, druk zetten. In al die facetten komt hij tot nog toe lang niet op zijn niveau. En dan is 'ie nog aanvoerder ook.
Citaat van: Noordcambuur op oktober 16, 2022, 08:27:53
Zo snel mogelijk verkopen?..
Verkopen?
Gratis ophalen wat een schande die man,aanvoerdersband meteen afpakken.
Een speler uit vorm verkopen is de domste kapitaalsvernietiging die je kunt doen.
Ik hoop echt dat zoiets uit teleurstelling wordt geroepen en niet serieus menen.
Citaat van: Bankzitter op oktober 16, 2022, 10:51:00
Een speler uit vorm verkopen is de domste kapitaalsvernietiging die je kunt doen.
Ik hoop echt dat zoiets uit teleurstelling wordt geroepen en niet serieus menen.
Teleurstelling is nog zwak uitgedrukt,natuurlijk niet gratis wegdoen.
Op de bank met hem,toen Milan er in kwam gebeurde er tenminste iets.
Maar we missen echt een goede spits.
Citaat van: PePe op oktober 15, 2022, 23:39:56
Jammer dat Boere niet kon spelen, van Uldrikis afscheid nemen.
Ja, want die scoort wel... :?
Citaat van: YellowBlue op oktober 16, 2022, 17:11:56
Ja, want die scoort wel... :?
Die raakt de ballen beter, en cre?ert meer dan Drikus.
Citaat van: PePe op oktober 16, 2022, 17:16:22
Die raakt de ballen beter, en cre?ert meer dan Drikus.
ieder zn mening, ik zie bij uldrikis een speler a la mark de vries.
alleen de doelpunten blijven (nog) uit.
boere is vergeleken met zn periode bij twente zeer zwak.
Citaat van: PePe op oktober 16, 2022, 17:16:22
Die raakt de ballen beter, en cre?ert meer dan Drikus.
Wat ik al eerder opmerkte, Drikus moet de pass geven, daarna de voorzet en dan scoren?
Als we betere vleugels zouden hebben die in staat zijn een spits te bedienen, zou hij moeiteloos scoren.
Wat is er op Joosten gescholden en afgebrand, maar Vd Water blijkt van het zelfde kaliber te zijn en heeft blijkbaar bij velen een veel hogere houdbaarheid factor te hebben. Op de manier waarop de vleugelspeler nu spelen, kunnen we wel zonder spits.
Citaat van: okkele op oktober 16, 2022, 19:55:10
ieder zn mening, ik zie bij uldrikis een speler a la mark de vries.
Qua lengte idd, maar verder?
Boere is als aanspeelpunt beter, is balvaster en cre?ert kansen door andere spelers goed aan te spelen.
Beide spitsen scoorden dit seizoen nog niet.
Je moet Boere nu een aantal wedstrijden de kans geven. Hoeveel heeft Uldrikis gespeeld nu? 8 wedstrijden wellicht. Geef Boere er ook nog eens zes.
Van Sam Hendriks is ook te vroeg afscheid genomen blijkt nu wel.
Citaat van: De Gast op oktober 17, 2022, 08:52:04
Je moet Boere nu een aantal wedstrijden de kans geven. Hoeveel heeft Uldrikis gespeeld nu? 8 wedstrijden wellicht. Geef Boere er ook nog eens zes.
Van Sam Hendriks is ook te vroeg afscheid genomen blijkt nu wel.
Boere is geblesseerd hoe wil je die een kans geven..
Bij Boere zijn ze de komende wedstrijden al blij als hij bij de selectie kan met aangepaste trainingen.
Dus tot de winter speelt Uldrikis.
beide nog niet scoort dus ik zou voor smit gaan als spits die
kan het nooit minder doen qua scoren.
vd water gewoon op links dat heb je zaterdag wel gezien.
Citaat van: denistel op oktober 17, 2022, 13:57:39
beide nog niet scoort dus ik zou voor smit gaan als spits die
kan het nooit minder doen qua scoren.
vd water gewoon op links dat heb je zaterdag wel gezien.
waar hest et over met dien Smit. We kunnen ook niet gaan voetballen. Toen hij er in kwam was het helemaal klaar.
Citaat van: PePe op oktober 16, 2022, 21:34:35
Boere is als aanspeelpunt beter, is balvaster en cre?ert kansen door andere spelers goed aan te spelen.
Beide spitsen scoorden dit seizoen nog niet.
Nou dan moet je wat gedetailleerder gaan kijken hoeveel ballen van zijn voeten afspringen en hoeveel kaatsen onzuiver zijn bij Boere. Ik ben het er mee eens dat Uldrikus lang zijn niveau niet haalt de laatste wedstrijd, maar als dat wel weer zo is, is hij de nr. 1 in de spits wat mij betreft.
Citaat van: sunderland op oktober 17, 2022, 14:39:20
waar hest et over met dien Smit. We kunnen ook niet gaan voetballen. Toen hij er in kwam was het helemaal klaar.
was het vanaf min 1 al toch. ik bedoel die andere 2 hevve nog niet scoort
wat ken hij minder doen dan is mien vraag. en hij had vrijdag nog met o21
speelt en moest er nu weer in sorry maar wel een risico als je 2e spits geblesseerd was
Citaat van: sunderland op oktober 17, 2022, 14:39:20
waar hest et over met dien Smit. We kunnen ook niet gaan voetballen. Toen hij er in kwam was het helemaal klaar.
Ik zag toch wel wat meer pit in die paar minuten dat hij speelde dan bij Uldrikis. Maar goed, hij zal het ook niet gaan doen. Als Uldrikis de boel frustreert zul je ?m naar de bank moeten halen en wat anders verzinnen.
Citaat van: Vlampiep op oktober 16, 2022, 19:58:59
Wat ik al eerder opmerkte, Drikus moet de pass geven, daarna de voorzet en dan scoren?
Als we betere vleugels zouden hebben die in staat zijn een spits te bedienen, zou hij moeiteloos scoren.
Wat is er op Joosten gescholden en afgebrand, maar Vd Water blijkt van het zelfde kaliber te zijn en heeft blijkbaar bij velen een veel hogere houdbaarheid factor te hebben. Op de manier waarop de vleugelspeler nu spelen, kunnen we wel zonder spits.
Het gebrek aan dreiging vanaf de vleugels is inderdaad het grootste probleem, komt ook omdat tegenstanders er anders op zijn gaan reageren
Citaat van: veteraan op oktober 18, 2022, 14:39:38
Het gebrek aan dreiging vanaf de vleugels is inderdaad het grootste probleem, komt ook omdat tegenstanders er anders op zijn gaan reageren
Heeft de dreiging vanaf de vleugels ook niet te maken met de chemie tussen de back en de vleugelspeler? Kallon en Bangura was geweldig. Bangura heeft dat niet met Balk en (nog) niet met Mambimbi. Doke en Water hebben niets met elkaar. Daarom zou sai ook zo veel beter zijn en Bangura met een vaste speler.
Ik heb dit seizoen nog (bijna) geen een keer gezien dat 1 van onze vleugels een man uitspeelde en dreigend richting 16 kwam, al dan niet met een voorzet. Ze worden ook zelden in de diepte in stelling gebracht en komen de bal vaak net over de middellijn halen. Daarom komen we nauwelijks voorin aan spelen toe. Toegegeven, Uldrikis moet meer doen met de ballen die hij krijgt maar om nou te zeggen dat hij veel lekkere bruikbare ballen heeft gekregen tot nu toe, dat ook zeker niet
onze vleugels moeten juist naar binnen komen en de backs er over heen
maar dat weten onze tegenstanders zo langzamer hand ook wel,
ik vind het minder dat de middenvelders bijna nooit in of bij de 16
komen nu is het makkelijk verdedigen voor de tegenstander,
of het opdracht is of niet zoals zaterdag tegen vitesse hadden die
lui het initiatief vanaf het begin dat mag nooit toch we moeten gewoon
veel scherper zijn en die lui aanpakken maar we stonden steeds op
een paar meter te dekken 2e ballen waren we er niet enz enz.
spelers lopen alleen maar achter uit als de tegenstander aanvalt zoals
bij de 0-2 waarom niet meteen aanpakken als ie de bal heeft
Ons probleem is dat we voorspelbaar zijn. Als je dan ook een mindere dag hebt sla je gewoon een flater. Misschien moeten we accepteren dat we degradatie kandidaat zijn en vechten voor elk punt.
de Cambuur patronen bij de opbouw zijn bij iedere club bekend. Hoog druk zetten en Cambuur weet niet meer wat te doen. Dat is ernstig en misschien is een nieuwe trainer wel de oplossing> Henk hoofd scouting en een nieuwe tactisch sterke trainer!
Blijkbaar niet bekend bij Utrecht, Fortuna, PSV en AZ blijkbaar niet want die hadden het kan lastig tegen ons. En ook van Excelsior, RKC en Groningen kun je niet zeggen dat die wonnen door hoog druk zetten... dat lag toch vooral aan blunders aan onze kant en niks taktisch.
Citaat van: Bankzitter op oktober 18, 2022, 20:35:08
Blijkbaar niet bekend bij Utrecht, Fortuna, PSV en AZ blijkbaar niet want die hadden het kan lastig tegen ons. En ook van Excelsior, RKC en Groningen kun je niet zeggen dat die wonnen door hoog druk zetten... dat lag toch vooral aan blunders aan onze kant en niks taktisch.
utrecht had 3-0 kunnen zijn binnen 15 min fortuna 1e helft oek geluk.psv slappe houding
waardoor je juist zelf wel kon voetballen rkc groningen eagles lijf aan lijf voetbal en fysiek
veel sterker dan komen we er niet aan te pas helaas.
Mee eens hoor. Er gaat veel meer fout dan alleen maar taktiek.
Maar het volle vertrouwen dat Henk dat nog kan omdraaien. Niet de komende 4 weken mischien, dat is overleven.
Maar wel na de winter, met mischien nog een kadootje van Bert om het niveau wat op te krikken.
Citaat van: sunderland op oktober 17, 2022, 14:39:20
waar hest et over met dien Smit. We kunnen ook niet gaan voetballen. Toen hij er in kwam was het helemaal klaar.
paar minuten in het veld vandaag en koekoek.
Citaat van: denistel op oktober 19, 2022, 22:28:34
paar minuten in het veld vandaag en koekoek.
de amateurs waren op en hij liep zo vrij als een vogel. In de eredivisie is dat andere koek. Neemt niet weg dat hij een goede loopactie had naar de 1 e paal en prima afwerkte. Hij scoort makkelijk.
Nog geen samenvatting gezien.
Eerste helft op de radio geluisterd in de auto.
Maar hij was niet best zo te horen.
Wist ook bijna geen kopduel te winnen.
Vormcrisis.
Hij was ook echt gefrustreerd gisteren. Trapte tegen paal na gemiste kans / slechte voorzet. Je gunt hem zo een doelpunt. Moet even vallen en dan komt onze lange vriend er weer aan |:)
Citaat van: Bussum op oktober 20, 2022, 11:04:34
Hij was ook echt gefrustreerd gisteren. Trapte tegen paal na gemiste kans / slechte voorzet. Je gunt hem zo een doelpunt. Moet even vallen en dan komt onze lange vriend er weer aan |:)
was dat ook na een uittrap van ruiter die niet aankwam. Volgens mij is hij zichzelf niet op dit moment, past niet bij zijn karakter zo schat ik in.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op oktober 20, 2022, 11:14:30
was dat ook na een uittrap van ruiter die niet aankwam. Volgens mij is hij zichzelf niet op dit moment, past niet bij zijn karakter zo schat ik in.
Zou het met de oorlog te maken kunnen hebben?
Citaat van: J.v.G. op oktober 20, 2022, 12:10:41
Zou het met de oorlog te maken kunnen hebben?
Het kan ook gewoon een. Orm crisis zijn, maar hoe dan ook, we moeten blij zijn met deze reus.
Citaat van: J.v.G. op oktober 20, 2022, 12:10:41
Zou het met de oorlog te maken kunnen hebben?
Beste man komt niet uit Oekra?ne. Je kan ook van alles en nog wat erbij halen.
Citaat van: Vlampiep op oktober 20, 2022, 12:33:10
Het kan ook gewoon een. Orm crisis zijn, maar hoe dan ook, we moeten blij zijn met deze reus.
?Voetbal is oorlog?
Citaat van: maikcambuur op oktober 20, 2022, 13:09:29
Beste man komt niet uit Oekra?ne. Je kan ook van alles en nog wat erbij halen.
misschien relatie problemen heeft iemand anders nog wat?. :y
Citaat van: sunderland op oktober 20, 2022, 05:16:48
de amateurs waren op en hij liep zo vrij als een vogel. In de eredivisie is dat andere koek. Neemt niet weg dat hij een goede loopactie had naar de 1 e paal en prima afwerkte. Hij scoort makkelijk.
juist en dat ontbreekt er op dit moment bij de let aan
Citaat van: maikcambuur op oktober 20, 2022, 13:09:29
Beste man komt niet uit Oekra?ne. Je kan ook van alles en nog wat erbij halen.
Dan ben jij niet op de hoogte van de situatie, ook Letland loopt gevaar..
Citaat van: J.v.G. op oktober 20, 2022, 13:51:59
Dan ben jij niet op de hoogte van de situatie, ook Letland loopt gevaar..
Iedereen loopt gevaar, je kan ook overdrijven..
Citaat van: maikcambuur op oktober 20, 2022, 14:00:03
Iedereen loopt gevaar, je kan ook overdrijven..
Letland grenst aan Rusland en Wit-Rusland waarom denk je dat hij laatst in Letland was, niet om een blessure behandeling, maar om bij zijn familie te zijn. Waarom denk je dat o.a. de Finnen(ook een buurland van de Russen) zich in rap tempo bij de navo hebben aangesloten, niet uit weelde ;)
Citaat van: J.v.G. op oktober 20, 2022, 14:06:21
Letland grenst aan Rusland en Wit-Rusland waarom denk je dat hij laatst in Letland was, niet om een blessure behandeling. Waarom denk je dat o.a. de Finnen(ook een buurland van de Russen) zich in rap tempo bij de navo hebben aangesloten, niet uit weelde ;)
Ik ken de situatie goed begrijp me niet verkeerd. Maar het is zinloos om te gissen naar oorzaken waarom Uldrikis op het moment wat minder speelt. Daarnaast wordt tegenwoordig ontzettend veel op het conflict gegooid en daar word ik wel een beetje simpel van.
Citaat van: maikcambuur op oktober 20, 2022, 14:08:21
Ik ken de situatie goed begrijp me niet verkeerd. Maar het is zinloos om te gissen naar oorzaken waarom Uldrikis op het moment wat minder speelt. Daarnaast wordt tegenwoordig ontzettend veel op het conflict gegooid en daar word ik wel een beetje simpel van.
Henk heeft rond die interland periode ook gezegd dat die oorlog hem dag en nacht bezighoud. Want als de pleuris uitbreekt daar dan zou hij ook het leger in moeten om zijn land te verdedigen.
Wat de reden ook is... hij is uit vorm. En op zich is dat ook niks bijzonders, dat gebeurt soms.
En dan is het de keuze van de trainer om te laten staan en vertrouwen te geven of een andere speler de kans te geven.
Ons grootste probleem is dat eigenlijk niet een speler eens even een paar wedstrijden achter elkaar goed speelt.
Verlos ?m nou eerst maar eens van die band om mee te beginnen.
De dag dat ie weer gaat scoren komt steeds dichterbij. Het lijkt me niet makkelijk om in zijn schoenen te staan, en dan steekt het des te meer dat je vervanger Smit binnen 3 minuten een doelpunt weet te maken. Hopelijk haalt hij snel weer zijn oude niveau.
Kwam hem laatst tegen in de kroeg (brouwerij), hij had een sippe uitstraling.
Citaat van: Inferno-058 op oktober 20, 2022, 20:42:13
Kwam hem laatst tegen in de kroeg (brouwerij), hij had een sippe uitstraling.
vind ik ook, het ondeugende en vrije is er af, alsof hij een loden last draagt. Hij gaat Henk ook heel erg missen (of misschien mist hij de oude Henk al een tijdje)
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op oktober 20, 2022, 20:46:35
vind ik ook, het ondeugende en vrije is er af, alsof hij een loden last draagt. Hij gaat Henk ook heel erg missen (of misschien mist hij de oude Henk al een tijdje)
Weet ik wel zeker, de jongens die hem al enige jaren mee maken is het zelfde op van toepassing.
Driekus wat hest met dien haar deen :_schater
Sorry maar dit kan echt niet meer.
Wat een DRAAK van een speler.
Laat hem maar ff banken?
Zijn af gescheerde haren heeft ook niet geholpen.
Uldrikis krijgt ook gewoon "klote ballen" , heeft ook 3 man op zich heen. Duidelijk niet in vorm, maar krijgt weinig tot geen bruikbare ballen vanaf de vleugels. Beide vleugels erg matig en geen diepgang. Vooral zorgwekkend dat wij nauwelijks kansen cre?ren.
Vond die aanname in de zestien van Twente in de eerste helft typerend voor zijn seizoen tot nu toe. Helemaal niks, toch maar even op het bankje voorlopig.
In een niet lopend team kun je een spits moeilijk beoordelen
Achterin en op de midden staat het toch wel redelijk.
Uldrikis is niet een speler die zelf iets cre?ert. Als je dan niet fatsoenlijk bediend wordt door de buitenspelers zou je nuttig kunnen zijn als aanspeelpunt. Maar als vervolgens 8 van de 10 ballen van je voeten springen heb je wel een probleem. Het krediet is een keer op natuurlijk.
Uldrikis, HOE LANG NOG??
Een kale hasses helpt ook al niet. De man is hopeloos uit vorm
Citaat van: wiekie1969 op oktober 23, 2022, 18:43:42
Een kale hasses helpt ook al niet. De man is hopeloos uit vorm
Niet uit vorm. Dit is zijn niveau. Voetballen in hij niet. Koppen wel. Maar de ballen krijgt hij niet dus heb je er niks aan
Citaat van: Trainert! op oktober 23, 2022, 18:47:08
Niet uit vorm. Dit is zijn niveau. Voetballen in hij niet. Koppen wel. Maar de ballen krijgt hij niet dus heb je er niks aan
dus doeiiiii
Citaat van: diekhuzen op oktober 23, 2022, 17:22:40
Uldrikis krijgt ook gewoon "klote ballen" , heeft ook 3 man op zich heen. Duidelijk niet in vorm, maar krijgt weinig tot geen bruikbare ballen vanaf de vleugels. Beide vleugels erg matig en geen diepgang. Vooral zorgwekkend dat wij nauwelijks kansen cre?ren.
Dat klopt wel, maar ik hoop toch dat onze spits loopacties kan maken, waardoor hij ook ballen kan krijgen. Hij breng op het moment echt te weinig
Ik zou toch echt overwegen zonder spits te gaan spelen. Je speelt continu met ??n man minder.
We zijn weer een genaaid door Kamphuis, maar onze vleugels ontbreekt echt de nodige kwaliteit om een spits in stelling te brengen of zelf de trekker over te halen.
Toch blijf ik er bij dat Vd Water niet kan brengen waarvoor hij is gehaald, want Sambissa is absoluut niet minder. Maar dat kunnen we de scouting verwijten en niet de betreffende speler.
Hopeloos uit vorm. Zelfs de simpelste ballen vliegen van zijn voet.
Was bij invaller Milan Smit in die paar minuten al veel beter
Niet om aan te zien lever je kontrakt in en ga weg.
Nou nou. Dat verdiend hij ook niet
Is hopeloos uit vorm. Maar een beetje krediet na vorig jaar heeft hij wel
Het is een schande deze speler op te stellen. Terwijl je eigen jeugdproduct Smit moet toekijken vanaf de kant en ook nog eens verneukt word op de buitenpositie als hij in valt
Ik weet niet wat er in de zomer met hem gebeurd is maar ik heb zelden zo?n grote terugval gezien van een speler.
hij is naar de kapper weest
Citaat van: Bob Paisley op november 05, 2022, 01:56:05
Nou nou. Dat verdiend hij ook niet
Is hopeloos uit vorm. Maar een beetje krediet na vorig jaar heeft hij wel
Niet overdrijven heeft vorige seizoen ook maar 5 goals gemaakt. 5 goals in 1.5 jaar is echt veel te weinig.
Tijdje banken gaat hem vast goed doen. Smit en boere maat even laten stuivertje wisselen. En maar hopen en bidden dat er in de winter een fatsoenlijke spits wordt aangetrokken
Gister was ook de kans om hem van de aanvoerdersband te verlossen.
Gemiste kans
Citaat van: Geelblauwstiens op november 05, 2022, 14:51:09
Gister was ook de kans om hem van de aanvoerdersband te verlossen.
Gemiste kans
Mooie kans voor de nieuwe trainer.
Hadden we niet ooit eens een speler met de bijnaam '' Sjok sjok'' ?
We hebben een nieuwe gegadigde
Het is niet erg slim om spelers zo persoonlijk af te branden !
Dit elftal loopt al niet meer soepel sinds vorig jaar winterstop, afgezien van enkele flitsende momenten haalt niemand zijn niveau. En dat geldt nu ook voor ons hier.
Nieuwe trainer, kijken of de selectie een tikje in de goede richting kan met een paar nieuwelingen en door !
Niet janken, helpt niks
Citaat van: michello op november 05, 2022, 07:43:32
Ik weet niet wat er in de zomer met hem gebeurd is maar ik heb zelden zo?n grote terugval gezien van een speler.
na de toch al zware maanden bij scc nog 2 weken en 3 wedstrijden op
pad geweest met letland en vrij snel daarna weer aan de bak bij scc
misschien een beetje opgebrand.
nog maals smit vanmiddag weer 4 goals ander niveau maar ze moeten
er wel in
Naar de uitgang?
Dat zou kapitaalvernieting zijn met nog een optie in het contract tot 2024. Slechte vorm maakt geen slechte speler, hij heeft absoluut wel potentie.
Vertel....
Citaat van: Bankzitter op januari 02, 2023, 22:05:38
Dat zou kapitaalvernieting zijn met nog een optie in het contract tot 2024. Slechte vorm maakt geen slechte speler, hij heeft absoluut wel potentie.
Ik denk eerlijk gezegd dat hij zelf weg wil.
Hoorde op de app dat een club uit Finland hem wil ?..verder weet ik het ook niet.
Citaat van: Bankzitter op januari 02, 2023, 22:05:38
Dat zou kapitaalvernieting zijn met nog een optie in het contract tot 2024. Slechte vorm maakt geen slechte speler, hij heeft absoluut wel potentie.
Ja eens. Ik zag een bericht op Twitter, en kennelijk was hij niet op de training. Puur speculatie, geen betrouwbare bron oid maar goed.
Citaat van: michello op januari 02, 2023, 22:21:02
Ik denk eerlijk gezegd dat hij zelf weg wil.
Dat kan maar moet er nog steeds een stevige transfersom op tafel komen.
Strikje.
De hele club gaat zo meteen met een ?strikje? richting KKD
Nee man. Komt goed, we houden 3 clubs onder ons. |:)
Citaat van: Jandehulk op januari 02, 2023, 22:25:03
Hoorde op de app dat een club uit Finland hem wil ?..verder weet ik het ook niet.
Zegt genoeg toch dat een Finse club hem wel wil. :_schater
Citaat van: Trainert! op januari 02, 2023, 22:46:10
Strikje.
Tja... als een speler in vorm is dan roepen we allemaal verlengen (met een forse salarisverhoging).
En is een speler uit vorm, dan mag die haast voor niks weg.
Zo werkt het niet.
Soms moet je als speler of club ook onderkennen dat beter is het elders te gaan proberen. Hadden ze met Jacobs ook moeten inzien.
Citaat van: De Gast op januari 03, 2023, 11:05:53
Soms moet je als speler of club ook onderkennen dat beter is het elders te gaan proberen. Hadden ze met Jacobs ook moeten inzien.
Wie je ook in de spits wil zetten, als de aanvoer niet juist aankomt of uit blijft wordt er weinig tot niet gescoord.
Udrikus is voor Cambuur een prima spits, maar zijn teamgenoten zijn niet instaat een bal op maat af te geven.
In het verleden zijn er al zoveel spelers in dergelijke situatie vertrokken, die bij een andere club wel juist werden aangespeeld en de sterren van de hemel speelden.
Wederom niet op de training vandaag?
Citaat van: michello op januari 03, 2023, 12:15:36
Wederom niet op de training vandaag?
klopt ben er of ff geweest.
Ik denk zelf dat hij weggaat.
Maar we zullen het zien wat er deze week gaat gebeuren.
Aan de ene kant jammer, aan de andere kant als we er een mooi bedrag voor krijgen en kunnen investeren in een goede buiten en middenvelder zodat aanvoer naar Boere of Smid goed is dan kan ik er mee leven
Ik denk dat het falend beleid is.. Is in de basis een hele goede spits.. Krijgt geen enkele bal van onze pareltjes op de buiten.. Een spits van de nummer 17 is altijd de schlemiel doordat een elftal niet draait..
Mocht ie vertrekken dan vind ik dat persoonlijk een miskleun van de club..
Citaat van: Vlampiep op januari 03, 2023, 12:01:50
Wie je ook in de spits wil zetten, als de aanvoer niet juist aankomt of uit blijft wordt er weinig tot niet gescoord.
Udrikus is voor Cambuur een prima spits, maar zijn teamgenoten zijn niet instaat een bal op maat af te geven.
In het verleden zijn er al zoveel spelers in dergelijke situatie vertrokken, die bij een andere club wel juist werden aangespeeld en de sterren van de hemel speelden.
Maar dit gebeurd andersom ook, dat ze bij Cambuur goed spelen en ergens anders niet.
Toen hij net binnen kwam was hij gewoon beter en daarna is het steeds minder geworden, dat kan aan meerdere factoren liggen en hoeft ook niet aan Cambuur of de TS te liggen. Daar kunnen hele andere factoren bijkomen.
Kijk naar NAC en Muhren, bij ons twee jaar lang topscorer, het viel voor Muhren gewoon allemaal op zijn plek en nu heeft hij het weer lastig bij Volendam.
Citaat van: Noordcambuur op januari 03, 2023, 12:24:38
klopt ben er of ff geweest.
Ik denk zelf dat hij weggaat.
Maar we zullen het zien wat er deze week gaat gebeuren.
Een voetballer met zijn statuur behoort te spelen en niet op de bank, dus lijkt vetrekken in deze voor hem de juiste weg.
Daarbij zie ik Paulissen ook nog wel vetrekken, die komt nu ook op het 2e plan en is bovenstaande ook voor hem van toepassing.
Ik weet niet wat er de komende dagen nog gaat gebeuren, of het zou moeten zijn dat ze Henk Veerman aantrekken voor de spitspositie, maar anders
gaat de spitspositie deze 2e helft nog wel een dingetje worden wat ons raar kan opbreken, want Boere zie ik niet als onze verlossende spits.
Mocht Uldrikus weggaan dan komt er echt wel een nieuwe spits.
Citaat van: Montana op januari 03, 2023, 13:43:13
Mocht Uldrikus weggaan dan komt er echt wel een nieuwe spits.
Locadia |:)
Kapitaalvernietiging!
Citaat van: Vlampiep op januari 03, 2023, 13:18:19
Een voetballer met zijn statuur behoort te spelen en niet op de bank, dus lijkt vetrekken in deze voor hem de juiste weg.
Daarbij zie ik Paulissen ook nog wel vetrekken, die komt nu ook op het 2e plan en is bovenstaande ook voor hem van toepassing.
Ik weet niet wat er de komende dagen nog gaat gebeuren, of het zou moeten zijn dat ze Henk Veerman aantrekken voor de spitspositie, maar anders
gaat de spitspositie deze 2e helft nog wel een dingetje worden wat ons raar kan opbreken, want Boere zie ik niet als onze verlossende spits.
Paulissen lijkt er weer naast te staan inderdaad. Maar zodra hij er naast staat komt hij er ook altijd weer in rond minuut 60 tot hij weer een basisplaats heeft. Bijzonder!
Als je geen bal krijgt kun je niet scoren. Maakt echt geen fluit uit wie je nu in de punt zet.
Citaat van: papier op januari 03, 2023, 14:21:58
Als je geen bal krijgt kun je niet scoren. Maakt echt geen fluit uit wie je nu in de punt zet.
klopt helemaal er moet wat op de buitens gebeuren een spits heeft aanvoer nodig.
En gaat Roberts weg dan komt er zeker een nieuwe spits erbij.
Nog maar ff afwachten wat er gaat gebeuren?.
Is hij niet geblesseerd? Zo niet, welke Finse club hebben we het dan over?
#Cambuur wordt geteisterd door een klein griepgolfje, dat in ieder geval Ruiter, Van Wermeskerken en Uldrikis treft.
Van een transfer van laatstgenoemde is dus geen sprake, zoals her en der wordt gesuggereerd.
Citaat van: papier op januari 03, 2023, 14:21:58
Als je geen bal krijgt kun je niet scoren. Maakt echt geen fluit uit wie je nu in de punt zet.
Met het vertrek van Kallon is de aanvalskracht en voetbal gogme verdwenen. Alles is inderdertijd ingezet op het halen van Vd Water, maar een rappe linkervleugel had met bangura ons heel wat meer punten bezorgd.
Maar ik weet ok wel dat achteraf lullen altijd gemakkelijker is dat vooruitzien.
Maar ook buitenspelers moeten gelanceerd worden en om de spits heen moeten ook diepe ballen terecht komen.Om dit te laten lopen moet je veel veranderen, andere spelers belangrijk maken.
Maar goed : 27 punten in 20 wedstrijden en dus in ieder geval Excelsior, Volendam en Emmen passeren. Anders weer 7 magere jaren.
Citaat van: papier op januari 03, 2023, 14:21:58
Als je geen bal krijgt kun je niet scoren. Maakt echt geen fluit uit wie je nu in de punt zet.
Een goeie spits hengelt ook wat punten binnen zonder dat ie tegen een bal hoeft aan te lopen.
Citaat van: De Gast op januari 03, 2023, 14:52:14
Een goeie spits hengelt ook wat punten binnen zonder dat ie tegen een bal hoeft aan te lopen.
Zonder bruikbare ballen is het lastig scoren.
Citaat van: Vlampiep op januari 03, 2023, 14:41:48
Met het vertrek van Kallon is de aanvalskracht en voetbal gogme verdwenen. Alles is inderdertijd ingezet op het halen van Vd Water, maar een rappe linkervleugel had met bangura ons heel wat meer punten bezorgd.
Maar ik weet ok wel dat achteraf lullen altijd gemakkelijker is dat vooruitzien.
gochme en kallon??
Citaat van: denistel op januari 03, 2023, 17:55:41
gochme en kallon??
Ja, het tandem tussen Bangura en Kallon, die meestal via een slimme bal door het middenveld werd opgezet waarmee de verdediging schaakmat werd gezet.
Citaat van: denistel op januari 03, 2023, 17:55:41
gochme en kallon??
Kallon was een heel belangrijke speler in de aanval en zorgde voor veel gevaar en vaak hadden de tegenstanders handen en voeten nodig om hem af te stoppen.
Citaat van: Noordcambuur op januari 03, 2023, 19:57:48
Kallon was een heel belangrijke speler in de aanval en zorgde voor veel gevaar en vaak hadden de tegenstanders handen en voeten nodig om hem af te stoppen.
klopt.....blijkt nu wel dat hij vreselijk word gemist..
Was niet ziek maar wil een transfer forceren..
Forceren? Als iemand iets voor hem wil betalen dan zeg ik doen en investeren in 2/3 aanvallende spelers
Citaat van: J.v.G. op januari 09, 2023, 19:11:35
Was niet ziek maar wil een transfer forceren..
snel opdonderen dan bliene peerd heb t nooit in hem gezien terwijl de rest hier altijd lyrisch waren over hem.....zal m wel aan mij liggen
Citaat van: EdsjeSCC op januari 09, 2023, 19:25:15
Forceren? Als iemand iets voor hem wil betalen dan zeg ik doen en investeren in 2/3 aanvallende spelers
Als je niet ziek bent en je toch ziek meldt dan noem ik dat forceren, hij schijnt afgelopen week een paar dagen in Finland te hebben vertoeft.
Citaat van: J.v.G. op januari 09, 2023, 19:57:37
Als je niet ziek bent en je toch ziek meldt dan noem ik dat forceren, hij schijnt afgelopen week een paar dagen in Finland te hebben vertoeft.
Ik snap jou hoor en dat je het zo noemt.
Kan het alleen niet begrijpen dat dit gebeurt want als iemand een beetje bod op hem uitbrengt zou ik hem lekker verkopen
Citaat van: nee,wel? op januari 09, 2023, 19:57:08
snel opdonderen dan bliene peerd heb t nooit in hem gezien terwijl de rest hier altijd lyrisch waren over hem.....zal m wel aan mij liggen
Ik heb hem echt wel goeie dingen zien doen en zeker als aanspeelpunt
Citaat van: EdsjeSCC op januari 09, 2023, 20:01:28
Ik snap jou hoor en dat je het zo noemt.
Kan het alleen niet begrijpen dat dit gebeurt want als iemand een beetje bod op hem uitbrengt zou ik hem lekker verkopen
Hij verwacht waarschijnlijk dat hij gratis weg mag.
Dan is ie niet goed wijs met nog een halfjaar contract + optie voor nog een jaar
Je ontvangt er toch geen drol meer voor. Je mag blij zijn dat je van z?n salaris af bent.
Onze aanvoerder :_schater :_schater :| :| ;( ;(
Citaat van: J.v.G. op januari 09, 2023, 19:11:35
Was niet ziek maar wil een transfer forceren..
en daar heb jij bewijs van?
Citaat van: okkele op januari 09, 2023, 20:36:03
en daar heb jij bewijs van?
Luister maar eens naar Geert van Tuinen :thumbsup
waar kan dat?
Citaat van: okkele op januari 09, 2023, 20:47:01
waar kan dat?
https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/1187331/bij-cambuur-is-het-een-kwestie-van-investeren-of-degraderen
Wat een stel gloriehunters en hypocrieten op het forum.
All je scoort ben je de held en als de vorm en aanvoer uitblijft wordt je verguisd.
Ga lekker verder op je heil zoeken.
Dat doet Uldrikis juist Vlampiep ;)
Citaat van: Vlampiep op januari 09, 2023, 20:53:44
Wat een stel gloriehunters en hypocrieten op het forum.
All je scoort ben je de held en als de vorm en aanvoer uitblijft wordt je verguisd.
Ga lekker verder op je heil zoeken.
is bij mij nooit een held geweest als je iets wil forceren ben je bij mij persona non grata
Mooi laten gaan, zeker als hij nu iets probeert te forceren is hij onze clubkleuren niet waard. Hoe durf je iets te forceren na zo'n seizoenshelft :X Misschien eens in de spiegel kijken...
Lekker trollen JvG.
Citaat van: papier op januari 10, 2023, 09:54:23
Lekker trollen JvG.
Wat nou dan? Je hebt van Tuinen toch gehoord
Citaat van: J.v.G. op januari 10, 2023, 10:12:58
Wat nou dan? Je hebt van Tuinen toch gehoord
"Er gaan verhalen" is hetgeen hij heeft gezegd. Dat jij daar direct dingen uit concludeert is vrij kortzichtig. Zijn al zat lui die hun ergernis daarover hebben uitgesproken aan jou dus het zou je sieren daar rekening mee te houden.
Citaat van: papier op januari 10, 2023, 10:46:55
"Er gaan verhalen" is hetgeen hij heeft gezegd. Dat jij daar direct dingen uit concludeert is vrij kortzichtig. Zijn al zat lui die hun ergernis daarover hebben uitgesproken aan jou dus het zou je sieren daar rekening mee te houden.
Maak het 'er gaan verhalen' even af dan.. Volgens Geert van Tuinen(journalist) was Uldrikis niet ziek en een paar dagen in Finland was terwijl hij bij Cambuur ziek gemeld stond. En hierom niet bij de wedstrijdselectie zat. Weet niet wat hier kortzichtig aan is als ik dit meld. En die ergernis is niet mijn probleem.. en de enige die terughoudend in zijn uitspraken kon zijn is GvT.
Citaat van: J.v.G. op januari 10, 2023, 10:59:53
Maak het 'er gaan verhalen' even af dan.. Volgens Geert van Tuinen(journalist) was Uldrikis niet ziek en een paar dagen in Finland was terwijl hij bij Cambuur ziek gemeld stond. En hierom niet bij de wedstrijdselectie zat. Weet niet wat hier kortzichtig aan is als ik dit meld. En die ergernis is niet mijn probleem..
Nee dat zei Arjen de Boer, niet Geert van Tuinen. Daarnaast post jij het volgende: "Was niet ziek maar wil een transfer forceren". Jij poneert het als feit, niet als mogelijkheid. Maar goed, jij bent natuurlijk J.v.G. (geen journalist) en dan kan dat.
Citaat van: papier op januari 10, 2023, 11:04:57
Nee dat zei Arjen de Boer, niet Geert van Tuinen. Daarnaast post jij het volgende: "Was niet ziek maar wil een transfer forceren". Jij poneert het als feit, niet als mogelijkheid. Maar goed, jij bent natuurlijk J.v.G. (geen journalist) en dan kan dat.
Deed ie ook al bij Kallon.
Citaat van: papier op januari 10, 2023, 11:04:57
Nee dat zei Arjen de Boer, niet Geert van Tuinen. Daarnaast post jij het volgende: "Was niet ziek maar wil een transfer forceren". Jij poneert het als feit, niet als mogelijkheid. Maar goed, jij bent natuurlijk J.v.G. (geen journalist) en dan kan dat.
Hoe noem jij het dan? Ziek melden en dan naar Finland gaan?
En denk jij dat de Boer niets weet, er word voor de uitzending al besproken waar ze overpraten en wie wat gaat zeggen..
Citaat van: Treb op januari 10, 2023, 11:05:57
Deed ie ook al bij Kallon.
Toe juh simpele, dat maakst er zelf van.. als je maar 1 ding leest.
Citaat van: Treb op januari 10, 2023, 11:05:57
Deed ie ook al bij Kallon.
Daarom attendeer ik hem daar op inderdaad. Het speculatieve van met name Arjen de Boer begrijp ik wel en zie ik ook wel, maar vooralsnog zijn het geen aantoonbare feiten. Dus blijf dan maar benoemen dat het zou kunnen/geloofwaardig is of wat dan ook. Maar niet een voldrongen feit.
Citaat van: J.v.G. op januari 10, 2023, 11:08:34
Hoe noem jij het dan? Ziek melden en dan naar Finland gaan?
En denk jij dat de Boer niets weet, er word voor de uitzending al besproken waar ze overpraten en wie wat gaat zeggen..
Ik begrijp best dat het waar kan zijn hoor. Maar zonder bewezen feiten is het speculatie. Plausibel? Dikke kans ja. Een voldongen feit? Nee.
Je hoeft niet perse fysiek ziek te zijn om niet in staat te zijn te spelen.
Zolang je niet van de hoed en rand weet en wel druk aan het affakkelen bent, begint bij mij de ergenis behoorlijk toe te nemen.
En omdat ik mij in het verleden heb voorgenomen mij ver van ergenis te houden, wens ik iedereen een vrolijke voortzetting, maar ik ga voorlopig terug naar af. |:) |:)
Citaat van: papier op januari 10, 2023, 11:17:20
Ik begrijp best dat het waar kan zijn hoor. Maar zonder bewezen feiten is het speculatie. Plausibel? Dikke kans ja. Een voldongen feit? Nee.
Maar waarom beginnen de heren van OF er over en zat Uldrikis niet bij de wedstrijdselectie als hij niet ziek was en wat deed hij een paar dagen in Finland? Maar goed er zal komende dagen wel meer naar buiten komen, peace out :thumbsup
Hele rare tendens op het forum. Maar misschien logischer te verklaren omdat het wat slechter gaat. Elk gerucht, roddel, uitspraak of Twitter bericht lijkt wel waarheid. Er hoeft maar 1 iemand te roepen dat 2 trainingen zijn overgeslagen en er is een transfer naar Finland aanstaande :X
Ik hoop dat Uldrikis gewoon blijft en zich gaat herpakken. Linksbuiten erbij, betere aanlevering en doelpunten maken. Was een tijd geleden nog onze grote held. Daar ga je niet zo mee om.
SCC |:)
Citaat van: Bussum op januari 10, 2023, 11:23:41
Hele rare tendens op het forum. Maar misschien logischer te verklaren omdat het wat slechter gaat. Elk gerucht, roddel, uitspraak of Twitter bericht lijkt wel waarheid. Er hoeft maar 1 iemand te roepen dat 2 trainingen zijn overgeslagen en er is een transfer naar Finland aanstaande :X
Ik hoop dat Uldrikis gewoon blijft en zich gaat herpakken. Linksbuiten erbij, betere aanlevering en doelpunten maken. Was een tijd geleden nog onze grote held. Daar ga je niet zo mee om.
SCC |:)
Als pietje puk het op twitter had gemeld dan had ik niks gemeld maar dit zijn journalisten van OF die er niet vaak naast zitten en veel off the record horen. Maar wat ik al eerder zei we merken de komende tijd wel en ik heb ook liever dat hij blijft dat is het niet.
Citaat van: Bussum op januari 10, 2023, 11:23:41
Hele rare tendens op het forum. Maar misschien logischer te verklaren omdat het wat slechter gaat. Elk gerucht, roddel, uitspraak of Twitter bericht lijkt wel waarheid.
En daar wordt de directie ook meteen op afgebrand.
Wat schiet de club ermee op om onrust te stoken over ontevreden spelers, wat verder niet meer is dan een gerucht? Er is al genoeg druk en paniek en dat verlamd het team nu.
Citaat van: J.v.G. op januari 10, 2023, 11:28:56
Als pietje puk het op twitter had gemeld dan had ik niks gemeld maar dit zijn journalisten van OF die er niet vaak naast zitten en veel off the record horen. Maar wat ik al eerder zei we merken de komende tijd wel en ik heb ook liever dat hij blijft dat is het niet.
Jij bent wel heel aanwezig met berichten en geruchten tegenwoordig.
Uldrikis gewoon aanwezig vandaag op de training.
Zijn geweldige wedstrijd tegen Dkv vergeten?
Benieuwd of bij de laatsten hier op dit forum nu ook de plaat voor de harses is verdwenen. Enkeltje amateurvoetbal na dit seizoen.
Man man man aan de voorzet lag het niet .
Verdomme kerel kop die bal in de hoek ipv in de handen van de keeper :_schater
Citaat van: Noordcambuur op februari 19, 2023, 15:51:41
Man man man aan de voorzet lag het niet .
Verdomme kerel kop die bal in de hoek ipv in de handen van de keeper :_schater
Hij is het helemaal kwijt h?, van killer naar teddybeer in een paar maanden tijd.
[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt
Citaat van: De Gast op januari 30, 2023, 07:21:51
Benieuwd of bij de laatsten hier op dit forum nu ook de plaat voor de harses is verdwenen. Enkeltje amateurvoetbal na dit seizoen.
Ik denk nu inmiddels wel. Klaar.
Ja als je zon kans niet kan verzilveren is het gewoon klaar.
Doodzonde, heb altijd veel sympathie voor Roberts gehad. Deze jongen is het echt kwijt...
Carrieres worden hier gemaakt en de meesten gebroken..
Hij is het kwijt omdat hij niet goed wordt bediend. EN het is gewoon niet een spits die zelf iets cre?ert. Als je hem er dus inzet, moet je ballen van de zijkant geven. Niet hem er inzetten om lange ballen te geven. Daar is hij helemaal niet goed in, ook niet toen hij wel in vorm was. Had er dan iemand bij gezet om rond Johnsen te spelen.
Citaat van: Josli op februari 19, 2023, 21:58:58
Hij is het kwijt omdat hij niet goed wordt bediend. EN het is gewoon niet een spits die zelf iets cre?ert. Als je hem er dus inzet, moet je ballen van de zijkant geven.
Hij kreeg toch echt een bal voor het inkoppen, op een presenteerblaadje. Hij heeft ook eerder dit seizoen niet te missen kansen gemist. Het is m??r dan alleen zelfvertrouwen.
Ik weet niet wat het is maar hij was juist heel onbevangen en vol bravoure vorig seizoen. En daarmee een van de aanjagers in het team. En dat is vanaf het begin van dit seizoen compleet verdwenen, straalt helemaal geen plezier en lef meer uit. Kan me niet herinneren zoiets eerder met een speler te hebben zien gebeuren.
Citaat van: Bankzitter op februari 19, 2023, 22:23:11
Ik weet niet wat het is maar hij was juist heel onbevangen en vol bravoure vorig seizoen. En daarmee een van de aanjagers in het team. En dat is vanaf het begin van dit seizoen compleet verdwenen, straalt helemaal geen plezier en lef meer uit. Kan me niet herinneren zoiets eerder met een speler te hebben zien gebeuren.
Je had m nooit aanvoerder moeten maken.
Citaat van: michello op februari 19, 2023, 22:09:29
Hij kreeg toch echt een bal voor het inkoppen, op een presenteerblaadje. Hij heeft ook eerder dit seizoen niet te missen kansen gemist. Het is m??r dan alleen zelfvertrouwen.
Ik zeg ook dat hij het kwijt is. Al kan iedereen eens een kans missen. Ik denk dat zijn 100% kansen op een hand zijn te tellen trouwens dit seizoen.
Citaat van: Treb op februari 19, 2023, 22:27:21
Je had m nooit aanvoerder moeten maken.
Daar is hij de persoonlijkheid ook helemaal niet voor. Toen was al duidelijk wat dit elftal ontbrak. Maar ze hebben allemaal hun kop in het zand gestoken.
Komt dit seizoen zwaar tekort na het seizoen :_schater
Citaat van: Noordcambuur op februari 20, 2023, 08:26:20
Komt dit seizoen zwaar tekort na het seizoen :_schater
Ja lachen man.
Citaat van: Treb op februari 20, 2023, 08:30:48
Ja lachen man.
doe eens normaal man met jou reacties.
:thumbsup
[ ] Optie lichten
[X] Functie elders
Uiteraard optie lichten. Anders is hij transfervrij. Hij staat nog altijd op een marktwaarde van 8 ton... dat zul je niet krijgen maar een spits met zijn fysiek gratis laten weglopen is wanbeleid.
Eens. Zou m ook lichten,. Ik denk dat hij in de kkd veel meer ruimte krijgt. Ook gaat hij veel meer ballen krijgen omdat Cambuur veel meer voor de goal van de tegenstander komt
Als hij nog een jaar blijft, en niks presteert, dan kost het alleen maar geld. Toch?
Laat zijn zaakwaarnemer maar een nieuwe club zoeken dan als hij weg wil, maar nooit zelf gratis spelers de deur uit laten gaan.
Citaat van: Noordcambuur op februari 20, 2023, 09:58:43
doe eens normaal man met jou reacties.
Een schaterlach bij een (gevallen) cultheld plaatsen en dan Treb verwijten dat hij normaal moet doen..
Ik zie een mooie bromance opbloeien :_spank :devil
Het is al z?vaak tegen Noord gezegd, dat hij de verkeerde emoticons op de verkeerde momenten gebruikt.. Helaas wil dat niet echt doordringen :camigo eeeh, :|
Het kan zijn dat er ook een soort dyslexie voor emoticons bestaat, anders snap ik die schaterlachende reacties ook niet 8P
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op februari 20, 2023, 19:02:00
Het is al z?vaak tegen Noord gezegd, dat hij de verkeerde emoticons op de verkeerde momenten gebruikt.. Helaas wil dat niet echt doordringen :camigo eeeh, :|
Of hij heeft nu eenmaal niet het juiste gevoel bij de emo s dat kan ook he.
Ik ben benieuwd wat Noord hierover te zeggen heeft . Ik tip helaas niet. Ken alleen :devil
@Noordcambuur dit is echt niet om je af te zeiken, juist om begrip te krijgen
Citaat van: Bankzitter op februari 20, 2023, 16:38:26
Uiteraard optie lichten. Anders is hij transfervrij. Hij staat nog altijd op een marktwaarde van 8 ton... dat zul je niet krijgen maar een spits met zijn fysiek gratis laten weglopen is wanbeleid.
Gelukkig heb jij de touwtjes niet in handen. Mooi laten gaan deze jongen. Sinds hij bij de kapper geweest is, is het niks meer
Citaat van: Trainert! op februari 20, 2023, 19:53:12
Gelukkig heb jij de touwtjes niet in handen. Mooi laten gaan deze jongen. Sinds hij bij de kapper geweest is, is het niks meer
Niet refereren aan Samson als het niet waar is. Het ging al mis toen hij de aanvoerdersband om kreeg.
Citaat van: Trainert! op februari 20, 2023, 19:53:12
Gelukkig heb jij de touwtjes niet in handen.
gelukkig luistert er niemand naar jou.
Roberts Uldrikis: van Letse held bij SC Cambuur naar schlemiel. 'E?n kans in twee maanden voor een spits: ik ben geen superheld'
SC Cambuur is achteropgeraakt en zoekt naar aanknopingspunten, net als spits Roberts Uldrikis. Hij maakte dit seizoen nog geen doelpunt en zit op wissel.
Roberts Uldrikis werkt af op de training. Keeper Robbin Ruiter wacht op het schot.
Marissa de Jong
Van een eindklassering op plek negen naar een laatste plaats, van aanvoerder naar wisselspeler, van held naar schlemiel en van zeven doelpunten naar nul doelpunten. Roberts Uldrikis kan de vinger er ook niet helemaal op leggen.
Trainer Sjors Ultee noemde de gemiste kansen van zowel Uldrikis als Michael Breij tegen SC Heerenveen en het buitenspelmoment van de Letse spits tegen AZ exemplarisch voor Cambuur op dit moment. ?Uldrikis en Breij zijn wel het verhaal van waar je staat?, zei Ultee na de wedstrijd tegen AZ. Uldrikis ziet het anders: ?Tegen Heerenveen kreeg ik mijn eerste kans sinds januari. E?n kans in twee maanden voor een spits: ik ben geen superheld. Hoeveel spitsen lopen ??n op ??n? Ik denk niet eentje.?
Cambuur krijgt meer kansen, nu nog meer doelpunten
De 24-jarige spits krijgt maar weinig speeltijd onder Ultee en automatisch ook weinig kansen. ?Nu krijg ik 10 of 20 minuten aan het einde van een wedstrijd als we achterstaan, dan is het niet zo makkelijk om een wedstrijd helemaal om te draaien?, weet Uldrikis.
Hoe anders was dat vorig seizoen. ?Onder Henk de Jong hadden we een heel goed team en leek alles bijna vanzelf te gaan. We hadden mede door de resultaten vertrouwen en speelden zeer aanvallend voetbal?, stelt de spits. ?Nu zie je dat we sinds de winterstop flink terug zijn gevallen. Dat is een enorme klap geweest en het is lastig voor mij om vanaf de bank te zien hoe we telkens verliezen.?
Ultee ziet inmiddels dat Cambuur wel tot meer kansen komt. Ook doelpunten zijn er wel, ?maar nu is de vraag: hoe scoren we m??r??, zegt de trainer. ?Je zit elke keer op dat randje van wel of niet en is het nu telkens net niet.?
Neem de afgekeurde goal tegen AZ, toen Uldrikis terugkwam uit buitenspelpositie en een assist op Remco Balk gaf. Het lijnenspel wees uit dat de schouder van de lange Let ervoor zorgde dat het buitenspel was. ?Ik had moeten scoren tegen Heerenveen, maar hier geef ik gewoon een heel goeie bal op Balk en hij schiet ?m goed binnen. Dat-ie niet telt, is pech.?
Nieuwe spelers, nieuw team
Met Bj?rn Johnsen haalde Cambuur eind januari een nieuwe spits omdat Tom Boere en Roberts Uldrikis op nul doelpunten stonden. Een begrijpelijke actie van de club, maar pijnlijk voor de Letse spits. ?Als je kijkt naar de eerste helft van het seizoen en nu, dan hebben we bijna een heel nieuw team?, aldus Uldrikis. ?Het is nu heel anders, maar ik hoop dat we het op deze manier alsnog redden.?
Toen zijn doelpunten uitbleven, dacht hij weleens bij zichzelf: wat is er toch aan de hand? ?Waarom werkt het dit seizoen niet? Toen begreep ik dat we het gewoon als geheel, als team minder goed deden. We cre?erden veel minder kansen.?
Hij is dan ook niet aan zichzelf gaan twijfelen. ?Eerlijk gezegd denk ik dat ik op dit moment zelfs verder ben dan vorig seizoen en ook weer meer ervaring heb?, stelt hij. Als zijn medespelers het stadion al hebben verlaten of aan de lunch zitten, werkt Uldrikis aan zichzelf. ?Aan mijn afwerking, aan mijn fitheid: allemaal om klaar te zijn voor wanneer ik nodig ben, ook in het nationale team van Letland. Dan komen de goals vanzelf, denk ik.
1 kans?? dit seizoen al veel grote kansen gehad toch
en hij vind zich zelf een betere speler dan vorig sezioen??
Citaat van: denistel op maart 05, 2023, 11:45:43
1 kans?? dit seizoen al veel grote kansen gehad toch
en hij vind zich zelf een betere speler dan vorig sezioen??
Ongelooflijk. Als hij dat al echt vindt, dan zeg je dat nog niet in deze situatie.
Iedereen kan hier lekker zeiken op Uldrikis, heel makkelijk..
Ik blijf overtuigd van zijn kwaliteiten en weet zeker dat hij met de juiste aanvoer (die hij nu niet krijgt) ons volgend jaar met 35 goals in de KKD terug naar de Eredivisie schopt...
Citaat van: denistel op maart 05, 2023, 11:45:43
1 kans?? dit seizoen al veel grote kansen gehad toch
en hij vind zich zelf een betere speler dan vorig sezioen??
1 kans in 2 maanden zegt ie
Citaat van: Teun Seun op maart 05, 2023, 12:27:31
Iedereen kan hier lekker zeiken op Uldrikis, heel makkelijk..
Ik blijf overtuigd van zijn kwaliteiten en weet zeker dat hij met de juiste aanvoer (die hij nu niet krijgt) ons volgend jaar met 35 goals in de KKD terug naar de Eredivisie schopt...
Hij heeft een optie voor nog 1 jaar. Dus je moet verkopen of een contractverlenging aanbieden. Het is onwaarschijnlijk dat beide partijen willen verlengen.
Onwaarschijnlijk is hier niks. Dat zagen we vorig jaar wel met Jacobs. Ze steken graag hun kop in 't zand. De mond vol over doorselecteren maar ondertussen..
Citaat van: Teun Seun op maart 05, 2023, 12:27:31
Iedereen kan hier lekker zeiken op Uldrikis, heel makkelijk..
Ik blijf overtuigd van zijn kwaliteiten en weet zeker dat hij met de juiste aanvoer (die hij nu niet krijgt) ons volgend jaar met 35 goals in de KKD terug naar de Eredivisie schopt...
Van welke planeet kom jij?
Citaat van: De Gast op maart 05, 2023, 15:05:19
Van welke planeet kom jij?
Ik hoop ook dat Roberts ondanks dit waardeloze seizoen de kans krijgt zich komend seizoen opnieuw te bewijzen.
Jij richt je gifpijlen op Roberts terwijl bv een Hoedemakers een even zo beroerd seizoen doormaakt met ook een Vd Water niet te vergeten.
In de loop der tijd zijn hier zoveel spelers verguisd nadat ze een beroerd seizoen hadden doorgemaakt en kwamen bij een andere club weer volledig tot bloei en konden op het hoogste niveau naadloos mee. En vergis je niet, hij heeft ondanks zijn relatief jonge leeftijd al gepresenteerd op het allerhoogste niveau, dus kun je hem niet afdoen als een koekjebakker.
Maar ja als je alle misperen van dit seizoen op 1 speler wilt projecteren, jouw keus en hopelijk lucht het op h?.
Vanavond maar weer eens de 3 punten pakken, dat is momenteel wel het meest belangrijke.
Ik hoop het met je mee. Heeft laten zien echt wel mee te kunnen op dit niveau maar dit jaar zit het niet mee. Vertrouwen!
Vanavond maar even goaltje maken
Niveau verschil met Johnson werd vanavond toen Roberts er in kwam toch wel heel pijnlijk duidelijk.
Citaat van: Stiens op maart 05, 2023, 23:00:35
Niveau verschil met Johnson werd vanavond toen Roberts er in kwam toch wel heel pijnlijk duidelijk.
Vond ik met Jacobs nog erger
Citaat van: Stiens op maart 05, 2023, 23:00:35
Niveau verschil met Johnson werd vanavond toen Roberts er in kwam toch wel heel pijnlijk duidelijk.
ach ?die was ook verschrikkelijk goed vandaag.
Sjoooo wat een doelpunt van Uldriks.... :D
Zit er heerlijk in inderdaad!
Dus nu snel verkopen 8)
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 22, 2023, 22:26:23
Linkje?
https://video.twimg.com/ext_tw_video/1638642874370621443/pu/vid/1272x720/Fv4hKTMSLBPu2IkV.mp4?tag=12 is
Wat een goal
https://twitter.com/FootballReprt/status/1638643891208323072?s=20 (https://twitter.com/FootballReprt/status/1638643891208323072?s=20)
Mooi te zien dat hij het op een veel hoger niveau het nog niet verleerd is.
Hij is door bijna iedereen afgefakkeld, maar heeft toch het vetrouwen van de Letse bondscoach coach gekregen.
Citaat van: Vlampiep op maart 23, 2023, 08:36:20
Mooi te zien dat hij het op een veel hoger niveau het nog niet verleerd is.
Hij is door bijna iedereen afgefakkeld, maar heeft toch het vetrouwen van de Letse bondscoach coach gekregen.
We hebben het over het Letse elftal, denk je echt dat dat een veel hoger niveau is dan de Eredivisie?
Kontrakt verlengen heeft nog een optie in zijn kontrakt staan.
Citaat van: Stiens op maart 23, 2023, 09:00:00
We hebben het over het Letse elftal, denk je echt dat dat een veel hoger niveau is dan de Eredivisie?
Maar het Letse elftal speelt wel tegen de grote landen, dus speelt hij niet tegen koekenbakkers.
Citaat van: Stiens op maart 23, 2023, 09:00:00
We hebben het over het Letse elftal, denk je echt dat dat een veel hoger niveau is dan de Eredivisie?
Ierland heeft verdedigers die in de Premier League spelen, dus aardig niveau ja.
Citaat van: Stiens link=topic=2164.msg327180#quote]msg327180
date=1679558400]
We hebben het over het Letse elftal, denk je echt dat dat een veel hoger niveau is dan de Eredivisie?
[/quote]Stiens even een vraagje wat moeten we doen met zijn contract dan :?
Sinds wanneer nemen we hier oefenpotjes serieus?
Citaat van: weestwel op maart 23, 2023, 11:35:17
Sinds wanneer nemen we hier oefenpotjes serieus?
Wij nemen de oefenpotjes net zo serieus als Weest,wel
Citaat van: Noordcambuur op maart 23, 2023, 11:33:56
date=1679558400]
We hebben het over het Letse elftal, denk je echt dat dat een veel hoger niveau is dan de Eredivisie?
Stiens even een vraagje wat moeten we doen met zijn contract dan :?
Op basis van zijn prestaties voor 1 april opzeggen lijkt mij. Maar misschien hebben ze er vertrouwen in dat hij het in de KKD wel kan. :?
strikje er om houdoe :y
Een investeerders belang?
Ook in de kkd moet je echt met wat beters komen aanzetten.
Waar maken jullie je steeds zo druk om. Als hij het nivo haalt wat ie vorig seiz had ist een hele goeie. Je ziet hem bij Letland ook prima nivo halen. Zelfde als Mc intosch, de laatste 2 helften die hij voor ons speelde waren uitstekend. Het begin van vorig seiz was Mac bijna iedere weds ons beste en het seiz daarvoor ook. Het was heus wel terecht dat ie er naast kwam vorig seiz omdat ie heel matig was. Voor nu zou ik kiezen voor Mac- Bergsma in het centrum en Smand er naast. Maak je eerder druk om de trainer, hij heeft nu een redelijk goede selectie staan dus daar kan ie zich niet meer achter schuilen. Middenveld, Paulissen, van kaam, Foor, Hoedemakers is toch dikke prima als je het vergelijkt met andere ploegen in de ere.
Bergsma was in het pr?-Ultee tijdperk uitstekend. Inmiddels kapot gemaakt. Verwacht niet dat hij speelt zaterdag.
Ik denk dat ie er in de KKD gewoon 20 inschiet.
Citaat van: De Gast op maart 29, 2023, 08:56:34
Bergsma was in het pr?-Ultee tijdperk uitstekend. Inmiddels kapot gemaakt. Verwacht niet dat hij speelt zaterdag.
Bergsma maakt toch echt zelf die domme fouten onder stress. Hoezo ligt het aan Ultee als Bergsma opzichtig naar een bal slaat? Goede voetballer maar mentaal de zwakste schakel.
Misschien mentaal ook een beetje verneukt door dat gegoochel van Ultee door hem (en anderen) zomaar te wisselen want de eerste keer dat hij er naast kwam sloeg nergens op want 1e seizoenshelft was hij 1 van onze beste spelers.
Maar goed dan ligt het ook nog altijd aan hem zelf
Citaat van: Ollie op maart 29, 2023, 09:45:46
Ik denk dat ie er in de KKD gewoon 20 inschiet.
Tuurlijk, waarom ook niet. Hij is snel, wendbaar, in de kopduels vaak een meester een een neusje voor de goal.
Denken jullie nu echt dat Roberts gaat spelen in de KKD,ik denk van niet die gaat verkocht worden voor een paar ton.
Van insiders hoor ik dat het echt een hele sympathieke jongen is: heel leergierig en betrokken bij de jonge mede spelers.
Maar even puur kijkend naar rendement: hij heeft nog nooit +15 doelpunten gemaakt in een seizoen en dat gaat hij verwacht ik ook in de KKD niet voor ons doen.
Bovendien verwacht ik dat hij zelf ook ambitieus is en dat het lichten van de optie inderdaad een (in overleg) strategische zet zal zijn om toch nog een transfersom te kunnen ontvangen.
Eerder geschetst: hij mag van mij echt wel blijven hoor, maar dan in een systeem waar een kleine, snelle en behendige spits om hem heen speelt. En dat zie ik bij ons niet gebeuren.
Met zo'n type Sarr had hij een mooi koppeltje kunnen vormen.
Overigens.. net even de goal gezien van vorige week maar dat is wel een besten ??n.
En hier komt er geen schot van de grond :|
Citaat van: De Gast op maart 29, 2023, 14:49:31
Overigens.. net even de goal gezien van vorige week maar dat is wel een besten ??n.
En hier komt er geen schot van de grond :|
Speelt daar vaak op 10, misschien dat iets meer ruimte vanaf het doel hem goed doet. En dan bedoel ik niet de tribune ;)
Lekker terug naar Letland. Man man man man man wat is dit een hoopje ellende geworden.
En dat wordt ook nog eens verlengd. Je broek zakt er vanaf!
Citaat van: De Gast op mei 06, 2023, 22:19:54
Lekker terug naar Letland. Man man man man man wat is dit een hoopje ellende geworden.
En dat wordt ook nog eens verlengd. Je broek zakt er vanaf!
de juiste woorden en wie stelt deze let op?
Ik weet niet wie er een duidelijk leesbaar ?fuck you? te horen kreeg nadat hij voor eigen succes ging in een van de zovele mislukte doelpogingen van deze spits maar dat zegt wel iets over de sfeer..
Was voor iedereen beter geweest om gelijk afscheid te nemen volgende week. Lets international of niet. Wat een ellende.
Citaat van: De Gast op mei 21, 2023, 18:31:50
Ik weet niet wie er een duidelijk leesbaar ?fuck you? te horen kreeg nadat hij voor eigen succes ging in een van de zovele mislukte doelpogingen van deze spits maar dat zegt wel iets over de sfeer..
Was voor iedereen beter geweest om gelijk afscheid te nemen volgende week. Lets international of niet. Wat een ellende.
had ie moeten roepen tegen zichzelf na gemiste penalty.
Drama spits, nul goals en genoeg kansen gemist.
Heeft ook een mentaliteit van niks
Het is allemaal vergaan tot brandhout, je ziet wat vertrouwen en een goede ts kan doen en vice versa
Citaat van: De Gast op mei 06, 2023, 22:19:54
Lekker terug naar Letland. Man man man man man wat is dit een hoopje ellende geworden.
En dat wordt ook nog eens verlengd. Je broek zakt er vanaf!
Onnozelen die z?n contract verlengen. Zelfs een blinde ziet dat deze kerel er niks van kan. Bah!
Citaat van: Trainert! op mei 21, 2023, 20:47:37
Onnozelen die z?n contract verlengen. Zelfs een blinde ziet dat deze kerel er niks van kan. Bah!
cambuur gaat hem verkopen voor een paar ton.
Citaat van: Noordcambuur op mei 21, 2023, 20:57:24
cambuur gaat hem verkopen voor een paar ton.
op trainert reageren heeft geen nut.
Die heeft achteraf altijd een hoop wijsheid...
Citaat van: Destroyer op mei 21, 2023, 20:30:58
Het is allemaal vergaan tot brandhout, je ziet wat vertrouwen en een goede ts kan doen en vice versa
Alflen, de ideale knuffelbeer om spelers vertrouwen te geven??Oh wacht :clint
Citaat van: zeewolde op mei 21, 2023, 21:05:27
op trainert reageren heeft geen nut.
Die heeft achteraf altijd een hoop wijsheid...
oke bedankt :thumbsup
Turks twitter bericht: Turkse belangstelling?
Citaat van: PePe op mei 29, 2023, 17:37:18
Turks twitter bericht: Turkse belangstelling?
mooi kom maar op met de tonnen :thumbsup
Citaat van: Noordcambuur op mei 29, 2023, 17:46:52
mooi kom maar op met de tonnen :thumbsup
Is ook niet vanzelfsprekend, zie Kallon een tijdje terug
Notoire wanbetalers inderdaad. Zie ook Heerenveen, die krijgen die laatste paar miljoen voor Ejuke ook doodleuk niet. En de fifa doet niks.
van mij mag ie blijven
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 29, 2023, 19:02:06
van mij mag ie blijven
Vind ik ook. Laatste wedstrijden gaat het weer beter, helaas vindt hij 34 wedstrijden te laat het net want nu is hij echt op stoom!!!!
Ik zou Uldrikis nooit wegdoen. Met goeie buitenspelers maakt hij 15+ Daarnaast kunnen aanvallende middenvelders ook van zijn balvastheid profiteren. Ik zou het een mispeer van jewelste vinden als ze een andere spits willen halen.
Zelfs als hij Kevin van Veen heet?
Citaat van: Specuveter op mei 29, 2023, 19:50:37
Zelfs als hij Kevin van Veen heet?
De doelpunten uit het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst.
Citaat van: poelie-lwd op mei 29, 2023, 19:42:10
Ik zou Uldrikis nooit wegdoen. Met goeie buitenspelers maakt hij 15+ Daarnaast kunnen aanvallende niddenvelders ook van zijn balvastheid profiteren. Ik zou het een mispeer van jewelste vinden als ze een andere spits willen halen.
Zeker als je ook Smit nog hebt
Citaat van: Specuveter op mei 29, 2023, 19:50:37
Zelfs als hij Kevin van Veen heet?
Die kunnen wij echt niet betalen.
Citaat van: poelie-lwd op mei 29, 2023, 19:42:10
Ik zou Uldrikis nooit wegdoen. Met goeie buitenspelers maakt hij 15+ Daarnaast kunnen aanvallende middenvelders ook van zijn balvastheid profiteren. Ik zou het een mispeer van jewelste vinden als ze een andere spits willen halen.
Alles stuiterde immers van zn voeten af dit jaar. Totaal niet balvast.
De wens lijkt ook hier de vader van de gedachte.
1 jaar contract is verkopen. Daar moeten we nu eindelijk eens mee beginnen. Bij Kallon snapte ik het nog een beetje maar Hoedemakers was een enorme inschattingsfout.
Citaat van: Bankzitter op mei 29, 2023, 20:28:02
1 jaar contract is verkopen. Daar moeten we nu eindelijk eens mee beginnen. Bij Kallon snapte ik het nog een beetje maar Hoedemakers was een enorme inschattingsfout.
en dat komt ons nou duur te staan Bankzitter.
Daar zijn we het wel over eens. 2 vd 4 (Kallon, Bangura, Uldrikis, Hoedemakers) hadden allang verkocht moeten worden.
Citaat van: Bankzitter op mei 29, 2023, 21:15:28
Daar zijn we het wel over eens. 2 vd 4 (Kallon, Bangura, Uldrikis, Hoedemakers) hadden allang verkocht moeten worden.
waarom hier nu continu op terug komen!. Tis niet gebeurt en toen waren we er blij om dat ze bleven. Ge eamel
Citaat van: sunderland op mei 29, 2023, 21:24:40
waarom hier nu continu op terug komen!. Tis niet gebeurt en toen waren we er blij om dat ze bleven. Ge eamel
Eerlijk gezegd was ik.ook heel blij dat ze bleven.
Citaat van: Bankzitter op mei 29, 2023, 21:15:28
Daar zijn we het wel over eens. 2 vd 4 (Kallon, Bangura, Uldrikis, Hoedemakers) hadden allang verkocht moeten worden.
wij snappen elkaar kerel?..
Citaat van: sunderland op mei 29, 2023, 21:24:40
waarom hier nu continu op terug komen!. Tis niet gebeurt en toen waren we er blij om dat ze bleven. Ge eamel
sunderland we hadden van Kaam al gehaald als opvolger van Hoedemakers.
We hadden hem moeten verkopen we mogen toch wel eamele ;)
Citaat van: De Gast op mei 29, 2023, 20:19:28
Alles stuiterde immers van zn voeten af dit jaar. Totaal niet balvast.
De wens lijkt ook hier de vader van de gedachte.
Vorig jaar aan een touwtje. Ra ra hoe komt dat?
Citaat van: poelie-lwd op mei 29, 2023, 22:41:38
Vorig jaar aan een touwtje. Ra ra hoe komt dat?
Ultee. Hij mag van hem geen bal meer fatsoenlijk aannemen.
Citaat van: sunderland op mei 29, 2023, 21:24:40
waarom hier nu continu op terug komen!. Tis niet gebeurt en toen waren we er blij om dat ze bleven. Ge eamel
Je hebt gelijk, Booij is weg nu voorruit kijken.
Citaat van: papier op mei 30, 2023, 10:24:35
Ultee. Hij mag van hem geen bal meer fatsoenlijk aannemen.
Dat was al lang een probleem
voordat Ultee kwam. Wordt een beetje simpel van iedereen die alles op Ultee af schuift 8P
Citaat van: drg op mei 30, 2023, 10:37:53
Dat was al lang een probleem voordat Ultee kwam. Wordt een beetje simpel van iedereen die alles op Ultee af schuift 8P
Het was ook een geintje. Juist om de reden die jij noemt.
Het valt mij wel op hoe een jonge jongen als Smit de bal rustig in het doel legt. En hoe wild Uldrikus en vd Water zijn als ze voor het doel zijn. Smit moet vertrouwen krijgen in de spits, niet meer als linksbuiten zoals in het begin van het seizoen. Volgens heb je een jongen in huis die er volgend jaar wel eens 15 in kan leggen. Bij de voorbereiding was hij ook al topscoorder.
Hoezeer ik het ook graag anders had gezegd: Uldrikis gaat nooit meer dan 15 doelpunten in een seizoen maken (zelfs niet als hij w?l strafschoppen raak schiet).
Zie het verleden, zo'n type spits is hij niet.
Hij fungeert beter m?t een afmaker, dan is hij de aangever (afleider kan ook).
Citaat van: papier op mei 30, 2023, 10:52:02
Het was ook een geintje. Juist om de reden die jij noemt.
Kun je ook serieus reageren? Waar noem ik Ultee?
Citaat van: poelie-lwd op mei 30, 2023, 12:01:30
Kun je ook serieus reageren? Waar noem ik Ultee?
Gaat niet om jouw reactie maar een reactie met de algehele tendens in het achterhoofd.
Voor Uldrikis goldt zo'n beetje dit hele seizoen hetzelfde als voor anderen. Gebrek aan vertrouwen. Te graag willen resulteert in het tegenovergestelde. Je zag het bij Vd Water die een simpel balletje naar Ameland schiet afgelopen weekend. Jacobs die met z'n ziel onder zn arm liep en geen bal meer kon aannemen. Dat is in mijn optiek de reden.
Begin van de competitie hadden ze Henk nog voor de groep. Nou als je dan nog met een gebrek aan vertrouwen speelt..
Citaat van: papier op mei 30, 2023, 12:49:34
Gaat niet om jouw reactie maar een reactie met de algehele tendens in het achterhoofd.
Voor Uldrikis goldt zo'n beetje dit hele seizoen hetzelfde als voor anderen. Gebrek aan vertrouwen. Te graag willen resulteert in het tegenovergestelde. Je zag het bij Vd Water die een simpel balletje naar Ameland schiet afgelopen weekend. Jacobs die met z'n ziel onder zn arm liep en geen bal meer kon aannemen. Dat is in mijn optiek de reden.
Precies dat. Daarom kan ik niet zoveel met alle kritiek op Uldrikis. Alles valt of staat met vertrouwen. Hij heeft bewezen het wel te kunnen. Idem vd Water. Dit zijn buiten categorie spelers voor de KKD. In dat kader vind ik dat we dit soort spelers (ook Bergsma) kost wat kost moeten behouden.
Citaat van: poelie-lwd op mei 30, 2023, 13:50:35
Precies dat. Daarom kan ik niet zoveel met alle kritiek op Uldrikis. Alles valt of staat met vertrouwen. Hij heeft bewezen het wel te kunnen. Idem vd Water. Dit zijn buiten categorie spelers voor de KKD. In dat kader vind ik dat we dit soort spelers (ook Bergsma) kost wat kost moeten behouden.
Eens (ook bergsma) maar vindt ultee dat ook?
Ik vind Uldrikis een geschikte speler voor ons in de KKD. Uiteraard moet je dan wel het contract openbreken om een jaar er aan vast te doen (zoals bij Bangura), ik vraag me wel heel erg af of spelers dat wel willen na hun ervaringen met Ultee.
Citaat van: De Gast op mei 30, 2023, 13:48:56
Begin van de competitie hadden ze Henk nog voor de groep. Nou als je dan nog met een gebrek aan vertrouwen speelt..
Vertrouwen komt te voet en gaat per paard.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 30, 2023, 14:34:26
Ik vind Uldrikis een geschikte speler voor ons in de KKD. Uiteraard moet je dan wel het contract openbreken om een jaar er aan vast te doen (zoals bij Bangura), ik vraag me wel heel erg af of spelers dat wel willen na hun ervaringen met Ultee.
Eens, we moeten een club zijn die ook spelers verkoopt. Dat we nu geen negatief eigen vermogen hebben betekent niet dat we geld maar we moeten laten sijpelen, je moet het ijzer smeden als het heet is (overigens is het wel duidelijk dat we dat niet hebben gedaan de afgelopen jaren).
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 30, 2023, 14:13:15
Eens (ook bergsma) maar vindt ultee dat ook?
wat ultee vind is niet serieus te nemen
Grappig om te zien dat er zoveel mensen ultee nog steuen :_schater. Iets met struisvogel politiek :rodekaart
Of is dit propaganda voor ultee omdat hij dingen weet over mensen? :zweep
Citaat van: Beul B op mei 30, 2023, 11:05:49
Het valt mij wel op hoe een jonge jongen als Smit de bal rustig in het doel legt. En hoe wild Uldrikus en vd Water zijn als ze voor het doel zijn. Smit moet vertrouwen krijgen in de spits, niet meer als linksbuiten zoals in het begin van het seizoen. Volgens heb je een jongen in huis die er volgend jaar wel eens 15 in kan leggen. Bij de voorbereiding was hij ook al topscoorder.
was zeker koel afgemaakt maar ook zijn loopachties in de ruimte en bij corners is
een kwaliteit,,ik denk dat ie als ie veel speelt er zeker 15 maakt.
Citaat van: oost op mei 30, 2023, 17:57:53
Grappig om te zien dat er zoveel mensen ultee nog steuen :_schater. Iets met struisvogel politiek :rodekaart
Of is dit propaganda voor ultee omdat hij dingen weet over mensen? :zweep
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt.
Volgens het niet afbranden is voorstander principe heb je gelijk, in elk ander geval niet.
ook het uldrikis topic gaat over ultee.
het gaat ook niet zozeer over het steunen mr oost.
meer over het feit dat hij blijft en het weinig zin heeft om tot in den treure dagelijks te noemen wat iedereen van hem vind.
van mij mag hij ook weg maar dat gaat niet (binnenkort) gebeuren.
on-topic.
roberts word vast wel een aardige kkd-spits.
Hopelijk heeft die jongen zelf wel door dat hij elders een frisse start moet maken. Teveel krasjes dit seizoen opgelopen.
Ik vind het persoonlijk lastig te zeggen of hij het in de kkd wel gaat doen. Drikes is gewoon geen spits die er 15 of meer maakt in een seizoen. Als er een redelijk bod binnenkomt zou ik hem altijd weg doen. Komt dat bod er niet ook goed en mag die van mij nog wel een kansje krijgen. Maar ik hoop wel dat er een spits als braken of van vergelijkbaar niveau wordt aangetrokken.
Citaat van: poelie-lwd op mei 30, 2023, 13:50:35
Idem vd Water. Dit zijn buiten categorie spelers voor de KKD. In dat kader vind ik dat we dit soort spelers (ook Bergsma) kost wat kost moeten behouden.
_O_
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op mei 30, 2023, 23:13:31
_O_
heb die playoff weds in eerste div ook een beetje gevolgd, wat poelie zegt dan zijn dit echt wel goede spelers in de eerste div. Wat ik heb gezien is het veel draven en vliegen zonder vernuft
Elke club in de KKD zou Vd Water en Uldrikis in de voorhoede willen hebben. Alleen in de LC stond toch al dat ze beide geen basisplek kunnen verwachten? :? Ik snap er niks van
Citaat van: Bussum op mei 31, 2023, 10:09:48
Elke club in de KKD zou Vd Water en Uldrikis in de voorhoede willen hebben. Alleen in de LC stond toch al dat ze beide geen basisplek kunnen verwachten? :? Ik snap er niks van
Denk dat er mee bedoelt wordt dat hun 'status' absoluut niet betekent dan ze standaard een basisplaats krijgen.
Citaat van: Bussum op mei 31, 2023, 10:09:48
Elke club in de KKD zou Vd Water en Uldrikis in de voorhoede willen hebben. Alleen in de LC stond toch al dat ze beide geen basisplek kunnen verwachten? :? Ik snap er niks van
Die Ultee maakt meer kapot dan 20 kratten bier kan goedmaken. :rodekaart
Sien eerste goal als aanvoerder. Mut niet veel gekker wurde. Weliswaar een intikkertje maar dat doet er niet toe!
ben je er geweest gast?
is er iets over te melden?
4 -0
smit
balk
kooistra
uldrikis
Citaat van: De Gast op juli 15, 2023, 19:00:42
Sien eerste goal als aanvoerder. Mut niet veel gekker wurde. Weliswaar een intikkertje maar dat doet er niet toe!
Heeftie nou weer de band om gehad? :_schater
Citaat van: okkele op juli 15, 2023, 19:04:34
ben je er geweest gast?
is er iets over te melden?
4 -0
smit
balk
kooistra
uldrikis
ja was er. Uldrikus bracht iig stukken meer dan Smit. Hij was ijverig en wou graag ondanks dat het een oefenwedstrijd was.
Citaat van: sunderland op juli 15, 2023, 23:41:50
ja was er. Uldrikus bracht iig stukken meer dan Smit. Hij was ijverig en wou graag ondanks dat het een oefenwedstrijd was.
Zou mij niet verwonderen dat Uldrikus het afgelopen het mentaal behoorlijk zwaar heeft gehad en nu in de KKD veel minder druk ervaart en gaat exeleren.
Citaat van: Vlampiep op juli 16, 2023, 09:56:26
Zou mij niet verwonderen dat Uldrikus het afgelopen het mentaal behoorlijk zwaar heeft gehad en nu in de KKD veel minder druk ervaart en gaat exeleren.
mij ook zeker niet.
Hoop is vaak uitgestelde teleurstelling.
Citaat van: De Gast op juli 16, 2023, 13:21:46
Hoop is vaak uitgestelde teleurstelling.
Negativisme is een Leeuwarder kwaaltje
Citaat van: De Gast op juli 16, 2023, 13:21:46
Hoop is vaak uitgestelde teleurstelling.
Soms is dat inderdaad het geval, maar bij Uldrikus is het zoals ik opschreef. Mentaal er door heen zitten door verschillende externe gebeurtenissen.
Ok, dan ga ik op jou af Vlampiep. Hoeveel goals komend seizoen schat jij in?
Citaat van: De Gast op juli 17, 2023, 10:27:11
Ok, dan ga ik op jou af Vlampiep. Hoeveel goals komend seizoen schat jij in?
Als zijn medespelers hem wat goed aanspelen moet hij instaat zijn er minimaal 10 in te kegelen. Tevens zou hij een goede mentor kunnen zijn voor de nieuw aangetrokken 18 jarige spits.
Om te spelen voor promotie moet een spits in 38 wedstrijden er minimaal 25 maken.... minimaal.
Uldrikis is geen slechte spits maar een ander type dan je in de KKD nodig hebt.
Ik heb um op 15-20. Hangt af van hoe hij begint
Citaat van: sunderland op juli 17, 2023, 14:45:11
Ik heb um op 15-20. Hangt af van hoe hij begint
Als ik training van vanmiddag zie is de Max 10, zit geen pit in.
Verkopen.
Beste jongen, met specifieke kwaliteiten. Maar geen doelpuntenmachine en dat heb je nu wel nodig.
In de KKD kom je verder met een Boere of Hendriks. Dan wel de Hendriks van voor zijn blessure.
Maar ik hoop dat we op water beters mikken!
Citaat van: SCC op juli 17, 2023, 15:07:47
Verkopen.
Beste jongen, met specifieke kwaliteiten. Maar geen doelpuntenmachine en dat heb je nu wel nodig.
In de KKD kom je verder met een Boere of Hendriks. Dan wel de Hendriks van voor zijn blessure.
Maar ik hoop dat we op water beters mikken!
jij hebt de Hendriks in gedachten die ik ook lang heb gehad. Hij haalt nu het nivo van Smit niet eens meer. Boere was wat houterig maar werkte als een paard en met hem stonden we eerste 7 in ere
We moeten onze handen dicht knijpen met een speler als Uldrikus. Een spits die er meer dan 15 inschiet in 1 seizoen is niet haalbaar met onze budget. We rekenen hem af op het afgelopen seizoen, maar daarvoor werd hij bejubeld, geprezen en gezien als onze held. Veel supporters zijn opportunisten en prijzen de ene week een speler de hemel in en de andere week wordt hij compleet afgefakkeld. Hoort er allemaal bij en hoop dat de club het wat genuanceerder ziet.
Lees ik dat Lidberg voor 1 miljoen naar Utrecht gaat. Dan denk ik hoe dan. Dan is uldrikus toch niet minder.
Citaat van: sunderland op juli 17, 2023, 16:47:47
Lees ik dat Lidberg voor 1 miljoen naar Utrecht gaat. Dan denk ik hoe dan. Dan is uldrikus toch niet minder.
Absoluut niet minder, maar gewoon een k-tjaar gehad.
Citaat van: Vlampiep op juli 17, 2023, 16:33:04
We moeten onze handen dicht knijpen met een speler als Uldrikus. Een spits die er meer dan 15 inschiet in 1 seizoen is niet haalbaar met onze budget. We rekenen hem af op het afgelopen seizoen, maar daarvoor werd hij bejubeld, geprezen en gezien als onze held. Veel supporters zijn opportunisten en prijzen de ene week een speler de hemel in en de andere week wordt hij compleet afgefakkeld. Hoort er allemaal bij en hoop dat de club het wat genuanceerder ziet.
Er zijn 38(!) wedstrijden met een aantal echt matige tegenstanders. 15 goals (inclusief penalties) is echt niet veel. Uldrikis kan dat ook best halen maar dan doe je niet echt mee bovenin. Prima gozer, maar laatste contractjaar en niet het type dat we nu nodig hebben. Hij mag van mij weg bij een goed bod.
Citaat van: sunderland op juli 17, 2023, 16:47:47
Lees ik dat Lidberg voor 1 miljoen naar Utrecht gaat. Dan denk ik hoe dan. Dan is uldrikus toch niet minder.
Gaat in eerste instantie om 6 ton. Lidberg vorig jaar 7 goals en 5 assists. Onze Letse vriend: 1 goal, 0 assists. Zegt genoeg lijkt me.
Citaat van: Bankzitter op juli 17, 2023, 18:17:16
Er zijn 38(!) wedstrijden met een aantal echt matige tegenstanders. 15 goals (inclusief penalties) is echt niet veel. Uldrikis kan dat ook best halen maar dan doe je niet echt mee bovenin. Prima gozer, maar laatste contractjaar en niet het type dat we nu nodig hebben. Hij mag van mij weg bij een goed bod.
Er was het afgelopen seizoen geen speler van ons die een acceptabel nivo kon of wilde halen halen. Wat mij veel meer triggert is onze duurste aankoop die wat om jokert en helemaal niets heeft laten zien. Dit is de grootse blunder die onze club heeft begaan, maar ligt waarschijnlijk beter bij de supporters.
Heel rap afscheid van deze jongen nemen. Gewoon triest om te zien hoe hij die pengel neemt. Op de tribune zei ik al: die mist hem.
Beste kerel, maar is het al een jaar kwijt. Uldriekeerniks helaas ;(
Helaas Uldrexit
Dit is nu wel klaar helaas... Kan echt niet meer. Zal zijn treffer uit bij dkv nooit vergeten |:)
Citaat van: Dokkumer op augustus 11, 2023, 22:23:43
Beste kerel, maar is het al een jaar kwijt. Uldriekeerniks helaas ;(
Ben het met dei eens Dokkumer. Alhoewel zonder de inleidende 0-1 en de gemiste pengel hadden we het wonder uit Harkema wellicht niet meegemaakt vanavond.
Los van het feit dat hij natuurlijk had moeten scoren vond ik hem keihard werken en toch ook niet zo slecht spelen. Bovendien is het leven van een echte centrumspits bij Cambuur vrij ingewikkeld met twee altijd maar naar binnen komende vleugels.
Citaat van: Delamere op augustus 12, 2023, 08:37:11
Los van het feit dat hij natuurlijk had moeten scoren vond ik hem keihard werken en toch ook niet zo slecht spelen. Bovendien is het leven van een echte centrumspits bij Cambuur vrij ingewikkeld met twee altijd maar naar binnen komende vleugels.
Ben het helemaal met je eens.
Mag hopen dat er nog een mooie club zich meld voor hem en hem achter de centrum spits laat spelen.
Citaat van: Delamere op augustus 12, 2023, 08:37:11
Los van het feit dat hij natuurlijk had moeten scoren vond ik hem keihard werken en toch ook niet zo slecht spelen. Bovendien is het leven van een echte centrumspits bij Cambuur vrij ingewikkeld met twee altijd maar naar binnen komende vleugels.
Helemaal eens. Laat onverlet dat hij had moeten scoren.
Roberts had er wel 3 kunnen maken en moeten maken wat een kansen. 8P
Je zag gister al een hele andere energie bij hem dan in de ere. Gewoon vertrouwen blijven geven. Gister ook weer een paar hele slimme loop acties. Ja hij mist een penal, maar als die straks scoort eindigd hij met dit aanvallende voetbal gewoon op 15+ doelpunten.
Alleen het is in zijn nadeel dat vd Water speelt, die trekt alleen naar binnen.
Citaat van: Galdiano op augustus 12, 2023, 09:12:09
Gister ook weer een paar hele slimme loop acties.
zekers.
dit haalt hem wel vaak uit zijn eigen positie, misschien dan toch maar achter een andere spits gaan spelen?
Citaat van: okkele op augustus 12, 2023, 15:33:14
zekers.
dit haalt hem wel vaak uit zijn eigen positie, misschien dan toch maar achter een andere spits gaan spelen?
Wat mij triggert is dat wij dit wel opperen, maar de TS ingeslapen lijkt.
Wie slachtoffer je dan?
Je kan als club hem ook een coach aanbieden.. Je weet niet wat er aan de hand is..
Ik zag gister goede loopacties en vind hem balvast en overzicht hebben..
Die coach kan hem dan ook leren om te gaan met het publiek wat hem nu al heeft afgeschreven voor dit seizoen..
Gewoon staan laten. Had gisteren 3x kunnen scoren. Is niet voor niets Lets international. Het komt vanzelf wel in de KKD
Tegen de Belgen had hij er 5 kunnen maken aldus Uldrikis zelf.
De balans opmakend na ??n wedstrijd; ??n inleidende tegentreffer en een gemiste penalty, oftewel -2.
Even in de zeikmodus maar dat zal dan maar.
Lets international (voor zolang dat nog duurt) en inmiddels bankzitter in de kkd. Zeer domme zet lijkt het nu om hem bij 0 doelpunten vorig jaar te verlengen. Geen stuiver meer waard en hier had je een veel betere (en andersoortige) spits voor kunnen en moeten halen. Die jongen zal ook niet voor een habbekrats hier voetballen. Als een eigen jeugd product en een international niet voor elkaar onderdoen dan klopt er iets niet. Ik verwonder me er over hoeveel krediet hij hier heeft.
Citaat van: De Gast op augustus 27, 2023, 09:40:01
Even in de zeikmodus maar dat zal dan maar.
Lets international (voor zolang dat nog duurt) en inmiddels bankzitter in de kkd. Zeer domme zet lijkt het nu om hem bij 0 doelpunten vorig jaar te verlengen. Geen stuiver meer waard en hier had je een veel betere (en andersoortige) spits voor kunnen en moeten halen. Die jongen zal ook niet voor een habbekrats hier voetballen. Als een eigen jeugd product en een international niet voor elkaar onderdoen dan klopt er iets niet. Ik verwonder me er over hoeveel krediet hij hier heeft.
Jij bent zo gefixeerd op Roberts , dat wat die jongen ook doet, het is bij jouw altijd waardeloos. Hij heeft inderdaad een slechte periode gehad, maar heeft alles weer goed opgepakt in zijn inval beurten. Nu moet ik wel zeggen dat ik de wedstrijden momenteel alleenbvia de tv beelden kan volgen, dus krijg niet alles mee.
Viel gisteren prima in, speelde beter dan Milan. Moet wel weer een kans krijgen.Als een ander scoort is het ook prima toch.
Hij speelde de eerste wedstrijd ook helemaal niet slecht, alleen jammer dat ie gewoon nooit een bal erin schiet
Citaat van: Vlampiep op augustus 27, 2023, 10:52:14
Jij bent zo gefixeerd op Roberts , dat wat die jongen ook doet, het is bij jouw altijd waardeloos. Hij heeft inderdaad een slechte periode gehad, maar heeft alles weer goed opgepakt in zijn inval beurten. Nu moet ik wel zeggen dat ik de wedstrijden momenteel alleenbvia de tv beelden kan volgen, dus krijg niet alles mee.
Fixatie of niet dat maakt niet uit. De club wil stappen maken met rendement op aankoop-verkoop maar lijkt daar totaal niet in te slagen.
Hoe kom je er verder bij dat hij alles weer goed heeft opgepakt? Je kraamt gewoon totale onzin uit.
We kunnen ons helemaal geen (dure) spits veroorloven met een rendement van 0. Geen doelpunten geen assists. Heeft ons vorig seizoen de degradatie gekost en gaat ons straks geheid weer opbreken. Het is dat Milan nu in elk geval de penalty?s maakt.
Het lijkt wel dat sommige hier de spelers zelf moeten betalen. Constant maar praten over financi?n. Wat rot mij het , der is wel geld maar er gebeurt helemaal niks. Dat kun je niet maken tegenover de seiz krt houders.
Citaat van: De Gast op augustus 27, 2023, 14:51:57
Fixatie of niet dat maakt niet uit. De club wil stappen maken met rendement op aankoop-verkoop maar lijkt daar totaal niet in te slagen.
Hoe kom je er verder bij dat hij alles weer goed heeft opgepakt? Je kraamt gewoon totale onzin uit.
We kunnen ons helemaal geen (dure) spits veroorloven met een rendement van 0. Geen doelpunten geen assists. Heeft ons vorig seizoen de degradatie gekost en gaat ons straks geheid weer opbreken. Het is dat Milan nu in elk geval de penalty?s maakt.
Dat Drikus een slecht seizoen gedraaid heeft, maar dat hij ons het eredivieschap gekost heeft lijkt me klink klare onzin.
We hadden een ballenvanger met een visvergunning op de goal,
een verdediging die constant dezelfde fouten maakte(en nu nog maakt)
een Hoedemakers die, sinds zijn transfer naar Utrecht doorging , er totaal geen zin meer in had en geen deuk in een gesmolten pakje boter meer schoot.
maar het is altijd makkelijk om er 1 uit te pikken als zondebok.
Citaat van: sunderland op augustus 27, 2023, 15:01:29
Het lijkt wel dat sommige hier de spelers zelf moeten betalen. Constant maar praten over financi?n. Wat rot mij het , der is wel geld maar er gebeurt helemaal niks. Dat kun je niet maken tegenover de seiz krt houders.
Wat weet jij van de financiele huishouding van Cambuur. Ard de Graaf praat daar anders over
Misschien is Utrecht wat voor hem?.. :y
Citaat van: douwelwd op augustus 27, 2023, 15:03:33
Dat Drikus een slecht seizoen gedraaid heeft, maar dat hij ons het eredivieschap gekost heeft lijkt me klink klare onzin.
We hadden een ballenvanger met een visvergunning op de goal,
een verdediging die constant dezelfde fouten maakte(en nu nog maakt)
een Hoedemakers die, sinds zijn transfer naar Utrecht doorging , er totaal geen zin meer in had en geen deuk in een gesmolten pakje boter meer schoot.
maar het is altijd makkelijk om er 1 uit te pikken als zondebok.
Prima nuance Douwe. Maar dat ze de optie dan lichten is onvoorstelbaar. Hadden ze Virginia ook wel kunnen kopen.
Citaat van: sunderland op augustus 27, 2023, 15:01:29
Constant maar praten over financi?n
:_schater :_schater :_schater
Toch is hij nog een klasse beter dan Smit.
Citaat van: EdsjeSCC op augustus 27, 2023, 13:11:47
Hij speelde de eerste wedstrijd ook helemaal niet slecht, alleen jammer dat ie gewoon nooit een bal erin schiet
Ik gun Roberts het echt, lijkt me echt een sympathieke knul (hoor ik ook van insiders). Maar ik schrok eerlijk gezegd juist wel van zijn spel, houding en inzet de eerste wedstrijd tegen Emmen.
Pas toen Smit erbij kwam, zag je hem opbloeien.
All eerder genoemd: Roberts past niet in ons systeem. Hij komt (denk ik h?, geen absolute waarheid) veel beter tot zijn recht met 2 spitsen
Citaat van: Bernardo op augustus 27, 2023, 19:38:32
Toch is hij nog een klasse beter dan Smit.
3 klassen.
Citaat van: De Gast op augustus 27, 2023, 16:14:59
Prima nuance Douwe. Maar dat ze de optie dan lichten is onvoorstelbaar. Hadden ze Virginia ook wel kunnen kopen.
Het lichten van de optie snap ik dan wel weer. Als je hem (net als al die anderen) gratis de deur uit laat lopen is het ook weer kapitaalvernietiging. We kennen allemaal zijn potentieel, namelijk dat hij best een prima spits zou kunnen zijn in de middenmoot Eredivisie als aanspeelpunt die echt wel rond de 10 goals zou kunnen maken. In de KKD zou hij al helemaal moeten gaan renderen met de juiste aanvoer en iets meer tijd en ruimte, meer fysieke duels die hij toch voor het grootste deel zou moeten kunnen winnen. Dat is allemaal maar hypothetisch, je ziet in de wedstrijd tegen Emmen al dat er totaal nog geen vertrouwen in zit, en dat gaat ten koste van zijn killermentaliteit (die hij anders wel heeft).
Zelf zou ik hem nog steeds wel krediet geven, zelfs na de gemiste penalty, maar er moet wel een keer rendement gaan komen, wie weet dat het dan ineens als vanzelf gaat (ketchupflestheorie?).
Gisteravond tegen Wales spatte de gretigheid er ook weer niet van af.
Roberts zou, als dit tenminste nog niet het geval is, eens met een psycholoog moeten praten. Of met een type Arjan Robben: een goed voorbeeld van iemand die alles eruit wil halen wat er qua potentie in zit.
Werkelijk alle branie welke hij eerst had, ontbreekt er. Eigenlijk is het op het moment dat hij aanvoerder werd bergafwaarts gegaan. Dat lijkt dan een mentaal dingetje. Bravoure, inzet...alles lijkt weg. Zonde
Citaat van: SCC op september 12, 2023, 11:05:20
Gisteravond tegen Wales spatte de gretigheid er ook weer niet van af.
Roberts zou, als dit tenminste nog niet het geval is, eens met een psycholoog moeten praten. Of met een type Arjan Robben: een goed voorbeeld van iemand die alles eruit wil halen wat er qua potentie in zit.
Werkelijk alle branie welke hij eerst had, ontbreekt er. Eigenlijk is het op het moment dat hij aanvoerder werd bergafwaarts gegaan. Dat lijkt dan een mentaal dingetje. Bravoure, inzet...alles lijkt weg. Zonde
Heb jij de hele wedstrijd tussen Letland en Wales zitten kijken op jouw vrije maandagavond? 8P
Alle persoonlijkheid, pit en bravoure zat hem waarschijnlijk in sien lange haar
Sinds dat fut is, is het niks meer!
Citaat van: janou op september 12, 2023, 11:21:09
Heb jij de hele wedstrijd tussen Letland en Wales zitten kijken op jouw vrije maandagavond? 8P
haha, goed punt. Getrouwd h?, dan zoek je naar andere vormen van afleiding.
Citaat van: Drumfather SCC op september 12, 2023, 11:58:50
Alle persoonlijkheid, pit en bravoure zat hem waarschijnlijk in sien lange haar
Sinds dat fut is, is het niks meer!
Nou, eigenlijk al eerder. Want toen het haar eraf ging, riepen we allemaal in koor dat het nu hopelijk beter ging. Dus wat dat betreft, speelt het natuurlijk alweer (t?) lang, de vormdip van Uldrikis.
Citaat van: Bens op oktober 23, 2022, 17:22:35
Zijn af gescheerde haren heeft ook niet geholpen.
En de pagina's hiervoor gaan al over hoe "slecht" hij speelt, het missen van kansen, etc. Oftewel, weken voor het afknippen van zijn lange haar was het al bergafwaarts.
Hopelijk krijgen we de oude / echte Uldrikis snel te zien. Anders is het in de winterstop toch wel echt over in Leeuwarden, zou ik zeggen.
Citaat van: SCC op september 12, 2023, 12:12:24
Nou, eigenlijk al eerder. Want toen het haar eraf ging, riepen we allemaal in koor dat het nu hopelijk beter ging. Dus wat dat betreft, speelt het natuurlijk alweer (t?) lang, de vormdip van Uldrikis.
Is geen vormdip, is waarschijnlijk gewoon zijn niveau.
Citaat van: Stiens op september 12, 2023, 14:34:23
Is geen vormdip, is waarschijnlijk gewoon zijn niveau.
en toch vind ik hem beter dan Smit. Als die geen penalty,s maakt ist helemaal niks. Uldrikus brengt veel meer in ons spel.
Klopt, hij is in principe beter dan Smit. Maar eigenlijk is de spitspositie het lelijke eendje van dit elftal. Zwaar onderbezet qua kwaliteit. Maargoed, misschien zijn we iets te verwend met M?hren in onze vorige KKD periode.
Je hebt gelijk vwb Muhren. Dat was natuurlijk uniek, zo'n spits is te goed voor de KKD.
Man, voorheen moesten we het doen met Jurrick Juliana, Thijs Houwing, Jeroen Ketting, DJ Derksen (altijd buitenspel, maar in Sittard wel een garantie voor doelpunten), Jurjen Bosch en in iets mindere mate Ruud ter Heide (was nog wel een behoorlijke spits voor ons).
Maar qua moyenne kunnen we nu niet om Milan Smit heen. En ik vond zijn spel qua doorbewegen al veel beter dan eerder dit seizoen. Maar feit is, kan niemand omheen, dat Uldrikis qua balbehandeling en doorspelen de betere van die twee is. Dat scheelt nogal wat. Maar daarentegen laat Uldrikis al ruim 1,5 seizoen helemaal niets zien en zie je ook geen inzet/ strijd meer. Dan is het logisch dat Smit de kans krijgt en qua doelpunten pakt hij die ook. Hopelijk wordt zijn spel iedere week wat beter/ volwassener.
M?hren was natuurlijk buitencategorie. Zakte mee terug, deed verdedigende taken en stond daarna gewoon weer aanspeelbaar voorin.
Wat Smit betreft, hij is 20 en had tot dit seizoen 17 wedstrijden waarvan niet 1x 90 minuten op zijn naam. Ik geloof echt dat hij nog genoeg kan groeien om van grotere waarde te zijn voor het team, ik zie hem wekelijks stapjes maken.
Citaat van: sunderland op september 12, 2023, 14:37:07
en toch vind ik hem beter dan Smit. Als die geen penalty,s maakt ist helemaal niks. Uldrikus brengt veel meer in ons spel.
Hier bin ik ut helemaal met dei eens.
Citaat van: sunderland op september 12, 2023, 14:37:07
en toch vind ik hem beter dan Smit. Als die geen penalty,s maakt ist helemaal niks. Uldrikus brengt veel meer in ons spel.
Penals maken is niet voor iedereen weggelegd, zie Uldrikis
Dan staan er nog 10 anderen in het veld om uit te kiezen wie de penal gaat nemen.
Citaat van: Inferno-058 op september 13, 2023, 11:23:41
Penals maken is niet voor iedereen weggelegd, zie Uldrikis
mist een keer een penalty. Messi miste vorig seiz 5 !
Citaat van: sunderland op september 13, 2023, 12:08:56
mist een keer een penalty. Messi miste vorig seiz 5 !
Van zijn laatste 3 penalty's heeft Uldrikis geen 1 benut en geen veld doelpunten.. Maar Messi vergelijken met Uldrikis is wel bijzonder.... :_schater
Citaat van: sunderland op september 13, 2023, 12:08:56
mist een keer een penalty. Messi miste vorig seiz 5 !
Laat maar weer eens zien dat penals niet altijd zo makkelijk zijn toch
Citaat van: Grijskijkert op september 13, 2023, 12:31:21
Van zijn laatste 3 penalty's heeft Uldrikis geen 1 benut en geen veld doelpunten.. Maar Messi vergelijken met Uldrikis is wel bijzonder.... :_schater
ach het is bijzonder omdat Messi de beste voetballer ter wereld is en die mist ook penalty, s . En die speelt 3 x zoveel wedstrijden. Zo gek h? :_schater
Dat hebben Uldrikis en Milan Smit dan wel weer gemeen: beide hebben nog geen 5% van het talent van Messi.
Citaat van: Grijskijkert op september 13, 2023, 12:31:21
Van zijn laatste 3 penalty's heeft Uldrikis geen 1 benut en geen veld doelpunten.. Maar Messi vergelijken met Uldrikis is wel bijzonder.... :_schater
3 al? Staan mij er 2 bij.. ergens in de laatste wedstrijden van de competitie vorig seizoen en die onlangs tegen Emmen. Welke mis ik nog?
Viel weer goed in! Sterk aan de bal. Verdiend wel weer een kans. Buiten het feit om dat Smit de penaltys fantastisch binnen schiet brengt hij in de gehele wedstrijd veel te weinig.
Eerlijk is eerlijk, hij viel wel aardig in ja.
In de basis graag. Smit geen duel gewonnen.
Basis. En heel snel. Wint alle duels. Smit wint amper een duel en heeft wat tijd nodig.
Als Smit die laatste erin schiet hebben we het hier dan nog steeds over?
Smit heeft de toekomst hier, Uldrikis levert sowieso al niks meer op. Werkt als een paard dat wel. Snap ook niet wat ze met hem willen als je verder wil met eigen jeugd en je hebt al zo'n type.
Uldrikis voetballend zoveel beter dan Smit. Smit geen pepernoot geraakt. Geeft wel 100% maar is (nog) niet goed genoeg.
Citaat van: Galdiano op september 17, 2023, 22:18:55
Uldrikis voetballend zoveel beter dan Smit. Smit geen pepernoot geraakt. Geeft wel 100% maar is (nog) niet goed genoeg.
Dat is dan ook wel weer overdreven :D
Ik vermoed dat als je het omdraait (Uldrikis starten; Smit laatste kwartier meedoen), je dan precies hetzelfde verhaal krijgt. Dan raakt Uldrikis geen pepernoot en lijkt Smit prima in te vallen.
Er had deze zomer gewoon een andere spits bij gemoeten. Dat zag iedereen na vorig seizoen.
Citaat van: Galdiano op september 17, 2023, 22:18:55
Uldrikis voetballend zoveel beter dan Smit. Smit geen pepernoot geraakt. Geeft wel 100% maar is (nog) niet goed genoeg.
helemaal eens. En nog maals, als ze er beide op staan worden wij beter maar Uldrikus laat ons veel beter spelen
Citaat van: sunderland op september 17, 2023, 23:18:33
helemaal eens. En nog maals, als ze er beide op staan worden wij beter maar Uldrikus laat ons veel beter spelen
Ben het wederom met je eens Sunderland,. Hij speelde heel comfortabel en gaf een paar heel subtiele passes. Als hij een koppel wint, legt hij de bal ook gericht klaar voor een medespeler.. Smit wist ook veel,kopduels te winnen maar dan ging de bal alle richtingen op.
Viel inderdaad goed in.
En al eerder genoemd, het is jammer dat ze qua postuur op elkaar lijken, waardoor we Uldrikis en Smit met elkaar vergelijken. Want ze vullen elkaar juist goed aan. Uldrikis achter Smit, dan komen ze beide beter uit de verf. Smit is een afmaker (zie ook dat schot met links aan het einde, die de keeper goed pareert). Uldrikis is meer een voetballer en is minder een killer, waar Smit juist meevoetballend lang niet kan brengen wat Uldrikis wel kan, maar Smit daarentegen is weer heel direct en sneller in zijn keuzes qua doelgerichtheid dan Uldrikis.
Deze jongen had zomaar topscorer kunnen zijn van de eerste divisie. Had hij maar de eerste penalty benut dan stond hij nu nog in de basis. Een ongekend triest verhaal is in de maak.
En nu werkt de tijd w??r tegen hem.
Is dit een obsessie? Nee, ik vind het wel fascinerend. Het verhaal Roberts Uldrikis. Hoe eindigt dit..
Citaat van: De Gast op september 23, 2023, 14:47:23
Deze jongen had zomaar topscorer kunnen zijn van de eerste divisie. Had hij maar de eerste penalty benut dan stond hij nu nog in de basis. Een ongekend triest verhaal is in de maak.
En nu werkt de tijd w??r tegen hem.
Is dit een obsessie? Nee, ik vind het wel fascinerend. Het verhaal Roberts Uldrikis. Hoe eindigt dit..
Mag hopen op een happy end, waarin Ultee onder supervisie van Henk komt te werken en er aan een deugdelijke opstelling gewerkt gaat worden.
Spelers als Bergsma, Uldrikus en Breij zouden onder een betere trainer veel meer rendement geven en zijn nu de sjaak met deze pannenkoek
Citaat van: Vlampiep op september 23, 2023, 15:29:25
aan een deugdelijke opstelling gewerkt gaat worden.
je weet toch wel wat er nog op de bank zat afgelopen vrijdag?
dit is het, geen superhenkie of lodeweges die hier iets anders mee doet.
Citaat van: okkele op september 24, 2023, 11:09:52
je weet toch wel wat er nog op de bank zat afgelopen vrijdag?
dit is het, geen superhenkie of lodeweges die hier iets anders mee doet.
Helamaal mee eens dat het niveau op de bank niet overhoudt. Maar Ultee ziet geen kans om maar 1 speler zo te motiveren en te coachen dat hij beter gaat spelen. Dit in tegenstelling tot Henk en Lodeweges die veel meer uitspelers wisten te halen waarvan wij in eerste instantie dachten, dit wud niks, En spelers naast elkaar zetten die het betere van elkaar naar boven wisten te halen.
Het zou goed zijn als Henk, Roberts Uldrikus onder handen zou nemen.
Niet trainen maar gewoon praten, voor meer zelfvertrouwen.
Citaat van: okkele op september 24, 2023, 11:09:52
je weet toch wel wat er nog op de bank zat afgelopen vrijdag?
dit is het, geen superhenkie of lodeweges die hier iets anders mee doet.
Superhenkie :O
Even ter herinnering, Henk nam het ooit van Arts over. Wisselde de keeper en ging 20 meter hoger verdedigen. 9 potjes later waren we kampioen.
Dat je Henk en Lodeweges uberhaubt over 1 kam scheert met Sjors is vloeken in de kerk.
Even terug in de tijd.. maar als je negen potjes later kampioen wordt.. dan zal Arts er ook niet zo slecht hebben voor gestaan lijkt me toen ze hem eruit gooiden. Ken ?t me niet meer herinneren..
Citaat van: De Gast op september 26, 2023, 07:23:17
Even terug in de tijd.. maar als je negen potjes later kampioen wordt.. dan zal Arts er ook niet zo slecht hebben voor gestaan lijkt me toen ze hem eruit gooiden. Ken ?t me niet meer herinneren..
Op het moment van vertrek van Arts stonden we tweede, dus dat viel inderdaad wel mee. Henk won (na ??n verliespartij) vervolgens wel 8 wedstrijden op rij waardoor we kampioen werden.
Citaat van: Mike SCC op september 26, 2023, 08:22:51
Op het moment van vertrek van Arts stonden we tweede, dus dat viel inderdaad wel mee. Henk won (na ??n verliespartij) vervolgens wel 8 wedstrijden op rij waardoor we kampioen werden.
we verloren van almere uit en wonnen dacht ik 7x op rij
Toen henk kwam stonden we 5de of 6de, maar door het wegvallen van veendam en agovv schoten we omhoog
Het zijn de details waarop het nu misgaat.
Twee doelpunten in de slotfase voorkomen is ongeslagen 2e staan.
Weinig vertouwen dat Ultee dat eruit gaat krijgen, dus dan wordt het NC.
Citaat van: Mike SCC op september 26, 2023, 08:22:51
Op het moment van vertrek van Arts stonden we tweede, dus dat viel inderdaad wel mee. Henk won (na ??n verliespartij) vervolgens wel 8 wedstrijden op rij waardoor we kampioen werden.
Ik bedoel er mee aan te geven dat een goede trainer met 1 of twee aanpassingen situaties en/of wedstrijden kan manipuleren of omdraaien. Hierboven werd gesteld dat als Sjors niks met het aanwezige materiaal kon Henk of Dwight dat ook niet hadden gekund. Dikke quatsch.
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 26, 2023, 10:09:07
we verloren van almere uit en wonnen dacht ik 7x op rij
Toen henk kwam stonden we 5de of 6de, maar door het wegvallen van veendam en agovv schoten we omhoog
Ik kan beter jou raadplegen dan Wikipedia, volgens mij heb je gelijk :proost
Citaat van: poelie-lwd op september 26, 2023, 11:21:42
Ik bedoel er mee aan te geven dat een goede trainer met 1 of twee aanpassingen situaties en/of wedstrijden kan manipuleren of omdraaien. Hierboven werd gesteld dat als Sjors niks met het aanwezige materiaal kon Henk of Dwight dat ook niet hadden gekund. Dikke quatsch.
Eens hoor. Er zijn zeker keuzes gemaakt door Ultee die veel mensen niet begrijpen, zoals het vertrouwen houden in Tol en Smit
Citaat van: poelie-lwd op september 26, 2023, 11:21:42
Ik bedoel er mee aan te geven dat een goede trainer met 1 of twee aanpassingen situaties en/of wedstrijden kan manipuleren of omdraaien. Hierboven werd gesteld dat als Sjors niks met het aanwezige materiaal kon Henk of Dwight dat ook niet hadden gekund. Dikke quatsch.
laat lekker gaan jong. Iedere x komen ze wel met iets om het voor Ultee op te nemen, Doet ultee zelf ook steeds om het bij bij een ander of bij een situatie neer te leggen. Zoals wissels etc
Citaat van: Mike SCC op september 26, 2023, 12:08:24
Ik kan beter jou raadplegen dan Wikipedia, volgens mij heb je gelijk :proost
Eindelijk :_schater
Citaat van: sunderland op september 26, 2023, 12:43:20
laat lekker gaan jong. Iedere x komen ze wel met iets om het voor Ultee op te nemen, Doet ultee zelf ook steeds om het bij bij een ander of bij een situatie neer te leggen. Zoals wissels etc
Belachelijk dat er mensen anders mee om gaan dan jij toch? Slaat nergens op, zijn maar een paar mensen op dit forum die er kijk op hebben, de echte kenners. Mensen die bij een overwinning op W2 niks zeggen in het Ultee topic, maar blij zijn dat ze hun voetbalverstand weer kunnen etaleren na een nederlaag. Moet een lekker gevoel zijn om van de mensen waarvan je weet dat ze het op voorhand al met je eens zijn bevestiging te krijgen.
Iemand die een iets andere insteek richting de trainer heeft, heeft er immers toch de ballen verstand van.
Citaat van: Cor op september 26, 2023, 16:56:36
Belachelijk dat er mensen anders mee om gaan dan jij toch? Slaat nergens op, zijn maar een paar mensen op dit forum die er kijk op hebben, de echte kenners. Mensen die bij een overwinning op W2 niks zeggen in het Ultee topic, maar blij zijn dat ze hun voetbalverstand weer kunnen etaleren na een nederlaag. Moet een lekker gevoel zijn om van de mensen waarvan je weet dat ze het op voorhand al met je eens zijn bevestiging te krijgen.
Iemand die een iets andere insteek richting de trainer heeft, heeft er immers toch de ballen verstand van.
klopt. Ben na Willem 2 anders best heel positief geweest als je terug leest. Over de verdediging die het na 9 maanden eindelijk echt goed deed. Dat het eigenlijk een saaie weds was zei zelfs Ultee. Wat hij zei na de tijd waren ook precies zoals ik het had gezien.Als het goed is is het goed en als het slecht is is het slecht.
Must dit seizoen niet zo serieus nimme. Door omstandigheden is het zoals het is. Volgend jaar nieuwe trainer, nieuw stadion en een Reijnen die hopelijk zn stempel kan gaan drukken (er vanuit gaande dat hij dat momenteel nog niet doet).
Opgeroepen voor Letland, 12/10 en 15/10 speelt Roberts een EK kwalificatie interland. (of houdt hij de bank warm).
Citaat van: Stiens op oktober 05, 2023, 11:12:57
Opgeroepen voor Letland, 12/10 en 15/10 speelt Roberts een EK kwalificatie interland. (of houdt hij de bank warm).
Zou zijn vertrouwen goed doen als hij weer eens scoort.
kenne su hem dr niet houwe?
Alleen Henk de Jong krijt 'm aan de praat.
Miskien mutte jim er heel voorzichtig en stapje voor stapje rekening met houwe dat 't gewoan hier niks meer wurdt.
Voor degene het overstapje bij de 1-0 van Letland vanavond gemist hebben..
https://twitter.com/ZS_Voetbal/status/1712510077599416741?t=eRQvUgTH8vBpQ2DNcPypiw&s=19 (https://twitter.com/ZS_Voetbal/status/1712510077599416741?t=eRQvUgTH8vBpQ2DNcPypiw&s=19)
Allebei de doelpunten een assist!
Citaat van: Dokkumer op oktober 12, 2023, 22:30:11
Voor degene het overstapje bij de 1-0 van Letland vanavond gemist hebben..
https://twitter.com/ZS_Voetbal/status/1712510077599416741?t=eRQvUgTH8vBpQ2DNcPypiw&s=19 (https://twitter.com/ZS_Voetbal/status/1712510077599416741?t=eRQvUgTH8vBpQ2DNcPypiw&s=19)
Logisch. Hij weet ook: als ik zelf schiet, gaat die bal de tribunes in :D
Citaat van: Dokkumer op oktober 12, 2023, 22:30:11
Voor degene het overstapje bij de 1-0 van Letland vanavond gemist hebben..
https://twitter.com/ZS_Voetbal/status/1712510077599416741?t=eRQvUgTH8vBpQ2DNcPypiw&s=19 (https://twitter.com/ZS_Voetbal/status/1712510077599416741?t=eRQvUgTH8vBpQ2DNcPypiw&s=19)
klasse.
ik blijf t zeggen, dit is geen spits.
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op oktober 12, 2023, 23:01:22
Logisch. Hij weet ook: als ik zelf schiet, gaat die bal de tribunes in :D
l0l
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op oktober 12, 2023, 23:01:22
Logisch. Hij weet ook: als ik zelf schiet, gaat die bal de tribunes in :D
Hij scoort nog wel 2 x h?, is gewoon een goede speler die langzaam terug komt vanuit een enorme vorm crisis. Zou het Henk effect nu ook al op afstand werken ? :_schater
Volgens mij is het voor Cambuur en zeker voor de eerste divisie een hele goede speler. Naar mijn idee is het fout gegaan toen hij aanvoerder werd. Hij nam toen veel te veel verantwoordelijkheid op zich. Stond continu bij de scheids en liep over drie kwart veld om de bal te veroveren. Dit viel mij de laatste thuiswedstrijd ook weer op, was over de hele aanvallende helft bal aan het ophalen. De vraag is idd of hij een spits is of toch meer een komende speler. Blijft hij spits, wat ik verwacht, laat hem dan in ieder geval meer zijn positie houden. Volgens mij heeft Cambuur er in ieder geval een hele goede speler aan want technisch is ie ook meer dan behoorlijk.
Henk krijgt um wel oppe rit. Wat vorige sprekers ook aangaven, tis gewoon een goede spits voor de eerste divisie. Ik blijf er ook bij (net zoals bij Bergsma) dat je het niet zomaar veleerd kan zijn.
Citaat van: Vlampiep op oktober 13, 2023, 09:37:47
Hij scoort nog wel 2 x h?, is gewoon een goede speler die langzaam terug komt vanuit een enorme vorm crisis. Zou het Henk effect nu ook al op afstand werken ? :_schater
ja
Hij kan voetballend veel beter maar vond hem ook onherkenbaar in het veld : van lachend en vol branie naar een dood vogeltje (mischien ook prive iets speelde,dat zul je nooit weten).
En ten tweede, hij wordt mischien ook niet optimaal gebruikt. We beoordelen hem als een afmaker in 4-3-3 en lijkt meer op zijn gemak als kapstok/aangever met een 2e spits erbij.
Ik zie wel weer wat glimpsen van de oude Uldrikis terug de laatste tijd. Ik schrijf hem nog steeds niet af.
Citaat van: sunderland op oktober 13, 2023, 11:00:54
Henk krijgt um wel oppe rit. Wat vorige sprekers ook aangaven, tis gewoon een goede spits voor de eerste divisie. Ik blijf er ook bij (net zoals bij Bergsma) dat je het niet zomaar veleerd kan zijn.
Misschien heeft het aan Ultee gelegen?
Citaat van: Bankzitter op oktober 13, 2023, 12:40:08
Hij kan voetballend veel beter maar vond hem ook onherkenbaar in het veld : van lachend en vol branie naar een dood vogeltje (mischien ook prive iets speelde,dat zul je nooit weten).
Een oorlog misschien?
Citaat van: PePe op oktober 13, 2023, 14:02:13
Misschien heeft het aan Ultee gelegen?
:zweep l8l l0l :rodekaart :proost |:) :devil
Citaat van: Galdiano op oktober 12, 2023, 22:49:01
Allebei de doelpunten een assist!
Stapt over een bal heen en kopt een bal door bedoel je?
Als we hier al opgewonden van worden.
Maar het is altijd leuk om met een international te kunnen pochen. Ook al heb je er geen fuck aan.
Citaat van: De Gast op oktober 13, 2023, 18:49:11
Stapt over een bal heen en kopt een bal door bedoel je?
Als we hier al opgewonden van worden.
Maar het is altijd leuk om met een international te kunnen pochen. Ook al heb je er geen fuck aan.
Al weer verkeerd eten met un glaske sure wien hat merk ik. :_schater
Hew wel een bitsje last vanne maag ja.
Maar mooi Vlampiep dast al kest constatere dat ie langzaam terugkomt. Einde competitie mut dat vast wel weer een doelpuntsje oplevere ;)
Citaat van: De Gast op oktober 13, 2023, 19:34:16
Hew wel een bitsje last vanne maag ja.
Maar mooi Vlampiep dast al kest constatere dat ie langzaam terugkomt. Einde competitie mut dat vast wel weer een doelpuntsje oplevere ;)
We gane ut sien Gast hoeveel ut dur echt wudde w:)
Hup Henderikus. Vind het nog steeds een topper.
Hij heeft zeker in zijn eerste seizoen ook echt wel laten zien een goede spits te zijn, maar continue dat gewissel door Sjors Nultwee breekt elke speler op een gegeven moment op. Sandor zei laatst ook in de sportcast dat een speler minimaal 5/6 wedstrijden het vertrouwen moet krijgen. En niet na 1 slechte wedstrijd direct weer op de bank word gezet. Idem met de verdediging.
Toen hij aanvoerder geworden is, is er ook iets in zijn spel aangepast. En heeft die voor zichzelf wellicht te veel hooi op zijn vork genomen, hopelijk komt die er met zichzelf uit. Nog even 3 kwart seizoen knallen en evengoed 12 goals erin rammen.
als hij speelt moet je met echte buitens spelen die voorzetten kunnen geven
en rechts op rechts en links op links en anders opkomende backs met
een goede voorzet.
Zag dat zijn contract na dit seizoen afloopt. Lijkt mij heel goed om die te gaan verlengen. Hopen dat hij er zelf ook voor open staat nu Henk weer terug is. Als hij zijn vorm weer heeft is dit gewoon een topspits voor onze club.
Op het juist moment stoppen is ook een kwaliteit. Imo was dat afgelopen zomer al.
Voor de rest een superaardige jongen. Die kopbal tegen dkv is onvergetelijk.
Ik weet niet hoe zwaar hij op de begroting drukt?
Maar als je een selectie moet samenstellen op kkd niveau, dan is een drikes dikke prima.
Speel je eredivisie dan is het denk ik het verstandigste om afscheid te nemen.
Zo zie je maar weer wat Clown Ultee voor invloed had :zucht
Robert Uldrikis is met dank aan Henk de Jong weer de oude: ?Voor hem geef ik 20 procent meer?
Als het eerste schaap over de dam is, volgen er meer. Het is een bekend spreekwoord. En het zou van toepassing kunnen zijn op spits Roberts Uldrikis van SC Cambuur.
Afgelopen donderdag maakte de 25-jarige aanvaller namelijk zijn eerste doelpunt van het seizoen. Het was een frommelgoal, maar de blijdschap is er een paar dagen later niet minder om. ?Ieder doelpunt is heel belangrijk, maar de eerste van het seizoen is altijd mooi?, zegt Uldrikis.
De Let heeft nu weer een prominente rol. Dat is wel anders geweest. Sjors Ultee sprak zijn vertrouwen wel uit in hem, maar maakte dat niet waar. Want na een basisplaats in de eerste wedstrijd, werd Uldrikis verwezen naar de bank.
?Het was moeilijk?, geeft Uldrikis toe als hij terugkijkt op de eerste maanden van dit seizoen. ?Ik speelde niet veel en er zat veel negativiteit in de club. We speelden ook niet goed, dus het was niet zo makkelijk.?
Met de terugkeer van Henk de Jong veranderde het perspectief van Uldrikis. Hij miste daarna nog maar ??n wedstrijd van de Leeuwarders en dat was omdat hij interlandverplichtingen had met Letland. Daardoor deed hij niet mee tegen NAC Breda. In de drie wedstrijden daarna miste Uldrikis geen minuut.
?Henk geeft mij vertrouwen. Hij is heel belangrijk voor mij?, vertelt Uldrikis. ?Dat zag je ook in het eerste jaar dat we met elkaar werkten. We eindigden heel hoog in de eredivisie en ik was clubtopscorer. Henk is een heel belangrijk persoon voor mij.?
De aanpak van De Jong is bij tijd en wijle ?killing?, zegt Uldrikis. De trainer zit er bovenop en steekt dat ook niet onder stoelen of banken. ?Ik zit hem op de huid. En dat moet ook. Hij wordt op trainingen veel beter en begint te scoren.?
De Cambuurtrainer vindt dat Uldrikis belangrijk is voor zijn ploeg. Niet alleen voorin met zijn lange lijf, maar ook verdedigend draagt de spits zijn steentje bij. Bijvoorbeeld bij het wegkoppen van standaardsituaties van de tegenstander.
Opvallend is het wel. In zijn eerste seizoen bij Cambuur scoorde Uldrikis in de eredivisie zeven doelpunten in 21 wedstrijden. Vorig seizoen kwam hij in dertig duels maar tot ??n goal. Toen viel de 1,98 meter lange spits vooral op met grote missers.
Dat zag ook De Jong. ?Het viel na een goed seizoen wat weg bij hem. Hij heeft nog heel lang doorgespeeld met interlands, toen kwam hij terug en ineens was het weg. Hij kon niet meer dat levendige brengen en dat zie ik nu wel terugkomen?, vertelt de trainer.
Daar speelt De Jong zelf dus een grote rol in. Onder andere door Uldrikis kritisch te benaderen. Soms ook wel waar andere spelers bij zitten. ?Maar als ik iets goed doe, zegt hij dat ook. Hij is altijd eerlijk en probeert altijd positief te blijven. Dat is een goede zaak.?
Het moge duidelijk zijn: tussen Ultee en Uldrikis was er bepaald geen klik. En die klik heeft de Let wel met De Jong. ?Hij weet hoe hij het beste uit mij moet halen. Als ik hem aan de zijlijn zie staan, geef ik tien tot twintig procent extra omdat hij er is.?
De komende twee wedstrijden wil Uldrikis meer doelpunten maken bij Cambuur, dat speelt tegen TOP Oss en ADO Den Haag. Daarna mist hij de wedstrijd tegen Roda JC. Uldrikis speelt dan met het nationale elftal van Letland tegen Kroati? en Polen.
Volgend jaar zal hij in principe zijn vijftigste interland spelen voor zijn land. En dan kan het helpen als hij zich bij de bondscoach van Letland laat zien met doelpunten bij Cambuur.
Het moet bijna wel, want nu er ??n schaap over de dam is?
Citaat van: Drumfather SCC op november 06, 2023, 11:02:52
Zo zie je maar weer wat Clown Ultee voor invloed had :zucht
Robert Uldrikis is met dank aan Henk de Jong weer de oude: ?Voor hem geef ik 20 procent meer?
Als het eerste schaap over de dam is, volgen er meer. Het is een bekend spreekwoord. En het zou van toepassing kunnen zijn op spits Roberts Uldrikis van SC Cambuur.
Afgelopen donderdag maakte de 25-jarige aanvaller namelijk zijn eerste doelpunt van het seizoen. Het was een frommelgoal, maar de blijdschap is er een paar dagen later niet minder om. ?Ieder doelpunt is heel belangrijk, maar de eerste van het seizoen is altijd mooi?, zegt Uldrikis.
De Let heeft nu weer een prominente rol. Dat is wel anders geweest. Sjors Ultee sprak zijn vertrouwen wel uit in hem, maar maakte dat niet waar. Want na een basisplaats in de eerste wedstrijd, werd Uldrikis verwezen naar de bank.
?Het was moeilijk?, geeft Uldrikis toe als hij terugkijkt op de eerste maanden van dit seizoen. ?Ik speelde niet veel en er zat veel negativiteit in de club. We speelden ook niet goed, dus het was niet zo makkelijk.?
Met de terugkeer van Henk de Jong veranderde het perspectief van Uldrikis. Hij miste daarna nog maar ??n wedstrijd van de Leeuwarders en dat was omdat hij interlandverplichtingen had met Letland. Daardoor deed hij niet mee tegen NAC Breda. In de drie wedstrijden daarna miste Uldrikis geen minuut.
?Henk geeft mij vertrouwen. Hij is heel belangrijk voor mij?, vertelt Uldrikis. ?Dat zag je ook in het eerste jaar dat we met elkaar werkten. We eindigden heel hoog in de eredivisie en ik was clubtopscorer. Henk is een heel belangrijk persoon voor mij.?
De aanpak van De Jong is bij tijd en wijle ?killing?, zegt Uldrikis. De trainer zit er bovenop en steekt dat ook niet onder stoelen of banken. ?Ik zit hem op de huid. En dat moet ook. Hij wordt op trainingen veel beter en begint te scoren.?
De Cambuurtrainer vindt dat Uldrikis belangrijk is voor zijn ploeg. Niet alleen voorin met zijn lange lijf, maar ook verdedigend draagt de spits zijn steentje bij. Bijvoorbeeld bij het wegkoppen van standaardsituaties van de tegenstander.
Opvallend is het wel. In zijn eerste seizoen bij Cambuur scoorde Uldrikis in de eredivisie zeven doelpunten in 21 wedstrijden. Vorig seizoen kwam hij in dertig duels maar tot ??n goal. Toen viel de 1,98 meter lange spits vooral op met grote missers.
Dat zag ook De Jong. ?Het viel na een goed seizoen wat weg bij hem. Hij heeft nog heel lang doorgespeeld met interlands, toen kwam hij terug en ineens was het weg. Hij kon niet meer dat levendige brengen en dat zie ik nu wel terugkomen?, vertelt de trainer.
Daar speelt De Jong zelf dus een grote rol in. Onder andere door Uldrikis kritisch te benaderen. Soms ook wel waar andere spelers bij zitten. ?Maar als ik iets goed doe, zegt hij dat ook. Hij is altijd eerlijk en probeert altijd positief te blijven. Dat is een goede zaak.?
Het moge duidelijk zijn: tussen Ultee en Uldrikis was er bepaald geen klik. En die klik heeft de Let wel met De Jong. ?Hij weet hoe hij het beste uit mij moet halen. Als ik hem aan de zijlijn zie staan, geef ik tien tot twintig procent extra omdat hij er is.?
De komende twee wedstrijden wil Uldrikis meer doelpunten maken bij Cambuur, dat speelt tegen TOP Oss en ADO Den Haag. Daarna mist hij de wedstrijd tegen Roda JC. Uldrikis speelt dan met het nationale elftal van Letland tegen Kroati? en Polen.
Volgend jaar zal hij in principe zijn vijftigste interland spelen voor zijn land. En dan kan het helpen als hij zich bij de bondscoach van Letland laat zien met doelpunten bij Cambuur.
Het moet bijna wel, want nu er ??n schaap over de dam is?
Vooral deze passage is alles zeggend over onze oud trainer.
Ultee sprak zijn vertrouwen wel uit in hem, maar maakte dat niet waar. Want na een basisplaats in de eerste wedstrijd, werd Uldrikis verwezen naar de bank.
Hij zegt het nu hardop maar ik denk dat er veeeel meer selectie spelers er zo over denken.
Man wat ben ik blij dat Ultee weg is |:)
Citaat van: janou op november 06, 2023, 09:37:26
Zag dat zijn contract na dit seizoen afloopt. Lijkt mij heel goed om die te gaan verlengen. Hopen dat hij er zelf ook voor open staat nu Henk weer terug is. Als hij zijn vorm weer heeft is dit gewoon een topspits voor onze club.
Cambuur heeft een spits nodig die minsten 15x per seizoen scoort in de KKD. Redt Drikus dat dit seizoen niet dan gewoon afscheid van 'm nemen en doorselecteren. Daarvoor is het een te dure (en beperkte) speler.
Citaat van: Stiens op november 06, 2023, 11:29:43
Cambuur heeft een spits nodig die minsten 15x per seizoen scoort in de KKD. Redt Drikus dat dit seizoen niet dan gewoon afscheid van 'm nemen en doorselecteren. Daarvoor is het een te dure (en beperkte) speler.
Mja vind maar eens een spits die er zoveel maakt. Drikes is wel een speler dat er voor zorgt dat andere spelers goals maken. Dat is net zo belangrijk. In zijn eerste jaar was hij echt goed. Als hij dat niveau weet te benaderen legt hij er in de kkd ook wel 10+ in
Citaat van: oost op november 06, 2023, 11:14:19
Vooral deze passage is alles zeggend over onze oud trainer.
Ultee sprak zijn vertrouwen wel uit in hem, maar maakte dat niet waar. Want na een basisplaats in de eerste wedstrijd, werd Uldrikis verwezen naar de bank.
Hij zegt het nu hardop maar ik denk dat er veeeel meer selectie spelers er zo over denken.
Man wat ben ik blij dat Ultee weg is |:)
Vind dat Uldrikis dit ook aan zichzelf te wijten heeft hoor. Heeft onder Ultee niets gepresteerd. En dat mag hij ook zichzelf kwalijk nemen. Is blijkbaar erg gevoelig voor vertrouwen en daar is Henk wel erg goed in. Ik denk dat dat meer van Henk zegt dan over Ultee.
Die aanvoerdersband was overigs ook geen onverdeeld succes?.
Ik ben enorm blij met de terugkeer Henk, laat dat duidelijk zijn.
Maar natuurlijk zijn de spelers blij die nu in de basis starten en de spelers op de bank zijn terecht gekomen wat minder.
Het blijft vreemd dat een professionele sporter zichzelf niet kan motiveren maar dat van een trainer laat afhangen.
Citaat van: janou op november 06, 2023, 11:47:05
Vind dat Uldrikis dit ook aan zichzelf te wijten heeft hoor. Heeft onder Ultee niets gepresteerd. En dat mag hij ook zichzelf kwalijk nemen. Is blijkbaar erg gevoelig voor vertrouwen en daar is Henk wel erg goed in. Ik denk dat dat meer van Henk zegt dan over Ultee.
als je gebruikt word als een jojo helpt al helemaal niet. Tuurlijk miste hij kansen maar echt iedere speler speelde zwaar onder zijn nivo alleen Breij dit seizoen niet. En als je op de bank zit en je ziet dat 20 wedstrijden achter elkaar het centrum dramatisch is en daar gebeurd niks helpt dat ook niet want een trainer moet geen voorkeursbehandelinglievertjes hebben.
Geef hem voorlopig even de kans, hij laat iig het team beter functioneren.
Citaat van: sunderland op november 06, 2023, 13:20:13
als je gebruikt word als een jojo helpt al helemaal niet. Tuurlijk miste hij kansen maar echt iedere speler speelde zwaar onder zijn nivo alleen Breij dit seizoen niet. En als je op de bank zit en je ziet dat 20 wedstrijden achter elkaar het centrum dramatisch is en daar gebeurd niks helpt dat ook niet want een trainer moet geen voorkeursbehandelinglievertjes hebben.
Je kan veel van Ultee zeggen maar niet dat hij voorkeursbehandelingslievertjes had haha. Hij wisselde iedereen die een kutpot speelde. Maar zoals alle spelers en ook Henk trouwens zeiden kwam dat aantal tegengoals echt niet alleen door de verdediging, maar begon dat vaak al voorin of op het middenveld. Wat los staat van het feit dat het centrum zeker niet stabiel oogde trouwens.
Citaat van: Geelblauwstiens op november 06, 2023, 12:22:45
Die aanvoerdersband was overigs ook geen onverdeeld succes?.
Omdat hij vaak de toss verloor?
Citaat van: Grijskijkert op november 06, 2023, 14:00:02
Omdat hij vaak de toss verloor?
Zelfs dat was volgens mij zo:) nee meer dat ie zich anders ging gedragen. Wat gekke dingetjes met een briefje en wat onredelijk reageren hier en daar. Hij was er iig (nog) niet klaar voor zo leek het en begon te vergeten dat ie gewoon moest scoren met de bal.
Citaat van: janou op november 06, 2023, 13:44:09
Je kan veel van Ultee zeggen maar niet dat hij voorkeursbehandelingslievertjes had haha. Hij wisselde iedereen die een kutpot speelde. Maar zoals alle spelers en ook Henk trouwens zeiden kwam dat aantal tegengoals echt niet alleen door de verdediging, maar begon dat vaak al voorin of op het middenveld. Wat los staat van het feit dat het centrum zeker niet stabiel oogde trouwens.
Ik ben altijd voorstander geweest voor een vaste basis. De angst om op de bank terecht te komen als je een keer een slechte pot speelt maakt dat je geen risico's durft te nemen en altijd maar de veilige keuze kiest. Veelal terug. Met angst in de benen voetbalt het sowieso voor geen meter. Oke als je week op week waardeloos speelt dan moet je uiteraard gewisseld worden. Maar we hebben allemaal ons dag wel eens niet en om daar direct op afgerekend te worden is ook voor het zelfvertrouwen niet goed. Dus vasthouden aan een zekere basis geeft vertrouwen en dat betaald zich terug in brutaler durven voetballen omdat als het eens mis gaat je de week erop niet direct op de bank beland.
Citaat van: Voorstopper op november 06, 2023, 14:46:33
Ik ben altijd voorstander geweest voor een vaste basis. De angst om op de bank terecht te komen als je een keer een slechte pot speelt maakt dat je geen risico's durft te nemen en altijd maar de veilige keuze kiest. Veelal terug. Met angst in de benen voetbalt het sowieso voor geen meter. Oke als je week op week waardeloos speelt dan moet je uiteraard gewisseld worden. Maar we hebben allemaal ons dag wel eens niet en om daar direct op afgerekend te worden is ook voor het zelfvertrouwen niet goed. Dus vasthouden aan een zekere basis geeft vertrouwen en dat betaald zich terug in brutaler durven voetballen omdat als het eens mis gaat je de week erop niet direct op de bank beland.
Ben ik ook voorstander van. En vind ook niet dat Ultee Uldrikis na ??n wedstrijd al had moeten wisselen. Echter ligt de verantwoordelijkheid voor het matige spel ook gewoon wel bij Uldrikis en is het te makkelijk om alleen Ultee de schuld te geven, die kanttekening wou ik erbij leggen. Want voor sommigen zou zelfs een regenbui nog de schuld zijn van Ultee. Ik denk dat Ultee tactisch sterker is dan Henk, maar Henk door zijn ervaring en omgang met spelers veel meer spelers voor zich kan winnen en achter zijn idee van voetbal kan krijgen, ook omdat hij het wat simpeler houdt naar mijn idee.
Citaat van: janou op november 06, 2023, 13:44:09
Je kan veel van Ultee zeggen maar niet dat hij voorkeursbehandelingslievertjes had haha. Hij wisselde iedereen die een kutpot speelde. Maar zoals alle spelers en ook Henk trouwens zeiden kwam dat aantal tegengoals echt niet alleen door de verdediging, maar begon dat vaak al voorin of op het middenveld. Wat los staat van het feit dat het centrum zeker niet stabiel oogde trouwens.
nou dat hij Smand Tol steeds liet staan was toch duidelijk voorkeursbehandeling toch? Dat Tol nu opeens heel goed speelt onder Henk zegt ook duidelijk iets over wie er naast hem speelt. Smand heeft 1 helft de kans gekregen en zakte finaal door het ijs. Zegt overigens niks want ik denk dat Henk ook hem weer op de rails krijgt.
Citaat van: janou op november 06, 2023, 14:53:34
Ben ik ook voorstander van. En vind ook niet dat Ultee Uldrikis na ??n wedstrijd al had moeten wisselen. Echter ligt de verantwoordelijkheid voor het matige spel ook gewoon wel bij Uldrikis en is het te makkelijk om alleen Ultee de schuld te geven, die kanttekening wou ik erbij leggen. Want voor sommigen zou zelfs een regenbui nog de schuld zijn van Ultee. Ik denk dat Ultee tactisch sterker is dan Henk, maar Henk door zijn ervaring en omgang met spelers veel meer spelers voor zich kan winnen en achter zijn idee van voetbal kan krijgen, ook omdat hij het wat simpeler houdt naar mijn idee.
laat dan maar? Ga hier maar niet op in :(
Ultee is tactisch veel sterker dan Henk dat zie je duidelijk terug in het spel. De hele opbouw was veel beter en het tactische plan was ook duidelijk te zien. De spelers wisten precies wat ze moesten doen.
Waar komt dat idee toch vandaan dat Henk taktisch niet sterk is? (en ik snap dat Sunderland ironisch is :P )
Hij zet het net even anders neer en spelers snappen het ook vrij snel.
Als Ultee echt slim was geweest dan had hij eens de rest van het seizoen meegekeken waarom bij Henk dezelfde spelers ineens wel renderen.
Daar hebben Slot, Hulshoff en Boschaart ook veel aangehad. Zal wel een ego dingetje zijn.
Het is wel grappig, dat van der Water niet meer Henk op kan schieten ligt aan van der Water en dat Uldrikis niet meer Ultee op kan schieten ligt aan Ultee.
Zwak hoor vanavond....maar ??n doelpuntje
Wat een topper, scoort wederom. (Houwe of Verkope?)
Contract verlengen en rap. Gouden jongen voor de groep. Nooit negatief.
:_schater :_schater :_schater :_schater : Vijf wedstrijden geleden waren er maar een paar die het vertrouwen in hem hadden behouden. Het is gewoon voor ons een speler van de buiten categorie die enorm met zich zelf aan het worstelen was.
Henk krijgt hem weer op de rit en dat zal hij dit seizoen ook doen uitbetalen,.
Twee/drie goals en iedereen wurd gek hier. Prachtig.
Ik heb Roberts nooit op de goals beoordeelt maar op hoe hij speelt.
Dat was al een hele lange tijd ongelukkig.
Je ziet nu weer wat branie terug, dat is de grootste winst want daarmee laat hij anderen ook beter spelen.
Dat 'ie zijn goaltjes meepikt is mooi meegenomen.
Citaat van: De Gast op november 12, 2023, 19:28:17
Twee/drie goals en iedereen wurd gek hier. Prachtig.
Buiten dat is hij op dit moment toch ook gewoon heel belangrijk voor de ploeg. Speelt gewoon uitstekend.
Heeft mij nog niet overtuigd. Tegen 10 man had hij een paar keer de bal veel beter vast kunnen houden met z'n lengte en fysiek.
Citaat van: Stiens op november 12, 2023, 22:16:47
Heeft mij nog niet overtuigd. Tegen 10 man had hij een paar keer de bal veel beter vast kunnen houden met z'n lengte en fysiek.
Te makkelijk. Heb je wel gezien hoeveel fysiek werk hij heeft verricht? Hij was compleet leeg.
https://twitter.com/SCCambuurLwd/status/1724005319875920186?t=-4dRn38FSFNY373mwSN12g&s=19 (https://twitter.com/SCCambuurLwd/status/1724005319875920186?t=-4dRn38FSFNY373mwSN12g&s=19)
Ik leg het hier maar even neer voor bepaalde niet nader te noemen forumleden.
Tip: Tandwieltje klikken en afspeel snelheid op .25 zetten.
Het juichen voor het vak is ook heel mooi.
Citaat van: Dokkumer op november 13, 2023, 12:20:34
https://twitter.com/SCCambuurLwd/status/1724005319875920186?t=-4dRn38FSFNY373mwSN12g&s=19 (https://twitter.com/SCCambuurLwd/status/1724005319875920186?t=-4dRn38FSFNY373mwSN12g&s=19)
Ik leg het hier maar even neer voor bepaalde niet nader te noemen forumleden.
Als kenner zie ik hier een echte spitsen goal :D
Van een spits met zelfvertrouwen.
Citaat van: Bankzitter op november 13, 2023, 12:32:23
Tip: Tandwieltje klikken en afspeel snelheid op .25 zetten.
Ik krijg dan alleen een rondje in beeld met 2 pijltjes. Krijg het beeld niet langzamer..
Op X gaat een vertraagde versie rond. Zal even zoeken.
Edit:
https://twitter.com/Hetismijjan/status/1724062245104001411?t=vkJUpUemnNlzylu0Jr71Ag&s=19 (https://twitter.com/Hetismijjan/status/1724062245104001411?t=vkJUpUemnNlzylu0Jr71Ag&s=19)
Citaat van: sunderland op november 06, 2023, 15:56:03
nou dat hij Smand Tol steeds liet staan was toch duidelijk voorkeursbehandeling toch? Dat Tol nu opeens heel goed speelt onder Henk zegt ook duidelijk iets over wie er naast hem speelt. Smand heeft 1 helft de kans gekregen en zakte finaal door het ijs. Zegt overigens niks want ik denk dat Henk ook hem weer op de rails krijgt.
Nee. Ultee heeft blijkbaar liever een ander type verdediger dan Bergsma. Dat hij nu goed speelt heeft denk ik te maken met het type voetbal dat gespeeld wordt, waarvan we tot nu toe zeker kunnen zeggen dat de opbouw en het verdedigende er tot nu toe een stuk beter uit ziet inderdaad.
Citaat van: sunderland op november 06, 2023, 15:57:26
laat dan maar? Ga hier maar niet op in :(
Hoeft ook zeker niet. Maar kan er gewoon niet zo goed tegen dat mensen beweren dat Ultee maar wat doet en dat je net zo goed de bakker van 2 straten verder daar neer kan zetten, dat beeld dat mensen van hem schetsen vind ik gewoon niet eerlijk. En natuurlijk was het voetbal vaak niet goed genoeg en is hij daar zeker verantwoordelijk voor.
Voor nu ben ik blij dat Uldrikis onder Henk weer met vertrouwen voetbalt, het is wel duidelijk dat hij daar behoefte aan heeft.
Skijnt dat ze de Olympische spelen naar het Dkv stadion willen halen. Ze zien toch geen verschil en de sfeer blieft ut zelfde bij die b sport
Citaat van: sunderland op november 14, 2023, 10:40:40
Skijnt dat ze de Olympische spelen naar het Dkv stadion willen halen. Ze zien toch geen verschil en de sfeer blieft ut zelfde bij die b sport
Wk vrouwenvoetbal bedoel je zeker. Had het wel mooi gevonden als dat in ons nieuwe stadion zou plaatsvinden. Vaak zie je dat de nieuwste stadions daar voor in aanmerking komen zelfs als deze een lagere capaciteit hebben, maar onze 15k is toch echt een maatje te klein voor dit soort dingen.
Wel flink off topic dit trouwens :X
Hoezo off topic? Uldrikis is een zeer verdienstelijk 10km schaatser die een goede kans heeft op Olympische kwalificatie voor Letland in 2030.
Citaat van: Westerpark op november 15, 2023, 00:38:20
Wk vrouwenvoetbal bedoel je zeker. Had het wel mooi gevonden als dat in ons nieuwe stadion zou plaatsvinden. Vaak zie je dat de nieuwste stadions daar voor in aanmerking komen zelfs als deze een lagere capaciteit hebben, maar onze 15k is toch echt een maatje te klein voor dit soort dingen.
Wel flink off topic dit trouwens :X
nee echt Olympische spelen
Na gister is wel weer gebleken hoe belangrijk een balvaste spits is in ons systeem. Smit scoort weliswaar maar we konden de bal totaal niet in de ploeg houden. eerste helft werden we bij tijd en wijle van het kastje naar de muur gestuurd.
Citaat van: poelie-lwd op november 20, 2023, 11:50:26
Na gister is wel weer gebleken hoe belangrijk een balvaste spits is in ons systeem. Smit scoort weliswaar maar we konden de bal totaal niet in de ploeg houden. eerste helft werden we bij tijd en wijle van het kastje naar de muur gestuurd.
Had niet alleen met Milan te maken. Linkerkant was erg slecht eerste helft.
Zo balvast is die Let ook weer niet.
Citaat van: Cor op november 20, 2023, 12:25:11
Had niet alleen met Milan te maken. Linkerkant was erg slecht eerste helft.
Dat zeker maar laat onverlet dat we voorin nog steeds niet een bal in de ploeg konden houden.
Citaat van: De Gast op november 20, 2023, 13:53:43
Zo balvast is die Let ook weer niet.
'die Let' :_schater
Onze Let natuurlijk. Mijn excuses aan de voorzitter van de fanclub.
Citaat van: poelie-lwd op november 20, 2023, 14:46:15
Dat zeker maar laat onverlet dat we voorin nog steeds niet een bal in de ploeg konden houden.
Onver?Let?. :) ook leuk gevonden :)
Citaat van: Geelblauwstiens op november 20, 2023, 15:41:20
Onver?Let?. :) ook leuk gevonden :)
Jaaaa, wie had er ooit gedacht dat die flegmatieke, niet heel snelle, iets te zware, maar technisch begaafde spits van de Lions ooit nog een woordkunstenaar zou worden .....?
Citaat van: gobo op november 20, 2023, 18:36:16
Jaaaa, wie had er ooit gedacht dat die flegmatieke, niet heel snelle, iets te zware, maar technisch begaafde spits van de Lions ooit nog een woordkunstenaar zou worden .....?
ik . Hij kan alles
Citaat van: gobo op november 20, 2023, 18:36:16
Jaaaa, wie had er ooit gedacht dat die flegmatieke, niet heel snelle, iets te zware, maar technisch begaafde spits van de Lions ooit nog een woordkunstenaar zou worden .....?
Die hadden een topscheidsje afgelopen zaterdag
Citaat van: Geelblauwstiens op november 20, 2023, 15:41:20
Onver?Let?. :) ook leuk gevonden :)
Uit de losse pols. Waarvan akte :proost
Citaat van: gobo op november 20, 2023, 18:36:16
Jaaaa, wie had er ooit gedacht dat die flegmatieke, niet heel snelle, iets te zware, maar technisch begaafde spits van de Lions ooit nog een woordkunstenaar zou worden .....?
oftewel de 'Bombarda van Schieringen' Mooie tijden vriend ;)
Bombarda..... De jongere generatie zal wel denken wat is dat?
Citaat van: Delfzijl/Cambuur op november 23, 2023, 19:09:38
Bombarda..... De jongere generatie zal wel denken wat is dat?
Beetje opvoeden hier:)
Ik ken de heer poelie helaas niet maar ik heb wel een aardig idee van zijn postuur :_schater
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op november 23, 2023, 22:18:34
Ik ken de heer poelie helaas niet maar ik heb wel een aardig idee van zijn postuur :_schater
smal, lang en super afgetraind
Die jongen is zo nuttig. Maakt andere spelers beter. Hij scoort niet veel, maar is goud waard voor de groep
Contract verlengen inderdaad.
Bij het verdedigen van een voorsprong in de slotfase is hij ook prima voor de verdediging te posteren om alle lange ballen op te vangen.
Het kan verkeren:)
Toeval of kwaliteit?
Hij en balk waren uitzinnig blij bij het eindsignaal en richtten zich direct naar het uitvak |:)
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op november 25, 2023, 12:30:08
Hij en balk waren uitzinnig blij bij het eindsignaal en richtten zich direct naar het uitvak |:)
Mooi, zijn echte publieksspelers.
Aflopend contract. Verkopen of verlengen?
Citaat van: De Gast op december 26, 2023, 11:36:32
Aflopend contract. Verkopen of verlengen?
Als ik goed naar Henk heb geluisterd de laatste weken, is het bij een goed bod vertrekken, net als bij de rest van de spelers...
Citaat van: Grijskijkert op december 26, 2023, 11:38:30
Als ik goed naar Henk heb geluisterd de laatste weken, is het bij een goed bod vertrekken, net als bij de rest van de spelers...
dat dacht ik ook te horen. 1.5 week terug hebben ze dit intern besproken wie ze wouden houden. Dit zal straks wel eens uitlekken. Het zou mij totaal niet verbazen dat R M uit V dan deze kant opkomt.
Citaat van: De Gast op december 26, 2023, 11:36:32
Aflopend contract. Verkopen of verlengen?
het hangt er enorm vanaf of hij nu weg kan en of hij goed presteert na de winterstop. (Dat hij zijn nivo van eerst haalt ). Hij is nu al 10 x beter dan de vorige 15 maanden
Citaat van: sunderland op december 26, 2023, 12:15:12
dat dacht ik ook te horen. 1.5 week terug hebben ze dit intern besproken wie ze wouden houden. Dit zal straks wel eens uitlekken. Het zou mij totaal niet verbazen dat R M uit V dan deze kant opkomt.
Mocht Uldrikis verkocht worden(en Smit) dan zie ik het wel gebeuren..
Citaat van: sunderland op december 26, 2023, 12:15:12
dat dacht ik ook te horen. 1.5 week terug hebben ze dit intern besproken wie ze wouden houden. Dit zal straks wel eens uitlekken. Het zou mij totaal niet verbazen dat R M uit V dan deze kant opkomt.
1 uit veenhuizen??
Als Henk al twijfelt Doke terug te halen puur vanwege zijn leeftijd..
?Er is wat ge?nformeerd naar Roberts Uldrikis, verder niet?, zegt De Jong in het LC.
Citaat van: Grijskijkert op januari 17, 2024, 15:25:11
?Er is wat ge?nformeerd naar Roberts Uldrikis, verder niet?, zegt De Jong in het LC.
ik vraag ook wel eens wat aan :P
Dan mutte ze as de bliksem een etalage optuigen.
Citaat van: De Gast op januari 17, 2024, 19:07:18
Dan mutte ze as de bliksem een etalage optuigen.
En dan van der water er maar snel uithalen? Heeft misschien een afschrikkend affect op potenti?le klanten :devil :( :devil
We hebben 11 van de 14 officiele wedstrijden onder Henk biet verloren. En er zaten een paar heel knappe uitoverwinningen bij.. Ik kan niet begrijpen waarom mensen niet inzien wat de waarde van Uldrikis in dit geheel is. Weet ook wel dat er nog veel beter moet en kan, maar goed
Citaat van: EdsjeSCC op januari 17, 2024, 19:44:01
We hebben 11 van de 14 officiele wedstrijden onder Henk biet verloren. En er zaten een paar heel knappe uitoverwinningen bij.. Ik kan niet begrijpen waarom mensen niet inzien wat de waarde van Uldrikis in dit geheel is. Weet ook wel dat er nog veel beter moet en kan, maar goed
De spijker op sien hasses Edsje!
Citaat van: EdsjeSCC op januari 17, 2024, 19:44:01
We hebben 11 van de 14 officiele wedstrijden onder Henk biet verloren. En er zaten een paar heel knappe uitoverwinningen bij.. Ik kan niet begrijpen waarom mensen niet inzien wat de waarde van Uldrikis in dit geheel is. Weet ook wel dat er nog veel beter moet en kan, maar goed
Of de waarde van HENK!!
Citaat van: Grijskijkert op januari 17, 2024, 15:25:11
?Er is wat ge?nformeerd naar Roberts Uldrikis, verder niet?, zegt De Jong in het LC.
NEC en een buitenlandse club...
Dan vrees is voor Bas Dost, dat daar dus nog meer achterweg komt.
Ik gun Uldrikis wel een stap. Ik zie zijn waarde voor ons zeker (qua spel), maar vind wel dat hij in een ander type spelopvatting, beter tot zijn recht komt.
2 spitsen systeem, waarbij er een scorende/ lopende diepe spits met hem speelt.
3-5-2 zou hem ook goed liggen. Zowel voor de buitens, de (lopende) middenvelders als de speler direct naast hem.
Dus als we er nog goed aan kunnen verdienen, dan zeg ik doen. Maar dan moet er wel ?cht een goede spits voor terugkomen. Een spits die meer doelpunten maakt is niet zo moeilijk, maar qua spel? En met de huidige selectie (er gaan nu niet ineens nog 3 spelers bij komen), denk ik dat je meer aan Uldrikis hebt dan aan een scorende spits. Want zonder Uldrikis als aanspeelpunt/ rustpunt in de opbouw op helft tegenstander, zie ik deze selectie niet snel tot veel uitgespeelde mogelijkheden komen. Dan kun je wel een scorende spits hebben, maar de bal moet daar wel komen.
Dus blijft hij, dan ben ik ook tevreden.
NEC heeft toch hoop ik ook wel gezien dat Roberts de Eredivisie niet aankan :insane
Als Uldrikis weggaat Kaars van Helmond halen.
Citaat van: Stiens op januari 18, 2024, 12:17:02
NEC heeft toch hoop ik ook wel gezien dat Roberts de Eredivisie niet aankan :insane
hebben die niet zijn eerste seizoen eredivisie gezien? 2 e was minder ook omdat Henk ziek werd en toen een hampelman aan het roer kwam waar iedere speler veel slechter van werd
Citaat van: Specuveter op januari 18, 2024, 12:23:55
Als Uldrikis weggaat Kaars van Helmond halen.
eens. Een klasbak
Citaat van: Specuveter op januari 18, 2024, 12:23:55
Als Uldrikis weggaat Kaars van Helmond halen.
Is niet te betalen qua transfersom.
Citaat van: Galdiano op januari 18, 2024, 12:34:57
Is niet te betalen qua transfersom.
En totaal ander type. Dan moet ons spel ook anders
Citaat van: Specuveter op januari 18, 2024, 12:23:55
Als Uldrikis weggaat Kaars van Helmond halen.
Evan Rottier komt eerder denk ik...
Citaat van: Grijskijkert op januari 18, 2024, 14:06:35
Evan Rottier komt eerder denk ik...
ken um niet echt. Jij noemt hem steeds maar is hij wel een versterking en niet een aanvulling?
Citaat van: Grijskijkert op januari 18, 2024, 14:06:35
Evan Rottier komt eerder denk ik...
Goeie speler maar dat is geen centrumspits. Meer een zwerver. Valse 9 zogezegd. Kan ook maar dan moeten we anders gaan spelen.
Citaat van: poelie-lwd op januari 18, 2024, 14:22:15
Goeie speler maar dat is geen centrumspits. Meer een zwerver. Valse 9 zogezegd. Kan ook maar dan moeten we anders gaan spelen.
Smit in de spits en hij in een vrije rol vanaf links lijkt mij dan een prima optie vooral als je een offensieve linksback hebt... :thumbsup
Citaat van: Grijskijkert op januari 18, 2024, 14:30:39
Smit in de spits en hij in een vrije rol vanaf links lijkt mij dan een prima optie vooral als je een offensieve linksback hebt... :thumbsup
Hij zorgde in ieder geval voor dreiging in de wedstrijd in Leeuwarden.
Die kale jongen toch?
Doet qua opportunisme wat denken aan Korte.
Citaat van: SCC op januari 18, 2024, 15:16:11
Hij zorgde in ieder geval voor dreiging in de wedstrijd in Leeuwarden.
Die kale jongen toch?
Doet qua opportunisme wat denken aan Korte.
Ja dat is 'm, hij is wel 10 jaar jonger dan Korte..
Citaat van: Grijskijkert op januari 18, 2024, 14:30:39
Smit in de spits en hij in een vrije rol vanaf links lijkt mij dan een prima optie vooral als je een offensieve linksback hebt... :thumbsup
Ik begrijp maar ik vind Smit op dit moment niet goed genoeg als aanspeelpunt in dit systeem.
Rottier zeer interessante speler. Die is net als Kaars bijna niet te verdedigen. Altijd onderweg.
Werd duidelijk gemist vanavond. Niet ??n keer werd de bal vastgehouden en/ of kon een middenvelder er overheen
Ach zet je hem er neer zonder Smit dan is het ook niks.
Blijkbaar hebben we die twee allebei nodig om er iets van te maken voorin.
Smit op de plaats van De Jong. :y
Het is wel overduidelijk geworden dat Uldrikis onze aller,- allerbeste spits is.
Houdt bal vast zodat middenv aan kan sluiten
Kopt door wanneer ie door moet koppen
Weet iemand of uldrikis al weer fit is voor morgen?
Citaat van: MP4L op februari 06, 2024, 12:32:41
Weet iemand of uldrikis al weer fit is voor morgen?
Begint morgen vanaf de bank.
Top! Cambuur is zoveel beter met hem erbij. Hoop dat hij nog 30 minuten kan maken.
Op het eind heb je meer aan hem dan dat ? ie start, denk ik.
Citaat van: Bankzitter op februari 06, 2024, 12:50:05
Op het eind heb je meer aan hem dan dat ? ie start, denk ik.
Want?
Zou me ook niks verbazen als Henk wel gewoon start met Uldrikis. Zo maar ff interview afwachten op de Omrop.
Citaat van: Bankzitter op februari 06, 2024, 12:50:05
Op het eind heb je meer aan hem dan dat ? ie start, denk ik.
Probleem is alleen dat je niet weet wanneer het eindigt in een bekerwedstrijd.
Citaat van: Bankzitter op februari 06, 2024, 12:50:05
Op het eind heb je meer aan hem dan dat ? ie start, denk ik.
denk absoluut van niet. Als we niet goed spelen hebben we het dit seizoen nooit weer weten om te draaien
Citaat van: sunderland op februari 06, 2024, 14:22:40
denk absoluut van niet. Als we niet goed spelen hebben we het dit seizoen nooit weer weten om te draaien
Hercules vergeten??
Weer ijzersterk vandaag met 2 doelpunten. :thumbsup
Knappe pot :thumbsup
Eerlijk is eerlijk. De kwaliteiten die hij heeft optimaal benut.
Met Smit en Uldrikis geweldig koppel |:)
Klasse jongen. Hopelijk blijf je bij Cambuur.
Ik had mij voorgenomen om mij niet meer zo druk te maken om Cambuur, na 1 seconde al niet gelukt. Onze aftrap was om te janken :gelekaart
Henk het um weer ane praat kregen!!
Sinds Henk terug is 13 competitie wedstrijden mee gedaan en 9 goals gemaakt en 5 assists. |:)
Citaat van: Bernardo op februari 20, 2024, 12:16:51
Sinds Henk terug is 13 competitie wedstrijden mee gedaan en 9 goals gemaakt en 5 assists. |:)
Komt mede door de liefde! :D
Citaat van: Galdiano op februari 20, 2024, 12:22:50
Komt mede door de liefde! :D
En door het wederkeren van sien haar ;)
Ik vrees dat Uldrikis volgend seizoen niet meer in Leeuwarden te bewonderen is. Hopelijk levert hij flink wat geld op.
Loopt gratis de deur uit in dat geval.
Citaat van: michello op februari 27, 2024, 23:49:53
Loopt gratis de deur uit in dat geval.
Hmmm. Dat zie ik net ook. Loopt zo de deur uit. Jammer?
Zonde dat hij er uit moest, daarna was het helemaal klaar.
Bedankt vriend. Tranen in de ogen ;( ;( ;( _O_ _O_ _O_
Citaat van: Bernardo op februari 20, 2024, 12:16:51
Sinds Henk terug is 13 competitie wedstrijden mee gedaan en 9 goals gemaakt en 5 assists. |:)
Henk is hier volgend seizoen ook trainer. Dus snel laten bijtekenen.
Citaat van: Delamere op februari 28, 2024, 08:27:53
Henk is hier volgend seizoen ook trainer. Dus snel laten bijtekenen.
Wat zou het mooi zijn als er vanuit sponsoren de bereidheid is om een deel van zijn nieuw te bepalen salaris te betalen indien hij voor een jaar wil bijtekenen.
Dat gaat echt niet gebeuren hoor geniet nog maar een paar maandjes van hem :thumbsup
En dan Smit ook nog weg dan heb je helemaal niks meer rond lopen in de aanval.
Citaat van: Noordcambuur op februari 28, 2024, 10:07:57
Dat gaat echt niet gebeuren hoor geniet nog maar een paar maandjes van hem :thumbsup
En dan Smit ook nog weg dan heb je helemaal niks meer rond lopen in de aanval.
Als Smit gaat dan verdien je daarop, dat is natuurlijk wel hoe we het als club moeten spelen.
Misschien wel zijn beste wedsrijd voor ons.
Deed eigenlijk alles goed.
Toch jammer dat hij dit niveau zo weinig heeft laten zien.
Ik snap de club ook niet. Net zoals met Jacobs verlengen ze dan met spelers die op dat moment er helemaal doorheen zitten. Jacobs is niet meer opgekrabbelt en Uldrikis was daarna ook weer bankje op bankje af. En dan krijgen ze een 1jarig contract. Wat wil je dan daarmee als club?
Citaat van: AL op april 27, 2024, 11:45:37
Misschien wel zijn beste wedsrijd voor ons.
Deed eigenlijk alles goed.
Toch jammer dat hij dit niveau zo weinig heeft laten zien.
eens wou hem graag houden maar brengt vaak ook zo weinig. Ben er eigenlijk ook wel klaar mee. Hij kan het echt wel.. maar ja
Volgens mij een super toffe gozer met goede uitstraling. Jammer dat het voor m?n gevoel toch net niet de juiste spits is voor ons.
Maar dit soort gasten brengen de club wel wat extra?s. Ik vind dat veel te veel spelers amper uitstraling hebben. Hopelijk gaat dat wat veranderen de aankomende jaren
Ik mis echt jongens als Paulissen, Bangura, Kallon en types zoals Vytas die wat leven in de brouwerij brengen. Wormgoor had die rol prima op zich kunnen nemen maar helaas al op leeftijd en direct geblesseerd geraakt.
Er werd gisteravond geen afscheid genomen van Roberts, zou dit betekenen dat ze proberen hem te behouden? Zij contact liep toch af?
Het afscheid nemen van een paar spelers voor de wedstrijd was ook zo gebeurt. Had ook het idee dat er later nog wat zou volgen.
Maar als de club wil doormodderen moeten ze er weer een jaartje aan vast plakken. En zal het weer geen cent opleveren.
Met uldrikis is het zeker geen "doormodderen".
Was gister weer de enige met een dikke voldoende.
Citaat van: okkele op mei 11, 2024, 11:13:23
Met uldrikis is het zeker geen "doormodderen".
Was gister weer de enige met een dikke voldoende.
Tol en Poll waren gister ook ruim voldoende...
Hij kan het wel maar is (mentaal) helaas toch te wisselvallig.
Soms top en soms onverklaarbaar een offday.
Citaat van: Grijskijkert op mei 11, 2024, 11:15:16
Tol en Poll waren gister ook ruim voldoende...
Tol? Zag je hoe hij weer het kopduel aanging bij de 1-1. Wat een zuurtje, echt blij dat we daar afscheid van nemen.
Citaat van: Bernardo op mei 11, 2024, 12:57:02
Tol? Zag je hoe hij weer het kopduel aanging bij de 1-1. Wat een zuurtje, echt blij dat we daar afscheid van nemen.
Precies. Je kan een compilatie maken van dit soort momenten. Je zag ook hoe snel dat afscheid ging met die spelers. Doorselecteren en gauw?
Uldrikus weg bij Cambuur:
https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/16521621/uldrikis-neemt-na-drie-jaar-afscheid-van-cambuur-wil-mezelf-uitdagen-op-het-hoogste-niveau
Met SCC mocht hij blij zijn, veel meer is het niet
Citaat van: Lukkie op mei 16, 2024, 17:44:25
Uldrikus weg bij Cambuur:
https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/16521621/uldrikis-neemt-na-drie-jaar-afscheid-van-cambuur-wil-mezelf-uitdagen-op-het-hoogste-niveau
Uldrikis neemt na drie jaar afscheid van Cambuur: "Wil mezelf uitdagen op het hoogste niveau"Andor Faber
Vandaag, 17:16
Roberts Uldrikis vertrekt bij SC Cambuur. Het hing al in de lucht, maar het vertrek van de spits is nu definitief.
De Let heeft een aflopend contract, maar dat moest hij wel officieel opzeggen. Anders zou het automatisch worden verlengd. De deadline voor die opzegging was woensdag en dat heeft Uldrikis gedaan.
Hetzelfde geldt voor Michael Breij, maar die had eerder al aangegeven dat hij het contract op zou zeggen. Van Uldrikis was dat nog niet duidelijk.
Nieuwe uitdaging"Ik heb met Lars (Lambooij, technisch manager, red.) en Henk (De Jong, trainer, red.) gesproken en we hebben het besluit genomen dat het beter is om naar iets anders te kijken", legt Uldrikis uit.
De 49-voudig international van Letland had gehoopt met Cambuur de play-offs te halen en terug te keren in de eredivisie, maar dat lukte dit seizoen niet. "Ik wil mezelf graag uitdagen op het hoogste niveau."
In totaal scoorde Uldrikis in drie seizoenen acht keer in de eredivisie en twaalf keer in de eerste divisie. "Ik ben heel trots dat ik bij deze mooie club heb gespeeld", zegt Uldrikis, die nog niet weet wat zijn volgende club wordt. Er is al wat belangstelling voor hem.
Als mooiste herinnering aan Cambuur noemt Uldrikis het seizoen dat Cambuur negende werd in de eredivisie; dat was het beste seizoen uit de clubgeschiedenis. Daarnaast noemt hij het behalen van de halve finale van de KNVB-beker en de laatste wedstrijd in het oude stadion als hoogtepunten.
Dit zijn spelers die volgend seizoen vastliggen bij CambuurKeepers Van Osch, Reiziger
Verdedigers Smand, Bergsma, Poll, Ottesen, Caschili, Marsman
Middenvelders Mercera, Van Mullem, Van Kaam, Schaapman, Pichel, De Jong, Nartey
Aanvallers Balk, Smit, Kooistra, Van der Veen, Van der Water, El Hilali
In een eerder stadium had Cambuur al laten weten dat het afscheid neemt van Sekou Sylla, Milan de Koe, Jhondly van der Meer, Marco Tol en Vito Wormgoor. Agust?n Anello werd gehuurd van Sparta Rotterdam en hij keert terug naar die club.
Of Cambuur doorgaat met derde keeper Brett Minnema uit Workum is nog niet duidelijk.
Heel veel succes met wat je verder gaat doen en weet zeker dat je in een voetballende ploeg
met echte buitens en andere jongens om je heen die kunnen voetballen beter tot je recht komt. Het is wel gebleken dat blinde vuurpijlen van achteruit en ander geknoei niets voor je zijn, en ik snap je keuze dan ook volledig |:).
Als ik dan in dat artikel hierboven lees aan wat voor matige spelers we tot nu toe blijven kleven (een stuk of 20) dan vrees ik voor een herhaling van de afgelopen 2,5 jaar. Triest.
Citaat van: Lukkie op mei 16, 2024, 17:44:25
Uldrikus weg bij Cambuur:
https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/16521621/uldrikis-neemt-na-drie-jaar-afscheid-van-cambuur-wil-mezelf-uitdagen-op-het-hoogste-niveau
Nu een klasbak voorin ala muhren.
Citaat van: Harry L. op mei 16, 2024, 19:15:49
Heel veel succes met wat je verder gaat doen en weet zeker dat je in een voetballende ploeg
met echte buitens en andere jongens om je heen die kunnen voetballen beter tot je recht komt. Het is wel gebleken dat blinde vuurpijlen van achteruit en ander geknoei niets voor je zijn, en ik snap je keuze dan ook volledig |:).
Als ik dan in dat artikel hierboven lees aan wat voor matige spelers we tot nu toe blijven kleven (een stuk of 20) dan vrees ik voor een herhaling van de afgelopen 2,5 jaar. Triest.
Goed verwoord _O_
Citaat van: Harry L. op mei 16, 2024, 19:15:49
Heel veel succes met wat je verder gaat doen en weet zeker dat je in een voetballende ploeg
met echte buitens en andere jongens om je heen die kunnen voetballen beter tot je recht komt. Het is wel gebleken dat blinde vuurpijlen van achteruit en ander geknoei niets voor je zijn, en ik snap je keuze dan ook volledig |:).
Als ik dan in dat artikel hierboven lees aan wat voor matige spelers we tot nu toe blijven kleven (een stuk of 20) dan vrees ik voor een herhaling van de afgelopen 2,5 jaar. Triest.
Het zal daarbij ook voor onze TD een omissie worden om met het beschikbare geld een as van allure op het veld neer te zetten die de mindere goden aan kunnen sturen.
Citaat van: Harry L. op mei 16, 2024, 19:15:49
Heel veel succes met wat je verder gaat doen en weet zeker dat je in een voetballende ploeg
met echte buitens en andere jongens om je heen die kunnen voetballen beter tot je recht komt. Het is wel gebleken dat blinde vuurpijlen van achteruit en ander geknoei niets voor je zijn, en ik snap je keuze dan ook volledig |:).
Mooie fantasie hest. Dan mut ie maar naar Real Madrid gaan.
Roberts bedankt voor de legendarische kopbal bij DKV. Succes elders!
Het zal niet meevallen om een vergelijkbare spits aan te trekken!!
Ook Henk en Lambooij hebben hun twijfels anders hadden ze hem wel een verbeterde aanbieding gedaan. Ze willen een sterke as en dat mag ook wel wat kosten.
Citaat van: sunderland op mei 17, 2024, 13:02:04
Ook Henk en Lambooij hebben hun twijfels anders hadden ze hem wel een verbeterde aanbieding gedaan. Ze willen een sterke as en dat mag ook wel wat kosten.
Mooi streven maar daar ontbreken de middelen voor. Dus gaan het jonge nog onervaren spelers worden gemankeerde spelers die de laatste centjes op komen halen. Een goed scorende spits, ervaren goede middenvelder en gelouterde centrale verdediger zijn voor ons momenteel niet haalbaar.
Citaat van: De Gast op mei 17, 2024, 10:45:28
Mooie fantasie hest. Dan mut ie maar naar Real Madrid gaan.
Roberts bedankt voor de legendarische kopbal bij DKV. Succes elders!
Wie zou jij zien in de spits voor het zelfde te besteden budget als Uldrikus willen voorstellen.
Citaat van: Harry L. op mei 16, 2024, 19:15:49
Als ik dan in dat artikel hierboven lees aan wat voor matige spelers we tot nu toe blijven kleven (een stuk of 20) dan vrees ik voor een herhaling van de afgelopen 2,5 jaar. Triest.
Zal allemaal horen bij de verkoopstrategie. Van die 20 zullen er ook echt nog wel een aantal vertrekken (Smit, van Kaam, van der Water, el Hilali, van Mullem). Als je op voorhand gaat zeggen dat die spelers weg mogen, dan denken clubs ook dat ze voor een appel en ei op te halen zijn.
Citaat van: Vlampiep op mei 17, 2024, 15:10:44
Mooi streven maar daar ontbreken de middelen voor. Dus gaan het jonge nog onervaren spelers worden gemankeerde spelers die de laatste centjes op komen halen. Een goed scorende spits, ervaren goede middenvelder en gelouterde centrale verdediger zijn voor ons momenteel niet haalbaar.
ik denk dat er wel wat middelen vrij komen we gaan het zien
Citaat van: Vlampiep op mei 17, 2024, 15:16:10
Wie zou jij zien in de spits voor het zelfde te besteden budget als Uldrikus willen voorstellen.
ik weet niet wat hij verdiend en wat andere spelers verdienen. gezien het spel wat
we willen spelen zou ik een meer mee voetballende spits kiezen en die zijn goaltjes
ook maakt.
Citaat van: Vlampiep op mei 17, 2024, 15:16:10
Wie zou jij zien in de spits voor het zelfde te besteden budget als Uldrikus willen voorstellen.
Dat is dan een eredivisiebudget denk ik? Daar kan Ruben vast wel iets moois voor vinden. Ik hef er te weinig verstand van beste Vlampiep.
Citaat van: De Gast op mei 17, 2024, 18:46:42
Dat is dan een eredivisiebudget denk ik? Daar kan Ruben vast wel iets moois voor vinden. Ik hef er te weinig verstand van beste Vlampiep.
Tol, Breij en Uldrikis allen een eredivisie salaris...
Citaat van: denistel op mei 17, 2024, 15:43:43
ik denk dat er wel wat middelen vrij komen we gaan het zien
Ik weet het wel zeker.
Citaat van: Specuveter op mei 17, 2024, 11:46:01
Het zal niet meevallen om een vergelijkbare spits aan te trekken!!
Mooizo :thumbsup
Citaat van: Vlampiep op mei 17, 2024, 15:16:10
Wie zou jij zien in de spits voor het zelfde te besteden budget als Uldrikus willen voorstellen.
Zo'n type als Van den Hurk vorige week, zie ik veel liever.
Citaat van: poelie-lwd op mei 17, 2024, 19:46:39
Ik weet het wel zeker.
Nou ik ben er nog niet zo zeker van.... er zal ongetwijfeld ook nog geld naar het nieuwe stadion gaan, ben bang dat de verwachtingen alweer te hoog worden.
We zullen echt nog een paar jaar geduld moeten hebben voor we alle inkomsten richting het veld zien gaan. Eerste jaren hebben we nog niet teveel en wordt het geluk hebben met talenten uit de jeugd en een mix van aankopen met een smet en misschien nog ergens een mooie huurdeal met spelers. Als dat goed valt draaien we weer mee voor de playoffs. Na 2, 3 jaar zouden de hogere inkomsten van het stadion zoveel moeten opleveren dat we echt kunnen gaan voor de betere spelers richting top 2 KKD divisie. Zo zie ik het momenteel. Dat we gaan groeien weet ik zeker maar het zal niet zo snel gaan.
Maar wat heb ik al vreselijk zin in het nieuwe stadion, kan niet wachten op de 1ste wedstrijd daar ! Hoop dat je daar een beetje kan parkeren in de buurt... spannend,spannend.... |:)
Afscheidsfilmpje van Roberts:
https://x.com/CambuurLive/status/1795137919541301557?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet (https://x.com/CambuurLive/status/1795137919541301557?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet)
Ik wens Galdiano en Poelie veel sterkte bij het zien van deze beelden.
Citaat van: De Gast op mei 29, 2024, 07:20:55
Ik wens Galdiano en Poelie veel sterkte bij het zien van deze beelden.
Een betere spits ga je 1-2-3 niet vinden. In een beter draaiend team had hij minimaal 20/25+ gemaakt.
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op mei 29, 2024, 00:13:06
Afscheidsfilmpje van Roberts:
https://x.com/CambuurLive/status/1795137919541301557?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet (https://x.com/CambuurLive/status/1795137919541301557?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet)
Jum kenne segge wat jum wille maar ik vind het jammer dat de beste man vertrekt, gouden gast!
Speelt elders de sterren van de hemel, markeer mijn woorden
Ps. Waarvan akte
Dat knikje richting die DKV'ers na zijn goal aldaar blijft voor mij h?t Drikus moment!
Bedankt voor alles |:)
goede gast behoorlijke speler ook maar we moeten door.
bedankt voor je inzet voor de club en het ga je goed
Bedankt Roberts voor je inzet en voor de vele doelpunten het ga je goed.
Citaat van: Drumfather SCC op mei 29, 2024, 14:13:34
Dat knikje richting die DKV'ers na zijn goal aldaar blijft voor mij h?t Drikus moment!
Bedankt voor alles |:)
Idem! Prima spits maar toch hogere eisen |:) succes Roberts |:)
Bedankt voor alles en veel succes Roberts |:)
Citaat van: De Gast op mei 29, 2024, 07:20:55
Ik wens Galdiano en Poelie veel sterkte bij het zien van deze beelden.
Je weet pas wat je hebt als je het kwijt bent :proost
Citaat van: poelie-lwd op mei 29, 2024, 16:31:34
Je weet pas wat je hebt als je het kwijt bent :proost
Tenzij je iets terug krijgt die hem totaal doet vergeten :thumbsup
Citaat van: Galdiano op mei 29, 2024, 07:25:40
Een betere spits ga je 1-2-3 niet vinden. In een beter draaiend team had hij minimaal 20/25+ gemaakt.
Hij mocht zeker wel blijven maar waar komt de illusie vandaan dat hij 20/25+ zou scoren? Als hij een minpunt had dan was het wel kansen afmaken.
Citaat van: Grijskijkert op mei 29, 2024, 16:35:16
Tenzij je iets terug krijgt die hem totaal doet vergeten :thumbsup
Dat kan zeker en iedereen is uiteindelijk vervangbaar maar vooralsnog is dat niet zo.
Citaat van: poelie-lwd op mei 29, 2024, 16:52:05
Dat kan zeker en iedereen is uiteindelijk vervangbaar maar vooralsnog is dat niet zo.
let nou maar op de komende weken
Heeft contract getekend bij Athens Kallithea, promovendus naar de hoogste divisie van Griekenland.