Wat is het Nederlands arbitrage van een onthutsend zwak niveau. Gisteren door misschien wel de slechtste scheids van de knvb weer keihard genaaid. Begin me steeds meer af te vragen hoeveel je per wedstrijd moet betalen om punten over te houden.
Citaat van: Destroyer op september 13, 2015, 08:54:05
Wat is het Nederlands arbitrage van een onthutsend zwak niveau. Gisteren door misschien wel de slechtste scheids van de knvb weer keihard genaaid. Begin me steeds meer af te vragen hoeveel je per wedstrijd moet betalen om punten over te houden.
wel beseffen dat niet alleen wij er de dupe van zijn.. iedere club heeft wel last van de arbritage.. zijn al genoeg rode kaarten geseponeerd en veel wedstrijden beslist door arbitrage.. ook topclubs als feyenoord hebben daar last van.. naast 2 onnozele penaltys mee kregen ze tegen utrecht ook een gesponeerde rode kaart en onnozele penalty tegen .... Dus niet alleen wij hebben er last van, al hebben we nu wel veel last ervan... Tegen vitesse mochten we weer blij zijn met scheids anders hadden we met 9 man geeindigd..conclusie is wel dat arbitrsge veeeel te veel invloed heeft op wedstrijden.
Over de hele linie is de arbitrage inderdaad van een Gibraltar niveau. Echter, binnen de wedstrijden en vooral tegen (sub)toppers zie je arbiters vaak twijfelachtige beslissingen nemen in het voordeel van die clubs. Dat is niet iets van de laatste jaren, maar al tientallen jaren zo.
Het maakt hen nu alleen geen drol meer uit dat het zo opzichtig is :devil
Ik kijk regelmatig naar hockey (dames hockey wel te verstaan) waarom niet met video referee?
Er gaat zoveel geld in om dat dit hoogtijd gaat worden.
Je houdt hem als je goed zit, bij ongelijkheid verlies je hem en krijg je bij rust weer 1.
Je zit wel twee keer zo lang in het stadion, maar dat maakt niets uit :proost
Citaat van: Galdiano op september 13, 2015, 11:04:04
Ik kijk regelmatig naar hockey (dames hockey wel te verstaan) waarom niet met video referee?
Er gaat zoveel geld in om dat dit hoogtijd gaat worden.
Je houdt hem als je goed zit, bij ongelijkheid verlies je hem en krijg je bij rust weer 1.
Je zit wel twee keer zo lang in het stadion, maar dat maakt niets uit :proost
Ik ben het wel met je eens maar denk dat Kevin " ik ken er geen reet van" Blom na het zien van beelden gewoon bij zijn beslissing zou blijven. Behalve van een laag niveau willen scheidsrechters links en rechts ook graag hun fouten ontkennen. Is er trouwens al ergens een reactie van de scheidsrechter op zijn beslissing? Heb dat bij van Boekel toen ook nooit ergens gezien.
Blom bekijkt beelden niet en zal worden overruled door videoscheids.
Citaat van: Galdiano op september 13, 2015, 11:04:04
Ik kijk regelmatig naar hockey (dames hockey wel te verstaan) waarom niet met video referee?
Er gaat zoveel geld in om dat dit hoogtijd gaat worden.
Je houdt hem als je goed zit, bij ongelijkheid verlies je hem en krijg je bij rust weer 1.
Je zit wel twee keer zo lang in het stadion, maar dat maakt niets uit :proost
Was de knvb hier niet mee bezig met dat project arbitrage 2.0 ?
Maar worden ze niet tegen gehouden door de FIFA en IFAB?
http://home.knvb.nl/themas/arbitrage-20/videoreferee/
Citaat van: Shar op september 13, 2015, 11:09:00
Ik ben het wel met je eens maar denk dat Kevin " ik ken er geen reet van" Blom na het zien van beelden gewoon bij zijn beslissing zou blijven. Behalve van een laag niveau willen scheidsrechters links en rechts ook graag hun fouten ontkennen. Is er trouwens al ergens een reactie van de scheidsrechter op zijn beslissing? Heb dat bij van Boekel toen ook nooit ergens gezien.
Hoorde dat Polletje na het bekijken van de beelden maar direct naar huis was gegaan.
Citaat van: pvanbuijtene op september 13, 2015, 09:40:59
zijn al genoeg rode kaarten geseponeerd en veel wedstrijden beslist door arbitrage..
Dus wanneer worden die van ons geseponeerd?
Citaat van: Dokkumer op september 13, 2015, 11:00:09
Over de hele linie is de arbitrage inderdaad van een Gibraltar niveau. Echter, binnen de wedstrijden en vooral tegen (sub)toppers zie je arbiters vaak twijfelachtige beslissingen nemen in het voordeel van die clubs. Dat is niet iets van de laatste jaren, maar al tientallen jaren zo.
Het maakt hen nu alleen geen drol meer uit dat het zo opzichtig is :devil
Wat het hele verhaal nog triester maakt ;(
Zit nu Groningen - DKV te kijken. DKV-spelers krijgen twee keer de bal tegen de hand in de zestien, maar gaan niet met de hand naar de bal. Dus geen penalty volgens de scheids. Meten met twee maten dus binnen het scheidsrechterkorps...
Citaat van: Collingwood op september 13, 2015, 12:58:10
Zit nu Groningen - DKV te kijken. DKV-spelers krijgen twee keer de bal tegen de hand in de zestien, maar gaan niet met de hand naar de bal. Dus geen penalty volgens de scheids. Meten met twee maten dus binnen het scheidsrechterkorps...
Het is al verfoeilijk dat je dkv kijkt en dan ook nog eens met hoofdletters schrijft :devil En als een dkv er een bal vermoedelijk met de hand raakt is het altijd een strafschop natuurlijk..
Cruciaal is natuurlijk wel of de hand naar de bal gaat of de bal naar de hand ;) Penalty van Twente van gisteren was daar ook een mooi voorbeeld van, die was glaszuiver.
Een penalty had ik echt wel mee kunnen leven gisteren, is gewoon een lastige situatie en Blom moet snel beslissen, maar waarom geen geel, ik denk dat er niemand bij PSV of KNVB zich druk zouden maken als dit bestraft was met geel, nu zijn er 9500 supporters de dupe van zo'n beslissing, ook voor de neutrale tv kijkers is er dan toch helemaal niks meer aan om naar te kijken.
Lees nu net dit:
De KNVB gaat bij de FIFA aandringen op een wijziging van de drievoudig straf bij een relatief lichte overtreding in het strafschopgebied. Een speler die zijn tegenstander een directe scoringskans ontneemt, krijgt nu volgens de regel een strafschop tegen, een rode kaart én een schorsing. De voetbalbond vindt dat veel te zwaar.
In een officiële verklaring haalt de KNVB de wedstrijd tussen SC Cambuur en PSV (0-6) aan, waar Sander van de Streek al vroeg van het veld werd gestuurd na een handsbal in de eigen zestien. Luuk de Jong schoot de daaropvolgende strafschop binnen, waarmee het duel in feite al na tien minuten gespeeld was. Van de Streek kan nu ook nog een schorsing tegemoet zien.
De KNVB stelt dat het passender is om een dergelijk vergrijp te bestraffen met een gele kaart. Dat voorstel zal de bond neerleggen bij de IFAB, de spelregelcommissie van de wereldvoetbalbond. Daar zou men al bereid zijn om de schorsing te laten vallen, maar de KNVB wil nu dus ook af van de rode kaart.
Misschien kan onderstaande concept brief naar de knvb gestuurd worden:
Geachte,
Nadat in 2008 Cambuur door de heer Nijhuis op kundige echter zeer opzichtige wijze uit de eredivisie is gehouden, is het dit seizoen wederom raak. Wij delen u echter hierbij mede dat wij op het veld op sportieve wijze tot de laatste snik zullen blijven vechten om degradatie te ontlopen. Wel verzoeken wij u een toelichting te geven op het opzichtig falen van het arbitrage korps in dit nog prille seizoen. Is dit falen opzet of onkunde:
1. In geval van opzet, kunnen we dan de wedstrijden van Cambuur tegen de zogenoemde top drie schriftelijk afdoen en een reglementaire 3-0 nederlaag accepteren. Dit voorkomt frustratie, ellenlange discussies en schorsingen.
2. In geval van onkunde eisen wij twee bonuspunten. Bij wanbeleid van een club krijgt deze punten in mindering. Bij wanbeleid van uw arbitrage korps dient de benadeelde club gecompenseerd te worden met een bonuspunt. Dit is in dit seizoen dus twee keer heel duidelijk gebeurd, ja zelfs toegegeven door de betreffende tegenstander.
Graag ontvangen wij op korte termijn uw reactie.
Met sportieve groet,
Citaat van: Dokkumer op september 13, 2015, 14:29:03
Het is al verfoeilijk dat je dkv kijkt en dan ook nog eens met hoofdletters schrijft :devil En als een dkv er een bal vermoedelijk met de hand raakt is het altijd een strafschop natuurlijk..
Cruciaal is natuurlijk wel of de hand naar de bal gaat of de bal naar de hand ;) Penalty van Twente van gisteren was daar ook een mooi voorbeeld van, die was glaszuiver.
Ik mag altijd graag kijken als ze (kansloos) verliezen! :proost De hoofdletters zijn een macht der gewoonte, ik schrijf afkortingen altijd met hoofdletters. Maar het klopt, in dit geval is dat een slechte gewoonten. Dus bij deze: ik bedoelde dkv.
Citaat van: Joop op september 13, 2015, 14:56:38
Misschien kan onderstaande concept brief naar de knvb gestuurd worden:
Geachte,
Nadat in 2008 Cambuur door de heer Nijhuis op kundige echter zeer opzichtige wijze uit de eredivisie is gehouden, is het dit seizoen wederom raak. Wij delen u echter hierbij mede dat wij op het veld op sportieve wijze tot de laatste snik zullen blijven vechten om degradatie te ontlopen. Wel verzoeken wij u een toelichting te geven op het opzichtig falen van het arbitrage korps in dit nog prille seizoen. Is dit falen opzet of onkunde:
1. In geval van opzet, kunnen we dan de wedstrijden van Cambuur tegen de zogenoemde top drie schriftelijk afdoen en een reglementaire 3-0 nederlaag accepteren. Dit voorkomt frustratie, ellenlange discussies en schorsingen.
2. In geval van onkunde eisen wij twee bonuspunten. Bij wanbeleid van een club krijgt deze punten in mindering. Bij wanbeleid van uw arbitrage korps dient de benadeelde club gecompenseerd te worden met een bonuspunt. Dit is in dit seizoen dus twee keer heel duidelijk gebeurd, ja zelfs toegegeven door de betreffende tegenstander.
Graag ontvangen wij op korte termijn uw reactie.
Met sportieve groet,
Bonuspunten worden heel erg weinig uitgedeeld door de knvb als je echt je recht wilt staan zou je naar de fifa moeten stappen om de knvb in een slecht dag licht te zetten
De fifa zou de knvb aan kunnen pakken voor de slechte beslissingen van een scheidsrechter of grensrechter
Volgens de KNVB heeft Kevin Blom gisteren correct gehandeld. Schiet mij maar lek.
Citaat van: Daans8 op september 13, 2015, 15:02:22
Bonuspunten worden heel erg weinig uitgedeeld door de knvb als je echt je recht wilt staan zou je naar de fifa moeten stappen om de knvb in een slecht dag licht te zetten
De fifa zou de knvb aan kunnen pakken voor de slechte beslissingen van een scheidsrechter of grensrechter
Waar haal je die wijsheid vandaan?
Ik vind het van de zotte dat de scheidsrechters in dienst zijn van de KNVB. Hoe je het ook wendt of keert, de KNVB heeft er belang bij dat PSV dinsdag tegen United goed presteert, en dat ze dus de zaterdag er voor een niet te zware avond hebben.
Er zou een vereniging opgericht moeten worden, die verantwoordelijk is voor de opleiding, aanstellingen, kwaliteitswaarborg en salarissen van de scheidsrechters.
Citaat van: Collingwood op september 13, 2015, 15:10:03
Volgens de KNVB heeft Kevin Blom gisteren correct gehandeld. Schiet mij maar lek.
Aanvulling: De KNVB geeft wel aan dat ze de straf zelf te hoog vind, maar deze op moet leggen van de FIFA. Zelf wil de KNVB in deze situatie graag een gele kaart zien in plaats van rood.
Het kan aan mij liggen, maar het is voor KNVB-scheidsrechters toch heel gemakkelijk om deze regel gewoon te negeren tijdens een wedstrijd? Men wordt toch beoordeeld door mensen van de KNVB en niet van de FIFA?
Oftewel de KNVB vind het allemaal wel prima en gaat er verder fuck all mee doen :R
Citaat van: Collingwood op september 13, 2015, 16:47:22
Aanvulling: De KNVB geeft wel aan dat ze de straf zelf te hoog vind, maar deze op moet leggen van de FIFA. Zelf wil de KNVB in deze situatie graag een gele kaart zien in plaats van rood.
Het kan aan mij liggen, maar het is voor KNVB-scheidsrechters toch heel gemakkelijk om deze regel gewoon te negeren tijdens een wedstrijd? Men wordt toch beoordeeld door mensen van de KNVB en niet van de FIFA?
Het was niet eens een strafschop gewoon een corner, daar gaan ze bij de knvb aan voorbij.
Vanmiddag bij FC Groningen - sc Heerenveen verdiende Groningen dan ook een penalty en FC Utrecht zojuist tegen Vitesse. Wat een wanbeleid bij de KNVB zeg.
Citaat van: Collingwood op september 13, 2015, 12:58:10
Zit nu Groningen - DKV te kijken. DKV-spelers krijgen twee keer de bal tegen de hand in de zestien, maar gaan niet met de hand naar de bal. Dus geen penalty volgens de scheids. Meten met twee maten dus binnen het scheidsrechterkorps...
Net bij Utrecht - Vitesse had het ook een penalty moeten zijn, hier was de arm niet eens tegen het lichaam aan. Hier ook weer meten met 2 maten.
Citaat van: drg op september 13, 2015, 17:39:18
Oftewel de KNVB vind het allemaal wel prima en gaat er verder fuck all mee doen :R
Tja, waarom zouden ze ook. Het is tenslotte Cambuur "maar". Het is niet zo dat ik geloof dat ze het er bewust op hebben aangestuurd maar in verband met punten voor Europees voetbal komt het ze wel goed uit dat PSV niet tot het gaatje hoefde te gaan. Had de reactie van de pers en KNVB wel eens willen zien als het andersom was geweest en PSV tot het uiterste had moeten gaan om een goed resultaat te behalen.
Prachtige brief, maar als je de link in het wedstrijdtopic had gevolgd dan kun je wel op je vingers nagaan dat de KNT3B haar blondste flierenfluiter de hele arm boven het hoofd houdt. Jammer genoeg niet met Blom in het van Harinxmakanaal :'(
ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik heb totaal geen vertrouwen in de knvb. Helemaal niet op de manier waarop de regels gehanteerd worden, hoe wedstrijden wekelijks kapot gefloten worden em hoe de 'top' clubs altijd bevoordeeld worden.
knvb maffia :(
mischien zijn wij als supporters ook wel te lief geworden vroeger was zon wedstrijd gestaakt ,en had die blonde homo uren in het stadion vastgezeten omdat hij er niet uit durfde
Waar blijft die goede oude tijd? :proost
Citaat van: El Ma-kri-niii op september 13, 2015, 15:26:49
Ik vind het van de zotte dat de scheidsrechters in dienst zijn van de KNVB.
nooit bij stil gestaan maar wat een logische opmerking!
ook heb ik na het doorlezen van dit topic een andere blik op het niet toestaan van de video-referee,ik ben nu meer overtuigd van de invloed die deze "bond" wil blijven houden op uitslagen en andere nietdoordebeugelkunnende zaken.
de combinatie van een onafhankelijke scheidsrechtersbond en een video-referee haalt teveel macht weg.
conclusie;
gudelj bv geen straf en het cambuurspelertje wel,niemand die daar wat aan kan doen.... :rodekaart
Ik pak even het verhaal vanuit het oogpunt van de arbitrage... vd Streek ontneemt PSV een directe 100% scoringskans omdat de hand naar de bal gaat (wij weten wel dat het niet zo is). Op grond daarvan krijgt hij een rode kaart en de strafschop tegen.
In het geval van Gudelj ging de hand ook naar de bal, maar werd niet een directe scoringskans ontnomen, zodat met geel afgedaan kon worden. In mijn ogen was de gele kaart dan volkomen terecht en de maximaal toelaatbare straf.
Vandaag dan eens een gevalletje positief voor ons, maar dit was natuurlijk een 200% penalty. Blijkbaar durfde hij hem niet te geven :_spank
Voor wat hoort wat, maar we hebben nog wel enkele spelmomenten te goed, om de verhouding weer recht te trekken.
Higler, domme koe met twee maten meten vandaag :rodekaart
Citaat van: Destroyer op september 22, 2015, 22:44:12
Higler, domme koe met twee maten meten vandaag :rodekaart
Was je het eens met de kaart van Van der Streek dan?
Citaat van: Lore op september 22, 2015, 23:27:02
Was je het eens met de kaart van Van der Streek dan?
Wat wij vinden is niet relevant voor de KNVB. Wel vonden ze na bestudering van de beelden het een rode kaart voor Van de Streek. Dus dan zouden ze nu met dezelfde conclusie moeten komen (namelijk rood is op zich te zwaar maar regels schrijven dit nu eenmaal voor).
Citaat van: Shar op september 22, 2015, 23:37:12
Wat wij vinden is niet relevant voor de KNVB. Wel vonden ze na bestudering van de beelden het een rode kaart voor Van de Streek. Dus dan zouden ze nu met dezelfde conclusie moeten komen (namelijk rood is op zich te zwaar maar regels schrijven dit nu eenmaal voor).
Uitgelult! Je hebt helemaal gelijk. Dat er nog een keeper op goal stond is ook geen argument, want je krijgt ook rood als je een doorgebroken speler neerhaald en er nog een keeper op de lijn staat
Citaat van: Lore op september 22, 2015, 23:42:51
Uitgelult! Je hebt helemaal gelijk. Dat er nog een keeper op goal stond is ook geen argument, want je krijgt ook rood als je een doorgebroken speler neerhaald en er nog een keeper op de lijn staat
Zoals ik zei gaat het er niet om wat wij vinden maar wat de KNVB vindt. Zou het wel prettig vinden als ze daar dan vervolgens enige mate van consistentie in handhaven. Bij Van de Streek rood en nu helemaal niets??? Vind het op zijn zachtst gezegd opvallend.
Citaat van: Shar op september 22, 2015, 23:50:08
Zoals ik zei gaat het er niet om wat wij vinden maar wat de KNVB vindt. Zou het wel prettig vinden als ze daar dan vervolgens enige mate van consistentie in handhaven. Bij Van de Streek rood en nu helemaal niets??? Vind het op zijn zachtst gezegd opvallend.
En je hebt mij om!
Wat ik daarnaast bedoelde gaat over de discussie over "of de keeper nog een kans had de bal te keren (dan geel) of niet (dan rood). Dit discussie is onzin, want als een speler doorbreekt en alleen op de keeper afgaat en vervolgens door een speler wordt neergelegd, dan is het direct rood. Dit ondanks dat de keeper nog een kans heeft te redden.
Conclusie: de regel van direct rood en een penalty bij hands is in veel gevallen onrechtvaardig maar hij is er nu eenmaal en dan moet je hem toepassen. Daar heeft de KNVB het zelf naar gemaakt met de handhaving van de schorsing bij Van der Streek!
Mocht Sander in het geval van vorige week werkelijk hands hebben gemaakt (waarbij dus de hand/arm naar de bal gaat en niet andersom) dan ontnam hij PSV een scoringskans. Het doel was immers leeg en Guardado had de bal zo binnen gelegd, rood zou dan terecht zijn geweest. Echter, het heikele punt is dat het gedeelte tussen haakjes voor Sander niet opging.
In de situatie met Gudelj, daar ontneemt hij niet direct een scoringskans aan Twente, dus dat kan met geel afgedaan worden.
Citaat van: Dokkumer op september 23, 2015, 10:24:17
Mocht Sander in het geval van vorige week werkelijk hands hebben gemaakt (waarbij dus de hand/arm naar de bal gaat en niet andersom) dan ontnam hij PSV een scoringskans. Het doel was immers leeg en Guardado had de bal zo binnen gelegd, rood zou dan terecht zijn geweest. Echter, het heikele punt is dat het gedeelte tussen haakjes voor Sander niet opging.
In de situatie met Gudelj, daar ontneemt hij niet direct een scoringskans aan Twente, dus dat kan met geel afgedaan worden.
Met Gudelj leek Rood mij ook overdreven, want die bal ging niet tussen de palen. Gisteren wel, dus rood!
Citaat van: Lore op september 22, 2015, 23:27:02
Was je het eens met de kaart van Van der Streek dan?
Het ging mij meer om de penalty's. Schaars geen geel, McIntosh wel geel. Met twee maten meten dus.
Citaat van: Lore op september 23, 2015, 11:54:06
Met Gudelj leek Rood mij ook overdreven, want die bal ging niet tussen de palen. Gisteren wel, dus rood!
En dat op zeker.. Dus wederom inconsequente benadering voor scheidsrechters.
van oostveen waarschijnlijk weg.
nu dan wel?
komt op mij over als wederom een corrupte bende,eerst wat"zaken" (lees,de graafschap en topprestatie twente/het wanbeleid rond het nationale team) geregeld en nu dan toch maar weg.
Hoe is dat corrupt?
hij had toch al veel eerder weg gemoeten?
nu lijkt het alsof hij wat duistere zaakjes af moest maken in de wetenschap dat zn dagen wel geteld waren.
"Iedereen heeft altijd een mening over elke situatie"
Bas paardebek Nijhuis hoopt dat er meer begrip komt voor de scheidsrechters in de Eredivisie. De arbiter denkt dat de mensen thuis lang niet alles meekrijgen van wat scheidsrechters in het veld allemaal moeten doen. "Discussies met spelers, de hoek zoals we staan, de invloed van reacties van spelers, alles speelt mee bij beslissingen", legt hij uit.
Daarom vindt de Tukker het weleens frustrerend dat er zo veel kritiek is op de leidsmannen in Nederland. "Iedereen heeft altijd een mening over elke situatie", vertelt hij voor de camera van Voetbal Inside. "Dat mag ook, logisch zelfs, maar dan is het ook goed als wij ons scheidsrechters ons eens uitspreken. Hopelijk komt er dan wat meer begrip."
een scheidsrechterskorps dat niet aangestuurd word door een "eigen"bond,dat levert misschien wat begrip op.
zolang basje als een untouchable spelers blijft zoeken en eigen rechter speelt blijft het een narcist en een klootzak.
bah.
Mogelijk komt er nog dit jaar duidelijkheid over de toekomst van kunstgras in het betaald voetbal. Clubs in de Eredivisie en de Jupiler League mogen waarschijnlijk in december stemmen over een voorstel dat daar betrekking op heeft.
Tijdens de Vergadering Betaald Voetbal van maandag wordt een speciale commissie geformeerd die zich gaat buigen over een concreet voorstel.
De zogenoemde 'Werkgroep Kunstgras' heeft daar tot 12 december de tijd voor. Vervolgens mogen de 34 clubs uit de Eredivisie en Jupiler League hun stem uitbrengen over het voorstel. Er is een tweederde meerderheid nodig om wijzigingen aan te brengen in het licentiereglement van de KNVB.
In die werkgroep komen overigens niet alleen afgevaardigden van clubs uit het betaalde voetbal. Ook de Centrale Spelersraad en de Coaches Betaald Voetbal krijgen een rol in de commissie.
"De urgentie wordt meer dan ooit gevoeld", zegt directeur Jacco Swart van de Eredivisie CV in het AD. "Zaak is nu eerst om een goede werkgroep te formeren, waarin alle betrokken partijen zich vertegenwoordigd zien. Vervolgens kan er snel gewerkt gaan worden aan een concreet voorstel."
Verbanning
Eerder deze maand pleitten honderd kopstukken uit het Nederlandse voetbal in het AD voor het verbannen van kunstgras uit de Eredivisie. Zij vinden de kunstmatige mat schadelijk voor het imago, het niveau, de toekomst en het aanzien van het voetbal.
Dat initiatief werd genomen door vier huidige en voormalige aanvoerders van Oranje: Arjen Robben, Wesley Sneijder, Ruud Gullit en Mark van Bommel.
In de Eredivisie zijn er momenteel zeven clubs met kunstgras: PEC Zwolle, Roda JC, VVV-Venlo, Sparta Rotterdam, Heracles Almelo, ADO Den Haag en Excelsior. In de Jupiler League zijn dat er tien.
Ajacied Klaas-Jan Huntelaar klaagde zondag na de uitwedstrijd tegen VVV-Venlo (0-2) nog maar eens over het kunstgrasveld van de Limburgse club. "Mijn voeten waren meteen heel warm en de bal rolde niet. Als je een steekbal wilde geven, dan moest je echt schieten. Wat moet ik er verder over zeggen? Het woord is aan de KNVB.
Die hopeloze velden zijn mede verantwoordelijk voor de neerwaartse spiraal in ons land.
Niet alleen het Bosman-arrest en alles wat daarna in financiële sferen mogelijk werd voor de voetballanden die het wel direct begrepen.
Je word er gewoon een beetje treurig van als je in ons land dat toch als klein land altijd er bij heeft gehoord je bijna nergens nog echt mannenvoetbal ziet.
;(
dit word zo langzamerhand mijn eigen klaag-topic zie ik. ;)
emmen - sparta.
na gisteren lijkt het me wel duidelijk dat de knvb (scheidsrechters) naar eigen keuze clubs kan blijven naaien,zelfs onder het "waakzame" oog van een videomannetje.
als je zo`n lindhout over de beelden gebukt ziet staan om minutenlang iets te bekijken en naderhand hoort zeggen dat hij het verkeerd gezien heeft dan is dit het zoveelste voorval wat je gewoon moet slikken ook al deugd er helemaal niks van.
ik kan nu ook wel roepen dat het tijd word om hier iets aan te doen maar dat is dweilen met de kraan open,dit blijft zo en wat er ook bedacht word ter zogenaamde ondersteuning van de leidsman,of dat nou opnames of een 5de,6de of zoveelste man is langs de lijn,de scheids mag naar eigen smaak een wedstrijd bepalen.
wij moeten het in ons afbrokkelende voetballand doen met de blommen,nijhuisen en andere narcisten.
Citaat van: okkele op mei 18, 2018, 09:06:31
dit word zo langzamerhand mijn eigen klaag-topic zie ik. ;)
emmen - sparta.
na gisteren lijkt het me wel duidelijk dat de knvb (scheidsrechters) naar eigen keuze clubs kan blijven naaien,zelfs onder het "waakzame" oog van een videomannetje.
als je zo`n lindhout over de beelden gebukt ziet staan om minutenlang iets te bekijken en naderhand hoort zeggen dat hij het verkeerd gezien heeft dan is dit het zoveelste voorval wat je gewoon moet slikken ook al deugd er helemaal niks van.
ik kan nu ook wel roepen dat het tijd word om hier iets aan te doen maar dat is dweilen met de kraan open,dit blijft zo en wat er ook bedacht word ter zogenaamde ondersteuning van de leidsman,of dat nou opnames of een 5de,6de of zoveelste man is langs de lijn,de scheids mag naar eigen smaak een wedstrijd bepalen.
wij moeten het in ons afbrokkelende voetballand doen met de blommen,nijhuisen en andere narcisten.
Door de oneerlijke beoordeling jagen ze de mensen uit de stadions!!
Het is frusterend genoeg dat je eigen team er met de pet naar gooit maar de "onpartijdige" zo'n invloed op de uitslag heeft.....
Kevin Blom gaat duizenden euro's terugbetalen aan de belangenvereniging scheidsrechters betaald voetbal (BSBV), zo schrijft De Telegraaf woensdagochtend. De Nederlandse scheidsrechter was in december het middelpunt van een financiële rel nadat hij ervan werd een bedrag van ongeveer 7.000 euro aan omstreden kosten te hebben gedeclareerd en voor ruim 29.000 euro aan eigen advocaatkosten uit de verenigingskas te hebben betaald.
de rat.
een nog grotere dweil dan iedereen hem al vind dus.
:R :R
ps;
ik heb uit zeer betrouwbare bron al eens vernomen dat hij gewoon uitgesproken heeft cambuur een kutclub te vinden.
Citaat van: okkele op februari 03, 2021, 12:47:45
Kevin Blom gaat duizenden euro's terugbetalen aan de belangenvereniging scheidsrechters betaald voetbal (BSBV), zo schrijft De Telegraaf woensdagochtend. De Nederlandse scheidsrechter was in december het middelpunt van een financiële rel nadat hij ervan werd een bedrag van ongeveer 7.000 euro aan omstreden kosten te hebben gedeclareerd en voor ruim 29.000 euro aan eigen advocaatkosten uit de verenigingskas te hebben betaald.
de rat.
een nog grotere dweil dan iedereen hem al vind dus.
:R :R
ps;
ik heb uit zeer betrouwbare bron al eens vernomen dat hij gewoon uitgesproken heeft cambuur een kutclub te vinden.
deze man mag nooit meer een wedstrijd fluiten een walgelijk figuur l8l
Citaat van: okkele op februari 03, 2021, 12:47:45
Kevin Blom
ps;
ik heb uit zeer betrouwbare bron al eens vernomen dat hij gewoon uitgesproken heeft cambuur een kutclub te vinden.
Jep. 100% waar. Heeft ie gezegd bij het verlaten van het stadion na Cambuur - Dordrecht in de Play-Offs.
Citaat van: okkele op februari 03, 2021, 12:47:45
Kevin Blom gaat duizenden euro's terugbetalen aan de belangenvereniging scheidsrechters betaald voetbal (BSBV), zo schrijft De Telegraaf woensdagochtend. De Nederlandse scheidsrechter was in december het middelpunt van een financiële rel nadat hij ervan werd een bedrag van ongeveer 7.000 euro aan omstreden kosten te hebben gedeclareerd en voor ruim 29.000 euro aan eigen advocaatkosten uit de verenigingskas te hebben betaald.
de rat.
een nog grotere dweil dan iedereen hem al vind dus.
:R :R
ps;
ik heb uit zeer betrouwbare bron al eens vernomen dat hij gewoon uitgesproken heeft cambuur een kutclub te vinden.
Mag hij nog fluiten? Dit is toch genoeg reden om hem levenslang te schorsen?
Blom is vanwege zijn laakbare gedrag chantabel geweest en heeft volgens mij de schijn tegen dat hij in sommige situaties als VAR niet objectief heeft gehandeld bij de scheidsrechter die hem geld heeft geleend
De KNVB zal hem direct moeten schorsen totdat zijn objectiviteit onomstotelijk is vastgesteld.