Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Arbitrage & knvb

Gestart door Destroyer, september 13, 2015, 08:54:05

Vorige topic - Volgende topic

Collingwood

Citaat van: Dokkumer op september 13, 2015, 14:29:03
Het is al verfoeilijk dat je dkv kijkt en dan ook nog eens met hoofdletters schrijft :devil En als een dkv er een bal vermoedelijk met de hand raakt is het altijd een strafschop natuurlijk..

Cruciaal is natuurlijk wel of de hand naar de bal gaat of de bal naar de hand ;) Penalty van Twente van gisteren was daar ook een mooi voorbeeld van, die was glaszuiver.

Ik mag altijd graag kijken als ze (kansloos) verliezen!  :proost De hoofdletters zijn een macht der gewoonte, ik schrijf afkortingen altijd met hoofdletters. Maar het klopt, in dit geval is dat een slechte gewoonten. Dus bij deze: ik bedoelde dkv.
Kalmte alleen kan u redden.

Daans8

Citaat van: Joop op september 13, 2015, 14:56:38
Misschien kan onderstaande concept brief naar de knvb gestuurd worden:

Geachte,

Nadat in 2008 Cambuur door de heer Nijhuis op kundige echter zeer opzichtige wijze uit de eredivisie is gehouden, is het dit seizoen wederom raak. Wij delen u echter hierbij mede dat wij op het veld op sportieve wijze tot de laatste snik zullen blijven vechten om degradatie te ontlopen. Wel verzoeken wij u een toelichting te geven op het opzichtig falen van het arbitrage korps in dit nog prille seizoen. Is dit falen opzet of onkunde:

1. In geval van opzet, kunnen we dan de wedstrijden van Cambuur tegen de zogenoemde top drie schriftelijk afdoen en een reglementaire 3-0 nederlaag accepteren. Dit voorkomt frustratie, ellenlange discussies en schorsingen.

2. In geval van onkunde eisen wij twee bonuspunten. Bij wanbeleid van een club krijgt deze punten in mindering. Bij wanbeleid van uw arbitrage korps dient de benadeelde club gecompenseerd te worden met een bonuspunt. Dit is in dit seizoen dus twee keer heel duidelijk gebeurd, ja zelfs toegegeven door de betreffende tegenstander.

Graag ontvangen wij op korte termijn uw reactie.

Met sportieve groet,

Bonuspunten worden heel erg weinig uitgedeeld door de knvb als je echt je recht wilt staan zou je naar de fifa moeten stappen om de knvb in een slecht dag licht te zetten

De fifa zou de knvb aan kunnen pakken voor de slechte beslissingen van een scheidsrechter of grensrechter
Sta op als je voor cambuur bent <3

Collingwood

Volgens de KNVB heeft Kevin Blom gisteren correct gehandeld. Schiet mij maar lek.
Kalmte alleen kan u redden.

SCC-J

Citaat van: Daans8 op september 13, 2015, 15:02:22
Bonuspunten worden heel erg weinig uitgedeeld door de knvb als je echt je recht wilt staan zou je naar de fifa moeten stappen om de knvb in een slecht dag licht te zetten

De fifa zou de knvb aan kunnen pakken voor de slechte beslissingen van een scheidsrechter of grensrechter
Waar haal je die wijsheid vandaan?

El Ma-kri-niii

Ik vind het van de zotte dat de scheidsrechters in dienst zijn van de KNVB. Hoe je het ook wendt of keert, de KNVB heeft er belang bij dat PSV dinsdag tegen United goed presteert, en dat ze dus de zaterdag er voor een niet te zware avond hebben.

Er zou een vereniging opgericht moeten worden, die verantwoordelijk is voor de opleiding, aanstellingen, kwaliteitswaarborg en salarissen van de scheidsrechters.

Collingwood

Citaat van: Collingwood op september 13, 2015, 15:10:03
Volgens de KNVB heeft Kevin Blom gisteren correct gehandeld. Schiet mij maar lek.

Aanvulling: De KNVB geeft wel aan dat ze de straf zelf te hoog vind, maar deze op moet leggen van de FIFA. Zelf wil de KNVB in deze situatie graag een gele kaart zien in plaats van rood.

Het kan aan mij liggen, maar het is voor KNVB-scheidsrechters toch heel gemakkelijk om deze regel gewoon te negeren tijdens een wedstrijd? Men wordt toch beoordeeld door mensen van de KNVB en niet van de FIFA?
Kalmte alleen kan u redden.

drg

Oftewel de KNVB vind het allemaal wel prima en gaat er verder fuck all mee doen  :R

666

Citaat van: Collingwood op september 13, 2015, 16:47:22
Aanvulling: De KNVB geeft wel aan dat ze de straf zelf te hoog vind, maar deze op moet leggen van de FIFA. Zelf wil de KNVB in deze situatie graag een gele kaart zien in plaats van rood.

Het kan aan mij liggen, maar het is voor KNVB-scheidsrechters toch heel gemakkelijk om deze regel gewoon te negeren tijdens een wedstrijd? Men wordt toch beoordeeld door mensen van de KNVB en niet van de FIFA?

Het was niet eens een strafschop gewoon een corner, daar gaan ze bij de knvb aan voorbij.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

sccambuurlwdd

Vanmiddag bij FC Groningen - sc Heerenveen verdiende Groningen dan ook een penalty en FC Utrecht zojuist tegen Vitesse. Wat een wanbeleid bij de KNVB zeg.

jeff

Citaat van: Collingwood op september 13, 2015, 12:58:10
Zit nu Groningen - DKV te kijken. DKV-spelers krijgen twee keer de bal tegen de hand in de zestien, maar gaan niet met de hand naar de bal. Dus geen penalty volgens de scheids. Meten met twee maten dus binnen het scheidsrechterkorps...
Net bij Utrecht - Vitesse had het ook een penalty moeten zijn, hier was de arm niet eens tegen het lichaam aan. Hier ook weer meten met 2 maten.

Shar

Citaat van: drg op september 13, 2015, 17:39:18
Oftewel de KNVB vind het allemaal wel prima en gaat er verder fuck all mee doen  :R
Tja, waarom zouden ze ook. Het is tenslotte Cambuur "maar". Het is niet zo dat ik geloof dat  ze het er bewust op hebben aangestuurd maar in verband met punten voor Europees voetbal komt het ze wel goed uit dat PSV niet tot het gaatje hoefde te gaan. Had de reactie van de pers en KNVB wel eens willen zien als het andersom was geweest en PSV tot het uiterste had moeten gaan om een goed resultaat te behalen.


Dokkumer

Prachtige brief, maar als je de link in het wedstrijdtopic had gevolgd dan kun je wel op je vingers nagaan dat de KNT3B haar blondste flierenfluiter de hele arm boven het hoofd houdt. Jammer genoeg niet met Blom in het van Harinxmakanaal :'(

Moira

ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik heb totaal geen vertrouwen in de knvb. Helemaal niet op de manier waarop de regels gehanteerd worden, hoe wedstrijden wekelijks kapot gefloten worden em hoe de 'top' clubs altijd bevoordeeld worden.

knvb maffia :(

flieterper

mischien zijn wij als supporters ook wel te lief geworden vroeger was zon wedstrijd gestaakt ,en had die blonde homo uren in het stadion vastgezeten omdat hij er niet uit durfde

Destroyer

Waar blijft die goede oude tijd?   :proost
** Poolwinner 18/19 - 21/22