Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Arbitrage & knvb

Gestart door Destroyer, september 13, 2015, 08:54:05

Vorige topic - Volgende topic

SCC-J


okkele

hij had toch al veel eerder weg gemoeten?
nu lijkt het alsof hij wat duistere zaakjes af moest maken in de wetenschap dat zn dagen wel geteld waren.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

okkele

"Iedereen heeft altijd een mening over elke situatie"

Bas paardebek Nijhuis hoopt dat er meer begrip komt voor de scheidsrechters in de Eredivisie. De arbiter denkt dat de mensen thuis lang niet alles meekrijgen van wat scheidsrechters in het veld allemaal moeten doen. "Discussies met spelers, de hoek zoals we staan, de invloed van reacties van spelers, alles speelt mee bij beslissingen", legt hij uit.

Daarom vindt de Tukker het weleens frustrerend dat er zo veel kritiek is op de leidsmannen in Nederland. "Iedereen heeft altijd een mening over elke situatie", vertelt hij voor de camera van Voetbal Inside. "Dat mag ook, logisch zelfs, maar dan is het ook goed als wij ons scheidsrechters ons eens uitspreken. Hopelijk komt er dan wat meer begrip."



een scheidsrechterskorps dat niet aangestuurd word door een "eigen"bond,dat levert misschien wat begrip op.
zolang basje als een untouchable spelers blijft zoeken en eigen rechter speelt blijft het een narcist en een klootzak.

bah.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

okkele

Mogelijk komt er nog dit jaar duidelijkheid over de toekomst van kunstgras in het betaald voetbal. Clubs in de Eredivisie en de Jupiler League mogen waarschijnlijk in december stemmen over een voorstel dat daar betrekking op heeft.
Tijdens de Vergadering Betaald Voetbal van maandag wordt een speciale commissie geformeerd die zich gaat buigen over een concreet voorstel.

De zogenoemde 'Werkgroep Kunstgras' heeft daar tot 12 december de tijd voor. Vervolgens mogen de 34 clubs uit de Eredivisie en Jupiler League hun stem uitbrengen over het voorstel. Er is een tweederde meerderheid nodig om wijzigingen aan te brengen in het licentiereglement van de KNVB.

In die werkgroep komen overigens niet alleen afgevaardigden van clubs uit het betaalde voetbal. Ook de Centrale Spelersraad en de Coaches Betaald Voetbal krijgen een rol in de commissie.

"De urgentie wordt meer dan ooit gevoeld", zegt directeur Jacco Swart van de Eredivisie CV in het AD. "Zaak is nu eerst om een goede werkgroep te formeren, waarin alle betrokken partijen zich vertegenwoordigd zien. Vervolgens kan er snel gewerkt gaan worden aan een concreet voorstel."

Verbanning
Eerder deze maand pleitten honderd kopstukken uit het Nederlandse voetbal in het AD voor het verbannen van kunstgras uit de Eredivisie. Zij vinden de kunstmatige mat schadelijk voor het imago, het niveau, de toekomst en het aanzien van het voetbal. 

Dat initiatief werd genomen door vier huidige en voormalige aanvoerders van Oranje: Arjen Robben, Wesley Sneijder, Ruud Gullit en Mark van Bommel.

In de Eredivisie zijn er momenteel zeven clubs met kunstgras: PEC Zwolle, Roda JC, VVV-Venlo, Sparta Rotterdam, Heracles Almelo, ADO Den Haag en Excelsior. In de Jupiler League zijn dat er tien.

Ajacied Klaas-Jan Huntelaar klaagde zondag na de uitwedstrijd tegen VVV-Venlo (0-2) nog maar eens over het kunstgrasveld van de Limburgse club. "Mijn voeten waren meteen heel warm en de bal rolde niet. Als je een steekbal wilde geven, dan moest je echt schieten. Wat moet ik er verder over zeggen? Het woord is aan de KNVB.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

okkele

Die hopeloze velden zijn mede verantwoordelijk voor de neerwaartse spiraal in ons land.
Niet alleen het Bosman-arrest en alles wat daarna in financiële sferen mogelijk werd voor de voetballanden die het wel direct begrepen.
Je word er gewoon een beetje treurig van als je in ons land dat toch als klein land altijd er bij heeft gehoord je bijna nergens nog echt mannenvoetbal ziet.
;(
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

okkele

dit word zo langzamerhand mijn eigen klaag-topic zie ik. ;)
emmen - sparta.
na gisteren lijkt het me wel duidelijk dat de knvb (scheidsrechters) naar eigen keuze clubs kan blijven naaien,zelfs onder het "waakzame" oog van een videomannetje.
als je zo`n lindhout over de beelden gebukt ziet staan om minutenlang iets te bekijken en naderhand hoort zeggen dat hij het verkeerd gezien heeft dan is dit het zoveelste voorval wat je gewoon moet slikken ook al deugd er helemaal niks van.
ik kan nu ook wel roepen dat het tijd word om hier iets aan te doen maar dat is dweilen met de kraan open,dit blijft zo en wat er ook bedacht word ter zogenaamde ondersteuning van de leidsman,of dat nou opnames of een 5de,6de of zoveelste man is langs de lijn,de scheids mag naar eigen smaak een wedstrijd bepalen.
wij moeten het in ons afbrokkelende voetballand doen met de blommen,nijhuisen en andere narcisten.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

PePe

Citaat van: okkele op mei 18, 2018, 09:06:31
dit word zo langzamerhand mijn eigen klaag-topic zie ik. ;)
emmen - sparta.
na gisteren lijkt het me wel duidelijk dat de knvb (scheidsrechters) naar eigen keuze clubs kan blijven naaien,zelfs onder het "waakzame" oog van een videomannetje.
als je zo`n lindhout over de beelden gebukt ziet staan om minutenlang iets te bekijken en naderhand hoort zeggen dat hij het verkeerd gezien heeft dan is dit het zoveelste voorval wat je gewoon moet slikken ook al deugd er helemaal niks van.
ik kan nu ook wel roepen dat het tijd word om hier iets aan te doen maar dat is dweilen met de kraan open,dit blijft zo en wat er ook bedacht word ter zogenaamde ondersteuning van de leidsman,of dat nou opnames of een 5de,6de of zoveelste man is langs de lijn,de scheids mag naar eigen smaak een wedstrijd bepalen.
wij moeten het in ons afbrokkelende voetballand doen met de blommen,nijhuisen en andere narcisten.

Door de oneerlijke beoordeling jagen ze de mensen uit de stadions!!

hobbes

Het is frusterend genoeg dat je eigen team er met de pet naar gooit maar de "onpartijdige" zo'n invloed op de uitslag heeft.....

okkele

 Kevin Blom gaat duizenden euro's terugbetalen aan de belangenvereniging scheidsrechters betaald voetbal (BSBV), zo schrijft De Telegraaf woensdagochtend. De Nederlandse scheidsrechter was in december het middelpunt van een financiële rel nadat hij ervan werd een bedrag van ongeveer 7.000 euro aan omstreden kosten te hebben gedeclareerd en voor ruim 29.000 euro aan eigen advocaatkosten uit de verenigingskas te hebben betaald.

de rat.

een nog grotere dweil dan iedereen hem al vind dus.
:R :R

ps;
ik heb uit zeer betrouwbare bron al eens vernomen dat hij gewoon uitgesproken heeft cambuur een kutclub te vinden.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Noordcambuur

Citaat van: okkele op februari 03, 2021, 12:47:45
Kevin Blom gaat duizenden euro's terugbetalen aan de belangenvereniging scheidsrechters betaald voetbal (BSBV), zo schrijft De Telegraaf woensdagochtend. De Nederlandse scheidsrechter was in december het middelpunt van een financiële rel nadat hij ervan werd een bedrag van ongeveer 7.000 euro aan omstreden kosten te hebben gedeclareerd en voor ruim 29.000 euro aan eigen advocaatkosten uit de verenigingskas te hebben betaald.

de rat.

een nog grotere dweil dan iedereen hem al vind dus.
:R :R

ps;
ik heb uit zeer betrouwbare bron al eens vernomen dat hij gewoon uitgesproken heeft cambuur een kutclub te vinden.
deze man mag nooit meer een wedstrijd fluiten een walgelijk figuur l8l

michello

#55
Citaat van: okkele op februari 03, 2021, 12:47:45
Kevin Blom

ps;
ik heb uit zeer betrouwbare bron al eens vernomen dat hij gewoon uitgesproken heeft cambuur een kutclub te vinden.

Jep. 100% waar. Heeft ie gezegd bij het verlaten van het stadion na Cambuur - Dordrecht in de Play-Offs.

Grijskijkert

Citaat van: okkele op februari 03, 2021, 12:47:45
Kevin Blom gaat duizenden euro's terugbetalen aan de belangenvereniging scheidsrechters betaald voetbal (BSBV), zo schrijft De Telegraaf woensdagochtend. De Nederlandse scheidsrechter was in december het middelpunt van een financiële rel nadat hij ervan werd een bedrag van ongeveer 7.000 euro aan omstreden kosten te hebben gedeclareerd en voor ruim 29.000 euro aan eigen advocaatkosten uit de verenigingskas te hebben betaald.

de rat.

een nog grotere dweil dan iedereen hem al vind dus.
:R :R

ps;
ik heb uit zeer betrouwbare bron al eens vernomen dat hij gewoon uitgesproken heeft cambuur een kutclub te vinden.
Mag hij nog fluiten? Dit is toch genoeg reden om hem levenslang te schorsen?
IN HENK WE TRUST!!!

Vlampiep

Blom is vanwege zijn laakbare gedrag chantabel geweest en heeft volgens mij de schijn tegen dat hij in sommige situaties als VAR niet objectief heeft gehandeld bij de scheidsrechter die hem geld heeft geleend
De KNVB zal hem direct moeten schorsen totdat zijn objectiviteit onomstotelijk is vastgesteld.