Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Arbitrage & knvb

Gestart door Destroyer, september 13, 2015, 08:54:05

Vorige topic - Volgende topic

Destroyer

Wat is het Nederlands arbitrage van een onthutsend zwak niveau. Gisteren door misschien wel de slechtste scheids van de knvb weer keihard genaaid. Begin me steeds meer af te vragen hoeveel je per wedstrijd moet betalen om punten over te houden.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

pvanbuijtene

Citaat van: Destroyer op september 13, 2015, 08:54:05
Wat is het Nederlands arbitrage van een onthutsend zwak niveau. Gisteren door misschien wel de slechtste scheids van de knvb weer keihard genaaid. Begin me steeds meer af te vragen hoeveel je per wedstrijd moet betalen om punten over te houden.

wel beseffen dat niet alleen wij er de dupe van zijn.. iedere club heeft wel last van de arbritage.. zijn al genoeg rode kaarten geseponeerd en veel wedstrijden beslist door arbitrage.. ook topclubs als feyenoord hebben daar last van..   naast 2 onnozele penaltys mee kregen ze tegen utrecht ook een gesponeerde rode kaart en onnozele penalty tegen .... Dus niet alleen wij hebben er last van, al hebben we nu wel veel last ervan... Tegen vitesse mochten we weer blij zijn met scheids anders hadden we met 9 man geeindigd..conclusie is wel dat arbitrsge veeeel te veel invloed heeft op wedstrijden.

Dokkumer

Over de hele linie is de arbitrage inderdaad van een Gibraltar niveau. Echter, binnen de wedstrijden en vooral tegen (sub)toppers zie je arbiters vaak twijfelachtige beslissingen nemen in het voordeel van die clubs. Dat is niet iets van de laatste jaren, maar al tientallen jaren zo.

Het maakt hen nu alleen geen drol meer uit dat het zo opzichtig is :devil

Galdiano

Ik kijk regelmatig naar hockey (dames hockey wel te verstaan) waarom niet met video referee?
Er gaat zoveel geld in om dat dit hoogtijd gaat worden.

Je houdt hem als je goed zit, bij ongelijkheid verlies je hem en krijg je bij rust weer 1.

Je zit wel twee keer zo lang in het stadion, maar dat maakt niets uit  :proost
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Shar

Citaat van: Galdiano op september 13, 2015, 11:04:04
Ik kijk regelmatig naar hockey (dames hockey wel te verstaan) waarom niet met video referee?
Er gaat zoveel geld in om dat dit hoogtijd gaat worden.

Je houdt hem als je goed zit, bij ongelijkheid verlies je hem en krijg je bij rust weer 1.

Je zit wel twee keer zo lang in het stadion, maar dat maakt niets uit  :proost
Ik ben het wel met je eens maar denk dat Kevin " ik ken er geen reet van" Blom na het zien van beelden gewoon bij zijn beslissing zou blijven. Behalve van een laag niveau willen scheidsrechters links en rechts ook graag hun fouten ontkennen. Is er trouwens al ergens een reactie van de scheidsrechter op zijn beslissing? Heb dat bij van Boekel toen ook nooit ergens gezien.

Galdiano

Blom bekijkt beelden niet en zal worden overruled door videoscheids.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

jeff

Citaat van: Galdiano op september 13, 2015, 11:04:04
Ik kijk regelmatig naar hockey (dames hockey wel te verstaan) waarom niet met video referee?
Er gaat zoveel geld in om dat dit hoogtijd gaat worden.

Je houdt hem als je goed zit, bij ongelijkheid verlies je hem en krijg je bij rust weer 1.

Je zit wel twee keer zo lang in het stadion, maar dat maakt niets uit  :proost
Was de knvb hier niet mee bezig met dat project arbitrage 2.0 ?
Maar worden ze niet tegen gehouden door de FIFA en IFAB?
http://home.knvb.nl/themas/arbitrage-20/videoreferee/

drg

Citaat van: Shar op september 13, 2015, 11:09:00
Ik ben het wel met je eens maar denk dat Kevin " ik ken er geen reet van" Blom na het zien van beelden gewoon bij zijn beslissing zou blijven. Behalve van een laag niveau willen scheidsrechters links en rechts ook graag hun fouten ontkennen. Is er trouwens al ergens een reactie van de scheidsrechter op zijn beslissing? Heb dat bij van Boekel toen ook nooit ergens gezien.

Hoorde dat Polletje na het bekijken van de beelden maar direct naar huis was gegaan.

drg

Citaat van: pvanbuijtene op september 13, 2015, 09:40:59
zijn al genoeg rode kaarten geseponeerd en veel wedstrijden beslist door arbitrage..

Dus wanneer worden die van ons geseponeerd?

Destroyer

Citaat van: Dokkumer op september 13, 2015, 11:00:09
Over de hele linie is de arbitrage inderdaad van een Gibraltar niveau. Echter, binnen de wedstrijden en vooral tegen (sub)toppers zie je arbiters vaak twijfelachtige beslissingen nemen in het voordeel van die clubs. Dat is niet iets van de laatste jaren, maar al tientallen jaren zo.

Het maakt hen nu alleen geen drol meer uit dat het zo opzichtig is :devil

Wat het hele verhaal nog triester maakt  ;(
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Collingwood

Zit nu Groningen - DKV te kijken. DKV-spelers krijgen twee keer de bal tegen de hand in de zestien, maar gaan niet met de hand naar de bal. Dus geen penalty volgens de scheids. Meten met twee maten dus binnen het scheidsrechterkorps...
Kalmte alleen kan u redden.

Dokkumer

Citaat van: Collingwood op september 13, 2015, 12:58:10
Zit nu Groningen - DKV te kijken. DKV-spelers krijgen twee keer de bal tegen de hand in de zestien, maar gaan niet met de hand naar de bal. Dus geen penalty volgens de scheids. Meten met twee maten dus binnen het scheidsrechterkorps...
Het is al verfoeilijk dat je dkv kijkt en dan ook nog eens met hoofdletters schrijft :devil En als een dkv er een bal vermoedelijk met de hand raakt is het altijd een strafschop natuurlijk..

Cruciaal is natuurlijk wel of de hand naar de bal gaat of de bal naar de hand ;) Penalty van Twente van gisteren was daar ook een mooi voorbeeld van, die was glaszuiver.

DayDreamer

Een penalty had ik echt wel mee kunnen leven gisteren, is gewoon een lastige situatie en Blom moet snel beslissen, maar waarom geen geel, ik denk dat er niemand bij PSV of KNVB zich druk zouden maken als dit bestraft was met geel, nu zijn er 9500 supporters de dupe van zo'n beslissing, ook voor de neutrale tv kijkers is er dan toch helemaal niks meer aan om naar te kijken.

DayDreamer

Lees nu net dit:

De KNVB gaat bij de FIFA aandringen op een wijziging van de drievoudig straf bij een relatief lichte overtreding in het strafschopgebied. Een speler die zijn tegenstander een directe scoringskans ontneemt, krijgt nu volgens de regel een strafschop tegen, een rode kaart én een schorsing. De voetbalbond vindt dat veel te zwaar.
In een officiële verklaring haalt de KNVB de wedstrijd tussen SC Cambuur en PSV (0-6) aan, waar Sander van de Streek al vroeg van het veld werd gestuurd na een handsbal in de eigen zestien. Luuk de Jong schoot de daaropvolgende strafschop binnen, waarmee het duel in feite al na tien minuten gespeeld was. Van de Streek kan nu ook nog een schorsing tegemoet zien.
De KNVB stelt dat het passender is om een dergelijk vergrijp te bestraffen met een gele kaart. Dat voorstel zal de bond neerleggen bij de IFAB, de spelregelcommissie van de wereldvoetbalbond. Daar zou men al bereid zijn om de schorsing te laten vallen, maar de KNVB wil nu dus ook af van de rode kaart.

Joop

Misschien kan onderstaande concept brief naar de knvb gestuurd worden:

Geachte,

Nadat in 2008 Cambuur door de heer Nijhuis op kundige echter zeer opzichtige wijze uit de eredivisie is gehouden, is het dit seizoen wederom raak. Wij delen u echter hierbij mede dat wij op het veld op sportieve wijze tot de laatste snik zullen blijven vechten om degradatie te ontlopen. Wel verzoeken wij u een toelichting te geven op het opzichtig falen van het arbitrage korps in dit nog prille seizoen. Is dit falen opzet of onkunde:

1. In geval van opzet, kunnen we dan de wedstrijden van Cambuur tegen de zogenoemde top drie schriftelijk afdoen en een reglementaire 3-0 nederlaag accepteren. Dit voorkomt frustratie, ellenlange discussies en schorsingen.

2. In geval van onkunde eisen wij twee bonuspunten. Bij wanbeleid van een club krijgt deze punten in mindering. Bij wanbeleid van uw arbitrage korps dient de benadeelde club gecompenseerd te worden met een bonuspunt. Dit is in dit seizoen dus twee keer heel duidelijk gebeurd, ja zelfs toegegeven door de betreffende tegenstander.

Graag ontvangen wij op korte termijn uw reactie.

Met sportieve groet,