Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Cambuur Fryslân

Gestart door SCC protege, februari 15, 2015, 15:07:52

Vorige topic - Volgende topic

SCC protege

Geachte mede Cambuur supporters,

Ook weer na vandaag blijkt dat Cambuur weer de beste is van de Friese derby. Hoewel velen zich niet met het Fries in willen laten ligt Leeuwarden toch echt in Fryslân. Waarom gewoon niet zorgen dat wij, als supporters van onze geliefde club Cambuur, de rest van Fryslân achter ons krijgen. En zo provinciegenoten achter ons komen staan en wij dé club blijven in onze provincie! Met zijn allen staan we sterker, laten we de mensen die dkv een warm hart toedragen en alleen de uitslagen lezen voor ons winnen. Anti-fries is een anti-climax voor de mensen die wel Cambuur supporter willen zijn, maar zich ergeren aan deze leuzen. Groot deel van de aanwezigen bij elke wedstrijd van onze club is gewoon een Fries. Cambuur is een eredivisieclub en gaat dat nog jaren blijven. Ik wil nog meer steun voor onze club, ik wil dat het leeft in de hele provincie en niet alleen in Leeuwarden! Kin wel een volksclub zijn en blijven, maar we moeten de mensen die thuiszitten en het voetbal niet live volgen ook achter ons krijgen om meer steun. Laat die achterbakse dkv supporters in hun hempie staan met onze vlag te verbranden. Schijnheilige dkv supporters! Dat moeten we niet pikken en we pakken ze wel weer terug met terugwerkende kracht. Maar heel niet-voetbalvolgend Fryslân steunt dkv, omdat dat de enige club is die ze kennen. Dat kennen we als Cambuur toch niet over ons heen laten gaan? We bewijzen keer op keer dat we het beste voetbal in ons hebben, alleen door pech verliezen we. Ik wil ook de rest van Fryslân voor ons winnen en dat ze achter ons gaan staan. Wij zijn Cambuur, Cambuur Leeuwarden!!

drg

Welkom bij Cambuur, toch het licht gezien na vandaag?  :zweep

Overigens passen er niet meer in ons stadion.  :_schater

gobo

En op dit forum heet het gewoon friesland. Ik ga toch ook niet naar deutschland?
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

JurjenS7

#3
Toevallig Nazi geweest in de 2e wereldoorlog?

Zijn nog 11 andere provincies waar we meer supporters vandaan kunnen halen, maar voorlopig zit het stadion vol  :proost

Destroyer

man man man, te veel aan us heit zeten zeker  :O
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Viper

#5
Dat je het beste voor hebt met onze club twijfel ik niet aan, maar ik vraag me af of je dit bericht ook had geplaatst als we hadden verloren. Persoonlijk houd ik niet van 'supporters' die door succes worden aangetrokken. De 'core' van deze club bestaat voor 90% uit Liwwadders, die hun anti-Friese gevoelens altijd zullen uitdragen.

ForzaCambuur1

Citaat van: Viper op februari 15, 2015, 17:00:27
Dat je het beste voor hebt met onze club twijfel ik niet aan, maar ik vraag me af of je dit bericht ook had geplaatst als we hadden verloren. Persoonlijk houd ik niet van 'supporters' die door succes worden aangetrokken. De 'core' van deze club bestaat voor 90% uit Liwwadders, die hun anti-Friese gevoelens altijd zullen uitdragen, omdat de stadstrots groter is dan de provincietrots.

90% lijkt me toch wel wat veel.

Vedetski

Oké en wat wil je hiermee bereiken? Ook hier maar een fries volkslied draaien voorafgaand aan de wedstrijd? De friese identiteit toe-eigenen met als doel de achterban te vergroten is iets wat ze dertig kilometer verderop doen, maar dat zal hier nooit gebeuren. We kunnen ons misschien wat minder afzetten tegen ''het friese'' maar een provincieclub worden gaat mij (en ik denk met mij vele anderen) iets te ver..... :zucht
:koffie

Kunstgras


SCC-J

Slotje en deleten die handel! LEEUWARDEN ANTI FRIES

Don

Cambuur Leeuwarden Anti Fries!! Mafkees!
Stand Up For The Culture - http://www.cambuurculture.nl

Dokkumer

Citaat van: ForzaCambuur1 op februari 15, 2015, 17:07:16
90% lijkt me toch wel wat veel.
Houd het maar op 60% uit de stad. Uiteraard een groot deel ook uit de Bildhoek en Franeker/Harlingen. En aan de andere kant uit de hoek Bergum, Zwaagwesteinde, Dokkum.

Verder vind ik dit topic niet echt de moeite waard (op persoonlijke titel), Fries is alles waar onze aartsrivaal/vijand voor staat en dat is (ondanks dat ik het nationaal erkende spraakgebrek vloeiend spreek) waar je als supporter van Cambuur niet mee kunt leven. Friestalige supporters zijn hier ook al jaren en blijven echt niet weg door het "Anti Fries". Voor velen van hen is dat niets anders dan de rivaliteit/haat jegens dkv.

Galdiano

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Eewal

Citaat van: Dokkumer op februari 15, 2015, 18:31:47
Houd het maar op 60% uit de stad. Uiteraard een groot deel ook uit de Bildhoek en Franeker/Harlingen. En aan de andere kant uit de hoek Bergum, Zwaagwesteinde, Dokkum.

Verder vind ik dit topic niet echt de moeite waard (op persoonlijke titel), Fries is alles waar onze aartsrivaal/vijand voor staat en dat is (ondanks dat ik het nationaal erkende spraakgebrek vloeiend spreek) waar je als supporter van Cambuur niet mee kunt leven. Friestalige supporters zijn hier ook al jaren en blijven echt niet weg door het "Anti Fries". Voor velen van hen is dat niets anders dan de rivaliteit/haat jegens dkv.
dat is precies wat het is.. FNP heb ik trouwens ook een vreselijke hekel aan..

nikjeuh

Citaat van: Dokkumer op februari 15, 2015, 18:31:47
Houd het maar op 60% uit de stad. Uiteraard een groot deel ook uit de Bildhoek en Franeker/Harlingen. En aan de andere kant uit de hoek Bergum, Zwaagwesteinde, Dokkum.

Verder vind ik dit topic niet echt de moeite waard (op persoonlijke titel), Fries is alles waar onze aartsrivaal/vijand voor staat en dat is (ondanks dat ik het nationaal erkende spraakgebrek vloeiend spreek) waar je als supporter van Cambuur niet mee kunt leven. Friestalige supporters zijn hier ook al jaren en blijven echt niet weg door het "Anti Fries". Voor velen van hen is dat niets anders dan de rivaliteit/haat jegens dkv.
Bolsward natuurlijk oek!!