Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Cambuur Fryslân

Gestart door SCC protege, februari 15, 2015, 15:07:52

Vorige topic - Volgende topic

Nightmarelwd

Cambuursupporter ben je niet voor even maar voor je hele leven.

Je schrijft als een allochtoon die Nederland probeert te veranderen. Voorbeeld zwarte piet.

Wanneer je je ergert aan Anti Fries, misschien kun je je verdiepen in waar dat vandaan komt, voordat je iets gaat schrijven.

Leeuwarden is Anti Fries.

MI-Sider for Life

losang09

Citaat van: Kunstgras op februari 15, 2015, 23:49:19
Anti fries heeft helemaal niets met dkv te maken. Wie denkt van wel snapt t niet en komt waarschijnlijk niet uit Leeuwarden.

Goed verwoordt.

Cor

Anti fries heeft helemaal niets met dkv te maken. Wie denkt van wel snapt t niet en komt waarschijnlijk niet uit Leeuwarden.

Of heeft z`n eigen redenen om hier iets tegen te hebben

Kunstgras

Citaat van: Dokkumer op februari 16, 2015, 07:29:05
Zou je dan ook zo vriendelijk willen zijn om het EXACTE verhaal omtrent Anti Fries voor eens en altijd uit te willen leggen voor degene die het niet snapt? Ik krijg namelijk door jouw opmerking het verhaal dat je zó moet denken over de provincie en haar volk en niet anders. Krijg ik een beetje een eng gevoel van...

Anti fries staat compleet los van het voetbal en is gericht tegen de folkloristische en nationalistische Friezen die hun taal aan iedereen op willen dringen. Ook vele Leeuwarders die niets met Cambuur/voetbal hebben noemen zich anti fries.

Goudvinger

Citaat van: Kunstgras op februari 16, 2015, 12:41:57
Anti fries staat compleet los van het voetbal en is gericht tegen de folkloristische en nationalistische Friezen die hun taal aan iedereen op willen dringen. Ook vele Leeuwarders die niets met Cambuur/voetbal hebben noemen zich anti fries.

Daar kun je toch gewoon je schouders voor ophalen i.p.v. met dezelfde lading een anti-sentiment te creëren? Ik heb verder ook niets met die gemaakte (is een studie over geweest) Friese cultuur, die zich enkel onderscheidt door het roepen dat men zo anders is dan de rest. Het hele anti-Fries sentiment vind ik van dezelfde kwaliteit.

Dokkumer

Duidelijk ;)

Kunstgras

Citaat van: Goudvinger op februari 16, 2015, 12:54:17
Daar kun je toch gewoon je schouders voor ophalen i.p.v. met dezelfde lading een anti-sentiment te creëren? Ik heb verder ook niets met die gemaakte (is een studie over geweest) Friese cultuur, die zich enkel onderscheidt door het roepen dat men zo anders is dan de rest. Het hele anti-Fries sentiment vind ik van dezelfde kwaliteit.

Tja, het is een tegenreactie en ik ben heel erg blij dat die reactie er is. Door de rest van Nederland word je namelijk al snel op dezelfde hoop gegooid als die friese boertjes.

Ronnie tng

dizzhead

Niet alleen Leeuwarders hebben dit. Ik weet dat er in het zuid-oosten van Friesland voldoende mensen zijn opgegroeid die de taal niet machtig zijn en zich storen aan deze zelfde zaken.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Maar ook veel Leeuwarders supporters spreken wel Fries of voelen zich Fries. En dat zijn voor mij dezelfde cambuurmannen.

(trouwens over dat Nationalisme: op OF kijk ik natuurlijk elk filmpje van Cambuur, maar elke keer dat ongelofelijk domme voorfilmpje over de friezen is werkelijk achterlijk. Doet me denken aan Duitsland en de Sovjet Unie uit de vorige eeuw.)
Henk, held, bedankt

Kunstgras

De eerste (echte) Leeuwarder die fries spreekt moet ik nog tegenkomen anders.

Dokkumer

Citaat van: Kunstgras op februari 16, 2015, 13:57:36
De eerste (echte) Leeuwarder die fries spreekt moet ik nog tegenkomen anders.
Dat is in andere steden ook wel het geval, een echte Harlinger doet dat ook niet, net zomin als een echte Dokkumer. Het Fries wat je in die steden hoort is toch van de "import" uit de dorpen.

TARGET

Hahaha wat maakt het allemaal uit.. zolang er maar niet van dat klapvolk uit dkv hier komt.. dan is de sfeer ook weg :scc

Eewal

aldus professor kunstgras? volgens mij heeft iedereen zo zijn redenen om zich anti fries te noemen. vraag het 30 willekeurige leeuwarders en niet 1 antwoord zal hetzelfde zijn. ik ben leeuwarder, voel me leeuwarder, heb schijt aan alles wat met dkv te maken heeft, maar kan genieten van mooie dingen die Friesland te bieden heeft.

DeBruyne

Wij hebben met een groepje al heel erg lang een seizoenkaart van onze mooie club, wij komen van buiten Leeuwarden en zijn wel ook echte Friezen. Ik denk en spreek in het Fries, maar heb net als de Leeuwarders een grote afkeer tegen DKV?  Dit wil toch niet zeggen dat we mindere supporters zijn.

Ik weet ook dat sommige sponsors het zeer jammer vinden dat onze mooie club wordt geaccocieerd met AntiFries. Oppassen dus dat het niet een te groot issue gaat worden.

Voor de rest, gewoon met zijn allen achter onze club blijven staan  :y  |:)