Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

Voorstopper

Citaat van: papagaaiensoep op maart 03, 2014, 14:52:08
Volgende week:

Roda - NEK
RKC - ADO
GAE - Twente

Egels mut uiteraard verliezen, maar die andere twee wat mij betreft geliek spel. Twee punten verdelen onderin is momenteel volgens mij beter dan een ploeg 3 punten of Roda mag hooguut van NEK winnen. Andere kant: winst voor NEK is een vrijwel zeker degradatie voor die moffen.

Volgens mij hebben de RODA fans de handdoek al in de ring gegooid getuige hun opmerking op rodaworld.eu

Daar stond namelijk dit te lezen:
De kans dat wij volgend seizoen naar Arnhem mogen lijkt met de week kleiner te worden. Dan maar een concert bezoeken.
Volgende week speelt Roda JC op zaterdag tegen NEC. De wedstrijd wordt gespeeld in Kerkrade. Wint Roda, dan maken wij weer kans. Verliest Roda? Dan zijn wij zo goed als zeker gedegradeerd. Hetzelfde geldt bij een gelijkspel. We moeten dus winnen.

Rest de vraag: Hoe dat je dat, winnen?

lijkt me dus degradatiekandidaat nummer 1. Ik denk namelijk niet dat ze van NEC winnen. En dan zijn er nog maar 7 wedstrijden ....word denk ik heel lastig....

rtscc

           AZ   - Heracles Almelo                   3-1
                Roda JC Kerkrade   NEC                 1-0
      sc Heerenveen   - PEC Zwolle           2-2
           NAC Breda - Vitesse                           0-3
           PSV - FC Utrecht                           2-1    
           RKC Waalwijk   - ADO Den Haag   3-2   
      Go Ahead Eagles - FC Twente       1-4
               FC Groningen - Feyenoord           0-2    
      Ajax - SC Cambuur                          1-1

:y :y :y :y :y

Bernardo

En wat is daar goed aan? Alle ploegen van de onderste 3 plaatsen komen dichterbij..  8P

CambuurAmersfoort

In het voetballer van het jaar klassement blijven we ook niet onopgemerkt.
Even de top 10
1. Pelle
2. Blind
3. Ziyech
4. Beerens
5. Leeuwin
6. Van der Laan
7. Ritzmaier
8. Nienhuis
9. Gouweleeuw
10 Janmaat

5-8 gewoon met vier Cambuur spelers! ongelofelijk compliment voor het team en de club!

Zeker als je bedenkt dat van de overige degradatie kandidaten alleen go ahead 1 keer wordt genoemd in de top 30.

speculeter

Zat zo te denken....
als we resterende uitwedstrijden niet winnen, zouden we dan
eerste club worden die Niet degradeert zonder een uitwedstrijd
te winnen?
redelijk uniek volgens mij.

Marc S

Citaat van: peter op maart 03, 2014, 21:40:07
Zat zo te denken....
als we resterende uitwedstrijden niet winnen, zouden we dan
eerste club worden die Niet degradeert zonder een uitwedstrijd
te winnen?
redelijk uniek volgens mij.

Het lukte Heracles ook een keer volgens mij.

Lore

Citaat van: Dokkumer op maart 03, 2014, 12:35:17
Meer Kakkerlaknieuws: Feyenoord heeft Pelle voor 2 duels geschorst. Ben benieuwd wat de KNVB nog doet.

Dat is gewoon een alibi-schorsing. Hij heeft volgens mij nog twee duels voorwaardelijk staan en voor die elleboog alleen al krijgt hij meer dan twee duels.

Dokkumer

Blom een weekje vrij.. Koren op de molen van de Grunnegers die zich natuurlijk flink genaaid voelden. Of zou het om die aanslag van de Leeuw zijn geweest die rood had moeten zijn? :devil

SCCornjum

20 Supporters van FC De Haag zijn vandaag om 06:00 uit hun bed gehaald ivm ongeregeldheden FC DH tegen Heracles.
Watching Football Is Not A Crime

Cambuur058

Nemeth is geblesseerd geraakt aan zijn teen is enkele weken uitgeschakeld
jammer jon hahaha  :_schater :_schater :_schater

Lore

Citaat van: Cambuur058 op maart 05, 2014, 22:27:14
Nemeth is geblesseerd geraakt aan zijn teen is enkele weken uitgeschakeld
jammer jon hahaha  :_schater :_schater :_schater

Die wedstrijd voor hen dit weekend tegen NEC wordt echt essentieel voor Roda. Ik ben echt heel erg benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Marc S

Citaat van: Lore op maart 05, 2014, 22:37:12
Die wedstrijd voor hen dit weekend tegen NEC wordt echt essentieel voor Roda. Ik ben echt heel erg benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Zelfs als ze tegen NEC gelijk spelen zijn ze al aardig de lul.

Treb

Dat prikbord van hun  :_schater

SCCornjum

Watching Football Is Not A Crime

gewoon een fan

Dit doet ze ook geen goed  :proost

Een ongeluk komt zelden alleen, weet Roda JC nu ook. De Limburgse club maakt een dramatisch seizoen door en ziet het leed woensdag nog groter worden. Krisztián Németh is door een blessure namelijk weken uitgeschakeld.

Németh was net terug van een schorsing en trainer Jon Dahl Tomasson zag in de aanvaller de steunpilaar die het elftal uit de degradatiezorgen moest helpen. De Hongaar kan Roda voorlopig echter niet van dienst zijn.

De oorzaak van het blessureleed past wel in het rampseizoen dat Roda doormaakt. De spits is thuis van de trap gevallen en liep zo een scheurtje in zijn teen op. Daardoor is hij volgens L1 enkele weken niet inzetbaar.

Roda staat acht wedstrijden voor het einde op de laatste plaats, zes punten achter de veilige vijftiende stek. In de komende weken zijn NEC, Heracles Almelo en PSV de tegenstanders.

Mogelijk dat Berry Powel in die duels van waarde kan zijn. De 33-jarige spits werd vorige week aangetrokken als noodverband, afgelopen weekend maakte hij in het duel met Vitesse al zijn debuut. Frank Demouge is daarnaast op de weg terug van een blessure.

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/376623/nog-meer-pech-voor-roda-n-meth-valt-van-trap-en-is-weken-afwezig.html