Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

SCCornjum

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op november 30, 2013, 10:33:14
Hier maar ff:

Het punt in bredere zin is: de politiek en de politie leven nog steeds in de jaren '90. Ze begrijpen het verschil niet tussen een hooligan en een voetbalsupporter. Ze snappen de cultuur en de taal van de supporter niet. Die is soms rebels en emotioneel en luidruchtig, maar dat maakt hem nog niet gevaarlijk en gewelddadig.

Voetbalcultuur is jongerencultuur. Een puber begrijp je pas als je je enigszins verdiept in zijn leefwereld. Streng zijn is nodig soms, maar mep hem niet steeds met een wapenstok naar zijn kamer. De manier waarop normale voetbalsupporters worden behandeld als ze een uitwedstrijd bezoeken; ga eens kijken, beste Ahmed. Het is bij de beesten af. Zelfs u zou er agressief van worden.

En maar roepen dat het zo veel geld kost - en dat voetbalfans harder moeten worden gestraft. Discrimineren en criminaliseren mag niet, behalve als het om voetbalsupporters gaat.

De politie-inzet rondom voetbalstadions staat in geen enkele verhouding meer tot de werkelijke problemen. Er is te weinig inzicht en veel te veel opgefoktheid. Zag dinsdag dat enorme peloton ME'ers werkloos toekijken bij Ajax-Barcelona, omdat er - hoe verrassend - geen vleugje risico te bekennen was.

Preventie is nodig, dat snap ik ook wel, maar normalisatie nog veel meer. Geloof het of niet: 0,000092 procent van alle mensen die in Nederland naar het voetbal gaan, werden afgelopen seizoen aangehouden, zo rekende de website 'In de Hekken' uit op basis van de beschikbare gegevens. Om al deze bloeddorstige hooligans te kunnen bedwingen, zette de overheid daar 281.522 (!) politie-uren tegenover.

Mooi stukkie.
De spijker op zijn kop, de inzet van politie staat totaal niet in verhouding met de problemen.
Watching Football Is Not A Crime

Collingwood

Schitterende column! Wie heeft die geschreven?
Kalmte alleen kan u redden.

Cambuur058

kom op jongens nog 3 aanmeldingen en we staan eerste haha  :) http://eredivisieland.nl/

Leovardia


Citaat van: Cambuur058 op november 30, 2013, 13:21:21
kom op jongens nog 3 aanmeldingen en we staan eerste haha  :) http://eredivisieland.nl/

Compleet doelloos dit


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kent skele juh.

EastSide058

Citaat van: Cambuur058 op november 30, 2013, 13:21:21
kom op jongens nog 3 aanmeldingen en we staan eerste haha  :) http://eredivisieland.nl/

en we staan eerste  |:)
Het geel en blauw zit in mien bloed dit is de club waar je het allemaal voor doet!

Len Cantello

Citaat van: Collingwood op november 30, 2013, 13:06:33
Schitterende column! Wie heeft die geschreven?
Sjoerd Mossou van't AD
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

ForzaCambuur1

Ook de volgende passage is treffend:

(Ja, het ging recent mis rond Ajax-Celtic op de Dam, maar de geleerden zijn het nog steeds niet eens. Liep het uit de hand ondanks het politie-optreden, of was de politie hier juist de aanstichter?)

Bij alle incidenten die onlangs in het nieuws geweest zijn (Ajax - Celtic, Twente - NAC, Fortuna - MVV) speelt de vraag of de politie nu juist de aanstichter is geweest van de ongeregeldheden. Hier hoor ik in de politiek niemand over.  :X

Cambuur058

eindstand

pec zwolle - rkc: 1-1  :zucht

ruststand

dkv - go ahead eagles: 0-1  :zucht
nac - groningen: 1-0 :zucht

hier word ik totaal niet vrolijk van  ;( ;(

Tukker

Citaat van: Cambuur058 op november 30, 2013, 20:36:59
eindstand

pec zwolle - rkc: 1-1  :zucht

ruststand

dkv - go ahead eagles: 0-1  :zucht
nac - groningen: 1-0 :zucht

hier word ik totaal niet vrolijk van  ;( ;(
Het is toch ook werkelijk niet te geloven  :?

Maar als de verrassingen zich blijven opstapelen zie ik het wel zitten voor morgen  |:)
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Cambuur058

Citaat van: Tukker op november 30, 2013, 20:39:29
Het is toch ook werkelijk niet te geloven  :?

Maar als de verrassingen zich blijven opstapelen zie ik het wel zitten voor morgen  |:)
de boertjes hebben het inmiddels rechtgetrokken, 2-1
nu fcg nog

Tukker

Citaat van: Cambuur058 op november 30, 2013, 20:53:57
de boertjes hebben het inmiddels rechtgetrokken, 2-1
nu fcg nog
Heracles inmiddels ook al op voorsprong  ;(
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

EastSide058

Hoop dat Heracles - Utrecht een gelijkspelletje wordt. Voor de rest wel redelijk tevreden over de eindstanden al had ik Olle en Groningen liever zien winnen van RKC en NAC  :(
Het geel en blauw zit in mien bloed dit is de club waar je het allemaal voor doet!

AL

Citaat van: Official-Sphere op november 30, 2013, 21:49:55
Hoop dat Heracles - Utrecht een gelijkspelletje wordt. Voor de rest wel redelijk tevreden over de eindstanden al had ik Olle en Groningen liever zien winnen van RKC en NAC  :(

Daar was hij al |:)

poelie-lwd

Utrecht voor, prima!
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Tukker

Citaat van: poelie-lwd op november 30, 2013, 22:27:28
Utrecht voor, prima!
Achteraf valt het gelukkig allemaal mee. Alleen RKC en NAC een punt gehaald. Het had erger gekund als de ruststanden ook de eindstanden waren geworden.
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist