Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

TM

Ja mag die club een keer winnen, doen ze het niet!

RotterdamLeeuwarden

Denk je, Feyenoord zal Cambuur wel effe helpe met een overwinning, verliezen de Rotterdammers  :R :R :R :R :R :R
Was er wel een beetje bang voor want zo geweldig doet Feyenoord het niet in Waalwijk, gezien de statistieken in het verleden.:rodekaart
Kutzooi

Dus bij deze de reactie van mijn kant  :D

De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Cambuur058

Leuk: http://www.eredivisieland.nl  - Voor welke club zijn je buren? Woont er stiekem een DKV'er in Leeuwarden? #zet #cambuur #letterlijkopdekaart

leuk iets  :scc |:)

marrumer

Citaat van: Cambuur058 op november 28, 2013, 18:31:47
Leuk: http://www.eredivisieland.nl  - Voor welke club zijn je buren? Woont er stiekem een DKV'er in Leeuwarden? #zet #cambuur #letterlijkopdekaart

leuk iets  :scc |:)
zeker! ps. er zit ook nog echt een dkver in leeuwarden  :(

Cambuur058

Citaat van: marrumer op november 28, 2013, 19:03:04
zeker! ps. er zit ook nog echt een dkver in leeuwarden  :(
ja zag het ook :@

RotterdamLeeuwarden

Die Feyenoorder, dat ben ik niet want ik woon niet in Leeuwarden  :proost
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Marc S

Alleen utrecht heeft er op dit moment meer supporters in staan. En we hebben er ruim meer dan DKV xD hebben zeker nog niet het internet uit gevonden..

SCCornjum

Watching Football Is Not A Crime

Tukker

FC Twente wint met 1-2 van die nep Pruus'n. Wel een eerste Twente doelpunt met een luchtje  :y

Nog een bal op de binnenkant paal voor Roda in de laatste minuut maar gelukkig gaan de punten naar Tukkerland.

Dat is de eerste nederlaag voor geel/zwart dit weekend  :devil
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Destroyer

** Poolwinner 18/19 - 21/22

Cambuur058


Dokkumer

DIe woont niet in 058 :devil

RotterdamLeeuwarden

Citaat van: Cambuur058 op november 30, 2013, 00:15:01
RotterdamLeeuwarden ook weer bezig of niet...  :zucht :zucht :zucht :zucht
http://gyazo.com/ae4f9b5a1c7d66433831d4955efb0dc3

Kunt gij lezen ?

Heb 4 posten hierboven al gezegd dat ik niet in Leeuwarden woon.
En bovendien heb ik me niet geregistreerd daar.

Ontopic:  Ik dacht ook al, daar gaan we weer toen Roda op 1-0 kwam.
de punten gaan mee naar Twente Enschede en dat is ze gegund  w:)

Nu eerst KOFFIE  :koffie
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Tukker

Citaat van: RotterdamLeeuwarden op november 30, 2013, 09:58:33


Ontopic:  Ik dacht ook al, daar gaan we weer toen Roda op 1-0 kwam.
de punten gaan mee naar Twente Enschede en dat is ze gegund  w:)

Nu eerst KOFFIE  :koffie
Hoezo ontopic? Daarvoor is er een koffie topic  :koffie :y :thumbsup
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Holwerd voor Cambuur

Hier maar ff:

Er zat een hooligan bij Pauw en Witteman. Speciaal voor de hooligan hadden ze de uitzending wat eerder opgenomen, want de hooligan kwam uit Rotterdam, en de studio stond in Amsterdam. Een - dat begrijpt u - levensbedreigende situatie.

'We hebben de uitzending wat eerder opgenomen', zeiden Pauw en Witteman daarom steeds omstebeurt, opdat wij, de kijkers, ons terdege realiseerden dat hier niet zomaar iemand zat. Hier zat een hooligan. Een echte, levende hooligan, met een glaasje water voor zijn neus.

Tegenover de hooligan zat Ahmed Marcouch van de PvdA, en naast hem zat Boris van der Ham van D66. Geen van beiden hooligans.

Wat volgde was één van de meest wezenloze, dadaïstische, absurde discussies ooit vertoond op de Nederlandse televisie. Het grootste probleem was: niemand verstond elkaar. Stelt u zich een Chinees voor die uitsluitend Chinees spreekt, aan één tafel met Gordon en een gespreksleider uit Oezbekistan, discussiërend over Amsterdamse humor op de nationale televisie.

Zo ongeveer ging het hier. De hooligan trachtte in hooligantaal uit te leggen hoe hooligans ongeveer denken, maar Ahmed en Boris begrepen er uiteraard geen hol van. Marcouch was 'pertinent tegen geweld'. Dat maakte de kloof al tamelijk onoverbrugbaar.

Ik heb erg weinig met hooliganisme. Op pad met mijn voetbalvrienden wil ik in extreme gevallen nog wel eens mijn middelvinger opsteken naar het uitvak of naar de scheids, foeterend met licht overslaande stem. Maar zodra er iemand enigszins boos begint terug te kijken, hol ik het liefst als eerste richting de snelweg.

Ik ben pacifist, maar vooral een angsthaas.

Dat is op zich geen ramp, want hooliganisme is heel erg jaren '90. Het is meneer Marcouch en Van der Ham wellicht ontgaan, maar in het seizoen 2012/2013 werden precies 642 arrestaties verricht op 7,5 miljoen stadionbezoekers. Ik kom graag op Lowlands, maar daar worden in één weekend bijna evenveel mensen aangehouden als in een heel voetbalseizoen bij elkaar.

Dat is juist een bewijs dat de strenge veiligheidsmaatregelen effect hebben, zult u wellicht zeggen, en ooit had u daar een punt. Sinds de jaren '90 is er veel verbeterd. De stadions zijn modern en veilig, er is veel meer controle. Stap voor stap werd het hooliganisme in de ban gedaan.

(Ja, het ging recent mis rond Ajax-Celtic op de Dam, maar de geleerden zijn het nog steeds niet eens. Liep het uit de hand ondanks het politie-optreden, of was de politie hier juist de aanstichter?)

Het punt in bredere zin is: de politiek en de politie leven nog steeds in de jaren '90. Ze begrijpen het verschil niet tussen een hooligan en een voetbalsupporter. Ze snappen de cultuur en de taal van de supporter niet. Die is soms rebels en emotioneel en luidruchtig, maar dat maakt hem nog niet gevaarlijk en gewelddadig.

Voetbalcultuur is jongerencultuur. Een puber begrijp je pas als je je enigszins verdiept in zijn leefwereld. Streng zijn is nodig soms, maar mep hem niet steeds met een wapenstok naar zijn kamer. De manier waarop normale voetbalsupporters worden behandeld als ze een uitwedstrijd bezoeken; ga eens kijken, beste Ahmed. Het is bij de beesten af. Zelfs u zou er agressief van worden.

En maar roepen dat het zo veel geld kost - en dat voetbalfans harder moeten worden gestraft. Discrimineren en criminaliseren mag niet, behalve als het om voetbalsupporters gaat.

De politie-inzet rondom voetbalstadions staat in geen enkele verhouding meer tot de werkelijke problemen. Er is te weinig inzicht en veel te veel opgefoktheid. Zag dinsdag dat enorme peloton ME'ers werkloos toekijken bij Ajax-Barcelona, omdat er - hoe verrassend - geen vleugje risico te bekennen was.

Preventie is nodig, dat snap ik ook wel, maar normalisatie nog veel meer. Geloof het of niet: 0,000092 procent van alle mensen die in Nederland naar het voetbal gaan, werden afgelopen seizoen aangehouden, zo rekende de website 'In de Hekken' uit op basis van de beschikbare gegevens. Om al deze bloeddorstige hooligans te kunnen bedwingen, zette de overheid daar 281.522 (!) politie-uren tegenover.

Misschien moeten Ahmed Marcouch & co zich eens afvragen wie er hier nu werkelijk gek is.


Column in het AD.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021