Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

Collingwood

Twente weet nog met 2-1 te winnen door een doelpunt van Zyiech in blessuretijd. We gaan dus met minimaal vijf punten voorsprong op De Graafschap de winterstop in (ze moeten volgende week uit tegen Ajax, ga er voor het gemak even vanuit dat ze dat verliezen).
Kalmte alleen kan u redden.

Lore

Citaat van: Collingwood op december 12, 2015, 22:41:03
Twente weet nog met 2-1 te winnen door een doelpunt van Zyiech in blessuretijd. We gaan dus met minimaal vijf punten voorsprong op De Graafschap de winterstop in (ze moeten volgende week uit tegen Ajax, ga er voor het gemak even vanuit dat ze dat verliezen).

Dat worden er gewoon acht hoor!

Harry L.

Citaat van: Collingwood op december 12, 2015, 22:41:03
Twente weet nog met 2-1 te winnen door een doelpunt van Zyiech in blessuretijd. We gaan dus met minimaal vijf punten voorsprong op De Graafschap de winterstop in (ze moeten volgende week uit tegen Ajax, ga er voor het gemak even vanuit dat ze dat verliezen).

Heel gunstig. Twente krijgt nog wel wat punten in mindering of erger.

PeterCambuur

Citaat van: Harry L. op december 13, 2015, 10:39:52
Heel gunstig. Twente krijgt nog wel wat punten in mindering of erger.

Of gewoon een geldboete toch?

pvanbuijtene

Citaat van: PeterCambuur op december 13, 2015, 11:30:44
Of gewoon een geldboete toch?

Blijf zulke dingen altijdbijzonder vinden, een bijna failliete club wen geldboete geven.

Dokkumer

Citaat van: pvanbuijtene op december 13, 2015, 12:51:33
Blijf zulke dingen altijdbijzonder vinden, een bijna failliete club wen geldboete geven.
Ja en door die boete kunnen ze dus niet aan de voorwaarden voldoen, waardoor ze weer een boete krijgen.. Lijkt het zorgstelsel wel, waar je een boete krijgt omdat je je zorpremie niet kunt betalen :zucht

Lore

Citaat van: Dokkumer op december 13, 2015, 13:07:00
Ja en door die boete kunnen ze dus niet aan de voorwaarden voldoen, waardoor ze weer een boete krijgen.. Lijkt het zorgstelsel wel, waar je een boete krijgt omdat je je zorpremie niet kunt betalen :zucht

Volgens mij krijgt Twente dan geen boetes meer. Je kan maar twee leer punten in minder krijgen ivm financiële huishouding. Volgende stap is intrekken licentie.

El Ma-kri-niii

De geruchten op Twitter gaan dat Twente 3 jaar uitgesloten wordt van Europees voetbal, plus een voorwaardelijke intrekking van de licentie. Daar zouden ze héél goed mee weg komen.

Dokkumer

Vraag is of de KNVB dat kan opleggen? Ik heb geen enkel idee in hoeverre de sancties van de KNVB kunnen reiken, dacht namelijk dat alleen de UEFA clubs van Europees voetbal kon uitsluiten.

Overigens hoeft Twente gezien de malaise sowieso de eerste jaren niet op Europees te rekenen en zou deze vermoedelijke straf een wassen neusje zijn. Ik ben dan benieuwd wat voor straf een club als Fortuna Sittard of Volendam gekregen zou hebben als zij met zo'n constructie gewerkt hadden...

zeewolde

Citaat van: El Ma-kri-niii op december 15, 2015, 16:08:10
De geruchten op Twitter gaan dat Twente 3 jaar uitgesloten wordt van Europees voetbal, plus een voorwaardelijke intrekking van de licentie. Daar zouden ze héél goed mee weg komen.
dat is geen straf. Voorlopig wegnemen is niks, en de komende 3 jaar halen ze toch geen europees.

dan heb ik toch gelijk dat ze grote clubs niet aanpakken

Dokkumer

Citaat van: zeewolde op december 15, 2015, 16:24:35
dat is geen straf. Voorlopig wegnemen is niks, en de komende 3 jaar halen ze toch geen europees.

dan heb ik toch gelijk dat ze grote clubs niet aanpakken
Wat denk jij zeewolde? Hadden wij in zo'n situatie met een grafkist over straat gelopen en een opsporingsbericht?
"Gezocht KNVB, wegens de koelbloedige moord op Cambuur"...

moodygrunn

Citaat van: zeewolde op december 15, 2015, 16:24:35
dat is geen straf. Voorlopig wegnemen is niks, en de komende 3 jaar halen ze toch geen europees.

dan heb ik toch gelijk dat ze grote clubs niet aanpakken

Er kan ook nog een transferverbod voor 2 periodes achteraan komen van de FIFA he?
In Henk en Sandor we trust

Bernardo

Grwoon een vrijbrief voor clubs om dus zulk beleid te voeren die toch geen Europees halen.

zeewolde

Citaat van: Dokkumer op december 15, 2015, 16:26:13
Wat denk jij zeewolde? Hadden wij in zo'n situatie met een grafkist over straat gelopen en een opsporingsbericht?
"Gezocht KNVB, wegens de koelbloedige moord op Cambuur"...
cambuur had net als bij fortuna, rbc, haarlem en veendam een schop na gekregen.

maar zeker twente met al die oud bestuurders die later bij de knvb zaten....... :R

Dokkumer

Citaat van: zeewolde op december 15, 2015, 16:30:52
cambuur had net als bij fortuna, rbc, haarlem en veendam een schop na gekregen.

maar zeker twente met al die oud bestuurders die later bij de knvb zaten....... :R
Dan moet v.d. Belt maar gauw naar de KNVB.. Hebben wij tenminste ook een borg daar :devil

Het is natuurlijk van de zotte om clubs ongelijk te behandelen, maar inconsequentie is ook het enige waar de zeister maffia consequent in is.