Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

Scc01

Gaat allemaal niet gebeuren. Komen gewoon weer weg met een berispinkje heb ik alweer door. Ik denk dat wij of een andere club van onze orde een heel andere straf hadden gekregen.

Vlampiep

Citaat van: moodygrunn op december 01, 2015, 21:51:38
Misschien voorwaardelijk intrekken van de licentie + boete?

Maargoed, een boete is die club natuurlijk ook niet mee geholpen. Zit je al in de financiele ellende, krijg je er ook nog een boete bovenop

Het lijkt mij dat de KNVB goed moet onderzoeken of een lening van 36 mln verstrekt door de gem. Enschede daarmee de schuld van 16 mln kunnen aflossen aan de gem.Enschede, geen verkapte overheidssteun is.


vialli

'Dat Sandor nu weg is, dat begrijp ik echt niet'

VAN ONZE SPORTREDACTIE

Cambuur verkeert sportief in zwaar weer. De vraag is: wat moet er gebeuren?

,,Ik heb begrepen dat er twee verdedigers bij komen.'' Een aantal meningen.

Gert Kruys, ex-trainer Cambuur, nu analist bij Fox Sport: ,,Ze hebben iemand nodig die de ploeg bij de hand neemt, dat ontbreekt er aan. Je hebt kwaliteit nodig en twee spelers met routine. Het wordt nu onrustig. Ik heb al gezegd dat als het budget er is ze spelers met ervaring moeten halen, zoals een Sander Fischer. Daar zijn ze mee bezig geweest. Konden ze die niet betalen?

Dat geloof ik niet.''

,,Achterin begint het al, daar zie je de meest vreemde momenten. Wat ze bij Cambuur missen is een goede as. Met Daniël de Ridder is er ervaring verdwenen, maar Sjoerd Overgoor zag ik tegen De Graafschap een goede tweede helft spelen en ook Ogbeche is een goede speler. De trainer heeft laten zien dat hij met deze ploeg goed kan voetballen. Wat mij bij Cambuur altijd erg beviel was de drie-eenheid Henk de Jong-Sandor van der Heide-Jan Bruin. Dat Sandor nu weg is begrijp ik niet. Dat lijkt me niet bevorderlijk voor de eenheid.''

Wilfred Genee, geboren Leeuwarder, presentator tv-programma Voetbal Inside: ,,Laten we er eerst maar eens kwaliteit bij gaan halen. Moet je mij horen, we. Ik bedoel dus: Cambuur. En ik heb begrepen dat er twee verdedigers bij komen.Wisten jullie dat nog niet? Nou. dat heb je dan niet van mij. Want welke trainer kan met deze groep nou goed presteren? Er moet echt wat gebeuren.''

,,Kijk, vorig jaar was het regelmatig zo dat de ploeg boven zichzelf uitsteeg.

Als je tegen FC Groningen niet zoveel pech hebt, was Cambuur misschien nu weer in zo'n flow terecht kunnen komen. Nu is het geloof een beetje weg. Vrijdag tegen De Graafschap stond er zoveel spanning op, dat zag je in alles terug.''

,,Of de trainer weg moet? Zoals ik al zei, welke trainer kan het met deze groep wel goed doen? Na het gedwongen vertrek van Sandor vander Heide heb ik mij ook afgevraagd: moet de hoofdtrainer dan niet weg?

Op Twitter heb ik veel gelezen dat er meer aan de hand was tussen Henk de Jong en Sandor, dat ik het echte verhaal niet zou kennen. Ik heb daar nooit op geantwoord omdat ik niet van speculeren hou, maar misschien is het toch wel een zaak van: waar rook is, is vuur.''

,,Ik heb nadat Sandor weg moest bij Cambuur Henk nog een sms gestuurd: 'Is dit het begin van het einde?', vroeg ik hem. Hij antwoordde toen: 'Nee, er komentwee nieuwe assistenten voor terug, we gaan een frisse nieuwe start maken.' Maar het is blijkbaar lastig de zaakweer aan de praat te krijgen. Tegen De Graafschap hadden ze moeten winnen, dan zit je weer in een flow. Deze nederlaag is niet goed voor het goede gevoel van de komende weken. Of Cambuur het redt? Tot vrijdag dacht ik van wel. Nu twijfel ik voor het eerst. Maar met een kwaliteitsinjectie zeg ik nog steeds ja.''

Kees Elzinga, voorzitter supportersvereniging Kern van Cambuur: ,,Bij mij is het glas altijd halfvol, maar ik zie nu wel de bodem. Gelukkig zit er nog wel wat in. Het is nu zaak om de rust te bewaren en niet de algehele paniek te laten toeslaan.

Ik denk datHenk de Jong datwel kan.

Er is nog wel geloof in Henk, het spandoek 'InHenkwe trust', zegt genoeg.

Hij doet echt zijn stinkende best. Ja, ik heb zaterdag ook geluiden gehoord van de harde kern tegen de directie, maar die zijn nieuw. Ik snap wel dat de pijlen daarop gericht worden, maar ik denk niet dat dat de oplossing is.''

,,Het vuur en de pit ontbreken. De mentaliteit die je van Cambuur mag verwachten is er niet. Dat is het geluid dat je op de tribunes hoort. Se mutte un skop onder de kont hewwe.

We missen de beleving. Als twaalfde man werken we ons het snot voor de ogen met sfeeracties, maar we krijgen er niet voor terug wat we verdienen.''

,,Hopelijk krijgen we er in de winterstop een paar spelers bij. We hebben een van de kleinste budgetten, maar misschien is er wat mogelijk met spelers op huurbasis. De verdediging is aan de matige kant en we hebben ookwel veel pech gehad met blessures. Het zijn zware tijden. Ik drink liever een biertje op een overwinning en niet om het verdriet te verdrinken.''

Johan Abma, Mister Cambuur: ,,Ze hebben een overwinning nodig.

De laatste jaren kwam die altijd al vrij snel en dan voetbalt het net wat gemakkelijker. De druk staat er op,

'Cambuur heeft een speler nodig die ploeg bij de hand neemt'

dat kon je vorigeweek aan alles merken.

Dat kan ook verlammend werken.

Het vertrouwen is er niet, dat is het grootste probleem.Vorig seizoen had je wat meer lucht en mocht je eens verliezen. Nu eigenlijk niet meer. Ze zullen met z'n allen echt hun stinkende best moeten doen, boven zichzelf uitstijgen, want makkies zitten er niet meer tussen. Er moet een tandje bij.''

,,De trainer er uitgooien is niet mijn ding en volgens mij is dat ook niet aan de orde. Je moet ook realistisch zijn. De voorgaande seizoenen had je iets meer kwaliteit. Jongens als Leeuwin, El Makrini en Rúsnak maaktenwel het verschil. Je bent een opleidingsclub, maar als je dan Reijnen ook nog kwijtraakt breekt je dat op. En elke wedstrijd die kleine foutjes achterin helpen ook niet mee. Als je telkens twee doelpunten weggeeft, moet je wel heel goed spelen om nog te winnen. Maar echt, een overwinning is het beste medicijn.''

Bonne Stienstra, seizoenkaarthouder en oud-sportjournalist van de Leeuwarder Courant: ,,We binne swier teloarsteld, myn soan Ealse en ik. It is wol dúdlik dat we kwaliteit ynlevere ha, mar we ha tagelyk ek mentaliteit ynlevere. Ik fûn tsjin De Graafschap allinnich Vytas en Bakker goed spyljen. As jo sa begjinne en ek tsjin Heerenveen sa begjinne is der miskien ek wol wat mis tusken trener en spilersgroep.

Dizze spilersgroep hat gjin fertrouwen.

Mar it hat ek te krijen mei it folslein ferkearde oankeapbelied. Ik sjuch it no somber yn,mar it gekke is dat der noch wol wat clubs 'binnen handbereik' binne.''

Jaap Roosjen, al 50 jaar supporter: ,,Iedereen heeft zijn mening. Die laat ik maar aan de deskundigen over. Ik heb er verder ook geen oplossing voor. Ik denk wel dat het met kwaliteit te maken heeft. Tegen De Graafschap hebbenwe na rust behalve dat schot op de paal niks afgedwongen.

Dit is teleurstellend, maar dat hoort er ook bij.''

Fotobijschrift: Teleurgestelde Cambuurspelers vrijdagavond na de 2-3 nederlaag tegen De Graafschap. FOTO HENK JAN DIJKS


vialli

De tranen van Foppe

Rob de Jong. Goutum

INGEZONDEN

Het was de opening van ieder sportkatern. De vreugdetranen van Foppe de Haan tijdens de memorabele persconferentie na afloop van SC Heerenveen tegen Roda JC.

Geen obligate en nietszeggende clichés over linies de te ver uit elkaar speelden en spelers die hun opdrachten niet uitvoerden.

Nee, het was genieten geblazen omdat de lessen van de meester met passie en overtuiging werden uitgevoerd. Dan hoef je als 72-jarige niet stoer te doen en mag je een brok in de keel krijgen. Wat volgde in de krantenkolommen was respect alom.

Intussen wordt de druk op Geke, De Haans echtgenote, gigantisch. Strekking van de smeekbedes is dat de interimtrainer alstublieft zijn karwei mag afmaken dit seizoen. Want hoop verloren, al verloren, nu Heerenveen uit de as schijnt te herrijzen.

De kans dat De Haan na de winterstop nog voor de troepen staat is echter 'hartstikkene' klein, om maar eens een Foppiaanse uitdrukking te gebruiken.

Mevrouw De Haan kent haar van voetbal bezeten man als geen ander. Ze zal hem in bescherming nemen en nuchter vaststellen dat de wekelijkse stress voor even wel leuk is, maar voortzetting van de klus op hart en bloedvaten geen positieve uitwerking zal hebben. Een verantwoordelijke adviseursfunctie in het technische hart van Heerenveen zit er wel in, maar ook niet meer dan dat.

SC Heerenveen zal naarstig op zoek moeten naar een trainer die de lessen van De Haan een vervolg kan geven. Moeilijk hoeft dat niet te zijn. Dertig kilometer noordwaarts zit een trainer op dood spoor. Die wil niets liever dan met zijn eerste liefde te worden herenigd.





hobbes

Zielig briefje waar de LC graag een podium aan geeft

666

Wat een jankbek die floppy.. As Henk van die krokodillentranen jankt na een wedstrijd (maakt niet uit welke) dan mag hij van mij zijn spullen pakken. Om te kotsen al die gemaakte ophef over die tranentrekker.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

El Ma-kri-niii

Wel goed gespind van die lui. Bestuursleden gaan rollebollend met elkaar over straat, eentje wordt weggejaagd door toeschouwers en het voetbal is niet om aan te gluren. Vervolgens een paar neptranen van die jankbek om twee gelukte passes tegen fucking Roda JC, en ineens zijn ze weer het 'sympathieke' clubje voor de rest van Nederland. Om te kotsen.

dizzhead

Citaat van: El Ma-kri-niii op december 02, 2015, 12:20:19
Wel goed gespind van die lui. Bestuursleden gaan rollebollend met elkaar over straat, eentje wordt weggejaagd door toeschouwers en het voetbal is niet om aan te gluren. Vervolgens een paar neptranen van die jankbek om twee gelukte passes tegen fucking Roda JC, en ineens zijn ze weer het 'sympathieke' clubje voor de rest van Nederland. Om te kotsen.

Zo snel werden wij ook opgehemeld na 2 interviews van de o zo gewone Henk de Jong. Dus dat hangt gewoon volledig af van in welk perspectief je het een en ander plaatst. De onrust wordt door de media echt nog wel in de gaten gehouden, maak je daar geen zorgen over.

Lore

Citaat van: NRG op december 02, 2015, 08:05:43
De licentiecommissie kan inderdaad geen puntenaftrek opleggen, maar de licentiecommissie kan, als er sprake is van misleiding, wel de tuchtcommissie inschakelen. En die kan wel een puntenstraf uitdelen.

Echt? Want dan zou Van Oostveen toch echt iets anders hebben gezegd!

NRG

Citaat van: Lore op december 02, 2015, 15:41:23
Echt? Want dan zou Van Oostveen toch echt iets anders hebben gezegd!



Via een ander traject zou FC Twente echter alsnog punten in mindering kunnen krijgen. Als de licentiecommissie bijvoorbeeld denkt dat er sprake is van misleiding, kan de aanklager worden ingeschakeld en de zaak voor de tuchtcommissie komen. Dat orgaan is wél in staat om een puntenstraf uit te delen.

Lore

Citaat van: NRG op december 02, 2015, 15:52:19
Via een ander traject zou FC Twente echter alsnog punten in mindering kunnen krijgen. Als de licentiecommissie bijvoorbeeld denkt dat er sprake is van misleiding, kan de aanklager worden ingeschakeld en de zaak voor de tuchtcommissie komen. Dat orgaan is wél in staat om een puntenstraf uit te delen.

Ik vond het verhaal van Van Oostveen als erg frappant. Hij is immers het gezicht van de KNVB en spreekt zich voor de zitting uit over hoe mooi de club Twente is, maar hij zei expliciet dat er maar twee straffen mogelijk: boeten of (voorwaardelijke) intrekking van de licentie.

Destroyer

Citaat van: vialli op december 02, 2015, 09:56:49
De tranen van Foppe

Rob de Jong. Goutum

INGEZONDEN

Het was de opening van ieder sportkatern. De vreugdetranen van Foppe de Haan tijdens de memorabele persconferentie na afloop van SC Heerenveen tegen Roda JC.

Geen obligate en nietszeggende clichés over linies de te ver uit elkaar speelden en spelers die hun opdrachten niet uitvoerden.

Nee, het was genieten geblazen omdat de lessen van de meester met passie en overtuiging werden uitgevoerd. Dan hoef je als 72-jarige niet stoer te doen en mag je een brok in de keel krijgen. Wat volgde in de krantenkolommen was respect alom.

Intussen wordt de druk op Geke, De Haans echtgenote, gigantisch. Strekking van de smeekbedes is dat de interimtrainer alstublieft zijn karwei mag afmaken dit seizoen. Want hoop verloren, al verloren, nu Heerenveen uit de as schijnt te herrijzen.

De kans dat De Haan na de winterstop nog voor de troepen staat is echter 'hartstikkene' klein, om maar eens een Foppiaanse uitdrukking te gebruiken.

Mevrouw De Haan kent haar van voetbal bezeten man als geen ander. Ze zal hem in bescherming nemen en nuchter vaststellen dat de wekelijkse stress voor even wel leuk is, maar voortzetting van de klus op hart en bloedvaten geen positieve uitwerking zal hebben. Een verantwoordelijke adviseursfunctie in het technische hart van Heerenveen zit er wel in, maar ook niet meer dan dat.

SC Heerenveen zal naarstig op zoek moeten naar een trainer die de lessen van De Haan een vervolg kan geven. Moeilijk hoeft dat niet te zijn. Dertig kilometer noordwaarts zit een trainer op dood spoor. Die wil niets liever dan met zijn eerste liefde te worden herenigd.

:O Die boeren winnen tegen een paar kelder divisie ploegen en het is weer meteen hosanna. Foppe laat een paar krokodillen tranen rollen en hij verdient meteen een standbeeld whoeha. Wat moet er toch van onze zuiderburen overblijven als Foppie en Riemer over 10 jaar achter hun rollator lopen en achter de geraniums zitten? Precies, niks  :_schater En dan even onze trainer linken aan hun delegatie, blijven trieste lui.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

hobbes

Kritiek op De Haan: 'Hij geeft een hardwerkende trainer een schop in de rug'

Donderdag, 3 december 2015 om 10:05

Foppe de Haan liet zich in de afgelopen maanden meermaals kritisch uit over sc Heerenveen. De 72-jarige Fries vond dat er meer uit het team te halen viel en dat bewijst hij nu als interim-trainer, want van de laatste zes wedstrijden werden er vier gewonnen, één gelijk gespeeld en slechts eentje verloren.

De manier waarop De Haan zich tijdens de zeggenschap van Dwight Lodeweges heeft geprofileerd, verdient volgens Henk ten Cate echter niet de schoonheidsprijs. "Hij is medeschuldig aan de onrust bij Heerenveen en dan gaat hij een trainer die onder moeilijke omstandigheden zijn stinkende best heeft gedaan een schop in zijn rug geven."
Ik moet eerlijk zeggen dat ik op dit moment niet veel heb met Foppe. Met Lodeweges heb ik jaren gevoetbald, hij is mijn assistent geweest en ik heb hem heel hoog zitten", aldus Ten Cate in een interview met Voetbal International.

Eindelijk iemand die een beetje tegengas geeft tegen het charmeoffensief van de boertjes

Lore

Is feitelijk gezien natuurlijk ook waar. Alleen heeft hij ze daarna wel omhoog geholpen. Maar ooit zal hij weer op de tribune plaats moeten nemen en dat lukt hem niet. Kans is natuurlijk groot dat hetzelfde gezeik van die seniele man dan weer begint!

PePe

Gaat Foppe weer janken dit weekend, zou hij de felbegeerde trofee van Voetbal Insite weer willen winnen?