Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

Treb

Citaat van: RotterdamLeeuwarden op september 15, 2013, 20:54:44
Feyenoord is de weg helemaal kwijt  ;( ;( ;( ;( :zucht :zucht :zucht :zucht ;( ;( ;( ;( ;(
Nog 1x zo'n misstap en het seizoen kan de prullenbak in !

Mooi  l8l

moodygrunn

http://www.vi.nl/nieuws/knvb-en-hawkeye-trappen-af-in-stadion-galgenwaard.htm

Bij FC Utrecht-Roda JC op 28 september aanstaande wordt voor het eerst in het Nederlandse betaalde voetbal een wedstrijd afgewerkt met doellijnbewaking.

In Stadion Galgenwaard zullen vanaf dit duel de eerstvolgende tien thuiswedstrijden van FC Utrecht ondersteund worden met doellijntechnologie. Tussen 2 maart en 27 april 2014 zal bij zes wedstrijden in De Kuip (inclusief de KNVB-bekerfinale) gebruik worden gemaakt van het HawkEye-systeem. De Arena is vanaf 6 mei 2014 het podium voor deze technologische inzet.

De KNVB zal eveneens bekijken of het mogelijk is om de oefenwedstrijden van het Nederlands elftal ter voorbereiding op het WK in Brazilië onderdeel te laten zijn van het traject. In het geval het systeem daadwerkelijk tijdens een duel uitsluitsel moet geven, is een bijbehorende animatie voor de kijkers thuis zichtbaar.

De keuze voor Stadion Galgenwaard is overigens logisch. Tijdens het voortraject is in Utrecht door HawkEye reeds een zogeheten stadioncontrole uitgevoerd en HawkEye adviseert ook in een middelgroot stadion de technologie toe te passen. Tot slot wordt de opnamebus van het HawkEye-systeem tijdens de uitwedstrijden van FC Utrecht bij andere competitiewedstrijden ingezet om de mogelijkheden van een videoreferee nader te onderzoeken.
In Henk en Sandor we trust

RotterdamLeeuwarden

Dat werd tijd zeg !!!!
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

ForzaCambuur1

De burgemeester in Eindhoven blijft ook lekker bezig  :zucht

Ajax gaat er alles aan doen om voor aankomende zondag toch uitsupporters mee te nemen naar de competitiekraker tegen PSV. Door werkzaamheden aan een spoortunnel komt de standaard treincombi in gevaar en alternatieven zijn er vooralsnog niet. De Eindhovense burgemeester Rob van Gijzel stelt dat de stad de Ajax-fans niet kan verwelkomen, maar daar neemt Ajax geen genoegen mee.

De landskampioen meldt op de website van de club dat het samen met de Supporters Vereniging Ajax (SVA) en de AFCA Supportersclub een kort geding heeft aangespannen tegen de gemeente Eindhoven. De club en de supportersverenigingen vragen de rechter de gemeente Eindhoven te bevelen een besluit te nemen, waardoor het voor Ajax-supporters toch mogelijk wordt de wedstrijd PSV - Ajax bij te wonen.

Het kort geding dient woensdag 18 september om 09.30 uur bij de Rechtbank in Den Bosch. Ajax speelt in de avond uit in de Champions League tegen Barcelona: aankomende zondag om 16.30 uur staat de wedstrijd tegen PSV gepland.


Die man doet er alles aan om het uitpubliek lastig te maken.

Dokkumer

Als Crone dit leest verbiedt hij uitsupporters omdat er een dooie mug op de weg naar het stadion ligt :devil

Belachelijke beredenatie van die burgemeester, niet mee willen werken aan een oplossing, maar wel de vinger naar anderen wijzen.

ForzaCambuur1

Citaat van: Dokkumer op september 17, 2013, 22:33:00
Als Crone dit leest verbiedt hij uitsupporters omdat er een dooie mug op de weg naar het stadion ligt :devil

Belachelijke beredenatie van die burgemeester, niet mee willen werken aan een oplossing, maar wel de vinger naar anderen wijzen.

Die man is helemaal de weg kwijt. Met zijn belachelijke regelingen rondom Jong PSV.

Met uitsupporters is het tegenwoordig een beetje als het Pareto principe. Met een inzet van 20% kun je 80% van eventuele onrust voorkomen (autocombi, eventueel een buscombi). Om die andere 20% nog uit te bannen moet je enorme inspanningen doen. Volgens mij zitten we in dat stadium waarin de middelen het doel inmiddels ver voorbijschieten.

RotterdamLeeuwarden

Citaat van: ForzaCambuur1 op september 17, 2013, 21:39:34
De burgemeester in Eindhoven blijft ook lekker bezig  :zucht

Ajax gaat er alles aan doen om voor aankomende zondag toch uitsupporters mee te nemen naar de competitiekraker tegen PSV. Door werkzaamheden aan een spoortunnel komt de standaard treincombi in gevaar en alternatieven zijn er vooralsnog niet. De Eindhovense burgemeester Rob van Gijzel stelt dat de stad de Ajax-fans niet kan verwelkomen, maar daar neemt Ajax geen genoegen mee.

De landskampioen meldt op de website van de club dat het samen met de Supporters Vereniging Ajax (SVA) en de AFCA Supportersclub een kort geding heeft aangespannen tegen de gemeente Eindhoven. De club en de supportersverenigingen vragen de rechter de gemeente Eindhoven te bevelen een besluit te nemen, waardoor het voor Ajax-supporters toch mogelijk wordt de wedstrijd PSV - Ajax bij te wonen.

Het kort geding dient woensdag 18 september om 09.30 uur bij de Rechtbank in Den Bosch. Ajax speelt in de avond uit in de Champions League tegen Barcelona: aankomende zondag om 16.30 uur staat de wedstrijd tegen PSV gepland.


Die man doet er alles aan om het uitpubliek lastig te maken.

Ook lekker van de KNVB om nu net zo'n wedstrijd te plannen als het spoor eruit ligt en donders goed weet dat bij PSV - Ajax de Ajax aanhang met een trein komen.

Had dan PSV -RKC gepland ofzo.
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Galdiano

NS heeft pas twee weken geleden bekend gemaakt, dat er onderhoud zal plaats vinden.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

SCCornjum

Het betaald voetbal hoeft niet meer te vrezen dat het moet opdraaien voor de kosten van inzet van politie bij wedstrijden.

In de stadions zorgen de clubs zelf al voor de veiligheid, daarbuiten blijft de overheid verantwoordelijk voor de openbare orde. Daarom kondigt minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) dinsdag in zijn begroting voor 2014 aan dat hij niet met een wet komt die de doorberekening van politiekosten bij grote evenementen regelt.

In het Lenteakkoord van vorig jaar was afgesproken dat dertig miljoen aan politiekosten aan voetbalclubs doorberekend zou worden. Twee jaar geleden kondigde Opstelten nog aan dat organisatoren van besloten, commerciële evenementen politieinzet volledig moesten gaan betalen. Bij festiviteiten op openbare plaatsen zou het gaan om de helft.

Maar de minister gaf al eerder aan er toch vanaf te zien omdat dit lastig te regelen is bij voor iedereen toegankelijke publieksevenementen. Bij betaalde evenementen heeft de organisatie de veiligheid zelf al goed in de hand. Door de inzet van stewards en particuliere beveiligers geldt dit ook voor wedstrijden in het betaald voetbal.
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum


FC Twente accepteert een schikkingsvoorstel van de KNVB voor het spandoek. 'Hasj, coke en pillen, zo gaan wij 's zondags op pad'. De club uit Enschede moet 2500 euro overmaken naar Zeist. Het veelbesproken spandoek was tijdens de wedstrijd FC Twente - FC Utrecht op 18 augustus te zien. .

Op de clubwebsite meldt Twente dat het de boete 'onder protest en zonder schuld te bekennen' accepteert. Supporters van de club hebben voorbeelden aangedragen van vlaggen bij andere clubs 'die de grenzen van het fatsoen overschrijden'. Daardoor voelt Twente zich het slachtoffer val willekeur. De club weigert schuld te bekennen, maar verwacht dat de boete in een tuchtzaak gehandhaafd zal blijven. .

Geuzenlied
'De aanklager meent dat het tonen van het spandoek bijdraagt aan een klimaat waarin drugs getolereerd wordt. FC Twente is het niet eens met dit argument van de aanklager. Zoals eerder aangegeven is de tekst op het spandoek niet meer dan de eerste zin uit een geuzenlied van FC Twente-supporters; een lied dat al meer dan 20 jaar in gebruik is', schrijft Twente op zijn website.

'Vanzelfsprekend distantieert FC Twente zich volledig van drugsgebruik onder supporters. Niet voor niets organiseert de stichting FC Twente, Scoren in de Wijk projecten die jong en oud wijzen op het belang van een gezonde levensstijl. Bovendien werkt FC Twente samen met de ketenpartners uit de driehoek om drugs uit het stadion te weren en gebruik te allen tijde te voorkomen. Achteraf gezien is het enigszins begrijpelijk dat bij een deel van de buitenwacht - die niet bekend is met de supporterscultuur van FC Twente - deze tekst niet als ludiek wordt ervaren.'
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

De supportersvereniging van PEC Zwolle is allerminst te spreken over de ontvangst die de 800 fans van de club zaterdagavond kregen in Amsterdam. De vereniging is in overleg met het bestuur van de club om te bekijken of er een klacht tegen Ajax en/of de Amsterdamse politie wordt ingediend. Dat meldt de Stentor..

ME'ers en agenten te paard zouden onnodig agressief hebben opgetreden tegen de fans uit Overijssel.

Voorzitter van de supportersclub Johan Zomerdijk: 'In Amsterdam is het slecht geregeld, de bussen kunnen niet bij het uitvak staan dus moeten bezoekers langs Ajax-fans. Fans van ons werden bekogeld met blikjes en toen er een paar verbaal reageerden werd de politie meteen agressief. Buitenproportioneel, echt. Ik vind het een compliment waard dat wij ons niet lieten provoceren.'

Watching Football Is Not A Crime

ForzaCambuur1

Citaat van: SCCornjum op september 18, 2013, 17:15:04
De supportersvereniging van PEC Zwolle is allerminst te spreken over de ontvangst die de 800 fans van de club zaterdagavond kregen in Amsterdam. De vereniging is in overleg met het bestuur van de club om te bekijken of er een klacht tegen Ajax en/of de Amsterdamse politie wordt ingediend. Dat meldt de Stentor..

ME'ers en agenten te paard zouden onnodig agressief hebben opgetreden tegen de fans uit Overijssel.

Voorzitter van de supportersclub Johan Zomerdijk: 'In Amsterdam is het slecht geregeld, de bussen kunnen niet bij het uitvak staan dus moeten bezoekers langs Ajax-fans. Fans van ons werden bekogeld met blikjes en toen er een paar verbaal reageerden werd de politie meteen agressief. Buitenproportioneel, echt. Ik vind het een compliment waard dat wij ons niet lieten provoceren.'



Ajax-PEC Zwolle: Politiegeweld tegen uitsupporters
Zaterdagavond. PEC Zwolle speelt in Amsterdam tegen Ajax en neemt 800 supporters mee. De meesten komen met de bus, maar zelfs dan moeten deze supporters – vanwege de gebrekkige infrastructuur bij het quasimoderne stadion – nog een stuk lopen van de plek waar ze worden afgezet naar de ingang van het uitvak. Begeleid door de politie, die enkele Ajax-supporters op afstand houdt, loopt de groep van zo'n 400 Zwollenaren naar het uitvak.

Als de groep bijna bij het uitvak is reageren enkele Zwolle-supporters op provocaties van Ajax-kant, waarna de politie ingrijpt en inslaat op Zwolle-supporters. Hierbij worden ook veel onschuldige supporters geraakt die geen kant op kunnen. Supporters die al met de handen omhoog lopen krijgen flinke tikken. Ook vaders en kinderen worden geslagen en enkele mensen raken gewond. Bij een supporter die met de wapenstok op zijn hoofd wordt geslagen gutst het bloed over zijn kleren.

Eén supporter wordt opgepakt. Op de vraag waarom krijgt hij als antwoord: "Je moet je vuile tyfusbek dicht houden, rotjoch!" Uiteindelijk blijkt hij te worden aangeklaagd voor verstoring van de openbare orde. Hem hangt een stadionverbod boven het hoofd. Supportersgroep Far East Ultras en de Supportersclub PEC Zwolle overleggen vandaag met PEC Zwolle over een gezamenlijk in te dienen klacht over dit buitenproportionele politie-optreden.


Bron: http://www.indehekken.net/news/actueel/a-day-the-life/

In hetzelfde artikel staan nog een tweetal voorbeelden van excessief optreden van politie en ME.

RotterdamLeeuwarden

Bakkal nog niet tegen FC Utrecht

Otman Bakkal maakt nog geen deel uit van de selectie van Feyenoord voor het eredivisieduel van zondag met FC Utrecht.

De 28-jarige middenvelder, die maandag voor de rest van dit seizoen werd vastgelegd, is nog niet wedstrijdfit. "Otman heeft in januari zijn laatste wedstrijd gespeeld en pas drie trainingsdagen achter de rug", legt trainer Ronald Koeman vrijdag op de website uit. "Dan is het logisch dat hij nog niet klaar is voor deze wedstrijd."

Naast Bakkal zal ook Jordy van Deelen niet in actie komen. Hij is ook niet fit. Op dat tweetal na kan Koeman beschikken over een complete selectie.

"Goede reeks"
Feyenoord speelt de komende week drie thuiswedstrijden op rij. Na het duel met FC Utrecht volgen FC Dordrecht (KNVB Beker) en ADO Den Haag (eredivisie). "Als we een goede reeks neerzetten, staan we gewoon overal weer bij", zei Koeman. "Het belangrijkste is dat we de komende wedstrijden laten zien dat we hebben geleerd van onze fouten."

Door verdedigende fouten speelde Feyenoord afgelopen weekend met 3-3 gelijk bij NEC. Met zeven punten uit zes duels staan de Rotterdammers twaalfde in de eredivisie.

Bron: NOS Sport
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Yellow Army

Area 58

TM

Die had ik echt even nodig op de vrijdag middag! Bedankt! You make my day! :proost