Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Bankzitter

Het eerste of het tweede ? ;)

michello

Ik vraag mij wel af of die 1,5 miljoen in het somberste geval geschetst is. Dus er vanuitgaande dat we niet spelen met publiek in 2020? Of zou dat nog niet meegenomen zijn?

Naastismis

Citaat van: michello op mei 03, 2020, 10:44:16
Ik vraag mij wel af of die 1,5 miljoen in het somberste geval geschetst is. Dus er vanuitgaande dat we niet spelen met publiek in 2020? Of zou dat nog niet meegenomen zijn?

In het artikel stond zonder de coronamaatregelen

Bankzitter

Citaat van: Naastismis op mei 03, 2020, 10:49:33
In het artikel stond zonder de coronamaatregelen

1,5 miljoen is  ongeveer het verschil tussen het geld van Fox in de eredivisie en dat van de KKD.
Ik kan me zo voorstellen dat dit al deels in de selectie is geïnvesteerd omdat we verder geen schuld meer hadden en onze begroting normaal ook een plus oplevert. Dus er is gerekend met een eredivisiespelersbudget.


justremco

Citaat van: poelie-lwd op mei 03, 2020, 10:28:28
Geeft niks. Die fout heb ik zelf ook meermalen gemaakt  :_schater

Hahaha ik ook maar een keer of 10  :_schater

De Gast

Gisteren de directeuren van Heracles, Groningen en Ajax bij Jinek. Je schrikt van de bedragen die zij per wedstrijd mislopen. Bij Groningen gaat dat al om 350.000 euro. Als dit een seizoen lang door zou gaan kan de bedrijfstak opgeheven worden. Wat zou dit onze club per wedstrijd kosten? Zal toch ook wel om 50-100k gaan. Dit zijn natuurlijk mokerslagen.

Noordcambuur

Citaat van: De Gast op september 03, 2020, 18:29:46
Gisteren de directeuren van Heracles, Groningen en Ajax bij Jinek. Je schrikt van de bedragen die zij per wedstrijd mislopen. Bij Groningen gaat dat al om 350.000 euro. Als dit een seizoen lang door zou gaan kan de bedrijfstak opgeheven worden. Wat zou dit onze club per wedstrijd kosten? Zal toch ook wel om 50-100k gaan. Dit zijn natuurlijk mokerslagen.
ik denk zelf dat de grote clubs hard worden geraakt en in mindere mate kleinere clubs.
Maar dit moet niet te lang gaan duren anders vallen er veel clubs om.

Lore

Citaat van: De Gast op september 03, 2020, 18:29:46
Gisteren de directeuren van Heracles, Groningen en Ajax bij Jinek. Je schrikt van de bedragen die zij per wedstrijd mislopen. Bij Groningen gaat dat al om 350.000 euro. Als dit een seizoen lang door zou gaan kan de bedrijfstak opgeheven worden. Wat zou dit onze club per wedstrijd kosten? Zal toch ook wel om 50-100k gaan. Dit zijn natuurlijk mokerslagen.


Op basis van hun netto omzet in seizoen 2018 / 2019 is dat ongeveer 40% (https://www.fcgroningen.nl/mediadepot/2839475e831fc/Jaarverslag1819.pdf). Uitgaande van 18 wedstrijden.

In het seizoen 2018 / 2019 was deze verhouding bij Cambuur 22%. (https://cambuur.nl/nieuws/jaarcijfers-voor-de-8e-jaar-op-rij-zwarte-cijfers/)

Kortom Cambuur wordt veel minder hard geraakt dan clubs als FC Groningen. Daarnaast zullen bijna alle personeelskosten van Cambuur onder de NOW vallen en bij Groningen niet, omdat die salarissen boven de norm zitten. De salariskosten bij Cambuur lagen in dit seizoen op 335.000. Voor de NOW moet je alleen een omzetverlies hebben van 20% en met de vergoeding erbij die Cambuur krijgt van de KNVB is het spannend of dat gehaald gaat worden.

Collingwood

Podcast van Omroep Leo met Ard de Graaf, waarin hij ook ingaat op de financiële situatie rond Cambuur. Korte samenvatting: geen acute financiële problemen door corona maar deze situatie is op lange termijn voor geen enkele club vol te houden. Verkoop spelers nu dus geen noodzaak en Cambuur vraagt de hoofdprijs als er iets gaat spelen (nu niet aan de orde). En op basis van vorig seizoen gaan we waarschijnlijk voor het eerst sinds lange tijd uitkomen op een positief eigen vermogen.

https://leomiddelse.nl/ard-de-graaf-denken-dat-mensen-stil-blijven-een-utopie/
Kalmte alleen kan u redden.

Bankzitter

#549
Die 425.000 heeft wel een beetje geholpen. Het was natuurlijk veel te laag, maar in ieder geval iets aan inkomsten waar andere clubs alleen maar uitgaven hadden.

Die podcast is de moeite waard, eigenlijk  worden alle vragen we gesteld waar supporters meer over willen weten (gaan er spelers weg, financiële impact crisis, voortgang stadion, het "juichverbod"). Goede antwoorden van Ard ook.

weestwel

Het moet niet te lang duren. Maar ik ben bang dat het nog wel een volledig seizoen gaat duren voordat het weer op een 'normale' manier kan. Als de 'spoedwet' straks in werking gaat zal dat wel voor minimaal een half jaar gaan gelden, ze kunnen het ook nog gewoon verlengen. Het vaccin is pas ergens midden/eind 2021 voor grootschalige toediening beschikbaar. Dus ik ga er alvast van uit dat he dit seizoen niet veel 'normaler' gaat worden dan nu het geval is.

Noordcambuur

Clubs mogen voorlopig geen toeschouwers meer toelaten in het stadion.
Wat gaat er met de clubs gebeuren......gaan er nu clubs omvallen.

Collingwood

Zou het financieel zoveel uitmaken? Meen me te herinneren dat De Graaf zei dat wedstrijden met weinig publiek Cambuur alleen maar geld kost, omdat er evenveel of zelfs meer personeel nodig is rond de wedstrijden terwijl er (veel) minder betalende bezoekers zijn dan normaal. Volgens mij wordt het financieel pas echt een probleem als de competitie zelf weer wordt stopgezet.

Verder is het wel klote natuurlijk.
Kalmte alleen kan u redden.

Noordcambuur

Citaat van: Collingwood op september 28, 2020, 14:33:03
Zou het financieel zoveel uitmaken? Meen me te herinneren dat De Graaf zei dat wedstrijden met weinig publiek Cambuur alleen maar geld kost, omdat er evenveel of zelfs meer personeel nodig is rond de wedstrijden terwijl er (veel) minder betalende bezoekers zijn dan normaal. Volgens mij wordt het financieel pas echt een probleem als de competitie zelf weer wordt stopgezet.

Verder is het wel klote natuurlijk.
nou ik denk zelf dat er wel schade is b.v. geen consumptie inkomsten en fanshop is dicht.
Er worden geen losse intreekaarten meer verkocht.

Bernardo

Losse entree kaarten werden dit seizoen al niet verkocht.