Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: Noordcambuur op september 28, 2020, 15:37:36
nou ik denk zelf dat er wel schade is b.v. geen consumptie inkomsten en fanshop is dicht.
Er worden geen losse intreekaarten meer verkocht.

Zouden ze met de inkomsten van de horeca met 3000 man de kosten kunnen betalen? Mijn inschatting is van niet en dan zijn de veste lasten voor het organiseren van een wedstrijd hoger dan de variabele kosten. Dan is Cambuur beter af met deze constructie. Er wel vanuitgaande dat supporters hun geld niet terug vragen!

Noordcambuur

Maar een nieuwe actie bedenken om geld te genereren  :y

Noordcambuur

Komop met ideeën.....

Cambuur Groningen

Citaat van: Noordcambuur op september 28, 2020, 21:00:03
Komop met ideeën.....
voorlopig is de schade 1 wedstrijd. Als iedereen die van plan was heen te gaan een donatie van 5,- of 10,- per gemiste wedstrijd doet ben je al weer een heel eind. Is dat donatielinkje nog beschikbaar?

Destroyer

Nog meer stickers, we komen er aan deel 2
** Poolwinner 18/19 - 21/22

papier

Sjaaltje uitbrengen ofzo

Noordcambuur

Autosjaaltjes of shirtjes

Bankzitter

Citaat van: Collingwood op september 28, 2020, 14:33:03
Zou het financieel zoveel uitmaken? Meen me te herinneren dat De Graaf zei dat wedstrijden met weinig publiek Cambuur alleen maar geld kost, omdat er evenveel of zelfs meer personeel nodig is rond de wedstrijden terwijl er (veel) minder betalende bezoekers zijn dan normaal. Volgens mij wordt het financieel pas echt een probleem als de competitie zelf weer wordt stopgezet.

Verder is het wel klote natuurlijk.

Het was niet winstgevend maar wel nodig om op te schalen totdat het wel weer winstgevend was. Dat perspectief is nu helemaal weg.
En een noodfonds vanuit de overheid is er ook niet na al die maanden, dus heb er niet veel hoop op dat dit alsnog komt.

justremco

Hoe hard komen de nieuwe coronamaatregelen aan, gezien de voor KKD-begrippen ruime selectie? 'Tot de winterstop hebben we in onze budgetten rekening gehouden met een scenario als het huidige', legt directeur Ard de Graaf uit. 'Bovendien is onze liquiditeitspositie goed. We noteren in het komende jaarverslag voor het eerst in dertien jaar tijd een positief eigen vermogen.

Bron: VI

Collingwood

SC Cambuur
@SCCambuurLwd
JAARCIJFERS

We komen van ver, maar we komen eraan! SC #Cambuur heeft voor het 10e! jaar op rij zwarte cijfers geschreven en beschikt voor het eerst sinds 2007 weer over een positief Eigen Vermogen (EV)!



SC Cambuur
@SCCambuurLwd
De club heeft het boekjaar afgesloten met een positief resultaat van € 272.000,-. Dit bedrag was aanzienlijk hoger geweest wanneer we het restant van de competitie hadden kunnen uitspelen (en hadden kunnen profiteren van het aanstaande kampioenschap).



Voor uitgebreidere toelichting en meer plaatjes, zie: https://cambuur.nl/nieuws/jaarcijfers-voor-het-eerst-sinds-2007-weer-een-positief-eigen-vermogen/
Kalmte alleen kan u redden.

Lore

Hmmm, een negatief bedrijfsresultaat, voor het eerst in jaren. Volledig gedekt door transfervergoedingen. Zouden zij hier de compensatie van de KNVB al in hebben zitten? Of valt het onder volgend seizoen? Boekhoudkundig zou het moeten vallen onder het seizoen waar het betrekking op heeft dus vorig seizoen.

Het operationele verlies is te wijten aan een verhoging van de salarisposten én een enorme stijging in algemene kosten. Geen idee hoe dat te verklaren is. Verder ben ik wel benieuwd of de NOW geboekt is als negatieve post onder de salariskosten, want dan is de stijging van de salariskosten aanzienlijk hoger dan hier in de cijfers staat.

Ik snap dat Cambuur graag goed nieuws wil brengen, maar op deze cijfers is wel wat aan te merken.

Mijn zorgen:

- Als de vergoeding van de KNVB is geboekt onder dit seizoen (en dat zou boekhoudkundig eigenlijk moeten) dan is het verlies aanzienlijk.
- Waarom zijn de algemene kosten zo veel hoger?
- Zit NOW in de salariskosten verwerkt? Ik denk het eerlijk gezegd wel. Wat zou dan de daadwerkelijke stijging van deze post zijn.

Ik ben een beetje bang dat als wij deze cijfers dit seizoen ook doorzetten, en daar ga ik wel vanuit, dan zal Cambuur volgend jaar wel spelers moeten verkopen.

Collingwood

#566
Ligt toch bijna volledig aan de algemene kosten, de personeelskosten zijn amper gestegen als ik het goed zie? Maar lijkt me wel waarschijnlijk dat de NOW-regeling daarbij zit, aangezien Cambuur daar zelf over praat.

Dat geldt overigens niet voor de vergoeding van de KNVB, dus de vraag is of die erbij in zit. Die zou denk ik moeten vallen onder 'overige baten' en die post is te laag voor de compensatie die we hebben gekregen. Dus ik gok van niet.

V.w.b. de forse stijging van de algemene kosten, kan dat te wijten zijn aan ontwikkelkosten voor het nieuwe stadion of zouden die onder een andere post vallen?
Kalmte alleen kan u redden.

Lore

Now moet daar wel inzitten en ik denk haast dat je gelijk hebt met de algemene kosten. Dan zou het dit jaar zo maar weer eens kunnen zijn.  Now loopt dit jaar en een deel van volgend jaar nog door, dus dat is gunstig.

Het blijft een knappe prestatie, maar is dus wel te wijten aan transfers. Die zijn er dit seizoen niet of het moet volgend jaar voor juli gebeuren. In denk haast niet dat het ze gaat lukken dit jaar zwarte cijfers te schrijven (zeker niet zonder transfers)

el haj

Wat meer context rondom de cijfers, met dank aan Gerald v/d Belt.




michello

We worden hard geraakt door Corona. Zullen ook behoorlijk wat inkomsten mislopen, maar gelukkig zijn bijna alle sponsoren ons trouw gebleven.
Wat ik me afvraag, zou promotie de schade enigszins beperken? Is er al een prognose wat de begroting gaat worden als we promoveren? Ik kan het zo gauw nergens vinden.