Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Yellow Army

Citaat van: Lore op november 12, 2019, 15:44:48
Zeker, maar meer dan een ton is wel het gevolg van verminderde afschrijvingen.

De afschrijvingen weet je van tevoren en pas je je budget op aan. Daarnaast is dit ook het resultaat van zuinig omgaan met vervangingsinvesteringen. Ook wel logisch natuurlijk om niet meer zwaar in je vaste activa te investeren wetende dat we over 2 seizoenen naar het nieuwe stadion gaan.
Area 58

Yellow Army

Citaat van: Lore op november 12, 2019, 15:43:54
Kijk daar zijn ze al!

Moet zeggen dat het er goed uit ziet hoor. Ze hebben aanzienlijk minder inkomsten en weten dit wel te compenseren. Puntje van zorg is wel dat de  salariskosten aanzienlijk lager zijn en dat lijkt structureel. Dat verklaart de tegenvallende resultaten natuurlijk ook wel, er was gewoon geen geld voor een goede selectie. Ben dan gelijk wel weer benieuwd hoe dat het komende seizoen is. Is deze selectie daadwerkelijk ook zo goedkoop of wordt er betaalt uit incidentele uitgaven? In dat geval sorteren wij voor op inkomsten die in het nieuwe stadion binnen zouden moeten komen. Dat hoeft niet een probleem te zijn, omdat de dekking tot het nieuwe seizoen zit in het spelersfonds en de transferinkomsten, maar het is wel riskant. Als de inkomsten niet aanzienlijk stijgen in het nieuwe stadion, dan kunnen wij de selectie niet op peil houden en zal een reorganisatie onvermijdelijk zijn. Dat zou in het nieuwe stadion enorm slechte consequenties kunnen hebben.

Maar ......... Ik krijg echt steeds meer vertrouwen in deze directie. Zij lijken echt goed op de club te passen. Zij leveren dan ook echt een wereldprestatie!

Dalende salariskosten zit hem grotendeels in het afbouwen van het aantal kantoorfuncties. Ik had liever een splitsing in spelerssalarissen en overig personeel gezien.
Area 58

Lore

Citaat van: Yellow Army op november 12, 2019, 16:20:27
De afschrijvingen weet je van tevoren en pas je je budget op aan. Daarnaast is dit ook het resultaat van zuinig omgaan met vervangingsinvesteringen. Ook wel logisch natuurlijk om niet meer zwaar in je vaste activa te investeren wetende dat we over 2 seizoenen naar het nieuwe stadion gaan.

Lijkt mij heel verstandig om niet te investeren. Afschrijving zijn alleen geen uitgaven, waardoor het geen invloed heeft op de cashflow. Dat bedoelde ik eigenlijk.


Citaat van: Yellow Army op november 12, 2019, 16:22:32
Dalende salariskosten zit hem grotendeels in het afbouwen van het aantal kantoorfuncties. Ik had liever een splitsing in spelerssalarissen en overig personeel gezien.

Ah, dat is dan echt heel knap. Nogmaals complimenten voor de directie

PePe

Met deze cijfers zie ik deze directie nog eens verkassen, naar een grotere club die ook orde op zaken wil stellen.

Lore

Citaat van: PePe op november 12, 2019, 19:37:11
Met deze cijfers zie ik deze directie nog eens verkassen, naar een grotere club die ook orde op zaken wil stellen.

Ja, de interesse kan haast niet uitblijven...

Yellow Army

Citaat van: PePe op november 12, 2019, 19:37:11
Met deze cijfers zie ik deze directie nog eens verkassen, naar een grotere club die ook orde op zaken wil stellen.

Volgens mij heeft de Graaf al eens aangegeven dat hij vertrekt als het nieuwe stadion staat.
Area 58

PePe

Werken met voldoende werkkapitaal, lijkt mij overigens persoonlijk leuker!

Lore

Citaat van: PePe op november 13, 2019, 15:17:52
Werken met voldoende werkkapitaal, lijkt mij overigens persoonlijk leuker!

Tuurlijk, maar er zijn veel meer clubs met veel groter werkkapitaal.

el haj

Aan tafel met Gerald, met een stukje financiën en een stukje nieuw stadion.


Chielvak19

? Mooi nieuws in deze onzekere tijden: vandaag mogen we bekend maken dat SC #Cambuur en @OrangeGas overeenstemming hebben bereikt over een verlenging van de samenwerking met 2 seizoenen!

Dank voor jullie trouwe steun! ??

➡️ Hier meer: https://t.co/0Dx9I3APJP https://t.co/1WUJCJmG2n
Als je niet denkt te winnen moet je het schriftelijk afdoen

Bankzitter

#535
Van den Belt liet vorige week een bommetje vallen door te melden de club diep in de schuld komt. Een bedrag van 1.5 miljoen werd genoemd en Nu.nl kopte zelfs een dreigend faillissement.

We zijn natuurlijk dubbel zo hard geraakt.
Niet alleen de financiele klap van het stilleggen van de competitie maar nog eens dubbel gestraft door het besluit van de KNVB.
Dus hoe erg is het?

Gemiste inkomsten stilleggen competitie:
Directe inkomstenderving: losse kaartverkoop en horeca
Waarschijnlijk valt dat nog wel mee, het geld van de seizoenskaarten en Fox is wel binnen.

Toekomstige inkomstenderving :
als er zonder publiek moet woren gespeeld, dat raakt alle clubs, de een wat meer en de ander wat minder. Onduidelijk of daar een fonds voor komt en in hoeverre dat gaat worden gebruikt door clubs ook zonder crisis al in categroie 2 of 3 zaten.
Daarbij risico van minder sponsorgelden doordat bedrijven in de problemen komen.

Dan de gevolgen van het besluit van de KNVB.

Gemiste inkomsten:
Eredivise gelden van Fox Sport (zeker 1,5 miljoen meer)
recettes
minder aantrekkelijk voor sponsors
verminderde transferwaarde

Dit is de allerhardste klap en loopt in de miljoenen.
Het is schandalig dat de KNVB / clubs hier geen compensatie bieden aangezien het ook voor de club overmacht is dat de competitie niet kan worden uitgespeeld.Op zijn minst had de parachuteregeling kunnen worden toegekend, die normaal naar een degradant gaat .

Investeringen :
Contract Breij
Aankoop Koopmeiners Hoedemakers
Contractverlening oa Kallon, Maulun , Sambissa
Verlenging Vd Kaap, Bangura en Akoy
Tussentijds halen van vEwijk, MacEachren, Hendriks

Die vind ik heel moielijk in te schatten. vd Belt voert investeringen op maar meldt ook dat (andere?) spelers nu op hetzelfde salaris blijven in de KKD.In hoeverre is dat weg te strepen?
Breij en Hoedemakers hebben zo veel potentie dat die investering wel verantwoord lijkt.
Kallon, Maulun en Sambissa zouden anders gratis de deur uitlopen. Gelijkwaardige vervangers vinden zou ook niet goedkoop zijn voor de eerste 2.
De drie jonge spelers zijn nu te duur. Mac Eachren en Hendriks schijnt niets gekost te hebben.
vEwijk komt uit het spelersfonds. Daar zat een miljoen in en daar moet nog genoeg van over zijn.

Een dure jongen als vDeelen is weg. Grootverdieners Muhren en Stevens voorlopig ook niet onder contract.
In geval van nood zou er nog een speler verkocht kunnen worden (Jacobs) en daarmee ook weer tonnen binnengehaald kunnen worden.
Heel lastig in te schatten hoeveel we het spelersbudget overschrijden met alle plussen en minnen.
Waarschijnlijk een te dure selectie voor de KKD maar wel een die nu al bij de bovenste 5 mee kan.

Stadion:
De gebiedsontwikkeling rond het stadion is niet alleen voor Cambuur van belang maar ook bijv. voor het ROC en een belangrjik project voor Leeuwarden.Maw als de club in de problemen komt, dan werkt dat door in de rest van het project. Daar hebben partijen dus belang bij dat de club niet failliet gaat. Het probleem is wel dat we we nu al meer opbrengsten hadden kunnen genereren en we daar mogelijk veel geld mislopen dat we voor de financiering konden gebruiken. Schadeclaim richting KNVB?

Het is duidelijk dat we een harde klap krijgen maar ik heb er zelf wel het vertrouwen in dat dankzij alle steun en het beleid van de afgelopen jaren de club die tik kan opvangen. Met het stadion op komst kan ik mij niet voorstellen dat er gevaar voor een faillissement is.
Wat denken jullie: ziet het inderdaad heel somber uit of heeft vd Belt alles een beetje aangedikt?

poelie-lwd

We hebben Koopmeiners gekocht? Wat een held is die Foeke ook!!!
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Bankzitter

Geen idee hoe ik daarbij kwam... gecorrigeerd.  8P

poelie-lwd

Geeft niks. Die fout heb ik zelf ook meermalen gemaakt  :_schater
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Treb

Citaat van: Bankzitter op mei 03, 2020, 09:47:53
Wat denken jullie: ziet het inderdaad heel somber uit of heeft vd Belt alles een beetje aangedikt?

Dat denk ik wel ja.