Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:51:44

Vorige topic - Volgende topic

El Ma-kri-niii

Citaat van: Kunstgras op februari 09, 2016, 18:25:02
Dit inderdaad.

Henk de Jong is helemaal niet zelf opgestapt. Waarom zou Cambuur hem dan nog een zak geld meegeven? Omdat het zo een aardige vent is? Dat bestaat gewoon niet. Er is gewoon geen andere conclusie mogelijk dat Henk de Jong is ontslagen.

Henk de Jong is de meest succesvolle trainer die Cambuur gekend heeft. Held inderdaad!
Omdat Henk de Jong al vijf jaren keihard werkt, zeer succesvol is en een goed uithangbord voor onze club. Dit jaar is het werken hem zowat onmogelijk gemaakt door het vertrek van Reijnen en Ogbeche. Ik vind het niet meer dan netjes dat Cambuur een financiële regeling met Henk treft. Zie het als een gouden handdruk, iets wat Henk toe komt.
Ik geloof niet dat Henk de Jong glashard staat te liegen, ik denk namelijk dat hij dat niet zo goed kan. En in dat geval zou hij zeker geen lulverhaal ophangen dat hij 's nachts wakker werd en de beslissing nam.

Collingwood

Citaat van: El Ma-kri-niii op februari 09, 2016, 18:33:22
Omdat Henk de Jong al vijf jaren keihard werkt, zeer succesvol is en een goed uithangbord voor onze club. Dit jaar is het werken hem zowat onmogelijk gemaakt door het vertrek van Reijnen en Ogbeche. Ik vind het niet meer dan netjes dat Cambuur een financiële regeling met Henk treft. Zie het als een gouden handdruk, iets wat Henk toe komt.
Ik geloof niet dat Henk de Jong glashard staat te liegen, ik denk namelijk dat hij dat niet zo goed kan. En in dat geval zou hij zeker geen lulverhaal ophangen dat hij 's nachts wakker werd en de beslissing nam.

Inderdaad. Bekijk dit interview maar eens: http://www.vi.nl/vivideo/de-jong-cambuur-gaat-het-redden.htm

Als hij dat bij elkaar liegt kan hij denk ik morgen nog in Hollywood beginnen.
Kalmte alleen kan u redden.

Vlampiep

Citaat van: Collingwood op februari 09, 2016, 18:34:36
Inderdaad. Bekijk dit interview maar eens: http://www.vi.nl/vivideo/de-jong-cambuur-gaat-het-redden.htm

Als hij dat bij elkaar liegt kan hij denk ik morgen nog in Hollywood beginnen.
Maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat zijn vetrek misschien wel is ingegeven door signalen vanuit het bestuur.
Henk zijn lichaamshouding was incongruent met zijn verbale uitleg omtrent zijn vertrek.

Scc01

Citaat van: Vlampiep op februari 09, 2016, 18:44:01
Maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat zijn vetrek misschien wel is ingegeven door signalen vanuit het bestuur.
Henk zijn lichaamshouding was incongruent met zijn verbale uitleg omtrent zijn vertrek.

Ga weg man kap nou gewoon eens met dit gezeik altijd. Hij zag er gewoon geen heil meer in klaar...

Collingwood

Citaat van: Vlampiep op februari 09, 2016, 18:44:01
Maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat zijn vetrek misschien wel is ingegeven door signalen vanuit het bestuur.
Henk zijn lichaamshouding was incongruent met zijn verbale uitleg omtrent zijn vertrek.

Het zal aan mij liggen, maar ik zie dat totaal niet.
Kalmte alleen kan u redden.

scclwd

Henk net in tranen in sportjournaal.  ;(

CamLeeuw

#3801
Henk was het uithangbord voor onze club en een ieder die daar tegen is, is een dkv er of iemand die een gigantische idioot is. Dat soort lui die nu in een keer  tegen Henk is, moeten gewoon smoel  dicht houden!
Voor Cambuur gaan wij als supporters door het vuur!

fred

Citaat van: scclwd op februari 09, 2016, 18:55:05
Henk net in tranen in sportjournaal.  ;(

welke zender ?



Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Tanjajeah op februari 09, 2016, 13:53:58
Wát zonde. Henk de Jong weg. De man die in de historie van Cambuur als trainer het meest heeft betekend voor de club. Zowel qua resultaten als voor de uitstraling van de club is er nooit een betere geweest. Met hem is Cambuur op een onnavolgbare, unieke en nooit te vergeten manier gepromoveerd toen niemand het verwachtte, is er altijd aanvallend en gedurfd voetbal gespeeld en vorig seizoen is er een record aantal punten behaald in de Eredivisie. Hij zorgde er met zijn unieke persoonlijkheid bovendien voor dat heel Nederland sympathie had voor Cambuur.

Mijn mening is dat de slechte resultaten hem in ieder geval niet zijn te verwijten. Het is misschien een cliché, maar welke trainer haalt wél meer uit deze selectie? Onmogelijk. De ware reden van het gebrek aan punten zit 'm in het feit dat al 3 seizoenen lang de beste spelers, spelers die hij beter had gemaakt, voor een appel en een ei waren op te halen. Door clausules in hun contracten, die zelfs voor directe concurrenten (Willem II) te betalen waren. Reden: 'anders hadden die spelers niet bij Cambuur gespeeld'.

Op zich een plausibel argument, maar tegelijkertijd funest voor een trainer. Vooral het geval Ogbeche was natuurlijk schrijnend, hoe frustrerend moet dat zijn geweest voor de Jong. En de vraag is dan ook of er niet een moment voor de directie had moeten zijn om te zeggen: 'ok, nu geen clausules meer'. Want uiteindelijk gaat het als club tegen je werken, dat blijkt nu wel. Verder moet je je afvragen in hoeverre er genoeg goede spelers (terug) zijn gehaald dit seizoen. Daar valt ook wel het één en ander op aan te merken, ondanks het beperkte budget.

Henk had in ieder geval veel meer steun van de directie verdiend dan dat hij heeft gekregen en dat is wel kwalijk. Zij zijn tenslotte verantwoordelijk voor de overdaad aan clausules en de samenstelling van de selectie. Erg wrang dat een echte clubman als Henk de Jong zich gedwongen voelt de club te verlaten, terwijl iemand als vd Vegt gewoon blijft zitten. Had dat niet gewoon andersom gemoeten? Ik vind van wel.

Alle lof en diep respect dus, voor Henk de Jong. Die Cambuur weer op de kaart heeft gezet, na heel veel matige jaren die reikten tot in de krochten van de Jupiler League. Over een jaar of tien zullen we ons pas echt realiseren hoe belangrijk hij voor de club is geweest.

Zo voel ik het ook, mooi geschreven.
Dank je wel.

Ik baal er als een stekker van, hier was ook niet tegen te vechten als je topscorer al naar een rechtstreekse concurrent verhuist halverwege het seizoen,
Dat zegt werkelijk alles.
Ik wil ook Henk de Jong heel erg bedanken voor alle mooie jaren, ik had gehoopt je tot in lengte van jaren bij Cambuur te houden.
Ik vind je een geweldige vent gewoon hoe je bent.
Verdrietige Cambuurfan. ;(

Dokkumer

Citaat van: Scc01 op februari 09, 2016, 18:45:14
Ga weg man kap nou gewoon eens met dit gezeik altijd. Hij zag er gewoon geen heil meer in klaar...
Ja het is ook volstrekt normaal dat je iemand die zelf opstapt een zakje euro's meegeeft. En dan is het gezeik of een complottheorie  dat er vraagtekens worden gezet?

Gewoon klakkeloos geloven wat er gezegd wordt. In het verleden is wel vaker gebleken dat er uiteindelijk een heel ander verhaal is dan in eerste instantie geschreven/naar buiten gebracht wordt.
Dit stinkt bijna net zo hard als de graftombe verderip!

De grootste vraagtekens die ik.heb heb ik trouwens bij het functioneren van onze directie.

michello

Wat voelt dit toch eigenlijk apart, we weten niet beter dan dat Henk van ons is... :zucht 
Laten we vrijdag met z'n allen Henk nog 1 keer bedanken voor al het moois. Hij verdient het. !!  Wij op de tribune, de spelers mogen met de voeten spreken.

( Zou hij trouwens wel afscheid al gaan nemen? ik kan me voorstellen dat dit voor Henk erg gevoelig is, zo snel al...) 

Cambuur LWD

Citaat van: michello op februari 09, 2016, 19:27:58
Wat voelt dit toch eigenlijk apart, we weten niet beter dan dat Henk van ons is... :zucht 
Laten we vrijdag met z'n allen Henk nog 1 keer bedanken voor al het moois. Hij verdient het. !!  Wij op de tribune, de spelers mogen met de voeten spreken.

( Zou hij trouwens wel afscheid al gaan nemen? ik kan me voorstellen dat dit voor Henk erg gevoelig is, zo snel al...)

Henk gaat afscheid nemen, maar hij gaf aan dat hij er vrijdag niet is.

Laten we iets moois, iets unieks voor hem verzinnen, als eerbetoon voor één van onze grote helden!
Vrijdag zal te kort dag zijn, maar op de afscheidwedstrijd!

Wat rouwdag vandaag!  ;(

carlo de leeuw

Citaat van: Dokkumer op februari 09, 2016, 19:24:32
Ja het is ook volstrekt normaal dat je iemand die zelf opstapt een zakje euro's meegeeft. En dan is het gezeik of een complottheorie  dat er vraagtekens worden gezet?

Gewoon klakkeloos geloven wat er gezegd wordt. In het verleden is wel vaker gebleken dat er uiteindelijk een heel ander verhaal is dan in eerste instantie geschreven/naar buiten gebracht wordt.
Dit stinkt bijna net zo hard als de graftombe verderip!

De grootste vraagtekens die ik.heb heb ik trouwens bij het functioneren van onze directie.
m.a.w. Henk staat gewoon keihard te liegen??!