Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:51:44

Vorige topic - Volgende topic

Collingwood

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 07, 2016, 22:16:23
Ik vind 11 procent eigenlijk een heel groot verschil

Het is maximaal 11 procent, hè. 89 procent van het puntenaantal is toe te schrijven aan budget. Met andere zaken (pech/geluk, verkoop van belangrijke spelers op onhandige momenten, blessures, etc.) is geen rekening gehouden.
Kalmte alleen kan u redden.

Vlampiep

Citaat van: picoberghuis op februari 08, 2016, 11:30:50
Dit elftal toont te weinig strijd, passie, felheid en duelkracht.

Henk is een sociale lieve aardige trainer, maar niet iemand waar spelers voor sidderen als het moet.

De hele TS en benadering is sociaal en op de persoon gericht. Dat was prima en heeft tot dit seizoen toe heel erg goed gewerkt.

Maar op dit moment wordt er iets anders gevraagd, in speel en strijdwijze, en daaraan gekoppeld in benadering.
Het kan zo niet langer er moet iets veranderen, deze groep moet op scherp gezet worden.

Keihard ingrijpen en voorbeelden stellen, "my way or the highway" mentaliteit. Wie niet meewil : exit.

De tijd van aaien en knuffelen is even voorbij, de (sportieve) toekomst van onze club staat op het spel.

Wij hebben kwalitatief op zeker een betere selectie dan Graafschap, en een gelijkwaardige maar bredere selectie dan excelsior.

Er is echter 1 verschil, met name de graafschap, zij spelen naar hun mogelijkheden en situatie en klappen er bovenop en spelen vanuit passie en strijd.

Wij blijven maar hangen in een doorzichtig 4-3-3 systeem, waarbij onze buitenspelers niet renderen, de opbouw van achteruit dramatisch is en te weinig gecreëerd wordt vanuit het middenveld.

Als we zo doorgaan veranderd er totaal niets.

Trainingsintensiteit opvoeren - spelers fysiek en vooral mentaal harden - niet winnen : een week lang godsgruwelijk hard trainen. Eerst maar presteren en daarna zo'n laf weekprogramma als nu het geval is

Een verandering van benadering door de TS - erop klappen, spelers op de huid zitten en geen seconde rust gunnen. Wederom fysiek en mentaal harden.

Verandering van systeem en speelwijze - gister de 1e helft liet de TS ons inzakken op eigen helft, dan verwacht je gezien de compacte ruimtes een fel en aggressief elftal dat de bal snel wil veroveren en vanuit de omschakeling via de snelle buitenspelers wil profiteren. Maar niets van dit.

Je moet je overigens afvragen of Kevin van Veen (een targetman die in de 16 zijn ding moet doen) met deze speelwijze wel de juiste spits is...

Er moet iets veranderen en wel vanaf nu! Een trainer eruit is een oplossing, want dat veranderd altijd iets en maakt bovenal plaats voor iemand die plaatselijk en tijdelijk gezien de situatie meer geschikt is. Maar deze oplossing werkt vaker niet dan wel is gebleken. Dus zeg ik laat HDJ maar zitten maar EIS en CREËER een verandering in benadering, intentie, speelwijze etc etc.

Zo doorgaan is de handdoek gooien.

Je hebt gelijk met de vraag of Kevin wel de juiste spits is voor dit team.
Hij is afhankelijk van de buitenspelers en deze zijn niet in staat een bal naar de juiste kleur te spelen.
Maar ik heb het idee dat een aantal spelers bij Cambuur echt niet instaat zijn fysiek meer te geven dan zij wekelijks laten zien zoals Rosheuvel, Narsingh, Overgoor, Byrne.
Dit is een gebrek en spelen daarom bij een club zoals Cambuur.
Hier kan geen trainer vaandrig in brengen.
Nu vindt ik Byrne voldoende kwaliteit hebben en brengen, maar die andere drie mooi het seizoen aflaten maken bij de beloften.

SCC

Byrne heeft natuurlijk een goede pass, maar wil die te nadrukkelijk tonen. Waarom denk je dat DKV hem continu aan de bal liet komen? Omdat hij te voorspelbaar is en zich ook nog eens laat inzakken en de ballen van de voeten van onze CV's weghaalt ipv dat die eerst indribbelen. Natuurlijk moet Byrne de bal krijgen om de goede steek- of af en toe crosspass te geven, maar hij is veel te laks in de omschakeling. Geeft eerst de ontvanger op z'n donder ipv terug te rennen en te knokken voor de bal. Prima speler, maar hij heeft het hoger in z'n bol dan dat hij in dit team laat zien. Naast een Makrini (en eerder dit seizoen met een uitblinkende Bakker) kan hij wel, maar niet met een lichtgewicht middenveld. Ik zou daar nu maar eens een fysieke gozer neerzetten, dan maar een Peersman of van mijn part Dammers, die echt op CVM en direct inleveren bij Byrne (die wat hoger moet staan).

Vlampiep

Citaat van: picoberghuis op februari 08, 2016, 11:44:25
Fysiek tekort komen? Wie is er verantwoordelijk voor de fysieke opbouw, samen met zijn (medische) staf.

Henk de Jong zit in een zetel hier.

Kampioenschap : dankzij Henk

Handhaving : dankzij Henk

17e plaats nu : de spelers

De spelers zijn mede gehaald, worden getraind begeleid en gecoached door Henk de Jong toch?!!


Heel veel oud trainer zullen met stomme verbazing kijken naar de huidige situatie.................
Het is erg kort om de hoek alles af te wentelen op Henk.
Gaande weg dit seizoen bleek dat dit team op alle fronten te kort komt.
Dit met name op het fysieke vlak.
Dit is niet verwonderlijk omdat we voorheen met flegmatiek spel wisten te spelen en punten te pakken.
Iedereen roemde de visie van Henk en vond Cambuur een aanwinst voor de eredivisie.
Toen zat het mee en nu zit het tegen.
Henk zijn idee over voetbal is niet gewijzigd, maar het zijn de spelers die niet in staat zijn te brengen wat wenselijk is.
Heel veel oud trainers riepen van alles, maar presteerden niet beter.
Ik weer nog wel van Arno Arts, die iedere week maar bleef roepen dat Cambuur niet meedogenloos genoeg was.
Henk heeft visie en een idee hoe voetbal gespeeld moet worden.
Maar als hij Cambuur laat voetballen met 11 man achter de bal, blijft een groot gedeelte van het publiek denk ik thuis.
Zie naar het verleden toen Cambuur ook op het hoogste niveau acteerde, met zeer behouden voetbal zaten er gemiddeld toen 6000 man op de tribune. Dit in tegenstelling tot de 8500 nu.

moodygrunn

Citaat van: Vlampiep op februari 08, 2016, 12:08:05
Het is erg kort om de hoek alles af te wentelen op Henk.
Gaande weg dit seizoen bleek dat dit team op alle fronten te kort komt.
Dit met name op het fysieke vlak.
Dit is niet verwonderlijk omdat we voorheen met flegmatiek spel wisten te spelen en punten te pakken.
Iedereen roemde de visie van Henk en vond Cambuur een aanwinst voor de eredivisie.
Toen zat het mee en nu
Henk zijn idee over voetbal is niet gewijzigd, maar het zijn de spelers die niet in staat zijn te brengen wat wenselijk is.zit het tegen.
Heel veel oud trainers riepen van alles, maar presteerden niet beter.
Ik weer nog wel van Arno Arts, die iedere week maar bleef roepen dat Cambuur niet meedogenloos genoeg was.
Henk heeft visie en een idee hoe voetbal gespeeld moet worden.
Maar als hij Cambuur laat voetballen met 11 man achter de bal, blijft een groot gedeelte van het publiek denk ik thuis.
Zie naar het verleden toen Cambuur ook op het hoogste niveau acteerde, met zeer behouden voetbal zaten er gemiddeld toen 6000 man op de tribune. Dit in tegenstelling tot de 8500 nu.

Totaal niet mee eens. Ik heb hier nog wel 'oude' wedstrijden van 1 en 2 seizoenen terug. De wedstrijden van dit seizoen lijken in de verste verte niet op die wedstrijden.
In Henk en Sandor we trust

rudie

Citaat van: Vedetski op februari 08, 2016, 11:16:01
Ik denk dat de winterstop voor Cambuur op het minst gunstige moment kwam.

Dan verlies je ook nog een oefenpot van Sparta en moet je weer bouwen aan die flow.

Had dan ook liever tegen een Telstar oid gespeeld, dat je tenminste wint...
Doe die oid dan maar, gezien de laatste wedstrijd tegen Telstar, ook niet echt fijn voor je vertrouwen.....

Dokkumer

Citaat van: picoberghuis op februari 08, 2016, 12:17:23
NEE en misschien MOET ZIJN IDEE over over voetbal nu juist WEL veranderen, acteren vanuit de actualiteit ipv vanuit idealen.
Juist! En dat vind ik wel een grote tekortkoming aan Henk. Hij blijft volharden aan "zijn" systeem. Maar daar ligt niet het enige manco, het grootste manco ligt in de wedstrijdbeleving. Niemand die even een schop uitdeelt op het moment dat het niet loopt. Ik zie ook dat we te veel lieve jongens in het veld hebben, gaf ik ook al eerder aan. Dat mag je Henk mede aanrekenen, de balans in de ploeg is weg.

Vlampiep

Citaat van: Dokkumer op februari 08, 2016, 13:18:14
Juist! En dat vind ik wel een grote tekortkoming aan Henk. Hij blijft volharden aan "zijn" systeem. Maar daar ligt niet het enige manco, het grootste manco ligt in de wedstrijdbeleving. Niemand die even een schop uitdeelt op het moment dat het niet loopt. Ik zie ook dat we te veel lieve jongens in het veld hebben, gaf ik ook al eerder aan. Dat mag je Henk mede aanrekenen, de balans in de ploeg is weg.
Volgens mij is het ook Henk zijn schuld dat alles mis gaat in de wereld en dat mijn tante hamer tenen heeft.
Bij een aantal spelers ontbreekt de mentaliteit" dood of de gladiolen".
Daar kan Henk niets aan veranderen, behoudens ze niet op te stellen.
We hebben geen vervangers dus roeien met de riemen die we hebben.

okkele

meneer de jong ;
mag ik eens?

................................van veen.......................................

..................................vloet.....................................

.........byrne.............vd streek................monteiro........

vytas.................................................................hiariej

..............peersman......lachman......dammers................

...............................nienhuis..........................................

2de helft byrne en streek omdraaie (ijs en weder dienende) en hoefdraad voor streek.


of nog beter;
de 12de man in de basis voor een willekeurige 1ste 11.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

speculeter

Citaat van: okkele op februari 08, 2016, 15:18:20
meneer de jong ;
mag ik eens?

................................van veen.......................................

..................................vloet.....................................

.........byrne.............vd streek................monteiro........

vytas.................................................................hiariej

..............peersman......lachman......dammers................

...............................nienhuis..........................................

2de helft byrne en streek omdraaie (ijs en weder dienende) en hoefdraad voor streek.


of nog beter;
de 12de man in de basis voor een willekeurige 1ste 11.
ik zeg:dikke prima!!

piene hassus

en nou nog balafpakke en inlevere bij Byrne of Vloet dan....

Dokkumer

Citaat van: Vlampiep op februari 08, 2016, 15:08:39
Volgens mij is het ook Henk zijn schuld dat alles mis gaat in de wereld en dat mijn tante hamer tenen heeft.
Bij een aantal spelers ontbreekt de mentaliteit" dood of de gladiolen".
Daar kan Henk niets aan veranderen, behoudens ze niet op te stellen.
We hebben geen vervangers dus roeien met de riemen die we hebben.
De hamertenen van je tante is de schuld van vd Vegt! Dat heb ik zelf gehoord van iemand die wel eens over het Cambuurplein gelopen heeft!! En dat alles mis gaat in de wereld is de schuld van de Cambuursupporters (Samsom is er een!)

Vlampiep

Citaat van: Dokkumer op februari 08, 2016, 15:28:50
De hamertenen van je tante is de schuld van vd Vegt! Dat heb ik zelf gehoord van iemand die wel eens over het Cambuurplein gelopen heeft!! En dat alles mis gaat in de wereld is de schuld van de Cambuursupporters (Samsom is er een!)
Kiek dit is de Liwadder humor en su sille we dur oek mar su met omgan.
Minder dan ut nou gaat kennut niet, dus ken ut alleen mar beter wurre. :proost

veteraan

We he een ding met ! We he alles teugen !     (toegeschreven aan Oscar Zijlstra)

moodygrunn

Citaat van: Dokkumer op februari 08, 2016, 13:18:14
Juist! En dat vind ik wel een grote tekortkoming aan Henk. Hij blijft volharden aan "zijn" systeem. Maar daar ligt niet het enige manco, het grootste manco ligt in de wedstrijdbeleving. Niemand die even een schop uitdeelt op het moment dat het niet loopt. Ik zie ook dat we te veel lieve jongens in het veld hebben, gaf ik ook al eerder aan. Dat mag je Henk mede aanrekenen, de balans in de ploeg is weg.

Absoluut, je ziet geen frustratie, geen 'dan-maar-een-kaart-mentaliteit'. Bijna een soort gelatenheid in het veld, spelers die vrede hebben met de situatie. Als ik daar had gelopen had ik dit seizoen al het record van Pothuizen gebroken...
In Henk en Sandor we trust