Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:51:44

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Citaat van: Gasgeve op november 02, 2015, 09:07:35
Larsson was toch Anderson zijn man?
Cavlan die kwam telkens over onze rechterkant heen. Anderson wist niet waar hij het zoeken moest.
Kan hem wel een twee geven, maar als hij telkens in een overtalsituatie terecht komt is dat niet alleen zijn fout.

Ik geef Henk voor deze tactische miskleun een 2.

denistel

Citaat van: Gasgeve op november 02, 2015, 09:07:35
Larsson was toch Anderson zijn man?

ja maar die kroop steeds naar binnen en als anderson dan mee gaat kan die cavlan zo doorlopen.
tactisch heel slecht van ons natuurlijk.

Gasgeve

Citaat van: Dokkumer op november 02, 2015, 10:55:35
Cavlan die kwam telkens over onze rechterkant heen. Anderson wist niet waar hij het zoeken moest.
Kan hem wel een twee geven, maar als hij telkens in een overtalsituatie terecht komt is dat niet alleen zijn fout.

Ik geef Henk voor deze tactische miskleun een 2.
Precies.

Gasgeve

Citaat van: denistel op november 02, 2015, 11:08:17
ja maar die kroop steeds naar binnen en als anderson dan mee gaat kan die cavlan zo doorlopen.
tactisch heel slecht van ons natuurlijk.
Ja klopt. Dat moet gecorrigeerd worden door een leider in de defensie (Reijnen kon dit) of door de TS. Je kan dit niet een Anderson aanrekenen, die net 10 profpotjes heeft gespeeld. 

DayDreamer

Anderson stond zelf ook vaak verkeerd, of startte veel te laat op een diepe bal, waardoor hij steeds een paar stappen te laat was.

Dokkumer

Nogmaals, hij wist ook niet waar hij het zoeken moest door de continu ontstane overtalsituatie. Gaat hij met de komende man mee, dan staat Larsson vrij als een vogeltje en dan is het ook niet goed.

Daarmee wil ik niet zeggen dat Anderson wel goed speelde hoor, integendeel.

PePe

Wat is er aan de hand met dit Cambuur, sinds we vorig seizoen veilig waren, kunnen we niet meer winnen?

piene hassus

gebrek an mentaliteit en snappe ut spel niet

Bergum voor Cambuur

Wat al veel vaker genoemd is op dit forum is het gebrek aan een type El Makrini die controleert en ballen verovert/onderschept en een spits die een bal kan vasthouden om aansluitende middenvelders met scorend vermogen te bedienen. Aanvallen via de vleugels lukt niet met deze selectie, worden niet goed ingespeeld (diepte/steekpasses) De tijd is rijp om het 4-3-3 systeem om te zetten naar 4-2-2.

speculeter

Nieuw systeem? 4-2-2?

Bergum voor Cambuur

bedoel 442, sorry voor de typfaal

Harry L.

#2591
Citaat van: speculeter op november 02, 2015, 19:10:26
Nieuw systeem? 4-2-2?

  :_schater hij heeft het over de wedstrijd van gisteren. Volgens mij waren er nog veel meer afwezig dus beschouw ik dit als positief.

Bergum voor Cambuur

Inderdaad ja, gister leek qua effectiviteit eerder op een 3-2-0 systeem.

carlo de leeuw

Henk de Jong, of welke trainer dan ook bij Cambuur, moet zo'n beetje elke eredivisie wedstrijd tegen een betere tegenstander voetballen.Dat betekent dus elke keer weer slimme oplossingen bedenken, gokken, motiveren, leiderschap tonen en hopen!
das hem sinds zijn komst over het algemeen vaak goed gelukt vind ik persoonlijk.
O.a. gisteren ging dat dus helemaal de mist in met een door blessures, en op laatste moment verkochte aanvoerder/verdediger, geteisterde matige selectie.
volgens mij heb je altijd minstens 3 " bazen" nodig in het veld die durf uitstralen en dat ook tonen waar de rest zich dan aan op kan trekken. momenteel is dat alleen B en in mindere mate Byrne en qua uitstraling ook een beetje peersman en,de helaas lang niet fitte, v/d Laan.
Daardoor leek het gister misschien gemakzuchtig, maar volgens mij was het een totaal gebrek aan zelfvertrouwen (leiderschap)
zoals er tegen heerenveen werd gespeeld lijkt mij de nacompetitie het hoogst haalbare.
Daar kan zelfs H de J..............!

Sakin

Citaat van: Bergum voor Cambuur op november 02, 2015, 19:24:12
Inderdaad ja, gister leek qua effectiviteit eerder op een 3-2-0 systeem.

Ja Barto in de spits....  :wall Ziet toch iedereen.