Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:51:44

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: skaaver op december 21, 2014, 23:19:02
ik moet altijd gniffelen als ik weer eens lees hoe onbeduidende figuren hier uit gaan leggen wat anders moet aan Henk

Volgens mij zijn er niet veel mensen die zeggen dat hij geen goed werk doet of dat hij zichzelf moet veranderen, maar ook Henk zal toch wel verbeterpunten hebben? Of mag je dat niet benoemen?

Galdiano

Citaat van: Marc S op december 22, 2014, 13:44:36
Dus.. een nieuwe auto voor henk  _O_

Een hele mooie Bentley  8)
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

hobbes

Citaat van: Galdiano op december 22, 2014, 14:15:07
Een hele mooie Bentley  8)

Als dat hem motiveert moeten ze die auto ook maar voor het einde van het seizoen beloven.

skaaver

Henk de Jong geeft Cambuur een 10
DIT IS EEN LC+ ARTIKEL EN DAAROM ALLEEN TOEGANGELIJK VOOR ONZE (DIGITALE) ABONNEES. LEES MEER OVER LC+
Wat deed Henk de Jong gisteren? Hij bracht met het gezin een bezoek aan zijn in IJmuiden wonende zus Dineke. 's Middags dompelde hij zich op de Grote Markt in Haarlem onder in de anonimiteit tijdens een bezoekje aan Serious Request.


ARTIKELINFORMATIE

22 DECEMBER 2014 15:05 LC


De trainer van Cambuur zal tijdens de kerstdagen nog wel eens lichtelijk verbaasd naar de stand in de eredivisie kijken. 26 punten en een zevende plaats. Het is een sprookje voor een club die met een van de laagste begrotingen werkt. Toen de Drachtster zaterdagavond gevraagd werd welk cijfer hij Cambuur over kalenderjaar 2014 zou geven, was het antwoord: ,,Een tien.''

Cambuur begon in januari 2014 als nummer voorlaatst aan de tweede seizoenshelft, om na een prachtige serie uit te komen op 39 punten en een twaalfde plaats. Dat aantal lijkt bijna niet voor verbetering vatbaar, maar de club is nu hard op weg het clubrecord te overtreffen. Het vijftigjarige Cambuur is de revelatie van de eerste seizoenshelft, terwijl vijf nieuwe spelers werden ingepast.

,,Het is ongelooflijk'', zei Erik Bakker, de middenvelder die vlak voor tijd koelbloedig de strafschop tegen PEC Zwolle binnen schoot waardoor Cambuur na vier thuisnederlagen weer eens won. Iedereen ging met een heerlijk gevoel op kerstreces. Bakker: ,,Het was een mooi voetbalgevecht voor de supporters. Spelen tegen PEC blijft voor mij iets bijzonders omdat ik daar mijn hele jeugdperiode gespeeld heb.''

Boos

Goed, het zat allemaal niet tegen, maar wat vooral beklijft was een meeslepende tweede helft. Henk de Jong was na de eerste helft boos. Hij is bijna altijd de gemoedelijkheid zelve, maar kan soms uit de slof schieten. De Jong repte niet over tactiek. In zijn eigen taal: ,,Ik ha se útfoetere. Ik tocht, stjêr der mar yn mei dy taktyk.'' Hij wilde beleving zien en dat kreeg hij. ,,Het was een wedstrijd met twee gezichten. De eerste helft was gelaten. De trainer was pissig in de rust'', zei Etiënne Reijnen.



De bijna 10.000 toeschouwers gingen na een heerlijke tweede helft opgetogen naar huis. Was de uitslag anders uitgevallen, dan waren ze minder uitbundig geweest, maar desondanks ook redelijk tevreden huiswaarts gegaan.

Cambuur hoeft eigenlijk niet meer naar onderen te kijken. Er zal in de tweede seizoenshelft best nog wel eens een dipje komen. Het programma van de eerste vijf wedstrijden is pittig (ADO Den Haag uit, PSV thuis, FC Twente uit, Vitesse thuis, Feyenoord uit). De ploeg herstelde zich wonderwel na de dip op 6 december thuis tegen NAC (0-1 verlies). Er volgden overwinningen tegen Go Ahead Eagles, Heracles (beker) en nu PEC Zwolle.

Top vijf

Cambuur versloeg zaterdagavond een ploeg uit de top-vijf, maar was vooral productief tegen de onderste ploegen. Tegen NAC ging het mis en tegen Excelsior werd gelijkgespeeld, maar van alle andere ploegen uit de onderste regionen werd gewonnen.

Tegen PEC Zwolle deden Daniël de Ridder, Bartholomew Ogbeche en Lucas Bijker niet mee. In vorm en vrij van blessures hebben ze normaliter een basisplaats. Furdjel Narsingh was er weer bij en speelde een hele wedstrijd. Hij was een constant gevaar voor de PEC-defensie. Bart van Hintum moest regelmatig hulp krijgen van medespelers om Narsingh in toom te houden.

Etiënne Reijnen speelde een sterke eerste seizoenshelft. ,,Ik had niet verwacht dat we bij de onderste drie zouden spelen. Ik wist wat voor soort voetbal Cambuur wilde spelen en heb het geweldig naar mijn zin. Er heerst een geweldige sfeer in de spelersgroep.'' Dat is mede Cambuurs geheim.

Strafschop

Calvin Mac-Intosch, gekomen van Telstar, openbaart zich naast Reijnen als een prima centrale verdediger. Wat speelde hij zaterdagavond een cruciale rol. Voor rust haalde hij een kopbal van de Tsjech Tomas Necid van de doellijn. Na rust was hij dreigend voor de goal van PEC en gaf de steekpass waarop Martijn Barto het meest adekwaat reageerde. PEC-doelman Warner Hahn dook naar de benen van de spits en Cambuur kreeg een strafschop.



Sander van de Streek (weggestuurd door Narsingh) scoorde na rust 1-1, nadat verdediger Thomas Lam PEC in de negentiende minuut op voorsprong had geschoten. Van de Streek is een speler met veel loopvermogen en diepgang. Zijn treffer, de bal onder controle houden tussen drie verdedigers en beheerst in de hoek schuiven, was fraai.

Albert Rusnák is vertrokken. De Jong: ,,We gaan daar iets voor terughalen en zijn er ook al mee bezig, maar we doen geen gekke dingen.'' Ook Oebele Schokker is weg. De Jong denkt niet dat er meer vertrekken.

Kerstpakket

Dat PEC naar de 31-jarige scheidsrechter Martin van den Kerkhof wees was wel begrijpelijk. Bij 1-1 keurde hij een doelpunt van de Tsjech Tomas Necid af wegens gevaarlijk spel. Dat leek discutabel, met de kanttekening dat PEC een onterechte hoekschop kreeg waaruit gescoord werd. Reijnen lag op de lijn en voelde iets tegen zijn hoofd komen. ,,Ik lag half op de grond, deed de ogen dicht want ik voelde iets aankomen. Ik heb niks gezien, kan er niet over oordelen.''

,,Er is ons een mooi kerstpakket ontnomen door de scheidsrechter'', mopperde PEC-trainer Ron Jans. ,,Hij wijst eerst naar het midden om die goal dan alsnog af te keuren. De uitslag is door de arbitrage bepaald, maar op elke vraag antwoord ik eerst dat het een geweldige wedstrijd was.'' De Jong: ,,Vorig seizoen maakte Zwolle een goal na een handsbal. Daar maakte ik me toen ook niet druk om. Het hoort bij het spelletje.''

Op 27 januari volgt een herhaling als beide clubs elkaar in de kwartfinale van de KNVB-beker treffen.

Collingwood

Groningen wil door met huidige technische staf, de aflopende contracten van Van de Looi en consorten zullen naar alle waarschijnlijkheid worden verlengd. Alle indianenverhalen over Henk kunnen dus weer de prullenbak in.
Kalmte alleen kan u redden.

speculeter

Dan maar mooi voor 3 jaar bijtekenen! !

sunderland

Dan idd contract opwaarderen en vastleggen .Nog voordat vd Belt weg is .Deze man is de belangerijkste man binnen ons organisatie .En ik weet zeker dat de sponsors ook wel willen

Vedetski

Citaat van: sunderland op januari 08, 2015, 12:18:50
Dan idd contract opwaarderen en vastleggen .Nog voordat vd Belt weg is .Deze man is de belangerijkste man binnen ons organisatie .En ik weet zeker dat de sponsors ook wel willen

Henk de Jong is zeker heel belangrijk. Hij is samen met de rest van de TS het gezicht van de club, die moet je natuurlijk zoveel mogelijk behouden
:koffie

666

Citaat van: sunderland op januari 08, 2015, 12:18:50
Dan idd contract opwaarderen en vastleggen .Nog voordat vd Belt weg is .Deze man is de belangerijkste man binnen ons organisatie .En ik weet zeker dat de sponsors ook wel willen

1 van de mensen die zeer belangrijk is voor de club. BEHOUDEN AUB!
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

666

En wie ze ook moeten behouden zijn "wij". (Wordt ook nog wel eens vergeten)
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Eewal

Citaat van: 666 op januari 08, 2015, 13:40:41
En wie ze ook moeten behouden zijn "wij". (Wordt ook nog wel eens vergeten)

vind je? ik ben al met al super tevreden hoe veel dingen gaan.

666

Citaat van: Eewal op januari 08, 2015, 14:06:23
vind je? ik ben al met al super tevreden hoe veel dingen gaan.

Ja ik ook... Vandaar dat ik ook zeg dat ze de supporters ook moeten behouden, wij willen Henk ook langer bij de club. Hoe vaak hebben wij al niet van die idioten van trainers gehad die het voetbal uit het stadion jaagden. Er zijn supporters die daarom minder naar Cambuur gingen. (wat ik nooit goed begrepen heb ;().
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Gasgeve

Citaat van: 666 op januari 08, 2015, 14:27:50
Ja ik ook... Vandaar dat ik ook zeg dat ze de supporters ook moeten behouden, wij willen Henk ook langer bij de club. Hoe vaak hebben wij al niet van die idioten van trainers gehad die het voetbal uit het stadion jaagden. Er zijn supporters die daarom minder naar Cambuur gingen. (wat ik nooit goed begrepen heb ;().
Daarom vond ik de opheft omrent Lodeweges ook overdreven. Cambuur heeft het zelf ook zo vaak gedaan  :devil

Cor

Citaat van: 666 op januari 08, 2015, 14:27:50
Ja ik ook... Vandaar dat ik ook zeg dat ze de supporters ook moeten behouden, wij willen Henk ook langer bij de club. Hoe vaak hebben wij al niet van die idioten van trainers gehad die het voetbal uit het stadion jaagden. Er zijn supporters die daarom minder naar Cambuur gingen. (wat ik nooit goed begrepen heb ;().

Denk dat dat meer met resultaat te maken heeft. De "echten" komen altijd, wat heb ik, en velen met mij, toch jarn lang heerlijk kunnen zeuren over het voetbal dat niet aan te gluren was.

666

Citaat van: Cor op januari 08, 2015, 14:45:45
Denk dat dat meer met resultaat te maken heeft. De "echten" komen altijd, wat heb ik, en velen met mij, toch jarn lang heerlijk kunnen zeuren over het voetbal dat niet aan te gluren was.

Het was Idd vaak niet om aan te gluren. Lekker ontstressen met mijn maten  :proost
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander