Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Chipke, januari 22, 2013, 15:51:44

Vorige topic - Volgende topic

666

Citaat van: Dokkumer op februari 07, 2016, 17:16:03
Beste Henk,

laat ik voorop stellen dat ik je waardeer, als mens en als trainer. Je hebt ons kampioen gemaakt, je bent al een tijd een prima uithangbord voor onze club en je bent nog echt voor de camera. Anders dan het stereotype trainersgeneuzel wat we anders horen.
Maar voetbal draait om resultaat, niet om hoe aardig we je ook vinden en laat nu net het gedeelte waar het om draait voor geen meter lopen. Hadden we vlak voor de winterstop een opleving, inmiddels zijn we 5 wedstrijden in het nieuwe jaar en er is nog geen punt gepakt. Alleen Feyenoord doet het slechter!
Spelers lopen regelmatig als kip zonder kop over het veld, ik mis de bezieling, de vechtlust om een bevrijdende overwinning binnen te halen en al dat soort elementen die een elftal met zeer beperkte kwaliteit nodig heeft om te overleven.
Beste Henk, je gaf een tijdje geleden aan dat wij als Cambuursupporters van mooi en goed voetbal hielden. Waarschijnlijk heb je met de nieuwe generatie (sinds de promotie) supporters gesproken, want wij als die hard supporters die al vanaf de jaren 70-80 komen, verlangen een Cambuur wat strijd levert, bikkelt voor elke bal en na 95 minuten met de modder achter de oren het veld afstapt. Verlies je dan zo'n wedstrijd, dan kun je zelfs rekenen op applaus. Applaus wat ik helaas na de winterstop niet heb kunnen geven aan ons elftal. Waarom niet? Omdat het voetballend opgelost moet worden en niet met de mouwen omhoog en het "skuum op 'e freet".

Beste Henk, ga alsjeblieft bij jezelf te rade. Je lijkt nog heel veel krediet te hebben bij de achterban, maar dat wordt snel minder als het schip harder gaat zinken en de Graafschap ons binnen de kortste keren voorbij zoeft.
Nee je hoeft van mij je kantoor niet leeg te ruimen en je spullen in te leveren, probeer eerst van die naïeve gedachte af te stappen dat het voetballend wel opgelost wordt. Laat je jongens KNOKKEN tot ze erbij neervallen! Degraderen we dan, dan is het in ieder geval met opgeheven hoofd, niet als makke lammetjes! En jij kunt dan met opgeheven hoofd het Cambuurstadion verlaten in de wetenschap dat JIJ er alles aan gedaan hebt!!

Het is geen vijf voor twaalf, maar een halve minuut voor Henk, besef dat!!
De spijker op zijn kop... Henk doe er wat aan, want wat er vandaag voor strijd werd geleverd kan echt niet.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

DayDreamer

Ik kan me niet voorstellen dat als er sprake van was, FC Groningen jouw nog als trainer wil hebben. Hebben we dat de wereld ook even uit geholpen.

okkele

Citaat van: Dokkumer op februari 07, 2016, 17:16:03
Beste Henk,

laat ik voorop stellen dat ik je waardeer, als mens en als trainer. Je hebt ons kampioen gemaakt, je bent al een tijd een prima uithangbord voor onze club en je bent nog echt voor de camera. Anders dan het stereotype trainersgeneuzel wat we anders horen.
Maar voetbal draait om resultaat, niet om hoe aardig we je ook vinden en laat nu net het gedeelte waar het om draait voor geen meter lopen. Hadden we vlak voor de winterstop een opleving, inmiddels zijn we 5 wedstrijden in het nieuwe jaar en er is nog geen punt gepakt. Alleen Feyenoord doet het slechter!
Spelers lopen regelmatig als kip zonder kop over het veld, ik mis de bezieling, de vechtlust om een bevrijdende overwinning binnen te halen en al dat soort elementen die een elftal met zeer beperkte kwaliteit nodig heeft om te overleven.
Beste Henk, je gaf een tijdje geleden aan dat wij als Cambuursupporters van mooi en goed voetbal hielden. Waarschijnlijk heb je met de nieuwe generatie (sinds de promotie) supporters gesproken, want wij als die hard supporters die al vanaf de jaren 70-80 komen, verlangen een Cambuur wat strijd levert, bikkelt voor elke bal en na 95 minuten met de modder achter de oren het veld afstapt. Verlies je dan zo'n wedstrijd, dan kun je zelfs rekenen op applaus. Applaus wat ik helaas na de winterstop niet heb kunnen geven aan ons elftal. Waarom niet? Omdat het voetballend opgelost moet worden en niet met de mouwen omhoog en het "skuum op 'e freet".

Beste Henk, ga alsjeblieft bij jezelf te rade. Je lijkt nog heel veel krediet te hebben bij de achterban, maar dat wordt snel minder als het schip harder gaat zinken en de Graafschap ons binnen de kortste keren voorbij zoeft.
Nee je hoeft van mij je kantoor niet leeg te ruimen en je spullen in te leveren, probeer eerst van die naïeve gedachte af te stappen dat het voetballend wel opgelost wordt. Laat je jongens KNOKKEN tot ze erbij neervallen! Degraderen we dan, dan is het in ieder geval met opgeheven hoofd, niet als makke lammetjes! En jij kunt dan met opgeheven hoofd het Cambuurstadion verlaten in de wetenschap dat JIJ er alles aan gedaan hebt!!

Het is geen vijf voor twaalf, maar een halve minuut voor Henk, besef dat!!

en weer een "lieve henkie"brief.  _O_
al klopt dat kampioen-maken niet.
we hebben ook geen behoefte aan een uithangbord dacht ik zo,de media zoekt t maar lekker uut.
krediet bij de achterban is ook alleen maar gebaseerd op de persoon henk en niet op trainer de jong.
besef moet er zo langzamerhand ook komen bij de echte supporters,op positieve manieren moet er eens wat bedacht worden.

op dit moment kijken we met de kop op de kin en een traan in de ooghoek naar de onmacht op het veld.

triest.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Dokkumer

Speciaal voor jou...

Henk de enige geel/blauwen die gvd met het skuum oppe freet lope binne wij. Ut liekt de Costa Concoria wel wat wij wekeluks sien En jou wete wat die kapitein deed.

Doen utseldu anders helpe wu un handsje!

Zo goed?

Dokkumer

Maar even semi offtopic.
Wat heeft het ontslaan van de tig  vorige trainers ons opgeleverd?

Theo de Neo weg. Korbach hield ons er niet in.
Korbach weg, geen nacompetitie
McDonald weg, geen periode
de Boer weg idem
Wesseling weg idem
Koolhof weg. Wel verbetering. Sportief een prachtig seizoen met een topselectie
Arts weg, een goede serie maar kampioen mede door 2 faillissementen.

De trainers van NAC Eagles en Dordt werden vorig jaar ook ontslagen. Zonder resultaat.

sunderland

Citaat van: Dokkumer op februari 07, 2016, 20:55:27
Maar even semi offtopic.
Wat heeft het ontslaan van de tig  vorige trainers ons opgeleverd?

Theo de Neo weg. Korbach hield ons er niet in.
Korbach weg, geen nacompetitie
McDonald weg, geen periode
de Boer weg idem
Wesseling weg idem
Koolhof weg. Wel verbetering. Sportief een prachtig seizoen met een topselectie
Arts weg, een goede serie maar kampioen mede door 2 faillissementen.

De trainers van NAC Eagles en Dordt werden vorig jaar ook ontslagen. Zonder resultaat.
daarom. Vd week passie eisen

okkele

ik ben ook echt niet van mening dat we een coach moeten ontslaan.
er moet WEL iets gebeuren.
een inspraakavond die ik al eerder opperde word lachend weggeschoven dus roept u maar............

ik begin wel.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Dokkumer

De enige passie die ze dan hevve zit in hun broek.
Morgen maar actie bij het paintbalcentrum

okkele

ik vind ook niet dat we zo`n slechte selectie hebben,we spelen bij vlagen ook wel redelijk.
moeten we nu toegeven dat we bij de 2 meest waardeloze clubs van de hoogste divisie horen?
als je vandaag ook zag hoe mooi groningen af en toe een kans creeert ,kunnen wij dat dan niet?
groningen is echt niet zo goed,als we daar niks tegenover kunnen stellen vind ik dat een kwalijke zaak en zeker 1 van de trainers !
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Harry L.

Citaat van: okkele op februari 07, 2016, 21:12:12
ik vind ook niet dat we zo`n slechte selectie hebben,we spelen bij vlagen ook wel redelijk.
moeten we nu toegeven dat we bij de 2 meest waardeloze clubs van de hoogste divisie horen?
als je vandaag ook zag hoe mooi groningen af en toe een kans creeert ,kunnen wij dat dan niet?
groningen is echt niet zo goed,als we daar niks tegenover kunnen stellen vind ik dat een kwalijke zaak en zeker 1 van de trainers !

We mogen blij zijn dat de ploegen waar we tegen moesten de afgelopen weken zo matig waren, anders waren we steeds met een nulletje of 5 afgeslacht.

Harry L.

Citaat van: okkele op februari 07, 2016, 21:07:33
ik ben ook echt niet van mening dat we een coach moeten ontslaan.
er moet WEL iets gebeuren.
een inspraakavond die ik al eerder opperde word lachend weggeschoven dus roept u maar............

ik begin wel.


Ik denk dat su bij disse het gras ineens wel kenne late skroeie

siepelsjeu

Probeer nou godverdomme eens een andere opstelling bijv 5-3-2 0f 4-4-2 GEEN 4-3-3!!

Dokkumer

Citaat van: siepelsjeu op februari 07, 2016, 21:20:33
Probeer nou godverdomme eens een andere opstelling bijv 5-3-2 0f 4-4-2 GEEN 4-3-3!!
En dan nog als toekomstige shoarma op het veld staan? Eerst skuum oppe vreet en voor elkaar knokke... Oek al parkeerst een busmaatskappij, met deze instelling pak je geen punten.

Collingwood

Sommige studies, zoals die van de econoom Stefan Szymanski, kijken naar de spelerssalarissen die clubs betaalden en vergelijken dat budget met het behaalde aantal punten. 89 procent van het aantal behaalde punten valt toe te schrijven aan het budget, was de conclusie - de trainer draagt dus maximaal 11 procent bij.

Andere studies kijken naar het effect van het wisselen van trainers - zoals de recente studie en concluderen dat een nieuwe trainer geen of nauwelijks verschil maakt. Duitse onderzoekers kwamen op hetzelfde uit. Twee mogelijke verklaringen hadden zij: ofwel trainers zijn allemaal ongeveer van dezelfde kwaliteit, ofwel trainers hebben 'weinig invloed op de kwaliteit van een team.'

David Sally en Chris Anderson verzetten zich in hun boek juist tegen het beeld dat trainers marginale figuren zijn. Toch komen zij slechts uit op een relatief bescheiden maximale bijdrage van de trainer: 19 procent in plaats van Szymanski's 11 procent.

De studies wijzen op iets logisch: de spelers zijn vrijwel allesbepalend in het succes of falen van een club. En de kwaliteit van de spelers hangt weer grotendeels af van het budget van de club. Hoe meer geld je te besteden hebt, hoe beter de spelers die je kunt kopen. En nee, je hebt geen trainer nodig om talentvolle spelers te herkennen.

https://decorrespondent.nl/3976/Voetbaltrainers-zijn-uitgevonden-om-te-worden-ontslagen/348127451056-50b7f302
Kalmte alleen kan u redden.

Vlampiep

Er is geen trainer die meer uit deze selectie zal halen.
Deze selectie kan acteren op het JL niveau, maar komt schreienend te kort op alle fronten om op hetnhoogste niveau mee te kunnen.
Een andere trainer is niet wat deze club nodig heeft, maar een aantal spelers hun congé geven is hier het motto.
Geeft de getalenteerde jeugspelers maar de kans.